Hoofdcategorieën
Topicacties

[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XX)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 14 juli 2004

quote:
Oppie schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 18:56:
[...]

ADSL Extra en ADSL Basis:

*
VPI/VCI: 8/35
*
Protocol: EthoA (Ethernet over ATM)
*
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
*
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)
Ben een absolute noob op netwerkgebied :'(. Zijn dit eisen waar de modem aan voldoet, of kun je dit via het webbased menu instellen?

EDIT:

Ik lees op internet dat je dit soort dingen kunt instellen als je de modem direct op je pc aansluit en de installatie cd gebruikt, wat dus allemaal maar eenmalig moet gebeuren?

ronwiel wijzigde dit bericht 17-04-2009 19:06 (17%)

Reg. datum: 14 september 2000

Klopt, of je kan via je webbrowser of telnet je modem benaderen waar het ingesteld kan worden. Kijk maar eens op http://www.speedtouch.nl en zoek vervolgens even de handleiding van e 546 erbij.

Reg. datum: 29 augustus 2005

quote:
Mgear schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:23:
[...]

Ligt er helemaal aan of je nog een kpn lijn hebt voor de adsl? Zo te zien aan je kosten wel.
Die lijn kun je dus beeindigen aangezien in het nieuwe abo de lijnhuur is inbegrepen.
dat kpn-lijntje heb ik nodig voor mijn fax ......

danda wijzigde dit bericht 17-04-2009 19:37 (7%)

Reg. datum: 03 december 2006

quote:
Lightah schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:32:
Ik werd de laatste tijd zo gek van de livebox (constant freezen e.d.) dat ik een ander modem eraan wilde hangen. Online wilde het modem niet omruilen dus heb ik via marktplaats een speedtouch 706 op de kop getikt. Ik was in de veronderstelling dat deze wel zou gaan werken omdat kennissen eenzelfde modem hebben met online adsl & telefonie.

Nu heb ik de laatste firmware erop gezet van speedtouch.nl en met het configuratiebestand van de site het modem ingesteld voor het Wanadoo/Orange/Online netwerk. Echter krijg ik nu telefonie niet aan de praat. Nu ben ik er wel achter dat online ook een eigen firmware op de 706 zet zodat telefonie werkt. Is deze firmware ergens te vinden en er zelf op te zetten??
Enige manier is om het mac adres te spoofen van je oude modem. De centrale checkt namelijk of je modem MAC adres overeenkomt met jouwe. Zo niet, werkt telefonie niet ;)

Dus met andere woorden: als jij je speedtouch niet kan hacken en dus niet het mac adres spoofen, kun je helaas nooit bellen ;(
edit: via voip dus ;)

Intel E6600 @ 2,7 GHz | Asus EN8800GTX | DDR2-800 PC6400 | http://www.saven.nl

Strikes Again
Reg. datum: 09 mei 2002

quote:
Saven schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:09:
[...]

Enige manier is om het mac adres te spoofen van je oude modem. De centrale checkt namelijk of je modem MAC adres overeenkomt met jouwe. Zo niet, werkt telefonie niet ;)

Dus met andere woorden: als jij je speedtouch niet kan hacken en dus niet het mac adres spoofen, kun je helaas nooit bellen ;(
edit: via voip dus ;)
Het mac-adres spoofen gaat me waarschijnlijk wel lukken. Maar voordat ik dat ga proberen, hoe stel ik de speedtouch in dat geval dan in dat hij telefonie van online pakt?

][ Lightah's site][ System Specs ][ The Unpredictable Striker!

Er zit een speciale firmware in de Speedtouch 706 van Online.
Zolang je je normale 706 niet flashed met die firmware, zal telefonie niet gaan werken.
De firmware van Online is niet verkrijgbaar of ergens te vinden.

Dus je kan alleen telefonie van Online gebruiken met hun eigen apparatuur.

Kijk voor de beste sat links naar http://satelliet.start-plaats.nl

Strikes Again
Reg. datum: 09 mei 2002

Dat dacht ik dus, maar Saven's reactie gaf mij een beetje de suggestie dat het wel mogelijk zou zijn als je maar het mac-adres spoofed.

Jammer maar helaasch, voor mij geen Online en tevens ADSL2+ meer als het contract is afgelopen.

