wat staan je fan's raar , heb je er niet veel meer baat bij als je de airflow van voor naar achter doet ipv andersom ?quote:Propane schreef op zondag 05 april 2009 @ 15:28:
Tijd terug had ik wat pics gepost van m'n Lian-Li PC-A05B met een Mirror2 window. Die foto's ben ik kwijt geraakt, dus even wat nettere foto's gemaakt van het leuke effect van zo'n acryl paneel:
http://jasper.onlydutch.com/foto/computer1.jpg
http://jasper.onlydutch.com/foto/computer2.jpg
http://jasper.onlydutch.com/foto/computer4.jpg
Let niet op de lelijke zaagrand, is al een mooie afdekstrip onderweg. Op de foto's ziet het er uiteraard niet zo mooi uit als in het echt, maar je krijgt wel een redelijke indruk. Zonder licht van binnen de case is het een mooie spiegel, met CCFL's aan in de case kun je alles mooi zien.
Edit:
@Dima: Ik heb juist geen IMG tags gebruik omdat ik te lui ben om thumbnails te maken. Het weggezaagde aluminium heb ik trouwens niet weg gegooid. Kan er nog een mooi paneeltje van maken om kabels achter te verstoppen.
Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 16
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last
Reageer Nieuw TopicDit is de eigenaardigheid aan de kast... De kast is zo ontworpen, hier is een heftige disscussie ook uit ontstaan, aangezien dit een heel controversieel ontwerp is..quote:BGB4rn schreef op zondag 05 april 2009 @ 20:31:
[...]
wat staan je fan's raar , heb je er niet veel meer baat bij als je de airflow van voor naar achter doet ipv andersom ?
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
lijkt me eigenlijk dat het vrij weinig moet uitmaken
toch geeft dat spiegelpaneel een mooieffect! zeker met het witte licht, ik denk alleen dat je beter die zaaglijn beter moet afwerken ipv er een lelijke rubber rand aan toevoegen want dit lijkt me voor de verder strakke lian li kast een beetje zonde
Amd Phenom Agena X9500, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, Asus 8800GT, OCZ 2 GB DDR2-800 Kit, Apevia Xcruiser case, Yamaha RX-V459, B&M DM2, Nikon D40 + 18-55 Nikkor kitlens & Tokina AT-X 100 PRO Macro
Reg. datum: 27 augustus 2008
Reg. datum: 27 augustus 2008
quote:BGB4rn schreef op zondag 05 april 2009 @ 20:31:
[...]
wat staan je fan's raar , heb je er niet veel meer baat bij als je de airflow van voor naar achter doet ipv andersom ?
Inderdaad, dit is een 'reverse airflow' design van Lian Li, en het werkt erg goed moet ik zeggen. Intake achterin zuigt de koude lucht direct de CPU koeler in, die het dan weer richting de outtake fan aan de voorkant blaast. De lucht legt een kortere route af en de koude lucht komt dus direct bij de CPU terecht.quote:Dima_2005 schreef op zondag 05 april 2009 @ 20:39:
[...]
Dit is de eigenaardigheid aan de kast... De kast is zo ontworpen, hier is een heftige disscussie ook uit ontstaan, aangezien dit een heel controversieel ontwerp is..
Sommige mensen hebben last van een ophoping van warme lucht bovenin bij de GPU('s). Hier heb ik echter zelfs met m'n Crossfire setup geen last van. De bovenste GPU is zelfs koeler dan de onderste. Beide GPU's idlen met dit weer (20 graadjes buiten, 22-23 graden hier binnen) zo rond de 50-55 met de fan speed op 20% (laagste wat ik kan instellen). Onder load komt de temperatuur niet boven de 70 omdat de fans dan wat harder gaan werken. De CPU is een E8400 op 4GHz @ 1,275V. Deze idled met dit weer tussen de 30-35 graden en komt onder load niet hoger dan 57 graden (Orthos stress). Ben dus erg tevreden ermee. Daarbij is de kast gewoon zo mooi strak
Ik ben het compleet met je eens en was ik maar zo handigquote:LlamaWereldOver schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:49:
ik denk alleen dat je beter die zaaglijn beter moet afwerken ipv er een lelijke rubber rand aan toevoegen want dit lijkt me voor de verder strakke lian li kast een beetje zonde
Hoe de window gemaakt is is ook een grappig verhaal. Aangezien ik het gereedschap er niet voor had ging ik dan maar noodgedwongen bij een vriend een weekendje lannen (
nouja met een fijne ijzervijl kan je het toch al een stuk netter maken hoor, daar die toch in de meeste schuren wel ergens liggen(of anders even bouwmarkt) is dat toch een redelijke optie 
ik heb met een dremel wel eens gehad dat het complete ding er na 4 weken mee kapte
originele dremel met originele hulpstukken en toch kaduuk:P gelukkig kreeg ik wel een nieuwe 
ik heb met een dremel wel eens gehad dat het complete ding er na 4 weken mee kapte
Amd Phenom Agena X9500, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, Asus 8800GT, OCZ 2 GB DDR2-800 Kit, Apevia Xcruiser case, Yamaha RX-V459, B&M DM2, Nikon D40 + 18-55 Nikkor kitlens & Tokina AT-X 100 PRO Macro
Reg. datum: 23 november 2008
nadat ik een tijdje geleden 4 Tacens Ventus Pro had gekocht, besloot ik dat het maar eens tijd werd om ze in de voorkant te zetten, dan gaat het natuurlijk om de fancontrollers die bijgeleverd werden.
Deze zaten standaard in de achterkant van de kast in een slot.

dit was m eerst

en dit is hem nu

het eerste knopje erin..

de andere 4 zijn anders, de middelste is een nanoxia en de andere zijn tacens.

de achterkant, ze zijn vastgezet in plexiglas, later heb ik alle kabels vervangen voor kortere dunnere kabels

en zo nit ie in mijn kast
Het lijkt misschien alsof ze niet recht zitten, maar het scheelt echt maar 0.3 mm ofzo, iets wat ik echt niet kon voorkomen. Morgen komt er wat spul van conrad aan
onder andere een precisie soldeerbout, is geen overbodige luxe 
Verder komt er in het lege slot boven de fancontroller een kitt-lapje, en onder de fancontroller komen nog een paar tuimelschakelaars als aan/uit knop voor de pc / fans / licht.
wat ik met de aanknop doe die er nu op zit moet ik nog even kijken, suggesties zijn altijd welkom
Deze zaten standaard in de achterkant van de kast in een slot.

dit was m eerst

en dit is hem nu

het eerste knopje erin..

de andere 4 zijn anders, de middelste is een nanoxia en de andere zijn tacens.

de achterkant, ze zijn vastgezet in plexiglas, later heb ik alle kabels vervangen voor kortere dunnere kabels

en zo nit ie in mijn kast
Het lijkt misschien alsof ze niet recht zitten, maar het scheelt echt maar 0.3 mm ofzo, iets wat ik echt niet kon voorkomen. Morgen komt er wat spul van conrad aan
Verder komt er in het lege slot boven de fancontroller een kitt-lapje, en onder de fancontroller komen nog een paar tuimelschakelaars als aan/uit knop voor de pc / fans / licht.
wat ik met de aanknop doe die er nu op zit moet ik nog even kijken, suggesties zijn altijd welkom
Gigabyte EX58-UD5 | Intel Core i7@2.66GHz | Corsair 3x2GB DDR3-1600 8-8-8-24 | Samsung Spinpoint 1TB | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Samsung SH-S203D | 2x Acer AL1706 | XFX GTX280 | Logitech Mediakeyboard | Sharkoon RushMouse | SilverStone Strider 700W
Wow, ik ben niet zo van de casemods (wel tof, maar geen zin om zelf te doen)
Deze wilde ik jullie niet onthouden.
Mocht het oud nieuws zijn..... sorry...
http://englishrussia.com/?p=2487
Deze wilde ik jullie niet onthouden.
Mocht het oud nieuws zijn..... sorry...
http://englishrussia.com/?p=2487
ik zelf kende deze casemod nog niet, ik kende wel de Wall-e casemod van Frenkie 
EDIT : na he wachten op de plaatjes
jemig he wat een detail
echt een heel stuk gedetailleerder dan de mod van frenkie die overigens niet zo veel tijd had om zo iets te doen als dit..
maar ook echt alles zelf maken op de draaibank en freesbank.. zeker impressive !
EDIT : na he wachten op de plaatjes
maar ook echt alles zelf maken op de draaibank en freesbank.. zeker impressive !
BGB4rn wijzigde dit bericht 08-04-2009 20:49 (47%)
Reg. datum: 31 oktober 2004
Reg. datum: 31 oktober 2004
Die ook erg mooi. Alleen begrijp ik niet waarom hij maar play en stop knop heeft. In de film heeft hij ook nog rec.quote:BGB4rn schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:43:
ik zelf kende deze casemod nog niet, ik kende wel de Wall-e casemod van Frenkie
EDIT : na he wachten op de plaatjesjemig he wat een detail
echt een heel stuk gedetailleerder dan de mod van frenkie die overigens niet zo veel tijd had om zo iets te doen als dit..
Dat zie je goed op deze http://images.allmoviepho...all-E/2008_wall_e_004.jpg
Reg. datum: 15 september 2008
Reg. datum: 15 september 2008
Deen1336, hoeveel Ohm zijn die potmetertjes? Kan je die btw gewoon bij een elektroboer kopen incl. dat "knopje"?
Het punt van potmeters is dus dat je ze in kunt stellen. Van minimale weerstand, tot maximale weerstand (die dan wel een bepaald ohmage is.)
Neem bovenstaande niet al te serieus. Alvast bedankt.
ik geloof dat die middelste een ander ohmage heeft, want die weerstand wordt groter dan de andere, en hier komt ook een andere fan aan, verder vind ik t wel geinig staan dat die middelste anders is, ik moet alleen nog ff kijken hoe ik het allemaal ga aansluiten, want ik wil de regelbare fans ook uit kunnen zetten zodat ik m s'nachts niet hoor..
ik heb nu ook 5 tuimelschakelaars geinstalleerd waarvan er nu 2 zijn aangesloten, 1 voor aan/uit knop en 1 voor de hdd activity led, dat ding verlicht me hele kamer zo ongeveer
ik heb nu ook 5 tuimelschakelaars geinstalleerd waarvan er nu 2 zijn aangesloten, 1 voor aan/uit knop en 1 voor de hdd activity led, dat ding verlicht me hele kamer zo ongeveer
Gigabyte EX58-UD5 | Intel Core i7@2.66GHz | Corsair 3x2GB DDR3-1600 8-8-8-24 | Samsung Spinpoint 1TB | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Samsung SH-S203D | 2x Acer AL1706 | XFX GTX280 | Logitech Mediakeyboard | Sharkoon RushMouse | SilverStone Strider 700W
Reg. datum: 24 augustus 2007
Ik wil graag een raam in mijn Sharkoon Avenger economy. Wie weet of deze versie van de Rebel9
past op mijn Avenger
past op mijn Avenger
Siete wijzigde dit bericht 11-04-2009 15:11 (15%)
Echte modders pakken de decoupeerzaag en maken zelf een window 
los daarvan is het imho niet een heel mooi panel maar dat is mijn mening..
Nee, Ik ga het niet zelf doen;). Laat het anders gewoon dicht, maar voor die 10 euro lijkt het me wel mooi.
Anders bel ik zometeen die winkel wel even op.
Anders bel ik zometeen die winkel wel even op.
Siete wijzigde dit bericht 11-04-2009 15:53 (3%)
Reg. datum: 07 maart 2009
Reg. datum: 07 maart 2009
Deed ik vandaag nog.quote:TKing schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 15:28:
Echte modders pakken de decoupeerzaag en maken zelf een window
posten dan 
Doet 'ie toch?quote:
Reg. datum: 19 december 2008
Vandaag moest ik m'n oude computer her installeren voor m'n zusje , verplaats de pc naar boven zie ik mijn geweldige window weer , toen kreeg ik weer zin om een window in m'n huidige case te maken. Maar goed , als het mis gaat (zoals bij m'n vorige case , scheef gezaagd enzo
) wil ik weer terug naar de originele side panel , dus zoek ik een reserve side panel voor m'n case. Nu staat er alleen geen merk op de case
en de winkel waar ik hem gekocht heb weet ook niet om welke case het gaat. Misschien herkent een van de tweakers hem wel.
Pics zijn clickable
Pics zijn clickable
C2Q Q6600/Gainward 9500GT 512MB/2x 1GB Dual Channel/P5KPL-AM/500GB WD/SyncMaster 943BW/G15 V2/G5/X-530/ Xbox 360 / Wii
ziet er niet uit alsof het een merk heeft.. anders had het er wel opgestaan
en wat moet je overigens met de info, wil je nieuwe drivers downloaden voor je sidepanel dan ? 
Ja , ze zijn een beetje out dated 
Nee , ik wil eigenlijk een reserve side panel , zoals ik al aangaf was bij mijn vorige pc de window scheef gegaan en er zaten allemaal krassen op , zo wil je niet gezien worden op een lan lijkt me. Dus daarom hoopte ik eigenlijk dat iemand toevallig wist wat voor een kast het is zodat ik er een side panel kon kopen , voor de zekerheid dus...
Nee , ik wil eigenlijk een reserve side panel , zoals ik al aangaf was bij mijn vorige pc de window scheef gegaan en er zaten allemaal krassen op , zo wil je niet gezien worden op een lan lijkt me. Dus daarom hoopte ik eigenlijk dat iemand toevallig wist wat voor een kast het is zodat ik er een side panel kon kopen , voor de zekerheid dus...
C2Q Q6600/Gainward 9500GT 512MB/2x 1GB Dual Channel/P5KPL-AM/500GB WD/SyncMaster 943BW/G15 V2/G5/X-530/ Xbox 360 / Wii
Reg. datum: 08 april 2009
Reg. datum: 08 april 2009
Is het een pre-build (acer,asus etc..) pc of heb je deze zelf in elkaar gezet. Indien het een pre-build is, dan weet je misschien nog wel welke fabrikant jou dat systeem geleverd heeft. Dan zou je misschien met hun contact op kunnen nemen of ze nog een sidepanel voor je hebben liggen.
Kast komt mij namelijk wel bekend voor, maar ik heb geen flauw idee wie deze kast maakt.
En anders mooie kans om zelf eens iets te "modden". Genoeg inspiratie te vinden op het www
Suc6 ermee
Kast komt mij namelijk wel bekend voor, maar ik heb geen flauw idee wie deze kast maakt.
En anders mooie kans om zelf eens iets te "modden". Genoeg inspiratie te vinden op het www
Suc6 ermee
Dograver wijzigde dit bericht 16-04-2009 16:56 (10%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last