Reg. datum: 02 november 2000
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.
Forum » Harde waren » Complete Systemen & Laptops » [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 9
Er was een Europese (?) wet komende dat alle mobiele apparatuur van gebruikerverwisselbare accu's worden voorzien. Waardoor er een hele heisa was geweest voor de Iphone.quote:Philflow schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:00:
[...]
Waar baseer je dat precies op? Alle nieuwe Macbooks komen ook met non user replaceable accu.
Acties:
Wat versta je onder non user replaceable? Als je de cover weet los te schroeven kan je de accu vervangen. Maar even een accu losklikken en vervangen is er niet bij.quote:Philflow schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:00:
[...]
Waar baseer je dat precies op? Alle nieuwe Macbooks komen ook met non user replaceable accu.
MacBook Pro 15" | iMac 27" | iPad 3G 32GB | iPhone 4S 16GB | iPhone 4 16GB | Nokia Lumia 800
Hmm, gek.. Azerty heeft dus een 48kw terwijl 4Launch beweert 63Wh erbij te leveren (EEE 1005HA-H)quote:Beste Dwars,
Wij hebben zojuist antwoord verkregen vanuit onze afdeling Productmanagement wat betreft uw navraag. Zij geven aan dat hierbij de 10.5hrs*, 6-Cell 63Wh Li-ion Battery geleverd wordt.
Hopende u voldoende te hebben geinformeerd
Met vriendelijke groet,
[Insert medewerker]
Afdeling Verkoop
4Launch BV
Heeft de T91 dan gewoon DDR2-SODIMM slots? Bij veel EEE's zit het RAM immers op de print gesoldeerd, een vervangbaar RAM-reepje zou een hoop schelen.quote:Fonk schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 03:13:
[...]
Mijn advies is en blijft voor RAM OCZ 800 Hmz geheugen, goede headroom en redelijk stabiel overclock potensieel.
It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Dat het officieel niet toegestaan is de accu zelf te vervangen. Net als bij de 1008HA neem ik aan.quote:
Ja, joep_k in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 9"quote:Stoney3K schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:03:
[...]
Heeft de T91 dan gewoon DDR2-SODIMM slots? Bij veel EEE's zit het RAM immers op de print gesoldeerd, een vervangbaar RAM-reepje zou een hoop schelen.
GENETX wijzigde dit bericht 16-07-2009 10:46 (12%)
Volg mijn blog over processordesign. Check http://genetx.tweakblogs.net/blog/cat/1997
Interessant. Ik zit er sterk aan te denken om een 1005HA-H aan te schaffen, en die grotere accu is toch wel heel erg lekker! Zit overigens nog steeds erg te twijfelen tussen de 1005 en de Toshiba mini NB-200. Beide krijgen erg goede reviews, toshiba schijnt alleen een iets minder scherm te hebben. Krijg je dan wel weer een beter touch pad, hdd schokbescherming en een usb poort om usb devises op te kunnen laden terwijl de netbook uit staat voor terug. Moeilijk...quote:Dwars schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:03:
[...]
Hmm, gek.. Azerty heeft dus een 48kw terwijl 4Launch beweert 63Wh erbij te leveren (EEE 1005HA-H)
GENETX wijzigde dit bericht 16-07-2009 11:06 (34%)
Volg mijn blog over processordesign. Check http://genetx.tweakblogs.net/blog/cat/1997
De 1000HE/1005HA-H heb ik nooit uitgetest, alleen de eee900. Ik heb nog niet echt spannende dingen geprobeerd, dat is ook niet waarvoor ik een netbook heb ;-)quote:Dwars schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:11:
joep_k:
is de laptop veel beter dan een 1000HE/1005HA-H? Of heb je geen vergelijkingsmateriaal?
Kan je gewoon films kijken zonder dat het gaat schokken? 720p?
En ik neem aan dat MSN + Word + Winamp + IE tegelijkertijd prima werken? Of zit er veel vertraging gezien de toch wel langzame processor
En hoe zit het met warmteontwikkeling? En met het geluid dat de netbook produceert?
hmmm
Ik merk wel al dat je met touchscreen anders wil/kan werken dan veel huidige apps doen. Een goed topic daarvoor lijkt me erg handig...quote:GENETX schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:00:
Als ik de foto zo zie zit er maar 1 slot in. Maar goed, voor 25 euro heb je al een 2GB module en aangezien je toch geen dual channel kan gebruiken (of iig: Niet nuttig als het wel kan) heb ik gewoon 1x 2GB genomen. Kan het er sowieso in en scheelt ook weer een klein beetje in het verbruik
Overigens vraag ik me af of er nog een nieuw Tablet topic moet komen. Het komt meer in en er loopt wel ééntje, maar optimaal is dat topic niet. Met name in de software zullen Tablets afwijken en hier constant handige tools ed delen lijkt me ook niet heel handig. Ik wil er best mee aan de slag komende week.
hmmm
Voor de 901 had je ook maar 1 upgrade slot. De andere gig is vastgesoldeerd.quote:GENETX schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:00:
Als ik de foto zo zie zit er maar 1 slot in. Maar goed, voor 25 euro heb je al een 2GB module en aangezien je toch geen dual channel kan gebruiken (of iig: Niet nuttig als het wel kan) heb ik gewoon 1x 2GB genomen. Kan het er sowieso in en scheelt ook weer een klein beetje in het verbruik
Weinig ervaring, maar ik zou zeggen: Gewoon Ubuntu? Ik weet niet of je echt een speciale distro wil, maar ik zou niet inzien waarom een normaal OS niet zou werken. Zeker als je al aangeeft dat de rest te beperkt is... Je zou ook nog naar Ubuntu Netbook Remix kunnen kijken btw.quote:Rukapul schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:15:
Wat is tegenwoordig een gangbare linux distro voor een EEE 900?
Heb vorig jaar EEEBuntu op m'n EEE 900 naast de standaard Xandros geinstalleerd. Daarna is de EEE in de kast verdwenen maar voor m'n komende vakantie wil ik 'm weer van een uptodate installatie voorzien.
Zijn er nog major ontwikkelingen geweest op distro gebied? Xandros was ok, maar beperkt. EEEBuntu was uitgebreider, maar had nog wat quirks waardoor er toch nog wat tweaking nodig was.
Zijn er uberhaupt nog mensen die linux draaien op hun netbook? Afgaande op dit topic bijzonder weinig
GENETX wijzigde dit bericht 16-07-2009 11:22 (6%)
Ik gebruik geen linux, simpelweg omdat geen van de distributies sneller opstart en zuiniger draait dan een gestripte xp.quote:Rukapul schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:15:
Heb vorig jaar EEEBuntu op m'n EEE 900 naast de standaard Xandros geinstalleerd. Daarna is de EEE in de kast verdwenen maar voor m'n komende vakantie wil ik 'm weer van een uptodate installatie voorzien.
Zijn er nog major ontwikkelingen geweest op distro gebied? Xandros was ok, maar beperkt. EEEBuntu was uitgebreider, maar had nog wat quirks waardoor er toch nog wat tweaking nodig was.
Zijn er uberhaupt nog mensen die linux draaien op hun netbook? Afgaande op dit topic bijzonder weinig
Systeem Specs http://tweakers.net/gallery/64172/sys
Wat voor reactie verwacht je dan op welke vraag?quote:Ryan1981 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:54:
Ik ga denk ik maar een vraagje naar 4-launch sturen met een linkje naar dit forum. Kijken of ze er wat mee doen.
Thx.quote:GENETX schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:17:
@ joep_k: Aah, je gaat er Win 7 op zettenZie even de vorige pagina omtrent het touchscreen. Dat gaat niet out of the box werken, maar je moet de windows xp "driver" installeren, wat eigenlijk een config tool is. Pas dan gaat het werken.
hmmm
Resetten hielp niet, maar een system restore naar vlak na de install heeft wel geholpen.quote:GENETX schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:38:
Misschien dat je nog even moet resetten in het Windows config scherm? Dat moest die persoon met de Windtop ook.
hmmm
Ja touchscreen werkt nu goed. En met 'normaal' doelde ik meer op: is mijn poging een gelukje of zal het de rest hier zo ook lukken? Maar ik ben blij dat het werkt in een non-final.quote:GENETX schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:51:
Weird, dus je touchscreen werkt nu wel goed? En over normaal: Hoe normaal is het als je een non Final versie van een OS op een netbook zet waarvan de drivers niet beschikbaar zijn. maw, wees blij dat het überhaupt vrij makkelijk met een workaround werkt.
hmmm

It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Die 5 secondes voor de bios-boot is dan in verhouding nog langer. Dus als het werkt, zal het alleen mooi zijn.quote:joep_k schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:39:
[...]
De bootbooster haalt nu niet veel meer uit, aan of uit is het een seconde of 30 tot login scherm.
Ik gebruik EEEbuntu dual boot icm met windows in dual boot. Als je niet te veel wil prutsen kun je ook moblin proberen, http://www.moblin.org/quote:Rukapul schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:15:
Dat ziet er al veelbelovend uit.quote:Stoney3K schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:34:
Okee, sinds de EEE tabletjes nu uit zijn, ga ik ook maar eens aan een leuk projectje beginnen...
[afbeelding]
Standby...
[afbeelding]
Home schermpje...
[afbeelding]
En een voorproefje van een van de applets, in portrait-mode. Touchscreen vraagt er immers om....
Mijn computer specificaties
Nissan Micra: You can with a Nissan | Minecraft naam: Cookie_NL
Tokus wijzigde dit bericht 16-07-2009 19:34 (5%)
Elke dag metal nieuws, reviews en meer op http://www.metalfan.nl
crack_en_hack wijzigde dit bericht 16-07-2009 19:49 (7%)
If you can't crack it just hack it ;-) - Ik heb zovaak schijt aan iets dat ik stront tekort kom!
Niet dat er nu direct zoveel tablet pc's zijn (leek voor de T91 een beetje doodgebloed), maar ook gezien de functionaliteit van Win7 lijkt me één topic met touchscreen tips&tricks wel handig. Wellicht komen er binnenkort wel meer fabrikanten met een T91clone (zou niet de eerste keer zijn dat een product van Asus opvolging krijgt),quote:GENETX schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:00:
Overigens vraag ik me af of er nog een nieuw Tablet topic moet komen. Het komt meer in en er loopt wel ééntje, maar optimaal is dat topic niet. Met name in de software zullen Tablets afwijken en hier constant handige tools ed delen lijkt me ook niet heel handig. Ik wil er best mee aan de slag komende week.
Die import gaat blijkbaar niet via hun. Zo gek vind ik dat niet.quote:crack_en_hack schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:47:
Ik mail Asus om te vragen wanneer de 1000HV naar Nederland komt, krijg ik netjes antwoord terug en daarin staat (kort samen gevat) dat ze geen idee hebben en dat ik de tweakers pricewatch maar in de gaten moet houden.
Ik kan maar 1 ding zeggen: ZORG DAT JE IN xxxxNAAM DIE SSD KRIJGT! Wat een verschil! Je kan nu gewoon wel werken met het ding.In plaats van traag opstarten, constant hangen, traag browsen, etc.quote:Klippy schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:57:
[...]
Onzinnig zal vast, denk ook niet dat je de extra snelheid echt zal merken, maar hij is niet echt veel duurder, dus echt stom zal het niet zijn om de nieuwe variant te kopen.
Zou op een 100 Euro uitkomen inclusief verzending vanuit de VS. Op een tientje ga ik dan ook niet kijken.
Ik denk dat ik hem maar eens gewoon ga bestellen, zo te lezen op eeeuser.com is alles een verbetering inderdaad
Uiteraard is het onmogelijk dat hij helemaal stil is. Huidige laptop maakt gewoon teveel geluid.. Geen idee hoe ik dat kan omschrijven... Ik wil er gewoon eentje dat als je er 3 meter van af staat je in principe niks hoortquote:Helemaal stil wordt een beetje lastig denk ik. Dan moet je een passief gekoelde laptop hebben en ik weet niet of die bestaan. Mijn ervaring met laptops is overigens dat het in veel gevallen de HDD is die het meest geluid maakt. Misschien een SSD overwegen?
