Hoofdcategorieën
Topicacties

[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XX)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 13 februari 2001

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 6912 Kb
Afname Dichtbij : 21.1 (dB)
Ver weg : 4.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 21 (dB)
Ver weg : 12 (dB)

Dit is mijn verbinding al sinds 2 dagen :/ Hiervoor had ik 1.8 mb/ps download snelheid, nu kom ik niet meer boven de 700 kb/ps. Ik woon in Rotterdam en zit niet zover van de centrale af.. Als het zo blijft ga ik toch maar even bellen.

Reg. datum: 25 september 2004

quote:
AZZKIKR2 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 21:53:
Ik kon ook zoals een aantal anderen hier geen e-mails ontvangen via mijn wanadoo adres. Toen ik dit probleem aan Online kenbaar maakte via e-mail kreeg ik de volgende reactie:

[...]

Naar aanleiding hiervan heb ik een aantal vragen:

1. Kunnen mensen hier nog gewoon hun wanadoo adres gebruiken en is dit verhaal dus een verzinsel van Online?

2. Is deze domeinverwijdering op de één of andere manier kenbaar gemaakt? Voor zover ik weet heb ik hier geen enkele informatie over gehad.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :)
Ik heb vandaag nog mail ontvangen op mijn wanadoo adres, het lijkt mij dus gewoon onzin.
Ook redirect www.wanadoo.nl gewoon naar www.online.nl.
Verder, als je hier kijkt, dan zie je dat het domein www.wanadoo.nl momenteel geregistreerd is door:
quote:
Online Breedband B.V.
Muiderstraat 1
1011PZ AMSTERDAM
Netherlands
En dat de server waarop het domein wordt gehost in Nederland staat en om precies te zijn:
quote:
Noord-holland - Schiphol - Bluedome Network

Relaxion LuxeLAN
Reg. datum: 01 september 1999

quote:
Executor16 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:38:
[...]

Woow, daar ben je erg laat mee zeg en je betaald idd veel :/
Ik betaal sinds begin januari voor 20Mbit Adsl Familly Extra + Telefonie Totaal bij elkaar ¤ 19.95 per maand.

Wel gaar dat je er zelf achteraan moet inderdaad. Ik wilde het op gaan zeggen en kreeg toen pas die aanbieding. Anders hoor je niks...
Jij had dus ook het "dure" Online abonnement en hebt dit door "dreigen" met opzeggen naar het lagere tarief kunnen krijgen?

quote:
EdwinB schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 01:05:
[...]

Jij had dus ook het "dure" Online abonnement en hebt dit door "dreigen" met opzeggen naar het lagere tarief kunnen krijgen?
Ja, gewoon zeggen dat je het op wilt zeggen tenzij ze met een goed aanbod komen..
Dit zijn nu zeg maar de kosten:
quote:
Internettoegang
01-04-09 Abonnement: ADSL Extra 01-04-09 01-05-09 1.00 19,33
01-04-09 Huur: modem (standaard) 01-04-09 01-05-09 1.00 0,84
01-04-09 Speciaal verlengingsaanbod: korting op ADSL Extra 01-04-09 01-05-09 1.00 -3,36

Vaste telefonie
01-04-09 Abonnement: Telefonie Totaal 01-04-09 01-05-09 1.00 5,04
01-04-09 Speciaal verlengingsaanbod: korting op Telefonie Totaal 01-04-09 01-05-09 1.00 -5,04
¤ 16,81 x 1,19 (BTW) = ¤ 20,-

Relaxion LuxeLAN

Nice, bedankt voor je snelle reply op dit tijdstip :p Ik ga ze zo snel mogelijk bellen.

Ik neem aan dat je sowiezo weer een jaar vastzit aan je abo? Hebben ze nog iets gezegd over je looptijd na 12 maanden? Nieuwe abonnementen zijn na een jaar namelijk per maand opzegbaar en de grootste reden dat ik aan het rondkijken ben is dat ik af wil van de jaarlijkse verlenging na aflopen van het jaar.
Reg. datum: 25 december 2003

quote:
EdwinB schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 02:43:
Nice, bedankt voor je snelle reply op dit tijdstip :p Ik ga ze zo snel mogelijk bellen.

Ik neem aan dat je sowiezo weer een jaar vastzit aan je abo? Hebben ze nog iets gezegd over je looptijd na 12 maanden? Nieuwe abonnementen zijn na een jaar namelijk per maand opzegbaar en de grootste reden dat ik aan het rondkijken ben is dat ik af wil van de jaarlijkse verlenging na aflopen van het jaar.
- Je gaat wel een nieuwe overeenkomst aan als je akkoord gaat met het verlengingsaanbod;
- Ga je daar op in, dan loopt de nieuwe overeenkomst door na 1 juli. Vanaf 1 juli gaat er een nieuwe wet in die verbiedt dat overeenkomsten automatisch doorlopen voor een jaar (of langer) na de oorspronkelijke periode. Na de eerste periode loopt de overeenkomst voor onbepaalde tijd door. Tenzij je opzegt natuurlijk ;) Of tenzij je daarna weer een goed aanbod krijgt, waarop je weer in gaat.

Om het even concreet te maken: in januari ben ik overgestapt naar een aanbieding die Online deed voor T-Mobile abonnees: internetten en basis bellen voor ¤ 20, tot wederopzegging. Hierbij ben ik een nieuwe overeenkomst aangegaan. Als ik op Mijn Online kijken naar mijn abonnementsgegevens dan staat daar nu bij "Automatische verlenging" "Nee", terwijl daar bij mijn vorige abonnement "Ja" stond. Ze bereiden zich dus al wel voor op de wijzigingen die er aan komen.

rclahsen wijzigde dit bericht 11-04-2009 09:25 (19%)

quote:
Product Minimale abonnementsperiode Einddatum abonnement Automatische verlenging
ADSL Extra 12 kalendermaanden 31 - 12 - 2009 Nee
Telefonie Totaal 12 kalendermaanden 31 - 12 - 2009 Nee
Lol dat wist ik ook niet eens. Kun je na de 1e contractperiode per maand opzeggen?

Relaxion LuxeLAN

Mijn einddatum staat nu op 31-8-2009 en Nee bij automatische verlenging. Ik wist niet dat die wet ook voor lopende abonnementen gold.
Reg. datum: 21 januari 2007

quote:
--Niels-- schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 22:30:
[...]

Ik heb vandaag nog mail ontvangen op mijn wanadoo adres, het lijkt mij dus gewoon onzin.
Ook redirect www.wanadoo.nl gewoon naar www.online.nl.
Verder, als je hier kijkt, dan zie je dat het domein www.wanadoo.nl momenteel geregistreerd is door:

[...]
Ik heb zojuist getest of de mails van/naar het wanadoo adres nog werken.
Het is nog gewoon mogelijk om vanaf je wanadoo adres mails te versturen naar je online adres.
Dus volgens mij werkt dat nog gewoon.

Een blik in de mailheader toont ook aan dat deze mail is afgehandeld via de mail-server van online.
Kortom: zowel je wanadoo, orange als online adres zou nog gewoon moeten werken 8)

Reg. datum: 14 september 2000

Je wanadoo adres zou inderdaad nog moeten werken. Als het nu niet werkt dan zou ik even bellen zodat ze ernaar kunnen kijken.
Contracten die na 1 juli 2009 worden afgesloten zijn per maand opzegbaar. Overeenkomsten afgesloten voor die periode lopen gewoon het hele contractjaar door. Dat veld van automatisch verlengen is wel verwarrend maar daar kan je geen waarde aan hechten.

Ja maar volgens mij wordt er bedoeld dat je na dat eerste jaar per maand kunt opzeggen. Het wordt dus niet meer stilzwijgend verlengd met 1 jaar, zoals dat eerst wel het geval was.

Executor16 wijzigde dit bericht 11-04-2009 17:22 (7%)

Nee, als je het niet een maand voor je einde contract datum opzegt wordt het weer met een jaar verlengd.

Reg. datum: 31 oktober 2000

quote:
Oppie schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:29:
Nee, als je het niet een maand voor je einde contract datum opzegt wordt het weer met een jaar verlengd.
Contracten stilzwijgend met 1 jaar verlengen ... boevenpraktijken. Dacht dat ze hier inmiddels wel een wet voor aan zouden hebben genomen in Nederland. Aangezien het overgrote deel van de mensen hier niet op let en het bedrijf hier op inspeelt is het mooi cashen.

Had opzich wel een abo willen proberen totdat ik het stilzwijgend verlengen met een jaar in de algemene voorwaarden las.

Reg. datum: 26 oktober 2008

quote:
Kokkers schreef op zondag 12 april 2009 @ 20:55:
[...]

Contracten stilzwijgend met 1 jaar verlengen ... boevenpraktijken. Dacht dat ze hier inmiddels wel een wet voor aan zouden hebben genomen in Nederland. Aangezien het overgrote deel van de mensen hier niet op let en het bedrijf hier op inspeelt is het mooi cashen.

Had opzich wel een abo willen proberen totdat ik het stilzwijgend verlengen met een jaar in de algemene voorwaarden las.
Die wet gaat pas op 1 juli 2009 in,dus daarvoor zit je er stilzwijgend een jaar aan vast.Dus voor 1 juli word dit bv. automatisch 30-06-2010/30-06-2011 enz.enz als je nog naar de oude voorwaarde van voor 1 juli 2009 kijkt.
Het word dus goed je algemene voorwaarde doorlezen voordat je een contract aangaat,wat de meeste mensen niet doen en achteraf beginnen te zeuren dat het niet klopt,misselijkmakend is,oplichting is.Terwijl ze zelf niet opletten.

vincedd wijzigde dit bericht 12-04-2009 21:06 (0%)
Reden: spelfoutjes verbeterd

quote:
vincedd schreef op zondag 12 april 2009 @ 21:05:
[...]

Die wet gaat pas op 1 juli 2009 in,dus daarvoor zit je er stilzwijgend een jaar aan vast.Dus voor 1 juli word dit bv. automatisch 30-06-2010/30-06-2011 enz.enz als je nog naar de oude voorwaarde van voor 1 juli 2009 kijkt.
Het word dus goed je algemene voorwaarde doorlezen voordat je een contract aangaat,wat de meeste mensen niet doen en achteraf beginnen te zeuren dat het niet klopt,misselijkmakend is,oplichting is.Terwijl ze zelf niet opletten.
Welke wet hebben we het over?

/edit
http://kassa.vara.nl/port...rtikel&number=4558364
quote:
Kassa voert al drie jaar lang strijd tegen stilzwijgende verlengingen. Met succes, want 1 juli wordt de Telecomwet aangepast waardoor stilzwijgende verlenging verboden wordt voor internet- en telefoonabonnementen. En op dit moment behandelt de Tweede Kamer een wetsontwerp dat een eind moet maken aan de stilzwijgende verlenging van abonnementen op kranten, tijdschriften, sportscholen e.d. De verzekeraars blijven in deze wet echter buiten schot.
Kom ik direkt met de vervolgvraag;
Als ik nu (12-04-2009) een abonnement afsluit bij 'Online' dan is dit voor een minimum duur van 1 jaar.
Lijkt me niet meer dan redelijk.

De wet die 1 juli van kracht wordt zegt dus dat 'Online' na deze minimum duur van 1 jaar (12-04-2010 niet meer met 1 jaar stilzwijgend mag verlengen of geldt dit alleen voor contracten die na 1 juli 2009 worden afgesloten?

Betekend het dat het contract dan per maand opzegbaar is?

Kokkers wijzigde dit bericht 12-04-2009 21:36 (47%)

Reg. datum: 09 januari 2005

quote:
Kokkers schreef op zondag 12 april 2009 @ 21:27:
[...]

Kom ik direkt met de vervolgvraag;
Als ik nu (12-04-2009) een abonnement afsluit bij 'Online' dan is dit voor een minimum duur van 1 jaar.
Lijkt me niet meer dan redelijk.

De wet die 1 juli van kracht wordt zegt dus dat 'Online' na deze minimum duur van 1 jaar (12-04-2010 niet meer met 1 jaar stilzwijgend mag verlengen of geldt dit alleen voor contracten die na 1 juli 2009 worden afgesloten?

Betekend het dat het contract dan per maand opzegbaar is?
nee je tekent met je 100% volle verstand voor een periode van 1 jaar.
geen wet gaat je daar tegen in bescherming nemen
de verlenging echter zal per maand worden.(nu is dat stilzwijgend vaak een jaar)tenzij je zelf anders aangeeft bij bijvoorbeeld een aanbieding.
als je dus nu een contract afsluit kan je vanaf 01-05-10 per maand opzeggen. in hoevere opzegtermijnen van kracht blijven durf ik niet te zeggen(sommige providers hebben namelijk op dit moment een opzeg termijn van 3 maanden.)

