Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• knirfie244
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 07:18
Heb m'n phone nu net 4 weken terug van de 2e reparatie, en er begint alweer een scheur te vormen bij de volumeknop en het chromen lijstje begint aan dezelfde kant te scheuren op de plekken waar deze vastgeklikt zit. Tevens doet de microfoon sinds de reparatie het afentoe niet.

Zal van de week wel weer teruggaan naar het KPN Businesscenter. Meteen met KPN overleggen dat als ik nog een keer problemen krijg dat ik een andere telefoon wil. Als ze hier niet op in gaan zal ik m'n rechtsbijstand maar eens gaan bellen om te kijken wat zij adviseren.

• 40554
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-03-2013

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Beste heer/mevrouw Veen, hartelijk dank voor uw reparatieopdracht.

MRA/Order nr: 2H62514  Uw referentie: 11111111111111
 Toestel: Sony Ericsson Xperia X1     
 Serienummer: 11111111111111  Serienr verv.tst: .  
 Orderdatum: 25-06-2009   
 Als klacht gaf u op: Behuizing breekt aan alle kanten !!   
 Door u is aangegeven: Aankoopgarantie   

Afwijsreden: Aankoopbewijs niet aanwezig   
 Gestelde diagnose: Behuizing defect / Verkleurd   
 Reparatiewerkzaamheden: Er is een vervangend exemplaar verstrekt.

snapt iemand hier wat van???

• rohit
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 30-10 22:21
quote:
Agressor schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:02:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Beste heer/mevrouw Veen, hartelijk dank voor uw reparatieopdracht.

MRA/Order nr: 2H62514  Uw referentie: 11111111111111
 Toestel: Sony Ericsson Xperia X1     
 Serienummer: 11111111111111  Serienr verv.tst: .  
 Orderdatum: 25-06-2009   
 Als klacht gaf u op: Behuizing breekt aan alle kanten !!   
 Door u is aangegeven: Aankoopgarantie   

Afwijsreden: Aankoopbewijs niet aanwezig   
 Gestelde diagnose: Behuizing defect / Verkleurd   
 Reparatiewerkzaamheden: Er is een vervangend exemplaar verstrekt.

snapt iemand hier wat van???
er staat dat je geen bon hebt, maar dat je wel een Nieuw Exemplaar krijgt waarschijnlijk :)
waar heb je dit laten maken?? want ik heb ook geen aankoopsbewijs en mijne heeft scheurtjes...

Motorola Droid 4-Iphone 3GS White- Acer Aspire 8920G-934G64Bn T9300 2.50 Ghz-LG 37LH3000-PS3 Slim 250 GB-TVIX Slim S1

• 40554
Ik heb wel een bon hoor, deze heb ik vorige week nog daar gebracht...
en krijg ik een hele nieuwe of miss 2e hands?

• NN2
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 01-08-2010
Lijkt me dat je daar even die shop voor moet bellen :S

MACBOOK

• 40554
Ik heb hem inmiddels al .... Ik heb alleen een nieuwe behuizing ...(dat plastic)

• Chaosstorm
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 30-10 21:14
Ik heb volgens mij een vrij uniek probleem... als ik mijn xperia dichtschuif dan gaat hij uit.. volgens een post op xda dev heeft nog iemand daar last van en komt het niet door een custom rom.

Het gekke is dat voordat ik daar last van had mijn xperia ook niet meer wou booten dus heb ik er een andere rom op geinstalleerd (van touch it naar een wild child rom) en dacht ik dus dat die rom geen landscape support gaf maar is mijn mobiel dus gewoon stuk.
Wel raar dat hij zulke gebreken toont.. hij heeft verder geen scheuren of andere gebreken.. terwijl hij uit w0209 komt..

Update:
Ik heb hem nu ter reparatie aangeboden en dat kan dan 2/3 weken duren, en als het goed is valt het gewoon onder de garantie.

Chaosstorm wijzigde deze reactie 13-07-2009 16:08 (11%)
Reden: update

• Sleejuhr
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Mag nu ook mn telefoon weer terugsturen, hij is al eens gerepareerd voor t bovenste gedeelte wat van de telefoon af kwam. De slide functie werkte nog wel, alleen zat op een of andere manier deze niet meer vast aan de onderkant.

Maar net ontdek ik dat ook ik een scheur in de body heb gekregen, vlak naast de stylus. Telefoon dus weer 2 weken kwijt, zucht.

Zo jammer, want als de telefoon het doet zoals die het moet doen is het echt een top telefoon.

• schoenmakertje
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2009
hi, mijn x1 w44......valt nu bijna uit elkaar..7 scheurtjes. Da's opzich niet tof, maar hij werkt ook steeds minder. Met sms en reageerd de spatie als enter...de middelste knop werkt niet meer om hem uit 'slaapstand'te halen, en kan ik smsjes niet openen zonder eerst de telefoon aan/uit te zetten....en ik probeer al dagen de update er op te zetten, je moet dan dus opstarten met volume lager en aan/uitknop tegelijk indrukken...nada dus, krijgt niet voor elkaar. SE service point wil t wel proberen voor ¤12,50..haha

• cuppie
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 25-08 16:25
De scheurtjes bij de stylus interesseren me niet zo, echter dat slecht werkende toetsbord gaat me steeds meer tegenstaan. Sms-je staat vol fouten ... geen spatie als ik hem wel wil en wel als ik .... ofwel ff snel sms-en gaat niet echt ....

Lijkt sinds de rom update (v3, was daar wat laat mee) of praat ik nu onzin?

• joedy87
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19-12-2010
grr mijn x1 gaat niet meer over als iemand me belt. Echt SUPER irritant :S Ook is dat ding weer helemaal aan het scheuren. Vandaag maar weer eens naar repair&go dan maar om mijn 4e telefoon in een half jaar tijd te gaan halen :|

• Grandmasg
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 30-10 17:20

Grandmasg

What ever!!!!

quote:
Oxigeon schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:17:
Gisteren wou ik mijn X1 aanzetten, toen ik op de powerknop drukte zag ik dat het beeldscherm niet meer aanging :(. Moet dus vandaag even terug naar de Vodafone winkel. Hoop toch niet dat het op user abuse word gegooit. Wat kost een reparatie voor zoon ding ongeveer? Ik heb namelijk geen flauw idee. Ander skun je beter een nieuwe telefoon kopen.
Had dus vandaag een soortgelijk probleem! Alleen stond die van mij dus al aan :|
Had hem aan de pc aan het laden gelegd! zie ineens eens een driver installer scherm voorbij komen.
Dus kijk naar me mobiel en die doet dus gewoon helemaal niks meer.
Batterij eruit (lang) + soft reset mocht niet helpen. zelfs geen tril moment na het indrukken van de power button :? (lijkt compleet dood)
quote:
Derice schreef op maandag 06 juli 2009 @ 12:52:
[...]

Leg dat ging eens een paar uur aan de oplader (niet je pc!).
Grote kans dat ie het daarna gewoon weer doet.
ook batterij er even uit/in helpt ook wel eens.

straks maar ff proberen :/

*O* *O* *O* Woei dit werkt dus wel voor mij *O* *O* *O*

Gsmweb ook maar een mailtje gestuurd

Grandmasg wijzigde deze reactie 15-07-2009 16:28 (3%)
Reden: Telefoon werkt weer

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!

• rd4
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17-10 00:22
Volgens mij een wereldrecord,

maandag in de middag mijn foon naar Dynafix gebracht, nu is ie al klaar, binnen 48uur dus :D

• waitjo
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 08-01-2012
Hoi ik had een vraag,

Ik had mij xperia van marktplaats overgenomen met bon van phonehouse,
Kan ik met een bon van iemand anders garanatie op gaan claimen?

Ik heb ook scheurtjes, worden ze dan ter plekke gemaakt of helemaal terug gestuurd?
Hoe lang duurt het hele procedure dan 3 tot 4 weken?

en als ik hem terug stuur moet ik mij custom rom eraf halen? :P

waitjo wijzigde deze reactie 16-07-2009 12:21 (10%)

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
quote:
waitjo schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:19:
Hoi ik had een vraag,

Ik had mij xperia van marktplaats overgenomen met bon van phonehouse,
Kan ik met een bon van iemand anders garanatie op gaan claimen?

Ik heb ook scheurtjes, worden ze dan ter plekke gemaakt of helemaal terug gestuurd?
Hoe lang duurt het hele procedure dan 3 tot 4 weken?

en als ik hem terug stuur moet ik mij custom rom eraf halen? :P
Ik heb ook een 2e hands van iemand ook via de phonehouse en dit ging prima.

Bij mij duurde het via de phonehouse precies een week.

Custom rom weet ik niet, ze updaten je software in ieder geval naar de laatste versie.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• jr-n
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 03-06 09:41
Ik heb inmiddels ook een mail compleet met foto's van alle scheurtjes en beschadigingen naar sony-ericsson gestuurd, zij verwijzen me naar vodafone. Daar zeggen ze dat ik een verzekering had moeten afsluiten, maar zoiets is toch gewoon een fabricagefout, en moet dus onder de garantie vallen?

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt en dus tips voor me?

• SambalBij
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:10

SambalBij

We're all MAD here

Die van mij is voorlopig weer even scheurvrij.
Paar weken terug even binnengelopen bij de Vodafone winkel in Den Haag.
Techneut daar even gekeken wat er vervangen moest worden, en die heeft de onderdelen besteld.
Begin deze week netjes een SMS dat de onderdelen binnen waren, en dat ik weer even kan binnenlopen.
Vandaag dus even langsgeweest, en binnen een half uurtje hebben ze de achterkant en het keyboardpanel (waar die chromen rand rondom aan vast zit) vervangen.

Ziet er nu weer netjes uit, en ook het keyboard werkt nu weer beter. (Die ging steeds meer dubbele letters laten zien waarschijnlijk door de speling in de behuizing)

Uiteraard alles onder garantie. (Hoefde niet eens de factuur te laten zien)

SambalBij wijzigde deze reactie 17-07-2009 16:16 (13%)

Here's to the crazy ones. The misfits. The rebels. The troublemakers. The round pegs in the square holes. The ones who see things differently.

• the boiler
  • Laatst online: 09-07 16:11
quote:
LZF schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:35:
Zojuist is Xperia X1 nummertje 4 afgeleverd, dit maal inclusief een gratis Sony Ericsson wireless bluetooth headset voor al het gezeik wat ik met Sony Ericsson heb gehad de laatste paar maanden. Nu zal ook deze ongetwijfeld gaan scheuren omdat het er eentje van 08W47 is... Gelijk ook maar weer even een 8GB SD kaartje besteld nu het nog kan. Ondanks alles blijf ik het een super telefoon vinden.
ik heb vandaag ook mijn 4e x1 opgehaald en ik ben van een 09/04 naar een 08/48 gegaan mijn anderen waren van 08/47 deze zal ook wel weer scheuren
maar gelukkig ben ik een blije bezitter van een htc tp2 en mag ik deze x1 opsturen naar kpn en mijn aankoopbedrag van het losse toestel op dit moment ontvangen is iets van 485 euro nu los bij hi kpn
dus ik ben blij dat ik juist niet op de zet van SE weer ben ingegaan en om een ander toestel heb gevraagd succes met je telefoon
want ik ben echt bang dat die ook scheurt :(

tja se zou jammer genoeg alle x1 terug moeten halen wat een crap toestel

HTC HD2 Energy rom 10-07-2010 Radio 2.07.50.27_2

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 30-10 17:56

Dj Neo Ziggy

Hobbykok

Ik heb afgelopen vrijdag ook mij telefoon weggebracht naar een SE punt in Rijswijk.
Daar aangekomen, begon de vriendelijke dame:
"zo die heb je flink laten stuiteren"
waar ik op zei dat dat niet gebeurd was, en dat dit al redelijk snel gebeurd was (2 maanden na aanschaf).
"nee je hebt hem laten vallen"
Waarop ik nogmaals wees op het feit dat dit een algemeen probleem was, en dat ik hem echt niet heb laten vallen, tevens vertelde ik haar dat deze telefoon verzekerd was.
"nou dan krijg je toch een prijsopgaaf van me, en dan regel je het maar met je verzekering"
Daarna ging ze even weg met de telefoon, en kwam met een rood hoofd terug,
"sorry, dit valt onder de coulance regeling"
Daarna verzekerde ze me dat dit maximaal een aantal werkdagen ging duren.
Mij een beetje uitmaken voor leugenaar.

Je klabanus door het knuistje halen

• wallie-s
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 28-10 10:38
haha, tsja, ken het probleem een beetje..

Had hem wegebracht voor een krak onder de behuizen.
Ongeveer ter hoogte van het midden van de stylus onder de behuizing.

SE zegt dat ik waterschade heb, en dat ze daarom niks doen..
Zitten dus allemaal stickers in die roze worden als ze in aanraking komen met water..
Alleen geen idee wanneer dat gebeurd is, en erg jammer, want ik principe heeft het niks
te maken met mijn scheur die er niet mag zitten :(

• R2L
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 30-10 23:05
quote:
the boiler schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:20:
[...]

ik heb vandaag ook mijn 4e x1 opgehaald en ik ben van een 09/04 naar een 08/48 gegaan mijn anderen waren van 08/47 deze zal ook wel weer scheuren
maar gelukkig ben ik een blije bezitter van een htc tp2 en mag ik deze x1 opsturen naar kpn en mijn aankoopbedrag van het losse toestel op dit moment ontvangen is iets van 485 euro nu los bij hi kpn
dus ik ben blij dat ik juist niet op de zet van SE weer ben ingegaan en om een ander toestel heb gevraagd succes met je telefoon
want ik ben echt bang dat die ook scheurt :(

tja se zou jammer genoeg alle x1 terug moeten halen wat een crap toestel
Die van mij is ook al voor de 3e keer gescheurd :( :( maar gelukkig heb ik een winkelier die inziet dat dit niet zo verder kan. Heb inmiddels een ander type GSM uitgezocht (Touch Pro2) en die is in bestelling... :)

• tukker89
  • Laatst online: 21-01-2010
Nadat mijn oog op dit topic viel ook maar eens mijn Xperia nagekeken, en inderdaad, scheuren. De welbekende scheur bij de volumeknop, en een scheur van de cameralens richting powerknop. Ook het toetsenbord functioneerd niet meer naar behoren (Spatie werkt niet meer, dubbele letters, etc. )

Mijn Xperia (08W50) heb ik vandaag dan ook weggebracht voor reparatie.
Nadat bleek dat het SE service center in Enschede voor onbepaalde tijd is opgeheven toch maar naar de T-Mobile shop gegaan.
Zij waren niet bekend met dit probleem, maar geloofden mij op mijn woord dat er veel problemen mee waren.

Enige nadeel is dat het toestel opgestuurd wordt naar Solid Vision, en dit waarschijnlijk een week of 2 duurt.

De jongen van T-Mobile verwacht trouwens dat ik een nieuw toestel krijg.

• NeoFoX
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 30-10 15:49
quote:
tukker89 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 18:08:
Nadat mijn oog op dit topic viel ook maar eens mijn Xperia nagekeken, en inderdaad, scheuren. De welbekende scheur bij de volumeknop, en een scheur van de cameralens richting powerknop. Ook het toetsenbord functioneerd niet meer naar behoren (Spatie werkt niet meer, dubbele letters, etc. )

Mijn Xperia (08W50) heb ik vandaag dan ook weggebracht voor reparatie.
Nadat bleek dat het SE service center in Enschede voor onbepaalde tijd is opgeheven toch maar naar de T-Mobile shop gegaan.
Zij waren niet bekend met dit probleem, maar geloofden mij op mijn woord dat er veel problemen mee waren.

Enige nadeel is dat het toestel opgestuurd wordt naar Solid Vision, en dit waarschijnlijk een week of 2 duurt.

De jongen van T-Mobile verwacht trouwens dat ik een nieuw toestel krijg.
Met SE service center in Enschede bedoel je The PhoneHouse op het 'Van Heekplein'? Das minder... wou er een deze dagen langs gaan omdat ik ook scheurtjes begin te krijgen/heb:
- Grote scheur boven de ingang van micro SD kaart ter hoogte van het styles gaatje.
- Scheur in de behuizing in de hoek waar de batterij zit (de meest bekende scheur)
- 2 scheuren ter hoogte van het zwarte gedeelte bij de lens, waarvan er 1 richting de powerknop gaat en 1 richting de 3,5mm jack opening.
- Scheur in de chromen rand.

Nu dan toch maar naar een KPN shop gaan ofzo :)

Neo

- The Neo and Only -

• tukker89
quote:
NeoFoX schreef op maandag 20 juli 2009 @ 18:24:
[...]

Met SE service center in Enschede bedoel je The PhoneHouse op het 'Van Heekplein'? Das minder... wou er een deze dagen langs gaan omdat ik ook scheurtjes begin te krijgen/heb:
- Grote scheur boven de ingang van micro SD kaart ter hoogte van het styles gaatje.
- Scheur in de behuizing in de hoek waar de batterij zit (de meest bekende scheur)
- 2 scheuren ter hoogte van het zwarte gedeelte bij de lens, waarvan er 1 richting de powerknop gaat en 1 richting de 3,5mm jack opening.
- Scheur in de chromen rand.

Nu dan toch maar naar een KPN shop gaan ofzo :)

Neo
Klopt, gaat inderdaad om The Phone House. Is per 8 juni voor onbepaalde tijd gesloten, omdat er geen personeel meer is. Zijn ze wel mee bezig, maar konden niet vertellen wanneer het weer open gaat.

Daarbij wilden ze hem wel opsturen bij The Phone House, maar dat duurde ongeveer 4 weken, terwijl bij T-Mobile het maar 2 weken duurt.
Succes!

• mrc16
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 04-09 16:50
He, ik heb nu me eerste scheurtje(Heb een 08W44), heb de Xperia sinds de releasedag in mijn bezit. Scheurtje zit precies door het randje van de camera. Voorlopig niks ergs aan de hand, heb nog geen zin om het toestel op te sturen. Scheur is alleen onder een loep zichtbaar :P.

Nog best lang meegegaan, aangezien ik mijn toestel al zo vaak heb laten vallen dat het wel een stuiterbal lijkt.

mrc16 wijzigde deze reactie 23-07-2009 00:37 (17%)

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu/

• Dj Neo Ziggy

Dj Neo Ziggy

Hobbykok

Nou ik heb mijn toestel terug gekregen, maar ze hebben de backcover niet gerepareerd, valt niet onder de garantie.
Ik kan met mijn nagel gewoon de verf afschrapen van mijn black back cover.
Daarna maar met SE gebeld en verteld dat de achterkant gewoon gaar is.
En die vertelde mij ook dat dat niet onder de garantie valt.
Vertelde dat het toestel voor 100% verzekerd was. wat de SE medewerker toen zei:
Ohh dan kan ik me wel wat voorstellen om zo een nieuw achterkantje te krijgen.
Dat vind ik echt niet integer!
Ga zaterdag terug naar de winkel, om er maar eens te praten over totale vervangen.
1. Hij is traag.
2. ook de laatste firmware zit vol bugs

• 40554
mijnes is nu ook weer scheurvrij :) en weet iemand misschien waar je zo'n klepje kan kopen voor de achterkant?

• Dj Neo Ziggy

Dj Neo Ziggy

Hobbykok

Die zijn dus niet te koop!
Heb al met Se gebeld, maar zijn niet los leverbaar.

• tukker89
Mijn toestel is ook klaar volgens de T-mobile shop. Valt me nog mee. Afgelopen maandag ingeleverd, gisteren al klaar.
Ze zeiden dat het 2 weken zou duren, dus al met al nog een meevaller.
Ga mijn Xperia morgen weer lekker ophalen, ben benieuwd wat ze nou precies gedaan hebben..

• kerkhoff.gjwm
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 01-06-2013
Ook ik had een tweede beschadiging in de behuizing. Nadat door het SE-servicenter aan het van Heekplein te Enschede de behuizing vervangen is vanwege een scheur bij de camera is er een klein stukje afgebroken in het kunststof bij de cameraknop. Nadat ook ik er achter kwam dat het servicepunt in Enschede niet meer bestaat ben ik, na wat zoeken op internet, terecht gekomen bij de Repair&Go-vestiging van de Ruijter in Winterswijk (voor mij zelfs nog veel dichterbij dan Enschede). De levertijd van het onderdeel was twee werkdagen en is bij mijn aanwezigheid vervangen, waarbij ook de software geupdate is naar de R3A-versie. Dit alles onder garantie. Hulde voor de Ruijter! _/-\o_

Geert

• Chaosstorm
quote:
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:31:
Nou ik heb mijn toestel terug gekregen, maar ze hebben de backcover niet gerepareerd, valt niet onder de garantie.
Ik kan met mijn nagel gewoon de verf afschrapen van mijn black back cover.
Daarna maar met SE gebeld en verteld dat de achterkant gewoon gaar is.
En die vertelde mij ook dat dat niet onder de garantie valt.
Vertelde dat het toestel voor 100% verzekerd was. wat de SE medewerker toen zei:
Ohh dan kan ik me wel wat voorstellen om zo een nieuw achterkantje te krijgen.
Dat vind ik echt niet integer!
Ga zaterdag terug naar de winkel, om er maar eens te praten over totale vervangen.
Maar volgens mij wordt mijn backcover wel vernieuwd en ik heb geen speciale verzekering dit staat op mijn bon. Alleen moet ik nu wachten op onderdelen... en de eerste week is verstreken nu maar hopen dat hij volgende week klaar is.
Klachtgroep: Display
Klachtsoort: Display valt uit
Klachtconditie: Continue
Klachtomschrijving: Display valt uit bij openschuiven telefoon. Tevens bladert verf af van de backcover

• Shikaka
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 30-10 22:28
quote:
Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:47:
Die zijn dus niet te koop!
Heb al met Se gebeld, maar zijn niet los leverbaar.
Wel als je op internet gaat zoeken :P

hier 2 zaken die de spullen wel verkopen.... ik ben nog op zoek naar een 3e linkje want daar waren ze aanzienlijk goedkoper.

link 1
link 2

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

• Dj Neo Ziggy

Dj Neo Ziggy

Hobbykok

Effin ben zaterdag terug naar de winkel geweest, en gaan voor een full swap.
een hard reset en dan iets afspelen is gewoon vragen om trage video beelden.

• jr-n
Allemaal leuke verhalen dat het zo goed en snel gaat.. volgens de track&trace is die van mij nog niet eens gearriveerd na een dikke week:

In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 17-7-2009 13:35:06
Service-aanmelding - Bevestigd 17-7-2009 13:35:16
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 17-7-2009 14:07:33

maargoed, ze zeiden dat het 2 tot 6 weken zou duren... :(

nu moet ik het doen met een k850i...

• wallie-s
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 28-10 10:38
quote:
Shikaka schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:40:
[...]

Wel als je op internet gaat zoeken :P

hier 2 zaken die de spullen wel verkopen.... ik ben nog op zoek naar een 3e linkje want daar waren ze aanzienlijk goedkoper.

link 1
link 2
Kijk, dat zijn nog eens links, maar inderdaad, stervens duur man.. Zo'n cover voor 75 euries..
Ben eigenlijk op zoek naar het framepje onder de accu, zeg maar het plastic gedeelte..

• tukker89
Heb mijn Xperia terug. Ze hebben de hele achterkant vervangen en nou is de telefoon weer scheurvrij. Kreeg er ook nog een keycord en een "telefoonsok" bij, haha :P

• gram501
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 30-10 22:45
quote:
tukker89 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:41:
Heb mijn Xperia terug. Ze hebben de hele achterkant vervangen en nou is de telefoon weer scheurvrij. Kreeg er ook nog een keycord en een "telefoonsok" bij, haha :P
Hoe lang heeft dit in totaal nou geduurd vanaf begin tot eind?

gr.
Remco

• jr-n
Ben ik ook benieuwd naar!

Oh, en bij welke provider zit je dan? Bij Vodafone moet je veel zelf uitzoeken en vooral bijhouden!

jr-n wijzigde deze reactie 28-07-2009 14:13 (67%)

• Chaosstorm
quote:
jr-n schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:12:
Ben ik ook benieuwd naar!

Oh, en bij welke provider zit je dan? Bij Vodafone moet je veel zelf uitzoeken en vooral bijhouden!
Ik zit ook bij vodafone, maar wat bedoel je met "Bij Vodafone moet je veel zelf uitzoeken en vooral bijhouden"
Ze bellen je als de telefoon klaar is dus waarom moet jij dat bijhouden?
Je kunt zelf bepalen om te kijken bij track&trace..
zie het als een extra service..

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 28-10 12:15

AntonyterHorst

Henk jij hem al?

Nouja, hier een 09W08 X1, en ik had nog wel zo gehoopt dat hij scheur vrij zou zijn, maar nee.
Ik zie nu net mn eerste scheurtje bij de batterij, onder de achterklep.

Ik heb hem 2dehands gekocht, dus moet even het bonnetje gaan vragen of ze hem nog heeft :P
Stel dat dat niet lukt, is het ook mogelijk om zonder bonnetje dit te laten vervangen?

Potje CS of CS:S? Steam : ajantony1991

• jr-n
quote:
Chaosstorm schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:06:
[...]

Ik zit ook bij vodafone, maar wat bedoel je met "Bij Vodafone moet je veel zelf uitzoeken en vooral bijhouden"
Ze bellen je als de telefoon klaar is dus waarom moet jij dat bijhouden?
Je kunt zelf bepalen om te kijken bij track&trace..
zie het als een extra service..
Het uitzoeken ging meer over hoe het zat met de garantie, ik heb een paar keer moeten mailen om voor elkaar te krijgen dat ik de telefoon onder garantie kon inleveren voor reparatie. Eerst kreeg ik de mededeling dat de behuizing niet onder de garantie valt, vervolgens dat ik ermee naar sony ericsson moet gaan, en pas nadat ik een mailtje van SE meenam (dat ik m'n X1 WEL bij VF kon laten repareren) naar de VF winkel kon ik m'n X1 laten opsturen. Vind ik nogal veel gedoe!

Verder vind ik het gewoon vervelend dat track&trace mij alleen meldt dat de telefoon na 1,5 week alleen is verstuurd van mij naar het service-centrum. Dus niet ontvangen, niet bekeken, niks!
Maar je hebt gelijk dat het een extra service is, natuurlijk leuk om het bij te houden, maar dan is het leuk als er ook iets bij te houden valt. Zeker als ik verhalen hoor dat mensen m binnen een week terug hebben hoop ik op progressie in het reparatieproces :D

• tukker89
quote:
gram501 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 08:33:
[...]

Hoe lang heeft dit in totaal nou geduurd vanaf begin tot eind?

gr.
Remco
Heb hem maandags ingeleverd en zaterdag kon ik hem weer ophalen. 5 dagen dus.
Zit bij T-mobile en had hem ingeleverd bij de T-mobile shop in Hengelo.

• Chaosstorm
quote:
jr-n schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:04:
[...]

Het uitzoeken ging meer over hoe het zat met de garantie, ik heb een paar keer moeten mailen om voor elkaar te krijgen dat ik de telefoon onder garantie kon inleveren voor reparatie. Eerst kreeg ik de mededeling dat de behuizing niet onder de garantie valt, vervolgens dat ik ermee naar sony ericsson moet gaan, en pas nadat ik een mailtje van SE meenam (dat ik m'n X1 WEL bij VF kon laten repareren) naar de VF winkel kon ik m'n X1 laten opsturen. Vind ik nogal veel gedoe!

Verder vind ik het gewoon vervelend dat track&trace mij alleen meldt dat de telefoon na 1,5 week alleen is verstuurd van mij naar het service-centrum. Dus niet ontvangen, niet bekeken, niks!
Maar je hebt gelijk dat het een extra service is, natuurlijk leuk om het bij te houden, maar dan is het leuk als er ook iets bij te houden valt. Zeker als ik verhalen hoor dat mensen m binnen een week terug hebben hoop ik op progressie in het reparatieproces :D
Ja oke dat met garantie daar geef ik je gelijk aan maar het is toch zo duidelijk eigenlijk dat als de behuizing bij 99% van de xperia's stuk gaat dat het garantie is en dat je dan weer van die "gehandicapte" "medewerkers" aan de lijn krijgt is echt een drama of als je er mee langs de winkel gaat.

Mijn xperia is nu 2 weken in reparatie.. en ik hoop dat alles onder garantie valt.. en anders dan ga ik lekker zeuren/klagen...

• dmcruley
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21-09 09:38
MENSEN LET OP!!!!!

De grote fout ligt bij niemand minder dan.......... HTC !!!!

De productiefout zal blijven bestaan. Heb hier voor me een X1 liggen van 2009 W04.... idd ook scheuren.

Het verhaal wordt allemaal nog wat onprettiger voor de meesten hier..... let op, blijf voorlopig even bij de HTC's vandaan !!!!! De touchpro, diamond en touchpro2 blijken dus ook te scheuren!!! :'( !!! Drama voor HTC en de brands die gebruik maken van deze fabrikant.

Ik ga proberen mijn toestel om te ruilen voor een nokia, of iets anders. Wilde voor HTC gaan, maar dit ziet er allemaal niet positief uit voor de jongens van HTC.

• Chaosstorm
quote:
dmcruley schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:14:
MENSEN LET OP!!!!!

De productiefout zal blijven bestaan. Heb hier voor me een X1 liggen van 2009 W04.... idd ook scheuren.

Het verhaal wordt allemaal nog wat onprettiger voor de meesten hier..... let op, blijf voorlopig even bij de HTC's vandaan !!!!! De touchpro, diamond en touchpro2 blijken dus ook te scheuren!!! :'( !!! Drama voor HTC en de brands die gebruik maken van deze fabrikant.

Ik ga proberen mijn toestel om te ruilen voor een nokia, of iets anders. Wilde voor HTC gaan, maar dit ziet er allemaal niet positief uit voor de jongens van HTC.
Naja zo zijn er wel meer bedrijven geweest, zoals toshiba met de g900 die bijv geen goede support gaven ( ook heel toevallig 3d drivers, maar de behuizing was wel weer goed)

Dus als je een nieuwe smart/telefoon koopt idd eerst kijken of hij niet uit elkaar valt :P maar vergeet de software support niet want dan kan het alsnog zwaar tegen gaan vallen.

• Dj Neo Ziggy

Dj Neo Ziggy

Hobbykok

Ik moet zeggen dat de andere HTC's het zeer goed doen, de gehele afdeling heeft een verschillende HTC, en nooit problemen, de een heeft een Touch HD, de andere een diamond2 weer een ander een pro 2.
En allemaal tevreden.
Ik zie de x1 als een soort van promo telefoon, helaas is dat dus mislukt.

• jr-n
hmm, na dik 2 weken zonder nieuws over de reparatie van m'n x1 maar eens naar dynafix gebeld, daar stond ie nog niet eens in het systeem! Ze vroegen mij de vodafone winkel te bellen waar ik m'n x1 had ingeleverd, om te vragen of ze 'm wel hadden opgestuurd :S

dus geen idee waar ie nu is, weet alleen dat ik 'm snel terug wil!

Natuurlijk maar weer even aan de bel getrokken bij Vodafone, dit moet toch niet kunnen!

• Julius254
  • Laatst online: 21-04-2010
Vandaag ook mijn telefoon ingeleverd bij een servicepunt. De servicepunten schijnen redelijk snel te zijn qua schadebehandeling. In de toekomst kunnen ze zelfs een deel van de reparaties zelf uitvoeren maar nu sturen ze de telefoons nog op.

Klachten:
*Meerdere scheuren (in eerste instantie geaccepteerd, maar de scheuren onder het batterijklepje werden toch echt te gek)
*problemen met toetsenbord, letters blijven hangen of reageren niet altijd goed

• john-hendriks
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 27-10 09:46
quote:
dmcruley schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:14:
MENSEN LET OP!!!!!

vreemd, in geen enkele van die threads kom ik iets tegen met problemen omtrent scheuren of zo. De enige opmerkingen vind je bij de X1

• jr-n
Zijn er mensen die ook na 3,5 week alleen dit zien bij dynafix track&trace:

STATUS DATUM / TIJD
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 17-7-2009 14:07:33

En zo ja, wat hebben jullie gedaan?

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 10:33

The Legend

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

*Plop*

Nou, mijn W44 moet er ook aan geloven. Heb het zelfde probleem als op deze foto:

http://i43.tinypic.com/egag5k.jpg

De bouwkwaliteit was al niet 100%, het batterijklepje sloot na een paar keer loshalen al niet meer goed aan wat er gewoon slordig uitziet. Heb 1x m'n telefoon laten stuiteren waardoor er op de hoekjes wat valschade zitten (krasjes/deukjes). Heb anders dan de scheur bij de volumeknop nergens wat kunnen ontdekken. Ben alleen bang dat door de valschade ze het op user-error zullen schuiven als ik 'm ter reparatie wil aanbieden :/

Ik ben toch malle pietje niet!

• Chaosstorm
quote:
jr-n schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:00:
Zijn er mensen die ook na 3,5 week alleen dit zien bij dynafix track&trace:

STATUS DATUM / TIJD

En zo ja, wat hebben jullie gedaan?
Volgens mij hebben ze een aantal dingen vergeten te noteren .. want bij mijn track en trace staan 13 berichten.
Ik denk dat je beter even kunt bellen :P

mijn track en trace info: van begin tot klaar.

Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 13-7-2009 15:14:56
Service-aanmelding - Bevestigd 13-7-2009 15:15:01
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 14-7-2009 9:26:07
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 16-7-2009 3:20:09
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 16-7-2009 3:20:10
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 16-7-2009 7:43:19
Reparatie repair center - In behandeling 16-7-2009 8:01:53
Reparatie - Wacht op onderdelen 16-7-2009 8:02:21
Reparatie repair center - In behandeling 7-8-2009 13:14:32
Reparatie repair center - Voltooid 7-8-2009 13:57:25
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 7-8-2009 15:27:16
Logistiek - Product klaar voor retourzending 7-8-2009 17:19:05
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant 7-8-2009 21:58:04

Chaosstorm wijzigde deze reactie 10-08-2009 22:33 (13%)

• jr-n
quote:
Chaosstorm schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:30:
[...]

Volgens mij hebben ze een aantal dingen vergeten te noteren .. want bij mijn track en trace staan 13 berichten.
Ik denk dat je beter even kunt bellen :P

mijn track en trace info: van begin tot klaar.

Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 13-7-2009 15:14:56
Service-aanmelding - Bevestigd 13-7-2009 15:15:01
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 14-7-2009 9:26:07
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 16-7-2009 3:20:09
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 16-7-2009 3:20:10
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 16-7-2009 7:43:19
Reparatie repair center - In behandeling 16-7-2009 8:01:53
Reparatie - Wacht op onderdelen 16-7-2009 8:02:21
Reparatie repair center - In behandeling 7-8-2009 13:14:32
Reparatie repair center - Voltooid 7-8-2009 13:57:25
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 7-8-2009 15:27:16
Logistiek - Product klaar voor retourzending 7-8-2009 17:19:05
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant 7-8-2009 21:58:04
hmmm mooi is dat! stelletje gieren dan!
Ik heb m'n telefoon ingeleverd in Zaandam, vandaag daar even langsgegaan, maar daar was ie toch echt verstuurd, volgens de Vodafone winkel lag het probleem bij Dynafix en er werd mij verteld dat 'eraan gewerkt werd'
maargoed, als de teller op 4 weken staat ga ik weer bellen...
misschien ook even mailen naar dynafix hoe dat zit..

• Chaosstorm
quote:
jr-n schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:48:
[...]
hmmm mooi is dat! stelletje gieren dan!
Ik heb m'n telefoon ingeleverd in Zaandam, vandaag daar even langsgegaan, maar daar was ie toch echt verstuurd, volgens de Vodafone winkel lag het probleem bij Dynafix en er werd mij verteld dat 'eraan gewerkt werd'
maargoed, als de teller op 4 weken staat ga ik weer bellen...
misschien ook even mailen naar dynafix hoe dat zit..
Maar het repareren duurt meestal wel 3 tot 4 weken.. bij mij werdt verteld 2 weken maar duurde het 3.
en bij mij hebben ze verder een nieuwe achterkant op gedaan terwijl ik geen scheuren had :+ maar het probleem is verder wel verholpen.

• jr-n
kijk eens aan, het helpt dus toch om zelf even rond te bellen: het blijkt dat mijn xperia wel is aangemeld bij vodafone, maar nooit is aangekomen bij Dynafix. Dynafix heeft direct gemeld dat de binnenkomende toestellen niet compleet waren (mijne zat er dus niet bij) en sindsdien is er dus NIKS gebeurd. Ik krijg de mancomelding per email van dynafix, en daarmee ga ik eens even vragen bij de vodafone winkel hoe het zit.
wat een gedoe... :@

• MrLeeeet
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Gisteren mijn toestel voor de tweede keer ingeleverd ter reparatie. Dit keer had ik niet alleen last van zo'n 5 haarscheurtjes (een stuk uit de omlijsting, 2 bij de camera en 2 aan de zijkant) ook werkte mijn GPS niet meer, een aantal toetsen van het keyboard functioneerde niet meer en viel het toestel af en toe uit tijdens het dicht sliden van het keyboard.

Plus het feit dat de verkoper @ The PhoneHouse mijn toestel liet vallen.. Lekker bezig.

Trouwens wat voor attitude moet ik geven om een nieuwe X1 te krijgen? Ik zie meerdere malen voorbij komen dat men met gemak een nieuw toestel ontvangt, dit wil ik ook aangezien die van mij er gewoonweg niet meer uitziet. Als early adaptor heb ik nog een toestel uit de eerste batch, en zoals iedere X1 gebruiker onderhand wel weet is dat zo'n X1 er uitziet als één van 2 jaar oud. :X

Heel jammer dit alles, maarja shit happens.

• jr-n
Niet te geloven, mijn X1 is gewoon 'kwijtgeraakt' tussen de VF winkel en Dynafix!
nu moeten ze natuurlijk wel een nieuwe geven...

hoewel de medwerker van VF zegt dat ie ook zomaar op kan duiken en dat ze dus niks voor me kunnen doen voorlopig :@

• Chaosstorm
Ik heb mijn xperia net een week weer terug alleen nu krijg ik soms bij het openschuiven blauwe strepen of het hele scherm blauw.. dus nu zit een van die kabels schijnbaar met slecht contact waardoor die rare kleuren toont.. ik had hem 3 weken gelden ter reparatie gestuurd omdat hij uitviel tijdens het openschuiven en nu dit.. nu hopen dat ik bij de 3e keer heensturen een niewe x1 krijg of een ander toestel mag kiezen :P

• T.G.
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 25-08-2009
Afgelopen maandag mijn X1 op laten sturen omdat hij ineens niet meer aan ging, wel een trilsignaal maar verder niks. Vandaag een bericht dat de mogelijke reparatie ongeveer 200 euro gaat kosten omdat er valschade is geconstateerd! De enige schade die het toestel heeft zijn de bekende scheuren in de behuizing, dat heb ik bij het afleveren van mijn mobiel in de Vodafone winkel ook nog aangegeven en ook de verkoper bevestigde toen dat dit bekend probleem is.

Nu heb ik maar gevraagd of ze hem ongerepareerd terug willen sturen, betaal ik nog 35 euro servicekosten. Baal hier verschrikkelijk van want heb het toestel pas sinds november vorig jaar. Wat zijn nu nog mijn mogelijkheden, brief sturen naar Sony Ericsson met een klacht en het verzoek om de reparatiekosten van het toestel te vergoeden?

• the boiler
contact opnemen met de xperia lijn zij kunnen wel het een en ander regelen

• jr-n
quote:
the boiler schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:50:
contact opnemen met de xperia lijn zij kunnen wel het een en ander regelen
Sony Ericsson heeft mij telkens doorverwezen naar mijn provider (Vodafone) met de melding dat het wel onder garantie van SE viel.

Het staat overigens in de reparatievoorwaarden dat je onderzoekskosten betaalt als je het toestel ongerepareerd terugwilt. Wel erg jammer inderdaad, maar vodafone is ingedekt.
Zie de reparatievoorwaarden artikel 3: punt 3 en punt 5.

dus hoe rot het ook is, er zit niets anders op...

Trouwens, ze zijn mijn telefoon kwijtgeraakt nadat ik m had ingeleverd. Niet aangekomen bij dynafix, wel verstuurd vanuit Vfw zaandam...
moest er zelf achter komen na een dikke maand, er was mij niets gemeld.
wat nu?

• the boiler
nou ik ben pas goed geholpen nadat ik een klacht heb ingedient.
dit was bij KPN Hi en heb deze schriftelijk gedaan gericht aan hun klachten afdeling
Ik heb toen een persoonlijke begeleider gekregen die mij bijstond net zolang tot er een oplossing was.
dus als het niet op de normale manier lukt raad ik je aan om een brief te schrijven.

• jr-n
Tja, ik heb al gemaild naar de klantenservice, er zou vandaag antwoord moeten komen, maar ik heb dus wel alweer een week gewacht.
knappe service van KPN inderdaad!

maar volgens mij wordt dit een beetje offtopic, sorry en bedankt!

• The Legend

The Legend

*Plop*

quote:
jr-n schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:32:
[...]

Sony Ericsson heeft mij telkens doorverwezen naar mijn provider (Vodafone) met de melding dat het wel onder garantie van SE viel.

Het staat overigens in de reparatievoorwaarden dat je onderzoekskosten betaalt als je het toestel ongerepareerd terugwilt. Wel erg jammer inderdaad, maar vodafone is ingedekt.
Zie de reparatievoorwaarden artikel 3: punt 3 en punt 5.

dus hoe rot het ook is, er zit niets anders op...

Trouwens, ze zijn mijn telefoon kwijtgeraakt nadat ik m had ingeleverd. Niet aangekomen bij dynafix, wel verstuurd vanuit Vfw zaandam...
moest er zelf achter komen na een dikke maand, er was mij niets gemeld.
wat nu?
Ze zijn jouw toestel kwijtgeraakt dus dan zijn ze verplicht om die 'schade' te herstellen. Per direct een nieuw toestel lijkt mij niet onredelijk om te vragen. Ik zou er echt niet mee akkoord gaan om ergens een klacht in te dienen! Laat ze het maar direct oplossen, zo niet stel je ze schriftelijk in gebreke (aangetekend) met een oplos deadline van ~5 werkdagen.

Btw, iemand op de hoogte van SE Servicepoints in oost nederland? In Enschede was het de Phonehouse maar die schijnt gesloten te zijn. Ik las ergens in het topic over een zaak in Winterswijk maar die reageren niet op een mail, ff bellen maar. Iemand nog andere opties?

The Legend wijzigde deze reactie 21-08-2009 13:01 (10%)

• Djteaser
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 06-07 13:23
Ik heb onlands mijn scherm vervangen van mijn xperia, die was gebarsten.Die doet het nu prima, alleen kan ik geen verbinding maken met het Vodafone netwerk. ik krijg bij het ontvanst icoontje een uitroepteken. En als ik naar netwerken ga zoeken, krijg ik ook foutmeldingen.

Blu-tooth en Wifi etc werken wel gewoon. Ik heb het idee dat ik iets gereset heb of iets dergelijks. Maar kan op internet ook niks vinden over instellingen.

Heeft iemand enig idee??

• joedy87
Ik ga binnenkort toch maar weer eens mijn X1 inruilen voor alweer mijn 4e nieuwe in nog geen jaar tijd. Scheuren...het ding gaat niet meer over, trilt niet meer.
Ik heb echt uit-het-raam-gooi neigingen!

• harmz
  • Registratie: april 2006
  • Nu online
ik heb nu ook last van een scheurtje bij het volume knopje.

wat is nu de verdere afhandeling van dit probleem, moet ik naar mn provider(t-mobile) waar de telefoon van is, of naar SE.

• Pepz0rz
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23-04-2010
Heeft er al iemand contact opgenomen met de consumentenbond? Ik ben zelf helaas ook de dupe van al dit gezeik en krijg op geen mogelijkheid een nieuwe of een kostenloze reparatie! Schofterig, belachelijk etc. etc. Mijn ervaring met dit soort dingen is echter dat met de hulp van de consumentenbond je er meestal wel uitkomt.

Ik ga zo direct een brief de deur uit doen met als afsluiting ook als ze het probleem nu niet serieus gaan nemen ik contact op ga namen met de consumentenbond en hoop daarbij natuurlijk dat ik daarbij jullie steun kan verwachten!

Ook dit gehele forum uitgeprint als bijlage dus het zal een dure brief worden! :)

• Alieunited
  • Laatst online: 27-10 16:28
@Pepz0rz: Ik doe mee!

Net een flinke mail de deur uitgedaan naar SE.
Mijn telefoon ligt inmiddels via T-Mobile bij Solid Vison die hem niet kostenloos willen repareren, maar het probleem wel toegeven.

Naast een flinke scheur zoals de foto op deze pagina en een scheur van de Jack naar de camera zaten er op mijn toestel enkele deuken ivm. valschade. (had ik maar voorzichtiger moeten doen! argh!)
Daarom kwam mijn toestel niet in aanmerking voor de clementie regeling voor kostenloze reparatie.

Ongelooflijk! het is toch gewoon een probleem van de telefoon, of er nu één of twee krasjes meer opzitten maakt toch niks uit!?

Ben benieuwd naar hun reactie.

• lorddusk
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 28-10 19:21
Hmm, de mijne is nu dus ook naar de haaien.

Heb zo'n leuk scheur(tje) bij de volume knop zitten, en mn toetsenbord hapert als de pest.

bv tijdens het msnen bij het woordtje nooit krijg ik nooooooooit te zien op mn scherm...

Wat raden jullie mij aan? naar een Hi service punt fietsen, of eerst contact opnemen met SE/Hi?

Weet niet of het nog van belang is, maar het is er eentje van 09W04

• Dj Neo Ziggy

Dj Neo Ziggy

Hobbykok

quote:
Alieunited schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:42:
@Pepz0rz: Ik doe mee!

Net een flinke mail de deur uitgedaan naar SE.
Mijn telefoon ligt inmiddels via T-Mobile bij Solid Vison die hem niet kostenloos willen repareren, maar het probleem wel toegeven.

Ben benieuwd naar hun reactie.
Dat zijn echt zakkenwassers die Solid vision!
Ben er ook geweest zie mijn reacties ergens in dit topic.
Dynafix doet veel minder moeilijk!
Heb dus daar ook netjes de achterklep netjes vervangen gekregen, en bij solid vision gooide ze het erop dat dat niet onder garantie valt.

• M.Ozturk
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 12-02-2010
quote:
Alieunited schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:42:Net een flinke mail de deur uitgedaan naar SE.
Naar welk adres heb je je mail opgestuurd?Ik heb namelijk een mail gestuurd naar het emailadres X1.nl@support.sonyericsson.com, maar ik heb 2 weken geen reactie ontvangen...

• Alieunited
  • Laatst online: 27-10 16:28
quote:
M.Ozturk schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:58:
[...]

Naar welk adres heb je je mail opgestuurd?Ik heb namelijk een mail gestuurd naar het emailadres X1.nl@support.sonyericsson.com, maar ik heb 2 weken geen reactie ontvangen...
Naar: x1support.nl@sonyericsson.com

Vandaag de volgende mail terug gehad.
quote:
Geachte heer Mulder,
Hartelijk dank voor uw E-mail aan Sony Ericsson X1 support.
Met betrekking tot uw vraag delen wij het volgende mede:
U kunt uw telefoon ter controle of ter reparatie aanbieden bij een van onderstaande Sony Ericsson Service Locations of via de plaats van aankoop.
Wij verzoeken u eerst telefonisch contact op te nemen met de desbetreffende service locatie.
Neemt u aub uw aankoop nota mee, waar het IMEI (serienummer) op vermeld staat:

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik heb vandaag ook gebeld met het SE service nummer. Daar verwijzen ze me naar 2call.nl of het SE servicepoint in Enschede aan het van Heekplein dat al weken gesloten is (neemt iig niemand op daar).

Mijn probleem is dus ook dat er valschade (deukjes/krasjes) op de hoeken zit, naast een afgebrokkelde zilveren rand en een scheur bij de volumeknop. De kerel aan de telefoon zei ook dat dit dan waarschijnlijk niet onder de garantie viel 8)7 Ik vind het maar een vreemde gang van zaken, de schade die er is door een constructiefout hoort toch vervangen te worden ongeacht of er ergens anders nog een kras zit? Ik snap dat die valschade waarschijnlijk dan ook verholpen wordt en ze dat liever niet hebben maar jah, is dat mijn probleem?

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas wel twee verschillende dingen... als ik hem nu opstuur weet ik bijna zeker dat ze het gooien op user-error en ik 50-100 euro onderzoekskosten mag lappen. Denk dat ik het maar zo laat dan :/

• Pepz0rz
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23-04-2010
quote:
lorddusk schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:23:
Hmm, de mijne is nu dus ook naar de haaien.

Heb zo'n leuk scheur(tje) bij de volume knop zitten, en mn toetsenbord hapert als de pest.

bv tijdens het msnen bij het woordtje nooit krijg ik nooooooooit te zien op mn scherm...

Wat raden jullie mij aan? naar een Hi service punt fietsen, of eerst contact opnemen met SE/Hi?

Weet niet of het nog van belang is, maar het is er eentje van 09W04
Ik zou naar het Hi service punt gaan.. meeste kans tot nu toe denk ik

• The Legend

The Legend

*Plop*

quote:
The Legend schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:31:
Ik heb vandaag ook gebeld met het SE service nummer. Daar verwijzen ze me naar 2call.nl of het SE servicepoint in Enschede aan het van Heekplein dat al weken gesloten is (neemt iig niemand op daar).

Mijn probleem is dus ook dat er valschade (deukjes/krasjes) op de hoeken zit, naast een afgebrokkelde zilveren rand en een scheur bij de volumeknop. De kerel aan de telefoon zei ook dat dit dan waarschijnlijk niet onder de garantie viel 8)7 Ik vind het maar een vreemde gang van zaken, de schade die er is door een constructiefout hoort toch vervangen te worden ongeacht of er ergens anders nog een kras zit? Ik snap dat die valschade waarschijnlijk dan ook verholpen wordt en ze dat liever niet hebben maar jah, is dat mijn probleem?

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas wel twee verschillende dingen... als ik hem nu opstuur weet ik bijna zeker dat ze het gooien op user-error en ik 50-100 euro onderzoekskosten mag lappen. Denk dat ik het maar zo laat dan :/
Inmiddels wel The Phone House in Enschede gesproken. Blijkt dus weer open te zijn. Zij repareren daar niet maar sturen de foon op naar Dynafix. Eventuele onderzoekskosten bij schade die niet onder de garantie valt zijn 35,70 volgens de medewerker. Denk dat ik volgende week toch maar ff de boel opstuur.

Iemand ervaring met Dynafix, haarscheurtjes + valschade = wel of niet garantie? :P

• Kyhfin
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11-10 13:20
Ik heb mijne gekocht op 20 december (althans gekregen bij abbo). 1 januari een barstje bij stylus en 4 januari op laten sturen. Destijds gemaakt en toen ik hem terugkreeg binnen 2 weken weer een nieuwe scheur. Op dat moment had ik hem al langer kwijt geweest dan dat ik hem echt bij me had. Zeiden ze ook nog ja je hebt geen verzekering afgesloten, net alsof dat nodig is, want ik ben normaal überzuinig op al mijn spullen, geef ze nooit uit handen zelfs.
Nou bij tweede verzending werd gemeld dat het val/gebruikersschade was en dat het 142 euro kost. Niet gedaan en voor iets van 35 laten terugsturen aan onderzoekskosten en er was echt kleine schade wat dus niet onder garantie viel blijkbaar.

Op dit moment mankeert mijn Xperia aan de volgende punten:
- Toetsenbord werkt niet altijd correct. Soms pakt hij toetsen niet en soms ineens dubbel of zelfs drievoudig, terwijl ik ze kort in hou. Mijn spatiebalk 'klikt' soms zelfs iets.
- Bij de stylus is het wederom gaan barsten (na reparatie) en is ook begonnen af te brokkelen.
- Er zit een grote barst bij behuizing tot aan de batterij, althans de bovenkant gaat zelfs opstaan en als je het terugdrukt is er grote tegendruk, waarschijnlijk teveel 'apparatuur' in te kleine behuizing.
- Klein barstje in glimmende zijkant (dat was wat ik had toen hij niet gemaakt werd).

Kortom, ik durf hem niet meer op te sturen, omdat ik vorige keer al op 142 euro zat en toen onderzoekskosten moest betalen. Studiegenoot van mij heeft barsten op precies dezelfde plek als ik, het lijkt wel een tweeling onze telefoon qua barst en ook zijn toetsenbord werkt niet goed meer

Toch vraag ik me af of we niet wat kunnen ondernemen hier tegen, dit is toch gewoon geen deugdelijk product meer?

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik hoorde gisteren dat KPN Business Points ook SE service punt zijn. Die sturen hem wel eerst op naar hun eigen repaircentre en daarna pas naar SE (Dynafix?). Voordeel is dat KPN geen verzend- of onderzoekskosten rekent. Je krijgt eerst een prijsopgave als het niet onder de garantie valt, ga je er niet mee akkoord komt 'ie gratis terug. Nadeel is dat het waarschijnlijk wel een stuk langer duurt dan bij Dynafix.

• jkchan
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11-09-2009
Hallo,

ik heb paar weken de xperia (silver)

er barsten van de scheuren, ik wil hem graag laten repareren,

maar ik heb hem 2de hands gekocht dus ik weet niet 1..2..3 bij wie ik moet zijn?

en hoeveel het mij gaat kosten?

iemand hier meer info?

alvast bedankt.

• Alex)
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 13:30
Ik begin hier een beetje de balen van te krijgen. In december mijn silver X1 ontvangen, en vrij snel weggebracht voor reparatie, onder andere vanwege scheuren. (08W44)

Na een lange tijd teruggehad en was de boel gerepareerd. Na een paar maanden weer weggebracht, dit ivm andere problemen. 2 weken later teruggehad, het hele toestel was vervangen, ditmaal door een 09W04-model.

En nu heb ik een haarscheurtje ontdekt vlak boven de camera. Vlak naast de flitser, in het zilveren randje. Deze loopt omhoog naar de bovenkant.

Stom ding.

We are shaping the future

• Janet
  • Laatst online: 16-02-2011
Ik heb mijn Xperia nu sinds februari en sinds juni alleen maar drama ermee. Dr trilfunctie bleef maar afgaan tot ik de batterij eruit haalde en de welbekende scheuren. Nu sinds vandaag start mijn telefoon ook nog eens niet meer op. Hij valt uit na het groene WM scherm.

Ik ben teruggegaan naar de GSM shop waa rik hem hem gekocht en hun geven aan niks van de problemen te kennen. Nu ben ik al naar meerdere Telecom shops geweest en nergens geven ze aan dat de scheuren ed bekende problemen zijn. En dan is terugsturen volgens hun dus geen optie.

Wat moet ik hier nu mee. Ik heb de telefoon los gekocht en doordat die gozer in de shop de hele tijd aan het kloten was met mn nieuwe tel (installeren ed) vergeten een verzekering af te sluiten terwijl ik daarom gevraagd had. Kan ik mn telefoon nu weggooien of is er nog hoop? Ik heb maar weer mn oude viewty uit de kast gepakt wat ik nog erger vind. Ik zit helas nu niet meer zo goed bij kas dat ik weer een losse telefoon kan kopen.

• LZF
  • Laatst online: 22-09 00:04
OK dit is de spreekwoordelijke druppel, ik ontdek net dus wéér een scheur in mijn intussen 4e! X1, uiteraard op dezelfde plek bij de volume knop. Voor mij geen Sony Ericsson bagger meer, ik zal ongetwijfeld weer minimaal een maand moeten gaan wachten tot SE tot de conclusie komt dat het nog steeds een productiefout is...

De vervanger zal waarschijnlijk wel de HTC Touch Pro 2 gaan worden.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Bedenk wel dat de fabrikant juist HTC is en je nu wil overstappen naar een... HTC :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• john-hendriks
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 27-10 09:46
quote:
MsG schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 01:20:
Bedenk wel dat de fabrikant juist HTC is en je nu wil overstappen naar een... HTC :).
ik denk dat de oorzaak meer zit in het budget dat SE beschikbaar stelt voor de X1 bij HTC. Bij eigen toestellen van HTC komen die klachten nauwelijks voor

• LZF
  • Laatst online: 22-09 00:04
De keuze tussen 3rd party HTC (SEXX1) en HTC's eigen lijn van devices was voornamelijk vanwege de slick looks van de X1. Dat een goed uiterlijk alleen niet garant staat voor goede telefoons mag intussen wel duidelijk zijn uit het feit dat er hier al 32 pagina's en op XDA zelfs 132!! pagina's volop word geklaagd over de kwaliteit van de X1.

• the boiler
quote:
MsG schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 01:20:
dat maakt juist niet uit
het is gewoon een ontwerp fout die niet wordt toegegeven waardoor niemand die de service moet leveren ingelicht wordt en daardoor misverstanden ontstaan doordat de klacht beter geinformeerd is als de verkoper
dus onstaat er de situatie dat de verkopende en de reparerende partij de koper de schuld geven
Als SE gewoon de partijen goed ingelicht had over dit probleem hadden ze betere service verleend

• Janet
Ik ga vanmiddag naar de GSM Shop met mn telefoon, kijken of ze hem nu wel innemen. Probleem is alleen dat ik dus geen bon heb, maar wel mn bankafschrift waar ik ¤599.- heb gepint. Alleen hun willen dus dat ik 10 Euro moet betalen voor een kopie bon :I geldklopperij van de GSM Shop

• Janet
Dit is trouwens de mailconversatie die ik gister met SE zelf had

Verzonden: maandag 7 september 2009 12:33
Aan: 'X1.nl@support.sonyericsson.com'
Onderwerp: XP Barsten

Beste,

Ik heb mijn Xperia nu sinds februari en sinds juni alleen maar drama ermee. Dr trilfunctie bleef maar afgaan tot ik de batterij eruit haalde en de welbekende scheuren. Nu sinds vandaag start mijn telefoon ook nog eens niet meer op. Hij valt uit na het groene WM scherm.

Ik ben teruggegaan naar de GSM shop waar ik hem hem gekocht en hun geven aan niks van de problemen te kennen. Nu ben ik al naar meerdere Telecom shops geweest en nergens geven ze aan dat de scheuren ed bekende problemen zijn.

Wat moet ik hier nu mee. Ik heb de telefoon los gekocht en doordat die gozer in de shop de hele tijd aan het kloten was met mn nieuwe tel (installeren ed) vergeten een verzekering af te sluiten terwijl ik daarom gevraagd had. Kan ik mn telefoon nu weggooien of is er nog hoop? Ik heb maar weer mn oude viewty uit de kast gepakt wat ik nog erger vind. Ik zit helaas nu niet meer zo goed bij kas dat ik weer een losse telefoon kan kopen.

ik heb uw ailadres gevonden op: Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic

Van: x1.nl@support.sonyericsson.com [mailto:x1.nl@support.sonyericsson.com]
Verzonden: dinsdag 8 september 2009 10:43
Aan: XXXX
Onderwerp: Ticket: 85019236

The new Xperia X1 from Sony Ericsson.
With a unique customisable interface, blisteringly-fast browsing,
Windows Mobile software and 400MB of expandable storage for
all your multimedia needs, X1 is your world, your way.
www.sonyericsson.com/Xperia

Geachte mevrouw XXXX,

Wij zouden graag de cover van uw Sony Ericsson X1 willen vervangen, daarom kunt u uw telefoon ter controle of ter reparatie aanbieden bij een van onderstaande Sony Ericsson Service Locations of via de plaats van aankoop.
Wij verzoeken u eerst telefonisch contact op te nemen met de desbetreffende service locatie.

Indien de garantie is vervallen, dan moet u er rekening mee houden dat aan de reparatie van uw toestel kosten verbonden zijn. De simkaart hoeft niet meegezonden te worden.
Neemt u aub uw aankoop nota mee, waar het IMEI (serienummer) op vermeld staat:

Indien u verdere ondersteuning wenst met betrekking tot uw X1, verzoeken wij u in contact te treden onze speciale X1 hulplijn.

Voor meer informatie met betrekking tot onze producten en diensten neemt u een kijkje op op onze website: www.sonyericsson.nl

Met vriendelijke groet,

Ricardo Juhasz
Sony Ericsson Contact Center
Email: x1.nl@support.sonyericsson.com
Phone : 0900 9973742

Beste,

Bedankt voor uw reachtie, ik heb alleen nog 1 aanvulling en een vraag:
Orange Shop
Lijnbaan 54
3012 EP Rotterdam
06- 28023198

Die bestaat niet meer, er zit nu een kledingzaak.
Hoe kom ik er achter of mijn garantie is verlopen? Ik heb mijn toestel nl in februari gekocht.

Met vriendelijke groet,

XXXX

Van: x1.nl@support.sonyericsson.com [mailto:x1.nl@support.sonyericsson.com]
Verzonden: woensdag 9 september 2009 8:48
Aan: XXXX
Onderwerp: Ticket: 85019236

The new Xperia X1 from Sony Ericsson.
With a unique customisable interface, blisteringly-fast browsing,
Windows Mobile software and 400MB of expandable storage for
all your multimedia needs, X1 is your world, your way.
www.sonyericsson.com/Xperia

Geachte mevrouw X,

U heeft 2 jaar garantie op de telefoon vanaf de dag van aankoop. Deze valt dus nog ruim binnen garantie. In Rotterdam kunt u naar volgend adres gaan;
PhoneTelecom
Noordmolenstraat 20
3035 RJ Rotterdam
Tel : 010-4671777
Fax : 010-4659673

Indien u verdere ondersteuning wenst met betrekking tot uw X1, verzoeken wij u in contact te treden onze speciale X1 hulplijn.

Voor meer informatie met betrekking tot onze producten en diensten neemt u een kijkje op op onze website: www.sonyericsson.nl

Met vriendelijke groet,

Ricardo Juhasz
Sony Ericsson Contact Center
Email: x1.nl@support.sonyericsson.com
Phone : 0900 9973742

Contact | Juridisch | Privacy
©Copyright 2001-2008. Sony Ericsson Mobile Communications. All rights reserved.

• jr-n
Ja dat is wel netjes toch?
Gewoon onder garantie laten repareren... Zo is het bij mij ook gegaan: even mailen met SE, die zeggen dat het onder garantie valt, dan met dat bericht naar de winkel om te laten opsturen...

Inmiddels heb ik een nieuwe Xperia gekregen omdat ze de mijne waren kwijtgeraakt bij het opsturen naar dynafix. Helaas voor Vodafone had ik 2 dagen eerder al een aangetekende brief naar de directeur van de klantenservice gestuurd...

Mijn nieuwe toestel is batch 09W09, iemand daar al problemen mee gehad?

• Janet
quote:
jr-n schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:38:
Ja dat is wel netjes toch?
Gewoon onder garantie laten repareren... Zo is het bij mij ook gegaan: even mailen met SE, die zeggen dat het onder garantie valt, dan met dat bericht naar de winkel om te laten opsturen...

Inmiddels heb ik een nieuwe Xperia gekregen omdat ze de mijne waren kwijtgeraakt bij het opsturen naar dynafix. Helaas voor Vodafone had ik 2 dagen eerder al een aangetekende brief naar de directeur van de klantenservice gestuurd...

Mijn nieuwe toestel is batch 09W09, iemand daar al problemen mee gehad?
Bedankt voor je reactie,

Ben jij toen naar de winkel die zij aangaven gegaan of gewoon naar de zaak waar je de X1 had gekocht?
Ik baal namelijk echt van het bonnetje waar ik nu 10 euro voor moet betalen. Ze weten toch zelf dat het toestel nog geen 2 jaar oud is?

Hmm "vervelend" voor je dat je een nieuwe hebt gekregen :*) ik hoop wel dat ze wat doen met je klacht. Meestal boeit het ze niet zoveel.

Mijn telefoon is 08W50 dus ik kan je niet verder helpen.

• The Legend

The Legend

*Plop*

Het punt is ook dat de SE service lijn wel kan zeggen dat het onder de garantie valt, maar zij beoordelen dat niet! Het toestel wordt in de betreffende shop opgestuurd naar Dynafix oid en die bepalen vervolgens of het een garantiegeval is of niet. Onderzoekskosten, 40 euro bij geen garantie. Mooi klote als je én scheuren én valschade hebt.

• jr-n
quote:
Janet schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:53:
[...]

Bedankt voor je reactie,

Ben jij toen naar de winkel die zij aangaven gegaan of gewoon naar de zaak waar je de X1 had gekocht?
Ik baal namelijk echt van het bonnetje waar ik nu 10 euro voor moet betalen. Ze weten toch zelf dat het toestel nog geen 2 jaar oud is?

Hmm "vervelend" voor je dat je een nieuwe hebt gekregen :*) ik hoop wel dat ze wat doen met je klacht. Meestal boeit het ze niet zoveel.

Mijn telefoon is 08W50 dus ik kan je niet verder helpen.
Ik ben gewoon naar de dichtstbijzijnde Vodafonewinkel gegaan. Met een mailtje van SE dat het onder HUN garantie kon worden gerepareerd. Is trouwens wel jammer van je bonnetje, matige service lijkt me! Anderzijds hadden ze ook kunnen zeggen: Bonnetje Foetsie? Garantie Foetsie!
maar 10 euro voor een kopietje is niet echt 'service'

@ TheLegend: met het mailtje van SE heb ik m'n X1 dus bij de Vfw ingeleverd, daar op de service-aanmelding laten zetten dat het onder de garantie van SE valt. Geen probleem!

• NeoFoX
@ jr-n

Ik had precies hetzelfde... ik heb ook gezegd dat het onder de garantie van SE zelf is, onder die voorwaarden opgestuurd.
Maar ho-maar dat Dynafix de scheurtjes repareerde, ja jammer meneer dat is waterschade en we vervangen de behuizing dus niet...

Zit nu dus ook met een halve SE X1 :(

- The Neo and Only -

• jr-n
quote:
NeoFoX schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:15:
@ jr-n

Ik had precies hetzelfde... ik heb ook gezegd dat het onder de garantie van SE zelf is, onder die voorwaarden opgestuurd.
Maar ho-maar dat Dynafix de scheurtjes repareerde, ja jammer meneer dat is waterschade en we vervangen de behuizing dus niet...

Zit nu dus ook met een halve SE X1 :(
no way!
Had je ook het mailtje van SE uitgeprint en laten zien? als je die mail ergens hebt kun je de kosten ook nog wel op je provider of dynafix verhalen lijkt me...
Anders is het echt pure naaierij, Elke reparatieservice weet toch dat die scheuren en barsten een fabrieksfout zijn? Toestellen met valschade en waterschade krijgen precies dezelfde barsten en scheuren volgens mij...
Ik zou proberen vol te houden, desnoods (aangetekende) brieven schrijven, werk ook vaak effectiever dan mailen of bellen.

• NeoFoX
Heb net een aangetekende brief op de bus gedaan richting Dynafix, had daarvoor eerst contact opgenomen met de consuwijzer.

Heb in de brief duidelijk het volgende geciteerd:
Uit het garantiebeleid van Sony Ericsson citeer ik: “De garantie is niet van toepassing op tekortkomingen van het product gevolge van …. schade ten gevolge van vloeistoffen”. Waardoor de afwijzing van het reparatieproces wegens een vastgestelde diagnose van “Vloeistofschade” niet acceptabel is.

Dus ik verwacht een nette brief terug, mocht dit niet het geval zijn moest ik weer even contact opnemen met de consuwijzer...

... Wordt vervolgd!

- The Neo and Only -

• jr-n
Hee die is wel goed!
Schade ten gevolg van vloeistoffen kan natuurlijk nooit een barst zijn..
Mooie optie voor mensen met afgewezen reparatieclaims vanwege vochtschade.

• Yucko
  • Laatst online: 09:31

Yucko

One clown to rule them all !

gvd, een tijd geleden de scheur onder klepje laten repareren ... nu een scheur in "chroom" rand :(

En de vorige keer deed de winkel al moeilijk over het feit dat ik geen bon meer had (gehoudens het bewijs dat ik die dag 600+ euro gepind had in hun winkel).

Straks maar eens gaan polsen of ze er nog wat aan willen gaan doen.

• DjVe
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:32

DjVe

Hatsaflats!

grrrrrrrr

ik heb een 09w17 model en ik zag gisteren dat er een dikke scheur zit bij de volumeknop....zucht...

• mennuz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 27-10 21:18
Nou, naast alle scheuren nu ook een kapotte microfoon, aankoopsbewijs van Hi is weggeraakt bij een verhuizing, bij Hi kan ik geen nieuw aankoopsbewijs krijgen.
Fabrieksgarantie, Hi mobiel zeker extra, WA verzekering, allemaal nutteloos. Heb meteen al mn extra bundels platgegooid, ik haal gewoon een andere telefoon met een nieuw abbonement. leuk zeg, had dat kadaver nog maar 10 maanden en ik kan er nu al niks meer mee, geen winkel die m wil maken zonder bon, zelfs Hi.nl niet met hun vrolijke policy.

• joedy87
Pff zo naar deze telefoon uitgekeken vorig jaar maar niks anders dan ellende...

Scheuren (3e toestel alweer) beltonen die de helft van de tijd niet afgaan..een telefoon die denkt dat de headset alsmaar ingestoken is..berichten niet meer open krijgen (alleen na een restart) smsjes die in postvak uit blijven staan en vaak na 10x opstarten nog niet verzonden worden..
Ik ben het zo spuugzat met dit ding. Het erge is dat ik nog een dik jaar aan deze telefoon vastzit. Het is een prachttoestel maar als ik zie dat SE al bezig is met de X2 & X3 dan denk ik zorg verdomme eerst eens dat je klanten over het eerste model tevreden zijn.

Bij KPN repair & go is het ook afgelopen met het inruilfeest, waar je eerder nog een compleet nieuwe X1 kreeg bij scheurtjes e.d. worden ze nu ook gewoon opgestuurd. Telefoon een dikke maand kwijt dus.

Weet niet iemand of het mogelijk is om een andere telefoon uit te zoeken? ZONDER kosten natuurlijk, ik bedoel je hebt als klant toch ook rechten of is het niet zo makkelijk?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013