[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XX)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last
Reageer Nieuw Topicje weet dat online adviseert om het kabeltje niet langer te hebben dan 30cmquote:ReytingHamdi schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:12:
Heb sinds 16-04-2009 Online ADSL Extra 20Mbit met de nieuwe speedtouch 706, mijn modem traint maar op 10Mbit terwijl een vriend van me die 100 meter verder woont zijn livebox modem traint op 16Mbit weliswaar met telefonie, maar dat zou niet moeten uitmaken. We hebben beiden het modem zo kort mogelijk op de ISRA max 1,5m.
Waar zou dit aan kunnen liggen ? Ben overgestapt van 10mbit tele2 naar 20mbit Online, maar ja dit schiet natuurlijk niet op.
En helaas heb je gelijk. We kregen een brief over dat ons abbo verlengt werd! Dus toen gebeld naar een nummer in die brief, en het bleek dat de callcenter medewerker helemaal die dingen niet had mogen zeggen. Geadviseerd werd om een formele klachtenbrief te sturen. Bij deze doen we dat ook.quote:Oppie schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:30:
Denk niet dat ze je livebox gaan vervangen voor een ander modem. Als er een probleem is dan zullen ze dat proberen te verhelpen maar je zult geen 706 krijgen maar dus gewoon de livebox behouden.
We al aan het kijken voor een andere provider. Bijvoorbeeld UPC Internet + Telefonie 25MBit over kabel. Wel 50 in plaats van 35 euro, maar hopelijk biedt dit wat beters en meer de beloofde snelheid want wij halen op onze 20MBit ADSL nog niet eens de helft terwijl het in theorie wel moet kunnen (volgens de ADSL afstand-snelheid grafiek). Ik weet dat er eerst met UPC ook veel problemen waren, maar erger dan deze oplichterij kan het niet zijn.
Reg. datum: 04 januari 2002
Reg. datum: 26 oktober 2008
Misschien even op de site van Online kijkenquote:Piete schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 21:26:
Hoe is bij Online het dataverkeer geregeld? Fair use of ...?
Reg. datum: 04 januari 2002
Heb zelfs met een verbruik van 1.5TB in een maand nooit gezeur gehad.quote:Als het gebruik van de Dienst leidt tot een naar het oordeel van Online bovengemiddeld hoog factuurbedrag, dan heeft Online het recht om een tussentijdse factuur naar de Klant te sturen. Tevens heeft Online het recht om, in de omstandigheid als bedoeld in de eerste zin, een limitering aan te brengen op het verbruik van de Klant.
The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be
zal best staan in de voorwaarde van online.Die staan op de site.Maar ik heb eerst ook wanadoo/orange gehad.en met 250 Gb per maand geen enkel probleemquote:Piete schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 21:51:
Kan aan mij liggen, maar ik kan het niet achterhalen, ook niet bij de klantenservice.
Dubbele wandcontactdoos (één ding voor de stekker en erboven een cirkelvormig plaatje dat je eraf kan schroeven) in de woonkamer. Hier zal vermoedelijk het het ISRA punt in zitten? Livebox hangt er recht boven, met het bijgeleverde kabeltje van 15 centimeter. De snelheid is altijd een probleem geweest, maar waar we eerst nog met 1,7 MB/s konden downloaden is dat nu 1,5 MB/s of lager geworden.quote:Oppie schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 15:13:
Waar heb je je modem staan en hoe is het aangesloten dan? Heb je een enkele of dubbele wandcontactdoos in je woonkamer of zit er een wit langwerpig kastje in je meterkast? Misschien een kelder of kruipruimte waar je telefoonlijn binnenkomt? Best is als je livebox maximaal 1 meter van dat punt staat en dat er dus geen draden vertakt zijn voor je modem. Als ik jou was zou ik even contact met ze opnemen om je te kunnen helpen.
Fair Usequote:Piete schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 21:26:
Hoe is bij Online het dataverkeer geregeld? Fair use of ...?
Heeft iemand anders dit ook misschien gehad?
(KPN lijn is hier niet actief.)
PSN ID : silentwaves_
Reg. datum: 10 november 2007
Is er een mogelijkheid om een 30 cm kabeltje beetje cheap op de kop te tikken? Wil het wel eens testen, de kortste die ik nu gebruik is 1,50. Denk niet dat het veel verschil maakt ivm ruis op lijn, ik gebruik het al jaren met een telefoonlijn van 7 meter. Mijn vraag dus: is die afstand puur voor ruis, of gaat je snelheid waarop je modem intraint ook omhoog?
Reg. datum: 02 februari 2001
Heb nu een kabeltje van 15cm er tussen en met een andere modem geteset een e-tech wireless modem, deze traint op 8Mbit. Heb mijn modem niet kunnen testen bij m'n vriend zal het eind deze week doen. Hopelijk traint ie dan wel hoger dan 10Mbit, want ik weet het allemaal niet meer.quote:Mili schreef op donderdag 23 april 2009 @ 20:43:
[...]
je weet dat online adviseert om het kabeltje niet langer te hebben dan 30cm
Reg. datum: 19 september 2001
Wat ook mogelijk is dat jullie beiden op een andere centrale zitten en dus beiden een andere afstand tot de centrale hebben. Ook kan het zijn dat de telefoonkabel van jou een keer gerepareerd is (cq een extra las) heeft ten opzichtje van die overbuurman.quote:ReytingHamdi schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:58:
[...]
Heb nu een kabeltje van 15cm er tussen en met een andere modem geteset een e-tech wireless modem, deze traint op 8Mbit. Heb mijn modem niet kunnen testen bij m'n vriend zal het eind deze week doen. Hopelijk traint ie dan wel hoger dan 10Mbit, want ik weet het allemaal niet meer.
Kan die etech wel meer dan 8 Mbit aan?wat is het voor een type?zoek eerst even op google op of ie wel hoger dan 8 Mbit intraint.quote:ReytingHamdi schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:58:
[...]
Heb nu een kabeltje van 15cm er tussen en met een andere modem geteset een e-tech wireless modem, deze traint op 8Mbit. Heb mijn modem niet kunnen testen bij m'n vriend zal het eind deze week doen. Hopelijk traint ie dan wel hoger dan 10Mbit, want ik weet het allemaal niet meer.
Reg. datum: 09 mei 2003
Op zich wel een nette aanbieding, maar natuurlijk ingegeven door de nieuwe wet dat ze niet meer stilzwijgend met een jaar mogen verlengen. Zit je zelf bijna aan het eind van je abbo: bel Online en vraag om die korting als je blijft!
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1G), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii
Nou, abo kan niet zomaar weer geactiveerd
Dus medewerker ging het eens uitzoeken. Dat ik nu nog internet heb kon volgens hem ook niet. Ik heb gezegd dat ik dat nou niet echt een probleem vond. Leuk detail is ook dat de brief met verzoek om het modem terug te sturen niet gedateerd is, dus binnen 2 weken is een vaag begrip. En of ik even 12,50 wil af tikken voor verzendkosten. Geen probleem, als zij hun service op niveau hebben...
Zo ik moest dat ff kwijt
Een speedtouch biedt ook deze functionaliteit, en zelfs als zou deze geen draadloze functionaliteit bieden: Geloof me, een speedtouch is tien keer beter. Om te beginnen loopt een Livebox makkelijk vast, en ondersteunt hij geen UPnP. Daarnaast is het een "Orange Livebox" en alle links in de webinterface verwijzen naar de Orange site, die dan naar de homepage van Online verwijst.quote:Lau26 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 19:48:
Kan iemand hier helderheid over geven, want ik zou graag een Livebox willen ivm de optie om die draadloos te kunnen maken
Dat zou best kunnen wat je zegt daar had een medewerker van de klantenservice van Online ook over. Maar dat komen ze a.s maandag doen en als goed is werkt het internet dan.quote:-JeeDee- schreef op zondag 26 april 2009 @ 22:41:
Heeft waarschijnlijk te maken met het aderpaar waarop het signaal geleverd wordt. Je hebt er namelijk 2 en het kan wel eens voorkomen dat het signaal op het 2e ipv het doorgaans gebruikte 1e geleverd wordt. Dan moet je dus de oranje en witte aansluiten in het telefoniedoosje ipv de rode en blauwe.
PSN ID : silentwaves_
ik ben bang dat jij flink de boot in bent gegaan. wat online jouw heeft aangeboden is een contractverlenging met 1 jaar. dit kan je op 2 manieren interpreteren.quote:RichieB schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:55:
Ik krijg net een telefoontje van Online. Dat ik nu ¤ 25 betaal voor mijn 20Mbps ADSL abbo incl lijnhuur, en of ik wil verlengen met een jaar zodat ik maar ¤20 hoef te betalen. Nu zit ik nog in mijn eerste jaar, dus betaal ik maar ¤20 tot augustus. Daarna ga ik overstappen op Ziggo (als dat allemaal werkt) omdat ik bij Online max op 11 Mbps intrain.
Op zich wel een nette aanbieding, maar natuurlijk ingegeven door de nieuwe wet dat ze niet meer stilzwijgend met een jaar mogen verlengen. Zit je zelf bijna aan het eind van je abbo: bel Online en vraag om die korting als je blijft!
1. per 1 mei 2009 ga jij een contract aan voor 1 jaar voor 20 euro per maand.
2. per direct betaal je 20 euro maar je contract dat tot 31 juli 2009 liep is nu verlengt tot 31 juli 2010.
die nieuwe wet gaat jouw daar echt niet tegen beschermen.
ik zou dus als ik jouw was maar om een schriftelijke bevestiging gaan vragen van hoe de situatie nou gaat zijn. want zoals ik jouw verhaal lees ben je te enthousiast geweest en zit je nu voor bijna 1,5 jaar aan online vast.
Heeft het ''standaard'' modem dan ook standaard wifi ingebouwd zitten want in de handleidingen staat hij overal afgebeeld met een antenne erop. Of kun je wifi later nog inbouwen ofzo net als bij de Livebox, en hoe moet dat dan?quote:Sebazzz schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:22:
[...]
Een speedtouch biedt ook deze functionaliteit, en zelfs als zou deze geen draadloze functionaliteit bieden: Geloof me, een speedtouch is tien keer beter. Om te beginnen loopt een Livebox makkelijk vast, en ondersteunt hij geen UPnP. Daarnaast is het een "Orange Livebox" en alle links in de webinterface verwijzen naar de Orange site, die dan naar de homepage van Online verwijst.
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1G), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii
Reg. datum: 19 december 2006
Ook na 1 Juli: Er blijven wel jaarcontracten bestaan, zelfs 2-jaar contracten, ze mogen alleen niet meer stilzwijgend verlengd worden zonder toezegging van de klant. Ze worden dan steeds met een periode van 1 maand verlengd, net als bij de meeste mobiele telefoonproviders.quote:Oppie schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:15:
Als je een contract afsluit vóór 1 juli 2009 dan zijn die contracten nog steeds jaarcontracten.
Radio Tweeeeee!111one
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last