][ Lightah's site][ System Specs ][ The Unpredictable Striker!

Reg. datum: 29 september 2004

Ga op 1 juli mijn nieuw gekochte huis betrekken en mij lijkt die aanbieding van online een hele mooie optie.
Wel 1 vraag. Ik gebruik thuis allemaal Mac's met een Airport Extreme.

Werkt deze een beetje samen met de speedtouch 706 (niet de wireless versie)?

PSN: Sluuz

Reg. datum: 22 september 2001

quote:
Sluuz schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:19:
Ga op 1 juli mijn nieuw gekochte huis betrekken en mij lijkt die aanbieding van online een hele mooie optie.
Wel 1 vraag. Ik gebruik thuis allemaal Mac's met een Airport Extreme.

Werkt deze een beetje samen met de speedtouch 706 (niet de wireless versie)?
Zou geen probleem moet vormen aangezien de Airport gewoon een router is.
Ik ben dit zelfde van plan, eind van de week word mijn lijn opgeleverd.

Mogelijk moet je het moden in brige mode zetten (als je geen telefonie hebt).

Jabber/XMPP Software Foundation | using jabber since 2000

Reg. datum: 09 januari 2005

quote:
vincedd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 18:50:
[...]

Bij prijsverhoging mag je per direct je contract opzeggen,aangezien de provider niet meer aan zijn voorwaarde voldoet waar jij voor getekend hebt(of telefonisch,of via internet).De provider informeerd jou hier per mail of brief over.,ruim van te voren voordat de prijsverhoging ingaat,waardoor jij zonder extra kosten je abbo op kan zeggen.Dat jij dit zelf nooit hebt gedaan kan je Online niet kwalijk nemen,dan moet je of je post of email lezen.
nee maar leg mij nou uit waarom het maar 1 kant op werkt.
tuurlijk heb ik me post en me mail gelezen en aangezien het geen donder uitmaakte of ik nou orange, alice of telfort nam qua prijs heb ik er niks mee gedaan. maar zoals ik dus al zei zodra ze de prijs naar boven bijstellen dan moet ik meer betalen of oprotten maar als de prijs omlaag gaat dan is dat pech???

nou sorry maar dat is in mijn ogen een typisch geval van geen stijl en geeft aan dat je geen bal geeft om vaste klanten die al 4 jaar lang braaf zonder helpdesk of wat dan ook de rekening betalen.

Reg. datum: 26 oktober 2008

quote:
Mili schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:45:
[...]

nee maar leg mij nou uit waarom het maar 1 kant op werkt.
tuurlijk heb ik me post en me mail gelezen en aangezien het geen donder uitmaakte of ik nou orange, alice of telfort nam qua prijs heb ik er niks mee gedaan. maar zoals ik dus al zei zodra ze de prijs naar boven bijstellen dan moet ik meer betalen of oprotten maar als de prijs omlaag gaat dan is dat pech???

nou sorry maar dat is in mijn ogen een typisch geval van geen stijl en geeft aan dat je geen bal geeft om vaste klanten die al 4 jaar lang braaf zonder helpdesk of wat dan ook de rekening betalen.
Tja,zo gaat dat in de grote mensenwereld.
Dat zal je veel vaker meemaken dat het 1 kant uit gaat.Je bent een contract aangegaan voor een bepaalde prijs.Zij leveren voor dat geld een produkt.Of het nu internet is of een hypotheek,dat maakt niet uit.Zij houden zich gewoon aan de voorwaarde.
Ik kan ook niet bij mijn hypotheekverstrekker aankloppen voor een lagere maandelijkse last omdat de hypotheekrente 0,3% lager is geworden dan op het moment dat ik tekende.dan zegt ie ook dat ik nog 5 jaar mijn contract moet uitdienen en daarna word er weer gepraat over een nieuwe prijs.
Als zij de regels of prijs veranderen in mijn nadeel,kan ik per direct van het het contract afzien,zo dus ook bij internetproviders.Vaste klant of niet.je bent en blijft gewoon een relatienummer voor dit soort bedrijven .
En voor bijna alle bedrijven geld dat.

Je kon weg,dat heb je niet gedaan,dan moet je nu ook niet klagen dat het duurder word en dat de rest minder betaald dan jij.

