Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Tha BasZ
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:08

Tha BasZ

- niks -

Ben wel benieuwd naar zowel Plex/Nine zelf als ook de iOS-versie!

Ziet er in ieder geval alletwee wel veelbelovend uit!

Nog niet beschikbaar in de Appstore trouwens.

Neem aan dat dat allemaal woensdag (1 sept) beschikbaar komt?

Tha BasZ wijzigde deze reactie 30-08-2010 14:09 (15%)

- iPhone 5 / EOSje 5D MKII -

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Waarschijnlijk iets eerder zelfs.

Elan - August 30th, 2010 at 6:43 am UTC
Assuming all goes well, we’ll release a day early, midnight Tuesday Aug 31st EST. Of course, timezones screw everything up.

Onder: http://www.crunchgear.com...plex-app-for-ios-devices/

Twitter | Duursport en technologie weblog

• Nerpissad
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-07 14:10

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

jep, vanaf woensdag is ook de iOS app beschikbaar (misschien zelfs al ietsjes eerder i.v.m. tijdsverschillen enzo).
afgelopen zaterdagavond was trouwens even schrikken toen bleek dat de plex app al per ongeluk in de appstore verschenen was. het heeft er ongeveer een half uur ingestaan en is toen meteen weggehaald. ;)
de iOS app is ook een van de belangrijkste redenen geweest dat het wat langer geduurd heeft. het approval-proces ging niet van een leien dakje..

edit: wat MrAcid ook al zegt dus..

Nerpissad wijzigde deze reactie 30-08-2010 14:12 (4%)

• MrAcid
  • Niet online
Ik leg nu pas de link met jou en het Plex forum. Jij draait Plex/Nine al een tijdje of niet? :)

• Nerpissad

Nerpissad

quote:
MrAcid schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:23:
Ik leg nu pas de link met jou en het Plex forum. Jij draait Plex/Nine al een tijdje of niet? :)
ja, en gebruik de iOS app al net zo lang ;)
het is erg leuk om door je library te bladeren op m'n ipad. mediaflags en plot zijn ook daar allemaal zichtbaar op. naar het schijnt wordt de release met een dag vervroegd, dus er hoeft niet lang meer gewacht te worden 8)

edit: ik kijk ook de nederlandse vertalingen na op dit moment. ik gebruik zelf liever de engelse variant en ik heb de indruk dat veel nederlanders dat ook doen. ik loop alleen vaker tegen bepaalde vertalingen aan waarvan ik zelf denk dat ze in het engels makkelijker te begrijpen zouden zijn of dat ze gewoon raar klinken in het nederlands.
simpele zaken zoals now playing worden speelt nu. ik vind dat er zelf gek uitzien.
zijn er mensen die wel de nederlandse taal gebruiken?

Nerpissad wijzigde deze reactie 30-08-2010 16:30 (34%)
Reden: vertaling

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Nee, gebruik zelf ENG-versie.

Maar ja indien je de Nederlandse versie gebruikt moet dat natuurlijk wel gewoon goed zijn.

Indien je hulp nodig hebt...

• MrAcid
  • Niet online
Ik gebruik ook de EN versie, hou niet van computer-/interfacetaal in het Nederlands, dat klopt gewoon niet. :+

Tip: probeer zo dicht mogelijk bij eventuele Mac OS X/iOS equivalenten te blijven, daar hebben mensen voor gestudeerd en die termen zijn al bekend. :)

• Nerpissad

Nerpissad

het vervelende is, dat het vertalingen zijn uit de XBMC-era. het is vaak makkelijker om de engelse strings er naast te hebben staan om erachter te komen wat er precies bedoeld wordt..
ik hoef dus ook gelukkig niet alle strings opnieuw te vertalen, maar hooguit wat aanpassingen te doen.

• MrAcid
  • Niet online
Now playing is in iOS "huidig onderdeel".. :S

• nagasy
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 02-07 12:56
quote:
Nerpissad schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:48:
[...]
simpele zaken zoals now playing worden speelt nu. ik vind dat er zelf gek uitzien.
zijn er mensen die wel de nederlandse taal gebruiken?
Nu aan het afspelen klinkt beter, maar de vraag is natuurlijk hoelang de woorden mogen zijn in plex.

• zAo
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 00:49

zAo

GPLv2 Fanboy

Wat moet die app eigenlijk gaan kosten? :)

EDIT: $4.99 dus.

zAo wijzigde deze reactie 30-08-2010 18:16 (19%)

• MrAcid
  • Niet online
Die iOS app heeft nog een leuke feature. Film kiezen op je iPhone/iPod touch/iPad en afspelen op je Mac Mini.. Hoe "sexy" is dat! :D

Bron: http://forums.plexapp.com..._view__findpost__p__94360

MrAcid wijzigde deze reactie 30-08-2010 21:15 (37%)

• Nerpissad

Nerpissad

the iOS app is beschikbaar in de app store (op dit moment alleen nog als ipad app, maar de iphone versie kan ieder moment verschijnen).

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

En wanneer is Plex/Nine zelf beschikbaar?

Moeten we daar nog op wachten tot morgenavond (als het in Amerika 1/9 is)?

En is eigenijk de iOS app "iPhone 4 / iOS 4 - ready"?

(dus support voor fast app switching / Retina display)

Tha BasZ wijzigde deze reactie 31-08-2010 09:51 (32%)

• Nerpissad

Nerpissad

de laatste alpha (#21) wordt nu nog getest, maar daar zijn tot nu toe nog geen problemen mee.
wanneer hij public wordt is nog niet helemaal duidelijk. ik vermoed vandaag nog!

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23:58

Hoedje

Moderator Apple Talk
Het is volgens de App Store een universal app. Dus kun je de iPad versie ook op je iPhone draaien. Maar er komt dus ook een aparte iPhone app? Wat is daar het voordeel van? :)

• Arnold
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17:58
Hij is al beschikbaar! zowel de OSX build als de iOS app. Zeker de moeite waard!

• Arnold
quote:
Hoedje schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:55:
Het is volgens de App Store een universal app. Dus kun je de iPad versie ook op je iPhone draaien. Maar er komt dus ook een aparte iPhone app? Wat is daar het voordeel van? :)
Er komt geen aparte iPhone app. Het is gewoon universal :) En werkt heerlijk :)

• Nerpissad

Nerpissad

quote:
Hoedje schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:55:
nee hoor, ze zijn beide hetzelfde alleen in de appstore staat het alleen bij ipad apps..

• Nerpissad

Nerpissad

quote:
GS2K1 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:55:
Hij is al beschikbaar! zowel de OSX build als de iOS app. Zeker de moeite waard!
ik zie het nu ook ja. veel plezier!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ik zoek hier via mijn iPhone en kan de app nog niet vinden hoor...

Iemand toevallig een directe link?

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Deze link zou je moeten doorsturen.

• Hertog
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20-09-2011

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Misschien een paar posts afsplitsen naar een nieuw Plex/nine topic?

Die 'Library' in de iOS App, kun je daarmee alleen je media op je iOS Device kijken of kun je die ook gebruiken om dingen voor je tv te selecteren?

“A drug is a substance that, when injected into a rat, produces a scientific paper." --Edgerton Davis Jr.

• Nerpissad

Nerpissad

quote:
Hertog schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:05:

Die 'Library' in de iOS App, kun je daarmee alleen je media op je iOS Device kijken of kun je die ook gebruiken om dingen voor je tv te selecteren?
ik snap niet helemaal wat je bedoelt? wat voor TV dingen wil je bekijken op je iOS device? of bedoel je dat je het wilt gebruiken als afstandsbediening?

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

quote:
Dank!

Nu doet die het inderdaad wel!

Via search kwam ik er raar genoeg niet.

Nu even wachten op Plex/Nine zelf.

/EDIT -> Hij is te downloaden!
http://www.plexapp.com/plexnine.shtml

Download Plex/Nine- v0.9.0.21
10.5 or 10.6 (Intel only)

Misschien inderdaad handig om even af te splitsen...

Tha BasZ wijzigde deze reactie 31-08-2010 11:22 (15%)

• MrAcid
  • Niet online
quote:
Hertog schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:05:

Je kunt er ook mee selecteren voor op de TV (in de library op je iOS device dus). Je moet dan vanaf de detailpagina de media starten en krijgt dan een optie op welk apparaat je wilt afspelen.

Het zou ook instelbaar moeten zijn om het direct vanuit de lijst (niet detailpagina) te doen, maar ik heb het zelf beide nog niet geprobeerd dus weet niet precies waar dat zou zitten.

• Nerpissad

Nerpissad

in settings --> default playback action kun je kiezen waar je per default op af wilt spelen. ik heb zelf "ask me every time" en dan wordt het iedere keer gevraagd.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Is er al iemand die plugins kan installeren? Volgens mij is de 'Plex Online' server door z'n knietjes gezakt vanwege de load :)

• MrAcid
  • Niet online
Ik geloof het ook ja.. :) Ik kan dus ook geen plugins installeren.

MrAcid wijzigde deze reactie 31-08-2010 12:07 (45%)

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
De discussie over Plex/Nine kan worden voortgezet in [Plex/Nine] Ervaringen & Discussie.

Hoedje wijzigde deze reactie 31-08-2010 18:55 (67%)

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Mirror voor de Preen Skin Manager.

Edit: Je hebt wel GIT nodig.

Edit2: Weet iemand hoe je de database kan benaderen vanaf de commandline? In de FAQ staat dat het kan, maar geen idee hoe :)

zAo wijzigde deze reactie 31-08-2010 14:41 (49%)

• groennom
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11-04 13:22
Ik wil een HTPC bouwen met Ziggo Digitale TV ondersteuning. Nu ben ik aan het kijken naar standaard oplossingen (HD DUne Max), een Windows HTPC of een Mac Mini met Plex. Mijn HTPC moet echter ook 2 TV tuners hebben en (HD)TV van Ziggo kunnen opnemen en tonen. Ik heb nog geen kaarten gevonden die voor de Mac geschikt zijn én Ziggo ondersteunen, EyeTV in ieder geval niet.

Voor Windows heb je dan de Anysee E30C Plus kaarten en die supporten Ziggo, er is echter (nog) geen driver voor de Mac. Mijn vraag, zijn er mensen die weten hoe je een dual-tuner oplossing voor Ziggo (DVB-C) aan de praat krijgt op een Mac Mini?

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:20
De Mac Mini is een perfecte HTPC, maar dan wel als je er W7 op installeert (Bootcamp), of desnoods Linux. Om bot te stellen: TV/PVR op OS X zou ik niemand willen aanraden - voor een Macbook met een DVB-T stickje op vakantie of voor een beetje TV kijken in een venster op je dekstop is het best acceptabel maar als HTPC is het niks. Er wordt door EyeTV maar 1 DVB-C tuner ondersteund (Terratec C7 + rebrands), dus geen Anysee. EyeTV integreert niet in Plex/Front Row/XBMC, het blijft allemaal houtje-touwtje, je moet via allerlei geconfig eerst uit Plex om in EyeTV te komen, en vice versa. De programmagids is onbetrouwbaar, en de interface uit het jaar nul. Kortom: komt op geen enkele manier in de buurt van Media Center, of MediaPortal, of MythTV onder Linux.

specs

• groennom
quote:
Dreamvoid schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:59:
De Mac Mini is een perfecte HTPC, maar dan wel als je er W7 op installeert (Bootcamp), of desnoods Linux. Om bot te stellen: TV/PVR op OS X zou ik niemand willen aanraden - voor een Macbook met een DVB-T stickje op vakantie of voor een beetje TV kijken in een venster op je dekstop is het best acceptabel maar als HTPC is het niks. Er wordt door EyeTV maar 1 DVB-C tuner ondersteund (Terratec C7 + rebrands), dus geen Anysee. EyeTV integreert niet in Plex/Front Row/XBMC, het blijft allemaal houtje-touwtje, je moet via allerlei geconfig eerst uit Plex om in EyeTV te komen, en vice versa. De programmagids is onbetrouwbaar, en de interface uit het jaar nul. Kortom: komt op geen enkele manier in de buurt van Media Center, of MediaPortal, of MythTV onder Linux.
Dat is erg jammer, de mac mini valt positief op door zijn ontwerp, energie zuinigheid en daardoor (het belangrijkste) zijn geluidproductie. Toch vreemd dat in zo'n actieve community als Apple dit niet verder ontwikkeld (lijkt) te worden. Of is het zo'n niche markt? Vraag mij af of de specs wel toereikend zijn voor een Windows installatie en dan ook nog eens HD opnemen en kijken of BR streamen...

Is het eenvoudig om Windows 7 of Linux op een mac mini te installeren (zal wel even het alwetende Google raadplegen, maar hints zijn welkom). Ik ben zelf niet zo thuis in Linux... Heeft iemand (net zoals voor de Dreambox) een kant en klaar image beschikbaar dat je op de mac mini kan zetten? Zoals gezegd, zal me er verder in verdiepen maar tips zijn altijd welkom....

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16:37

Rivanov

Xbox Live: Rivanov

Via Bootcamp is het ongelofelijk simpel.

Forza Motorsport 5 Photos | Battlelog | Twitch

• Dreamvoid
TV/PVR op de PC is een nichemarkt.

Dreamvoid wijzigde deze reactie 06-09-2010 16:24 (4%)

specs

• groennom
quote:
Rivanov schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:21:
Via Bootcamp is het ongelofelijk simpel.
Zijn de specs van de nieuwe Mac Mini voldoende om windows mediacenter er soepel op te draaien icm HD tv opnemen, kijken en streamen?

• Dreamvoid
Met een 2.4 GHz Core 2 Duo en een GTS330M? Daar draait W7 nog sneller op dan Snow Leopard...

specs

• vgroenewold
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 27-07 15:28
Wellicht is dit een betere plek voor de volgende vraag;

Ik heb sinds kort de nieuwe Plex op m'n mini staan, alsmede ook de Plex remote voor de iPad. Aan de iPad app kan nog wel wat verbeteren, maar in principe is het geweldig. Nu is het erg leuk om films te streamen, maar wat ik ook probeer... op vrij consequente intervallen stopt het streamen even. Ik heb geprobeerd de router op zuiver 802.11N te zetten, de film te verkleinen (echt alles naar beneden en 40% op handbrake), maar het blijft aanwezig. Nu is m'n mini een wat oudere uit 2006/7, maar op zich zou dit gewoon moeten kunnen. Ik heb alleen nog een server aan het netwerk hangen die wellicht soms wat opslokt, maar in principe staat die nauwelijks wat te doen en is het ook dan niet logisch dat het vrij voorspelbare intervallen zijn.

Iemand enig idee?

• Digistorm
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01-07 13:33

Digistorm

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

tenax moderator pomorum

quote:
vgroenewold schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:18:

Ik heb sinds kort de nieuwe Plex op m'n mini staan, alsmede ook de Plex remote voor de iPad. Aan de iPad app kan nog wel wat verbeteren, maar in principe is het geweldig. Nu is het erg leuk om films te streamen, maar wat ik ook probeer... op vrij consequente intervallen stopt het streamen even. Ik heb geprobeerd de router op zuiver 802.11N te zetten, de film te verkleinen (echt alles naar beneden en 40% op handbrake), maar het blijft aanwezig. Nu is m'n mini een wat oudere uit 2006/7, maar op zich zou dit gewoon moeten kunnen. Ik heb alleen nog een server aan het netwerk hangen die wellicht soms wat opslokt, maar in principe staat die nauwelijks wat te doen en is het ook dan niet logisch dat het vrij voorspelbare intervallen zijn.

Iemand enig idee?
Hoe lang duren die pauzes? Is het een 'hiccup' of praat je over enkele (tientallen) seconden?

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

• Arnold
quote:

Iemand enig idee?
Je kan de streaming kwaliteit in de iPhone/iPad app aanpassen. Zet die eens omlaag?

• Nerpissad

Nerpissad

quote:
Nu is m'n mini een wat oudere uit 2006/7, maar op zich zou dit gewoon moeten kunnen.
officieel wordt een processor vanaf 2.0Ghz aangeraden om on the fly te transcoden. volgens mij heb je een 1.83 of 1.66 Ghz mini en die hebben daar wat moeite mee.
ik heb zelf een 2Ghz processor en daar merk ik met vlagen ook dat ie erg z'n best moet doen om het transcoden bij te houden..

• vgroenewold
Sorry voor de late reply; ik heb volgens mij een 2.0 Ghz, maar verder wel een oude GPU. Ik zat ook te denken aan een trage set-up, maar het fenomeen doet zich dus ook voor bij een flink verlaagde kwaliteit van de film (en audio). Het gaat dan om een hiccup van een paar seconden, laten we zeggen 4-5 en bijna altijd rond dezelfde tijd van streamen, dus ook als het om zo'n lage kwaliteit film gaat. Ik ga eens kijken of het uitmaakt om op de iPad de settings te verlagen...

• Erhnam
  • Laatst online: 13:50

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Weet iemand of het mogelijk is om met de nieuwe Mac Mini audio te laten outputten via zowel hdmi als optisch?

http://www.xbmcfreak.nl/

• Common.Sense
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 03-01 16:15
quote:
Erhnam schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:14:
Weet iemand of het mogelijk is om met de nieuwe Mac Mini audio te laten outputten via zowel hdmi als optisch?
Lees gewoon even de technische specs op de apple site en je vragen worden beantwoord....

http://www.apple.com/nl/macmini/specs.html

• MrAcid
  • Niet online
Hij bedoelt waarschijnlijk gelijktijdig..?

• Erhnam

Erhnam

quote:
MrAcid schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:19:
Hij bedoelt waarschijnlijk gelijktijdig..?
Inderdaad. Gelijktijdig HDMI en optisch.

• stefimke
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15:28

stefimke

Fire Walk With Me

quote:
Erhnam schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:32:
Inderdaad. Gelijktijdig HDMI en optisch.
Niet 100% sure maar volgens mij kan dit niet tegelijkertijd.

• Common.Sense
De mini-optical kan 24/96 sturen, dus dat is mogelijk. Pre-processing op de Mac of op je DAC.
De HDMI ondersteunt ook multi-kanaal geluid.

Beiden zijn samen actief (ook de mini-DVI is actief)

Je kan dus versterker, TV, extra monitor/scherm tegelijkertijd eraan hangen.

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

Zijn er hier mensen die de (alu) Apple Remote gebruiken voor XBMC/Plex?

Wat me opvalt is dat de key-mapping nogal anders is, ik vind de keymap van Plex veel logischer. Daar is bijvoorbeeld during playback het ingedrukt houden van play/pause "STOP". Terwijl bij XBMC dan een Windowed play mode krijgt, "STOP" krijg je daar door menu :S in te drukken. Het playback-menu krijg je bij XBMC door "select" ingedrukt te houden... Het is allemaal zo niet logisch.

Iemand wellicht eens uitgezocht hoe dit te alignen is?

• MrAcid
  • Niet online
De keymaps kun je zelf aanpassen in de keymap.xml bestandjes in de Application Support mappen van de apps.

• Nerpissad

Nerpissad

denk er wel aan dat de keymap map nog niet bestaat (standaard). deze zul je dus eerst aan moeten maken in ~/Library/Application Support/Plex/userdata/keymap/keymap.xml

edit: of de respectievelijke map voor XBMC natuurlijk.

Nerpissad wijzigde deze reactie 15-09-2010 12:13 (14%)

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

Eens kijken hoe moeilijk het is om de keymap van Plex op deze manier te porten naar XBMC dan, tnx!

Ik vroeg me af of dat ook niet handig met RemoteBuddy zou gaan, maar ik heb daar zo snel niet ontdekt hoe ik in de verschillende modes van XBMC (navigeren door menus, playback) verschillende keymaps kan definieren.

• Erhnam

Erhnam

quote:
stefimke schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:55:
[...]
Niet 100% sure maar volgens mij kan dit niet tegelijkertijd.
Ik ben er uit. Het kan wel maar dat moet je binnen OSX configureren. Binnen OSX heet dit een aggregate device. Hier staat stap voor stap uitgelegd hoe dit werkt:

http://support.apple.com/kb/HT3956

• DyStiC
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:16

DyStiC

'Atta way, baby!

Nu Plex .9 een tijdje uit is ben ik benieuwd naar de ervaringen hier.

Persoonlijk vind ik de nieuwe library erg mooi, leuk om zo je verzameling films te kunnen zien, maar eigenlijk niet meer dan dat. Ik gebruik mijn Mini echt als HTPC, dus alleen bediend met een remote, met Plex altijd op de voorgrond.
Dus feitelijk zie je in mijn geval niets meer terug van de nieuwe library en ervaar ik alleen het ongemak dat je niet meer makkelijk een library update kunt triggeren vanuit Plex zelf. En ook de matige metadata voor films maar daar wordt hard aangewerkt zag ik.
Hoe bevalt Plex .9 bij jullie?

• iMick
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:36
Ik snap er nog niks van ;p. Maar krijg morgen/overmorgen mijn Mediacentertje binnen en ga dan volop Plex draaien :).

Heb jij nog een leuk thema/plugin? Wat vind het standaard thema niet mooi. De mooiste tot nu toe vind ik ReFocus, maar die is ook niet helemaal naar wens :x.

 iMac 27” (late 2009) - 2,66 Ghz i5 - 16GB - 256GB SSD + 1TB HDD  Retina Macbook Pro 15” (late 2013) - 2,6 Ghz i7 - 16GB - 512GB SSD  iPhone 5

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

quote:
iMick schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:41:
Ik snap er nog niks van ;p. Maar krijg morgen/overmorgen mijn Mediacentertje binnen en ga dan volop Plex draaien :).

Heb jij nog een leuk thema/plugin? Wat vind het standaard thema niet mooi. De mooiste tot nu toe vind ik ReFocus, maar die is ook niet helemaal naar wens :x.
Ik gebruik zelf PlexAeon, maar Alaska is ook wel mooi.

• Turismo
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19:53

Turismo

Fluid Kiteboarding

quote:
DyStiC schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 18:56:
Nu Plex .9 een tijdje uit is ben ik benieuwd naar de ervaringen hier.

Persoonlijk vind ik de nieuwe library erg mooi, leuk om zo je verzameling films te kunnen zien, maar eigenlijk niet meer dan dat. Ik gebruik mijn Mini echt als HTPC, dus alleen bediend met een remote, met Plex altijd op de voorgrond.
Dus feitelijk zie je in mijn geval niets meer terug van de nieuwe library en ervaar ik alleen het ongemak dat je niet meer makkelijk een library update kunt triggeren vanuit Plex zelf. En ook de matige metadata voor films maar daar wordt hard aangewerkt zag ik.
Hoe bevalt Plex .9 bij jullie?
Bevalt mij zeer slecht, voornamelijk omdat je niet meer gewoon een SMB share kan benaderen.
Ik wil gewoon direct me films/video's zien ipv dat er een library update moet gebeuren, of iets op de achtergrond moet scrapen.

Voor de rest komt het rommelig over nu, en lijkt het alsof ik minder kan aanpassen.

Ben mooi naar XBMC overgestapt, aangezien de ondersteuning voor Mac en Logitech harmony vrijwel compleet is.

Gelukkig is er nog een lichtpuntje aan de horizon, Plex 8 krijgt nog een update met geupdate codecs en alles.

Werkbak  Lolking: Frikking Ninja

• iMick
Wauw, PlexAeon is echt geweldig :). Bedankt! Heeft iemand nog een idee hoe ik Movies e.d in het Nederlands krijg (dit is opgelost, kon in de Plex Media Manager..).? En of ik als ik op Movies druk gelijk naar mijn films kan gaan en niet eerst een lijstje krijg met "All movies e.d".

Voor de rest ben ik erg tevreden over Plex :). Nog even de nieuwste Moviemeter scraper downloaden en het werkt perfect :).

iMick wijzigde deze reactie 28-09-2010 20:56 (7%)

 iMac 27” (late 2009) - 2,66 Ghz i5 - 16GB - 256GB SSD + 1TB HDD  Retina Macbook Pro 15” (late 2013) - 2,6 Ghz i7 - 16GB - 512GB SSD  iPhone 5

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

quote:
Turismo schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:11:
[...]
Ben mooi naar XBMC overgestapt, aangezien de ondersteuning voor Mac en Logitech harmony vrijwel compleet is.
Ja ik gebruik de laatste tijd ook steeds vaker XBMC. Ook Aeon is daarvoor veel mooier en verder qua ontwikkeling.
Enige minpunt dat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken aan XBMC is dat de muis cursor af en toe in beeld blijft staan (ook al staat mouse sowieso op disabled in options), maar dit schijnt een bekend probleem te zijn.

• iMick
Dus als ik nu net een nieuw mediacenter heb kan ik beter alles configureren voor XBMC? Of zijn daar geen Uitzending Gemist, Moviemeter Scraper e.d voor?

• Common.Sense
De plex media server blijft bij mij vaak in starting mode en update niet altijd de library. Mijn downloads komen in een torrents directory die ik map naar een folder... Hoe verhelp je dit....

• Nerpissad

Nerpissad

quote:
Turismo schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:11:
[...]

Bevalt mij zeer slecht, voornamelijk omdat je niet meer gewoon een SMB share kan benaderen.
Ik wil gewoon direct me films/video's zien ipv dat er een library update moet gebeuren, of iets op de achtergrond moet scrapen.
ik vraag me af waarom je überhaupt een XBMC of plex gebruikt als je alleen maar films direct wilt afspelen. VLC player is toch voldoende daarvoor?
quote:
Common.Sense schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:48:
De plex media server blijft bij mij vaak in starting mode en update niet altijd de library. Mijn downloads komen in een torrents directory die ik map naar een folder... Hoe verhelp je dit....
heb je de Framework.bundle al gedelete uit de plug-ins map?

Nerpissad wijzigde deze reactie 28-09-2010 22:50 (27%)

• Turismo

Turismo

Fluid Kiteboarding

quote:
Nerpissad schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:48:
[...]

ik vraag me af waarom je überhaupt een XBMC of plex gebruikt als je alleen maar films direct wilt afspelen. VLC player is toch voldoende daarvoor?

[...]

Geen idee, XBMC gebruikte ik al op de xbox aangezien die geen HD ondersteund kocht ik dus een Mac Mini.
XBMC ondersteund mijn Harmony out of the box en is gewoon een fijne mediacenter + fijne interface.

Je kan beter de vraag andersom stellen, waarom VLC als ik XBMC kan gebruiken.

Ohja ik speel zo af en toe ook wel eens een muziekje e.d.

• Turismo

Turismo

Fluid Kiteboarding

quote:
DyStiC schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 21:01:
[...]

Ja ik gebruik de laatste tijd ook steeds vaker XBMC. Ook Aeon is daarvoor veel mooier en verder qua ontwikkeling.
Enige minpunt dat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken aan XBMC is dat de muis cursor af en toe in beeld blijft staan (ook al staat mouse sowieso op disabled in options), maar dit schijnt een bekend probleem te zijn.
Had ik ook last van met de dharma2 build, dacht dat ik de enige was met dat probleem.
Kon niks vinden op de forums van XBMC, totdat ik eens ging zoeken tussen de commits in svn op git en zag dat iemand het gefixed had.

Als ik wel eens uit sleep mode kwam dan was die overlay van de muis dubbel.

De laatste trunk r34223 build heeft het bij mij opgelost http://sshcs.com/xbmc/

Ook een reden dat ik denk ik definitief bij XBMC blijf plakken, veel sneller fixes door het opensource karakter, en vaker updates.

Turismo wijzigde deze reactie 29-09-2010 19:31 (8%)

• Nerpissad

Nerpissad

quote:
Turismo schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:15:
[...]

Geen idee, XBMC gebruikte ik al op de xbox aangezien die geen HD ondersteund kocht ik dus een Mac Mini.
XBMC ondersteund mijn Harmony out of the box en is gewoon een fijne mediacenter + fijne interface.

Je kan beter de vraag andersom stellen, waarom VLC als ik XBMC kan gebruiken.

Ohja ik speel zo af en toe ook wel eens een muziekje e.d.
dat snap ik helemaal, maar ik doelde eigenlijk op je opmerking dat je helemaal geen zin had om je library te updaten en iets op de achtergrond te laten scrapen. dat moet je bij zowel plex als XBMC als je metadata op prijs stelt. als je dat niet hoeft geldt ook voor beiden dat je ze meteen kunt afspelen zodra ze in de source map staan (SMB of niet). ook de harmony support is voor beiden hetzelfde, out of the box werken alle standaardknoppen.

het grootste voordeel van XBMC vind ik toch ook de hoeveelheid skins. uiteraard is de userbase van XBMC vele malen groter en daardoor zijn er veel meer skinners. voor plex zijn die op één hand te tellen helaas.

• Common.Sense
quote:
Nerpissad schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:48:
[...]

Helpt dat?
En dan?

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

quote:
Common.Sense schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:48:
Heb je de Media Server hotfix al geinstalleerd? http://elan.plexapp.com/

"FIX: Issue with TV/Movie search/updates hanging."

stefimke wijzigde deze reactie 30-09-2010 15:15 (6%)

• Common.Sense
Ga ik morgen even doen

• Willem
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:10

Willem

2x150HP

Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen alhier. Ik heb een Mac Pro als server. Daarop staan films en muziek. Kan ik, als ik een (nieuwe!) Mac Mini door middel van een HDMI port op mijn TV aansluit, films en muziek streamen vanaf mijn server? Ding staat lokaal, uiteraard GBIT LAN met CAT6 bekabeling, dus zou snel genoeg moeten zijn.

1) Hoe kun je een Mac Mini zo instellen dat 'ie de library van de Mac Pro server gebruikt?
2) Kan een nieuwe Mac Mini kan feilloos 1080p afspelen? En is de netwerk bandbreedte daarvoor genoeg?

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:36
Daarvoor zijn denk ik ook goedkopere oplossingen dan een nieuwe mac mini... maar inderdaad dat kan.

"You never come second by putting other people first"

• weebl
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16:56

weebl

YARR!

Beide vragen: JA, dat kan :)

1: Gewoon de mappen delen waarin de muziek/films staan
2: De nieuwe Mini is hier snel genoeg voor. Mijn 3 jaar oude kan al 720p afspelen, dus de nieuwe kan echt wel 1080p aan :)

Canon EOS 450D - EF 17-40 F4L - EF 70-200 F4L iS - EF 50 F1.8

• MrAcid
  • Niet online
quote:
weebl schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:33:
Beide vragen: JA, dat kan :)

1: Gewoon de mappen delen waarin de muziek/films staan
2: De nieuwe Mini is hier snel genoeg voor. Mijn 3 jaar oude kan al 720p afspelen, dus de nieuwe kan echt wel 1080p aan :)
Je hoeft helemaal niks te delen. Je kunt gewoon via Bonjour verbinden met de sections die je in de Plex Media Manager op de Mac Pro heb aangemaakt. Die verschijnen automatisch in Plex op je Mac Mini.

• Willem
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:10

Willem

2x150HP

Kijk, dat laatste spreekt me zeker aan. Wist ik niet, maar inderdaad, Snow Leopard server heeft die functionaliteit. Geweldig! :) Dank voor de antwoorden.

• OzBoz
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 29-07 23:17

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

quote:
weebl schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:33:
Kan die oude ook wel. Kwestie van geen OSX draaien en optimale codecs. Er zijn een paar uitzonderingen maar eigenlijk speelt mijn mini ook 1080p prima. Ook van die animatie dingen. Ene codec gaat alleen wel makkelijker dan de andere en dan maakt bitrate ineens minder uit. (heb ook die 3 jaar oude met bagger intel gfx chip)

Appartement in Deventer ¤ 154.500 | My 3D print | LinkedIn

• MrAcid
  • Niet online
quote:
willem169 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:36:
Kijk, dat laatste spreekt me zeker aan. Wist ik niet, maar inderdaad, Snow Leopard server heeft die functionaliteit. Geweldig! :) Dank voor de antwoorden.
Het is geen feature van Snow Leopard (Server) maar van Plex. :)

Plex ontdekt andere Mac's die de Plex Media Server draaien (wordt standaard gestart bij het openen van Plex en staat standaard zo ingesteld dat hij altijd draait, ook na het opstarten) en laat de content die andere Mac's in de "sections" van hun Plex Media Server (of, de Media Manager zoals dat deel nu heet) hebben staan.

Doet er verder niet zo heel veel toe, het werkt gewoon. ;)

• KroeT
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 25-07 14:28

KroeT

[...]

quote:
OzBoz schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:43:
[...]

Kan die oude ook wel. Kwestie van geen OSX draaien en optimale codecs. Er zijn een paar uitzonderingen maar eigenlijk speelt mijn mini ook 1080p prima. Ook van die animatie dingen. Ene codec gaat alleen wel makkelijker dan de andere en dan maakt bitrate ineens minder uit. (heb ook die 3 jaar oude met bagger intel gfx chip)
Vanaf welke Mac Mini is het wél mogelijk OSX te draaien en 1080p af te spelen? Ik zie namelijk dat XBMC ondersteuning heeft voor hardwarematige videoversnelling, dus het zou met een wat oudere Mini ook moeten gaan toch?

Peace is not simply the absence of war.

• akadjuh
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 25-06 09:21
Ik denk zelf de laaste modellen met een intel proc en een dvi aansluiting

dvi is echter alleen video signaal en geen geluid...

de gpu echter van enkele oudere mac mini's (zonder intel proc) trekken denk ik niet zo heel goed 1080p

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

quote:
KroeT schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:47:
Vanaf welke Mac Mini is het wél mogelijk OSX te draaien en 1080p af te spelen? Ik zie namelijk dat XBMC ondersteuning heeft voor hardwarematige videoversnelling, dus het zou met een wat oudere Mini ook moeten gaan toch?
Zolang ie 'n 9400M GPU heeft zou dat moeten lukken, volgens mij is dat vanaf de early-2009 serie.

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

quote:
stefimke schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:27:
[...]

Zolang ie 'n 9400M GPU heeft zou dat moeten lukken, volgens mij is dat vanaf de early-2009 serie.
Jep, ik heb een early-2009 model en die doet zo'n 70% CPU belasting bij 1080p en 40% bij 720p. Erg netjes vind ik zelf.
Vķķr de hardware accel. ging 1080p zeker niet vloeiend, toen lukte 720p nog wel. Nu doen gaat het beide probleemloos.

• Apache
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 31-07 08:23

Apache

amateur software devver

quote:
DyStiC schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:34:
[...]

Jep, ik heb een early-2009 model en die doet zo'n 70% CPU belasting bij 1080p en 40% bij 720p. Erg netjes vind ik zelf.
Vķķr de hardware accel. ging 1080p zeker niet vloeiend, toen lukte 720p nog wel. Nu doen gaat het beide probleemloos.
Dat vind ik vreemd, ik heb ook een early 2009 en 1080p ging gewoon altijd smooth, hw accell of niet op echt een 1920*1080 paneel.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• KroeT
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 25-07 14:28

KroeT

[...]

Dank voor de info. Als ik dus een early 2009 vind moet ik alleen de audio even apart laten lopen. Ik zie alleen geen optische uitgang, klopt dat of is het weer zo'n gecombineerde uitgang zoals op de nieuwe AppleTV?

Edit: gevonden :)

While the Mac Mini G4 supports only analog audio output, the Intel-based Mac Mini has separate Mini-TOSLINK/1/8" (3.5 mm) mini-jacks that support both analog audio input and output as well optical digital S/PDIF input and output.

KroeT wijzigde deze reactie 14-10-2010 12:11 (37%)

Peace is not simply the absence of war.

• vgroenewold
quote:
Apache schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:21:
[...]

Dat vind ik vreemd, ik heb ook een early 2009 en 1080p ging gewoon altijd smooth, hw accell of niet op echt een 1920*1080 paneel.
Dat hangt dus allemaal puur van de bitrate af, ik kan op de oudste Mac mini ook prima 1080p afspelen als ik wil, mits ik de stream maar op een, wat zal het zijn, 3000-4000 Kbps zet. Wanneer ik een nieuwe Mac mini zou willen, dan zou ik graag weten of deze richting de 10000 aan kan.

vgroenewold wijzigde deze reactie 14-10-2010 13:23 (10%)

• Nerpissad

Nerpissad

quote:
vgroenewold schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:22:
[...]

Dat hangt dus allemaal puur van de bitrate af, ik kan op de oudste Mac mini ook prima 1080p afspelen als ik wil, mits ik de stream maar op een, wat zal het zijn, 3000-4000 Kbps zet. Wanneer ik een nieuwe Mac mini zou willen, dan zou ik graag weten of deze richting de 10000 aan kan.
hoe zet je die bitstream dan op 3 ā 4000 kbps? encodeer je je film dan steeds met een lagere bitrate?
anyhow, mijn early 2009 mini speelt bitrates t/m 40000 kbps af (met VDA), zonder VDA deed ie ook al niet moeilijk met bitrates t/m pak 'm beet 25000 kbps.

• vgroenewold
quote:
Nerpissad schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:01:
[...]

hoe zet je die bitstream dan op 3 ā 4000 kbps? encodeer je je film dan steeds met een lagere bitrate?
anyhow, mijn early 2009 mini speelt bitrates t/m 40000 kbps af (met VDA), zonder VDA deed ie ook al niet moeilijk met bitrates t/m pak 'm beet 25000 kbps.
Really? Dat is al in de buurt van zuiver Blu-Ray afspelen, dat vind ik toch wel wat sterk eerlijk gezegd. Normaal moet ik idd de boel opnieuw encoderen idd, resolutie maakt verder niets uit die laat ik altijd zo hoog mogelijk staan.

• Nerpissad

Nerpissad

quote:
vgroenewold schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:37:
[...]

Really? Dat is al in de buurt van zuiver Blu-Ray afspelen, dat vind ik toch wel wat sterk eerlijk gezegd. Normaal moet ik idd de boel opnieuw encoderen idd, resolutie maakt verder niets uit die laat ik altijd zo hoog mogelijk staan.
ja hoor dat gaat zeker. tot 40 mbps is met VDA zeker te doen. uiteraard is dat geen constante bitrate maar eerder een uitschieter natuurlijk. dit alles op een 2.0 Ghz mini met een 9400M grafische kaart.

• Tuschinski
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 10-04 12:39
quote:
Nerpissad schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:27:
[...]

ja hoor dat gaat zeker. tot 40 mbps is met VDA zeker te doen. uiteraard is dat geen constante bitrate maar eerder een uitschieter natuurlijk. dit alles op een 2.0 Ghz mini met een 9400M grafische kaart.
Dat is niet helemaal waar. Er zijn wel wat issues met de nieuwe Mini en HW acceleratie. Er is wat info hierover op het XBCM forum. Het lijkt er sterk op dat het een driver issue is en dat dus ook andere mediaplayers hier last van moeten hebben. Onder Linux schijnt het namelijk wel foutloos te werken.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=79770

Aan de andere kant ben ik dik en dik tevreden met mijn Mini2010 als mediacenter. Het kost wat, maar als je ziet dat hij fluisterstil is valt het nog wel mee met de prijs.

30D|18-55efs IS|10-22efs|50F1.8 II ef|70-200F4L|430EX II

• rafahol
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 24-07 23:33
Heb een hele simpele vraag maar daar heb ik nog steeds geen duidelijk antwoord op gevonden. Het gaat om het volgende.

Vanwege het mooie simpele design van mijn mac mini 1.83 GHz Core 2 Duo die ik als HTPC gebruik vroeg ik me af ok de ruimte van de harde schijf kan upgraden naar 1TB. Na veel zoeken op internet blijkt dit inderdaad mogelijk echter je moet dan 2x 500GB Harde schijven inbouwen en dan moet je hiervoor wel de dvd speler opofferen....dat is erg jammer dus dacht of het mogelijk is om slechts 1TB harde schijf erin te zetten.

Heb hiervoor 1 type Hardeschijf gevonden dat is namelijk de volgende:

Western Digital Scorpio Blue WD10TEVT maar wat blijkt deze is dikker dan de normale laptop Sata 2.5 inch harde schijven nl. 12.5 mm i.p.v. 9 mm. Mijn vraag is past deze in de mac mini?

Groetjes,
Rafael

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

Heb last van een vervelend overscan probleem met m'n Mac mini unibody 2010 op een Samsung LCD TV. TV staat in een zogenaamde "PC" mode (zou pixelmapping moeten doen), HDMI signaal gaat via een Marantz receiver van de Mac naar de TV.

Op m'n Harmony One heb ik een "Mac mini kijken" activiteit gemaakt welke de TV, receiver en mini uit standby haalt. Dit gaat altijd fout: overscan. Start ik vervolgens de mini opnieuw op dan is het beeld goed.

Ik heb al wat geexperimenteerd met het manueel aan/uit zetten van tv, receiver en mini maar dat gaat steeds goed. Alleen als ik met de Harmony het zaakje aan/uit zet gaat 't fout.

Nog twee andere issues:
* als de mini koud gestart wordt MOET de TV+receiver aanstaan, anders stottert het beeld
* Plex, zelfs de nieuwste 9.1.2, speelt DVD images stotterend af
edit: hiermee ben ik niet de enigste blijkt : http://forums.plexapp.com...__hl__stuttering__st__120

Iemand tips?

stefimke wijzigde deze reactie 01-11-2010 21:57 (23%)

• MrAcid
  • Niet online
Wat er gebeurt is dat je Mini de instellingen van de TV/receiver "vergeet". Doordat je Mini sneller aangaat dan je TV/receiver krijgt hij niet de goede instellingen door. Je moet dus zorgen dat de TV en receiver eerder aangaan dan je Mini. Dit kun je instellen in je Harmony configurator.

Ik heb een tijdje een vergelijkbaar probleem gehad (output van de Mini ging niet aan, omdat de receiver tussendoor uit ging en de Mini dan de instellingen vergat). Ik heb toen dit gedownload en dat hielp: http://blog.1000klub.com/...-hdmi-detection-woes.html (even lezen, bijna precies jouw probleem).

Er was echter iets dan ervoor zorgde dat ik uiteindelijk toch mijn Mini direct op de TV heb aangesloten in het geluid op de receiver (ipv alles via de receiver) maar ik weet eigenlijk niet meer wat dat was.

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

quote:
MrAcid schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 09:26:
Wat er gebeurt is dat je Mini de instellingen van de TV/receiver "vergeet". Doordat je Mini sneller aangaat dan je TV/receiver krijgt hij niet de goede instellingen door. Je moet dus zorgen dat de TV en receiver eerder aangaan dan je Mini. Dit kun je instellen in je Harmony configurator.
Daar heb ik al mee gespeelt maar werkt helaas niet. Je kunt wat schuiven met de volgorde hoe apparaten worden ingeschakeld, maar de delays waarop dit gebeurd kan ik niet instellen? Tenminste, ik weet niet waar. Wat ik niet begrijp is dat je als er niet een wat uitgebreidere activity-start geconfigureerd kan worden met een soort van tijdlijn.
Bijv.
00sec - TV - power-on
01sec - Receiver - power-on
02sec - Receiver - switch to HDMI4
04sec - TV - switch to HDMI2
08sec - Mac mini - power-on
quote:
Ik heb een tijdje een vergelijkbaar probleem gehad (output van de Mini ging niet aan, omdat de receiver tussendoor uit ging en de Mini dan de instellingen vergat). Ik heb toen dit gedownload en dat hielp: http://blog.1000klub.com/...-hdmi-detection-woes.html (even lezen, bijna precies jouw probleem).
Interessant ja, kan eens kijken of dat iets doet op de nieuwe mini.

• MrAcid
  • Niet online
Mac Mini nu nog "maar" ¤699 voor de liefhebber! :)

• Japie.G
  • Laatst online: 17:41

Japie.G

Colour Classic

quote:
MrAcid schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:12:
Mac Mini nu nog "maar" ¤699 voor de liefhebber! :)
Wtf, stiekeme prijsaanpassing! (klik). Oude prijs was ook echt absurd natuurlijk! Wel lullig voor wie hem al gekocht had voor 799..

Echter nog steeds aan de prijzige kant, maar dit is toch beter te behappen, en te rechtvaardigen tegenover de dollarprijs.

Japie.G wijzigde deze reactie 02-11-2010 20:31 (25%)

De hartelijke groeten van mij!

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17:44
Jup heel sneaky die prijs verlaging, gelukkig heb ik mijn Mini nog niet binnen, vorige week besteld, vanmiddag de apple store gebeld en moet even bellen als ik hem heb en tevreden ben en dan krijg ik gewoon 100 euro teruggestort :)

Kudos voor apple

• gassiepaart
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 03-07 13:10
quote:
SpoekGTi schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:29:
Jup heel sneaky die prijs verlaging, gelukkig heb ik mijn Mini nog niet binnen, vorige week besteld, vanmiddag de apple store gebeld en moet even bellen als ik hem heb en tevreden ben en dan krijg ik gewoon 100 euro teruggestort :)

Kudos voor apple
nou geen kudos voor apple, de mijne net 3 weken draaiend voor de oude prijs, voel me genaaid....

• thaan
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:34
quote:
gassiepaart schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:12:
[...]

nou geen kudos voor apple, de mijne net 3 weken draaiend voor de oude prijs, voel me genaaid....
Aan de ene kant snap ik je gevoel, drie weken later en je had ¤100,- bespaard.

Aan de andere kant denk ik, hij was je toch ¤799 waard en daar ging je toch mee akkoord bij aankoop? Waarom nu opeens niet meer?

Mocht ook wel deze verlaging, hij werd wel erg duur voor een instap-Mac.

• mark9876
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 23-07 23:05
Bij de wehkamp is nu zelfs een actie waarbij je de Mac Mini voor 630 euro hebt:

http://www.wehkamp.nl/Zoe...&ArtikelNummer=734871
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Populair: Tablets Nokia Smartphones Beheer en beveiliging Google Apple Sony Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013