Ik laat mijn boiler tot 98 graden onderin oplopen. Kalkprobleem gaat hier meevallen, hier gelukkig in Lelystad absoluut geen hard water.
Kookt het water dan niet bovenin?quote:flitspaal.nl schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:33:
Ik laat mijn boiler tot 98 graden onderin oplopen. Kalkprobleem gaat hier meevallen, hier gelukkig in Lelystad absoluut geen hard water.
98 graden is de standaardinstelling van de regelaar. 98 graden onderin betekent 105 graden bovenin ongeveer, maar door de druk kookt het water niet.quote:
Mijn zonnestroompanelen, World Solar Challenge nieuws, informatie over een autoloos bestaan (het kan!), en algemeen duurzaam nieuws:: www.solarwebsite.nl
Reg. datum: 28 februari 2007
Reg. datum: 28 februari 2007
Hallo allemaal,
Na dit forum een tijd gevolgd te hebben ben ik zover overtuigd dat ik eerst ga beginnen met isoleren en daarna
de rest.
Ik woon in een oud vrijstaand huis van 1906 nauwelijks geisoleerd.
Mijn gasverbruik het afgelopen jaar was 1700 M3 en elec was 5600 Kwh.
Wat ik zo gezien heb van het dak zijn er planken gemonteerd op de dragers ( of regels ) met daarop panlatten en de pannen.
Als het buiten waait dan is dit op de 1e verdieping goed te merken en ik wil het dak natuurlijk gaan isoleren.
Na al meerdere forums bezocht te hebben kom ik er niet uit wat nu de juiste manier is.
Het hout aan de binnenkant wordt nu goed geventileerd.
Ik ga rockwool gebruiken 10 cm dik,kan ik dit direct tegen het hout bevestigen of is het beter ruimte te laten voor het ventileren?
In deel 11 was er oa. iemand die tijdens het verwijderen van de isolatie schimmel tegen kwam.
Op de site van Rockwool in in veel forums wordt gezegd dat direct op het hout kan maar ik betwijfel dit,zeker zoals het bij mij om een oud huis gaat.
wat zijn jullie gedachten hierover?
Na dit forum een tijd gevolgd te hebben ben ik zover overtuigd dat ik eerst ga beginnen met isoleren en daarna
de rest.
Ik woon in een oud vrijstaand huis van 1906 nauwelijks geisoleerd.
Mijn gasverbruik het afgelopen jaar was 1700 M3 en elec was 5600 Kwh.
Wat ik zo gezien heb van het dak zijn er planken gemonteerd op de dragers ( of regels ) met daarop panlatten en de pannen.
Als het buiten waait dan is dit op de 1e verdieping goed te merken en ik wil het dak natuurlijk gaan isoleren.
Na al meerdere forums bezocht te hebben kom ik er niet uit wat nu de juiste manier is.
Het hout aan de binnenkant wordt nu goed geventileerd.
Ik ga rockwool gebruiken 10 cm dik,kan ik dit direct tegen het hout bevestigen of is het beter ruimte te laten voor het ventileren?
In deel 11 was er oa. iemand die tijdens het verwijderen van de isolatie schimmel tegen kwam.
Op de site van Rockwool in in veel forums wordt gezegd dat direct op het hout kan maar ik betwijfel dit,zeker zoals het bij mij om een oud huis gaat.
wat zijn jullie gedachten hierover?
Verder in Duurzame energie deel 13 
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Een classificerende capacitieve aanraaksensor
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last
Dit topic is gesloten.