Hoofdcategorieën
Topicacties

[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 8

Gerelateerde producten

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 31 mei 2001

quote:
MA_B schreef op woensdag 17 december 2008 @ 23:14:
Ik ben erg benieuwd hoe de 2343BW je bevalt, barzi, aangezien ik op zoek ben naar een 22" (of 23") scherm en zit te twijfelen tussen de 2343BW en de T220P

2343BW
positief:
de prijs, hoge resolutie, eenvoudig design
negatief:
niet-gangbare resolutie (ik ben erg benieuwd hoe dit uitpakt bij 1080p beelden en in games)

ondersteunt dit scherm 1:1 pixel mapping ivm de vreemde resolutie?
Even voor de duidelijkheid, deze monitor is niet 16:9 maar 16:10 toch? Kan je dan niet beter voor de 2343NW gaan, welke dus wel 16:9 is?

Ik zat namelijk zelf naar de 2243bw te kijken maar zag nu dus de 2343NW staan. Prijs is bijna hetzelfde, alleen niet in hoogte te verstellen en geen pivot functie. Maar dat is voor mij niet belangrijk. Kan alleen niets over de het scherm vinden. Geen goede review of wat dan ook over de kwaliteit over het beeld.

ajampaniki wijzigde dit bericht 21-12-2008 13:56 (6%)

Reg. datum: 30 september 2008

Op de Nederlandse samsung-site staat inderdaad dat de 2343BW een 24" scherm met een resolutie van 1920x1200 is. maar zoals door Wiethoofd al werd gezegd, staan op enkele andere sites, zoals samsung duitsland dat het wel om het zelfde scherm gaat als de 2343NW, maar dan mét DVI.

ook hier hebben ze het steeds over deze resolutie, en hier zijn ook wat ervaringen te vinden met het scherm

quote:
MA_B schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:41:
Op de Nederlandse samsung-site staat inderdaad dat de 2343BW een 24" scherm met een resolutie van 1920x1200 is. maar zoals door Wiethoofd al werd gezegd, staan op enkele andere sites, zoals samsung duitsland dat het wel om het zelfde scherm gaat als de 2343NW, maar dan mét DVI.

ook hier hebben ze het steeds over deze resolutie, en hier zijn ook wat ervaringen te vinden met het scherm
Op de duitse site staat het dus juist weer andersom: 2343NW wel dvi, 2343BW niet. NW hoge rest, BW lage res :S. Zijn wel lekker constant iig :S Op de

De belgische site maakt het helemaal mooi. Die mixed het lekker door elkaar. Hoge res met alleen dsub voor de NW, lage rez met dvi voor de BW. Maar eens even mailen naar samsung want er klopt geen tiet van.

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ben er eindelijk over uit om niet te gaan wachten tot betaalbare LED schermen en heb gekozen om binnekort een Samsung 2443BW te gaan kopen.
Wat ik me nu eigenlijk nog af vraag is, wat men tegenwoordig nog denkt van pixelgarantie?
Zijn dode (sub)pixels nog steeds een veel voorkomende 'issue' van hedendaagse schermen?
Ik moet wel zeggen dat het me opvalt hoe weinig berichten ik hier het laatste half jaar op T.net over lees.

Ik weet wel dat ik me helemaal rot zou ergeren als er ook maar 1 dode subpixel op mijn vlamnieuwe scherm zou zitten.

Is de kans nog steeds zo groot?

Eclipse | PC Gallery | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Reg. datum: 06 juli 2006

quote:
Da_maniaC schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:15:
Ben er eindelijk over uit om niet te gaan wachten tot betaalbare LED schermen en heb gekozen om binnekort een Samsung 2443BW te gaan kopen.
Wat ik me nu eigenlijk nog af vraag is, wat men tegenwoordig nog denkt van pixelgarantie?
Zijn dode (sub)pixels nog steeds een veel voorkomende 'issue' van hedendaagse schermen?
Ik moet wel zeggen dat het me opvalt hoe weinig berichten ik hier het laatste half jaar op T.net over lees.

Ik weet wel dat ik me helemaal rot zou ergeren als er ook maar 1 dode subpixel op mijn vlamnieuwe scherm zou zitten.

Is de kans nog steeds zo groot?
Ik heb 2 weken geleden een 2443BW gekocht zonder pixelgarantie en die bleek gelukkig ook niet nodig te zijn. De kans bestaat natuurlijk altijd dat je er een treft met dode pixels, als je dat helemaal wil uitsluiten moet je gewoon zorgen dat je pixelgarantie neemt of de monitor koopt waar je hem kunt ruilen (mycom), maar daar betaal je mijn inziens eigenlijk weer teveel geld voor.
Ik lees in de andere 2 reviews trouwens ook niet dat deze schermen dode pixels hadden.

it's a sign of the time

Ik heb toen ik me 19" scherm gekocht heb gewoon bij m'n bestelling gevraagd of ze het wilde controleren. Hebben ze gedaan en dus geen dode pixels. Kan ook zijn dat ze het alleen maar zeiden om mij tevreden te stellen. Heb hem toen bij 4launch gekocht volgens mij.

Reg. datum: 17 augustus 2004

quote:
MA_B schreef op woensdag 17 december 2008 @ 23:14:
Ik ben erg benieuwd hoe de 2343BW je bevalt, barzi, aangezien ik op zoek ben naar een 22" (of 23") scherm en zit te twijfelen tussen de 2343BW en de T220P

2343BW
positief:
de prijs, hoge resolutie, eenvoudig design
negatief:
niet-gangbare resolutie (ik ben erg benieuwd hoe dit uitpakt bij 1080p beelden en in games)

ondersteunt dit scherm 1:1 pixel mapping ivm de vreemde resolutie?

T220P
positief:
hoge resolutie voor een 22" scherm, gangbare resolutie (geschikt voor HD)
negatief:
prijs, geen reviews te vinden

ps. De site van Samsung Nederland klopt gewoon van geen kanten, resolutie en helderheid zijn omgedraaid in de specificaties, dus ik denk niet dat ze uberhaupt naar je opmerking hebben gekeken.
Ik heb de 2343BW nu binnen, en bevalt me zeker goed. Het is dus wel een 16:9 scherm met als resolutie 2048 x 1152 (lekker hoog!). Verder kan die in pivot. Ook is die in hoogte verstelbaar en kantelbaar.
De Nederlandse Samsung site is dus niet correct!

Het scherm ondersteunt trouwens 1:1 pixelmapping, maar dit kun je ook gemakkelijk uitzetten (zodat het scherm alles uitrekt, wat niet de native resolutie heeft).
Al met al zeker tevreden dus, ook nog voor een mooie prijs (Max ICT). Heb niet zoveel hoeven bij te betalen vanaf mijn Samsung 205BW.

Ik wil 2 van deze schermen bestellen. Maar klopt het dat ik hiervoor dual-DVI kabels nodig hebben en dat deze niet inbegrepen zijn?

Thermaltake Armor Black - Opteron 146 - Asus A8NSli - Coolermaster Realpower 550 Watt - 4x512MB Kingston PC3200 - XFX 7800GT Extreme 256MB - 200 GB Maxtor Sata - 2x60 GB Maxtor Pata - Nec 1300A Dvd-rw -Lite-on Dvd-rom 16x - Philips TV-tuner-

Bij mij was er wel een DVI Kabel bijgeleverd. Ik weet niet of die een dual link is (wat is dat?), maar het werkt allemaal perfect. Ook op de hoogste resolutie(native dus) en de lagere..

Zat die in de doos erbij of kreeg je hem los erbij?

Hier kun je het verschil lezen en hoe je het kunt zien.

http://www.datapro.net/techinfo/dvi_info.html

Brainstorm86 wijzigde dit bericht 22-12-2008 19:59 (51%)

Thermaltake Armor Black - Opteron 146 - Asus A8NSli - Coolermaster Realpower 550 Watt - 4x512MB Kingston PC3200 - XFX 7800GT Extreme 256MB - 200 GB Maxtor Sata - 2x60 GB Maxtor Pata - Nec 1300A Dvd-rw -Lite-on Dvd-rom 16x - Philips TV-tuner-

Die zat in de doos ;). Ik had er ook nog een kabel bijbesteld.

Nog een extra DVI kabel ? dus nu zit je met 2? :P kun je eens kijken op die site welke kabel erbij zat?

quote:
Brainstorm86 schreef op maandag 22 december 2008 @ 19:35:
Ik wil 2 van deze schermen bestellen. Maar klopt het dat ik hiervoor dual-DVI kabels nodig hebben en dat deze niet inbegrepen zijn?
Nou kheb geen idee hoe je het wil aansluiten, maar als je een videokaart hebt met 2 dvi uitgangen heb je gewoon 2 dvi kabels nodig, en die zitten netjes bij de monitor geleverd, samen met 2 d-sub kabels.

Even om zeker te zijn, dit is dus het scherm?
http://www.samsung.com/nl/system/consumer/product/2008/12/01/ls23myzabcbedc/2343BW_dimage_TV_newer.JPG
en niet deze
http://www.samsung.com/nl/system/consumer/product/2008/11/28/ls23myykbbedc/dimage_X.jpg
De onderste wordt op de nl samsung site namelijk aangegeven als de 2243NW, maar met de specs van de BW. Denk dat eigenlijk alleen het zijaanzicht anders is :P

Zou je trouwens eens de grote van het paneel op kunnen meten, dus de hoogte en breedte van het eigenlijk scherm zonder rand :P

ajampaniki wijzigde dit bericht 22-12-2008 20:46 (39%)

oke had gelezen dat alleen vga kabel erbij zou zitten en uiteraard heb ik twee dvi uitgangen

Brainstorm86 wijzigde dit bericht 22-12-2008 20:52 (26%)

Net 2 besteld hoop maar dat de DVI kabels erbij zitten anders heb ik een probleem :P

Dit mag toch eingelijk niet he?

Beste, Sinds 22-12-2008 heeft u een bestelling openstaan voor de Samsung TFT Monitor 2343BW 23", DVI (zwart). Momenteel beschikt onze standaard leverancier niet over een voorraad. Na overleg met de afdeling inkoop kunnen wij de Samsung TFT Monitor 2343BW 23", DVI (zwart) via een derde kanaal betrekken. Helaas wijkt de prijs voor de Samsung TFT Monitor 2343BW 23", DVI (zwart) wel af bij deze leverancier. Indien u wenst te switchen naar onze derde leverancier kunnen wij binnen 2 tot 3 werkdagen leveren voor een prijs van 202 euro per stuk. Het is uiteraard ook mogelijk te wachten tot de huidige leverancier weer kan leveren, helaas is deze levertijd niet bekend. Excuses voor het eventuele ongemak. Met vriendelijke groet,

quote:
Brainstorm86 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:31:
Dit mag toch eingelijk niet he?

Beste, Sinds 22-12-2008 heeft u een bestelling openstaan voor de Samsung TFT Monitor 2343BW 23", DVI (zwart). Momenteel beschikt onze standaard leverancier niet over een voorraad. Na overleg met de afdeling inkoop kunnen wij de Samsung TFT Monitor 2343BW 23", DVI (zwart) via een derde kanaal betrekken. Helaas wijkt de prijs voor de Samsung TFT Monitor 2343BW 23", DVI (zwart) wel af bij deze leverancier. Indien u wenst te switchen naar onze derde leverancier kunnen wij binnen 2 tot 3 werkdagen leveren voor een prijs van 202 euro per stuk. Het is uiteraard ook mogelijk te wachten tot de huidige leverancier weer kan leveren, helaas is deze levertijd niet bekend. Excuses voor het eventuele ongemak. Met vriendelijke groet,
Hoezo kan dat niet? Je kan er zelf voor kiezen om het niet te doen. Wel beetje lullig van hun kant. Staat op hun website het product nog als "op voorraad" of niet? want als dat nu nog het geval is zou het wel een beetje krom zijn.

a.k.a. The Sequenz Pounder

quote:
ajampaniki schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:58:
[...]

Hoezo kan dat niet? Je kan er zelf voor kiezen om het niet te doen. Wel beetje lullig van hun kant. Staat op hun website het product nog als "op voorraad" of niet? want als dat nu nog het geval is zou het wel een beetje krom zijn.
Op mijn vorige werk was het zo dat je dit soort dingen makkelijk op kan vangen met de winstmarge.
Hierdoor kun je mooi je klanten tegemoet komen en bouw je een reputatie op als zaak met goede service. :)
(Eventueel maak je ze kenbaar dat de monitor in dat geval van een andere leverancier moet komen, maar zo weten de klanten wel dat er wat gedaan word voor ze).

Juridisch zou ik zo 1, 2, 3 niet weten hoe het zit met prijsafspraken maar als ik zo'n soort bericht krijg van een bedrijf waar ik producten bestel zou ik er persoonlijk meteen klaar mee zijn. :)

Da_maniaC wijzigde dit bericht 24-12-2008 18:14 (9%)

Eclipse | PC Gallery | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Reg. datum: 02 maart 2008

Gisteren er op uit gegaan om een nieuwe scherm te kopen.
IK heb momenteel een Dell 24" maar wil graag dual schermen op andere applicaties op het 2e scherm kwijt te kunnen.

Uit eindelijk gezwicht voor de Samung 2343BW. Een redelijke prijs voor een scherm wat in hoogte verstelbaar is en standaard een lekker resolutie draait, te weten 2048x1152.

Helaas was er maar 1 scherm op voorraad (zal je net zien) dus een 2e moet nog volgen.

Er zit een cd bij met handleidingen in diversen talen en redelijk wat software zoals:

Magictune
Multiscreen > om een 2e/3e of meer schermen aan te sturen
MagicRotation > scherm kantelen
Natural Color Pro.

Al met al genoeg software om het scherm te beheren en in stellen om jouw wensen.
Ik heb er wel pixel garantie bij genomen... je weet het maar nooit en als je eenmaal zo'n dode pixel ziet let jer er steeds meer op. Gelukkig is deze pixel perfect.

One Bastard Comes In And Another Goes Out !

Redheads :9~

quote:
Robenhoff schreef op donderdag 25 december 2008 @ 11:57:
Er zit een cd bij met handleidingen in diversen talen en redelijk wat software zoals:
[...]
Al met al genoeg software om het scherm te beheren en in stellen om jouw wensen.
De software die je nu noemt valt compleet via de driver van je grafische kaart te vervangen, roteren, kleurintensiteit etc. (evt ook via OSD). Multiscreen is een driverfeature en elke grafische kaart met 2 aansluitingen zal werken.

Een driver voor je scherm of de handleidingen staan wel op internet, maar het blijft altijd handig om de boel er bij te krijgen als deel van de service van Samsung.
Reg. datum: 26 oktober 2006

Ik ben ook van een plan een T220HD of T240HD te kopen, even kijken wat ik nodig heb. Maar ik zag op de review van trustedreviews.com.dat de TV bijna precies dezelfde afstandsbediening heeft, als ik nu voor mijn digitale decoder heb.

Ik begreep een deel niet van de review:

'The good news continues when it comes to using the T220HD as a television. Analogue channels are perfectly acceptable, with a minimum of the noise you often get when watching standard definition content on an LCD monitor. With digital TV, the main challenge was realising there is a separate D.menu button above the volume and channel controls to set this up, which is somewhat counter-intuitive at best. Still, Samsung's tuner made the best of the channels, and channel guides were simple but attractive and responsive. Best of all, they allow you to continue viewing the channel you were on while accessing them - unlike Sky.'

Betekent dit dat hij al een digitale decoder heeft of wat ?:o Lijkt met sterk, nog nooit eerder van gehoord. Ik hoop wel dat het mogelijk is om met één afstandsbediening de TV/monitor en decoder te bedienen.

Heeft iemand ervaring met deze TV inclusief een samsung decoder?

Reg. datum: 17 november 2008

Is er een rede waarom de 2243BW niet zo populair is? Het scherm heeft een verstelbare standaard, heeft geen glossy rand en kost ongeveer net zo veel als de 2253BW. Volgens de paar reviews is het een goed scherm, geen ghosting en goede beeldkwaliteit.

Komt het dan omdat het volgens Samsung een "office" monitor is in plaats van een gaming/entertainment scherm? Of omdat men een in hoogte verstelbare voet niet nodig vindt, en liever een glossy rand heeft?

Ik sta op het punt dit scherm te kopen, maar als iemand een rede heeft waarom de 2253BW een betere keuze zou zijn hoor ik het graag. :)

Usque ad Finem

Ik wil binnen nu en twee/drie weken een Samsung TFT kopen welke vooral gebruikt gaat worden voor het bewerken van foto's. Daardoor wil ik (als ik me goed ingelezen heb) voor een PVA scherm gaan. Echter zijn deze wel erg aan de prijs.

Is er intussen een Samsung met een TN scherm welke ook een betrouwbare kleurweergave biedt?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 20D / 300D + glas | Eigen huis in puin blog

Niks :+

Even mijn respect voor de startpost er netjes, maar het viel mij op dat bij de '2x53BW serie' de review en pricewatch verschillen (beetje cross relatie verhaal) :P

Redheads :9~

quote:
4Real schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:29:
Even mijn respect voor de startpost er netjes, maar het viel mij op dat bij de '2x53BW serie' de review en pricewatch verschillen (beetje cross relatie verhaal) :P
De PW links stonden inderdaad omgedraaid, inmiddels gefixt ;)

Ik zie nu ook dat hij bij de '2x32BW serie' verkeerd staat stond.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: