quote:
vincedd schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:36:
[...]
Tja,zo gaat dat in de grote mensenwereld.
Dat zal je veel vaker meemaken dat het 1 kant uit gaat.Je bent een contract aangegaan voor een bepaalde prijs.Zij leveren voor dat geld een produkt.Of het nu internet is of een hypotheek,dat maakt niet uit.Zij houden zich gewoon aan de voorwaarde.
Ik kan ook niet bij mijn hypotheekverstrekker aankloppen voor een lagere maandelijkse last omdat de hypotheekrente 0,3% lager is geworden dan op het moment dat ik tekende.dan zegt ie ook dat ik nog 5 jaar mijn contract moet uitdienen en daarna word er weer gepraat over een nieuwe prijs.
Als zij de regels of prijs veranderen in mijn nadeel,kan ik per direct van het het contract afzien,zo dus ook bij internetproviders.Vaste klant of niet.je bent en blijft gewoon een relatienummer voor dit soort bedrijven .
En voor bijna alle bedrijven geld dat.
Je kon weg,dat heb je niet gedaan,dan moet je nu ook niet klagen dat het duurder word en dat de rest minder betaald dan jij.
en waarneer heb ik dan getekend voor die stilzwijgende verlening per jaar??
precies dat heb ik nergens. ben in 2001 een contract aangegaan met wanadoo en kpn voor een eenjarig abbonement dat daarna maandelijk opzegbaar zou worden. in aug. 2005 heb ik als 1 van de eerste mensen de overstap gewaagt onder de zelfde contract voorwaarden. heb veel geduld gehad m.b.t. tot de livebox heb. na 10 maanden in mijn contract sturen ze een boekwerk wat de aangepaste algemene voorwaarden heet die slechts 0.001 % van de nederlanders leest en begrijpt.
en een product van 20 per maand vergelijken met een lening van 200.000 is als een d-merk televisie vergelijken met een Loewe. andere prijsklasse andere verwachtingen en daarmee intresse. als ik 2 jaar geleden een hypotheek had gaan afsluiten. had ik eerst de big 5 (ABN, fortis, rabo, ING, postbank)bezocht om me overal te laten voorlichten. had ik vrienden en kennisen ingeschakeld voor ervaringen en advies. m.b.t. looptijd, betrouwbaarheid, coulantie, enz, enz. en vervolgens had ik minimaal 2 weken later een beslissing genomen. met een internet abonnement ga je langs bij de plaatselijke elektronicazaak. omdat er groots wordt geadverteerd Mx-stream van KPN inschrijfdag. 10 verkopers bij de computers die druk bezig zijn mensen in te schrijven. na 20 minuten wachten ben je aan de beurt. en vraagt de verkoper bij wie wil je internet afnemen, kpn zorgt voor de lijn huur maar een 2e partij zorgt voor het internet. het maakt niet zoveel wie u neemt de prijs is bij alle aanbieders gelijk. me vader had zaterdag avond op een verjaardag van me oom gehoord dat XS4ALL veel problemen had dus die viel af dus nam ik maar wanadoo.
goedkoop product besloten in 2 dagen tijd.
duur product besluit minimaal 2 weken.
kan nog wel een voorbeeld geven lcd/led/plasma tv (1000 euro en duurder)en of dect-telefoon(tot 75 euro).
als ik een nieuwe dect telefoon nodig hebt intresseert het me geen bal wat die allemaal wel niet kan. en of ik 4 handsets krijg of geen. ik wil gewoon kunnen bellen en gebeld worden. als ik een nieuwe tv koop. wil ik de beste prijs/kwaliteit verhouding. dus ga ik eerst speuren op het (zo goedkoopst mogelijke) internet (dat ik binnen dag besloten had) naar tests, userreviews ect. dan ga ik naar de winkel met een lijstje met typenummers. breng het aantal tv waar tussen ik ga kiezen terug naar maximaal 3. of begin zelf helemaal opnieuw omdat ik niet tevreden ben over wat ik zie in de winkel. ga nogmaals op internet kijken naar wat de tv ongeveer mag kosten, om vervolgens te gaan onderhandelen met de verkoper. verkoper laat niet het achterste van zijn of haar tong zien ik verlaat de winkel met de mededeling dat ik er nog een nachtje overslaap en kom de volgende dag terug om voor de absolute bodemprijs die tv thuis te laten bezorgen.
maar ja jij bent blijkbaar mr perfect en meester in het nederlands recht. en ik ben in jouw ogen maar de simpele consument. die maar lekker in het ootje genomen moet worden zodat ik bij jouw kan komen en dat jij dan geld aan mij kan verdienen.