Hoofdcategorieën
Device Settings
Reg. datum: 15 februari 2007

quote:
Vikingtosh schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:20:
[...]

Maxtz0r, bedankt voor je adviezen! :)
Mooi dat het werkt! geen probleem.
quote:
Vikingtosh schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:41:
Ik heb nu wel een ander probleem. Wanneer ik de ondertiteling van een serie wil downloaden gaat dat zonder problemen, echter wordt in dat geval de eerste de beste versie gedownload. Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar de WEB-DL versie van de ondertiteling, terwijl Sickbeard zonder de bestandsnaam te bekijken de HDTV divx versie binnen haalt.

Heb al even in plugins.py zitten kijken naar de code voor Bierdopje ondertiteling:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
class BierDopje(PluginBase):
    site_url = 'http://bierdopje.com'
    site_name = 'BierDopje'
    server_url = 'http://api.bierdopje.com/[api code verwijderd]/'
    api_based = True
    languages = {'en': 'en', 'nl': 'nl'}
    reverted_languages = False
    videos = [Episode]
    require_video = False

Heb al een beetje lopen klooien bij 'video' ('episode' veranderen in 'filename'), maar zonder succes. Enige idee hoe ik Sickbeard zover krijg dat de juiste versie wordt binnen gehaald?
Hmm ik begrijp wat je bedoelt, ik ben hier echter nog niet tegenaan gelopen. Het lijkt ook niet te kunnen op dit moment. In de discussies die wordt gevoerd op de plugin pagina kan ik wel vinden dat dit een wens is maar nog niks mee is gedaan. Wellicht kun je op de plugin pagina een request doen om te vragen of zij dit kunnen implementeren, zie: https://github.com/midgetspy/Sick-Beard/pull/185

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Reg. datum: 08 oktober 2010

Ik zit er toch weer aan te denken om de mini in te ruilen voor een dedicated kastje....
Waarom... ?

Ik heb de laatste tijd steeds vaker en vaker dat xmbc of plex crashed vooral tijdens het afspelen van series dan komt je terug in het hoofdmenu van de dvd en klapt die terug naar Osx.

Ik moet dan echt opnieuw de mini opstarten want gewoon het programma opnieuw opstarten helpt dan niet meer.
Ik heb het idee dat hij dan de "geluids hardware" van de mini niet meer kan aanspreken aangezien ik ook in plex/xbmc geen geluid meer heb (dat klik geluid als je van menu item verandert).

De mini heb ik al tweemaal opnieuw geïnstalleerd en het enige wat erop geïnstalleerd staat is plex en xbmc (de laatste versies) en SL met alle updates.

De mini is uit 2008 dus de eerste serie met een dedicated videokaart die ook 1080P kon afspelen.
Als het loopt dan loopt het goed echter dit gezeik ben ik echt meer dan zat gisteravond geloof ik wel 10 keer die mini opgestart....

Of heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn , ik speel mijn content vanaf een NAS (synology 1010+)

Reg. datum: 31 augustus 2003

quote:
maxtz0r schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:08:
(...)

Wellicht kun je op de plugin pagina een request doen om te vragen of zij dit kunnen implementeren, zie: https://github.com/midgetspy/Sick-Beard/pull/185
Dit heb ik inderdaad gedaan, en ik heb nu ook een oplossing voor dit probleem!

1) Sluit Sick Beard volledig af
2) Ga naar je Sick Beard map
3) Open core.py uit /lib/subliminal/ in de Teksteditor
4) Vind deze passage in core.py:
code:
1
2
3
4
5
6
7
class Subliminal(object):
    """Main Subliminal class"""

def __init__(self, cache_dir=None, workers=None, multi=False, force=False,
                 max_depth=None, filemode=None, sort_order=None, plugins=None, languages=None):
        self.multi = multi
        self.sort_order = sort_order or [LANGUAGE_INDEX, PLUGIN_INDEX, PLUGIN_CONFIDENCE]

5) Verander de laatste zin als volgt:
code:
1
        self.sort_order = sort_order or [LANGUAGE_INDEX, PLUGIN_INDEX, MATCHING_CONFIDENCE, PLUGIN_CONFIDENCE]

En voila! De juiste ondertitels worden gedownload. Het is nog niet helemaal waterdicht, maar het werkt al een stuk beter dan hiervoor.

Reg. datum: 08 oktober 2010

Boxee erop gezet en tot nu toe gaat dat wel goed...

Toch nog hoop voor mijn mooie Mac Mini :-)

Reg. datum: 05 september 2009

Werkt audio trouwens nu probleemloos onder Lion met HDMI op de TV ?

Nadat ik veel problemen had met de audio, niet afgeven van geluid via HDMI op mijn Philips TV, heb ik de Mini "ontslagen" als Media Center en verder gegaan met een AT2. Maar zou toch wel graag heb nog geen update gezien waarin Apple dit probleem heeft opgelost, of mis ik iets ?

jptweakers wijzigde dit bericht 01-12-2011 19:50 (88%)

Reg. datum: 15 augustus 2000

Volgens mij nog steeds niet helemaal. Ik heb nu een optical kabel naar mijn receiver en nooit meer problemen.

Gamertag => Macer NL / Nikon D700 / Imac 24" / Iphone 4G 32GB / Xbox 360 / Popcorn Hour A110 / Panasonic 50G20

Reg. datum: 19 januari 2008

Is het mogelijk om twee schermen te koppelen aan de mini, waarop allebei andere informatie te zien is?

Ik wil een scherm(mijn tv) waarop ik plex heb en dus gebruik als mediacenter.
En vervolgens een touchscreenscherm voor de muziek.

Beide schermen moeten dus aan de mini, waarbij de mini op het tv scherm plex laat zien en bij de andere itunes, en beide schermen moeten tegelijk aan kunnen en gebruikt worden.

Reg. datum: 08 oktober 2011

quote:
racingweirdo schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:14:
Beide schermen moeten dus aan de mini, waarbij de mini op het tv scherm plex laat zien en bij de andere itunes, en beide schermen moeten tegelijk aan kunnen en gebruikt worden.
Het lijkt me dat dit gewoon moet kunnen. Is mogelijk wel afhankelijk van welk model Mini je hebt, maar het mid-2011 model heeft in ieder geval zowel een HDMI-aansluiting als een Thunderbolt-poort (hier kun je een mini DisplayPort adapter op aansluiten). De HDMI zou je dan kunnen aansluiten op je TV (mits deze een HDMI-aansluiting heeft natuurlijk), en Thunderbolt-poort met een adapter op de touchscreen.

Als je twee schermen aan hebt gesloten, stel je een van de twee als hoofdscherm in, en de andere als tweede scherm. Ik weet verder niet of Plex per se op het hoofdscherm moet draaien of niet, maar dat moet je denk ik wel uit kunnen vinden met wat proberen.

Reg. datum: 11 mei 2010

Ik zit met een irritant probleem met m'n Mini, Airport Extreme met aan de Airport Extreme een 2 GB Verbatim externe harde schijf.

Nu heb ik op de externe harde schijf een zooi films en muziek staan die ik via XBMC afspeel.

Nu komt het soms voor dat als ik tijdens het kijken van een film even pauzeer de externe harde schijf in slaap valt. Op het moment dat ik een film of muziek weer verder wil kijken dan moet de schijf opnieuw opstarten en dit duurt in 9 van de 10 gevallen te lang voor XBMC en deze crashed dan vaak en soms zo zwaar dat ik de hele Mini opnieuw moet opstarten voordat ie weer verbinding met de schijf kan maken.

Is er een mogelijkheid de schijf wakker te houden? Ik heb al gezocht in de Aiport Extreme maar daar kan ik de slaapstand nergens instellen. Op de Mini werkt de instelling voor slaapstand en energiebeheer alleen voor apparaten die op de Mini zelf aangesloten zijn.

Verbatim heeft op de website een programmatje staan 'Green Button' maar dat ik alleen voor Windows. Daarmee kun je aangeven dat de schijf na een bepaalde tijd of nooit meer in slaap valt. Helaas werkt dit dus niet als de schijf in een netwerk staat.

Ik heb ook al diverse utilities geprobeerd onder OSX die harde schijven zogenaamd wakker houden maar die werken stuk voor stuk weer niet met netwerkschijven.

Wat ik ook probeer, de schijf valt in slaap en XBMC kan daar niet mee overweg. Ik heb al verschillende builds van XBMC geprobeerd maar geen enkel lost het probleem op. Voorheen had ik XBMC op een Apple TV draaien en die had dit probleem ook wel maar dan sporadisch.

Zou de firmware van de externe harde schijf nu de slaapstand ingebouw hebben zitten of is het de Airport Extreme die bepaald of de schijf na een inactieve periode in slaap mag vallen?

Wie herkend dit probleem?

[Ondertussen opgelost door KeepDriveSpinning programma te gebruiken]

Reg. datum: 15 augustus 2000

[quote]maxtz0r schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:59:
[...]

hehe :d ik had deze al geprobeerd: https://github.com/midgetspy/Sick-Beard/pull/185 maar krijg nergens de optie dat ik een ondertiteling kan downloaden dus gaat waarschijnlijk wat fout...
[/quote]

Ben nu een tijdje bezig, maar ik krijg het niet voor elkaar..
Ik heb alles geïnstalleerd, maar ik krijg geen opties om de subtitels aan te zetten (in post processing).

Wat heb ik gedaan
- Plugin Geïnstalleerd
- Sickbeard opnieuw opgestart
- Mac Mini opnieuw opgestart
- Plugin nogmaals geïnstalleerd (en bovenstaande stappen herhaald).

- Sickbeard laatste versie
- Python 2.7.1

Iemand enig idee wat ik fout doe of een screenshot hoe het eruit zou moeten zien??

Uiteindelijk gelukt, maar geen idee hoe het me nou gelukt is 8)7

M@cer wijzigde dit bericht 25-12-2011 11:38 (4%)

Gamertag => Macer NL / Nikon D700 / Imac 24" / Iphone 4G 32GB / Xbox 360 / Popcorn Hour A110 / Panasonic 50G20

Reg. datum: 27 juli 2011

Ik gebruik al jaren en mac mini met plex en xbmc. Tot voor kort was de mac mini rechtstreeks aangesloten op de TV. Omdat mijn harmony one dikwlijs fout zit bij het overschakelen van PC naar HDMI1 (waar mijn setopbox voor digitale tv aan hangt via home cinema receiver.) Heb ik nu mijn mac mini ook op de home cinema gehangen. Ik merk echter dat ik dikwijls HDMI handshake problemen heb. Ik moet de receiver op de juiste ingang hebben staan en pas dan de mac mini opstarten. Nog mensen die hier problemen mee hebben ?

De nieuwe mac mini heeft HDMI uitgang, deze zou daar geen probleem mee mogen hebben?

En nu ik hier toch post , is het de moeite om een oude 1.83Ghz intel core 2 met 1Gb geheugen te vervangen door het nieuwste model? Ik merk dat mijn huidige mini toch wat last heeft om full HD content af te spelen. Ook mis ik de blu-ray menu's maar dit ligt eerder aan plex en xbmc.

Chris

Fire Walk With Me
Reg. datum: 18 april 2002

quote:
sunnybeam schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:30:
Ik gebruik al jaren en mac mini met plex en xbmc. Tot voor kort was de mac mini rechtstreeks aangesloten op de TV. Omdat mijn harmony one dikwlijs fout zit bij het overschakelen van PC naar HDMI1 (waar mijn setopbox voor digitale tv aan hangt via home cinema receiver.) Heb ik nu mijn mac mini ook op de home cinema gehangen. Ik merk echter dat ik dikwijls HDMI handshake problemen heb. Ik moet de receiver op de juiste ingang hebben staan en pas dan de mac mini opstarten. Nog mensen die hier problemen mee hebben ?

De nieuwe mac mini heeft HDMI uitgang, deze zou daar geen probleem mee mogen hebben?
Wat bedoel je precies met HDMI handshake problemen? Ik heb een mid2010 mini (met HDMI) en daarbij heb ik ook problemen via HDMI met wat overscan betreft. Als de volgorde tv/receiver/mini aanzetten niet "juist" is heb ik boven geen menu balk en onder geen dock in beeld. Is zo'n gedoe dat ik maar een popcorn gebruik voor het afspelen van media en af en toe als ik wat wil surfen de mini aanzet, maar voor wife/kids totaal ongeschikt.

Reg. datum: 27 juli 2011

Ik bedoel dat ik dikwijls de melding krijg geen signaal. De stekker achteraan dan uit en inpluggen is de oplossing. Ook ben ik een stuk van mijn beeld bovenaan kwijt. Dus de menubalk ik niet zichtbaar. In xbmc heb ik dat kunnen oplossen door de zoom op - 4 % te zetten.

Reg. datum: 27 september 2005

Die OpenSubtitles plugin voor films in Plex haalt zelden goede nederlandse subtitles op. Ik heb nederlands als eerste taal ingesteld en engels als tweede taal.

Ik heb vooral films in 1080p en volgens mij zoekt hij dan op opensubtitles naar nederlandse subs specifiek voor die 1080p versie. Als die niet bestaat, dan download hij de engelse 1080p subs. Maar 90% van de tijd bestaan er wel nederlandse subs voor bv. de 720p versie die evengoed werken op de 1080p film, maar die slaat hij dus over...

Iemand die zijn subtitles automatisch werkend gekregen heeft op Plex? Of zou het script hiervoor aangepast kunnen worden dat hij eerst de subs voor de 1080p versie probeert en anders 720p?

Reg. datum: 28 september 2006

Stomme vraag, maar mijn iPhoto library staat op m'n iMac; stel ik koop een Mac Mini... kan deze dan connecten met m'n iMac om de foto's op TV weer te geven? Of is dit nu het voordeel van een Apple TV t.o.v. een Mac Mini?

Reg. datum: 24 augustus 2011

quote:
smeerbartje schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:03:
Stomme vraag, maar mijn iPhoto library staat op m'n iMac; stel ik koop een Mac Mini... kan deze dan connecten met m'n iMac om de foto's op TV weer te geven? Of is dit nu het voordeel van een Apple TV t.o.v. een Mac Mini?
Yep, je kan iPhoto gewoon delen vanaf je Mac en weergeven in iPhoto op je Mini.

 iMac 24" Early 2009 / MacBook 13" Alu Unibody Late 2008 / iPhone 3GS 16 GB Zwart / iPod Nano 4G 4GB 

Reg. datum: 28 september 2006

quote:
RaydeJee schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:23:
[...]

Yep, je kan iPhoto gewoon delen vanaf je Mac en weergeven in iPhoto op je Mini.
Oke, iPhoto moet dan dus op de mac mini staan en ziet mijn "shared library". Duidelijk. Zijn er eigenlijk ook Windows "clients" die een op OSX gedeelde iPhoto library kunnen benaderen?

Reg. datum: 03 mei 2009

Korte vraag. Ik gebruik mijn Mac Mini ook als Media Center. Ik heb XBMC geïnstalleerd, wat prima werkt. Daarnaast heb ik ook NZBVortex geïnstalleerd, om zo het e.e.a. te kunnen downloaden. Ik plaats vanaf mijn MacBook regelmatig een NZB in een gedeelde map op de Mac Mini, die vervolgens door NZBVortex wordt opgepikt.

Dit werkt goed, maar als ik via XBMC de Mac Mini wil uitzetten (via afstandsbediening), geeft OSX (Lion) een melding dat er nog mensen verbonden zijn (ik, met mijn Macbook) en of ik wel wil afsluiten. Helaas kan ik de melding niet bedienen met de afstandsbediening.

Weet iemand of die melding uitgeschakeld kan worden?

 Mac Mini /  iPhone4 /  iPad /

_AN: Deel geen netwerk drives maar deel een map via dropbox. Dan ontwijk je deze melding.

quote:
Jasper schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:04:
_AN: Deel geen netwerk drives maar deel een map via dropbox. Dan ontwijk je deze melding.
Ja, kan, maar liever niet. Kan dit echt niet anders?

Xserve fanboy

Staat de optie 'All controls' bij sys prefs > keyboard > tabje keyboard shortcuts aangechecked?
Wellicht kun je hem dan wel met remote bedienen.

quote:
Willem schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:29:
Staat de optie 'All controls' bij sys prefs > keyboard > tabje keyboard shortcuts aangechecked?
Wellicht kun je hem dan wel met remote bedienen.
Hmm, dit zie ik niet staan. Kun je iets duidelijker zijn?

Hackintosh Expert?
Reg. datum: 18 november 2009

Heeft iemand toevallig een Bose systeem en die werkend gekregen met Plex? (Qua afstandsbediening functionaliteit)...

Heel lang terug deed hij het een klein beetje, wanneer hij ingesteld stond als AppleTV, maar dat krijg ik nu ook niet meer werkend.

Reg. datum: 27 november 2001

Hey allemaal,

Ben mezelf aan het orienteren op een htpc, aangezien ik goed ervaringen heb met apple wil ik toch kijken naar de mogelijkheden van apple.

Nu heb ik digitale televisie van ziggo. Na een beetje zoeken ben ik erachter gekomen dat er eigenlijk maar één oplossing mogelijk en dat is een terratex h7 tuner met een alphacrypt classic.

Nu heb ik echter toch enkele vragen en hopelijk zijn er mensen die mij hierbij kunnen helpen.

Het doel is ongeveer gelijk als in dit filmpje : http://www.youtube.com/watch?v=aLjOulgAz8wYouTube: XBMC + EyeTV + MacMini = The best of Mediacenter

Wat ik wil is TV kijken en natuurlijk mijn Muziek en Films kunnen kijken. Het laatste gedeelte gaat wel werken, de complexiteit zit hem in het televisie gedeelte.

Ik weet dat ik de volledige versie van Eyetv moet gebruiken om HD te kunnen kijken en niet de lite versie.

Mijn vragen:

Zijn er mensen die een mac mini hebben en HD tv via ziggo hiermee kijken?

Als ik gebruik maak van de terratec h7, moet ik dan alsnog twee afstandsbedieningen gebruiken of kan ik alles met de remote van een mini?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Reg. datum: 08 januari 2000

Ik ben hier ook benieuwd naar. Morgen maar even naar de Mediamarkt gaan om goedkoop een mini te scoren :)

Reg. datum: 12 december 2009

Ik zit al een tijdje te prutsen om de XBMC Subtitles addon werkend te krijgen, volgens het XBMC forum heb ik alles correct ingesteld, maar zodra ik in de film naar het menu ga om subs te zoeken, vind hij ten eerste alleen bij opensubtitles.org wat, de rest kan hij geen verbinding mee maken, vervolgens selecteer ik een sub, en dan blijft het scherm hangen bij; Ondertitels downloaden.. Wat doe ik fout? Wat hulp zou handig zijn!

Reg. datum: 07 oktober 2010

Ik gebruik nu al enige tijd een mac mini als mediacenter, nu ben ik er achter gekomen dat ik geen fan ben van plex of xmbc en alles afspeel met vlc. Nu ben ik op zoek naar een programma dat een soort van film database is, als ik dan klik op een film dat hij wat informatie laat zien en dan afspeelt in vlc. Bestaat dit soort software?

Reg. datum: 15 maart 2007

quote:
thijskl schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:00:
Ik gebruik nu al enige tijd een mac mini als mediacenter, nu ben ik er achter gekomen dat ik geen fan ben van plex of xmbc en alles afspeel met vlc. Nu ben ik op zoek naar een programma dat een soort van film database is, als ik dan klik op een film dat hij wat informatie laat zien en dan afspeelt in vlc. Bestaat dit soort software?
Wat je graag wilt is dus eigenlijk precies wat Plex/Xbmc doet..

Wat vind je niet fijn aan bovenstaande programma's, er zijn namelijk veel instellingen mogelijk waarmee je het naar eigen hand kunt zetten.

Apple Consultant

Haha inderdaad. Plex of XMBC is het programma dat je nodig hebt! Gebruik Plex zelf naar de volste tevredenheid. :)

MacBook Pro | 27" LED Cinema Display | Mac mini Server | AppleTV 3 | AirPort Extreme | AirPort Express | iPod touch 8GB | iPod shuffle | iPhone 4 16GB | iPad 3 32GB WiFi + 4G ::::: Sony 55EX720 | PlayStation 3 | Xbox360 | Logitech Z-5500

Reg. datum: 07 oktober 2010

quote:
Rivanov schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 08:54:
Haha inderdaad. Plex of XMBC is het programma dat je nodig hebt! Gebruik Plex zelf naar de volste tevredenheid. :)
Dan moet ik plex maar weer is een kans geven. Heb het enige tijd gebruikt en had het idee dat films met vlc soepeler liepen dan in plex, misschien dat dat toevallig aan de film lag.

Hackintosh Expert?
Reg. datum: 18 november 2009

Plex speelt hier vele malen beter af dan VLC :).

Reg. datum: 18 juni 2004

Plex draait bij mij ook top, heb alleen soms last van een wat blokkering beeld, gebeurd heel af en toe, maar gebeurd bij Popcornhour op dezelfde stukjes absoluut niet. Iemand een idee wat dit kan veroorzaken? Heb een plain install van OSX en Plex met als enige extra nog Perian (geïnstalleerd nadat ik dit probleem al eerder had gezien).

verder erg tevreden, moet nog wel even gaan stoeien met wat custom IR commando's vanaf harmony remote voor bijv full screen van plex, opstarten als het nog niet draait etc. Hier nog tips voor?

~ett korståg mot långsam käng~
Reg. datum: 25 maart 2009

Sander, Perian heeft geen enkele invloed op de afspeelkwaliteit in plex.
om erachter te komen waarom je soms een 'blokkerig' beeld ziet is wat extra info welkom. zijn het bepaalde bestanden die dit probleem hebben of kan het bij ieder willekeurig bestand voorkomen?

Reg. datum: 26 oktober 2007

Sinds kort ook een mac mini (model 2011, de core i5 op 2,3GHz) in gebruik genomen als mediacenter. Ik had op de MBP al Plex draaien waar ik erg blij mee was dus ook op de mini gezet.

Nu echter een heel vreemd verschijnsel, de mini is met een HDMI kabel op m'n Samsung PS51D6900 tv aangesloten, de tv wordt in OSX prima herkend en alles werkt gewoon. Zodra ik plex echter start en ik de muis wil gebruiken om tijdens het afspelen van een film het menu te benaderen (om een andere ondertitel of audiotrack te selecteren ofzo) kan ik de muisaanwijzer niet over het hele scherm bewegen. hij stopt op driekwart van links en van boven. En dat terwijl de films gewoon fullscreen worden weergegeven op native (1080p) resolutie. Ik kom dus met de aanwijzer niet in de balk met de controls die tijdens het afspelen van een film automatische gehide wordt en tevoorschijn springt zodra je de muis begint te bewegen (hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd).

Ik heb in de plex voorkeuren de muisondersteuning gewoon aanstaan, de videovoorkeuren geven ook netjes een 1080p scherm aan, en google zoekopdrachten hebben me tot nu toe niet een vergelijkbaar iets opgeleverd. Iemand een idee?

EOS 1Dmk3, EF 16-35 2.8L USM MkII, EF 24-105 4.0L IS USM, EF 70-200 2.8L IS USM, Speedlite 580 EX, Macbook Pro

Reg. datum: 25 maart 2006

Dat is wel vreemd inderdaad, op mijn MBP werkt het wel gewoon. Geen idee ook wat. Je kan dus met je muis slechts deels over je tv scherm bewegen?

Canon, Apple & Samsung spul

Hier nog een MacMini als MediaTank gebruiker.
heb 2 weken geleden een standaard Macmini gekocht en daar zelf 8gb in gezet.

Plex, Plex Server, Sickbeard, CouchPotato en Sabnzb geinstalleerd en alles werkt perfect. Ik snap niet dat ik jaren met MediaPlayers heb lopen klooien zeg. Hij speelt alles, download alles automatisch (Staat 24/7 aan) en ziet er ook nog eens fraai uit onder de tv in de woonkamer.

Ik heb een MagicWand voor mijn Keyboard en Trackpad welke ik als enorme afstandsbediening gebruik. Werkt echt top.

Toch heb ik wel 1 probleempje, ik heb de Macmini via HDMI aangesloten maar als ik dan de apparatuur aanzet wil de geluidsbron niet altijd herkend worden, alleen een reboot lost dit probleem dan op. Meer mensen hier last van?

Donstil wijzigde dit bericht 27-02-2012 01:37 (22%)

Reg. datum: 15 september 2006

quote:
Donstil schreef op maandag 27 februari 2012 @ 01:36:
Hier nog een MacMini als MediaTank gebruiker.
heb 2 weken geleden een standaard Macmini gekocht en daar zelf 8gb in gezet.

Plex, Plex Server, Sickbeard, CouchPotato en Sabnzb geinstalleerd en alles werkt perfect. Ik snap niet dat ik jaren met MediaPlayers heb lopen klooien zeg. Hij speelt alles, download alles automatisch (Staat 24/7 aan) en ziet er ook nog eens fraai uit onder de tv in de woonkamer.

Ik heb een MagicWand voor mijn Keyboard en Trackpad welke ik als enorme afstandsbediening gebruik. Werkt echt top.

Toch heb ik wel 1 probleempje, ik heb de Macmini via HDMI aangesloten maar als ik dan de apparatuur aanzet wil de geluidsbron niet altijd herkend worden, alleen een reboot lost dit probleem dan op. Meer mensen hier last van?
He! Ik heb exact dezelfde setup, alleen heb ik nog een SSD toegevoegd om lekker snel op te starten (15 sec en ik kan alweer een film kijken :9~ ) Beetje overkill, maar ja wel lekker.

Maar heb jij de mini via een versterker lopen of rechtstreeks naar tv?
Via de versterker en een Logitech Harmony moet je even opletten op de volgorde van aanzetten.
Eerst de tv, dan de versterker (Ik heb een onkyo), anders wilt het inderdaad soms niet helemaal goed lukken.

BP on the move!!!

Fire Walk With Me
Reg. datum: 18 april 2002

quote:
Bas Post schreef op maandag 27 februari 2012 @ 07:23:
Via de versterker en een Logitech Harmony moet je even opletten op de volgorde van aanzetten.
Eerst de tv, dan de versterker (Ik heb een onkyo), anders wilt het inderdaad soms niet helemaal goed lukken.
Heb je het dan alleen over het geluid of ook over het beeld? Ik heb het idee dat de Mini geen goede HDMI-sync of iets dergelijks geeft waardoor de TV niet in een pixelmapping stand terecht komt, en ik dus de buitenste rand van het beeld mis.

Dat gebeurd als m'n inschakelvolgorde niet goed is, of als ik op de receiver even naar een andere bron ga en dan weer terug naar de Mini. Hoogst irritant, had m'n Mini gekocht met HTPC als doel maar hij trekt erg veel stof.

Reg. datum: 15 september 2006

De Mini via HDMI naar een versterker en dan via HDMI van de versterker naar de TV, dus de versterker ontvangt beeld en geluid en vervolgens stuurt de versterker alleen het beeld signaal door naar de TV.
Ik heb een Samsung LED 46C8700 en kan het zogenoemde overscan uitzetten, dus heb alle pixels op het beeld (1080P)
Bij mijn setup geen problemen met sync van geluid of beeld problemen, dus verwacht niet dat het aan jouw mac mini ligt, maar iets van settings

BP on the move!!!

quote:
Bas Post schreef op maandag 27 februari 2012 @ 07:23:
[...]

He! Ik heb exact dezelfde setup, alleen heb ik nog een SSD toegevoegd om lekker snel op te starten (15 sec en ik kan alweer een film kijken :9~ ) Beetje overkill, maar ja wel lekker.

Ik heb hem nu nog op de TV aangesloten. Versterker enz komen binnenkort pas.
Reg. datum: 02 maart 2012

quote:
Bas Post schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:11:
De Mini via HDMI naar een versterker en dan via HDMI van de versterker naar de TV, dus de versterker ontvangt beeld en geluid en vervolgens stuurt de versterker alleen het beeld signaal door naar de TV.
Ik heb een Samsung LED 46C8700 en kan het zogenoemde overscan uitzetten, dus heb alle pixels op het beeld (1080P)
Bij mijn setup geen problemen met sync van geluid of beeld problemen, dus verwacht niet dat het aan jouw mac mini ligt, maar iets van settings
Dit ben ik ook van plan.

Heb een onkyo hdmi receiver staan, waar ik ps3/xbox op heb aangesloten en signaal weer doorgeeft naar TV. Straks komt daar dus een Mac Mini aan te hangen.

Idee is dan: Mac Mini --> receiver -> TV. Dan via macbook inloggen op Mac Mini via netwerk, film aanzetten en kijken.

quote:
nadroJ schreef op zondag 26 februari 2012 @ 18:38:
Dat is wel vreemd inderdaad, op mijn MBP werkt het wel gewoon. Geen idee ook wat. Je kan dus met je muis slechts deels over je tv scherm bewegen?
Precies! En het idiote is dat ik met m'n MBP dit dus niet had, zoals bij jou ook het geval. Het lijkt wel of de mini alleen voor de muisaanwijzer de schermresolutie terugbrengt naar 720P waarbij ik dus de rechter en onderrand van het scherm niet bereik.

EOS 1Dmk3, EF 16-35 2.8L USM MkII, EF 24-105 4.0L IS USM, EF 70-200 2.8L IS USM, Speedlite 580 EX, Macbook Pro

Raar, heel raar. Heb je Plax helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd, alles nagelopen. Muis uit en aan, ff klooien in Plex met beeldinstellingen enzo?

Je kan natuurlijk een Apple remote kopen van ¤ 19,-
Ik kreeg die nog bijgeleverd destijds (werk nog op een mid 2007 MBP) en de Apple remote werkt prima in Plex.

quote:
nadroJ schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:42:
Raar, heel raar. Heb je Plax helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd, alles nagelopen. Muis uit en aan, ff klooien in Plex met beeldinstellingen enzo?

Je kan natuurlijk een Apple remote kopen van ¤ 19,-
Ik kreeg die nog bijgeleverd destijds (werk nog op een mid 2007 MBP) en de Apple remote werkt prima in Plex.
Allemaal gedaan, en ik kan plex verder ook nog wel met de Apple remote, maar ook met de harmony remote 1000 bedienen, maar af en toe is het gewoon makkelijk... Daarnaast, als iets niet werkt dat wel zou moeten werken wil ik het gewoon aan de praat hebben.... Maar da's mijn tic 8)7

Nou ja, zou ik ook hebben hoor, Het zou gewoon moeten werken. Misschien ff op het forum van plex zelf de vraag voorleggen. Daar zit veel expertise.

Reg. datum: 24 juli 2005

Allen,

Ik ben sinds een weekje of anderhalf ook in het bezit van een mini als media center.
Nu werkt alles redelijk tot goed inmiddels en heb ik het meeste wel voor elkaar.

Wat echter vreemd blijft, is het 'wakker maken' van de TV op het juiste HDMI kanaal.
Wanneer ik naar E5 (HDMI input) schakel op de TV, blijft het scherm van de TV blauw (geen input)
De apple remote gebruiken, via de iPad (mobile mouse) input geven werken beiden niet, nog steeds geen signaal.

Enige dat werkt is een remote sessie (VNC of logmein app) openen, dan springt de TV ineens aan...

TV: JVC 32" LCD (4 jaar oud)
MacMini: mid2011 i5 2,3

quote:
Nu ik de link zie komt hij mij ook weer erg bekend voor, maar kon het nergens meer vinden.

Thanks!

Edit:

Lijkt niet te werken toch, schakelen naar E5 geeft nog steeds geen beeld totdat ik een logmein of VNC sessie open...

nu moet ik vanuit het werk steeds de TV wakker maken om mijn vrouw/zoontje thuis iets te laten kijken :)

Cerberi wijzigde dit bericht 09-05-2012 16:26 (31%)

Ik moet gewoon dat script aanzetten en verder niets toch?

quote:
Cerberi schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:27:
Ik moet gewoon dat script aanzetten en verder niets toch?
dit zou het moeten laten werken:
quote:
put com.1000klub.hdmireviver into your ~/Library/LaunchAgents and put the HDMIReviver app into /Applications

Nerpissad wijzigde dit bericht 09-05-2012 16:58 (4%)

Die heb ik er staan, echter als File, en niet als Property List zoals de andere files die in die map staan.

quote:
Cerberi schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:56:
Die heb ik er staan, echter als File, en niet als Property List zoals de andere files die in die map staan.
volgens apple zouden ze wel een .plist extensie moeten hebben. ik zou het aanpassen en even kijken of het verschil maakt.

Reg. datum: 16 november 2011

ben benieuwd of er iemand ook al ervaring heeft met 3D kijken met de macmini...
vroeg me namelijk af of het ook 3D aankan als ik een highspeed hdmi 1.3 kabel aanschaf en 'm aansluit aan mijn samsung ue46D8000 tv

Reg. datum: 14 januari 2010

quote:
dbz1985 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:47:
ben benieuwd of er iemand ook al ervaring heeft met 3D kijken met de macmini...
vroeg me namelijk af of het ook 3D aankan als ik een highspeed hdmi 1.3 kabel aanschaf en 'm aansluit aan mijn samsung ue46D8000 tv
Dan moet er toch een een programma opstaan wat 3D films kan afspelen? Weet niet of die al bestaan voor mac.

 MacBook Air 13,3” (mid 2011) – 1.7Ghz i5 - 128GB SSD – 4GB DDR3

Reg. datum: 14 januari 2010

aha das wel mooi nieuws!

 MacBook Air 13,3” (mid 2011) – 1.7Ghz i5 - 128GB SSD – 4GB DDR3

quote:
Nerpissad schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:29:
[...]

volgens apple zouden ze wel een .plist extensie moeten hebben. ik zou het aanpassen en even kijken of het verschil maakt.
Helaas wordt mijn scherm nog steeds niet 'wakker' als de TV eerder aanstaat dan de mini.
Enige workaround blijft nu een Logmein sessie te openen die blijkbaar wel een trigger geeft...

Reg. datum: 30 juli 2000

quote:
Cerberi schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:00:
[...]

Helaas wordt mijn scherm nog steeds niet 'wakker' als de TV eerder aanstaat dan de mini.
Enige workaround blijft nu een Logmein sessie te openen die blijkbaar wel een trigger geeft...
Probeer dit eens:

http://www.iospirit.com/s...buddy/singlethread/16028/

Lijkt bij mijn Mini te werken

dus tussen de <string> en </string>

darkwake=0

zetten

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Reg. datum: 18 juni 2004

quote:
Optical schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:56:
[...]

Probeer dit eens:

darkwake=0

zetten
Ik verwacht overigens wel dat je met deze parameter je mini ook aan zult zien springen als hij bijv een timemachine back-up maakt, of op andere wijze wordt wakker gemaakt door iCloud oid. Heb je een TV die daarop reageert door dan van input te switchen dan kan dat vervelend zijn met gewoon kijken.

quote:
Optical schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:56:
[...]

Probeer dit eens:

darkwake=0

zetten
ICM Remote buddy wordt de TV nu mooi wakker bij een remote toets!
Thanks!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011