Dwars wijzigde dit bericht 16-07-2009 22:18 (55%)
Ziet er netjes uit. Waar maak je zulke dingen mee? Heb zoals altijd al willen maken i.c.m. een EEE Touch.quote:Stoney3K schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:34:
Okee, sinds de EEE tabletjes nu uit zijn, ga ik ook maar eens aan een leuk projectje beginnen...
[afbeelding]
Standby...
[afbeelding]
Home schermpje...
[afbeelding]
En een voorproefje van een van de applets, in portrait-mode. Touchscreen vraagt er immers om....
Kun je dan niet veel beter nog even op de T101H wachten?quote:Dwars schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:09:
Goed, morgen ga ik maar eens bestellen:
1000HE wit ¤ 364,-
Touchscreen ¤ 100,-
2 GB geheugen volgens TS ¤ 34,-
Tsja, je MSI is ook alweer wat jaartjes ouder. Wel eens schoongemaakt? Dat wilde bij mijn A6T ook behoorlijk in de herrie en temps schelen.quote:Dwars schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:09:
Uiteraard is het onmogelijk dat hij helemaal stil is. Huidige laptop maakt gewoon teveel geluid.. Geen idee hoe ik dat kan omschrijven... Ik wil er gewoon eentje dat als je er 3 meter van af staat je in principe niks hoort. Kan met desktops ook, waarom zou het niet met een laptop moeten kunnen? Zoveel doe ik er niet op: Office, MSN, Winamp, Windows media player en surfen
GENETX wijzigde dit bericht 16-07-2009 22:21 (31%)
quote:GENETX schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:19:
[...]
Kun je dan niet veel beter nog even op de T101H wachten?
[...]
Tsja, je MSI is ook alweer wat jaartjes ouder. Wel eens schoongemaakt? Dat wilde bij mijn A6T ook behoorlijk in de herrie en temps schelen.
Wat is het voordeel van de T101H boven de 1000HE? SSD is natuurlijk leuk, maar wel beetje klein. Daarnaast is het een behoorlijk glossy scherm als ik zo op google kijk. Krijg je daar niet heel snel vingers op te zien?quote:De T101H is voorzien van een 10 inch scherm en een Atom N270-processor, en heeft een toetsenbord dat bijna zo groot zou zijn als dat van een normale laptop.
Just like the 8.9-inch T91, the T101H sports an Intel Atom Z520 1.33GHz processor, a max 2GB memory and a 16GB SSD. The display supports 1024 x 600 resolution, and the battery boasts up to a 5.4 hour lifespan.
Also seen in January at CES, the T101H is said to hit stores in late August or early September and it features a 10.1-inch multi-touch-ready panel with a resolution of 1024 x 600 pixels, a 1.33 GHz Atom Z520 CPU, 1GB of RAM, integrated graphics, and a 16GB SSD, plus a bundled 15GB SDHC card. The netbook/tablet also comes with a 0.3 megapixel camera, 10/100 LAN, WiFi, Bluetooth, built-in GPS, 3G, plus a digital TV tuner, and a battery lasting for up to 5.4 hours. The 1.5kg Eee PC T101H will be available in black and white.
Dwars wijzigde dit bericht 16-07-2009 22:25 (19%)
Dat er standaard een touchscreen in zit dat je als tablet kan gebruiken. Het lijkt me namelijk bij lange na niet ideaal om met een pen op het scherm dat staat te moeten schrijven. Daarnaast zou dat van die SSD niet moeten kloppen, er staat niet voor niets een H achter.quote:Dwars schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:24:
Wat is het voordeel van de T101H boven de 1000HE? SSD is natuurlijk leuk, maar wel beetje klein. Daarnaast is het een behoorlijk glossy scherm als ik zo op google kijk
http://www.asustablet.com/asus-eee-pc-t101h-specifications/quote:GENETX schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:26:
[...]
Dat er standaard een touchscreen in zit dat je als tablet kan gebruiken. Het lijkt me namelijk bij lange na niet ideaal om met een pen op het scherm dat staat te moeten schrijven. Daarnaast zou dat van die SSD niet moeten kloppen, er staat niet voor niets een H achter.
Dwars wijzigde dit bericht 16-07-2009 22:33 (18%)
Haha, ik heb hem inmiddels al besteld (de FPM32GLSE).quote:Tha_Duck schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:38:
[...]
Ik kan maar 1 ding zeggen: ZORG DAT JE IN xxxxNAAM DIE SSD KRIJGT! Wat een verschil! Je kan nu gewoon wel werken met het ding.In plaats van traag opstarten, constant hangen, traag browsen, etc.
Ik gebruik nu zelfs mijn geheugen fatsoenlijk, top!
Ubuntu heeft z'n eigen Ubuntu Netbook remix. Werkt out of the box/usb-stick en full support.quote:Rukapul schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:15:
* Wiethoofd is meer thuis in z'n XP-install Hier valt voor de gemiddelde gebruiker prima mee te werken en een iets geavanceerdere gebruiker weet met google de nodige tweaks te vinden voor een nLited, snel startende en licht in het gebruik zijnde XP-install.quote:Zijn er uberhaupt nog mensen die linux draaien op hun netbook? Afgaande op dit topic bijzonder weinig
Wiethoofds meuk en 'overige'
17-10 Betere GoT navigatie | 25-2 Borsten maken.. | 27-1 Doucherituelen | 2-10 Randomer headerkleurtjes
http://mydellmini.com/for...intel-gma-500-driver.htmlquote:kmf schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:20:
Net windows 7 RC 32 bit geinstalleerd op mijn T91. Op de vga driver na lijkt alles goed te werken.
Zelfs touchscreen was weinig probleem. Ik moest alleen calibreren met de windows 7 ingebouwde calibratie tool en klaar.
17-10 Betere GoT navigatie | 25-2 Borsten maken.. | 27-1 Doucherituelen | 2-10 Randomer headerkleurtjes
Hmmm, dan zal ik na mijn vakantie volgende week wel pas een beslissing nemenquote:GENETX schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:34:
http://www.asustablet.com...n-early-august-says-asus/
daar schrijft men over begin augustus.
Ziet er goed uit wanneer is de release??quote:Stoney3K schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:34:
[afbeelding]
Standby...
[afbeelding]
Home schermpje...
[afbeelding]
Xbox 360 / Dlink DNS-323 1,5 TB / Panasonic 42'' FullHD / P3300 / EEE 900 2GB XP SP3
Met ^^quote:0Burner0 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 01:24:
[...]
Ziet er goed uit wanneer is de release??
En hoe maak je zo iets??
Dwars wijzigde dit bericht 17-07-2009 01:29 (13%)
Nu nog 364 betalen voor een 1000HE? Ik zou er niet aan beginnen voor die prijs. Het is toch een model dat er uit gaat.quote:Dwars schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:09:
Goed, morgen ga ik maar eens bestellen:
1000HE wit ¤ 364,-
Ik denk dat de 1000H er eerder uit gaat, Die HE zal nog wel even blijven want hij is er nog niet eens zo heel lang.quote:Philflow schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 05:53:
[...]
Nu nog 364 betalen voor een 1000HE? Ik zou er niet aan beginnen voor die prijs. Het is toch een model dat er uit gaat.
If you can't crack it just hack it ;-) - Ik heb zovaak schijt aan iets dat ik stront tekort kom!
Tuurlijk gaat de 1000H er eerder uit, maar de 1000HE ook. Wordt vervangen door de 1005HA.quote:crack_en_hack schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 06:23:
[...]
Ik denk dat de 1000H er eerder uit gaat, Die HE zal nog wel even blijven want hij is er nog niet eens zo heel lang.
37 graden idle en 67 graden bij het afspelen van een 720p filmpje. getest met speedfanquote:GENETX schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 00:13:
[...]
Overigens nog een vraagje aan T91 bezitters: Hoe warm wordt hij? Ik las ergens dat hij wel vrij warm kon worden. De Atom zelf kan wel 1,8 tot 2GHz halen als het moet. Dus als de koeling goed is lijkt me dat ideaal.
hmmm
Unknown device heb ik ook nog, ja. Zou dat de bluetooth kunnen zijn? (of mischien wel de 3gquote:kmf schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:00:
Zo. met windows 7 komt de T91 echt tot z'n recht. Alles werkt veel makkelijker. Zeker het "flick" voor pagedown and pageup.
joep. Heb jij die "unknown device" nog weg kunnen krijgen? Welke driver is dat?
hmmm
kmf wijzigde dit bericht 17-07-2009 09:58 (29%)
Acties:
MacBook Pro 15" | iMac 27" | iPad 3G 32GB | iPhone 4S 16GB | iPhone 4 16GB | Nokia Lumia 800
Eitje. Zoals ik al aangaf: Asus ATK0100 ACPI:quote:kmf schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:57:
De hardware id's zijn
ACPI\ASUS010
Maar ja... welke dat is...
Wat is beter voor jou?quote:Philflow schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:05:
Ik heb eigenlijk nog nooit overwogen een tablet te nemen, maar die nieuwe T91A ziet er interessant uit. Ik hoef alleen nooit aantekeningen te maken. Is het ook prettig om alleen maar mee te surfen, een beetje zoals een vergrote iPhone? Of kan ik dan beter een standaard netbook nemen?
Kun je niet beter gaan schrijven?quote:kmf schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:17:
Ik vind surfen in tablet-mode met win7 best goed gaan. Het tikken van adressen met de onscreen keyboard is natuurijk wel behelpen. En ik ga echt geen forum postings doen daarmee. En dan is het wel handig dat je zo kan switchen naar laptop-mode.
Nope. Die geeft een error zonder melding. En "update driver" en dan naar die folder surfen pikt win 7 ook niet.quote:GENETX schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:15:
[...]
Eitje. Zoals ik al aangaf: Asus ATK0100 ACPI:
Probeer deze eens.
kmf wijzigde dit bericht 17-07-2009 10:29 (14%)
non zal it dat lens prober?quote:
kmf wijzigde dit bericht 17-07-2009 10:29 (28%)
Hmmz, Vista herkende zelfs mijn 1337 paint like handschrift. Had ik geschreven op mn touchpad op mijn laptop. Dat kon ik niet eens lezen, maar Vista welquote:kmf schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:23:
[...]
non zal it dat lens prober?
(nou, zal ik dat eens proberen?)
Nope... tikken gaat toch ietsie beter.
GENETX wijzigde dit bericht 17-07-2009 10:34 (12%)
Gaan we dat proberen. Ik heb al toestemming gehad van mijn vriendin om haar 1000HE onder handen te nemen.quote:SpeedingWilly schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:23:
[...]
Ik heb voor mijn laptop Acronis Disk Director 10 gebruikt om zo'n irritantie recovery partitie te verwijderen. Dat werkte perfect!
[Asus Transformer] [Q-Ware Pro3 7"] [HTC HD2@Android] [Nikon D3100]
discipel
Seashell: plat design à la macbook airquote:krn176 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:38:
Ik vraag me nu af wat eigenlijk het verschil is tussen de 1005HA en de 1005HA-H ?
Zit er dezelfde accu in of zijn het andere verschillen?
Wat houd precies het 'seashell ' ontwerp in?
996 wijzigde dit bericht 17-07-2009 10:53 (12%)
vast wel, maar schrijven met de stylus is toch wat krampachtig. Een beetje onzinnig ook als je met 1 handeling ook gewoon een toetsenbord heb. Dat is nou juist het voordeel van een convertible.quote:GENETX schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:30:
[...]
Hmmz, Vista herkende zelfs mijn 1337 paint like handschrift. Had ik geschreven op mn touchpad op mijn laptop. Dat kon ik niet eens lezen, maar Vista wel. Heb je het al op NL ingesteld, mogelijk dat hij gaat corrigeren aan de hand van engelse woorden nu (probeer anders dat eens). Sowieso leert het programma ook je handschrift aan als het goed is. Dus in het begin zul je wat vaker moeten corrigeren, maar na verloop van tijd zou het beter moeten gaan.
Ik heb geen drivers kunnen vinden. Maar gezien het feit dat de T91A met win7 komt, dan kan ik net zo goed wachten er op. Voorlopig werkt de T91 zo out of the box wel goed genoeg mmet win7.quote:Maar blijkbaar is ATK010 dus iets anders als de 01000-versie. Kun je ook geen drivers vinden met Windows 7 zelf? Las op internet ook iemand die via de troubleshooter wel een driver vond.
Ok dat is wel duidelijk. Het on screen toetsenbord moet wel echt goed werken anders is de toegevoegde waarde te laag voor mij, denk ik. Bedankt.quote:kmf schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:17:
[...]
En ik ga echt geen forum postings doen daarmee. En dan is het wel handig dat je zo kan switchen naar laptop-mode.
Net geprobeerd. Dat pakketje werkt wel. Geen unknown device meer. Alleen die tray utility is een beetje in de war. De camera kan ik niet aanzetten. En er is een optie voor.... "GPS on"quote:GENETX schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:13:
@ kmf, de laatste link van mij niet meer getest? Wel regelt ACPI belangrijke zaken, destijds miste dat ook bij mijn A6T waardoor ik minder lang op de accu kon, lees: Processor wilde niet van fullspeed af en stond ook nog 0,05V te hoog.
Aah, kijk dan zijn we verderquote:kmf schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:26:
[...]
Net geprobeerd. Dat pakketje werkt wel. Geen unknown device meer. Alleen die tray utility is een beetje in de war. De camera kan ik niet aanzetten. En er is een optie voor.... "GPS on"
hmmm
Helaas, na het installeren van power4gear en de andere toolsquote:GENETX schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:34:
[...]
Aah, kijk dan zijn we verder. Waarschijnlijk heb nu idd bijwerkingen omdat je andere drivers/software mist.
Download ATK Hotkey en ATK OSD nog en installeer deze:
http://www.asustreiber.de/downloads/2-asus-atk-komponenten
Mogelijk heb je, Asus kennende, ook nog Wireless Console nodig en ook andere tools zoals Power4Gear Hybrid om energiebesparing standen te switchen. Die van Vista zullen wel werken denk ik, ze staan er nml niet tussen bij Win 7:
http://www.asustreiber.de/downloads/windows-vista/581-tools
quote:can't open acpi atk0100 kernel mode driver
je kan beter even direct linken naar de asus download, ipv de rapidshare in dat draadje:quote:GENETX schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:45:
Wat betreft ACPI, op Windows 7 heb ik weinig kunnen vinden, aangezien Vista drivers ook moeten werken zou deze wel eens uitkomst kunnen bieden:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=50071
quote:----
I use these updated drivers:
asus acpi 4.00.10
asus superhybridengine 1.18
asus eee instantkey 1.08
asus ecap 1.0.1.4 webcam tool
the new windows 7 intel vga driver!
this one is only needed if you want the caps/num/scroll lock notifying window to work
broadcom bluetooth
these ones are not really needed anymore with RC/RTM, but might add some functionality:
lan Atheros ar81 family windows driver 1.0.0.44
realtek hd audio 2.28 driver
wireless ralink RT2790 2.3.2.0
elantech touchpad 7.0.4.5
birdibird wijzigde dit bericht 17-07-2009 12:31 (70%)
Okay maar de accu is voor alle 1005HA-H modellen hetzelfde? 6-cells xx watt?quote:996 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:53:
[...]
Seashell: plat design à la macbook air
Verschil tussen de beide 1005 types is de N270 / N280 dacht ik.
