Hoofdcategorieën
Topicacties

[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XX)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 06 augustus 2001

Ik heb van de week een bevestiging gekregen voor het opzeggen van Online. Na alle ellende van vorig jaar ben ik blij er vanaf te zijn! De beroerde helpdesk, samen met het feit dat je alleen jaarcontracten hebt, hebben ervoor gezorgd dat ik Online nooit meer aan iemand ga aanraden.
* Potjiekos *
Reg. datum: 06 november 2001

quote:
frim schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:32:
Ik heb van de week een bevestiging gekregen voor het opzeggen van Online. Na alle ellende van vorig jaar ben ik blij er vanaf te zijn! De beroerde helpdesk, samen met het feit dat je alleen jaarcontracten hebt, hebben ervoor gezorgd dat ik Online nooit meer aan iemand ga aanraden.
Het is wettelijk dat na een één-jaarcontract je er per maand af kunt.
Dat is bij alle providers zo.

quote:
Thombias schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:35:
[...]

Het is wettelijk dat na een één-jaarcontract je er per maand af kunt.
Dat is bij alle providers zo.
Ik had Online gebeld of het mogelijk was om nog voor een half jaar een abonnement te nemen, maar dat was óf een jaar, óf helemaal niets. Dat het wettelijk verplicht is zegt niet alles dus.
* Potjiekos *
Reg. datum: 06 november 2001

quote:
frim schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:37:
[...]

Ik had Online gebeld of het mogelijk was om nog voor een half jaar een abonnement te nemen, maar dat was óf een jaar, óf helemaal niets. Dat het wettelijk verplicht is zegt niet alles dus.
Een jaarcontract wordt over het algemeen na het jaar steeds stilzwijgend verlengd met een maand.
Dus kun je het per maand opzeggen.

Maar als je binnen het jaarcontract aangeeft na afloop van het jaarcontract niet te willen verlengen houdt het natuurlijk op.

Voorbeeld:
Ik zit nu bij telfort mijn jaarcontract is afgelopen maar ik heb nog niet opgezegd. Nu is er een glasvezelmodem bij mij geplaatst en binnenkort krijg ik van Concepts-ict te horen wanneer het abo bij hun actief wordt. Als dat bekend is kan ik dus bij Telfort aangeven dat ik bijvoorbeeld per 1 juni(als mijn abo bij Concepts actief wordt) mijn abo bij Telfort opzeg.

quote:
Thombias schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:03:
[...]

Een jaarcontract wordt over het algemeen na het jaar steeds stilzwijgend verlengd met een maand.
Dus kun je het per maand opzeggen.

Maar als je binnen het jaarcontract aangeeft na afloop van het jaarcontract niet te willen verlengen houdt het natuurlijk op.
Zo werkt het niet bij Online. Daar wordt je jaarcontract stilzwijgend verlengd met een nieuw jaarcontract. Ook was het niet mogelijk om dat jaarcontract te verlengen met een halfjaar. Je betaalt dus voor een heel jaar, ook als je al weet dat je het na een half jaar niet meer wilt, of je moet het stopzetten na je huidige jaarcontract.
Reg. datum: 16 april 2009

ADSL Extra staat nu blijvend voor ¤ 20 op de site van online. Bestaande klanten blijven echter 24 Euries betalen. Volgens de helpdesk kan je alleen je contract beeindigen en een nieuwe afsluiten alvorens je 20 Euro gaat betalen, ze passen dus niet tussentijds je bedrag aan. Dit is ingegaan afgelopen februari. Ik vind het onterecht dat ik het oude bedrag moet betalen... Zijn er mensen met dezelfde ervaring en hoe hebben die dat opgelost ?

Reg. datum: 26 oktober 2008

quote:
Rastaper schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:04:
ADSL Extra staat nu blijvend voor ¤ 20 op de site van online. Bestaande klanten blijven echter 24 Euries betalen. Volgens de helpdesk kan je alleen je contract beeindigen en een nieuwe afsluiten alvorens je 20 Euro gaat betalen, ze passen dus niet tussentijds je bedrag aan. Dit is ingegaan afgelopen februari. Ik vind het onterecht dat ik het oude bedrag moet betalen... Zijn er mensen met dezelfde ervaring en hoe hebben die dat opgelost ?
Je bent toch een contract aangegaan voor een jaar voor 24 euries in de maand? Dus moet je gewoon betalen naar je contract,je bent zelf met die voorwaarde voor een jaar akkoord gegaan.Heel simpel.Wil je een andere prijs,dan moet je 1. een nieuw contract aangaan.2. je oude contract afkopen.Dat geld bij elke provider of andere partij waar je een handtekening onderzet.Zij hebben leveringsvoorwaarden en jij betalingsvoorwaarde.

vincedd wijzigde dit bericht 16-04-2009 18:46 (17%)
Reden: spelfoutje gevonden

Reg. datum: 13 februari 2001

Heb inmiddels een nieuwe Livebox binnen. Hij is inderdaad helemaal identiek aan de oude van Wanadoo.. Echter geen knipperende W meer, maar ja lekker boeiend. Er staat wel gewoon nog Orange op ipv Online.

Reg. datum: 14 juli 2004

quote:
Executor16 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:44:
Heb inmiddels een nieuwe Livebox binnen. Hij is inderdaad helemaal identiek aan de oude van Wanadoo.. Echter geen knipperende W meer, maar ja lekker boeiend. Er staat wel gewoon nog Orange op ipv Online.
Ook nog steeds bluetooth dat neit uit te schakelen is?

Reg. datum: 16 april 2009

Een contract ja 4 jaar geleden ......... Wat stilzwijgend wordt verlengd... okay ga je dan mee accoord maar als de prijs BLIJVEND wordt verlaagd dan lijkt me dat de bestaande contracten ook naar beneden worden gesteld. Maar okay you got your point but don't agree with it

Strikes Again
Reg. datum: 09 mei 2002

Ik werd de laatste tijd zo gek van de livebox (constant freezen e.d.) dat ik een ander modem eraan wilde hangen. Online wilde het modem niet omruilen dus heb ik via marktplaats een speedtouch 706 op de kop getikt. Ik was in de veronderstelling dat deze wel zou gaan werken omdat kennissen eenzelfde modem hebben met online adsl & telefonie.

Nu heb ik de laatste firmware erop gezet van speedtouch.nl en met het configuratiebestand van de site het modem ingesteld voor het Wanadoo/Orange/Online netwerk. Echter krijg ik nu telefonie niet aan de praat. Nu ben ik er wel achter dat online ook een eigen firmware op de 706 zet zodat telefonie werkt. Is deze firmware ergens te vinden en er zelf op te zetten??

][ Lightah's site][ System Specs ][ The Unpredictable Striker!

quote:
Lightah schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:32:
Ik werd de laatste tijd zo gek van de livebox (constant freezen e.d.) dat ik een ander modem eraan wilde hangen. Online wilde het modem niet omruilen dus heb ik via marktplaats een speedtouch 706 op de kop getikt. Ik was in de veronderstelling dat deze wel zou gaan werken omdat kennissen eenzelfde modem hebben met online adsl & telefonie.

Nu heb ik de laatste firmware erop gezet van speedtouch.nl en met het configuratiebestand van de site het modem ingesteld voor het Wanadoo/Orange/Online netwerk. Echter krijg ik nu telefonie niet aan de praat. Nu ben ik er wel achter dat online ook een eigen firmware op de 706 zet zodat telefonie werkt. Is deze firmware ergens te vinden en er zelf op te zetten??
Nee,firmware is niet te krijgen voor orange telefonie.Net zoals de telefooninstellingen voor de livebox.Die zijn ook niet bekend.Je zal weer terug moeten naar je livebox als je telefonie wil gebruiken of een sip account op die 706 zetten,en anders overstappen naar een andere provider die wel andere modems dan die shit livebox leverd.

Strikes Again

Dat is wel een aardige tegenvaller dan, ik was net enthousiast dat het leek alsof ik het vrij simpel kon oplossen.

Er moet toch wel iemand zijn die het voor elkaar heeft gekregen om het te omzeilen O-)

M'n livebox is gewoon een ramp, maar ik kan ook weer niet zonder de vaste lijn want heb kpn al opgezegd. Ik was sowieso al van plan om over te stappen echter hebben ze het contract schijnbaar verlengd ofzo toen ik langere tijd in het buitenland was. Kortweg ik zit er tot oktober aan vast :(

quote:
Lightah schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:48:
Kortweg ik zit er tot oktober aan vast :(
Per 1 juli 2009 mag je per maand opzeggen na je contractsperiode.Dus kan je per 1 september gelijk opzeggen.En waarschijnlijk al per 1 juli,maar pin me daar niet aan vast.

Reg. datum: 09 januari 2005

quote:
vincedd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:42:
[...]

Je bent toch een contract aangegaan voor een jaar voor 24 euries in de maand? Dus moet je gewoon betalen naar je contract,je bent zelf met die voorwaarde voor een jaar akkoord gegaan.Heel simpel.Wil je een andere prijs,dan moet je 1. een nieuw contract aangaan.2. je oude contract afkopen.Dat geld bij elke provider of andere partij waar je een handtekening onderzet.Zij hebben leveringsvoorwaarden en jij betalingsvoorwaarde.
nah ik zit al 4 jaar bij online(toen het nog wanadoo was) en ik heb ooit geklaagd over de beroerde livebox maar betaal er toch 1 euro huur voor. en ik heb nooit getekend voor 24 euro. dat is me stilzwijgend in de maag gesplitst. als het abbonement duurder wordt moet ik wel bij betalen maar als de prijzen dan mag ik niet mee profiteren. nou bedankt en tot ziens

maar mijn opzeg brief ligt klaar. en de aanmeldbrief voor voor ziggo ligt klaar. ondanks alle slechte berichten heb ik daar meer vertrouwen in ondertussen

Mili wijzigde dit bericht 16-04-2009 23:46 (6%)

Reg. datum: 29 augustus 2005

heel vreemd .... Online belde mij vandaag zelf op om het contract te vernieuwen, omdat ik volgens de medewerker te veel zou betalen voor mijn huidige contract (wanadoo family van 2005).

Nu heb ik het gecontroleerd en de kosten van mijn huidige contract zijn:

Internettoegang
Vaste kosten
01-04-09 Huur: modem (standaard) 01-04-09 01-05-09 1.00 0,84
01-04-09 Abonnement: ADSL Extra 01-04-09 01-05-09 1.00 19,33
01-04-09 Huur: draadloze verbindingsset (WiFi ? USB) 01-04-09 01-05-09 1.00 2,52

Vaste telefonie
Vaste kosten xxxxxxxxxx
01-04-09 Abonnement: Telefonie Totaal 01-04-09 01-05-09 1.00 5,04

Dat is toch niet veel duurder dan de huidige abonnementen die ze aanbieden???
Wat zijn de addertjes?

Reg. datum: 19 september 2001

quote:
danda schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:11:
heel vreemd .... Online belde mij vandaag zelf op om het contract te vernieuwen, omdat ik volgens de medewerker te veel zou betalen voor mijn huidige contract (wanadoo family van 2005).

Nu heb ik het gecontroleerd en de kosten zijn van mijn huidige contract zijn:

Internettoegang
Vaste kosten
01-04-09 Huur: modem (standaard) 01-04-09 01-05-09 1.00 0,84
01-04-09 Abonnement: ADSL Extra 01-04-09 01-05-09 1.00 19,33
01-04-09 Huur: draadloze verbindingsset (WiFi ? USB) 01-04-09 01-05-09 1.00 2,52

Vaste telefonie
Vaste kosten xxxxxxxxxx
01-04-09 Abonnement: Telefonie Totaal 01-04-09 01-05-09 1.00 5,04

Dat is toch niet veel duurder dan de huidige abonnementen die ze aanbieden???
Wat zijn de addertjes?
Ligt er helemaal aan of je nog een kpn lijn hebt voor de adsl? Zo te zien aan je kosten wel.
Die lijn kun je dus beeindigen aangezien in het nieuwe abo de lijnhuur is inbegrepen.

Reg. datum: 19 september 2001

quote:
Lightah schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:48:
Dat is wel een aardige tegenvaller dan, ik was net enthousiast dat het leek alsof ik het vrij simpel kon oplossen.

Er moet toch wel iemand zijn die het voor elkaar heeft gekregen om het te omzeilen O-)

M'n livebox is gewoon een ramp, maar ik kan ook weer niet zonder de vaste lijn want heb kpn al opgezegd. Ik was sowieso al van plan om over te stappen echter hebben ze het contract schijnbaar verlengd ofzo toen ik langere tijd in het buitenland was. Kortweg ik zit er tot oktober aan vast :(
Wat is er dan precies mis met je livebox en waar heb je de livebox aangesloten? Kun je eens kijken op de adapter die bij de livebox zit? Is dit een exemplaar uit 2005/2006 ? De productiedatum staat ingestanst op de plek waar de draad onderaan uit de adapter komt. Telefonie gaat NOOIT werken met eigen modem of eigen brouwsels. De mensen die een speedtouch 706 hebben zitten op een ander soort telefonieplatform dan de livebox bezitters.

Strikes Again

quote:
Mgear schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:25:
[...]

Wat is er dan precies mis met je livebox en waar heb je de livebox aangesloten? Kun je eens kijken op de adapter die bij de livebox zit? Is dit een exemplaar uit 2005/2006 ? De productiedatum staat ingestanst op de plek waar de draad onderaan uit de adapter komt. Telefonie gaat NOOIT werken met eigen modem of eigen brouwsels. De mensen die een speedtouch 706 hebben zitten op een ander soort telefonieplatform dan de livebox bezitters.
Als ik via http of ftp bijvoorbeeld download dan klapt hij er bij volle benutting van de lijn vaak uit. Ook via torrents is het bijna onmogelijk de lijn omhoog te houden ondanks dat ik alles beperkt heb tot een minimaal aantal verbindingen en slechts één torrent tegelijk. Ook telefonie werkt niet meer als het gebeurt.

Dit alles gebeurt zowel in een livebox (dhcp) -> switch -> pc's opstelling als in een livebox (geen dhcp en alles forward) -> router (dd-wrt) -> switches -> pc's opstelling.

De livebox zit direct met een kabeltje op het punt waar de telefoonlijn het huis binnenkomt. Ik heb hiervoor verschillende telefoonkabeltjes geprobeerd. Vroeger trainde hij in rond de 18 mbit, echter nu rond de 14 mbit. Maar dit zou ten goede moeten komen van de stabiliteit heb ik begrepen. De speedtouch trained in op 12 mbit als ik die aansluit.

Op de adapter staat 0505, ik neem aan dat je dat bedoelt.

Asian power!! uh zoiets?
Reg. datum: 03 december 2000

Ik heb eergister het pakket binnen gekregen voor adsl extra. Kan ik het al aansluiten? of moet ik wachten tot de leverdatum=21 april?

Ik had aangegeven dat mijn voorkeur data de 16e was. Maakt dat iets uit?

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Ik gebruik op dit moment een Livebox van Wanadoo, oude style dus. Probleem is echter dat bluetooth altijd aanstaat en ik me daar kapot aan irriteer (voor diverse redenen :)). Graag zou ik daarom een los modempje willen aanschaffen die dat dus niet heeft.

Kan ik iedere modem gebruiken of moet ik op speciale dingen voor Online? Ik had zelf een Alcatel SpeedTouch 546 op het oog. Is deze geschiikt (eventueel ook voor online gamen met xbox + poorten openzetten)?

Reg. datum: 14 september 2000

Elk ADSL 2+ modem moet werken icm de juiste instellingen. Neem aan dat je geen telefonie hebt.
@Spider: soms werkt het een aantal dagen eerder al, kwestie van proberen.

quote:
Oppie schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 18:15:
Elk ADSL 2+ modem moet werken icm de juiste instellingen. Neem aan dat je geen telefonie hebt.
@Spider: soms werkt het een aantal dagen eerder al, kwestie van proberen.
Nee, ik heb idd geen telefonie. En wat bedoel je met instellingen? Is het geen plug & spul? En ik neem aan dat er ook geen software hoeft te worden geinstalleerd (dat is nu ook niet met de livebox).

quote:
Mili schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:40:
[...]

nah ik zit al 4 jaar bij online(toen het nog wanadoo was) en ik heb ooit geklaagd over de beroerde livebox maar betaal er toch 1 euro huur voor. en ik heb nooit getekend voor 24 euro. dat is me stilzwijgend in de maag gesplitst. als het abbonement duurder wordt moet ik wel bij betalen maar als de prijzen dan mag ik niet mee profiteren. nou bedankt en tot ziens

maar mijn opzeg brief ligt klaar. en de aanmeldbrief voor voor ziggo ligt klaar. ondanks alle slechte berichten heb ik daar meer vertrouwen in ondertussen
Bij prijsverhoging mag je per direct je contract opzeggen,aangezien de provider niet meer aan zijn voorwaarde voldoet waar jij voor getekend hebt(of telefonisch,of via internet).De provider informeerd jou hier per mail of brief over.,ruim van te voren voordat de prijsverhoging ingaat,waardoor jij zonder extra kosten je abbo op kan zeggen.Dat jij dit zelf nooit hebt gedaan kan je Online niet kwalijk nemen,dan moet je of je post of email lezen.

vincedd wijzigde dit bericht 17-04-2009 18:51 (5%)

Reg. datum: 14 september 2000

quote:
ronwiel schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 18:46:
[...]

Nee, ik heb idd geen telefonie. En wat bedoel je met instellingen? Is het geen plug & spul? En ik neem aan dat er ook geen software hoeft te worden geinstalleerd (dat is nu ook niet met de livebox).
ADSL Extra en ADSL Basis:

*
VPI/VCI: 8/35
*
Protocol: EthoA (Ethernet over ATM)
*
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
*
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: