Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Pierre_nr1
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13:21
Net ook even voor 65 Euro een jaarabonnement genomen bij Astraweb. Wil ik inloggen bij het Members gedeelte, is deze niet beschikbaar op dit moment. Weet iemand de server adressen van Astraweb?

• ksborg
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14:32
quote:
Punica- schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:43:
[...]

Ik heb je post eens geprobeerd en hij is inderdaad incomplete, hij komt bij Astraweb vandaan waar wij prima peering (feed uitwisseling) mee hebben, hij is ook direct van Astraweb naar ons gegaan, dus daar kan weinig mis zijn gegaan, misschien incomplete gepost?

Wij behandelen alle groepen / bestanden hetzelfde, dus als ergens incompletes zouden zijn zouden die overal, in alle groepen moeten zijn.
Ik heb dan inderdaad het vermoeden dat er de laatste tijd van de TV series heel veel incomplete posts zijn. Bedankt voor het testen! :)

www.classicmixup.nl - binnenkort met mijn eigen gamescollectie!

• BasKrie
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 14:30
quote:
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 22:05:
Net ook even voor 65 Euro een jaarabonnement genomen bij Astraweb. Wil ik inloggen bij het Members gedeelte, is deze niet beschikbaar op dit moment. Weet iemand de server adressen van Astraweb?
Member gedeelte is hier gewoon bereikbaar:
General Server: news.astraweb.com
European Server: eu.news.astraweb.com
US Server: us.news.astraweb.com
Ports: 119, 23, 1818 or 8080

Secure Server:
ssl.astraweb.com Ports 443 or 563
ssl-eu.astraweb.com Ports 443 or 563 (European)
ssl-us.astraweb.com Ports 443 or 563 (US)

Maximum Connections: 50 connections

• BasKrie
quote:
ksborg schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 22:13:
[...]

Ik heb dan inderdaad het vermoeden dat er de laatste tijd van de TV series heel veel incomplete posts zijn. Bedankt voor het testen! :)
Heb je misschien nog een voorbeeld?
Ik heb bovenstaande namelijk net geprobeerd met zowel astra als eweka en bij beiden komt ie gewoon compleet binnen. Nou heb ik eerst astra getest en daarna eweka en misschien blijft er iets in de cache hangen waardoor die van eweka ook compleet is (geen idee).
Ik zit trouwens op reader 121 en heb de nzb middels nzbindex gemaakt omdat binsearch de rars niet weergeeft.

• ksborg
quote:
BasKrie schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 22:25:
[...]

Heb je misschien nog een voorbeeld?
Ik heb bovenstaande namelijk net geprobeerd met zowel astra als eweka en bij beiden komt ie gewoon compleet binnen. Nou heb ik eerst astra getest en daarna eweka en misschien blijft er iets in de cache hangen waardoor die van eweka ook compleet is (geen idee).
Ik zit trouwens op reader 121 en heb de nzb middels nzbindex gemaakt omdat binsearch de rars niet weergeeft.
Ook uit alt.binaries.multimedia: gary.unmarried.s02e09.720p.hdtv.x264-ctu (gepost 2,8 dagen geleden). Deze is ook zwaar incompleet...

Ik gebruik overigens de Super Search van NewsLeecher 3.9 final. Als ik de bestanden in de queue gooi worden ze zo gedownload als ze in de search staan, dus vrijwel alle rar's incompleet.

newsreader 94

Edit:

Je hebt helemaal gelijk. Als ik 'm via NZB index maak van the big bang theory komt hij gewoon compleet binnen (althans, staat compleet in de queue nu, slechts 4mbit hier, dus downloaden duurt nog 24 minuten)

ksborg wijzigde deze reactie 28-11-2009 22:51 (11%)

• Teckna
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Teckna

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
newsleecher gebruikt giganews als 'backbone' ik denk dat het komt door de recentelijke giganews problemen dat ook supersearch even een tikje heeft gehad.

Dream On, Dream On, Dream On, Dream until your dream come true
Wat is jouw privacy?

• BasKrie
Ook gary.unmarried.s02e09.720p.hdtv.x264-ctu hier even geprobeerd en die loopt in één keer binnen via Eweka, nog niet een half blockje ontbreekt.
Gezien het bericht van Teckna kun je de supersearch misschien beter even links laten liggen, nzb via een site is vooralsnog de oplossing.

Misschien kun je op het newsleecher forum meer info vinden.

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23-10 23:47

psychoclown

Admin Softe Goederen

technische geneeskunde

Zijn er meer mensen die last hebben van schommelende snelheden met Newsxs?
120Mbit abbo icm SABnzbd+ (0.5.0 Beta 1, ook met 0.4.12 en Newsleecher)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream | Modcompilation

• ksborg
quote:
BasKrie schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:34:
Ook gary.unmarried.s02e09.720p.hdtv.x264-ctu hier even geprobeerd en die loopt in één keer binnen via Eweka, nog niet een half blockje ontbreekt.
Gezien het bericht van Teckna kun je de supersearch misschien beter even links laten liggen, nzb via een site is vooralsnog de oplossing.

Misschien kun je op het newsleecher forum meer info vinden.
Ik denk inderdaad dat het verstandig is. Echter zie ik wel dat de releases van vandaag allemaal wel compleet zijn.

Bedankt voor de hulp!

• FabianNL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13:52
Misschien een gekke vraag, maar op ik kon het verder op internet niet zo snel vinden (of het werd heel ingewikkeld), maar waarom kan een PAR2 file maar 1 keer gebruikt worden?

Als ik een RAR bestandje mist (of een stukje ervan) heb ik bijvoorbeeld 10 blocks nodig om dit te herstellen. Mis ik echter 2 RAR bestandjes heb ik bijvoorbeeld 20 blocks nodig. Maar, het maakt verder niet uit met welke blocks je welk RAR bestandje repareert, oftewel het lijkt alsof er in elk PAR2 bestandje genoeg informatie staat om elk willeukerig RAR bestandje te repareren, echter mis ik 2 RAR bestandjes heb ik wel opeens meer PAR2 bestanden nodig. Terwijl toch in elke PAR2 bestandje zoveel info staat om elk willekeurig RAR bestand te herstellen... Aangezien die data niet verloren gaat, waarom kan ik dan niet 2 RAR bestanden herstellen?