Reg. datum: 14 juli 2004

Vraagje. Ik wil graag een Speedtouch 546 hebben voor mijn Online verbinding.

Nu staat Marktplaats vol met Speedtouch 546i, dus met een i voor isdn lijnen. Maakt het echt iets uit, of kan ik deze versie ook op mijn analoge lijn aansluiten (Ik heb dus kpn telefonie + online adsl).

Reg. datum: 26 oktober 2008

quote:
ronwiel schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:56:
Vraagje. Ik wil graag een Speedtouch 546 hebben voor mijn Online verbinding.

Nu staat Marktplaats vol met Speedtouch 546i, dus met een i voor isdn lijnen. Maakt het echt iets uit, of kan ik deze versie ook op mijn analoge lijn aansluiten (Ik heb dus kpn telefonie + online adsl).
Dat gaat niet,analoge telefonie heeft een andere draagspanning dan isdn.spanning analoo:48 volt,spanning isdn 90 volt.Dus dat word nog even verder zoeken

Reg. datum: 24 oktober 2005

Is het mogelijk om de Livebox op een of via een script oid te laten rebooten?
Telefonie valt namelijk om de +-2 dagen weg en is na handmatige reboot weer terug. Wil hem dus elke nacht laten herstarten eigenlijk.

Relaxion LuxeLAN
Reg. datum: 01 september 1999

quote:
Executor16 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:38:
[...]

Woow, daar ben je erg laat mee zeg en je betaald idd veel :/
Ik betaal sinds begin januari voor 20Mbit Adsl Familly Extra + Telefonie Totaal bij elkaar ¤ 19.95 per maand.

Wel gaar dat je er zelf achteraan moet inderdaad. Ik wilde het op gaan zeggen en kreeg toen pas die aanbieding. Anders hoor je niks...
Nog ff 1 vraagje. Ik heb vorige week contact gehad met de Online klantenservice en ik kon inderdaad mijn abonnementskosten laten verlagen, echter pas NA 31-8 omdat mijn abonnement op die dag weer was verlengd met een jaar. Heb jij die prijsverlaging per direct gekregen of ook pas vanaf je abo-verlengdatum?
Reg. datum: 27 februari 2000

quote:
Japie Gijs schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:15:
Telefonie valt namelijk om de +-2 dagen weg en is na handmatige reboot weer terug. Wil hem dus elke nacht laten herstarten eigenlijk.
Het makkelijkste lijkt me om er een tijdschakelklok dan tussen te zetten...

Reg. datum: 25 september 2004

quote:
Japie Gijs schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:15:
De eigenlijke vraag die je zou moeten stellen is, hoe kan het dat telefonie zo frequent weg valt?
Maar als je daar niet uit kunt komen / Orange ook geen oplossing kan bieden / geen zin hebt om veel tijd te besteden aan de communicatie met Orange, dan heb je twee opties:
1. Wat Lizard zegt, tijdschakelaar.
2. Uit dit topic een optie kiezen: Livebox direct resetten (vanaf bureaublad).

Reg. datum: 19 december 2006

quote:
Lightah schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:32:
Ik werd de laatste tijd zo gek van de livebox (constant freezen e.d.) dat ik een ander modem eraan wilde hangen. Online wilde het modem niet omruilen dus heb ik via marktplaats een speedtouch 706 op de kop getikt. Ik was in de veronderstelling dat deze wel zou gaan werken omdat kennissen eenzelfde modem hebben met online adsl & telefonie.

Nu heb ik de laatste firmware erop gezet van speedtouch.nl en met het configuratiebestand van de site het modem ingesteld voor het Wanadoo/Orange/Online netwerk. Echter krijg ik nu telefonie niet aan de praat. Nu ben ik er wel achter dat online ook een eigen firmware op de 706 zet zodat telefonie werkt. Is deze firmware ergens te vinden en er zelf op te zetten??
Telefonie zal alleen werken op het door Online geleverde modem, aangezien de voipcentrale alleen naar 't bij hun geregistreerde mac-adres wil luisteren. Dus zelfs al zou je de Online FW erop weten te krijgen, gaat 't nog niet lukken. Of je moet 't mac adres klonen natuurlijk, maar of dat met adslmodems kan?

Radio Tweeeeee!111one

Reg. datum: 09 januari 2005

quote:
vincedd schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:36:
[...]

Tja,zo gaat dat in de grote mensenwereld.
Dat zal je veel vaker meemaken dat het 1 kant uit gaat.Je bent een contract aangegaan voor een bepaalde prijs.Zij leveren voor dat geld een produkt.Of het nu internet is of een hypotheek,dat maakt niet uit.Zij houden zich gewoon aan de voorwaarde.
Ik kan ook niet bij mijn hypotheekverstrekker aankloppen voor een lagere maandelijkse last omdat de hypotheekrente 0,3% lager is geworden dan op het moment dat ik tekende.dan zegt ie ook dat ik nog 5 jaar mijn contract moet uitdienen en daarna word er weer gepraat over een nieuwe prijs.
Als zij de regels of prijs veranderen in mijn nadeel,kan ik per direct van het het contract afzien,zo dus ook bij internetproviders.Vaste klant of niet.je bent en blijft gewoon een relatienummer voor dit soort bedrijven .
En voor bijna alle bedrijven geld dat.

Je kon weg,dat heb je niet gedaan,dan moet je nu ook niet klagen dat het duurder word en dat de rest minder betaald dan jij.
en waarneer heb ik dan getekend voor die stilzwijgende verlening per jaar??
precies dat heb ik nergens. ben in 2001 een contract aangegaan met wanadoo en kpn voor een eenjarig abbonement dat daarna maandelijk opzegbaar zou worden. in aug. 2005 heb ik als 1 van de eerste mensen de overstap gewaagt onder de zelfde contract voorwaarden. heb veel geduld gehad m.b.t. tot de livebox heb. na 10 maanden in mijn contract sturen ze een boekwerk wat de aangepaste algemene voorwaarden heet die slechts 0.001 % van de nederlanders leest en begrijpt.

en een product van 20 per maand vergelijken met een lening van 200.000 is als een d-merk televisie vergelijken met een Loewe. andere prijsklasse andere verwachtingen en daarmee intresse. als ik 2 jaar geleden een hypotheek had gaan afsluiten. had ik eerst de big 5 (ABN, fortis, rabo, ING, postbank)bezocht om me overal te laten voorlichten. had ik vrienden en kennisen ingeschakeld voor ervaringen en advies. m.b.t. looptijd, betrouwbaarheid, coulantie, enz, enz. en vervolgens had ik minimaal 2 weken later een beslissing genomen. met een internet abonnement ga je langs bij de plaatselijke elektronicazaak. omdat er groots wordt geadverteerd Mx-stream van KPN inschrijfdag. 10 verkopers bij de computers die druk bezig zijn mensen in te schrijven. na 20 minuten wachten ben je aan de beurt. en vraagt de verkoper bij wie wil je internet afnemen, kpn zorgt voor de lijn huur maar een 2e partij zorgt voor het internet. het maakt niet zoveel wie u neemt de prijs is bij alle aanbieders gelijk. me vader had zaterdag avond op een verjaardag van me oom gehoord dat XS4ALL veel problemen had dus die viel af dus nam ik maar wanadoo.

goedkoop product besloten in 2 dagen tijd.
duur product besluit minimaal 2 weken.
kan nog wel een voorbeeld geven lcd/led/plasma tv (1000 euro en duurder)en of dect-telefoon(tot 75 euro).
als ik een nieuwe dect telefoon nodig hebt intresseert het me geen bal wat die allemaal wel niet kan. en of ik 4 handsets krijg of geen. ik wil gewoon kunnen bellen en gebeld worden. als ik een nieuwe tv koop. wil ik de beste prijs/kwaliteit verhouding. dus ga ik eerst speuren op het (zo goedkoopst mogelijke) internet (dat ik binnen dag besloten had) naar tests, userreviews ect. dan ga ik naar de winkel met een lijstje met typenummers. breng het aantal tv waar tussen ik ga kiezen terug naar maximaal 3. of begin zelf helemaal opnieuw omdat ik niet tevreden ben over wat ik zie in de winkel. ga nogmaals op internet kijken naar wat de tv ongeveer mag kosten, om vervolgens te gaan onderhandelen met de verkoper. verkoper laat niet het achterste van zijn of haar tong zien ik verlaat de winkel met de mededeling dat ik er nog een nachtje overslaap en kom de volgende dag terug om voor de absolute bodemprijs die tv thuis te laten bezorgen.

maar ja jij bent blijkbaar mr perfect en meester in het nederlands recht. en ik ben in jouw ogen maar de simpele consument. die maar lekker in het ootje genomen moet worden zodat ik bij jouw kan komen en dat jij dan geld aan mij kan verdienen.

Bij een contract zitten doorgaans algemene voorwaarden. Dit is ook bij online het geval. Ik neem aan dat je hiervan op de hoogte bent, Daarin staat duidelijk vermeld dat je contract met een jaar verlengd wordt als jij niet een maand van te voren uiterlijk hebt opgezegd.
Je kan wel heel gepikeerd gaan doen, en ik snap je punt ook wel dat het raar is dat je meer betaalt dan nieuwe klanten. Maar het blijft je eigen verantwoordelijkheid om dit in de gaten te houden en bijvoorbeeld door een telefoontje te plegen aan te geven dat je wilt opzeggen waardoor je misschien wel een leuke aanbieding krijgt.
Noem eens 1 commercieel bedrijf dat iedere klant een brief gaat sturen dat zijn contract komt te vervallen om op die manier haar eigen ruiten in te gooien, dat doet geen bedrijf want dan ben je jezelf in je vingers aan het snijden.
Vrijwel niemand leest de algemene voorwaarden dat weet ik ook, maar je kan niet aan de ene kant laks zijn en deze niet lezen om vervolgens een stilzwijgende verlenging van een jaar te krijgen en aan de andere kant dan de schuld hiervan totaal bij online te leggen, dat is wel heel erg makkelijk. Er zijn 2 partijen een overeenkomst aangegaan en dus is het ook jouw verantwoordelijkheid om hier op te letten. Simpel.

#error Err0lled!

Wij kregen een telefoontje van Orange Online dat ze een tevredenheidsonderzoek aan het doen zijn. Natuurlijk valt er over die tevredenheid wel het één en ander te zeggen :P Bijvoorbeeld die klote livebox...
Toen zei de man aan de telefoon dat we teveel betaalde voor onze 20Mbit verbinding plus VoIP. Hij heeft ons een aanbieding gedaan om ons als klant te houden.

Daarnaast heeft hij gezegd dat we een brief krijgen waarin een telefoonnummer staat, waar we naartoe moeten bellen om die klote Livebox te laten vervangen door een Speedtouch. Nu wachten we dus op die brief, maar het is al minstens 4 dagen geleden dus volgens mij zijn ze vergeten die brief te sturen :(

Denk niet dat ze je livebox gaan vervangen voor een ander modem. Als er een probleem is dan zullen ze dat proberen te verhelpen maar je zult geen 706 krijgen maar dus gewoon de livebox behouden.

Reg. datum: 02 februari 2001

Heb sinds 16-04-2009 Online ADSL Extra 20Mbit met de nieuwe speedtouch 706, mijn modem traint maar op 10Mbit terwijl een vriend van me die 100 meter verder woont zijn livebox modem traint op 16Mbit weliswaar met telefonie, maar dat zou niet moeten uitmaken. We hebben beiden het modem zo kort mogelijk op de ISRA max 1,5m.

Waar zou dit aan kunnen liggen ? Ben overgestapt van 10mbit tele2 naar 20mbit Online, maar ja dit schiet natuurlijk niet op.

quote:
ReytingHamdi schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:12:
Heb sinds 16-04-2009 Online ADSL Extra 20Mbit met de nieuwe speedtouch 706, mijn modem traint maar op 10Mbit terwijl een vriend van me die 100 meter verder woont zijn livebox modem traint op 16Mbit weliswaar met telefonie, maar dat zou niet moeten uitmaken. We hebben beiden het modem zo kort mogelijk op de ISRA max 1,5m.

Waar zou dit aan kunnen liggen ? Ben overgestapt van 10mbit tele2 naar 20mbit Online, maar ja dit schiet natuurlijk niet op.
Probeer jouw modem eens bij hem en vice versa.

Reg. datum: 02 februari 2001

Hmm zal het vanavond proberen, zou dat geen problemen geven of zit er geen koppeling tussen modem en adres (isra, postcode etc.) of zoiets ?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: