Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rgras
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
quote:
rgras schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:29:
Heeft iemand enig idee of Scythe binnenkort van plan is om met een LGA 1156 bracket te komen?
Om mijn eigen vraag te beantwoorden, hier een quote van een moderator op het Scythe forum:
quote:
Hi guys,

we bring soon (October, November) the new mounting kit (backplate....) for the Mugen 2. For the new friends, it come a Mugen2 Rev.B with the new mounting kit. I think people who have a Mugen2 can order/buy the new mounting kit by release .

Bye Oki

• ferno
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 03-07 09:54

ferno

quote:
Cow_tipping schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 13:16:
[...]

Dan heb jij het plaatje niet goed bekeken.
Een washer is een revetje of vulring. En deze ringetjes die origineel al gemonteerd zouden moeten zijn kun je zien op het plaatje hieronder. (ringetjes zijn aangeduid met een sterretje)

[img=http://img7.imageshack.us/img7/7291/imgns8.th.jpg]
Hoi,

Hoe heb je dit opgelost?
Zonder de ringetjes gemonteerd?
Ik heb ook een P6T SE en ook bij mij zaten geen ringetjes, ik heb wel de metalen ringetjes en de insulation washers tussen de moederboard en deze metalen ringetjes gemonteerd.

Het viel mij ook op dat op de P6T SE aan het einde van de vijzels een soort verdikking zit die waarschijnijk als deze zogenamde washer dienst doen, de standaard backplate zit ook hier mee gemonteerd.

Anyway, ik ben benieuwd hoe je het hebt opgelost.

640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates

• woytek
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21-07 10:33
Heb ook de mugen 2 op de Asus P6T SE gezet. Zitten standaard inderdaad geen washers op, maar de mugen 2 kan zonder problemen gemonteerd worden. De washers bij de mugen heb ik op de backplate gezet met daarop die plastic washers. Vervolgens gewoon vastgezet en als je de cpu plaatst dan zit alles strak! _/-\o_

flickr | webdesign

• ferno

ferno

quote:
woytek schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 01:02:
Heb ook de mugen 2 op de Asus P6T SE gezet. Zitten standaard inderdaad geen washers op, maar de mugen 2 kan zonder problemen gemonteerd worden. De washers bij de mugen heb ik op de backplate gezet met daarop die plastic washers. Vervolgens gewoon vastgezet en als je de cpu plaatst dan zit alles strak! _/-\o_
HI,

Ok, Thanks!

Dus van onder af, backplate, metal washers, plastic washers (dus tussen de metalen washers en het bord) en de moderboard.
De CPU bracket/plate boven op de mobo daar komen dus geen washer tussen? Zo heb ik het dus ook gedaan.

Ik heb nu alleen dat hij not te heet wordt, met gewoon websurfen hang ik rond de 55 en de moederboard 42 (een silvesrtone Raven s01 kast) als ik prime start dan schiet ik over de 78 graden. :(

Kan dus volgens mij maar aan 2 dingen liggen, koel pasta (de originele wat erbij zit en dan peasize) of niet strak genoeg.
Had wel een beetje moeite met het bord op zijn kop erop te krijgen, wellicht heb ik daarbij de pasta naar een kant geveegd. :(
En dat peasize moet wellicht een iets grotere erwt zijn. ;)

Wat betreft aanschroeven, hoe strak moet dit? De schroeven zijn niet fully threaded dus volgens mij kan je behoorlijk strak aandraaien want als het draad op is kan je toch niet verder, klopt dit?

Ga hem er maar vanaf halen en opnieuw monteren.

Bijna vergeten, mijn i7 920 is niet overclocked.

• ferno

ferno

Hmm,

Ik snap er niets meer van, vandaag is mijn temperatuur een stuk lager (rond de 40 graden) en wat nog vreemder is, 10 graden onder de Moederboard temperatuur, die is 51 graden. 8)7

Prime krijgt hem nu niet verder dan 65 graden gisteren schoot ie over de 80 en moest ik prime afbreken..

40 tijdens normaal gebruik en 65 tijdens full stress lijkt mij niet verkeerd al zijn het geen top temps. voor een Mugen 2 I7 920 @ default clock speed combo.
En dat in een Big Case met goede airflow en 3 giga fans. :'(

ferno wijzigde deze reactie 11-09-2009 11:33 (8%)

• martijn24
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 10:26
ik heb een mugen 2 en i7 920 overklokt naar 3.8

nu lees ik realtemp uit en komt idle uit op 49-50-50-47

en speedfan idle cpu 37 - 35-34--35-35

en everest ultimate idle uit - cpu 37 50-50-50-50

bios kom ik ook niet die springt van 43 naar 47 en weer terug .

welke moet ik nu geloven?
want realtemp en speedfan dat scheeld gewoon 15 graden

en bij everest vind ik deze temps nog

moederbord 44 graden
gpu 36 graden ati 4850

totaal 4 fans 2 achter 1 voor blaast naar achter 1 boven blaast naar onder
en de scythe mugen 2 fan op me cpu cooler die achter uit blaast .

martijn24 wijzigde deze reactie 24-09-2009 01:58 (44%)

• B. E. Flijster
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19-07 03:15

B. E. Flijster

Slachtvereniging Nijntje

Geloof Speedfan maar niet.

underground chill out mix

• Bryan4870x2
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 24-06-2011
Hallo,

Ik heb ook een mugen 2 koeler op m'n i7 920 zitten. Maar hoe warm mag de processor eigenlijk worden?
Draai hem nu op 4.4mhz en temp is 73 graden. Is dit te veel? Of mag het nog een beetje hoger zijn?

• martijn24
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 10:26
quote:
Bryan4870x2 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 19:23:
Hallo,

Ik heb ook een mugen 2 koeler op m'n i7 920 zitten. Maar hoe warm mag de processor eigenlijk worden?
Draai hem nu op 4.4mhz en temp is 73 graden. Is dit te veel? Of mag het nog een beetje hoger zijn?
ik weet dat de de i7 100 mag worden alleen of dat goed is dat zeker niet.

ik heb een grenst gelegd op maximaal stress 80 graden . Ik doe toch niet zware programma,s
dus dat wordt die toch niet. Maar 73 idle of stress?

want idle is dit veel te hoog want als je gaat stressen gaat die wel naar de 90 .

• Bryan4870x2
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 24-06-2011
Stress was die een x 73 graden geworden verder bleef die onder de 70 graden. Idle is die 33graden.
Maar dan hou ik de 80 aan dan loopt ie nu mooi stabiel.

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 09:55
quote:
martijn24 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 01:39:
ik heb een mugen 2 en i7 920 overklokt naar 3.8

nu lees ik realtemp uit en komt idle uit op 49-50-50-47

en speedfan idle cpu 37 - 35-34--35-35

en everest ultimate idle uit - cpu 37 50-50-50-50

bios kom ik ook niet die springt van 43 naar 47 en weer terug .

welke moet ik nu geloven?
Speedfan is crap.
Everest en Realtemp geven dezelfde coretemps weer en kloppen waarschijnlijk dus ook alle twee.
Everest en het bios geven ook echter nog een sensor op het moederbord bij de CPU weer.

Intel Xeon X3440 @ 4GHz - Biostar Tpower I55 - 8GB RAM - HD7950 en HD6950 - 120GB Samsung 840 - Enermax Pro82+ 625W - Qnix QX2710 Evolution II
HP Elitebook 2540p, Core i7 L640, 2GB, 160GB Intel X18-M SSD, 12,1 inch 1280x800, Windows 8 Pro 64bit

• Pakjee
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18-02-2012
quote:
-The_Mask- schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 00:31:
[...]

Speedfan is crap.
Everest en Realtemp geven dezelfde coretemps weer en kloppen waarschijnlijk dus ook alle twee.
Everest en het bios geven ook echter nog een sensor op het moederbord bij de CPU weer.
welke programma's zijn het beste met een phenom 2 955? :)

btw kan iemand me de temperaturen vertellen van die cpu (load/rest)

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 09:55
quote:
Pakjee schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 02:40:
welke programma's zijn het beste met een phenom 2 955? :)
Everest Ultimate 5 werkt iig, CoreTemp, Realtemp en SpeedFan niet of niet goed.

Intel Xeon X3440 @ 4GHz - Biostar Tpower I55 - 8GB RAM - HD7950 en HD6950 - 120GB Samsung 840 - Enermax Pro82+ 625W - Qnix QX2710 Evolution II
HP Elitebook 2540p, Core i7 L640, 2GB, 160GB Intel X18-M SSD, 12,1 inch 1280x800, Windows 8 Pro 64bit

• RaYsoms
  • Laatst online: 27-09-2013
Heb eigenlijk een vraagje, ben van plan om volgend maand een nieuwe pc te bestellen met een scythe mugen 2 cooler icm een cooler master cosmos s kast. Heb ooit eens gelezen dat dit niet past, maar kan nergens meer terugvinden waar ik die gelezen heb en of dit ook geld voor de laatste revisie. Kan iemand dit bevestigen of weet hier meer van af?

En zijn er wel mogelijkheden om dit in te bouwen, ook al past het niet uitstekend?

• rgras
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Zo, ik heb er nu ééntje om mijn i7-860 koel te houden, wat hij dan ook erg goed doet. Met de fan @100% komt hij idle maar 1-2 graden boven kamertemperatuur. :)

• enrico670
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21-07 22:45
Zit de Scythe Mugen 2 vast met push-pins of een backplate op de i7-860 / socket 1156 moederborden?
En misschien belangrijker: is de gebruikte bevestigingsmethode stevig genoeg als je af en toe je computer verplaatst?

• syntesia
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21-07 18:27
zoo lekker oude topic maarja :D

Ik heb dus al een tijdje een mugen 2 boven op mijn q6600 zitten niet geclocked, en met 2 fans
alleen nu wil ik mijn pc wat stiller gaan maken en ben dus van plan om er wat fans uit te halen die niet nodig zijn.
En ik vroeg me dus af of ik de mugen ook gewoon zonder fans kan gebruiken, mij leek het geen enkel probleem omdat het zo'n enorm blok is, maar ik vraag het hier nog maar voor de zekerheid.

Ooh ja, mijn q6600 is trouwens ook gelapt dat maakt ook nog wel wat uit met de temperatuur.
ik hoop dat iemand hier dus ook met een fanloze mugen 2 werkt of iemand die het heeft geprobeerd en mij dus antwoord kan geven.

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18-07 20:52

"Een ezel stoot zich in ´t gemeen, geen tweemaal aan dezelfde steen. Een ezelin, dat domme dier, dat stoot zich wel een keer of vier"

• Remmes_NT
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15-07 18:29
mugen is niet gemaakt om passief te werken,omdat de finnen dicht opelkaar staan, het beste koop je 2 stille fans en zet je die erop

ja, daag.

• syntesia
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21-07 18:27
hmm. het is al een dure maand voor mij geweest dus ik dacht dat het misschien wel kon met de producten die ik al had.Maar hem passief laten koelen is dus niet zo'n goed idee.
Dan ga ik denk ik 1 fan eruit halen en die zo laag mogelijk te laten draaien.

• Remmes_NT
scthe low rpm fans van 4 euro p/s of nexus real silent fans van 5-6 euro zijn voldoende, en ja je kan ook je fans op 7 volt laten draaien

ja, daag.

• nFo
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online
Even een vraagje, hoe ver moet je die vier schroeven in draaien @ backplate. ?

nFo wijzigde deze reactie 24-06-2010 18:05 (3%)

• BGB4rn
  • Registratie: september 2008
  • Nu online

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

quote:
nFo schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:05:
Even een vraagje, hoe ver moet je die vier schroeven in draaien @ backplate. ?
Die in de backplate tot dat je echt kracht moet gaan zetten, draai ze zeker niet te hard vast, en de schroeven van de socket bevestiging kan je als je het wil aardig hard aandraaien maar ik zie daar het nut niet van in.

Het is alleen maar lastiger al wil je de koeler ooit nog eens op een andere socket zetten.

1337 Prutz0r Spec's 20172 3DMarks :D

• nFo
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online
Ja oke bedankt. pcb buigt al een beetje door.
Zal wel goed zitten dan, staat niet in de handleiding hoe ver.
Vind het maar een rare constructie. :S

nFo wijzigde deze reactie 24-06-2010 18:57 (18%)

• R15
  • Laatst online: 10:50
Mag ik nog even iets vragen?
Met welke snelheid draait de fan van je SM2 als je hem het hardst zet (aantal toeren in RPM)? Ik zat er ook over te denken om zo'n koeler te kopen. Aangezien de boxed AMD koeler erg veel herrie maakt, als ie sneller moet draaien. Ik weet dat de SM2 standaard 1700RPM draait, maar ik neem aan dat dat in de idle stand is.

Het aantal toeren kun je uitlezen in onder andere Speedfan.

Bedankt, en veel plezier met je SM2! ;)

• BGB4rn
  • Nu online

BGB4rn

quote:
R15 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:25:
Mag ik nog even iets vragen?
Met welke snelheid draait de fan van je SM2 als je hem het hardst zet (aantal toeren in RPM)? Ik zat er ook over te denken om zo'n koeler te kopen. Aangezien de boxed AMD koeler erg veel herrie maakt, als ie sneller moet draaien. Ik weet dat de SM2 standaard 1700RPM draait, maar ik neem aan dat dat in de idle stand is.

Het aantal toeren kun je uitlezen in onder andere Speedfan.

Bedankt, en veel plezier met je SM2! ;)
Het is maximaal 1300rpm, maar die idle stand verschilt heel erg, ik had op mijn asus bordje hem op pwm zitten en daar stond ie in idle nog net niet stil, echt 150rpm ofzo, dan zie je de fan dus echt heel langzaam rondjes draaien zodat je de bladen nog makkelijk kan onderscheiden met het blote oog.

Dat is natuurlijk ook heel erg afhankelijk van welke cpu je hebt, ik had hem op een intel quadcore @ 3,4Ghz, als je een amd x2 hebt kan je hem wss makkelijk passief koelen als je ook maar een beetje flow in je kast hebt.

• Bioflap
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 08:27
Ik heb zaterdag nieuwe onderdelen in me PC gezet, en heb daarbij merkloze koelpasta gehaalt bij de locale computerwinkel.
Vervolgens hebben wij het op de CPU gedaan, en de Coolermaster V8 gemonteerd.

Mijn temps zijn 26/27 idle en met Prime95 45/46 onder load.
Ik wil nu de merkloze troep vervangen voor Antec Silver 5, en ik wil misschien de Scythe Mugen 2 mee bestellen...

Doen of niet doen?
Gaat hij me CPU koeler houden?

Me kast heeft 1 fan aan de voorkant die alles naar binnen blaast, en 1 aan de achterkant die het eruit blaast. vandaar dat ik denk dat een push-pull setup voor de Scythe Mugen super gaat werken.

Me systeem:

Asus M4A88TD-V EVO
AMD Phenom X6 1090T (OC naar 3,8)
Kingston HyperX Blu
Thermaltake Xaser VI MX

Alvast bedankt!

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09:59
quote:
Aangezien de genoemde temperaturen bizar netjes zijn zou ik het lekker zo laten. Niks mis mee, integendeel.

Nickname does not reflect reality

• Bioflap
quote:
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:56:
[...]

Aangezien de genoemde temperaturen bizar netjes zijn zou ik het lekker zo laten. Niks mis mee, integendeel.
Ik ga er sowieso andere koelpasta op gooien..

Als het mij nou een goede 5 graden gaat schelen doe ik het, maar ik zie nergens een test waar ze de Mugen 2 en de V8 naast elkaar zetten.

En zou hij met push-pull niet veel beter zijn dan de V8?

• Brad Pitt
quote:
Bioflap schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:00:
Als het mij nou een goede 5 graden gaat schelen doe ik het, maar ik zie nergens een test waar ze de Mugen 2 en de V8 naast elkaar zetten.
Mja heb zelf alleen een Mugen in mijn PC gehad en zou wel willen dat ik jouw temperatuurwaardes had ;)
quote:
En zou hij met push-pull niet veel beter zijn dan de V8?
Try it and you know it :)

• Bioflap
quote:
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:22:
[...]
Mja heb zelf alleen een Mugen in mijn PC gehad en zou wel willen dat ik jouw temperatuurwaardes had ;)
Ik ben over gegaan van een AMD Athlon X2 3800+ naar de X6.
De X2 was ook overclocked, en die draaide 1/2 graden boven mijn kamertemp.

Vandaar dat ik me afvraag of het beter kan!

Vanavond maar eerst even Arctic Cooling MX-3 bestellen bij Informatique :)
Hopelijk scheelt me dat weer een paar graden!

• Remmes_NT
quote:
Bioflap schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:36:
[...]

Ik ben over gegaan van een AMD Athlon X2 3800+ naar de X6.
De X2 was ook overclocked, en die draaide 1/2 graden boven mijn kamertemp.

Vandaar dat ik me afvraag of het beter kan!

Vanavond maar eerst even Arctic Cooling MX-3 bestellen bij Informatique :)
Hopelijk scheelt me dat weer een paar graden!
1-2 c boven kamertemp is onmgelijk

Remmes_NT wijzigde deze reactie 22-02-2011 16:53 (3%)

ja, daag.

• Bioflap
quote:
Remmes_NT schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:53:
[...]

1-2 c boven kamertemp is onmgelijk
Ik ga hem niet meer in elkaar zetten :P

Ik ga thuis eerst ff een extra cooler achter me V8 hangen, om een soort push-pull te maken..
En dan nog een keer met Prime95 testen!

• Brad Pitt
quote:
Bioflap schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:55:
Ik ga thuis eerst ff een extra cooler achter me V8 hangen, om een soort push-pull te maken..
En dan nog een keer met Prime95 testen!
Denk dat je dan onder full-load op iets van 17-18 graden uit gaat komen 8)

• Gnermo
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14-07 15:27

Gnermo

Teen +1

quote:
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:56:
[...]

Denk dat je dan onder full-load op iets van 17-18 graden uit gaat komen 8)
Gaat je niet lukken

• Trokken
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13-07 12:58

Trokken

Pointer naar een int*

Dit mijn temperatuur onder load :( heb ik de mugen 2 verkeerd geďnstalleerd? Alle fans draaien trouwens op 100%.

http://dl.dropbox.com/u/18623997/coretemphoog.jpg

Misschien heb ik iets verkeerd gedaan bij het monteren.
Misschien dat hij niet goed contact maakt met de processor.

EDIT: Pfeuf ik las hier hardware.info dat je cores max. 100C mogen worden dus die van mij is nog niet beschadigt (hoop ik). Maar ik ga me CPU koeler zeker hermonteren want ik heb geen zin in een verkorte levensduur.

Trokken wijzigde deze reactie 22-02-2011 21:45 (33%)

int* pointerNaarEenInt;

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10:39
quote:
Misschien dat hij niet goed contact maakt met de processor.
Dat kan bijna niet anders. Tijd om de koeler opnieuw te monteren dus, en natuurlijk opletten waarom het nu niet goed zit.

PC | Motor

• Trokken

Trokken

Pointer naar een int*

Kan het ook dat de programma de dingen verkeerd aangeeft?

int* pointerNaarEenInt;

• koudepinda
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19-07 13:28

koudepinda

raar drankje

quote:
Trokken schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:33:
er zat een bug in de oude core2duo (E8500) waardoor temp readings onbetrouwbaar waren. tot dusver is dat van deze reeks nog niet bekend. dus zou er maar vanuit gaan dat het een fout vanuit jouw kant is.

Heb je er niet teveel koelpasta onderzitten?? hoeft maar een heel klein beetje (rijstkorrel, en dan bedoel ik niet de reuze rijstkorrels maar de "normale" zilver rijst etc.) Hoef je ook niet uit te smeren, daar zorgt de druk wel voor.

• PilatuS
quote:
Trokken schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:33:
Ja, dat is mogelijk, alleen niet heel waarschijnlijk.

Kijk eens in de BIOS wat de temps daar zijn. Dat is dan wel idle maar waarschijnlijk zijn de temps daar ook niet laag. Wat ik in ieder geval niet zou doen is verder gaan met stressen. Temps van boven de 80 graden zijn nou niet bepaald goed voor de CPU.

Je kan natuurlijk ook even met een ander programma de temps controleren, zoals HW monitor.

Wat zijn je idle temps eigenlijk ?

Verder is het bij deze koeler belangrijk dat ie goed gemonteerd wordt. Het is alleen geen makkelijke montage. Heb deze koeler een tijdje terug voor iemand gemonteerd. Wat ik goed vond werken is de ringen aan de bovenkant van het moederbord vastklemmen met een tang en dan aan de onderkant met een schroevendraaier de boel aandraaien. Dat aandraaien moet je wel kruislinks doen en niet 1 kant helemaal vast draaien voordat je naar een ander punt gaat.

PC | Motor

• Trokken

Trokken

Pointer naar een int*

quote:
koudepinda schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:43:
[...]

er zat een bug in de oude core2duo (E8500) waardoor temp readings onbetrouwbaar waren. tot dusver is dat van deze reeks nog niet bekend. dus zou er maar vanuit gaan dat het een fout vanuit jouw kant is.

Heb je er niet teveel koelpasta onderzitten?? hoeft maar een heel klein beetje (rijstkorrel, en dan bedoel ik niet de reuze rijstkorrels maar de "normale" zilver rijst etc.) Hoef je ook niet uit te smeren, daar zorgt de druk wel voor.
Ik heb een klein beetje koelpasta in het midden gedaan en daarna uitgewreven over de hele processor. Het is niet te veel denk ik.

int* pointerNaarEenInt;

• PilatuS
quote:
Trokken schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:48:
[...]

Ik heb een klein beetje koelpasta in het midden gedaan en daarna uitgewreven over de hele processor. Het is niet te veel denk ik.
Dan zal dat je probleem waarschijnlijk niet zijn. Koelpasta zorgt ook eigenlijk nooit voor zulke hoge temps. Tenzij je er helemaal niets op doet, of een halve liter.

PC | Motor

• Trokken

Trokken

Pointer naar een int*

quote:
PilatuS schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:46:
[...]

Ja, dat is mogelijk, alleen niet heel waarschijnlijk.

Kijk eens in de BIOS wat de temps daar zijn. Dat is dan wel idle maar waarschijnlijk zijn de temps daar ook niet laag. Wat ik in ieder geval niet zou doen is verder gaan met stressen. Temps van boven de 80 graden zijn nou niet bepaald goed voor de CPU.

Je kan natuurlijk ook even met een ander programma de temps controleren, zoals HW monitor.

Wat zijn je idle temps eigenlijk ?

Verder is het bij deze koeler belangrijk dat ie goed gemonteerd wordt. Het is alleen geen makkelijke montage. Heb deze koeler een tijdje terug voor iemand gemonteerd. Wat ik goed vond werken is de ringen aan de bovenkant van het moederbord vastklemmen met een tang en dan aan de onderkant met een schroevendraaier de boel aandraaien. Dat aandraaien moet je wel kruislinks doen en niet 1 kant helemaal vast draaien voordat je naar een ander punt gaat.
De bios praat al helemaal bull shit. 67 C idle, maar volgens Asrock Extrem Tuner (nieuwste versie) is het nu 36 C. Dat zegt core temp ook. En speedfan zegt 19 C :S, onder 100% load stond er toen bij asrock extreme tuner ook iets van 90 C of hoger. En bij speedFAN stond er iets van 70 C of zo maar dat programma vertrouw ik niet.

int* pointerNaarEenInt;

• PilatuS
Je koeler zit er niet goed op. Kan bijna niets anders zijn. Tijd om te hermonteren dus.

PC | Motor

• Trokken

Trokken

Pointer naar een int*

quote:
PilatuS schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:01:
Je koeler zit er niet goed op. Kan bijna niets anders zijn. Tijd om te hermonteren dus.
Gelukkig ben ik er net achter gekomen dat ik nog 6 pagina's voor me praktische opdracht economie binnen 2 dagen af moet hebben }:O
Het voordeel is dat ik nu toch geen tijd hem om hem te stressen(/gamen) :P

int* pointerNaarEenInt;

• koudepinda

koudepinda

raar drankje

kijk eens of je de base plate van je koeler kan aanraken als je pc draait. als die heel warm is dan is er een probleem met de koeler... is hij koel dan zijn alle progjes van je gewoon aan het bullshitte. of zit je koeler er niet goed op.
(had ik met mijn E8500, die met de rare temp reads. was idle altijd 39 graden, in de zomer wanneer mn kamer rond de 30 graden zat of in de winter wanneer de temp rond de 17 graden lag. Dat was met oc en zonder oc lagen de temp reads vaak onder de kamer temp...(19 graden). En dan draai ik al jaren boven de 4.2Ghz terwijl temp progjes zeggen dat mn cpu rond de 80 graden word onder load.... bullshit dus)

• Trokken

Trokken

Pointer naar een int*

quote:
koudepinda schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:40:
kijk eens of je de base plate van je koeler kan aanraken als je pc draait. als die heel warm is dan is er een probleem met de koeler... is hij koel dan zijn alle progjes van je gewoon aan het bullshitte. of zit je koeler er niet goed op.
(had ik met mijn E8500, die met de rare temp reads. was idle altijd 39 graden, in de zomer wanneer mn kamer rond de 30 graden zat of in de winter wanneer de temp rond de 17 graden lag. Dat was met oc en zonder oc lagen de temp reads vaak onder de kamer temp...(19 graden). En dan draai ik al jaren boven de 4.2Ghz terwijl temp progjes zeggen dat mn cpu rond de 80 graden word onder load.... bullshit dus)
Kan je de base plate gewoon aanraken terwijl de PC aanstaat, of is afsluiten -> snel de kast openmaken -> vinger op base plate, beter?

int* pointerNaarEenInt;

• koudepinda

koudepinda

raar drankje

quote:
Trokken schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 23:07:
[...]

Kan je de base plate gewoon aanraken terwijl de PC aanstaat, of is afsluiten -> snel de kast openmaken -> vinger op base plate, beter?
kan gewoon als je pc nog aanstaat. je moet alleen geen contactjes aanraken van omliggende elektronisch gut.

en stel dat je koeler werkt naar behoren dan zal die niet een temperatuur meer hebben waarvan je een merkbaar verschil kan voelen. (hij is tenslotte gemaakt om zo snel mogelijk veel hitte af te voeren )

je kan zelf ongeveer een indicatie krijgen van of ie werkt of niet als je de temp voelt van het blok zelf en wat een programmetje weergeeft

(maar ik houd het erbij dat het softwarematig is, technisch kan er met een koelblok dermate weinig mis mee zijn dat het onaannemelijk is dat die stuk is. enige wat ik me kan bedenken is dat er geen vloeistof in de heatpipes zit, als hij stuk mocht wezen, en als dat zo is dan zou de baseplate een goed merkbare temperatuur moeten hebben ).

• Trokken

Trokken

Pointer naar een int*

Ik kan helaas niet bij de base plate, maar ik had een schroefje niet goed aangedraait omdat ik er niet goed bij kwam :+ ik dacht wat boeit dat kleine schroefje :P, veel dus ;)

int* pointerNaarEenInt;

• koudepinda

koudepinda

raar drankje

quote:
Trokken schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 09:29:
Ik kan helaas niet bij de base plate, maar ik had een schroefje niet goed aangedraait omdat ik er niet goed bij kwam :+ ik dacht wat boeit dat kleine schroefje :P, veel dus ;)
over het algemeen boeien schroefjes op koeler bevestigings systemen alles zijn zoveel veel koel tweaks voor mobos te vinden die een koeler hebben met die halve gare pushpins, steken ze er een schroef doorheen en aanhalen die bende, scheelt zo al 10 tot wel 20 graden.

• thieske-bc
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01-04 21:33

thieske-bc

NCC 1701

Ik heb dikwijls de nare gewoonte om een mugen2 niet helemaal aan te draaien, scheelt inderdaad een graad of 10 IDLE!!! Ga je vervolgens lopen pompen dan lopen je temps toch akelig snel op.

Pushpins zijn sowieso een drama.

i7-920, H60, Kingston HyperX 12gb drr3 1600mhz, 2TB F4 EcoGreen, Radeon HD6870

• Trokken

Trokken

Pointer naar een int*

Ik heb me CPU koeler opnieuw geďnstalleerd en hij loopt 48 C onder 100% load (15 minuten met prime95) de maximale temp was 50 C !! Dat is wat beter dan die 90 C wat hij eerst had. Idle loopt hij 30 C

int* pointerNaarEenInt;

• PilatuS
quote:
Trokken schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:17:
Ik heb me CPU koeler opnieuw geďnstalleerd en hij loopt 48 C onder 100% load (15 minuten met prime95) de maximale temp was 50 C !! Dat is wat beter dan die 90 C wat hij eerst had. Idle loopt hij 30 C
Mooi dat het opgelost is. Enig idee wat er nou precies niet goed zat ?

PC | Motor

• spookz0r
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 10:28
Dat staat 4 posts boven je :)

• Trokken

Trokken

Pointer naar een int*

quote:
PilatuS schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:25:
[...]

Mooi dat het opgelost is. Enig idee wat er nou precies niet goed zat ?
Ik dacht dat je eerst de koeler erop moest zetten, en daarna pas de boutjes aandraaien. Maar je moet eerst de boutjes aandraaien met een tang. En ik heb nog een ringetje tussen de schroef en backplate gedaan. Dat ringetje zat trouwens niet bij de Mugen 2 zelf.

int* pointerNaarEenInt;

• striker67
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18-02-2012
Beste Tweakers,

Gisteren een vervelende :( confrontatie gehad met een Mugen 2 Rev.B en een Asus P8H67 socket 1155 Mobo.
De cooler is te monteren want het Mobo heeft dezelfde montage punten als een Socket 1156 mobo. Echter kan na montage geen geheugen meer geplaatst worden 8)7

Iemand een lumineus idee??? Of heb ik mijn bril niet op? 8)

Snel even gekeken naar afbeeldingen van andere socket 1155 ATX form factor Mobo's en die hebben de CPU socket ook vlak naast de Mem banken zitten.

Hulp gevraagd, bij voorbaat dank. _/-\o_

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01:03

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Geheugen in andere sloten plaatsen of gewoon andere cooler kopen of geheugen :)

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

• BGB4rn
  • Nu online

BGB4rn

quote:
striker67 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:35:
Beste Tweakers,

Gisteren een vervelende :( confrontatie gehad met een Mugen 2 Rev.B en een Asus P8H67 socket 1155 Mobo.
De cooler is te monteren want het Mobo heeft dezelfde montage punten als een Socket 1156 mobo. Echter kan na montage geen geheugen meer geplaatst worden 8)7

Snel even gekeken naar afbeeldingen van andere socket 1155 ATX form factor Mobo's en die hebben de CPU socket ook vlak naast de Mem banken zitten.

Is dat omdat de fan in de weg zit of echt de koeler zelf dus het metaal ? er zijn grofweg 3 opties, het geheugen anders plaatsen, een andere koeler kopen of een ander mobo wat misschien wel erg overdreven is..

• frG
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21-07 22:35
Beste,

Specs:
Core i7 920 @ 3.5 Ghz.
NVIDIA Geforce 295+ GTX
6GB Ram

Ook ik zit met hetzelfde dilemma als Trokken. Gisteren een nieuwe kast geinstalleerd (coolermaster CM 690 2 Advanced) , echter was het probleem hiervoor er al.

Mijn cpu load temps zijn extreem hoog:

http://puu.sh/1cGv

Zal de koeler niet goed bevestigd zitten? Als ik prime uitzet, dan droppen de core temps naar 55 graden.

frG wijzigde deze reactie 13-03-2011 14:14 (14%)

• Trokken

Trokken

Pointer naar een int*

quote:
frG schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:11:
Beste,

Specs:
Core i7 920 @ 3.5 Ghz.
NVIDIA Geforce 295+ GTX
6GB Ram

Ook ik zit met hetzelfde dilemma als Trokken. Gisteren een nieuwe kast geinstalleerd (coolermaster CM 690 2 Advanced) , echter was het probleem hiervoor er al.

Mijn cpu load temps zijn extreem hoog:

[afbeelding]

Zal de koeler niet goed bevestigd zitten? Als ik prime uitzet, dan droppen de core temps naar 55 graden.
Je zal hem niet goed bevestigd hebben zoals ik eerst. Nadat ik hem opnieuw had bevestigd is de temperatuur met prime aan niet eens 55 graden. 8) Terwijl ik dan de fan op 20% heb staan. Bij mij was het eerst wel zo dat mijn processor ging terugclocken naar 2,5GHz toen hij zo warm werd. Maar nu draait hij gewoon op stock snelheid als dat nodig is.

Weet iemand trouwens waar je van die haakjes kan kopen om een extra fan aan je Mugen 2 te hangen?

int* pointerNaarEenInt;

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21-07 21:32

Deathchant

Don't intend. Do!

quote:
Trokken schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:47:
Weet iemand trouwens waar je van die haakjes kan kopen om een extra fan aan je Mugen 2 te hangen?
Jij bedoelt deze:
http://highflow.nl/cpu-co...12fc-type-a-2-stuks-.html

of deze:
http://highflow.nl/cpu-co...12fc-type-b-2-stuks-.html

Staat allebei bij:

Compatibility:
Below Scythe Original CPU Cooler
*As of February 2007
SCNJ-2000 (Ninja 2)
SCINF-1000 (Mugen CPU Cooler)
SCNJ-CU1000 (Scythe Copper Ninja Heatpipe)
SCASM-1000 (Andy Samurai Master CPU Cooler)
SCNJ-1100P (Ninja PLUS Rev.B CPU Cooler)
SCNJ-1000P (Ninja PLUS CPU Cooler)
SCNJ-1000 (Ninja CPU Cooler)

Canon: 40D | 10-22/3.5-4.5 | 17-55/2.8 IS | 70-200/2.8L IS II
Carl Zeiss : 2/50 Makro-Planar T* :)

• Trokken

Trokken

Pointer naar een int*

quote:
Deathchant schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:09:
[...]

Jij bedoelt deze:
http://highflow.nl/cpu-co...12fc-type-a-2-stuks-.html

of deze:
http://highflow.nl/cpu-co...12fc-type-b-2-stuks-.html

Staat allebei bij:

Compatibility:
Below Scythe Original CPU Cooler
*As of February 2007
SCNJ-2000 (Ninja 2)
SCINF-1000 (Mugen CPU Cooler)
SCNJ-CU1000 (Scythe Copper Ninja Heatpipe)
SCASM-1000 (Andy Samurai Master CPU Cooler)
SCNJ-1100P (Ninja PLUS Rev.B CPU Cooler)
SCNJ-1000P (Ninja PLUS CPU Cooler)
SCNJ-1000 (Ninja CPU Cooler)
Die zocht ik ja. _/-\o_
Weet iemand ook waar ze in de pricewatch staan? (ik ga nu zelf wel zoeken)

int* pointerNaarEenInt;

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Al deze dingen had je echt makkelijk zelf kunnen vinden hoor. Even goed zoeken ;)
pricewatch: Scythe Fanclips / 2 stuks, 120mm

• Trokken

Trokken

Pointer naar een int*

¤4 voor 2 ijzerdraadjes is eigenlijk wel duur, zeker met die verzendkosten. Ik ga maar een grote paperclip zoeken om die te gebruiken :P

int* pointerNaarEenInt;

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hehe, cheapskate ;) je kunt het ook met tiewraps doen uiteraard. Mooi is anders.
Bel Highflow.nl even op en zeg dat je alleen die fanclips wilt bestellen. Zoiets kan natuurlijk makkelijk in een bubblefoam envelop, wat niet duur hoeft te zijn. Wie niet waagt, wie niet wint :)

• Trokken

Trokken

Pointer naar een int*

quote:
Deathchant schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:53:
hehe, cheapskate ;) je kunt het ook met tiewraps doen uiteraard. Mooi is anders.
Bel Highflow.nl even op en zeg dat je alleen die fanclips wilt bestellen. Zoiets kan natuurlijk makkelijk in een bubblefoam envelop, wat niet duur hoeft te zijn. Wie niet waagt, wie niet wint :)
Ik ga denk ik voor de tiewraps aangezien ik er een paar gratis kan krijgen. :P Maar 280mm moet voldoende zijn lijkt mij. De fan is 120mm hoog en hij moet er 2x omheen dus dat is 240mm maar dat draadje moet ook nog een stukje opzij om langs de koelribben te kunnen.

(Ja ik ben een beetje laat met reageren. Ik heb het topic nu wel gebookmarked)

int* pointerNaarEenInt;

• iApp
  • Niet online

iApp

 Apple

Weet iemand of deze kit set van Kingston onder de Mugen 2 past?
Aangezien ik er hoesjes overheen zie, vraag ik het me toch af...
pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX

Alvast bedankt!
O.a, omdat ik iemand hierboven las (Die zei dat hij op loaded nog geen 55 graden warm werd), vraag ik me af of 40 graden op Ide/ 65 graden op loaded wel een normale temp is voor de Mugen 2...?

 MacBook Pro 15'' Retina |  iPad Air |  iPhone 5 |  Apple TV3 | Desktop: i7 920 / 285GTX / 128GB SSD / 12GB DDR3

• MartijnLoarne
  • Registratie: december 2010
  • Nu online

MartijnLoarne

4900 Wp @ Kostal Piko 4.2

Dat gaat passen, HyperX geheugen is 30mm hoog. Als je de fan normaal plaatst (in het midden dus) heb je nog een dikke halve centimeter speling met je geheugen. Misschien zijn 2 kitjes van 2x4 GB per kit goedkoper, deze bijvoorbeeld: pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G

Die temperaturen zijn wel een beetje hoog, ik denk dat je eventjes moet kijken naar de montage, of heb je de CPU een zware overklok gegeven?

't Hoeft niet hard te goan, als 't moar mooi geet.

• iApp
  • Niet online

iApp

 Apple

Nee een overclock van 5% is toch niks?
Intel Turbo Boost genaamd.

Ik heb 16GB perse nodig voor video editing.. Vandaar. :)
Bedankt voor je reactie! En de koeler zit perfect gemonteerd, samen met de koelpasta. Dus in principe niks aan de hand, alleen mocht een tikje koeler... :S

 MacBook Pro 15'' Retina |  iPad Air |  iPhone 5 |  Apple TV3 | Desktop: i7 920 / 285GTX / 128GB SSD / 12GB DDR3

• MartijnLoarne
  • Nu online

MartijnLoarne

Nee, dan zou hij wel iets koeler moeten zijn, vooral de idle temperatuur is vrij hoog.. Meestal ligt die tussen de 30 en 35 graden met de Mugen 2 (afhankelijk van de CPU, overklok en airflow).
Load is ook aan de hoge kant, alleen bij grotere overkloks ligt die zo hoog, niet bij 5%... Misschien draait de fan bijna niet? Kijk maar even in de bios wat je hebt ingesteld ;)

Als je 2 van die kitjes neemt uit mijn vorige post, ben je goedkoper uit, dat kost 2x 70 = ¤140, die quad kit kost ¤150 :)

• iApp
  • Niet online

iApp

 Apple

Wacht even, ik heb het wel over de kern. De CPU zelf is 21 graden op Ide, en 45 - 50 graden op loaded. De kern is zo'n 10 - 15 graden warmer. :)

• MartijnLoarne
  • Nu online

MartijnLoarne

Ja, je moet kijken naar de temperatuur van de CPU zelf, niet naar die van de cores ;) Maar 21 graden idle, dat is echt weinig! Meestal zijn CPU's in idle zo'n 10 graden warmer dan de omgevingstemperatuur, hoe koud is het dan in jouw kamer? :o

• iApp
  • Niet online

iApp

 Apple

Mijn kamer is rond de 23 graden warm, gewoon normaal. :)
Maximaal wordt het op Ide 35 graden warm, maar dat is dan ook met de zon volop in huis.
Maar de kern, dat is toch juist hét belangrijkste???
Want als je gaat overclocken (3,5 Ghz ofzo), en de kern wordt 90 graden, is dat toch schadelijk?

iApp wijzigde deze reactie 19-06-2011 22:46 (19%)

• Remmes_NT
ik denk je op dat moment als zwart beeld hebt (pc zet zichzelf uit om zo grote schade te beperken), en bij overclocken kijk je naar de cpu en naar de cores..maar eigenlijk meer naar de cpu temp zelf.

ik denk dat je je cpu het liefst max 70-75c hebt tijdens het stressen.. warmer kan hij (meestal) wel hebben maar echt goed is het niet....

ja, daag.

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:40
Heb nu deze Mugen 2 ook op mijn Asus IV Formula, maar weet niet hoe strak ik hem mag vast draaien en de volgens de handleiding, zweven de schroeven door de gaten van het mobo? wat ik ook niet echt fijn vind, is er nog iets om iets tussen te zetten?dat ik zeker weet dat het niet verschuift?

alvast bedankt

• iApp
  • Niet online

iApp

 Apple

quote:
Remmes_NT schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:30:
ik denk je op dat moment als zwart beeld hebt (pc zet zichzelf uit om zo grote schade te beperken), en bij overclocken kijk je naar de cpu en naar de cores..maar eigenlijk meer naar de cpu temp zelf.

ik denk dat je je cpu het liefst max 70-75c hebt tijdens het stressen.. warmer kan hij (meestal) wel hebben maar echt goed is het niet....
En de kern dan? Ik heb mijn CPU nu 2 min stressed, en is nu rond de 40 graden warm, de kern is overigens 55 graden warm...

Hoever kan ik dan gaan overclocken? Ik kan de Mhz best veranderen in de BIOS, maar dat is alles wat ik 'snap' met overclocken, dus met Voltages weet ik het niet... Dan staan ze nu op Auto in de BIOS, maar als ik mijn videokaart wil gaan overclocken moet ik het zelf ook instellen. Dus daar ben ik nogal bang voor met Overclocken, aangezien een CPU van 250 euro nieuw toch al duur uitvalt...

Edit: Nog ff wat foto's van mijn overclock/temps.. Mijn CPU is nu zo'n 7 min stressed...
http://lulzimg.com/i23/271a2f.jpg
http://lulzimg.com/i23/77d018.jpg

Edit 2: Nu net even Prime 95 gedraait, en moet zeggen, de CPU werd 55 graden warm, en de kern werd 70 graden warm. Met een overclock van 5%. :P

Tot hoever mag ik gaan? Want een kern van 90 graden warm op 3.5Ghz lijkt mij toch te warm... :S?

iApp wijzigde deze reactie 22-06-2011 18:41 (17%)

• MartijnLoarne
  • Nu online

MartijnLoarne

Zoals je het nu hebt is het prima, 55 graden is een prima temperatuur. Houd voor de CPU ongeveer 60-65 graden aan, veel warmer niet. De absolute max aldus Intel is 67,9 graden. Hier kan je voor korte tijd wel overheen maar als je lange tijd stresst dan moet hij daar niet overheen gaan.
De waarden van de cores hoef je in principe niet naar te kijken, zolang de CPU maar rond 60-65 blijft gaat het met de cores ook wel goed ;)
Interessant leesvoer voor als je wilt overklokken is dit topic: [OC] Core I7 9xx (S1366) - Deel 3
Succes :D

MartijnLoarne wijzigde deze reactie 25-06-2011 14:52 (27%)

• Trokken

Trokken

Pointer naar een int*

quote:
HardCoreGamer schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:39:
[...]

En de kern dan? Ik heb mijn CPU nu 2 min stressed, en is nu rond de 40 graden warm, de kern is overigens 55 graden warm...

Hoever kan ik dan gaan overclocken? Ik kan de Mhz best veranderen in de BIOS, maar dat is alles wat ik 'snap' met overclocken, dus met Voltages weet ik het niet... Dan staan ze nu op Auto in de BIOS, maar als ik mijn videokaart wil gaan overclocken moet ik het zelf ook instellen. Dus daar ben ik nogal bang voor met Overclocken, aangezien een CPU van 250 euro nieuw toch al duur uitvalt...

Edit: Nog ff wat foto's van mijn overclock/temps.. Mijn CPU is nu zo'n 7 min stressed...
[afbeelding]
[afbeelding]

Edit 2: Nu net even Prime 95 gedraait, en moet zeggen, de CPU werd 55 graden warm, en de kern werd 70 graden warm. Met een overclock van 5%. :P

Tot hoever mag ik gaan? Want een kern van 90 graden warm op 3.5Ghz lijkt mij toch te warm... :S?
Van welk programma is die screenshot? Ik zie dat programma overal opduiken maar ik weet de naam niet. En het lijkt me wel een handig programma.

int* pointerNaarEenInt;

• Necros
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-06 00:11
quote:
striker67 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:35:
Beste Tweakers,

Ik heb gisteren hetzelfde probleem ondervonden. Mijn moederbord de ASUS P7P55D - EVO heeft een 1156 socket en als ik de Mugen 2 rev B goed wil plaatsen op de socket dan zit die met de langste zijde horizontaal in de kast.
Met als gevolg dat mijn 2 geheugen sticks er niet meer in passen.

ASUS P7P55D - EVO
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSbA0RDQI3Uka3h_4hoXWF4NpiI8GYI0B1cTEiZa7rDEddbVJYT7A&t=1

Hij hoort dus in principe zo in de kast (niet mijn pc)
http://94.100.118.144/994300001-994350000/994318601-994318700/994318611_6_RwWf.jpeg

Omdat ik geen nieuw geheugen aan ga schaffen heb ik de Mugen 2 een kwartslag gedraaid. Ik heb het idee dat ik daardoor niet de juiste temps haal. Met coretemp zijn de cores meestal rond de 36,30,34,34 idle.

Ik heb trouwens een i7-860.

Necros wijzigde deze reactie 21-07-2011 22:19 (4%)

• gerjaknut
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18-07 22:02
heb je nou een loze crossfire bridge aan je videokaart hangen? XD

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21-07 22:40
quote:
Necros schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:13:
[...]

Ik heb gisteren hetzelfde probleem ondervonden. Mijn moederbord de ASUS P7P55D - EVO heeft een 1156 socket en als ik de Mugen 2 rev B goed wil plaatsen op de socket dan zit die met de langste zijde horizontaal in de kast.
Met als gevolg dat mijn 2 geheugen sticks er niet meer in passen.

ASUS P7P55D - EVO
[afbeelding]

Hij hoort dus in principe zo in de kast (niet mijn pc)
[afbeelding]

Omdat ik geen nieuw geheugen aan ga schaffen heb ik de Mugen 2 een kwartslag gedraaid. Ik heb het idee dat ik daardoor niet de juiste temps haal. Met coretemp zijn de cores meestal rond de 36,30,34,34 idle.

Ik heb trouwens een i7-860.
die mugen op de foto is niet goed gemonteerd dat zullen ze wel gedaan hebben om de insteekkaarten nog kwijt te kunnen.
ik heb ook een i7 860 met mugen 2 en die zit ook een kwart slag gedraaid met de langste zijde verticaal zodat je nog bij je geheugen kan en de fan klem boven het geheugen.

• iApp
  • Niet online

iApp

 Apple

Ik denk dat je met deze opstelling beter een stock koeler op je CPU kan zetten, of een nieuwe kast kopen.
Overigens zit er een loze SLI of Crossfire kabel aan je videokaart, wil je SLI of CF dan kun je dat kabeltje er weer insteken, voor nu overbodig en kan hij de kast in. :)

• finraziel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 30-05 10:55
Yup, de fan hoort paralel aan de heatpipes te zitten, zoals ook te zien op het plaatje in de pricewatch pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B
Ik had het zelf echter ook juist 90 graden gedraaid verwacht, je zou namelijk denken dat de lucht dan beter tussen de vinnen door kan stromen aangezien de heatpipes dan minder in de weg zitten, maar blijkbaar werkt het anders.
Wat dat crossfire kabeltje betreft, hij zegt er bij dat het niet zijn systeem is die foto.

• Necros
Ik heb de fan nu aan de bovenkant geplaatst. Zodat ik het geheugen beter kan plaatsen (dual channel opstelling).

Nu heb ik betere temperaturen met coretemps: 34, 32, 31, 28 (met een beetje surfen)

In de BIOS blijft de cpu temperatuur echter op 42 graden :S

Edit: Dit is mijn kast:
De fan zit nu dus niet parallel aan de heatpipes

http://fotopocket.nl/fpimages/2011/07/22/ec1b007e0d2d354484a20cad0989b9b4/IMG00323-20110722-1759.jpg

Necros wijzigde deze reactie 22-07-2011 18:06 (34%)

• 247pro
  • Laatst online: 12-07 13:37

247pro

Wat ? CAD !

quote:
Trokken schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:49:
[...]
Van welk programma is die screenshot? Ik zie dat programma overal opduiken maar ik weet de naam niet. En het lijkt me wel een handig programma.
Ziet eruit als Everest

Warum später machen wenn es auch jetzt kann ? | Steam: 247pro

• MrOizo2005
  • Laatst online: 00:15
Zelf heb ik hem zo aangesloten (ook niet mijn PC):

http://members.lycos.nl/sjaool/scythe_mugen_2.jpg

Ik heb de standaard koelpasta wat erbij zat gebruikt (niet hele zakje is teveel) en mijn i7 2600k 4200Mhz lopen.
Mijn temps komen niet boven de 71 uit (na 2 uur prime95)

Dus denk haast dat hij niet goed contact maakt

edit: oeps niet helemaal afgelezen, het is dus al opgelost :)

MrOizo2005 wijzigde deze reactie 22-07-2011 18:20 (63%)

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

• Necros
Wat zijn naar jullie mening normale temps voor i7 860 i.c.m. een Mugen 2 op een zolderkamertje?

De BIOS zegt 42 graden, zowel met ventilator uit als aan :S

Coretemps geeft 34, 32, 31, 28 graden.

Waar kan ik nu het beste vanuit gaan?

• Goofy1978
stress hem met prime 95 op alle cores en met hypertrading en ie zou rond de 50 graden moeten worden op stock speeds met coretemp.

Goofy1978 wijzigde deze reactie 23-07-2011 13:35 (5%)

• Necros
quote:
Goofy1978 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:33:
stress hem met prime 95 op alle cores en met hypertrading en ie zou rond de 50 graden moeten worden op stock speeds met coretemp.
Ik heb vandaag het moederbord losgehaald en de Mugen 2 opnieuw gemonteerd. Hij is nu behoorlijk stil met een custom pwm fan die op circa 1000 rpm draait. (Noiseblocker PLPS)

Als ik prime95 een paar minuten draai heb ik met coretemps bij de eerste core zo'n 53 á 57 graden, de overige 3 cores blijven op rond de 50 graden hangen.
Met gewoon een beetje surfen zijn de temperaturen met coretemps net boven de 30 graden.

Wellicht ligt het aan de airflow in mij kast dat ik geen lagere temperaturen haal. Zoals op de foto te zien in mijn vorige post zit er een pull fan bovenop mijn Mugen. Daarboven hang een 230 mm exhaust fan die op 800 rpm draait.
4 cm links van de Mugen 2 hangt ook een 120 mm exhaust fan die op 900 rpm draait. Misschien haal ik betere temperaturen als ik van die120 mm fan een intake maak. Zodat die recht op de Mugen 2 blaast.
Probleem is dan echter dat de hete lucht de kast in wordt geblazen.

• blehz
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16-12-2013
Kan iemand een goede (stille en goed koelen) fan aanraden om op de mugen te installeren in push/pull?

blehz wijzigde deze reactie 25-07-2011 13:39 (0%)
Reden: typo

• Sir_Hendro
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 10:47

Sir_Hendro

SirHendro#2551

De Mugen 2 in actie op mijn i7 2600K:

http://hmdlive.com/images/pc_005.jpg

http://hmdlive.com/images/pc_006.jpg

http://hmdlive.com/images/pc_001.jpg

De fan boven op de Mugen 2 was de stock Scythe koeler en moet ik nog even ergens anders plaatsen want daarboven op de Mugen 2 scheelt het niks qua temps.

Intel i7 2600K @ 4.2GHz + Mugen 2 + Arctic Silver 5
Idle: 30 ~ 35c
Stressed: 65 ~ 70c (8 uur Prime95)

Sir_Hendro wijzigde deze reactie 25-07-2011 14:06 (7%)

Mijn Diablo 3 characters

• iApp
  • Niet online

iApp

 Apple

Mooie hardware opstelling, alhoewel ik als ik jou was nu eens ging sparen voor een andere kast :P
Maar dat is mijn mening. :)

• Sir_Hendro
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 10:47

Sir_Hendro

SirHendro#2551

De Antec P182 zijn wel mooie strakke kasten. Lekker kaal zonder toetsers en bellen aan de buitenkant en van binnen lekker ruim. Echter heb ik wel een beetje interesse in een nieuwe kast zoals een Corsair Obsidian series. Eerst nog even wat belangrijkere dingen halen zoals een GTX580 en degelijke bureau stoel. Ik zit nu op een goedkoop kut ding van Blokker wat 2 jaar terug 40,- heeft gekost. Daarvoor had ik een relaxte manager stoel van 80,- die bij Karwei vandaan kwam. Helaas ging die na 3 jaar stuk. :P

Mijn Diablo 3 characters

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:40
Zelf onlangs een 2de hands P182 behuizing gekocht ben nog steeds smoor op dat ding, en in vergelijking met mijn vorige behuizing was er ineens ook kabel management mogelijk.

P182 vind ik best tijdloos. Zal binnenkort ook wat Pics plaatsen.

• Thomacious
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-06 22:16
Hallo hallo,

Ik heb gister voor het eerst een pc in elkaar gezet en alles werkt ! Echter hij geeft een error dat mijn cpu fan te sloom gaat. Namelijk tussen de 300 - 600rpm. Is dit een probleem of geeft hij alleen een error omdat die een standaard fan verwacht ? de temp. zit tussen de 30-39 graden. Dat is goed toch ? ( Zoals jullie mischien merken ben ik helemaal nieuw in de hardware wereld )

ik heb dus een asus p8p67 pro
met intel i7 2600k
en dus mugen 2

thanks alvast !

• Goofy1978
mischien zit er bij je moederbord een programma waar je de fans mee kan regelen.
kan je een fan profiel maken zodat je fans langzamer draaien als de pc niks te doen heeft.
al zal de bios dat nu al wel doen want 300-600rpm is gewoon goed verder.
staat de cpu fan in de bios wel op pwm? dat ondersteund de mugen namelijk

• Thomacious
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-06 22:16
Thanks voor de snelle reply,

Ik heb net wat in de bios gezocht:

CPU Q-Fan Control - enabled
CPU fan speed low limit - heb ik veranderd van 600 naar iets lager zodat die niet meer de error geeft.
CPU fan profile - standard, heb ik zo gelaten ( had de keuze tussen silent, turbo, manual )

kon niet vinden of die op pwm was ingesteld.

maar in principe maakt het niks uit als mijn cpu maar rond de 30-40 graden is ? ( want dat is de ideale temp. ?)

• Goofy1978
30 graden idle is gewoon goed je kan eens kijken hoe warm hij word met prime 95 met 8 threads.
als de koeler goed gemonteerd zit zal ie rond de 50 graden moeten blijven op de cores gemeten met coretemp.
mijn i7 860 wel icm mugen 2 weet niet of een 2600k veel warmer word

• iApp
  • Niet online

iApp

 Apple

Het rare is is dat mijn CPU vandaag voor het eerst 60 graden warm werd, zo'n 4 graden hoger dan mijn maximum van 2 weken terug. Iemand een idee? De Mugen is 1 maand terug aangebracht, en afgelopen tijd is er niks veranderd aan mijn pc. De pc is stofvrij...

• niels peersman
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 11-06 13:17
Beste Mede tweakers,

Ik heb zaterdag al mijn nieuwe pc onderdelen binnen gekregen en ben toen aan de slag gegaan.
Ik heb de Coolermaster CM 690 ll Advanced gekocht samen met een Asus P8Z68-V Pro en de Scythe Mugen 2 Rev. B koeler. Ik loop tegen het probleem aan de de koeler niet te monteren in deze kast.
Dit omdat de uitsparing van de kast niet groot genoeg is! Ik kan nu de backplate niet bevestigen zonder het mobo er weer uit te schroeven.

Heeft een van jullie dit eerder gehad met een socket 1155 mobo in deze kast?

Populair: Vliegtuig Tablets Luchtvaart Samsung Crash Smartphones Microsoft Apple Games Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013