Hopelijk is mijn vraag duidelijk... Verder niet levensreddend of iets dergelijks, ik vroeg het me alleen af.... O-)

Verder snap ik wel dat het niet op deze manier werkt, anders kan je met 1 simpel PAR2 bestand al je RAR bestanden herstellen, en komt er uit 1MB opeens een complete DVD gerold, echter vraag ik me dus af hoe het dan precies wel werkt. Om even alle bijdehande opmerkingen te voorkomen ;)

• Tha_T
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23-10 11:16
quote:
FabianNL schreef op maandag 30 november 2009 @ 00:10:
Misschien een gekke vraag, maar op ik kon het verder op internet niet zo snel vinden (of het werd heel ingewikkeld), maar waarom kan een PAR2 file maar 1 keer gebruikt worden?

Als ik een RAR bestandje mist (of een stukje ervan) heb ik bijvoorbeeld 10 blocks nodig om dit te herstellen. Mis ik echter 2 RAR bestandjes heb ik bijvoorbeeld 20 blocks nodig. Maar, het maakt verder niet uit met welke blocks je welk RAR bestandje repareert, oftewel het lijkt alsof er in elk PAR2 bestandje genoeg informatie staat om elk willeukerig RAR bestandje te repareren, echter mis ik 2 RAR bestandjes heb ik wel opeens meer PAR2 bestanden nodig. Terwijl toch in elke PAR2 bestandje zoveel info staat om elk willekeurig RAR bestand te herstellen... Aangezien die data niet verloren gaat, waarom kan ik dan niet 2 RAR bestanden herstellen?

Hopelijk is mijn vraag duidelijk... Verder niet levensreddend of iets dergelijks, ik vroeg het me alleen af.... O-)

Verder snap ik wel dat het niet op deze manier werkt, anders kan je met 1 simpel PAR2 bestand al je RAR bestanden herstellen, en komt er uit 1MB opeens een complete DVD gerold, echter vraag ik me dus af hoe het dan precies wel werkt. Om even alle bijdehande opmerkingen te voorkomen ;)
Zonder gehinderd te worden door enige vorm van kennis. Kan het komen doordat eer bepaald patroon in de bitjes van de RAR's zitten die je met minder PAR2 bestanden nog wel op kunt pakken maar met minder RAR niet (omdat je dan patroon hebt)

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

Downplayende elitist!

Het is een wiskundig principe waarbij er in de par bestanden informatie staat waarmee de juiste inhoud van de rar bestanden uit te rekenen is. Echter wanneer er niet genoeg rar of par bestanden zijn dan is er te weinig informatie om de juiste inhoud uit te rekenen en faalt het.

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12:55

Matis

Rubber Rocket

Blegh, ik heb al heel de dag problemen met Eweka :/

http://www.eweka.nl/readers/

Er zijn een aantal readers down, maar momenteel ga ik door de SSL-reader. Ik krijg van Newsleecher de volgende mededeling:
9:15:02 Unable to connect / authenticate  server: sslreader.eweka.nl @ sslreader.eweka.nl (Unable to connect (Error: 10061 - "Connection refused").).

Edit; Mijn account is geldig tot: 19-12-2009 05:00 en de servers lijken wel up.
C:\Users\Administrator>tracert sslreader.eweka.nl

Tracing route to sslreader.eweka.nl [81.171.88.252]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.10.254
  2     1 ms     1 ms    <1 ms  169.254.141.11
  3     6 ms     5 ms     5 ms  195.190.249.94
  4     9 ms     8 ms     8 ms  42.ge-1-1-0.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.5.49]
  5     9 ms     9 ms     9 ms  0.so-6-0-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.10]
  6    10 ms     9 ms    13 ms  ams-ix.hwng.net [195.69.144.94]
  7     9 ms    20 ms     9 ms  81.171.94.6
  8     9 ms     9 ms     9 ms  newsreader2.eweka.nl [81.171.88.252]

Trace complete.

Matis wijzigde deze reactie 30-11-2009 09:20 (48%)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Terranca
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09-09 10:10
quote:
Matis schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:16:
Blegh, ik heb al heel de dag problemen met Eweka :/

[...]
Yeps, same here.. ssrlreader geeft dezelfde foutmelding en op mijn 'toegewezen' reader48 krijg ik wel verbinding maar geen download. Hier en daar een byte-tje. Op de site staat dat ze een stroomstoring hebben.. beetje rare foutmeldingen voor een stroomstoring maar goed, wellicht liggen er authenticatie-servers en/of switches/routers uit..

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Oh, ja, nu zie ik ook dat er wat op hun forum en FP tot leven komt.

Even een crosspost :P
Stroomstoring 30/11

Geachte klant,

Op dit moment ondervinden wij een stroomstoring in ons datacenter in Amsterdam.

Wij doen ons best om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen, echter deze is van een dusdanige aard dat wij nog geen ETA kunnen geven.

Excuses voor het ongemak.

Eweka Internet Services
Het valt nu dus binnen hun scope, even geduld dus totdat het gefixt is :Y)

Matis wijzigde deze reactie 30-11-2009 10:02 (5%)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13:30

MeNTaL_TO

The future is not set

quote:
Matis schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:02:
Oh, ja, nu zie ik ook dat er wat op hun forum en FP tot leven komt.

Even een crosspost :P

[...]

Het valt nu dus binnen hun scope, even geduld dus totdat het gefixt is :Y)
Easynet weer down? Gaat lekker daar.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 14:00

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
quote:
MeNTaL_TO schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:07:
[...]

Easynet weer down? Gaat lekker daar.
Eweka heeft een eigen DC in Amsterdam (Whw)

• beerns
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20-10 09:49

beerns

it is I, Leclerc

quote:
Wildfire schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:21:
Ah, uiteindelijk een reactie van Giganews waar we iets aan hebben:

[...]

Als ze nou een supportpagina zouden hebben met storingsmeldingen, maar die hebben ze niet...
Had het zelf ook gemerkt. Veel, heel veel imcompletes.
Toch leek het erop dat ze ook ineens weer weg waren.
Wilde een avi binnen halen. Super incompleet ah begin van zat.avond. Halverwege de avond stond ie ineens weer compleet.
Is nog bekend WAT exact de oorzaak was?

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• askie_
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16-02-2011
Vanwege een gedeeltelijke stroomstoring in ons (Eweka) datacenter, is het usenetplatform momenteel mogelijk niet bereikbaar! We doen ons best, maar kunnen nog geen tijd aangeven waarop de storing verholpen zal zijn... In ieder geval onze excuses voor het ongemak.

• Graham
  • Laatst online: 12:16
Geduld dus Matis ;) Merkte het zelf ook al maar kijk altijd meteen op www.eweka.nl voordat ik ga posten :P

gray-um.com | twitter | strava | instagram

• Matis

Matis

Rubber Rocket

quote:
Graham schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:57:
Geduld dus Matis ;) Merkte het zelf ook al maar kijk altijd meteen op www.eweka.nl voordat ik ga posten :P
Ja, ik had dit om 9.15 al gepost, toen stond er nog niets op het forum en de FP van Eweka ;)

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 09:07

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zo een snelle leecher. Nou ik heb mijn torrentjes aanstaan, ach maakt me alleen maar weer blij met Usenet. Al die boze rode gezichtjes in mijn torrent list...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Hertog_Martin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 01:37
Zeg dat wel. Door de downtime van Eweka heb ik mijn torrentprogramma ook afgestoft. M'n serie is over een uurtje of 12 binnen :')

Eweka zou imo eigenlijk een samenwerking moeten hebben met een andere usenetprovider dat bij downtime daar gebruik gemaakt van kan worden.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

Downplayende elitist!

Wat denk je dat er gebeurd als iedereen die Eweka gebruikt opeens bij een andere usenet provider erbij komt? Die zou dat ook echt niet trekken waardoor die ook plat gaat. Dan moet je een verbond van usenet providers maken waarbij de load eerlijk verdeeld wordt, dat is erg duur en technisch vrij ingewikkeld. Niet iets wat de moeite waard is aangezien Eweka er weinig uit ligt.

• Sm0k3r
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 10:02

Sm0k3r

cough...cough...

quote:
Hertog_Martin schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:41:
Zeg dat wel. Door de downtime van Eweka heb ik mijn torrentprogramma ook afgestoft. M'n serie is over een uurtje of 12 binnen :')

Eweka zou imo eigenlijk een samenwerking moeten hebben met een andere usenetprovider dat bij downtime daar gebruik gemaakt van kan worden.
Of overstappen op een provider die geen downtime heeft, tot nu toe nog geen enkele keer offline of down via i-telligent usenet.

Zij zitten op 2 locaties, simpel opgelost 8)7

Wat wel weer jammer is is dat ze alleen aan automatische incasso doen ipv vooruit betalen net als Eweka, maar tot nu toe (afkloppen op hout) nog geen problemen gehad.

Sm0k3r wijzigde deze reactie 30-11-2009 18:39 (13%)

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• Hertog_Martin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 01:37
Ik zat bij Giganews. Prima server.. maar 2 a 3 keer zo duur. Maar een hele dag offline is wel erg kut. Ik wil vanavond lekker wat series kunnen kijken, en dat gaat ws niet door. Torrents werken altijd dramatisch bij mij om een of andere reden, en om nou voor 1 dag bv 25gb te bestellen bij astraweb is ook weer zoiets.

• Lassekjus
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09-04-2012
Giganews is SUPERIEUR aan alle andere goedkope meuk zoals een eweka.

• Kaap
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:04
quote:
Lassekjus schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:08:
Giganews is SUPERIEUR aan alle andere goedkope meuk zoals een eweka.
Lekkere onderbouwing :O

• thedude0
  • Niet online
quote:
Dat is ook gewoon volkomen bullshit.

• Graham
Er zijn altijd nog gratis newsservers die je kunt gebruiken tijdens downtime van een betaalde. Zo gebruik ik nu even die van mijn provider, tis niet zo snel maar goed het werkt voor de nzb's die niet zo oud zijn.

Wel jammer dat sabnzbd+ daar niet standaard naar toe gaat ondanks dat het als backup server ingesteld staat. Dus heb eweka als primairy en dan xs4all als backup. Nou weet ik dat sabnzbd+ alleen op je backup overgaat als hij iets niet kan vinden op de primairy maar zou fijn zijn als dat ook gebeurd bij connection problems.

• msr911NL
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 21-10 12:20
quote:
Graham schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:02:
Nou weet ik dat sabnzbd+ alleen op je backup overgaat als hij iets niet kan vinden op de primairy maar zou fijn zijn als dat ook gebeurd bij connection problems.
Even 0.5 beta1 downloaden dan heb je die optie wel :)

Linkje

Macbook Pro 17" 2.8GHz, 8GB Ram, 500GB HD, OS X 10.7 | iPhone 4 16GB | Default webbrowser: Opera | Kindle Int

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14:16
Ik share nu Eweka met één iemand anders, maar binnenkort gaan we beide naar 30mbit internet. Ik zoek dus een aanbieder die minimaal 60mbit kan leveren, maar 100mbit is een mooie snelheid zodat we het eventueel met 3 man kunnen delen. Iemand suggesties / ervaringen? Het moet natuurlijk wel een beetje betaalbaar blijven.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

Downplayende elitist!

Lukt Eweka dat niet met 4 lijntjes? Volgens mij gaat dat wel hoor.

• Schweino
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12:21
Die stroomstoring blijft maar duren zeg... Heren van Eweka, kunnen jullie een update geven?

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23-10 23:47

psychoclown

Admin Softe Goederen

technische geneeskunde

quote:
MeltedForest schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:27:
Ik share nu Eweka met één iemand anders, maar binnenkort gaan we beide naar 30mbit internet. Ik zoek dus een aanbieder die minimaal 60mbit kan leveren, maar 100mbit is een mooie snelheid zodat we het eventueel met 3 man kunnen delen. Iemand suggesties / ervaringen? Het moet natuurlijk wel een beetje betaalbaar blijven.
Misschien is Newsxs 120Mbit in combinatie met de overstap actie iets voor je?

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream | Modcompilation

• Red Boll
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:12

Red Boll

Kick Ass!

quote:
Schweino schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:40:
Die stroomstoring blijft maar duren zeg... Heren van Eweka, kunnen jullie een update geven?
Tja, de stroomhuishouding heb je niet helemaal zelf in de hand. Generator staat ondertussen ook al zonder diesel :P

Dit is voor het eerst dat ik een (grote) verstoring bij Eweka meemaak dus ze hebben ondertussen wel de nodige krediet opgebouwd bij me. Het is niet anders.

• R0SSI
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23-10 22:39
quote:
MeltedForest schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:27:
Misschien is XLned wel wat voor jullie. Neem dan het Gold-abbo, kun je max 120 mbit gebruiken over 12 lijntjes. Line-sharing is toegestaan, dus ieder 6 lijnen bij 2 personen of ieder 4 lijnen bij 3 personen.

• maart1985
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 14-10-2013
Hier werkt het weer een beetje!

• NoxiuZ
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09:08
quote:
Tsurany schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:28:
Lukt Eweka dat niet met 4 lijntjes? Volgens mij gaat dat wel hoor.
40mbit maximaal.

Is wel balen als ik straks op 120mbit zit maar eweka nog maar 40 levert. Nu zit ik op 50, dan merk je het niet zo veel. :(

Overlever van KampeerMeet 4.1
Give me your corks!!11
All your Acer belongs to /dev/null

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14:16
quote:
R0SSI schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:00:
[...]

Misschien is XLned wel wat voor jullie. Neem dan het Gold-abbo, kun je max 120 mbit gebruiken over 12 lijntjes. Line-sharing is toegestaan, dus ieder 6 lijnen bij 2 personen of ieder 4 lijnen bij 3 personen.
Dat is inderdaad nog de leukste aanbieding.

• Lulukai
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22-10 17:32

Lulukai

God's gift to women

Ach, voor mij blijft Eweka de beste prijs/kwaliteit bieden. Liever een beetje downtime elke paar maanden dan het dubbel te moeten betalen.

• Graham
quote:
msr911NL schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:17:
[...]

Even 0.5 beta1 downloaden dan heb je die optie wel :)

Linkje
Was al bezig. Ziet er netjes uit trouwens.

Wat is Linux toch fijn. Symlinks FTW :D

graham@rigel /usr/local/bin
$ ls -lr
total 8444
drwxr-xr-x 7 graham graham    4096 2009-11-30 21:28 SABnzbd-0.5.0Beta1
drwxr-xr-x 6 graham graham    4096 2009-10-20 13:18 SABnzbd-0.4.12
lrwxrwxrwx 1 root   root        34 2009-11-30 21:36 sabnzbd -> SABnzbd-0.5.0Beta1

Graham wijzigde deze reactie 30-11-2009 23:28 (31%)
Reden: cmd

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:27

heuveltje

KoelkastFilosoof

Als ik het zo lees is XLned anders goedkoper dan eweka.
Misschien toch eens naar kijken als ik ga overstappen op glasvezel over een maandje :)

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• TifKag
  • Laatst online: 21-07 19:04
Ik heb momenteel 2 newsservers
1) Eweka (Goede kompleetheid, en goedkoop)
2) Newshosting (Retentie van 300 + Dagen)

Maar toen gisteren Eweka er uit lag, deed Newshosting ook weinig meer (vraag me niet waarom)
En....Omdat ik binnenkort toch mijn CreditCard eruit doe, Omdat ik die nu alleen maar gebruik voor NewsHosting, gaat Newshosting eruit.
Newshosting gaat de laatste tijd ook niet zo lekker meer (Time outs in het weekend, mindere kompleetheid),

Ik zie dat er best een paar newsservers hier in NL zijn, die kunnen dienen als backup server, als Eweka eens down is.
Met welke server die via iDeal te betalen is, hebben jullie hier de beste ervaringen (liefst hoge retentie en goede kompleetheid)

Hitnews ¤ 7,50 (200 dagen)
Newsgrabber ¤ 7.50 (220+ dagen)
NewsXS ¤ 6.95 (210+ Dagen)
XSnews ¤ 7.50 (280+ Dagen) (Geen iDeal, maar AI)
Download2Day ¤ 9.95 (300+ Dagen)
Tweaknews ¤ 7.95 (240+ Dagen) (Geen iDeal, maar AI)
Powernews ¤ 6.95 (300 Dagen)
XLned ¤ 6.95 (220+ Dagen)

Dus geen Amerikaanse of Engelse servers zoals Giganews, Supernews, Astraweb en NewsHosting (ivm stoppen met CreditCard)

TifKag wijzigde deze reactie 01-12-2009 17:37 (16%)

Yeah..... right

• Blaffeh
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13:12
Astraweb kan je met iDeal betalen.

• TifKag
quote:
Blaffeh schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:56:
Astraweb kan je met iDeal betalen.
Ik zag het net, maar $15,- vind ik toch net iets te duur, dan kan ik net zo goed bij NH blijven.

Yeah..... right

• tweak_dude
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23-10 19:30
quote:
TifKag schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:14:
[...]

Ik zag het net, maar $15,- vind ik toch net iets te duur, dan kan ik net zo goed bij NH blijven.
Nee, kan voor $11 per maand. Of $96 voor een jaar.

Edit: linkjes toegevoegd.

tweak_dude wijzigde deze reactie 01-12-2009 17:58 (26%)

• TifKag
quote:
tweak_dude schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:23:
[...]

Nee, kan voor $11 per maand. Of $96 voor een jaar (met voucher uit dit topic).
Interessant

Bedankt

Ik snap alleen het onderstaande niet
_______________________________________________________________________________________
Product description: Usenet Subscription - $11 Special = 11.00 USD

Your credit card will be rebilled monthly for the amount of 11.00 USD. You are entitled to stop the recurring billing by logging into your transaction.

Paymethod / Country Bank / iDEAL / Netherlands
________________________________________________________________________________________

Hoe kun je met iDeal in Dollars betalen. (Of het moeten Euro's zijn)
En hoe willen ze iedere maand via iDeal automatisch afschrijven :? :?

TifKag wijzigde deze reactie 01-12-2009 18:45 (76%)

Yeah..... right

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:27

heuveltje

KoelkastFilosoof

quote:
TifKag schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:41:

Ik zie dat er best een paar newsservers hier in NL zijn, die kunnen dienen als backup server, als Eweka eens down is.
Met welke server die via iDeal te betalen is, hebben jullie hier de beste ervaringen (liefst hoge retentie en goede kompleetheid)

Hitnews ¤ 7,50 (200 dagen)
<knip>
XLned ¤ 6.95 (220+ Dagen)
Ik zou voor je een keuze maakt, je er wel even van overtuigen dat het ook echt een andere USN provider is, er zijn namelijk ook bedrijven die niet meer zijn dan een reseller en gewoon gebruik maken van BV tweaknews of Eweka's data.

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• thefxr
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 02:41
Ik snap niet dat iedereen bij Eweka zit voor 7,50 euro terwijl het bij astraweb kan voor 5,50 (jaarabbo).
Hebben mensen weinig vertrouwen in astraweb? ik zit er al 3 jaar en nog nooit een storing gehad.

• DutchOwnage
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23-10 10:59
quote:
TifKag schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:41:
[...]

Interessant

Bedankt

Ik snap alleen het onderstaande niet
_______________________________________________________________________________________
Product description: Usenet Subscription - $11 Special = 11.00 USD

Your credit card will be rebilled monthly for the amount of 11.00 USD. You are entitled to stop the recurring billing by logging into your transaction.

Paymethod / Country Bank / iDEAL / Netherlands
________________________________________________________________________________________

Hoe kun je met iDeal in Dollars betalen. (Of het moeten Euro's zijn)
En hoe willen ze iedere maand via iDeal automatisch afschrijven :? :?
Je krijgt elke maand een mailtje van Astraweb met het verzoek om via iDeal het maandelijkse termijnbedrag over te maken, en dat zijn gewoon omgerekend in mijn geval 7.76 euro's of zoiets. Er wordt dus niets automatisch afgeschreven.

Ik doe het al maanden op deze manier en werkt echt perfect. Ben trouwens over Astraweb zelf ook meer dan tevreden.

DutchOwnage wijzigde deze reactie 01-12-2009 19:58 (4%)

• JK
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16-10 22:54
quote:
thefxr schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:53:
Ik snap niet dat iedereen bij Eweka zit voor 7,50 euro terwijl het bij astraweb kan voor 5,50 (jaarabbo).
Ik stimuleer de Nederlandse economie, de Amerikaanse alleen als ik op vakantie ben. 8)
Valt me iets tegen dat Eweka nu nog niet werkt, maar gelukkig heb ik nog Ziggo als backup om mijn tv-series nog binnen te trekken.

• Punica-
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 10:01
quote:
JK schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:24:
[...]

Ik stimuleer de Nederlandse economie, de Amerikaanse alleen als ik op vakantie ben. 8)
Valt me iets tegen dat Eweka nu nog niet werkt, maar gelukkig heb ik nog Ziggo als backup om mijn tv-series nog binnen te trekken.
Dat is wel heel gek ? Sinds ~ 2 uur gisternacht moet iedereen gewoon weer in kunnen loggen en sinds 5 uur ook zonder problemen weer.

• greatchampion
  • Laatst online: 09:02
Even een vraagje over Astraweb:

Ik heb toenet een jaarabonnement afgesloten mbv iDeal, maar ik kan nergens inloggen met de account die ik heb aangemaakt ( kan dus ook niet de server adres opzoeken in de FAQ ). Hoe lang duurt dit?

• JK
@Punica; inloggen gaat goed, maar er komt niets binnen . Status blijft op 'initializing' staan, en ik krijg soms een melding van spare2.eweka.nl dat ik over m'n per user account ben, terwijl je 8 threads mag hebben en er maar 7 open staan. Zelf heb ik newsreader43 als server.
Ik kijk er morgen nog wel even naar, denk dat ze toch niet alles onder controle hebben.

• IetsmeteenS
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01-03-2013
Ik ondervind de afgelopen week plotseling veel problemen met het downloaden van HBO-content (True Blood, Curb your Enthusiasm). De bestanden lijken plotseling allemaal incompleet te zijn. Ik heb Eweka geprobeerd, maar ook via Usenetserver treedt dit probleem op. Ook bestanden die eerder normaal te downloaden waren, zijn niet meer volledig beschikbaar.

Heeft HBO stappen ondernomen en zijn zij erin geslaagd om ervoor te zorgen dat hun content niet meer wordt doorgegeven? Het lijkt mij sterk, omdat ik er nergens iets over kan vinden, maar omdat ik het zowel bij Eweka als Usenetserver merk én het ook om bestanden gaat die eerder perfect te downloaden waren begin ik toch te twijfelen. Of gebruiken beide providers wellicht hetzelfde netwerk en is daar een storing in opgetreden?

• Wissertje
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-01 16:22
quote:
greatchampion schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:59:

Ik heb toenet een jaarabonnement afgesloten mbv iDeal, maar ik kan nergens inloggen met de account die ik heb aangemaakt ( kan dus ook niet de server adres opzoeken in de FAQ ). Hoe lang duurt dit?
Je had na het betalen een username en een wachtwoord in moeten vullen. Heb je dit gedaan? Zoja, dan kun je hier inloggen: *klik*

Heb je dit niet gedaan, dan kun je het beste even een ticket aanmaken met je probleem. Dit wordt dan zo spoedig mogelijk opgelost. Dit kun je hier doen: *klik*

• Wissertje
quote:
TifKag schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:41:
Ik heb momenteel 2 newsservers
1) Eweka (Goede kompleetheid, en goedkoop)
2) Newshosting (Retentie van 300 + Dagen)

Maar toen gisteren Eweka er uit lag, deed Newshosting ook weinig meer (vraag me niet waarom)
Niet zo gek hé? Het is beide Highwinds. :) Newshosting is een reseller.

Wissertje wijzigde deze reactie 02-12-2009 03:22 (3%)

• Graham
Is allemaal ook astraweb niet? of valt dat ook weer onder Highwinds.

• AvanCade
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13-10 02:09
Gezien de Eweka problemen (lage beschikbaarheid/timeouts/incomplete files/lage snelheid) heb ik voor te proberen een Astraweb account afgesloten. $15 oftewel ¤10. Je betaald iets meer, maar in mijn geval:

Eweka max snelheid: 4000kb/s
Astraweb max snelheid: 5800kb/s

Terwijl voor een vriend van mij net het omgekeerde waar is. Beide hebben we Ziggo AiE Extra. Ik weet in ieder geval wat ik ga doen, die sloebers van Eweka verdienen mijn geld niet ;).
quote:
greatchampion schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:59:

Vrijwel direct krijg je toegang. Je hebt tijdens de setup een username/pass moeten invullen.

AvanCade wijzigde deze reactie 02-12-2009 06:35 (32%)

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:30

TFHfony

Professional Weirdo

Yep: Ook ik zit bij Astraweb sinds een paar maanden. Ligt er nooit uit en volle bak snelheid. Mijn tellertje geeft een strakke 5,73mbyte/sec aan.
Nu maar wachten tot Ziggo hier die 80mbit doorvoert ;)

Overigens is de retentie bij Astraweb inmiddels ook al weer 472 dagen (!!)

http://www.file-hunter.com | Crunching for Division Brabant

• Muse
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
quote:
Punica- schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:27:
[...]

Dat is wel heel gek ? Sinds ~ 2 uur gisternacht moet iedereen gewoon weer in kunnen loggen en sinds 5 uur ook zonder problemen weer.
Ik kon gisteravond anders ook nog niet fatsoenlijk downloaden. 10 kb/s en constant time-outs. Reader 5 in dit geval.

• The CarNagE Man
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-10 21:40
quote: HardcoreWR
Door de stroomstoring die wij gehad hebben zijn er een aantal servers die hierdoor flinke schade hebben opgelopen.
Verbinding maken is mogelijk, downloaden is mogelijk, alleen het kan zijn dat het met pieken en dalen gaat.
Dit is door 1 van de admins op het Eweka forum gepost. Zegt nog genoeg... Storing is nog steeds bezig.

• Muse
  • Niet online
Ehm ja, en Punica- is een werknemer van Eweka. Dus als hij hier schrijft dat alles weer zou moeten gaan, geloof ik dat. ;)

Daarom gaf ik ook even aan dat het bij mij nog totaal niet soepel werkte.

• babbel72
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16-08 12:04
Moet niet langer gaan duren vindt ik bij Eweka ....je koopt iets dus moet je er binnen een redelijk tijd er wat voor krijgen het is nu 2 dagen al niet best

• Matis

Matis

Rubber Rocket

quote:
babbel72 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:01:
Moet niet langer gaan duren vindt ik bij Eweka ....je koopt iets dus moet je er binnen een redelijk tijd er wat voor krijgen het is nu 2 dagen al niet best
Ik heb het sinds maandag avond weer op volle snelheid werken. Misschien dat jullie een beetje pech hebben, maar anders even de SSL-reader proberen (of vice-versa). Ik heb de hele tijd gebruik gemaakt (en nog steeds) van de SSL-reader. Werkt naar behoren :)

• Graham
quote:
Matis schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:06:
[...]

Ik heb het sinds maandag avond weer op volle snelheid werken. Misschien dat jullie een beetje pech hebben, maar anders even de SSL-reader proberen (of vice-versa). Ik heb de hele tijd gebruik gemaakt (en nog steeds) van de SSL-reader. Werkt naar behoren :)
Precies, beetje extra processor kracht vind ik niet erg en merkt er weinig van. Daarnaast gaat het 'ze' niets aan wat ik download ;)
quote:
Graham schreef op woensdag 02 december 2009 @ 05:01:
Hiermee bedoel ik dus ook Eweka. Als ik iets download zie ik namelijk eu.news.astraweb.com wel eens voor bij schieten qua DNS naam. Nu trouwens up.download2day.nl

Vraag me af hoe dat zit ;)

Graham wijzigde deze reactie 02-12-2009 12:11 (0%)
Reden: dns aangepast

• The CarNagE Man
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-10 21:40
quote:
Muse schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:59:
Ehm ja, en Punica- is een werknemer van Eweka. Dus als hij hier schrijft dat alles weer zou moeten gaan, geloof ik dat. ;)

Daarom gaf ik ook even aan dat het bij mij nog totaal niet soepel werkte.
Dat weet ik hoor... Zit al een tijdje bij ze als vrijwillige mod... Lijkt me alleen handig als de info ook hier gepost wordt gezien niet iedereen op het Eweka forum kijkt en daar veel meer admins dan alleen Paul langskomen ;)

• lowfi
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:20
Bomen bos…

Begrijp ik goed dat astraweb wel aan te raden is? Ik heb net mijn tweakdsl abo opgezegd en ben dus op zoek naar iets anders :)

• Scooper
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:18
quote:
Graham schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:18:
[...]

Hiermee bedoel ik dus ook Eweka. Als ik iets download zie ik namelijk astraweb wel eens voor bij schieten qua DNS naam. Nu trouwens up.download2day.nl

Vraag me af hoe dat zit ;)
Dat is de afzender van het bericht dat gepost is. Blijkbaar in dit geval dus afkomstig van download2day.

Zelf overigens ook tevreden gebruiker van astraweb. Aanmelding ging bij mij niet in één keer goed (time-out), maar sindsdien nooit meer problemen gehad.

specs

• Muse
  • Niet online
quote:
The CarNagE Man schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:20:
[...]
Dat weet ik hoor... Zit al een tijdje bij ze als vrijwillige mod... Lijkt me alleen handig als de info ook hier gepost wordt gezien niet iedereen op het Eweka forum kijkt en daar veel meer admins dan alleen Paul langskomen ;)
Ah, op die manier. Je opmerking kwam een beetje als een verwijt over, vandaar mijn reactie. Maar goed, ik zal het vanavond als ik thuis ben weer eens testen.
Ik heb de ssl server als backup ingesteld staan, maar die wilde bij mij ook niet echt. Dit kan echter ook aan sabnzbd gelegen hebben aangezien die volgens mij nooit zo soepel overstapt.

Nu heeft Eweka bij mij nooit veel problemen gegeven in alle jaren dat ik het gebruik, dus ik zal ook niet doodgaan van een paar dagen mindere beschikbaarheid.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

quote:
lowfi schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:34:
Bomen bos…

Begrijp ik goed dat astraweb wel aan te raden is? Ik heb net mijn tweakdsl abo opgezegd en ben dus op zoek naar iets anders :)
Wat mij betreft wel. Alleen als je accountsharing wilt, dan is Astraweb niet handig. Anyway, doe jezelf een plezier en maak gebruik van deze link:

http://www.news.astraweb.com/specials/kleverig-11.html

Scheelt je 4 dollar per maand ;)

• Graham
quote:
Scooper schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:53:
[...]

Dat is de afzender van het bericht dat gepost is. Blijkbaar in dit geval dus afkomstig van download2day.

Zelf overigens ook tevreden gebruiker van astraweb. Aanmelding ging bij mij niet in één keer goed (time-out), maar sindsdien nooit meer problemen gehad.
Stom van me maar logisch ;)

Voorlopig zit ik prima bij Eweka. Downtime is nou niet regelmatig en compleetheid is erg goed te noemen voor een goedkope host. Zou graag wat andere manier zien om downtime of onderhoud in te zien dan hun website/forum/statuspagina van reeaders. Bijvoorbeeld Twitter of RSS.

