Reg. datum: 01 maart 2009
Reg. datum: 01 maart 2009
Is van dit soort rubber slang:

Daar knip je een stukje af, schuift dat om de draad en soldeert dan de draad aan de led.
Zodra de soldeerverbinding afgekoeld is schuif je het stukje sok om de soldeerverbinding en haalt er iets warms langs. Bijvoorbeeld de soldeerbout of een aansteker.
Daardoor krimpt de sok strak om de verbinding heen en krijg je een aan een gesloten isolatie van draad tot led.
Zoals onderstaand dus:

Je kan het spul in allerlei kleurtjes en diameters krijgen, desgewenst met lijmlaag aan de binnenkant en dan krimpend tot 1/2 diameter of zelfs 1/3 diameter.
McKaamos wijzigde dit bericht 21-05-2009 09:45 (4%)
Angel in my pocket, Devil by my side.
[CGCiP] Stealth Jet V
Reg. datum: 02 juli 2007
absoluut niet warm. Ik heb hier de ta2024 (net wat sterker) en die wordt overvolted niet eens echt warm. Als je het voltage op 12 volt houdt hoef je er geen koelblokje op te zettenquote:LlamaWereldOver schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 07:29:
@ Timo abbing het is inderdaad de ta2020weet je toevallig ook hoe warm hij wordt tijdens gebruik? heb hem zelf nog niet getest namelijk
zit erover te denken om een gat te frezen waar de versterker dan invalt als het ware
Goed koper is duurder dan slecht koper
Amd Phenom Agena X9500, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, Asus 8800GT, OCZ 2 GB DDR2-800 Kit, Apevia Xcruiser case, Yamaha RX-V459, B&M DM2, Nikon D40 + 18-55 Nikkor kitlens & Tokina AT-X 100 PRO Macro
If everything seems to be going wel, you obviously overlooked something... >>> http://www.trukz.com <<<
If everything seems to be going wel, you obviously overlooked something... >>> http://www.trukz.com <<<
ik ben vandaag bezig met mn ledstripjes, ik had deze voor een proefopstelling aan een schakelbare adapter gehangen die 12V zou geven. Maar in erg korte tijd zijn er al 4 ledjes gesneuveld dus ik heb hem nu maar op 9v gezet.. balen
http://www.youtube.com/watch?v=hapdH3hKhTM
ik ben nu van plan om wat nieuwe ledstrips te bestellen en dan de rgb variant. Heeft iemand tips hoe ik kan voorkomen dat ze sneuvelen? ik had ze nu op een dimmer aangesloten voor rgb leds wat in principe compatible had moetten zijn..
Amd Phenom Agena X9500, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, Asus 8800GT, OCZ 2 GB DDR2-800 Kit, Apevia Xcruiser case, Yamaha RX-V459, B&M DM2, Nikon D40 + 18-55 Nikkor kitlens & Tokina AT-X 100 PRO Macro
Ik heb afgelopen weekend niet gek veel tijd gehad om te modden maar ik ben wel een beetje bezig geweest met beunen. Zo heb ik bijvoorbeeld mn afstandsbediening systeem even tijdelijk in zn geheel gemonteerd(ligt nu in een plastic zakje naast mn computer met kabels naar het moederboard en naar de printjes van mn monitoren
hier zien jullie een NEC 1860NX monitor zonder kappen en steun klaar voor de operatie

hier zien jullie de te opereren printplaat op de monitor

en bij de 2e operatie bedacht ik me dat die strip ook gewoon los kon en op mn zelfgemaakte soldeerklem past

hier zien jullie hoe de draadjes erop gesoldeerd zitten.

en hier kunnen jullie het filmpje vinden van hoe het geheel nu werkt
[youtube=hapdH3hKhTM]
Verder ben ik alvast een beetje begonnen met de fancontroller en de kabelgootjes. Alleen gaan de ledjes uit mn ledstrips bij bosjes als ze op 12V staan.. Heeft iemand een suggestie hoe ik kan zorgen dat ik mijn dimmerprintje kan undervolten? Weerstandjes hebben te weinig of te veel vermogen vaak waardoor het of niet gaat werken of dat het gelijk autospul is en erg duur
hier liggen nu de losse strips en een nieuwe kabelrol

hier zien jullie waar de kabel van de dimmer heengaat en als jullie goed kijken zien jullie ook de gaten in de ruit.

hier zien jullie de modules van de strips in de goot liggen(alhoewel ik nog wel even moet bedenken wat ik nou met de qualiteit van de strips aanmoet)

Ik begin ondertussen van mezelf te vinden dat ik de build een beetje te slordig doe, ik ben vandaag weer bezig geweest met de bovenfrees en ik ben op een punt gruwelijk uitgeschoten. Nou komt dat punt uiteindelijk wel verstopt achter een ventilator maar er knap is het niet
maargoed hier krijgen jullie een paar foto's

Hier zien jullie een foto van hoe de ventilator in de wang verdwijnt. De uiteindelijke ventilatoren zijn erg mooie dingen om te zien en zo zorg ik dat je ze alleen van de goede kant kan bekijken, namelijk de voorkant!(of de achterkant en dan door een rooster maar jullie begrijpen wel hoe het komt te zitten nu:P verder zie je nog een uitsparing die iets groter is dan die voor de ventilator en dat is de uitsparing voor de radiator. Deze past er nu nog niet in omdat de hoekjes nog rond zijn van het frezen. Maar hier komt natuurlijk verandering in:P als deze gemonteerd wordt past hij echt zuigend in dat gat. Dat had ik liever ook voor dat rooster gehad natuurlijk

hier zien jullie een foto van hoe de ventilator zichtbaar gaat zijn aan de achterkant, maar dan wel met deze fan erbij.

Op het volgende plaatje zien jullie een uitsparing ergens midden in de wang. Deze is voor het printje van de afstandbesturing. Ik vind het trouwens maar een erg klein gat dus ik ben benieuwd of het wel gaat passen

Hieronder zien jullie nog een fototje van die uitsparing. Voor degenen die zich al afvroegen hoe ik de kabels naar dat printje had uitgedacht: aanschouwt! Ik had jullie toch verteld dat ik een doorlopend gat had geboord? nou ik heb deze uitsparing zo gemaakt dat de aansluitingen van het printje grotendeels op het gat uitkomen waardoor ik ze gelijk mooit verstopt hebt en je alleen het knappe printje nog kan zien

Morgen heb ik weer praktijk, dan ben ik van plan te doen waar meubelmakers goed in zijn. Namelijk foutjes wegmoffelen
LlamaWereldOver wijzigde dit bericht 07-06-2009 22:37 (14%)
Reg. datum: 25 november 2006
zoals we zeggen, ik doe mijn best, en gupa doet de restquote:LlamaWereldOver schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:57:
Morgen heb ik weer praktijk, dan ben ik van plan te doen waar meubelmakers goed in zijn. Namelijk foutjes wegmoffelen

en zie je hier niet door de 3-4 mm speling? (linksonderhoek van het rooster, is gelijk geen hout?)

verder, doe zo door! je levert mooi werk ^^
schaven gaat niet echt en frezen betekend dat er op het oppervlak krasjes komen van de zool.. dan maar schuren
ik heb op Bouweenpc.nl ook een werklog staan en ik heb de mensen daar om hulp gevraagt voor een paar onderwerpen. Echter heb ik nog meer dingen waar ik hulp mee kan gebruiken dus dan vraag ik hier ook een aantal dingen
Mijn plexiglas is een beetje beschadigt(lees oppervlaktekrassen) nou heb ik op internet gelezen dat je dan gewoon simpelweg moet schuren. Dus steeds opbouwen totdat het weer doorzichtig wordt. Nou gaat het in mijn geval over 2 panelen van 100 X 40 die gekrast zijn en dat klinkt mij in de oren als een heleberg werk
dit zijn dan papiertjes over het hele schuurspectrum en het zijn 7 papiertjes per korrel(toch) maar heb ik hier genoeg aan? en zou ik anders met 2 of 3 setjes genoeg hebben of zeggen jullie: 'Dat hebben ze bij een schilderspeciaalzaak veel goedkoper' ? ik heb zelf commandant 4 liggen. Met welke korrel zou ik dit kunnen vergelijken? en als ik los schuurpapier koop welke korrels heb ik dan perce nodig? op school hebben wij tot korrel 240
Verder sneuvelen de ledjes op mijn ledstrips bij bosjes op 12V wat is de beste manier om de Dimmer van de ledjes iets te undervolten? Gewoon big-ass weerstandje ervoor zetten(15W maximaal vermogen o.i.d.?)
LlamaWereldOver wijzigde dit bericht 28-05-2009 15:06 (5%)
Reg. datum: 04 december 2008
Nope, bij mijn laatste bestelling waren het 7 velletjes in totaal, 1 per korrel, volgens mij wel tot korrel 1500 of zelfs 2000 (wet n dry)quote:LlamaWereldOver schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:04:
Mijn plexiglas is een beetje beschadigt(lees oppervlaktekrassen) nou heb ik op internet gelezen dat je dan gewoon simpelweg moet schuren. Dus steeds opbouwen totdat het weer doorzichtig wordt. Nou gaat het in mijn geval over 2 panelen van 100 X 40 die gekrast zijn en dat klinkt mij in de oren als een heleberg werkheeft iemand hier tips over? ik heb bij Highflow.nl een setje schuurpapier gezien om een CPU te lappen.
dit zijn dan papiertjes over het hele schuurspectrum en het zijn 7 papiertjes per korrel(toch) maar heb ik hier genoeg aan? en zou ik anders met 2 of 3 setjes genoeg hebben of zeggen jullie: 'Dat hebben ze bij een schilderspeciaalzaak veel goedkoper' ? ik heb zelf commandant 4 liggen. Met welke korrel zou ik dit kunnen vergelijken? en als ik los schuurpapier koop welke korrels heb ik dan perce nodig? op school hebben wij tot korrel 240
Een auto speciaalzaak is meestal wat goedkoper dan zaken die het voor andere doeleinden aanbieden (zo kost bij VoxHumana, een gitaarsuplies webwinkel) een enkel velletje P1500-wet bijna 2 euro. Bij de gemiddelde autospeciaalzaak is dat de helft.quote:freak-ish schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:36:
[...]
Nope, bij mijn laatste bestelling waren het 7 velletjes in totaal, 1 per korrel, volgens mij wel tot korrel 1500 of zelfs 2000 (wet n dry)
Ik zou het persoonlijk gewoon onder een vlakschuurmachine klemmen en daar mee schuren. Lekker snel en makkelijk.
Als je aceton of chloroform hebt liggen kan je dat ook op een doekje doen en voorzichtig de kras er mee deppen. Aceton en Chloroform losse plexiglas op en kunnen zo dus de kras doen verdwijnen.
Angel in my pocket, Devil by my side.
[CGCiP] Stealth Jet V
Voorzien van luchtgekoelde auto en watergekoelde PC....
edit: Commandant 5 is er volgens mij ook ja, alleen ik heb die niet zien staan bij de plaatselijke verfwinkel. Ik ga morgen nog een keertje langs voor het echt fijne spul. Dan neem ik gelijk Commandant 7 met me mee
LlamaWereldOver wijzigde dit bericht 28-05-2009 20:40 (34%)
Reg. datum: 02 juli 2007
Goed koper is duurder dan slecht koper
Eigenlijk 26/05 en 29/05 maargoed
ik ga morgen wel verder dus de klikbare versies werken nog niet en linken naar www.url.nl dus dat schiet niet zo op
Allereerst heb ik een kleine hardware update. In mijn vorige pc zat een Club 3d Theatron DTS geluidskaart. Alleen deze had mot met waarschijnlijk mn fx5500 graka en gaf bij bepaalde 3d effecten een snoeiharde piep die tot op het bot doorklonk
mijn huidige computer met een 690G chipset in het moederplankje heeft een redelijk goed uitgeruste chip(lees optische uitgang) alleen de chp geeft pannen met Warcraft 3 Frozen Throne online. Namelijk een Bluescreen of death. Maarja tot nu toe heb ik dat nog niet gehad dus jeej
Hier wat pics.

Verder ben ik bezig geweest met te onderzoeken welke schuurmiddelen ik kan gebruiken om plexiglas oppervlakten op te schuren. Ik had hier eerst een oud proefstukje voor maar dit proefstukjes was een stuk harder en makkelijker dan het daadwerkelijke plexi

Met p2000 maak je echt nog krassen(lees frosten) met de eerste Commandant 4(het blik zonder de vlekken) krijs je hele fijne krassen. Met het 2e blik degene met de vlekken krijg je veel kleinere krassen. Verder is het ene potje knalroze en de andere tekendoosjes lichtbruin.
Commandant 7 weet ik nog niets van vanwege tijdgebrek
Ik ben ook nog bezig geweest met het bijbeunen van het freeswerk voor het rooster. en ik heb het freeswerk voor de radiator ook een beetje bijgewerkt(lees uitgestoken en opgeschuurd)

Ik kwam laatst tot de ontdekking dat wij voor metaalbewerking waarschijnlijk alleen het volgende stuk gereedschap op school hebben liggen

Afgelopen vrijdag ben ik bezig geweest met de monitorsteun en dus moederboardsteun

verder heb ik hetzelfde nog eens gedaan in het plexiglas en ik heb daar mobo spacers uit China in gezet

Verder ben ik nog bezig geweest met de bevestiging voor de windows. Hier heb ik die inschroefmofjes voor gebruikt en dit ziet er nu alsvolgd uit:

Ik heb trouwens een foto gemaakt van wat er met fineren nog meer mis kan gaan.(is van klasgenootje)
[url=http://www.url.nl]

Verder vraag ik nog even om jullie hulp. Ik heb voor de fans in de onderplaat en in 1 van de wangen kabels die naar de andere wang moet lopen. Hoe zien jullie dit het liefst gebeuren? via een kabelgoot over heel de lengte, via een hybride kabelgoot/kabeltunnel systeem of gewoon sleeven?

Ook die fangrill is sjiek afgewerkt
Backup not found: (A)bort, (R)etry, (G)et a beer.
Of een goot frezen en dan een mooi rvs of plexi strook erover?
Ben met mijn huis bezig en ook druk met frezen in de weer. Alleen ik ben financieel opgeleid, en niet in houtbewerking.... (Dus ik heb wel meer proefstukken liggen dan jij nu op dit moment hebt)
Zie nog wel wat leuke technieken die ik ook kan gebruiken "proberen"
Ik zou zeggen via een kabelgootje.quote:Verder vraag ik nog even om jullie hulp. Ik heb voor de fans in de onderplaat en in 1 van de wangen kabels die naar de andere wang moet lopen. Hoe zien jullie dit het liefst gebeuren? via een kabelgoot over heel de lengte, via een hybride kabelgoot/kabeltunnel systeem of gewoon sleeven?
Ik weet niet hoeveel kabels je er door wilt en hoeveel ruimte je hebt, maar kan je het kabelgootje anders niet "verzinken" dat je hem niet meer ziet.
Tis trouwens een heel mooi project.