quote:
[b][message=31365458,noline]...
zow, net ff afleverinkje van 24 met die encoder geconverteerd en met album afgespeeld, dat loopt perfect. Heb al best veel settings geprobeerd om met coreplayer of WM af te spelen, maar ik kan niet echt een fatsoenlijke framerate of geen screen tearing krijgen. Met deze dus wel. Best jammer, want een rechtstreeks gedownloade AVI container met xvid codec draait wel.. alleen dus net geen leuke framerate en een beetje screentearing. Misschien komt hier later nog een betere driver voor?
Hier even iets wat jij (en waarschijnlijk vele anderen) interessant zullen vinden. Ik heb ook even zitten proberen met allerlei converters en instellingen en ben tot de volgende conclusie gekomen:
Beste optie is Total Video Converter
(betere video kwaliteit dan Encoder, wel moet je goed op de aspect ratio/verhouding van je beeld letten, dat doet deze niet standaard goed voor de Touch HD, maar is een kleinigheidje, die je gewoon niet moet vergeten goed in te stellen voor je op "Convert" drukt)
Ik laat de converter een AVC H264 MP4 maken, maar voor een iPhone (als ik gewoon MP4 selecteer, dan zie ik veel compressie artefacten aka blokkerigheid). Voor audio gebruik ik Double Channel AAC met 128 kbits/sec. Voor video gebruik ik de H264 codec (is veel sneller dan elke andere en met de iPhone versie krijg je ook nog dezelfde anti-blokkerigheid smoothing, die je bij Xvid hebt, maar dan zonder de vertraging van Xvid, MPEG, Divx, ed). Mijn bitrate voor video is 1024 kbits/sec (max bitrate voor je haperingen krijgt in 't afspelen).
Alles speel ik af in WMP en/of Album (zijn meen ik de eninge players, die gebruik maken van hardware versnelling van de chipset).
Op zo'n manier zijn mijn video's echt top! Als velen dat ook ervaren met deze settings, dan is het misschien wel iets om in de TS van het volgende deel te zetten.