• lowfi
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:20
Ik heb die van 66 euro voor een jaar gedaan… :)

• Schweino
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12:21
quote:
TFHfony schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:46:
[...]

Wat mij betreft wel. Alleen als je accountsharing wilt, dan is Astraweb niet handig. Anyway, doe jezelf een plezier en maak gebruik van deze link:

offtopic:
Is kleverig geen pr0n nzb site?

• ocn
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 00:13
quote:
TFHfony schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:46:
[...]

http://www.news.astraweb....her.cgi?t=kdxexjrbx45itkz scheelt je nog meer, onbeperkt abo is zo maar 5,50 per maand omgerekend :o

• TifKag
Mensen, allemaal bedankt voor de reacties.

Ik heb zojuist een jaar bij Astraweb afgenomen voor $ 96,- (¤ 63,64)

Yeah..... right

• IetsmeteenS
quote:
IetsmeteenS schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:38:
Ik ondervind de afgelopen week plotseling veel problemen met het downloaden van HBO-content (True Blood, Curb your Enthusiasm). De bestanden lijken plotseling allemaal incompleet te zijn. Ik heb Eweka geprobeerd, maar ook via Usenetserver treedt dit probleem op. Ook bestanden die eerder normaal te downloaden waren, zijn niet meer volledig beschikbaar.

Heeft HBO stappen ondernomen en zijn zij erin geslaagd om ervoor te zorgen dat hun content niet meer wordt doorgegeven? Het lijkt mij sterk, omdat ik er nergens iets over kan vinden, maar omdat ik het zowel bij Eweka als Usenetserver merk én het ook om bestanden gaat die eerder perfect te downloaden waren begin ik toch te twijfelen. Of gebruiken beide providers wellicht hetzelfde netwerk en is daar een storing in opgetreden?
Niemand enig idee?

• greatchampion
quote:
Wissertje schreef op woensdag 02 december 2009 @ 03:15:
[...]

Je had na het betalen een username en een wachtwoord in moeten vullen. Heb je dit gedaan? Zoja, dan kun je hier inloggen: *klik*

Heb je dit niet gedaan, dan kun je het beste even een ticket aanmaken met je probleem. Dit wordt dan zo spoedig mogelijk opgelost. Dit kun je hier doen: *klik*
Ah zo, ik heb dus 2x de verkeerde (gelijke) wachtwoorden ingevuld daarom dat ik niet in de members area kwam 8)7 .

Maar ik kan nu nog steeds niet downloaden met de huidige accountgegevens? Deze zijn toch gelijk?

• JK
Voor zover het nog interessant is, Eweka werkt hier met newsreader43 dus ook weer.
Ik haal weer de volle snelheid, gelukkig had ik als backup wel Ziggo want je zou maar 1 of 2 dagen je tvseries moeten missen. :P

• Nuhvok
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 18:48
Heb nu net een account bij Eweka aangemaakt en betaald, kan downloaden via newsreader116, maar ik haal bij lange na m'n maximale snelheid niet. Zit rond de 50%, dus ik denk dat dat komt door de storing van een paar dagen terug(?).

EDIT: Snelheid is ook nog steeds een beetje shakey. Springt van 1570 kBps naar 1320 kBps en lager, en dan weer terug naar 1610 kBps.

Nuhvok wijzigde deze reactie 02-12-2009 21:26 (22%)

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

quote:
Schweino schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:15:
[...]

offtopic:
Is kleverig geen pr0n nzb site?
Volgens mij wel. Maar dat zal me worst wezen :) Heb je verder ook geen "last" van. Je hoeft er niet geregistreerd te zijn oid. Ben ik ook niet.

• Wissertje
quote:
Graham schreef op woensdag 02 december 2009 @ 05:01:
Nee, Astraweb heeft zijn eigen farm.
quote:
greatchampion schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:08:
[...]

Ah zo, ik heb dus 2x de verkeerde (gelijke) wachtwoorden ingevuld daarom dat ik niet in de members area kwam 8)7 .

Maar ik kan nu nog steeds niet downloaden met de huidige accountgegevens? Deze zijn toch gelijk?
Kun je wel inloggen op je Members Area? Zo ja wat voor foutmelding krijg je dan?

Wissertje wijzigde deze reactie 02-12-2009 21:56 (49%)

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23-10 20:46

Tortelli

vr0em!

quote:
Nuhvok schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:20:
Heb nu net een account bij Eweka aangemaakt en betaald, kan downloaden via newsreader116, maar ik haal bij lange na m'n maximale snelheid niet. Zit rond de 50%, dus ik denk dat dat komt door de storing van een paar dagen terug(?).

EDIT: Snelheid is ook nog steeds een beetje shakey. Springt van 1570 kBps naar 1320 kBps en lager, en dan weer terug naar 1610 kBps.
Op het eweka account van een vriend van me haal ik op normale tijdstippen (lees 17:00-23:00) nooit goede snelheden. SSL aan/uit maakt helemaal niets uit.
Routing Eweka >> UPC lijkt redelijk vol te zitten. Kom normaal nooit boven de 900KB/s uit met 4 connecties @ 90Mbit UPC.

Wat betreft Astraweb: absolute aanrader. Zelf nooit geen abbonement gehad, maar die van een vriend wel eens gebruikt. Snelheden zijn super en de retentie zit (bijna?) op het niveau van giganews.........
Heb zelf tot januari 2010 een unlimited abbonement van xlned wat me opzich prima bevalt maar als de retentie (~200d?) daar niet beter word denk ik er toch aan over te stappen naar astraweb of xsnews.

Tortelli wijzigde deze reactie 02-12-2009 23:11 (3%)

Main PC Fileserver

• BasKrie
quote:
IetsmeteenS schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:38:

Gebruik je heel toevallig newsleecher en de daarin ingebouwde supersearch? Zo ja kijk dan even een pagina of 2 terug. Er zijn wat problemen geweest bij GigaNews waar supersearch ook last van heeft gehad.
Geef anders eens een bestandsnaam en waar je de nzb maakt.

• greatchampion
quote:
Wissertje schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:51:
[...]

Nee, Astraweb heeft zijn eigen farm.

[...]

Kun je wel inloggen op je Members Area? Zo ja wat voor foutmelding krijg je dan?
Probleem is gefixt. Het kwam o.a. door de verkeerde wachtwoord (2x verkeerd ingetikt bij het aanmaken van de account). Ik heb de wachtwoord weer veranderd met die "I forgot the password!!" link :+ . Hiernaast bleek dat m'n wachtwoord trouwens ook te lang was waardoor ik niet kon inloggen in de servers. ( > 15 tekens met mix van letters en cijfers ), dus maar een kortere wachtwoord gebruikt en het werkt!!

Trek nu de hele verbinding dicht :9

• Wissertje
Mooi dat het werkt. Succes met downloaden. :)

• doublehelix
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23-10 17:20
Is het mogelijk om 100mbit lijn vol te trekken bij astraweb.Momenteel zit ik bij supernews maar de aanbieding van 96 dollar bij astraweb is verleidelijk.

• Wissertje
quote:
doublehelix schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:20:
Is het mogelijk om 100mbit lijn vol te trekken bij astraweb.Momenteel zit ik bij supernews maar de aanbieding van 96 dollar bij astraweb is verleidelijk.
Ja hoor geen enkel probleem. :)

• IetsmeteenS
quote:
BasKrie schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:21:
[...]

Gebruik je heel toevallig newsleecher en de daarin ingebouwde supersearch? Zo ja kijk dan even een pagina of 2 terug. Er zijn wat problemen geweest bij GigaNews waar supersearch ook last van heeft gehad.
Geef anders eens een bestandsnaam en waar je de nzb maakt.
Ik heb de NZB op een aantal locaties geprobeerd te maken, zoals binsearch, newzbin en usenetserver
Ik gebruik geen supersearch.

Aantal voorbeelden van bestanden (HBO-series) die niet te downloaden zijn, en die eerder gewoon beschikbaar waren:
True Blood
Six Feet Under
Curb your enthusiasm
Een duidelijk voorbeeld bij Curb is de MKV van seizoen 7 aflevering 8 van Dimension. Die was gewoon goed downloadbaar en nu plots niet meer.

Eigenlijk is het gewoon structureel 90% van de content betreffende True Blood, Curb en Six Feet Under die langer dan een week online staat. Althans zo lijkt het.
Ik heb je een PM gestuurd met wat meer specifieke voorbeelden.

IetsmeteenS wijzigde deze reactie 03-12-2009 23:30 (46%)

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Uhm ik weet niet of dit helemaal volgens de policy is, ik zou iig de links even censureren.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• IetsmeteenS
quote:
MeNTaL_TO schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:12:
Uhm ik weet niet of dit helemaal volgens de policy is, ik zou iig de links even censureren.
Ok. Dank voor het signaal. :)

• BasKrie
Ik denk dat 2 links naar index sites en naar een usenetprovider wel mee zal vallen, maar houd me er niet aan :)

Ik heb TruebloodS02E09Scream2000 en curb.your.enthusiasm.710.hdtv.xvid-sys geprobeerd en ik zie iets heel aparts. De downloads zijn niet alleen inderdaad allemaal incompleet, maar niet zomaar. Van elk bestand ontbreekt elk 1e block, zowel van de pars als de rars. De par2, sfv en nfo bestanden komen hierdoor helemaal niet binnen.
Ik weet niet wat het is, maar dit kan geen toeval zijn.

• Wissertje
Als ik de genoemde bestanden die hierbovenstaan via de search van Usenet Explorer download (Astraweb) zijn ze compleet.

Wissertje wijzigde deze reactie 04-12-2009 01:51 (25%)

• pimpimmers
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Via Super Search zijn ze ook compleet (Giganews)

• IetsmeteenS
quote:
BasKrie schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:42:
Ik denk dat 2 links naar index sites en naar een usenetprovider wel mee zal vallen, maar houd me er niet aan :)

Ik heb TruebloodS02E09Scream2000 en curb.your.enthusiasm.710.hdtv.xvid-sys geprobeerd en ik zie iets heel aparts. De downloads zijn niet alleen inderdaad allemaal incompleet, maar niet zomaar. Van elk bestand ontbreekt elk 1e block, zowel van de pars als de rars. De par2, sfv en nfo bestanden komen hierdoor helemaal niet binnen.
Ik weet niet wat het is, maar dit kan geen toeval zijn.
Dat ondersteunt inderdaad mijn vermoeden dat het geen toeval. Zeker niet omdat het ook nog eens zo structureel bij HBO-series voorkomt.
Ik heb dus toch echt heel sterk het gevoel dat HBO op de een of andere manier toch heeft afgedwongen dat sommige usenetproviders geen HBO-content meer doorgeven, of dit in ieder geval zo snel mogelijk censureren.

In ieder geval goed om te weten dat sommige providers er geen last van hebben. :)

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Ben gevallen voor de aanbieding van Astraweb voor ¤63 voor een heel jaar. Direct actief, gaat prima.

Twitter | Duursport en technologie weblog

• Wissertje
quote:
BasKrie schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 22:20:
[...]

Member gedeelte is hier gewoon bereikbaar:
General Server: news.astraweb.com
European Server: eu.news.astraweb.com
US Server: us.news.astraweb.com
Ports: 119, 23, 1818 or 8080

Secure Server:
ssl.astraweb.com Ports 443 or 563
ssl-eu.astraweb.com Ports 443 or 563 (European)
ssl-us.astraweb.com Ports 443 or 563 (US)

Maximum Connections: 50 connections
Zie dit bericht nu pas, maar bij mij staat anders 20 connections max. :P

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

quote:
IetsmeteenS schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 23:09:
[...]

Dat ondersteunt inderdaad mijn vermoeden dat het geen toeval. Zeker niet omdat het ook nog eens zo structureel bij HBO-series voorkomt.
Ik heb dus toch echt heel sterk het gevoel dat HBO op de een of andere manier toch heeft afgedwongen dat sommige usenetproviders geen HBO-content meer doorgeven, of dit in ieder geval zo snel mogelijk censureren.

In ieder geval goed om te weten dat sommige providers er geen last van hebben. :)
Is er dan een takedown methode op usenet en bovendien, ben je dat verplicht door te geven?
Volgens mij kan de uploader het wel cancellen, maar werd dat meestal niet doorgegeven naar andere USP's.

• thedude0
  • Niet online
1 part van een bestand afhalen doen ze bij giganews al jaren bij takedown procedures
Pagina: 1 ... 9 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag on-topic blijven, dus over aanbieders gaat dit topic. Niet over programma's en geen invites verdelen van sites.

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013