Uit eigen ervaring: toetsenbord 1000 HE typt veel fijner dan 1005, maar dat is natuurlijk wel persoonlijk
discipel
Helaas. Ook die p4g, acpi, etc werken ook niet lekker op de T91. Ik denk dat ik vanavond maar een reinstall ga doen.quote:birdibird schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:10:
[...]
je kan beter even direct linken naar de asus download, ipv de rapidshare in dat draadje:
http://dlsvr.asus.com/pub...00HD/Asus_ACPI_Driver.zip
@ kmf: dit is de correcte ACPI driver die werkt op alle EEE pc's
edit:
in mijn windows 7 draadje op eeeuser forum kan je altijd kijken voor de laatste driver-updates:
(onderaan 1e post)
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=56897
daar staat ook de superhybridengine, de instantkey en de webcamtool gelinked!
edit: ik zal het hier even inkopieren:
[...]
Bron?, Volgens mij komt dit model gewoon naast de 1000HE en niet als vervanger van.quote:Philflow schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 06:58:
[...]
maar de 1000HE ook. Wordt vervangen door de 1005HA.
crack_en_hack wijzigde dit bericht 17-07-2009 16:25 (12%)
Ik heb zojuist contact gehad met Informatique. Zij leveren de 1005HA-BLK037X met een 48Wh accu, net als Azerty dus. Alleen 4launch beweert dat ze hem met een 63Wh leveren...quote:krn176 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:40:
[...]
Okay maar de accu is voor alle 1005HA-H modellen hetzelfde? 6-cells xx watt?
Want ik wil natuurlijk wel een Asus EEE met een accu die zo lang mogelijk meegaat!
Systeem Specs http://tweakers.net/gallery/64172/sys
[Asus Transformer] [Q-Ware Pro3 7"] [HTC HD2@Android] [Nikon D3100]
Mijn eigen logica. Het nieuwe 10" model is de 1005. Dat neemt niet weg dat andere oudere modellen nog wel een tijdje verkocht worden.quote:crack_en_hack schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 16:24:
[...]
Bron?, Volgens mij komt dit model gewoon naast de 1000HE en niet als vervanger van.
Bron?quote:De 1000HE word nogsteeds gemaakt zover ik weet, De 1000H zelfs ook nog...
Philflow wijzigde dit bericht 17-07-2009 19:08 (30%)
Is eigenlijk alleen maar merkbaar als je Vista of Win 7 draait. XP heeft er niet veel aan tenzij je zwaar gaat photoshoppen of virtualiseren, wat toch al niet zo lekker gaat op een Atom.quote:Duckwhisperer schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 20:49:
Wat is nu het grote verschil tussen 1GB en een uitrusting met 2GB?
Is het echt merkbaar? Zoja, waarin?
Of OSX wil draaien..... op de EeeBoxquote:Philflow schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:06:
[...]
Is eigenlijk alleen maar merkbaar als je Vista of Win 7 draait. XP heeft er niet veel aan tenzij je zwaar gaat photoshoppen of virtualiseren, wat toch al niet zo lekker gaat op een Atom.
Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750
birdibird wijzigde dit bericht 17-07-2009 23:45 (63%)
Acties:
Dat zou ik graag een keer met benchmarks gestaafd zien. Ik ben van mening dat 2GB 0,0 snelheidswinst oplevert op een netbook met XP op een aantal uitzonderlijke gevallen na.quote:birdibird schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:44:
met 2 gb kan je met een gerust hart het virtuele geheugen uitzetten, wat snelheidswinst oplevert
Ja is niet zo mooi. En ook een BIOS upgrade zou een einde maken aan de feature.quote:stefimke schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:54:
Oe... interessant nieuwtje voor (potentiele) Asus Eee 1101HA kopers:
"Asus Eee PC 1101HA: Upgrade the RAM to 2GB, lose ability to overclock"
http://www.liliputing.com...ability-to-overclock.html
In mijn laptops ga ik meestal voor de goedkoopste die ik kan vinden. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.quote:kmf schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:54:
Welke 2GB rammetje is aangeraden voor de T91?
Philflow wijzigde dit bericht 18-07-2009 07:14 (80%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last
Dit topic is gesloten.
© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: