360 current fave(cf): sf4, verw.volgnd aankoop(vva): g.h.M wii cf:Zelda TP vva:galaxy/TP/mad world xbla cf:gw2 vva:HD trials VC cf:soldier blade vva:Super metroid
Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deel 103
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicWii Music is inmiddels wereldwijd al meer dan 700.000 keer verkocht, en de echt verkoop periode moet nog beginnen. Wii Music heeft aan het eind van dit jaar gewoon 1.5 tot 2 miljoen stuks verkocht. Het spel is door een relatief erg klein team gemaakt, dus dit noemen ze nou "cashen"quote:alvi schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:19:
En daar wou ik eigenlijk toe komen. In één van de vorige episodes (33/32) worden de NPD verkoopscijfers naast elkaar gelegd. 1.000.000+ voor de kleppers (in Q4), WiiMusic: 81.000 (op het moment van die episode). Hierbij past maar één smiley:(x10 enzo)
XBOX 360 Gamertag NES/GameBoy/SNES/Gamecube/DS Lite/Wii Xbox/Xbox 360 PS1
Reg. datum: 22 april 2008
Ik kan er hier op het werk helaas niet naar linken (web marshall).
Ik ga me verder niet mengen in de discussie, wat er ook gezegd wordt, de mensen die een andere mening zijn toegedaan worden toch niet overtuigd, maar persoonlijk vind ik het wel meevallen qua games schaarste. heb nog een hoop lol met de Wii-games, maar ik moet wel zeggen dat ik sinds SSBB niet meer reikhalzend naar een game heb uitgekeken.
Alstu: http://news.vgchartz.com/news.php?id=2586quote:lowrider76 schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:30:
Ter info, op vgchartz las ik gister een artikel over first party releases van Nintendo. Daar werd vnl. de releases van de GC en de Wii vergeleken.
Ik kan er hier op het werk helaas niet naar linken (web marshall).
Maar goed, beter nieuws is dat na Disaster NoE nu besloten heeft Fatal Frame 4 naar europa te halen en dat is nu echt een game waar ik naar uit zit te kijken. Lekkere horror game waarvan we hopelijk eindelijk eens weer lekker kunnen genieten
Steffy wijzigde dit bericht 01-12-2008 12:54 (5%)
of all those who are born most are so fortunate as te be sentenced to death for surely they are better of than those who are sentenced to life!!
Reg. datum: 10 februari 2004
Dittoquote:lowrider76 schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:30:
Ik ga me verder niet mengen in de discussie, wat er ook gezegd wordt, de mensen die een andere mening zijn toegedaan worden toch niet overtuigd, maar persoonlijk vind ik het wel meevallen qua games schaarste. heb nog een hoop lol met de Wii-games, maar ik moet wel zeggen dat ik sinds SSBB niet meer reikhalzend naar een game heb uitgekeken.
Reg. datum: 01 februari 2004
Afgelopen NPD Software(oktober):
360 FABLE II MICROSOFT (CORP) Oct-08 1 790K
WII FIT W/ BALANCE BOARD NINTENDO OF AMERICA May-08 2 487K
360 FALLOUT 3 BETHESDA SOFTWORKS Oct-08 3 375K
WII MARIO KART W/ WHEEL NINTENDO OF AMERICA Apr-08 4 290K
WII PLAY W/ REMOTE NINTENDO OF AMERICA Feb-07 5 282K
360 SAINTS ROW 2 THQ (CORP) Oct-08 6 270K
PS3 SOCOM: U.S. NAVY SEALS CONFRONTATION SONY (CORP) Oct-08 7 231K
PS3 LITTLE BIG PLANET SONY (CORP) Oct-08 8 215K
360 NBA 2K9 TAKE 2 INTERACTIVE (CORP) Oct-08 9 202K
360 DEAD SPACE ELECTRONIC ARTS Oct-08 10 193K
We weten daarnaast dat nummer 11 t/m 15 verschillende SKU's waren en daarnaast Far Cry 2 en Wii Music ergens na de 20 terecht kwam. Dan kan de game never nooit 700k verkocht hebben, want het was ook een complete flop in Japan.
Blijft Europa over en kijk zelf maar naar Engeland en Nederland:
Nederland:
Week 47, 2008
01 (01) [PC] World Of Warcraft/wrath Of The Lich King (Activision Blizzard)
02 (07) [PS3] Call Of Duty/world At War (Activision Blizzard)
03 (__) [PC] Football Manager 2009 (Sega)
04 (08) [360] Call Of Duty/world At War (Activision Blizzard)
05 (09) [PC] Call Of Duty/world At War (Activision Blizzard)
06 (03) [WII] Mario Kart (Nintendo)
07 (__) [WII] Wii Music (Nintendo)
08 (02) [360] Gears Of War 2 (Microsoft)
09 (04) [WII] Wii Fit (Nintendo)
10 (10) [NDS] Professor Layton (Nintendo)
Engeland:
Week 47, 2008
01 (01) 360 Call Of Duty: World At War (Activision Blizzard)
02 (03) PS3 Call Of Duty: World At War (Activision Blizzard)
03 (07) WII Mario Kart Wii (Nintendo)
04 (09) WII Wii Fit (Nintendo)
05 (10) NDS Dr Kawashima's Brain Training (Nintendo)
06 (08) WII Wii Play (Nintendo)
07 (11) WII Wii Music (Nintendo)
08 (04) PC Football Manager 2009 (Sega)
09 (05) 360 Gears Of War 2 (Microsoft)
10 (13) WII Mario & Sonic At The Olympic Games (Sega)
Dat gaat nooit 700k worden
quote:

Als je de cijfers van VGChartz vergelijkt met de jaarcijfers van de uitgevers, blijkt dat ze goede bronnen hebben, de cijfers kloppen namelijk
PWM wijzigde dit bericht 01-12-2008 13:29 (3%)
- Ubisoft
- Activision
- Microsoft
- Sony
- EA
Dat zou betekenen dat zij de juiste bronnen hebben, maar dat iedereen er naast zou zitten bij Nintendo? Het zou kunnen, maar lijkt mij onwaarschijnlijk.
* pwm is gek op jaarverslagen
Overigens word Halo 3 elke week nog steeds door 2 miljoen unieke personen online gespeeld, verdeeld over zo'n 20 miljoen online potjes. DIt is dus een jaar na release. Niet echt een lege hype te noemen
PWM wijzigde dit bericht 01-12-2008 14:13 (20%)
Reg. datum: 07 december 2004
Van wat ik heb gehoord is de xbox versie vloeiender dan de ps3 versie, dus dat probleem is schromelijk overdreven als je een xbox hebt. Ik heb het ook gemerkt, maar zo dramatisch is het echt niet, je doet alsof de game helemaal naar 1 fps gaatquote:NinteX schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:29:
Top games, haha, GTAIV is de meest overhypte game van het afgelopen millenium, als ik om de bocht die ik draai een framedrop heb dan snap ik niet hoe zo'n game een tien kan krijgen. Daarnaast is er zo weinig te doen in de stad als je de game hebt uitgespeeld. In San Andreas had je wat betreft veel mogelijkheden. De enige versie die misschien in de buurt komt van die 10 wordt de PC-versie, als ze al die technische problemen oplossen.
Nu goed, af en toe een framedrop is veel erger natuurlijk dan continu op PIII/geforce 2MX graphics zitten te kijken
En vertel je hiermee iets nieuws? Niemand vindt CoD: WaW 'subliem', en dat hoeft het ook niet te zijn. Wie veel budget heeft kan zich makkelijk die game kopen en een beetje knallen, en wie dat niet kan speelt verder met CoD4. Het is gewoon even leuk en met veel actie knallen. Huurgame... Je weet gewoon dat Treyarch in die korte tijd gewoon geen dijk van een spel zal neerzetten.quote:Ik vond COD:WaW wel leuk, maar niet echt geweldig moet ik zeggen. Ik wordt niet warm of koud van een Treyarch game van 6 a 7 uurtjes waar je een beetje door een gescript WOII conflict rondloopt. Het is leuk knalvoer maar COD4 zat veel beter in elkaar.
Maar ze zijn wel voorbereid en stevig aan het werk. Er zijn op voorhand afspraken gemaakt en ze werken met een bepaalde visie. De games zijn aangekondigd nog voor de lancering van de ps3 en je weet dat ze komen. Done when it's done. (MGS4, LBP, Killzone, GT5) Ik kan daar best op wachten, want ik wéét dan dat me nog veel leuks te wachten staat. De teller staat toch al mooi op 2/4. Straks in Q1 3/4 en GT5; tja, god mag weten wanneerquote:Ja we willen pareltjes, maar ze moeten wel binnen 5 minuten ontwikkeld worden en het liefst moet Miyamoto er aan mee helpen. Als je een pareltje wilt dan moet je wachten tot de top teams weer een game af hebben. Dat geldt niet alleen voor Nintendo maar ook voor ieder andere software ontwikkelaar. Als je kijkt naar output van Kojima productions tijdens de ontwikkeling van MGS4 dan was dat bijna niets. ... zijn allemaal projecten van externe studios. Niet van S-E zelf.
Heb je van Nintendo nu ook maar het idee dat er iemand achter het roer staat, wat betreft games uitbrengen? "Even iets proberen... Ow, wat nu, wat kunnen we nu bedenken..."
En waar zit het probleem met externe studios? De communicatie met sony zal nog steeds optimaal zijn en ze werken voor sony. De communicatie tussen de first party studios onderling lijkt ook goed te zijn. Ik zou eerder hopen dat nintendo iets meer externe studios had, dan konden ze de opdrachten en games beter verdelen en plannen.
Halo 3 vind ik ook weinig aan. En hype maakt tegenwoordig in de gedachtenkronkels van tweakers de game per definitie slecht. Zo lust ik nog wel wat associatief denken. Je zou als gamestudio bijna schrik moeten hebben dat een game gehyped zal worden (wat een kutwoord trouwens, ik krijg er echt de kriebels van want heel dat 'hype' gedoe slaat nergens op) want hype=slecht.quote:Tja, dat komt van 2 kanten, heel veel mensen zijn niet in staat om door de hype heen te prikken en de achterliggende game te zien. Na Halo 3, GTAIV e Zelda Twilight Princess zou je denken dat het wel afgelopen zou zijn met games die de hemel ingeprezen worden omdat ze:
A - een mooie trailer hebben, B - een vervolg zijn of C - de 'journalisten' lyrisch zijn
? Killzone is nog niet af, wat moeten ze dan doen? Dat heeft niets met logica te maken? Wie enkel een ps3 heeft zal op het eind van het jaar en begin volgend jaar vast nog wel wat budget over hebben voor killzone. En we weten ook al lang genoeg op voorhand dat het er dan ongeveer aan komt. Rushen om af te hebben? Liever niet eigenlijk, we weten allemaal waartoe Christmas rushing kan leiden. In het rustige Q1 krijgt Killzone tenminste de aandacht die het verdient, nu zijn er te veel shooters... Het lijkt trouwens ook wel of alle games in Q4 moeten uitkomen, en we de rest van het jaar maar niets meer moeten verwachten. Ik heb in december meestal totaal geen tijd om te gamen en wel beter dingen te doen. Ik heb trouwens maar beperkte gametijd. Dit najaar komt mafia2 er aan als ik het goed heb, en daarmee heb ik al weer meer dan genoeg te doen tot killzone 2 komt.quote:Er zijn genoeg pittige platfomers, LBP is echter gewoon irritant. Vooral als je op een nogal buggy manier zo'n 'squash' dead krijgt. Daarnaast wordt het alleen gespeeld door hardcore gamers en vrienden/familie daarvan en mist Sony de casual boot volledig. Dat is overigens helemaal de eigen schuld met de belabberde marketing en een release midden in het drukste game-seizoen van het jaar. Ze hadden nu Killzone 2 uit moeten brengen en begin volgend jaar LBP. Logica ontbreekt het bij de heren van Sony echter al de hele generatie.
Crossplatform titels zijn ook ps3 titels natuurlijk. Aangezien ik een 'one platform gamer' ben (ik koop liever één platform waar ik dan een mooie library bij aanleg, kwestie van keuzes maken...) kunnen andere non exclusives ook top games zijn. Mirror's edge vind ik bvb geweldig, Valkyria, Motorstorm 2 vind ik ook prachtig (maar ik ben dat soort gamer, die game is ook gewoon subliem in wat het moet doen, namelijk arcade racen. Ik heb heel wat ervaring met arcade racers, dus ik weet waar ik het over heb...) en LBP vind ik wél een topper.quote:Welke twee top games zitten bij die PS3 als ik vragen mag. En ga nu niet zeggen Motorstorm en Call of Duty: Fall of Man
De wii krijgt meestal 0,0 mee van die crossplatforms, of in een sterk teruggeschroefde versie. Dus daar heb je niet eens de keuze om uw aanbod te verbreden met mainstream crossplatform. (mirror's edge? GTA IV? ...)
Punt is, voor 50 euro verschil kan ik ook straks de Wall E blu ray op m'n full HD plasma bekijken.
Een beetje competitie kan geen kwaad. Iedereen wil graag een game die het de 'benchmark' op het andere platform moeilijk maakt of evenaart. Net zoals voetbalsupporters zeker? Met Resistance 2 is het niet gelukt, forza 2 is ook niet beter dan GT5. Er zijn nog zekerheden in het levenquote:Altijd maar met GT Killer zus, HALO killer zo, waarom moeten andere franchises gekilled worden. Het lijkt wel of iedereen drie dezelfde consoles wil hebben. Punt is dat als Nintendo de Sony en MS kant op zou gaan dan zouden we drie identieke consoles krijgen en dat is echt te saai voor woorden.
Trouwens, 'killen' impliceert 'beter', dus we willen niet drie dezelfde consoles hebben. Nu ja, hieruit maak ik op dat eigenlijk alles wel goed genoeg is voor jou, en dat neem ik ook mee uit bijna al jouw posts... Ik wil games die zichzelf en counterparts op de andere platformen overtreffen. Ik sta niet met oogkleppen maar m'n eigen console te navelstaren, ik weet ook wat gaande is op bvb een xbox als ik ps3 games koop.
Sony de shooterbox ipv MS....quote:Nu hebben we MS die iets van alle kanten doet en Sony met een shooterbox. Het enige moment dat we echt 'killers' hadden was SNES vs. MegaDrive. Alleen toen waren de games echt te onderscheiden van elkaar.
quote:Als de grote publishers nu een game gaan ontwikkelen hebben ze gewoon een checklist voor zich:
- Sequel op bestaande franchise
- HD graphics
- korte singleplayer
- shooter moet coversysteem hebben
- het liefst open world
- marketing budget groter dan ontwikkel budget
Hoe anders wil je wipe-out maken? Snelle zwevende 'hoover' dingen op gekke banen. Je zal het wel met me eens zijn dat een PSP game a 480*320 niet echt mooi oogt op m'n full HD plasma. Enige wat ik wou met wipe-out is een HD versie van die game, meer hoeft dat niet te zijn. Net zoals Street fighter IV en timecrisis ook steeds hetzelfde zijn. Aan sommige klassiekers verander je niets meer. Ik wou gewoon een goede, ps3 compatibele wipe-out, al was het maar uit nostalgie. Je neemt jezelf te serieus als je daar meer van maakt dan wat het is.quote:Wat je dus krijgt zijn vooral PS2/NGC/Xbox titels in een mooier jasje tussen die "toppers". Dan kijk ik even op mijn plank en zie ik dat vooral Devil May Cry 4 daar aan voldoet net zoals even spieken Soul Calibur IV. Het staat tegenwoordig zelfs al in de naam: "Wipe-Out HD" juistem, een port van Wipe-out van de PSP in HD.
Het is trouwens wel iets meer dan een port. Veel tracks zijn aangepast voor het grote scherm, de HD audio mix is helemaal 'af' en de snelheid zit er gewoon in aan een strakke 60fps. Trouwens, waar hebben we het over, die game kost 17.99 in de PSN store
Tuurlijk joh, ik ben maar een marketing sukkel. Consumptie tot ik er bij neerval... right...quote:De marketing heeft je wel erg goed te pakken dat je deze game niet uit een budget bak haalt en de vorige delen wel. Ik zie namelijk wederom dezelfde game(behalve dat vrouwtje) in een mooier jasje. Die natural flow zat trouwens ook in die vorige games en dat is weer typisch marketing kul. Ik betwijfel dat ik het niveau van die trailer haal. Ik hoop in ieder geval dat de game niet zoals in de trailers in slow-motion draait.
Kijk, ik ga er niet op terugkomen. Ik probeer net dit soort tijdbesteding op fora te vermijden, omdat noch ik noch iemand anders daar iets aan heeft, en ik niets anders kan bedenken dat nog zinlozer is. Ik ga dan ook proberen me verder niet meer in de discussie te mengen
Toch tekenend dat het in een Wii topic op dit moment vooral gaat over games van de concurrentie...
alvi wijzigde dit bericht 01-12-2008 14:30 (4%)
Reg. datum: 19 januari 2003
Dus de enige must-buy is dan de beste game van de console.quote:NinteX schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:29:
[...]
En dat is eigenlijk ook een beetje zo, want Zelda kun je ook op de cube kopen en de Metroid Prime serie heeft maar een vrij kleine aanhang. Als ik denk aan must-have dan is dat die ene titel waar ik een Wii of PS3 of Xbox 360 voor zou halen. De PS3 haal je dan voor Metal Gear Solid 4, de Wii voor Super Mario Galaxy en de Xbox 360 dat is een moeilijke met zo'n groot software aanbod.
Dus Resistance 2, Bioshock, Devil May Cry, Call of Duty 4, Fallout, Ratchet & Clank zouden geen must-haves zijn binnen die genres. Gaat er bij mij niet in. Bovendien hoeft een must-have niet exclusief te zijn. Anders zouden multiplatform games nooit een must-have kunnen zijn.
[quote]Top games, haha, GTAIV is de meest overhypte game van het afgelopen millenium, als ik om de bocht die ik draai een framedrop heb dan snap ik niet hoe zo'n game een tien kan krijgen. Daarnaast is er zo weinig te doen in de stad als je de game hebt uitgespeeld. In San Andreas had je wat betreft veel mogelijkheden. De enige versie die misschien in de buurt komt van die 10 wordt de PC-versie, als ze al die technische problemen oplossen. Ik vond COD:WaW wel leuk, maar niet echt geweldig moet ik zeggen. Ik wordt niet warm of koud van een Treyarch game van 6 a 7 uurtjes waar je een beetje door een gescript WOII conflict rondloopt. Het is leuk knalvoer maar COD4 zat veel beter in elkaar.
[/quote]
Ok, je wilt dus serieus suggereren dat GTA4 geen topgame is, omdat het overhypt was en de framerate niet perfect. Ik ben er zelf niet eens een groot fan van, maar je ziet zo dat het een topgame is. Op vrijwel alle vlakken steekt de game goed in elkaar. Qua mogelijkheden en detail misschien zelfs de meest uitgebreide game die er is. Ook zit er nu een aardige multiplayer in.
Op die manier kan je galaxy ook wel afkraken. Die was onevenwichtig, makkelijker dan de vorige games, amper gebruik van de Wii-mote, gimmicky pointer met die kristalletjes, overal 1ups etc. Ik geloof dat ik niet eens doodgegaan ben bij een van de bosses.
Nee, als je niet ziet dat GTA4 tot die zeldzame 1% van de videogames behoort, die standaard kwaliteit bieden en waar miljoenen mensen op een vervolg wachten, dan kan ik je niet echt serieus nemen.
Want dat waren geen goede games? Dat een game niet aan de verwachtingen van een enorme hype kan voldoen(dan verwacht je bijna iets revolutionairs), betekent niet dat het geen goede games zijn. Die 3 titels zijn simpelweg beter dan 99% van de games die er uitkomen.quote:Tja, dat komt van 2 kanten, heel veel mensen zijn niet in staat om door de hype heen te prikken en de achterliggende game te zien. Na Halo 3, GTAIV e Zelda Twilight Princess zou je denken dat het wel afgelopen zou zijn met games die de hemel ingeprezen worden omdat ze:
A - een mooie trailer hebben, B - een vervolg zijn of C - de 'journalisten' lyrisch zijn
Je mag van alle Nintendo haters, Big N geen krediet geven want dan wordt iedereen kwaad, komen er verhitte discussie en worden er games aan gehaald die op zich wel goed zijn, maar waarvan wij dan vinden dat ze eigenlijk compleet bagger zijn.quote:Steffy schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:54:
Je mag van alle Nintendo fans, Big N niet tegen het zere been schoppen want dan wordt iedereen kwaad, komen er verhitte discussie en worden er games aan gehaald die eigenlijk compleet bagger zijn.
Serieus, het komt van twee kanten. De haters van Nintendo zijn het allemaal wel heel erg negatief, en de liefhebbers zien het wat mij betreft allemaal iets te zonnig in. Ik vind ook dat er een software droogte is, maar ik vind niet dat er te weinig goeie games te koop zijn. De wereld houdt niet op bij Mario Galaxy en Metroid Prime 3. Er is nog een PES 2008, er is nog Super Paper Mario, er zijn nog tonnen van VC-games, er is op dit moment Wario Land, er is ook nog SSX:Blur. Dit zijn grotendeels niet de aansprekende Nintendo namen, maar het zijn stuk voor stuk hele sterke games.
Ik ga absoluut nu niet ontkennen dat ik het jammer vind dat ik niet reikhalzend kan uitkijken naar een grote nieuwe titel, maar bij mij gaan nu niet de alarmbellen rinkelen, omdat er nog gewoon genoeg leuke titels op de planken liggen. Daarnaast komt er als voetballiefhebber zijnde wel een fantastische game aan, namelijk PES 2009. Echt, als ze daar een Master League instoppen, dan kan het gewoonweg imho niet meer misgaan. Er komt dus wel een AAA-titel aan
Feyenoord | Last.fm | Outpacing Messi |
Feyenoord | Last.fm | Outpacing Messi |
Ik heb het niet over de graphics en visuals maar over de technische kant van de game. Ga dat verschil maar eens uitzoeken.quote:alvi schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:46:
Van wat ik heb gehoord is de xbox versie vloeiender dan de ps3 versie, dus dat probleem is schromelijk overdreven als je een xbox hebt. Ik heb het ook gemerkt, maar zo dramatisch is het echt niet, je doet alsof de game helemaal naar 1 fps gaatVan sterke argumenten gesproken. Als Wii fanaat zou je de eerste moeten zijn om graphics en visuals niet te laten meetellen in een eindscore. Het gaat om de 'gameplay' toch? En die is bij gta nog altijd rock solid
Nu goed, af en toe een framedrop is veel erger natuurlijk dan continu op PIII/geforce 2MX graphics zitten te kijken
En net was het nog een 'topper'quote:En vertel je hiermee iets nieuws? Niemand vindt CoD: WaW 'subliem', en dat hoeft het ook niet te zijn. Wie veel budget heeft kan zich makkelijk die game kopen en een beetje knallen, en wie dat niet kan speelt verder met CoD4. Het is gewoon even leuk en met veel actie knallen. Huurgame... Je weet gewoon dat Treyarch in die korte tijd gewoon geen dijk van een spel zal neerzetten.
[...]
Sony voorbereid aan het werk, de bedenker van het Playstation brand vlak voor de launch de laan uit schoppen. Meer games cancellen dan aankondigen, juist ja.quote:Maar ze zijn wel voorbereid en stevig aan het werk. Er zijn op voorhand afspraken gemaakt en ze werken met een bepaalde visie. De games zijn aangekondigd nog voor de lancering van de ps3 en je weet dat ze komen. Done when it's done. (MGS4, LBP, Killzone, GT5) Ik kan daar best op wachten, want ik wéét dan dat me nog veel leuks te wachten staat. De teller staat toch al mooi op 2/4. Straks in Q1 3/4 en GT5; tja, god mag weten wanneer
Ja Iwata staat achter het roer en laat gewoon een economische recessie achter zich. Iedereen houdt de hand op de knip, maar toch weten ze iedere maand meer dan een miljoen Wii's te verkopen. Nu hebben wij daar niet veel aan maar onder zijn visie zijn projecten als Smash Bros. Brawl, Galaxy, Twilight Princess opgestart. De beste man koopt Monolith, en sleept na Treasure ook tal van andere Japanse ontwikkelaars binnen. De rotte appels zijn NoE en NOA en behalve zijn idee om games pas een paar maanden voor release te onthullen heeft Iwata een perfect track-record.quote:Heb je van Nintendo nu ook maar het idee dat er iemand achter het roer staat, wat betreft games uitbrengen? "Even iets proberen... Ow, wat nu, wat kunnen we nu bedenken..."
Heavenly Sword en LAIR need I say more?quote:En waar zit het probleem met externe studios? De communicatie met sony zal nog steeds optimaal zijn en ze werken voor sony. De communicatie tussen de first party studios onderling lijkt ook goed te zijn. Ik zou eerder hopen dat nintendo iets meer externe studios had, dan konden ze de opdrachten en games beter verdelen en plannen.
Neuh, maar het probleem is dat gamejournalisten hun cijfers berusten op diezelfde hype en niet meer normaal naar een game kunnen kijken. Ze zien geen Gears of War 2 maar de "omg best shooter ever"quote:Halo 3 vind ik ook weinig aan. En hype maakt tegenwoordig in de gedachtenkronkels van tweakers de game per definitie slecht. Zo lust ik nog wel wat associatief denken. Je zou als gamestudio bijna schrik moeten hebben dat een game gehyped zal worden (wat een kutwoord trouwens, ik krijg er echt de kriebels van want heel dat 'hype' gedoe slaat nergens op) want hype=slecht.
Hoe lang zijn ze nu al wel niet bezig met Killzone 2 en met welk doel. Waarom Resistance opstarten als je door wilt gaan met Killzone, het zijn van die beslissingen van Sony die ze zelf niet eens begrijpen. Het is net of ze kauwgum naar een muur smijten in de hoop dat er iets blijft 'plakken'. Ze proberen een first party games aanbod neer te zetten maar met welk doel? Het wegjagen van third parties, nee dat pakte in het verleden zo goed uit voor Nintendo en SEGA.quote:? Killzone is nog niet af, wat moeten ze dan doen? Dat heeft niets met logica te maken? Wie enkel een ps3 heeft zal op het eind van het jaar en begin volgend jaar vast nog wel wat budget over hebben voor killzone. En we weten ook al lang genoeg op voorhand dat het er dan ongeveer aan komt. Rushen om af te hebben? Liever niet eigenlijk, we weten allemaal waartoe Christmas rushing kan leiden. In het rustige Q1 krijgt Killzone tenminste de aandacht die het verdient, nu zijn er te veel shooters... Het lijkt trouwens ook wel of alle games in Q4 moeten uitkomen, en we de rest van het jaar maar niets meer moeten verwachten. Ik heb in december meestal totaal geen tijd om te gamen en wel beter dingen te doen. Ik heb trouwens maar beperkte gametijd. Dit najaar komt mafia2 er aan als ik het goed heb, en daarmee heb ik al weer meer dan genoeg te doen tot killzone 2 komt.
Motorstorm is vrij middelmatig, snelheidsgevoel van niks en toen het uit kwam was Motorstorm 1 tenminste nog mooi, Motorstorm 2 loopt best achter op mooiere racing games. Daarnaast willen we Gran Turismo 5 en geen Motorstorm, waarom is het off-road genre na de N64/PSX periode eigenlijk uitgestorven? Oowja, niemand zat er op te wachten en het verkocht voor geen meter.quote:Crossplatform titels zijn ook ps3 titels natuurlijk. Aangezien ik een 'one platform gamer' ben (ik koop liever één platform waar ik dan een mooie library bij aanleg, kwestie van keuzes maken...) kunnen andere non exclusives ook top games zijn. Mirror's edge vind ik bvb geweldig, Valkyria, Motorstorm 2 vind ik ook prachtig (maar ik ben dat soort gamer, die game is ook gewoon subliem in wat het moet doen, namelijk arcade racen. Ik heb heel wat ervaring met arcade racers, dus ik weet waar ik het over heb...) en LBP vind ik wél een topper.
Nu is de PS3 ineens 300 euro geworden?quote:De wii krijgt meestal 0,0 mee van die crossplatforms, of in een sterk teruggeschroefde versie. Dus daar heb je niet eens de keuze om uw aanbod te verbreden met mainstream crossplatform. (mirror's edge? GTA IV? ...)
Punt is, voor 50 euro verschil kan ik ook straks de Wall E blu ray op m'n full HD plasma bekijken.
Forza 2 is in principe geen GT killer, het doet echt dingen heel anders dan GT. Neem bijvoorbeeld het Liveries systeem en de manier waarop je wagens kunt tunen. En nee we willen niet drie dezelfde consoles hebben, een beetje variatie is leuk. De Wii brengt dat en de Xbox 360 ook met geweldige online functies, Sony stunteld daar achteraan. Het was altijd het bastion voor RPG gamers maar zelfs nu zijn die games beter vertegenwoordigt op de Xbox 360.quote:Een beetje competitie kan geen kwaad. Iedereen wil graag een game die het de 'benchmark' op het andere platform moeilijk maakt of evenaart. Net zoals voetbalsupporters zeker? Met Resistance 2 is het niet gelukt, forza 2 is ook niet beter dan GT5. Er zijn nog zekerheden in het leven
Trouwens, 'killen' impliceert 'beter', dus we willen niet drie dezelfde consoles hebben. Nu ja, hieruit maak ik op dat eigenlijk alles wel goed genoeg is voor jou, en dat neem ik ook mee uit bijna al jouw posts... Ik wil games die zichzelf en counterparts op de andere platformen overtreffen. Ik sta niet met oogkleppen maar m'n eigen console te navelstaren, ik weet ook wat gaande is op bvb een xbox als ik ps3 games koop.
Sony fans noemde de vorige generatie de Xbox de shooterbox omdat er alleen HALO op te spelen was en geen hack & slash, action adventure of heel belangrijk JRPG's.quote:Sony de shooterbox ipv MS....![]()
Dat lees ik ook niet vaak...
Met Lost Oddesey, Blue Dragon, Enchanted Arms, Tales of Vesperia, Infinite Undiscovery, Last Remnant, Star Ocean 4 en zelfs Final Fantasy XIII is de Xbox 360 de RPG machine van deze generatie. Iets dat voor de Playstation 3 in de PS2 periode nog ondenkbaar was. Als je dus een voorbeeld wilt van een bedrijf dat zichzelf de grond in werkt kijk dan naar Sony.
Het is niet altijd iets heel slecht maar kijk:quote:Dit slaat al helemaal nergens op. Wie zegt dat een sequel per definitie een slechte game zou moeten opleveren? Je bouwt voort op een bestaande franchise/wereld/verhaal. MGS4 is ondanks die '4' een meesterwerkje. De hoeveelste mario/zelda hebben we intussen al? De rest ga ik maar niet op in. Kortzichtig cliché-denken, ik heb wel wat beters te doen...
Motorstorm 2, Resistance 2, Animal Crossing: City Folk, Gears of War 2, Call of Duty: World at War, Prince of Persia, Guitar Hero: World Tour, Rock Band 2, Red Alert 3, Fable 2, ik weet niet ik begin toch stiekem een patroontje te zien.
Als we dan kijken naar de niet sequels als Mirror's Edge dan blaas je er binnen 6 uurtjes doorheen. Sequels betekend niet dat het slecht is, hoewel het wel laat zien dat er te weinig risico wordt gemaakt. Als ik Shinji Mikami even mag citeren:
quote:“When I joined the industry in 1990, it was an industry where anything was possible based upon the strength of your ideas. Since large amounts of financial capital have become necessary, the balance has tipped toward return on investment via extensive use of marketing and acquiring larger numbers of users. Because of this, I feel that the number of games made as creative challenges has decreased. I wish the market had more of an adventurous spirit. As a creator, my desire to challenge myself by making interesting things hasn’t changed a bit.” - Shinji Mikami
Och wat meer nieuwe banen zouden leuk zijn. Een retro cup is tot daar aan toe, maar een game rereleasen waarbij 90% van de banen hetzelfde zijn, en dan te bedenken dat PSP Wipe-out ook al een hele berg niet originele banen had.quote:Hoe anders wil je wipe-out maken? Snelle zwevende 'hoover' dingen op gekke banen. Je zal het wel met me eens zijn dat een PSP game a 480*320 niet echt mooi oogt op m'n full HD plasma. Enige wat ik wou met wipe-out is een HD versie van die game, meer hoeft dat niet te zijn. Net zoals Street fighter IV en timecrisis ook steeds hetzelfde zijn. Aan sommige klassiekers verander je niets meer. Ik wou gewoon een goede, ps3 compatibele wipe-out, al was het maar uit nostalgie. Je neemt jezelf te serieus als je daar meer van maakt dan wat het is.
Nintendo had ook F-Zero X met GameCube beelden kunnen uitbrengen maar toendertijd werd er nog geschroeft aan gameplay en inhoud en kreeg je een compleet andere game, F-Zero GX.
Als SEGA, Capcom, Konami en Nintendo destijds dezelfde mindset hadden als veel ontwikkelaars nu dan zaten we nog steeds dezelfde NES spelletjes te spelen, maar dan in HD. De industrie moet vooruit gaan, niet blijven steken. Meer games ontwikkelen in genres die overtegenwoordigt zijn is leuk zodat je fans wat hebben om tegenover HALO 3 te zetten in de forumwars, maar we schieten er voor de rest niets mee op.
En daar zou Sony dus meer geld in moeten pompen en niet in shooters en projecten die dead on arrival zijn.quote:Het is trouwens wel iets meer dan een port. Veel tracks zijn aangepast voor het grote scherm, de HD audio mix is helemaal 'af' en de snelheid zit er gewoon in aan een strakke 60fps. Trouwens, waar hebben we het over, die game kost 17.99 in de PSN store
Ach wij begonnen niet over Little Big Planet.quote:Tuurlijk joh, ik ben maar een marketing sukkel. Consumptie tot ik er bij neerval... right...Marketing is ook leuk, uitkijken naar iets. Ik koop echt bijna nooit games bij launch, dus zo gevoelig ben ik daar niet eens voor...
Kijk, ik ga er niet op terugkomen. Ik probeer net dit soort tijdbesteding op fora te vermijden, omdat noch ik noch iemand anders daar iets aan heeft, en ik niets anders kan bedenken dat nog zinlozer is. Ik ga dan ook proberen me verder niet meer in de discussie te mengen
Toch tekenend dat het in een Wii topic op dit moment vooral gaat over games van de concurrentie...
Reg. datum: 07 december 2004
Sorry hoor, maar ik heb het NOOIT gehad over CoD WaW, waar jij dat leest zal me een raadsel zijn. Die game vliegt voor mij net zo snel weer onder de radar door als hij verschenen is. 0,0 interesse...quote:
Tuurlijk...quote:Motorstorm is vrij middelmatig, snelheidsgevoel van niks en toen het uit kwam was Motorstorm 1 tenminste nog mooi, Motorstorm 2 loopt best achter op mooiere racing games. Daarnaast willen we Gran Turismo 5 en geen Motorstorm, waarom is het off-road genre na de N64/PSX periode eigenlijk uitgestorven? Oowja, niemand zat er op te wachten en het verkocht voor geen meter.
Niemand zat te wachten op off road? Dus de enige twee goede racers op de Wii zijn ook geen drol waard? Mario Kart Wii is ook gedeeltelijk in een off road setting, en excite truck is helemaal offroad. Serieus, soms snap ik niet waar jij je redeneringen haalt.
Integendeel, ik zou zelfs zeggen dat het standaard baan-racen ook wel wat afwisseling kan gebruiken.
Net zoals zeggen, "waarom is het <futuristische hoover race pod hyperspeed> setting na de N64/PSX periode eigenlijk uitgestorven? Oowja, niemand zat er op te wachten" Wat heeft dat nu met wat dan ook te maken? Er is altijd wel een markt voor een zekere setting. I love arcade, dus pods en offroad en ridge racer (
Snelheidsgevoel is prima trouwens. De actie is zo intens dat ik mij afvraag of jij wel dezelfde game gespeeld hebt. Ik moet de tracks vaak meerdere keren spelen om te zien waar ik met bepaalde voertuigen heen kan.
Lezen: PS3 + twee recente goede games: 400 euroquote:Nu is de PS3 ineens 300 euro geworden?
Wii+ twee recente goede games: 250+50+50 = 350 euro. Voor DIE 50 euro verschil (naar boven) neem ik er wel een goede online service, massa's demo's (heb er wel 12 of zo geïnstalleerd staan), massale opslag en blu ray mee, thank you very much...
Ik ga daar zeker niet in zes uur doorheen, want ik vind het best pittig. En zie dit als een experiment, dat steun ik graag door daar 55 euro aan te geven. De volgende mirror's edge kan betere online play hebben en bvb co-op of splitscreen race mode. Het is zo anders dan wat ik gewoonlijk speel dat het voor mijn part 100 euro mag kosten voor die paar uurtjes.quote:Als we dan kijken naar de niet sequels als Mirror's Edge dan blaas je er binnen 6 uurtjes doorheen. Sequels betekend niet dat het slecht is, hoewel het wel laat zien dat er te weinig risico wordt gemaakt. Als ik Shinji Mikami even mag citeren:
Dit gezegd zijnde, ik KAN tenminste die art-statements spelen waar iedereen nu over spreekt (ME, PoP) Ik ben een vurig 'one platform gamer'. Dat is een keuze die ik maak uit principe. Meerdere platforms onderhouden en games voor kopen kost meer dan wat het waard is, en ik heb ook maar beperkte tijd. Met een Wii alleen kom ik niet aan bovenstaande games. Een keuze die nintendo heeft gemaakt, en goed heeft opgebracht. Respect daarvoor, maar daarmee winnen ze mij niet over.
Echt, ...quote:En daar zou Sony dus meer geld in moeten pompen en niet in shooters en projecten die dead on arrival zijn.
Trouwens, eigenlijk staat de teller al op 2.5/4 (GT5: P, MGS4, LBP) en straks 3.5/4 als je het over de grote sony franchises hebt. Niet zo slecht in twee jaar tijd?
En wat maakt een extra shooter nou uit? Meer keuze is mooi toch?
Nee idd, die fout ik ga ook nooit meer maken, zeg...quote:Ach wij begonnen niet over Little Big Planet.
I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©
Ik gok dat ze Little Big Planet bedoelenquote:Painxiom schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:08:
Als niet rasgamer lees ik jullie reacties over een spel genaamd LBP, afkortingen ken ik dus niet, dus mijn vraag is: wat is de volle naam van dit goede spel?
Dat was barozza zag ikquote:alvi schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:55:
Sorry hoor, maar ik heb het NOOIT gehad over CoD WaW, waar jij dat leest zal me een raadsel zijn. Die game vliegt voor mij net zo snel weer onder de radar door als hij verschenen is. 0,0 interesse...
Mario Kart is een party racer, Excite Truck is leuk, maar die game heeft ook totaal geen aanhang.quote:Tuurlijk...Het gaat mij (en vele anderen) om de racemechanics, niet in welke setting dat is. Om nu specifiek te wijzen op 'off-road' genre, waar slaat dat in hemelsnaam op??? Racen is voor mij: met voertuigen in een setting zo snel mogelijk een parcours afleggen. Het off road gedeelte is een mooi excuus om creatieve tracks te maken die mooi in de omgeving opgaan.
Niemand zat te wachten op off road? Dus de enige twee goede racers op de Wii zijn ook geen drol waard? Mario Kart Wii is ook gedeeltelijk in een off road setting, en excite truck is helemaal offroad. Serieus, soms snap ik niet waar jij je redeneringen haalt.
Als je arcade echt leuk vind dan noem je PGR en SEGA Rally geen Motorstorm en Ridge Racerquote:Integendeel, ik zou zelfs zeggen dat het standaard baan-racen ook wel wat afwisseling kan gebruiken.
Net zoals zeggen, "waarom is het <futuristische hoover race pod hyperspeed> setting na de N64/PSX periode eigenlijk uitgestorven? Oowja, niemand zat er op te wachten" Wat heeft dat nu met wat dan ook te maken? Er is altijd wel een markt voor een zekere setting. I love arcade, dus pods en offroad en ridge racer (![]()
) bring it on...
Ja ik heb em gespeeld, maar Motion Blur geeft nog geen snelheidsgevoel.quote:Snelheidsgevoel is prima trouwens. De actie is zo intens dat ik mij afvraag of jij wel dezelfde game gespeeld hebt. Ik moet de tracks vaak meerdere keren spelen om te zien waar ik met bepaalde voertuigen heen kan.
Welke 2 recente goede games krijg je bij de PS3?quote:Lezen: PS3 + twee recente goede games: 400 euro
Wii+ twee recente goede games: 250+50+50 = 350 euro. Voor DIE 50 euro verschil (naar boven) neem ik er wel een goede online service, massa's demo's (heb er wel 12 of zo geïnstalleerd staan), massale opslag en blu ray mee, thank you very much...
(MGS4+PS3 = 400, LBP=70) = 470
(Super Smash Bros + Wii = 280, Galaxy = 50) = 330
Uit welk principe, dat Sony geweldig is en Nintendo poep?quote:Ik ga daar zeker niet in zes uur doorheen, want ik vind het best pittig. En zie dit als een experiment, dat steun ik graag door daar 55 euro aan te geven. De volgende mirror's edge kan betere online play hebben en bvb co-op of splitscreen race mode. Het is zo anders dan wat ik gewoonlijk speel dat het voor mijn part 100 euro mag kosten voor die paar uurtjes.
Dit gezegd zijnde, ik KAN tenminste die art-statements spelen waar iedereen nu over spreekt (ME, PoP) Ik ben een vurig 'one platform gamer'. Dat is een keuze die ik maak uit principe. Meerdere platforms onderhouden en games voor kopen kost meer dan wat het waard is, en ik heb ook maar beperkte tijd. Met een Wii alleen kom ik niet aan bovenstaande games. Een keuze die nintendo heeft gemaakt, en goed heeft opgebracht. Respect daarvoor, maar daarmee winnen ze mij niet over.
Haal dan op zijn minst alleen een Xbox 360, als je uit principe one platform gamer bent, dat systeem is superieur op alle fronten.
Nu halen we ineens de third party games erbij, de teller staat dan op(Galaxy, Brawl, Prime 3, Zack & Wiki, Zelda TP) 5/5 voor Nintendo.quote:Trouwens, eigenlijk staat de teller al op 2.5/4 (GT5: P, MGS4, LBP) en straks 3.5/4 als je het over de grote sony franchises hebt. Niet zo slecht in twee jaar tijd?
Tja als je alleen shooters wilt spelen....quote:En wat maakt een extra shooter nou uit? Meer keuze is mooi toch?
Ik hoor de angry Dreamcast mob al aankomen, evenals dat Galaxy gemakkelijk is.. heb je de game ooit gespeeld?quote:Nee idd, die fout ik ga ook nooit meer maken, zeg...Ik gaf alleen maar m'n appreciatie voor Nintendo aan door aan te geven dat goede platformers bij mij nostalgische Nintendo herinneringen oproepen. Nintendo moet die core business goed verzorgen, als je dan toch wil dat elk platform z'n stereotypes goed ontwikkeld. Mario is te gemakkelijk, en sonic is te debiel voor woorden (allemaal sinds hij 3D is)
Wii/DS/Ps3/PC gamer psnid: valentino1988
Mario is niet heel moeilijk, maar de game is niet 'te' gemakkelijk. Het is met maar drie lifepoints soms best uitdagend. De Luigi mode is ook vrij pittig maar een stuk frustrerender met al dat geglij.quote:NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:34:
Nintex vond jij galaxy moeilijk dan? Ik vind het echt het beste wii spel, super graphics en het voelde voor mij erg verfrissend aan (in tegenstelling tot bijv. zelda:TP en GTA4). Maar het is een makkelijk spel (En ja ik heb alle sterren gehaald).
Ok let's agree to disagree.
Behalve over een ding, hoewel ik de 2d sonic's zelf ook niet leuk vind (correctie ben er nooit ver genoeg meegekomen om het leuk te vinden, of vond het nooit leuk genoeg om ver mee te komen) maar de 3d sonic's zijn volgens mij unaniem mediocre at best verklaard.
* Sagat aait zijn dreamcast en heeft melk een koekjes klaarstaan voor de angry mob
360 current fave(cf): sf4, verw.volgnd aankoop(vva): g.h.M wii cf:Zelda TP vva:galaxy/TP/mad world xbla cf:gw2 vva:HD trials VC cf:soldier blade vva:Super metroid
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.