Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Superdaantje
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20-06 11:15

Superdaantje

Wagner-fotografie.nl

quote:
Sylvesterke schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 10:31:
[...]

Jij zegt 'als je eerst de mini aanzet'. Dus jij laat hem niet 24/7 draaien?
Want dan heb je dat probleem niet.
Het komt alleen voor als je hem constant aan laat, en de TV en/of receiver regelmatig uit zet.
Geef alleen aan dat ik het probleem alleen heb als ik via de reciever aansluit. En als ik de Mini eerst aanzet en later de TV.

Mini staat hier met regelmaat dagen achtereen aan, zonder problemen. Mini is via HDMI aangesloten op de TV en toslink op de reciever. Dit werkt in mijn gevalt erg goed.

-_- . Workshops fotografie
Te koop Canon 5D3 /bg-e11 + 70-200 II , 100L , Extender III 2x (losse verkoop)

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Ik heb mijn Mini uiteindelijk ook direct op de TV gedaan en via TOSlink naar de receiver (audio) trouwens.

Twitter | Duursport en technologie weblog

• maxtz0r
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15:12
quote:
MrAcid schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:27:
Ik heb mijn Mini uiteindelijk ook direct op de TV gedaan en via TOSlink naar de receiver (audio) trouwens.
Heb je de audio via TOSlink naar je tv gedaan? of naar een versterker?

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

• nadroJ
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13:48
receiver = versterker ;)

nadroJ wijzigde deze reactie 03-06-2011 19:23 (24%)

Canon, Apple & Samsung spul

• Erhnam
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:45

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Voor wie het wat interesseert;

Hier heb ik een uitgebreide review online gezet van XBMC icm een Mac Mini:

http://www.xbmcfreak.nl/apple-mac-mini-review/

http://www.xbmcfreak.nl/

• KSH
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21-07 14:05
quote:
Erhnam schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:54:

Nice :)

• MrAcid
  • Niet online
Meer een review van de Mac Mini als mediacenter...? Maar wel interessant!

• maxtz0r
quote:
:-) ben nog niet helemaal thuis in al het vakjargon

Heeft MrAcid dan geen last van audio vertraging? Ik heb in principe dezelfde situatie namelijk HDMI naar tv en Toslink naar versterker maar al mijn films lopen niet synchroom.

Ook met verschillende refresh rates en verschillende programma's blijft hetzelfde probleem.

• MrAcid
  • Niet online
Nope, geen problemen met vertraging. Ik heb geen delay ingesteld op mijn receiver, dat ging vanzelf allemaal goed. Televisie is een Panasonic TH42PX80 (plasma), volgens mij is één van de voordelen van plasma dat er veel minder beeldbewerking plaatsvindt (hoeft te vinden) dus dat je daar niet zoveel problemen mee hebt als je de audio via een andere weg laat lopen.

De meeste moderne receivers kunnen overigens gewoon een "audio-delay" instellen zodat je het probleem oplost.

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17:38

Exirion

Gadgetfetisjist

quote:
Erhnam schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:54:

Volgens mij klopt er toch echt iets niet in je tekst:
quote:
Voor bijna 700 euro krijgt de koper alleen een computer en stroomadapter. De voeding zit in de externe adapter. Voordeel is dat om die reden de computer heel klein gehouden kan worden.
Bij mijn weten zit de voeding in de laatste generatie Mini's ingebouwd, en een foto die je notabene zelf laat zien toont dat ook: er zit gewoon een 240V aansluiting op de achterkant. Dus hoezo adapter?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Erhnam

Erhnam

quote:
Exirion schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:51:
[...]

Volgens mij klopt er toch echt iets niet in je tekst:

[...]

Bij mijn weten zit de voeding in de laatste generatie Mini's ingebouwd, en een foto die je notabene zelf laat zien toont dat ook: er zit gewoon een 240V aansluiting op de achterkant. Dus hoezo adapter?
Ik heb nog even gekeken en je hebt helemaal gelijk. Mijn oude model had nog een groot blok ernaast hangen. Bedankt ik zal de tekst aanpassen!

• MrAcid
  • Niet online
Vraag me ook af waarom je nog Tiger draait trouwens. ;-)

Bluh, dat is gewoon Snow Leopard met een oude achtergrond en de doorzichtigheid van de menubar uit.

MrAcid wijzigde deze reactie 06-06-2011 11:51 (49%)

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17:38

Exirion

Gadgetfetisjist

quote:
Erhnam schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:23:
Ik heb nog even gekeken en je hebt helemaal gelijk. Mijn oude model had nog een groot blok ernaast hangen. Bedankt ik zal de tekst aanpassen!
Hehe ok ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• MrAcid
  • Niet online
Erg leuke extra als je iOS devices in huis hebt en een Mac Mini onder je TV hebt staan: AirServer. Daarmee krijg je dus AirPlay functionaliteit op je Mac Mini, waardoor je foto's, video en audio die op je iPad/iPhone/iPod touch staat naar de Mac Mini kunt streamen. Werkt vrij behoorlijk! :)

http://www.airserverapp.com/

• user888
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15-08-2011
Zijn er mensen die ervaring hebben met de laatste Mac Mini's (zomer 2011) icm XBMC of Plex? Een belangrijk verschil is de grafische chip. De nieuwe Mini's hebben een Intel 3000HD of een AMD Radeon 6630M, afhankelijk van de gekozen configuratie.

VDADecoder (wat voor de hardware acceleratie zorgt bij decoden van H.264) zou het aan moeten kunnen maar ik zag hier dat iemand met de Intel variant toch erg hoge CPU-belasting ziet.

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15:28
quote:
user888 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:32:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de laatste Mac Mini's (zomer 2011) icm XBMC of Plex? Een belangrijk verschil is de grafische chip. De nieuwe Mini's hebben een Intel 3000HD of een AMD Radeon 6630M, afhankelijk van de gekozen configuratie.

VDADecoder (wat voor de hardware acceleratie zorgt bij decoden van H.264) zou het aan moeten kunnen maar ik zag hier dat iemand met de Intel variant toch erg hoge CPU-belasting ziet.
Ik volg de reacties die hier op komen ook mee ;) Had net zo'n zelfde soort vraag in de gewone Mini thread geplaatst ;)

• mark9876
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 14-08 21:40
Uit testen

http://www.macworld.com/a...enchmarks.html?lsrc=top_1

is gebleken dat de Intel 3000HD langzamer is dan de NVIDIA 320M videochip in de Mac Mini Model 2010

• J.apiooo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 13:24
quote:
user888 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:32:

Ik gebruik de (basis, dus met Intel 3000HD chip) Mac Mini 2011 met Plex. Werkt briljant. Geen haperingen of wat dan ook bij BluRay films en 1080p MKV bestanden.

Ik heb wel het idee dat het geheugen (2GB) een bottleneck is. Als je andere applicaties open hebt staan wil er soms wel even iets stotteren. Maar dat heeft volgens mij niets met de GPU te maken.

Binnenkort 8GB erin zetten en kijken hoe het gaat. Ik moet zeggen dat Mac Mini + Plex echt een ideaal home entertainment center is voor mij. Ik gebruikte hiervoor een Popcorn Hour. Vergeleken met dat ding is de Mac Mini echt ideaal!

Jaap

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15:28
quote:
J.apiooo schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:36:
[...]

Ik gebruik de (basis, dus met Intel 3000HD chip) Mac Mini 2011 met Plex. Werkt briljant. Geen haperingen of wat dan ook bij BluRay films en 1080p MKV bestanden.

Ik heb wel het idee dat het geheugen (2GB) een bottleneck is. Als je andere applicaties open hebt staan wil er soms wel even iets stotteren. Maar dat heeft volgens mij niets met de GPU te maken.

Binnenkort 8GB erin zetten en kijken hoe het gaat. Ik moet zeggen dat Mac Mini + Plex echt een ideaal home entertainment center is voor mij. Ik gebruikte hiervoor een Popcorn Hour. Vergeleken met dat ding is de Mac Mini echt ideaal!
Wat voor rips speel je af? Ik kijk namelijk naar precies dezelfde mini (stop ik wel minimaal 4 gig ram in). De ene BR rip is de andere niet namelijk ;) Veel hangt af van de bitrate.

• thijskl
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 10:27
Zou deze de mac mini met de specs hieronder voldoen als een media center? (1080p en 720p mkv films)
Ik upgrade het geheugen dan naar 4gb.
http://img845.imageshack.us/img845/1047/fotoxic.jpg

thijskl wijzigde deze reactie 30-07-2011 09:35 (23%)

• mrwhoopie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 09-08 19:24
Mijn mini hangt via hdmi aan de tv en via toslink aan de reciver.maar de systeem geluiden hoor ik dus niet,niet ik dat heel erg vind maar bij audio uitvoer staat duidelijk digitaal....

• RobbieB
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16:46
quote:
thijskl schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 09:34:
Zou deze de mac mini met de specs hieronder voldoen als een media center? (1080p en 720p mkv films)
[afbeelding]
Hmm, Ik heb zelf een MBP 2,26Ghz met 8GB (maar hiervoor 4GB) en die speelt de 1080p prima af via een extern scherm. Aangezien deze Mac Mini ook een 9400M heeft zou dat in principe gewoon moeten kunnen.

RobBerends.com | Flickr

• MrAcid
  • Niet online
quote:
mrwhoopie schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 09:47:
Mijn mini hangt via hdmi aan de tv en via toslink aan de reciver.maar de systeem geluiden hoor ik dus niet,niet ik dat heel erg vind maar bij audio uitvoer staat duidelijk digitaal....
Volgens mij is dat voor de systeemgeluiden nog een keer een aparte setting. Heb je die ook omgezet? Staat gewoon bij "Sound" in de System Preferences, alleen dan iets hoger dan de "algemene" output.

• krizzziz
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:36
quote:
[afbeelding]
Heb hetzelfde model alleen met2,26 ghz en 4gig ram. Vlekkeloos 1080p afspelen, niks op de achtergrond open staan dan btw.

Ik denk dat de processor het wel trekt maar dat het geheugen bij jou de bottleneck is. Wellicht gig erbij, zal volgens mij al een hoop schelen.

ehhhh..HOI

• thijskl
Ik heb uit men MBP2010 4gig over, gaat deze hierin passen?

• Erhnam

Erhnam

quote:
XBMC moet ruim voldoende zijn. VDA werkt hier goed op. Plex waarschijnlijk ook. Gewoon uitproberen zou ik zeggen! :)

• thijskl
quote:
Erhnam schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 13:08:
[...]

XBMC moet ruim voldoende zijn. VDA werkt hier goed op. Plex waarschijnlijk ook. Gewoon uitproberen zou ik zeggen! :)
uitproberen gaat niet, deze mac mini is nog niet van mij.. kan hem voor een mooi prijsje over kopen maar wil wel eerst zeker weten dat ie het allemaal kan.. Ik heb op t moment nog 4gb liggen van me mbo 2010 dus als die er in kunnen moet het wel lukken denk ik dan.

• mrwhoopie
Ik vind het niet van de systeemgeluiden :(

Plex is wel al een paar keer gecrashed bij mij,vooral als ik terug ga uit een muziek album ofzo,eigenlijk was frontrow zo slecht nog niet :p

• MrAcid
  • Niet online
http://k.min.us/icpvN8.png

Je moet dus de interface sounds aanzetten (staat uit bij mij) en het geluid over de Digital Out laten gaan.

MrAcid wijzigde deze reactie 30-07-2011 14:59 (6%)

• mrwhoopie
is dit op Lion?want bij mij ziet het er wel anders uit...ben nu niet thuis en weet niet hoe ik van hieruit aan mijn mini kan (heb die back to my mac nooit gesnapt,heb nochtans mobileme en heel die handel staat aan :p )

en frontrow heb ik zelfs niet meer in lion.

P.S.: thx om zo mee te denken ;)

• dj_sascha
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20-08-2011
Interessant topic.

Ik onderhoud een website waar ik uitleg hoe ik mijn Mac mini als mediacenter gebruik. Misschien eens interessant om eens te checken: http://macminimediacenter.tk .

• mrwhoopie
DJ Sasha toffe site,ik ga morgen zeker wat proberen,vooral dat van die series lijkt mij wel tof,ik ben als DJ eigenlijk tegen downloaden,maar aan de andere kant ze laten ons hier hopeloos achter lopen.
Ik hoop dat ik je eens wat uitleg mag vragen als ik ergens niet uitkom,alvast hartelijk bedankt ;)

• dj_sascha
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20-08-2011
Natuurlijk mag je dat ! Als je Twitter hebt, kan je me altijd storen via @dj_sascha, en anders via DM ofzo...

Ik download ook alleen maar dingen die hier niet te koop zijn hoor. En als er dan een nieuw seizoen van een serie hier uitkomt dan koop ik dat, ook al had ik dat reeds gedownload. Dan vervang ik het gedownloade in mijn mediacenter door de rips van mijn aangekochte dvd's.

• mrwhoopie
Maar duurt zo een rip niet heel lang?Ik weet dat ik ooit eens dingen gerijpt heb voor op de iPad en ik vond dat echt lang duren.

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 07:05

sebastius

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Laten we lekker link gaan doen

Een vraagje, zijn er tegenwoordig al mogelijkheden om Ziggo op te nemen uit Mac OSX? Ik heb nu een Mac Mini onder de TV staan en ik zou graag af en toe iets van Nederland 3 opnemen.

Een alternatief is natuurlijk uitzending gemist, maar ik wil de bestanden graag op usbstick meenemen naar m'n klas (huisje-boompje-beestje) en ik heb nog niets gevonden om uitzending gemist te rippen op eenvoudige wijze.

Laatste blogs:
Resistance is Futile! ESR meter build
Tijdreizen met een baksteen
Gas!

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:11
Nederland 3 zit gratis in de ether, dan kan je beter een USB DVB-T stickje kopen. Geen gedoe met kabels of smartcards.

Dreamvoid wijzigde deze reactie 31-07-2011 14:26 (18%)

specs

• sebastius

sebastius

Daar heb je wel een punt, had ik niet aan gedacht. Zijn er drivers/apps voor DVB-T dan voor de Mac?

Laatste blogs:
Gas!

• thijskl
Maakt het verschil of ik de mini dvi of mini displayport gebruik voor op me tv? Krijg een mini dvi kabeltje meegeleverd namelijk.

• sebastius

sebastius

Beeld is beeld :)

Laatste blogs:
Gas!

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15:42
Als er linux/bsd drivers voor DVB zijn kan je die meestal uit Fink of MacPorts installeren.

• thijskl
Ik zit dus te kijken naar mijn geheugen van me MBP 2010, dit is 4gb ddr3 1066 geheugen. Gaat deze gewoon in me mac mini early 2009 passen? Deze gebruikt ook ddr3 1066 staat er.

• Valderrama
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16:53
Hi, ik heb een nieuwe Mac Mini (zomer 2011) en het draait en werkt allemaal als een zonnetje. Inmiddels ook XBMC er op draaien, werkt lekker.

Nu wil ik XBMC graag middels de Apple Remote bedienen. Als ik de Menu knop ingedrukt houd dan start XBMC netjes. Als ik vervolgens in het XBMC menu naar boven of beneden ga veranderd niet alleen de selectie maar gaat ook het volume van Mac OS X hoger of lager.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de Apple Remote alleen binnen XBMC werkt?

• thijskl
quote:
Nu heb ik de mac mini binnen, geupgrade naar 4gb.. Probeerde ik de bird scene *knip*, maar dat ging allemaal niet heel soepel. Zijn er nog dingen die ik anders kan of moet instellen?

Zullen we niet linken naar copyrighted materiaal?

Whieee wijzigde deze reactie 03-08-2011 13:03 (17%)

• Nerpissad
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:35

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

quote:
thijskl schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:57:
[...]

Nu heb ik de mac mini binnen, geupgrade naar 4gb.. Probeerde ik de bird scene *knip*, maar dat ging allemaal niet heel soepel. Zijn er nog dingen die ik anders kan of moet instellen?
ik zou dan ook niet exotische 'testbestanden' als die bird scene nemen, maar echte videobestanden van films die je wilt bekijken testen. een slecht geëncodeerde video is niet per sé een goed testbestand ;)

Whieee wijzigde deze reactie 03-08-2011 13:03 (9%)

• mark9876
Onzin, die birdscene hoort gewoon vloeiend te verlopen

• thijskl
quote:
mark9876 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:52:
Ik heb deze scene daarna gedraait op mijn MBP 2010 i7 en daar draaide hij wel vloeiend.. Weet dus niet wat er fout zit of staat.. Suggesties?

• Nerpissad

Nerpissad

quote:
mark9876 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:52:
tuurlijk.

een scene uit een film die pieken (in bitrate) heeft die boven de blu-ray standaard uitkomen. dat is gewoon een kwestie van een potje slecht encoderen.
ik weet dat veel 'liefhebbers' die killa sample (zo'n naam zou je al sceptisch moeten maken) tot een soort van standaard hebben uitgeroepen, want als je dat kan afspelen heb je echt wel een hele snelle PC. maar dat maakt het nog geen goed testmateriaal.

• mrwhoopie
IK ben eindelijk aan het spelen met plex,nu merk ik wel veel verschil tussen beeld en geluid (desondanks dat ik een plasma heb)ik heb bij geen enkel device lippsync moeten gebruiken,hoe komt het dat het hier zo mis loopt?
En vermits mac the ripper niet meer werkt op lion vroeg ik mij af of er nog andere gratis rippers waren.

• mrwhoopie
En ik zal morgen dan toch maar een optische drive gaan halen want rippen via remote disk lijkt niet et lukken,jammer :(

• Nerpissad

Nerpissad

mrwhoopie: meestal zijn lipsync issues te herleiden tot een refresh rate die niet match met de FPS van je film.
maar dat hoeft natuurlijk niet per sé zo te zijn. bij wat voor films (welk formaat etc.) zie je dit probleem?

• mrwhoopie
Ik heb zowat vanalles geprobeerd,en ik vrees dat er tussen de verschillende films alleen een andere delay hebben...ik zie ik dat de film niet heel smooth loopt,je ziet soms zo een hapering.
2 films waren AVI en een ander was een quicktime filmpje.
Ga ik die hapering weg krijgen met extra RAM?nu heb ik 4GB en zou dus naar 8 gaan.

• mrwhoopie
Aahja en ik speelde de films af van een externe HDD zonder stroomvoeding (weet niet of dit een rol speelt)

• sebastius

sebastius

@mrwhoopie, wil je alsjeblieft de edit-button gebruiken als je iets toe wilt voegen?

Extra RAM gaat op normale films echt niks toevoegen, tenzij je allerlei dingen tegelijk doet (downloaden, beheren, uitpakken, PARren etc). Wat voor model mini heb je?

Ikzelf werk vanaf een 2011 mini en heb bij geen enkele film sync-issues. Staat je TV wel op 'alleen scannen' (dus zonder verbeteraars)?

Heb je het bij alle films? Is het elke keer een gelijke fout of is de afstand wisselend? Films niet smooth kan een slechte rip zijn of heb je het bij alles? Dan is het vaak de TV in mijn ervaring (bij een modern systeem), die staat dan niet op 'alleen scannen'.

Laatste blogs:
Gas!

• mrwhoopie
Ik heb de laatste mini,2,5 I5,het waren indd films die ik gedownload had,morgen zal ik de externe superdrive gaan halen en dan zal ik zien wat het geeft wanneer ik een DVD rechtstreeks afspeel,mijn tv heeft mss verbeteraars aanstaan,maar dan staan die toch ook aan bij andere bronnen?en daar heb ik dus geen last,op ps3 geen last,Digitale tv geen last,...
De mini is aangesloten via HDMI naar de tv en via toslink op de reciteer,mijn reciteer ondersteunt geen HDMI 1.4,daarmee via glasvezel dus.

En ik zal "edit" gebruiken sorry ;)

• maxtz0r
mrwhoopie, ik heb ongeveer dezelfde opstelling. HDMI(video) naar tv en toslink(audio) naar versterker en ik heb ook altijd delay. Al verschillende dingen geprobeerd maar het enige wat helpt is in plex of vlcplayer het geluid vertragen met ongeveer 1,5-2 sec.

• mrwhoopie
Het komt dus door Plex...het kon haast niet anders,als ik nu een LED-tv had tot daar aan toe,en is het dan goed of ben je er nog niet helemaal tevreden van?

• J.apiooo
quote:
D-Ed schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:43:
[...]

Wat voor rips speel je af? Ik kijk namelijk naar precies dezelfde mini (stop ik wel minimaal 4 gig ram in). De ene BR rip is de andere niet namelijk ;) Veel hangt af van de bitrate.
Gaat prima bij Earth, Rocky 1, Avatar.

Het rare is dat ik alleen (in Plex 9) een probleem heb met het afspelen van DVD's (VIDEO_TS map en .ISO). Het beeld is haperig.

Het staat er meer over: http://forums.plexapp.com...deo-ts-playback-problems/

Afspelen van de DVD's via VLC of DVD player gaat prima (zonder haperingen). Ik heb alle instellingen in Plex geprobeerd, maar krijg het niet opgelost. Iemand een oplossing voor de haperende DVD's in Plex 9?

Jaap

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17:22
quote:
sebastius schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:58:
Daar heb je wel een punt, had ik niet aan gedacht. Zijn er drivers/apps voor DVB-T dan voor de Mac?
Gewoon een (2-hands) DVB stick van Elgato kopen. Krijg je er EyeTV bij en kun je naar keuze opnemen. De sticks kun je krijgen bijv. enkel voor DVB-T (Digitenne) maar ook (de Hybrid) waarmee je zowel DVB-T, DVB-C en analoog kunt opnemen.

Voor DVB-T is er ook een stick waarin je een Smartcard kunt stoppen en je toegang krijgt tot alle zenders.

• mrwhoopie
Is er eigenlijk een voorkeur voor bestandsformaat van de HDD?IK heb een nieuwe externe drive gehaald en zou daar graag mijn films opzetten,maar ik meen mij te herineren dat je bij FAT32 geen bestanden groter dan GB kan verplaatsen.

• MrAcid
  • Niet online
Inderdaad, voor FAT is dat 4GB. Waar ga je de schijf aan hangen? Alleen de Mac? Dan gewoon HSF+ doen, anders kun je NTFS overwegen (wanneer je veel naar Windows PC's zult lopen met die schijf) maar dan moet je een programma op je Mac installeren om daarnaar te kunnen schrijven.

Het is een bestandssysteem, niet een bestandsformaat. ;) Overigens is het ook een receiver en niet een reciteer.

Wat betreft het probleem met je audio-delay: hoe zit je PS3 aangesloten? Gaat deze ook met HDMI naar de TV en met een aparte TOSlink naar je receiver?

• mrwhoopie
Ja indd zo zit de ps3 aangesloten,sorry voor de typos maar tijdens het rijden kan ik al eens mis typen :p
eigenlijk ga ik de schijf enkel gebruiken tussen mac's als ik bij de buurman nog filmen haal zal ik het wel met een andere drive doen...

• Neus
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16:49

Neus

A man with 3 noses.

Ik gebruik zelf XMBC als frontend, Plex Mediaserver op dezelfde Mac mini als backend om via internet naar TV, films en Uitzending Gemist te kijken op mijn iPhone / iPad. Plex is als frontend mooi, maar XBMC is nèt even iets stabieler, uitgebreider èn ondersteund mijn CrystalHD decoder kaartje. Just my 2 cents.

Very funny, Scotty ! Now beam down my clothes !

• mrwhoopie
Zijn er hier nog aanraders om te rippen?Want mac the ripper werkt niet meer op lion en fairmount doet mijn finder vastlopen...

Heeft er ook iemand ervaring met Blurays rippen?

mrwhoopie wijzigde deze reactie 07-08-2011 12:37 (17%)

• J.apiooo
Ik zal ook even mijn ervaring delen. Ik gebruikte de afgelopen jaren een Popcorn Hour A-110 als mediaspeler. Twee weken geleden heb ik een Mac Mini 2011 gekocht met de volgende doelen in het achterhoofd (in volgorde van prioriteit):

1- Media Center voor muziek, foto & video
2- Gitaar leren spelen
3- iPhone app ontwikkeling

De Mac Mini overtreft de PCH in alles:

- Gebruiksgemak (de 'vrouw-check' doorstaat de Mac met glans)
- Looks (De hele Plex interface is heel mooi, net als de Mac Mini zelf)
- Snelheid (reactiesnelheid van menu's)
- Stabiliteit (Plex speelt tot nu toe alle formaten af, behalve een probleem met .ISO & VIDEO_TS, zie onder)
- Gitaar spelen (dat kan de PCH niet :*) ... ik overigens ook nog niet ;) )

Ik gebruikte eerst de iPad om muziek te streamen naar mijn versterker (via Airplay en een AppleTV2). Airplay werkt niet altijd storingsvrij. Met de Mac draait er ook altijd een iTunes bibliotheek en kun je dus de iPad of iPhone/iPod als ideale afstandsbediening gebruiken.

Daarnaast is de Mac heel stil (je hoort alleen de harde schijf af en toe - niet hinderlijk), energiezuinig.

Wat het helemaal mooi maakt is de integratie met de Logitech Harmony (universele afstandsbediening). Mijn vrouw drukt op de activiteit 'Mac Mini Video' en de TV gaat aan (juiste ingang), de versterker gaat aan (juiste ingang) en Plex wordt fullscreen opgestart. Ze kan dan zelf een filmpje kiezen en starten en de boel weer afsluiten als ze klaar is. Ze heeft niet eens door dat ze op een computer werkt. Ideaal en heel gebruiksvriendelijk.

Om in de woonkamer gitaar te leren spelen is de Mac in combinatie met Garageband ook heel geschikt.

De AppleTV 2 staat nu in de slaapkamer onder een TV. Die heeft daar nu een veel mooier leven dan eerst. De AppleTV draait nu (na een jailbreak) Plex en dat betekent dat we ook boven films kunnen kijken. Je begint beneden. Zijn we moe, dan stoppen we de film en kijken hem boven af.

De bestanden staan allemaal op de Mac en op mijn NAS (bestanden op de NAS werkt via Plex ook prima). Je bent dus niet gebonden aan het Apple file formaat (en gedoe met het omzetten van films via Handbrake enzo - argh).

Door de PMS (Plex Media Server) kun je zelfs onderweg films kijken of op de iPad. Het is echt briljant. Ik durf bijna te zeggen dat de combinatie Mac Mini, Plex, AppleTV en Harmony de perfecte Media Center oplossing is.

Zijn er problemen? Het enige dat niet goed werkt is het kijken van .ISO en VIDEO_TS files (vaak DVD's). Op de Mac Mini leidt dat in Plex tot schokkerige beelden en de Plex app (op iPhone/iPad & AppleTV2) kan helemaal niet overweg met VIDEO_TS folders. Maar goed, aangezien het leeuwendeel MKV of WMV is, is dat niet zo'n probleem.

De Mac Mini is even een investering, maar voor mij dubbel en dwars zijn geld waard. Het is voor mij de best denkbare media center oplossing op dit moment.

J.apiooo wijzigde deze reactie 10-08-2011 16:39 (3%)
Reden: Woongitaar -> Woonkamer :)

Jaap

• MrAcid
  • Niet online
Mooi om je enthousiasme zo te lezen, dat is ook echt precies zoals ik het ervaar (inmiddels alweer twee jaar, maar toch)! :)

• mark9876
Inderdaad,

Plex 9 kan niet meer overweg met VIDEO_TS folders. In Plex 8 kon je nog Stacking aanzetten en ging dat goed.
Als je geen library op bouwt maar rechtstreeks van network drive afspeelt dan worden de directories ook niet goed op alfabet gesorteerd. XBMC heeft trouwens hetzelfde euvel. Reden voor mij om op de Mac Mini Windows 7 icm MediaPortal te gebruiken.

• krizzziz
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:36
quote:
mark9876 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:33:
Inderdaad,

Plex 9 kan niet meer overweg met VIDEO_TS folders. In Plex 8 kon je nog Stacking aanzetten en ging dat goed.
Als je geen library op bouwt maar rechtstreeks van network drive afspeelt dan worden de directories ook niet goed op alfabet gesorteerd. XBMC heeft trouwens hetzelfde euvel. Reden voor mij om op de Mac Mini Windows 7 icm MediaPortal te gebruiken.
Tsja, gewoon video_TS met VLC afspelen en alle HD mkv's met Plex. Zou doe ik het.

Jammer dan dat moeders de vrouw geen video_ts filetjes kan afspelen. De rest gaat zonder moeite.

ehhhh..HOI

• CineManno
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23-12-2012
quote:
krizzziz schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:19:
[...]

Tsja, gewoon video_TS met VLC afspelen en alle HD mkv's met Plex. Zou doe ik het.

Jammer dan dat moeders de vrouw geen video_ts filetjes kan afspelen. De rest gaat zonder moeite.
Is dat nog steeds niet opgelost? Ik heb een jaar geleden Plex 9 geinstalleerd en idd DVDs (Video_TS) gingen niet. Ik ben toen weer teruggegaan naar Plex 8. Plex 8 draait DVDs zonder moeite. Helaas is de IMDB scraper van Plex 8 oud, waardoor die niet meer alle films scraped.

Begrijp ik het goed dat XBMC ook niet goed DVDs (Video_TS) af kan spelen? Ik blijf ook wat moeite hebben met de XBMC logica?

CineManno wijzigde deze reactie 11-08-2011 21:10 (3%)

• bakman
  • Laatst online: 09-01-2012
Plex kan prima overweg met VIDEO_TS, het ligt er alleen aan welke scanner je voor de folder gebruikt. zie wiki.

Dat ie ze niet goed afspeelt is een ander verhaal, de oorzaak ligt in een fix die recent is toegevoegd. Vorige versies doen het wat beter, maar nog steeds niet lekker. Blijft frappant dat een media center veel dingen goed doet behalve hetgeen waar het om gaat.

• M@cer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 16:17
Ik gebruik nu 9 maanden Plex en ik kan me geen betere oplossing bedenken.. Al mijn films zijn MKV, dus geen gedoem met VIDEO_TS.

Samen met de Harmony en iPad/iPhone werkt het echt perfect.

Tegenwoordig worden de ondertitels van de series, die op de Mac Mini met Sickbeard worden gedownload, ook automatisch binnen gehaald met de bierdopje plugin.

En we fietsen weer lekker verder......

• Nitai
  • Registratie: november 1999
  • Nu online

Nitai

Papa van Arjun & Ishaan

quote:
M@cer schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:02:
Ik gebruik nu 9 maanden Plex en ik kan me geen betere oplossing bedenken.. Al mijn films zijn MKV, dus geen gedoem met VIDEO_TS.

Samen met de Harmony en iPad/iPhone werkt het echt perfect.

Tegenwoordig worden de ondertitels van de series, die op de Mac Mini met Sickbeard worden gedownload, ook automatisch binnen gehaald met de bierdopje plugin.
Welke plugin M@cer? Ik heb het nu opgelost met Periscope.

Namami nandanandanam...

• Nerpissad

Nerpissad

quote:
Nitai schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:28:
[...]

Welke plugin M@cer? Ik heb het nu opgelost met Periscope.
plex online -> more...->metadata agents->bierdopje ;)

• afterburn
  • Laatst online: 02-09 14:54

afterburn

No more...

Klopt het dat met Plex 1 core gewoon op 100% gaat draaien, waardoor de fans nogal hard gaan lopen en het ding zowat opstijgt? Is hier wat tegen te doen?

EDIT: Vreemd. Ook even XMBC geïnstalleerd om te kijken of die het beter deed, maar toen miste ik toch een aantal dingen. Terug naar Plex, en nu is de cpu belasting ineens 0.

Geen idee wat het verschil veroorzaakt heeft, maar zolang het zo blijft ben ik happy. :)

afterburn wijzigde deze reactie 13-08-2011 00:49 (46%)

Body: Nikon D800
Glas: AF-S 14-24/f2.8G ED | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Overig: Speedlight SB-910 | MB-D12 grip

• oldsmelly
  • Laatst online: 16-09 19:11
Ik gebruik mijn mini nu een jaartje of 2 als mediacenter met plex en xbmc als "spelers".....
De laatste tijd klappen beide programma's er toch regelmatig uit, waarbij ik dan echt de mini opnieuw moet opstarten. De mini is reeds 2 maal opnieuw geïnstalleerd en alleen deze beide programma's staan erop.

Als het loopt (*en dat doet het 90% van de tijd) dan loopt het prima, heb het idee dat xbmc wat beter omgaat met de series en plex voor het hd materiaal.

Nu nog een andere plasma voor het "jutter" probleem want het schokt vaak toch nog redelijk zeker bij horizontale pan shots

• mrwhoopie
Ik heb bij mij het lipsync probleem ook opgelost,zonder vertraging in te stellen,ik heb bij beeldscherminstellingen het scherm op 60 Hertz gezet en nu is het smooth het beeld en het geluid loopt mooi synchroon,enkel dvd-rips blijven bagger uitzien in vergelijking met HD materiaal,maar ik heb nu een amerikaans iTunes account en ga gewoon alles digitaal kopen.
Ik moet wel zien of plex aan mijn iTunes kan want dat zal niet werken sinds Lion denk ik maar daar ga ik morgen eens mee prullen,maar nu ben ik ook stilletjes tevreden aan het worden,gisteren de upgrade naar 8GB RAM gedaan.

• sebastius

sebastius

quote:
oldsmelly schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 06:40:
Ik gebruik mijn mini nu een jaartje of 2 als mediacenter met plex en xbmc als "spelers".....
De laatste tijd klappen beide programma's er toch regelmatig uit, waarbij ik dan echt de mini opnieuw moet opstarten. De mini is reeds 2 maal opnieuw geïnstalleerd en alleen deze beide programma's staan erop.

Als het loopt (*en dat doet het 90% van de tijd) dan loopt het prima, heb het idee dat xbmc wat beter omgaat met de series en plex voor het hd materiaal.

Nu nog een andere plasma voor het "jutter" probleem want het schokt vaak toch nog redelijk zeker bij horizontale pan shots
Heb je geen hitteprobleem (met stof verstopte heatsink)?

Laatste blogs:
Gas!

• Nerpissad

Nerpissad

quote:
mrwhoopie schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:33:
Ik heb bij mij het lipsync probleem ook opgelost,zonder vertraging in te stellen,ik heb bij beeldscherminstellingen het scherm op 60 Hertz gezet en nu is het smooth het beeld en het geluid loopt mooi synchroon,enkel dvd-rips blijven bagger uitzien in vergelijking met HD materiaal,maar ik heb nu een amerikaans iTunes account en ga gewoon alles digitaal kopen.
Ik moet wel zien of plex aan mijn iTunes kan want dat zal niet werken sinds Lion denk ik maar daar ga ik morgen eens mee prullen,maar nu ben ik ook stilletjes tevreden aan het worden,gisteren de upgrade naar 8GB RAM gedaan.
plex en xbmc kunnen geen in itunes gekochte DRM bestanden afspelen. dat kun je nu alleen in itunes volgens mij.

• RVE_NL
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 17-09 19:31
Ik gebruik al enige tijd met veel plezier plex op mijn Macbook Pro.
Nu wil ik eigenlijk liever een vaste opstelling zodat ik niet iedere keer mijn Macbook Pro op de tv hoef aan te sluiten om een filmpje te kijken.
Hiervoor wil ik graag een Mac Mini gebruiken.

Mijn wensen:
- Full HD (1080p) films afspelen op de TV waar de mac Mini aangesloten is.
- Het zou fijn zijn de Mac Mini te gebruiken als Media Server om films naar mijn iPhone te streamen over het internet.
- Streamen naar een Apple TV.

- HD ruimte is niet noodzakelijk, hiervoor heb ik een NAS.

Wat zijn de minimale specs voor mijn wensen? (M.a.w. wat is de goedkoopste Mac Mini voor mij)

Trakt: rogerveijk

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005

Rivanov

Xbox Live: Rivanov

Ik gebruik hiervoor de Mac mini Server 2010.
Deze heeft een 2.66Ghz C2D met 4GB RAM en Nvidia Geforce 320M en hij speelt alles moeiteloos af.
En ik heb alleen maar 1080p materiaal. Je hebt dus echt geen maxed out Mac mini nodig hiervoor.
En ook het streamen via internet naar m'n iPad en iPhone werkt subliem.
De Popcorn Hour A-110 heb ik verhuisd naar m'n ouders. :)

Rivanov wijzigde deze reactie 14-08-2011 12:35 (15%)

Forza Motorsport 5 Photos | Battlelog | Twitch

• Nerpissad

Nerpissad

in aanvulling op wat Rivanov zegt:
hiervoor is zeker geen i7 mini nodig, maar als je bv. naar je apple TV en je iphone tegelijkertijd zou willen streamen, is een snellere processor (> 2.4 Ghz) wel de moeite waard.
eigenlijk kun je wel stellen dat de late 2009 mini met 9400m chipset de ondergrens is voor hetgeen je plex wilt gebruiken. alle modellen daarna kunnen prima overweg met jouw eisen.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005

Rivanov

Xbox Live: Rivanov

En je hebt de versie met Radeon GPU ook niet perse nodig. Mijn Mac mini Server met onboard graphics trekt alles moeiteloos.

Rivanov wijzigde deze reactie 14-08-2011 12:47 (4%)

Forza Motorsport 5 Photos | Battlelog | Twitch

• mark9876
Als je het echt goed wil doen met een HTPC, dan zorg je ervoor dat er een NVIDIA chip in zit. Bijna iedere codec die er is maakt automatisch gebruik van NVIDIA's CUDA. Dit betekent dat deinterlacing en aanverwante zaken door de NVIDIA graphic chip worden gedaan en niet door software en de CPU. Lees de forums zoals avsforum er maar op naar, de kwaliteit is echt beter. Dit betekent ook automatisch dat de Mac Mini 2011 voor een HTPC slechter is dan een Mac Mini 2010.

zie ook: http://elan.plexapp.com/2...d-h-264-decoding-on-plex/

mark9876 wijzigde deze reactie 14-08-2011 13:17 (8%)

• Nerpissad

Nerpissad

quote:
mark9876 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:07:
Als je het echt goed wil doen met een HTPC, dan zorg je ervoor dat er een NVIDIA chip in zit. Bijna iedere codec die er is maakt automatisch gebruik van NVIDIA's CUDA. Dit betekent dat deinterlacing en aanverwante zaken door de NVIDIA graphic chip worden gedaan en niet door software en de CPU. Lees de forums zoals avsforum er maar op naar, de kwaliteit is echt beter. Dit betekent ook automatisch dat de Mac Mini 2011 voor een HTPC slechter is dan een Mac Mini 2010.

zie ook: http://elan.plexapp.com/2...d-h-264-decoding-on-plex/
dat is niet helemaal waar meer tegenwoordig. zoals je hier kunt lezen zijn dit alle chipsets die nu worden ondersteund:
NVIDIA GeForce 9400M, GeForce 320M, GeForce GT 330M, ATI HD Radeon GFX, Intel HD Graphics and others.

• mark9876
Het klopt inderdaad dat het Apple API framework ondersteuning biedt voor Intel HD Graphics en ATI HD Radeons. Echter, je blijft nog altijd afhankelijk van de driver die de fabrikant (Intel, ATI) erbij levert. En daar zit hem nu het probleem. De drivers van Intel en ATI zijn nou niet bepaald geweldig op dit gebied. In Microsoft Windows heb je bijvoorbeeld DXVA (Direct X Video Acceleration). Dit is vergelijkbaar met het Apple API framework. Heb je dus een codec die gebruik maakt van DXVA, dan wordt er automatisch gebruik gemaakt van de videochip. Tenzij... de driver van de fabrikant dit toch niet ondersteund. En hier zit hem dus het probleem bij ATI en Intel, zie

http://communities.intel.com/thread/21762

De drivers van NVidia zijn veel betrouwbaarder wat dat betreft.

• Nerpissad

Nerpissad

quote:
mark9876 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:35:
Het klopt inderdaad dat het Apple API framework ondersteuning biedt voor Intel HD Graphics en ATI HD Radeons. Echter, je blijft nog altijd afhankelijk van de driver die de fabrikant (Intel, ATI) erbij levert. En daar zit hem nu het probleem. De drivers van Intel en ATI zijn nou niet bepaald geweldig op dit gebied. In Microsoft Windows heb je bijvoorbeeld DXVA (Direct X Video Acceleration). Dit is vergelijkbaar met het Apple API framework. Heb je dus een codec die gebruik maakt van DXVA, dan wordt er automatisch gebruik gemaakt van de videochip. Tenzij... de driver van de fabrikant dit toch niet ondersteund. En hier zit hem dus het probleem bij ATI en Intel, zie

http://communities.intel.com/thread/21762

De drivers van NVidia zijn veel betrouwbaarder wat dat betreft.
bedankt voor de info, mark. daar moet ik me toch nog wat meer in verdiepen.
toch zijn er nog wat dingen die ik niet snap: het lijkt er op dat bepaalde players (VLC en MPC) (gelezen in jouw link) wel gebruik kunnen maken van VDA. dit zou dan toch impliceren dat het implementeren van de API de oorzaak is en niet de 'driver'?

• mark9876
Nerpissad,

Ja, ik ben me ook aan het inlezen in de materie. En je hebt inderdaad gelijk. Het is allemaal verwarrend. Het is ook moeilijk te zien of de GPU nu al het werk doet of de CPU. Je moet dan echt naar de processor belasting gaan kijken. Wat ik gewoon tegenkom in allerlei fora is dat er heel veel problemen zijn met ATI en Intel graphic drivers en vrijwel nooit met NVIDIA graphic drivers. Toch denk ik ook wel dat het uiteindelijk allemaal wel werkend moet zijn te krijgen met ATI en Intel.

Maar als je nu gaat kijken naar het inzetten van de Mac Mini als mediacenter, dan vind ik de Mac Mini Model 2010 zeker beter dan het instapmodel Mac Mini 2011. De NVIDIA Geforce 320M is beter dan de Intel HD 3000. Vanwege de GPU Video Acceleratie is processor snelheid minder belangrijk voor een MediaCenter.

• Nitai
  • Registratie: november 1999
  • Nu online

Nitai

Papa van Arjun & Ishaan

quote:
Nerpissad schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:44:
[...]

plex online -> more...->metadata agents->bierdopje ;)
Dank je Nerpissad! Werkt super!

Namami nandanandanam...

• I_Guardian_I
  • Laatst online: 04-10-2013
Over VDA, wat ik zo lees in het topic op xbmc, hebben inderdaad de intel en de AMD veel last met het goed afspelen van content d.m.v. HW acceleratie. Als je HW acceleratie uitzet, wat voor verschillen merk je dan met een goed werkende HW acceleratie of zit hierin geen verschil?

Zullen de AMD of zelfs de intel drivers nog worden geüpdate in de toekomst om dit probleem te verhelpen?(Ervaringen??) Anders zou zelf het 2010 model een betere keuze zijn ipv de nieuwe 2011 modellen.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=105915&page=6
Zo te lezen werkt de HW acceleratie wel, alleen is het scherm dan gevuld met pixels....

I_Guardian_I wijzigde deze reactie 15-08-2011 15:33 (13%)
Reden: Toevoeging

• afterburn

afterburn

No more...

Ik heb een m2ts van een concert en als ik die afspeel op mijn 2011 mini server valt de audio om de haverklap 1-2 seconden weg. Beeld blijft vrij van schokken en artifacts. Dit bestand speelt prima af op mijn early 2009 Macbook Pro.

Ligt dit aan plex, of moet ik aan settings denken?

• martk2280
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 20:06
quote:
afterburn schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 06:33:
Ik heb een m2ts van een concert en als ik die afspeel op mijn 2011 mini server valt de audio om de haverklap 1-2 seconden weg. Beeld blijft vrij van schokken en artifacts. Dit bestand speelt prima af op mijn early 2009 Macbook Pro.

Ligt dit aan plex, of moet ik aan settings denken?
Hier zit ik dus ook mee! heb echt elke instelling geprobeerd.. Bij xmbc heb ik hier totaal geen last van. Maar ik vind plex veel fijner en gebruiksvriendelijker. |:(

• DyStiC
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:16

DyStiC

'Atta way, baby!

Hmm ik heb zojuist even Pre-Eden geïnstalleerd om Aeon MQ3 uit te proberen (aanrader!). Echter nu liep ik tegen het volgende aan, ik ben een redelijke OSX noob (gebruik mini alleen als htpc) dus beheer m'n mini vanaf win7, om bijv. xml bestanden te editten oid. Dit heb ik dan ook een tijdje niet gedaan maar met de nieuwe skin wilde ik toch even het e.e.a. finetunen.
Nu had ik altijd op m'n mac gewoon m'n harddrive (Macintosh HD) gedeeld (op de methode zoals hier bijvoorbeeld staat omschreven). Ik kon altijd gewoon naar 'Macintosh HD\Users\gebruikersnaam\Library', maar plotseling mag ik bijna geen enkele subfolder van de gebruikersmap meer in.
Hoe verhelp ik dit? Ik heb geen idee wanneer dit ontstaan is aangezien ik het een tijd niet nodig gehad heb, maar weet zeker dat het voorheen wel probleemloos kon.

• Nerpissad

Nerpissad

quote:
DyStiC schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:52:
Ik kon altijd gewoon naar 'Macintosh HD\Users\gebruikersnaam\Library', maar plotseling mag ik bijna geen enkele subfolder van de gebruikersmap meer in.
Hoe verhelp ik dit? Ik heb geen idee wanneer dit ontstaan is aangezien ik het een tijd niet nodig gehad heb, maar weet zeker dat het voorheen wel probleemloos kon.
dit even in terminal copy pasten en hij is er weer:
code:
1
chflags nohidden ~/Library/

• afterburn

afterburn

No more...

quote:
martk2280 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:34:
[...]

Hier zit ik dus ook mee! heb echt elke instelling geprobeerd.. Bij xmbc heb ik hier totaal geen last van. Maar ik vind plex veel fijner en gebruiksvriendelijker. |:(
Lijkt dus te worden veroorzaakt doordat Plex HD audio niet ondersteund (terwijl dit dus wèl werkt in XBMC). Misschien handig als de Plex developers zich een beetje minder met eye candy en een beetje meer met core functionaliteit gaan bezig houden. Het ziet er allemaal erg mooi uit (beter dan andere mc software), maar uiteindelijk is het doel nog steeds het afspelen van audio en video bestanden.

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

quote:
Nerpissad schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:38:
[...]
dit even in terminal copy pasten en hij is er weer:
code:
1
chflags nohidden ~/Library/

Bedankt voor je reactie, maar volgens mij is dit alleen van toepassing voor Lion om je Library folder in finder weer zichtbaar te maken. Maar daar is die map gewoon zichtbaar (gebruik ook nog Snow Leopard), alleen via de share (root gedeeld) kan ik de folder niet in vanaf mijn windows pc's benaderen, zelfs als ik share met read/write voor everyone. Ik kan alle mappen in behoudens de submappen van mijn osx user folder.
Als ik dan bijvoorbeeld apart de Library folder weer deel kan ik die folder wel weer in maar de subfolders daarvan weer niet.
Snap niet echt waar dit vandaan komt, voorheen had ik hier nooit problemen mee.

• Nerpissad

Nerpissad

sorry DyStiC, ik had het niet helemaal goed gelezen..

• Dreamvoid
  • Laatst online: 17:11
quote:
I_Guardian_I schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:27:
Over VDA, wat ik zo lees in het topic op xbmc, hebben inderdaad de intel en de AMD veel last met het goed afspelen van content d.m.v. HW acceleratie.
Ik snap best dat Apple voor de instap modellen de Intel IGP gebruikt (goedkoper, zuiniger) maar waarom ze de nVidia gpu hebben gedropt voor AMD, dat snap ik minder. De drivers voor nVidia zijn al tijden veel beter (zeker met VDA), waarom geen GT520M erin?

specs

• Digistorm
  • Laatst online: 03-09 19:34

Digistorm

tenax moderator pomorum

quote:
Dreamvoid schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:55:
[...]

Ik snap best dat Apple voor de instap modellen de Intel IGP gebruikt (goedkoper, zuiniger) maar waarom ze de nVidia gpu hebben gedropt voor AMD, dat snap ik minder. De drivers voor nVidia zijn al tijden veel beter (zeker met VDA), waarom geen GT520M erin?
Omdat het voor Apples doeleinden prima voldoet. Apple doet alleen aan low-bitrate H.264 video die ook op hun AppleTV en iDevices werken. Dat wij behoefte hebben aan meer formaten en hogere bitrate daar kan Steve Jobs niet van wakker liggen. :X

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

• CineManno
  • Laatst online: 23-12-2012
quote:
bakman schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:55:
Plex kan prima overweg met VIDEO_TS, het ligt er alleen aan welke scanner je voor de folder gebruikt. zie wiki.

Dat ie ze niet goed afspeelt is een ander verhaal, de oorzaak ligt in een fix die recent is toegevoegd. Vorige versies doen het wat beter, maar nog steeds niet lekker. Blijft frappant dat een media center veel dingen goed doet behalve hetgeen waar het om gaat.
Ik heb in plex 8 nooit een storing met iso of video_ts files. Dus dat gaat wel lekker. Helaas hebben ze met plex 9 er een andere mediaplayer ingestopt en dit probleem geen aandacht meer gegeven. Echt super jammer, want plex 9 heeft veel meer opties om je videos te organisrren. Xbmc of plex 8 heeft maar 1 movie mapje waar al je gemetadateerde films in staan. Maar ik wil de films van mijn dochter in een apart movie folder zetten met fanart etc. Dus het blijft wachten op de fix....

• mrwhoopie
Ik heb films gekocht in de iTunes store en deze zien er echt mooi uit,alleen...heb ik af en toe nog een hikup in de film,het lijkt juist of er geknipt is in de film,waar moet ik de oplossing zoeken?
Scherm is een pana 50" plasma via HDMI en afgespeeld rechtstreeks uit iTunes.

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

quote:
CineManno schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:38:
[...]
Ik heb in plex 8 nooit een storing met iso of video_ts files. Dus dat gaat wel lekker. Helaas hebben ze met plex 9 er een andere mediaplayer ingestopt en dit probleem geen aandacht meer gegeven. Echt super jammer, want plex 9 heeft veel meer opties om je videos te organisrren. Xbmc of plex 8 heeft maar 1 movie mapje waar al je gemetadateerde films in staan. Maar ik wil de films van mijn dochter in een apart movie folder zetten met fanart etc. Dus het blijft wachten op de fix....
Kun je dat (in XBMC) niet oplossen dmv een SmartPlaylist? En daarvoor dan gewoon een extra (sub)menu item voor aanmaken?
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneApple iOS 8

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013