Mili wijzigde dit bericht 12-04-2009 22:35 (5%)

Reg. datum: 09 mei 2003

Per maand opzeggen betekent een opzegtermijn van 1 maand. Met een opzegtermijn van 3 maanden kan je nooit per maand opzeggen natuurlijk. Anders gaan ze een opzegtermijn van 1 jaar in de voorwaarden zetten.. heb je hetzelfde als nu. Het kan zijn dat als je op 1 juli opzegt je pas per 31 augustus van je abbo af kan omdat het over hele kalender maanden gaat, dat zou je in de wettekst na moeten kijken.

stilzwijgende verlenging en opzegtermijn bij lidmaatschappen,
abonnementen en overige overeenkomsten

Exacte tekst is hier te vinden:
www.jwb.nl/wa/download.asp?wid=138&wsid=2231

Tweede Kamer, vergaderjaar 2006–2007, 30 520, nr. 6
quote:
ArtikelIII
Deze wijziging voorziet niet in overgangsrecht. De wet zal namelijk in
werking treden met ingang van de eerste dag van de dertiende kalender-
maand na de uitgifte van het Staatsblad waarin zij wordt geplaatst. Dit
geeft betrokkenen een jaar de tijd om zich aan de nieuwe bepalingen aan
te passen, hetgeen overgangsrecht overbodig maakt.

Mijn mooie ouwe Wanadoo Livebox met lichtgevende W (eind 2004) is nu eindelijk dood :D Krijg binnenkort een nieuwe. Weet iemand welke ik nu krijg?

Helaas zeggen de algemene voorwaarden bij 'Online' nog iets anders:
(uit http://www.online.nl/voorwaarden/highlights/)
quote:
Hoe lang duurt de overeenkomst?
De overeenkomst voor ADSL (met of zonder telefonie) duurt standaard 1 jaar. Het kan zijn dat er een andere termijn met u is afgesproken. In dat geval staat dit uitdrukkelijk vermeld in de correspondentie van Online. Na afloop van de termijn van 1 jaar wordt de overeenkomst telkens automatisch met 1 jaar verlengd. Als u niet wilt dat de overeenkomst met 1 jaar wordt verlengd, kunt u hieronder lezen hoe en op welk moment u de overeenkomst met Online kunt opzeggen (artikel 4).

Reg. datum: 25 september 2004

quote:
Executor16 schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:57:
Mijn mooie ouwe Wanadoo Livebox met lichtgevende W (eind 2004) is nu eindelijk dood :D Krijg binnenkort een nieuwe. Weet iemand welke ik nu krijg?
Ik kreeg ca. een half jaar geleden de 'nieuwe' versie van de Livebox. Dus zonder de lichtgevende W en zonder het toch wel vrij nutteloze bluetooth.

Reg. datum: 19 december 2006

quote:
Executor16 schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:57:
:( De knipperende W is weg.
Volgens mij zit het ledje er nog wel in. Tijd voor een knipperende groende O?

Tegenwoordig geven ze Orange Liveboxen uit. 2 weken terug een gehad. En nieuwe klanten krijgen een Speedtouch 706...

Tevens @TT: Tegenwoordig is ADSL Family ADSL Extra geworden. Family bestaat helemaal niet meer...

Webhawkjuh wijzigde dit bericht 15-04-2009 01:42 (9%)

Radio Tweeeeee!111one

Reg. datum: 14 juli 2004

Ik heb hier ook nog een oude wanadoo modem staan met bluetooth. Het liefst zou ik een modem hebben zonder wifi en zonder bluetooth.

Zou het mogelijk zijn dat ik een nieuwe krijg als ik de klantenservice lief aanspreek :). (Ik neem aan dat je met de nieuwere modems nog steeds je poorten voor xbox live kan openzetten ;)).

Je kan je wifi set gewoon terugsturen dan heb je geen wifi meer. Bluetooth kan je ook uitzetten. Livebox is niet om te ruilen voor een 706 en qua functionaliteit is elke livebox verder identiek.

Reg. datum: 14 juli 2004

quote:
Oppie schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:56:
Je kan je wifi set gewoon terugsturen dan heb je geen wifi meer. Bluetooth kan je ook uitzetten. Livebox is niet om te ruilen voor een 706 en qua functionaliteit is elke livebox verder identiek.
Een wifi set heb ik er niet inzitten, maar ik ben wel benieuwd hoe je dan bluetooth kan uitzetten. Zou niet weten in welk menu dat staat (ook niet admin menu).

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: