Hoofdcategorieën
Topicacties

[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 8

Gerelateerde producten

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
Redheads :9~

quote:
BoyzNDaHood schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:52:
Is het normaal dat een gamecube (scart) of wii (480p via component) er super lelijk korrelig uitziet op een T220HD? Kan niet echt vergelijken met andere console ofzo (gebruik verder alleen dvi en vga icm laptop).
Je kijkt 480p op 1050 pixels, oftewel, elke pixel die de wii uitstuurt neemt 2,1875 pixel op je scherm in, dus kijk niet raar op dat de boel blokkerig is.
Reg. datum: 17 mei 2003

Mycom verkoopt de 2443NW nu voor 249 euro. Op zich een spotprijs, zeker als je bedenkt dat je bij Mycom even kan checken op dode pixels. Alleen zo jammer dat het ding dus alleen analoge input heeft. Dat kan echt niet meer bij een full HD resolutie. Hopelijk gaan ze de 2443 BW ook voor een stuntprijs aanbieden.

technisch geneeskunde
Reg. datum: 12 juli 2006

quote:
Wiethoofd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:32:
[...]

Je kijkt 480p op 1050 pixels, oftewel, elke pixel die de wii uitstuurt neemt 2,1875 pixel op je scherm in, dus kijk niet raar op dat de boel blokkerig is.
1050 pixelhoogte :)

Enige wat er tegen helpt is 1:1 pixelmapping maar dat heeft dat scherm volgens mij niet dus zal het er idd blokkerig uitzien.

Lian Li A16 Black | DS3 rev3.3 | e4300@2808Mhz - Ninja/SilenX Ixtrema | Team Xtreem Dark 4GB | 8800GTS 320MB | XtremeMusic | Iiyama E2200WS | Speedlink Medusa 5.1 | Teufel Concept E300 |

Reg. datum: 20 augustus 2005

Ben dus van plan om de 2443BW te bestellen, maar ik vraag me af hoe erg het "verticale probleem" is.
Ik merk dat ik bij verschillende lcd monitoren echt vervaging van het beeld zie (ook al zit je er precies recht voor)
Weet iemand toevallig of dit scherm ook bij Media Markt te bekijken is? Want ik wil eerst goed gaan vergelijken voordat ik wat aanschaf natuurlijk :)
The PhoenixNL
Reg. datum: 11 februari 2003

quote:
kaos- schreef op donderdag 27 november 2008 @ 09:08:
Ben dus van plan om de 2443BW te bestellen, maar ik vraag me af hoe erg het "verticale probleem" is.
Ik merk dat ik bij verschillende lcd monitoren echt vervaging van het beeld zie (ook al zit je er precies recht voor)
Weet iemand toevallig of dit scherm ook bij Media Markt te bekijken is? Want ik wil eerst goed gaan vergelijken voordat ik wat aanschaf natuurlijk :)
Ik heb er zelf 1 aangeschaft en ik merk wel dat ik er recht voor moet zitten, anders vervaagd het beeld inderdaad beetje. Maar als je er recht voor zit, heb ik nergens last van... en anders draai je het beeld toch vertikaal? ;)

PhoenixNL | AMD 1800+ JUIHB 307/512/gf4 ti 4200 64mb

Hehe, nou ja ik ben vrij kritisch als het gaat om beeld.
Een scherm moet gewoon nagenoeg perfect zijn.
Helaas is dit haast onmogelijk met een lcdscherm, maar als ik zou kiezen voor een IPS-scherm dan zit ik weer met het geneuzel dat er inputlag aanwezig is.

Dus eigenlijk zoek ik naar een scherm waarvan de kijkhoek gewoon acceptabel is zonder bijkomend gezeur.
Had verwacht dat de LCD-technologie nu wel een keertje kwalliteit zou gaan afleveren, maar niet dus :/
Werk momenteel achter een apple cinema scherm op mijn werk, en daar stoor ik me mateloos aan de input-lag.
Wel een superscherm als het gaat om kleuren en het beeld an sich
The PhoenixNL
Reg. datum: 11 februari 2003

quote:
kaos- schreef op donderdag 27 november 2008 @ 09:24:
Helaas is dit haast onmogelijk met een lcdscherm, maar als ik zou kiezen voor een IPS-scherm dan zit ik weer met het geneuzel dat er inputlag aanwezig is.

Dus eigenlijk zoek ik naar een scherm waarvan de kijkhoek gewoon acceptabel is zonder bijkomend gezeur.
Had verwacht dat de LCD-technologie nu wel een keertje kwalliteit zou gaan afleveren, maar niet dus :/
Werk momenteel achter een apple cinema scherm op mijn werk, en daar stoor ik me mateloos aan de input-lag.
scherm is ook prima voor de rest hoor! kijk hij is goedkoop, dus geen pixelmapping en dergelijke... Kwaliteit van het beeld is verder wel super hoor! ziet er strak uit, vooral op 1920x1200 natuurlijk. Daarnaast stoor ik me verder niet aan de kijkhoek (verticaal) hoor! je kan natuurlijk 2x zoveel uitgeven, maar prijs/kwaliteit is dit een topper.

PhoenixNL | AMD 1800+ JUIHB 307/512/gf4 ti 4200 64mb

Het punt is een beetje, dat geld geen grote rol speelt (budget 800 euro ongeveer).
Maar ik vind heel weinig schermen die gewoon voldoen aan mijn voorwaarden, misschien dat mensen kunnen komen met suggesties? (misschien verkeerde topic, maar samsung staat wel in mijn lijstje als favoriet)

Punten wat noodzakelijk is :

- 1920*1200
- grote kijkhoek
- geen of weinig inputlag
- 24 inch

Is dit teveel gevraagd of zijn zulke schermen er gewoonweg niet?
technisch geneeskunde

quote:
kaos- schreef op donderdag 27 november 2008 @ 09:24:

Tja als je veel geeft om kleuren/kleurenechtheid en inkijkhoeken ed. dan is een TN scherm gewoon niks voor jou.
Meeste 'cheap' schermen zijn gebaseerd op TN panelen zoals bijna alle Samsung schermen.
Je kunt denk ik beter kijken naar schermpjes van Dell en andere niet-TN panelen.

Vroeger was er een 20" en groter TFT topic (runde ik op een gegeven moment) maar ik kon de spam over leverbaarheid etc. niet handhaven en dat topic is toen helaas gesloten vanwege de spam van anderen.. :X

psychoclown wijzigde dit bericht 27-11-2008 10:25 (9%)

Lian Li A16 Black | DS3 rev3.3 | e4300@2808Mhz - Ninja/SilenX Ixtrema | Team Xtreem Dark 4GB | 8800GTS 320MB | XtremeMusic | Iiyama E2200WS | Speedlink Medusa 5.1 | Teufel Concept E300 |

Reg. datum: 08 juli 2003

Ik zou zeggen, lijkt me fijn om een nieuw dergelijk topic te starten. Als iemand dat wil runnen dan. Ik zie het nu donker in dat ik een geschikte tft ga vinden op korte termijn. Zie door het bos de bomen niet meer... :X

Mijn voorkeur voor de titel: 20" en groter non-tn schermen :)

Q6600 - HTC HD - Pentax K20d - Cowon D2

technisch geneeskunde

quote:
johnny mcclane schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:37:
Ik zou zeggen, lijkt me fijn om een nieuw dergelijk topic te starten. Als iemand dat wil runnen dan. Ik zie het nu donker in dat ik een geschikte tft ga vinden op korte termijn. Zie door het bos de bomen niet meer... :X

Mijn voorkeur voor de titel: 20" en groter non-tn schermen :)
Even ter info, dit was een niet specifiek paneel topic maar een grote verzameling van alle 20" of grotere TFT schermen die er toe deden. Punt is dat wilde ik het opnieuw openen ik eerst met mods moest overleggen.. nja kreeg minder tijd etc en had door de grote aantallen spam ook geen zin meer om het topic nieuw leven in te blazen.. de andere serieuse gebruikers werden daar ook de dupe van. Maar goed we gaan nu wel erg offtopic.

Reg. datum: 14 oktober 2008

Samsung heeft donderdag in Zuid-Korea het naar eigen zeggen eerste qwxga-scherm gepresenteerd. De monitor heeft een diagonaal van 23 inch en een resolutie van 2048x1152 pixels.

De 2342BWX beschikt over de steeds populair wordende aspect ratio van 16:9, die films beter tot hun recht laat komen omdat er boven en onder geen zwarte balken ontstaan. Naast de hd-resolutie van 1920x1080 kan het scherm echter meer pixels tonen: 2048x1152.

Dit stond onlangs hier bij het nieuws. Aangezien ik al een tijdje op zoek ben naar componenten om een leuk systeem in elkaar te zetten, viel me deze monitor op. Ik dacht eerst aan een T220P (vanwege full HD) maar ben toch niet zo kapot van het design. Wil meer een recht-toe-recht-aan monitor. Deze blijft langer 'mooi'.
Nu is mijn vraag de volgende, moet je voor zo'n monitor nog een speciale videokaart gebruiken? Ik had zelf gekeken naar een ASUS EAH3650 SILENT MAGIC/HTDP 512Mb. Deze kaart is passief gekoeld en heeft een resolutie van DVI Max Resolution 2560 x 1600. Dus dat zou moeten passen.
Is een passief gekoelde kaart zoals bovenstaande, geschikt om een 23" HD scherm aan te sturen?

Redheads :9~

quote:
BoraTDI schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:25:
Is een passief gekoelde kaart zoals bovenstaande, geschikt om een 23" HD scherm aan te sturen?
In 2D desktop werk is elke passief gekoelde kaart gewoon voldoende. Mocht je daarentegen zwaar willen gaan gamen in een slecht geventileerde kast dan zal dat einde verhaal van je kaart kunnen betekenen. Gewoon zorgen voor voldoende airflow in je kast en je kaart moet het wel uithouden.
technisch geneeskunde

quote:
BoraTDI schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:25:
Samsung heeft donderdag in Zuid-Korea het naar eigen zeggen eerste qwxga-scherm gepresenteerd. De monitor heeft een diagonaal van 23 inch en een resolutie van 2048x1152 pixels.

De 2342BWX beschikt over de steeds populair wordende aspect ratio van 16:9, die films beter tot hun recht laat komen omdat er boven en onder geen zwarte balken ontstaan. Naast de hd-resolutie van 1920x1080 kan het scherm echter meer pixels tonen: 2048x1152.

Dit stond onlangs hier bij het nieuws. Aangezien ik al een tijdje op zoek ben naar componenten om een leuk systeem in elkaar te zetten, viel me deze monitor op. Ik dacht eerst aan een T220P (vanwege full HD) maar ben toch niet zo kapot van het design. Wil meer een recht-toe-recht-aan monitor. Deze blijft langer 'mooi'.
Nu is mijn vraag de volgende, moet je voor zo'n monitor nog een speciale videokaart gebruiken? Ik had zelf gekeken naar een ASUS EAH3650 SILENT MAGIC/HTDP 512Mb. Deze kaart is passief gekoeld en heeft een resolutie van DVI Max Resolution 2560 x 1600. Dus dat zou moeten passen.
Zoals Wiethoofd al zegt..
Gebruik je veel zware 3D applicaties/Games dan red je het niet met zo'n kaartje fatsoenlijk je werk/hobby/games te doen. Surf je er alleen mee en kijk je er films en andere niet zware dingen op is het meer dan voldoende.

Ik game niet. Wel werk ik met SolidWorks 2006 (en straks 2008) maar dit gaat nu goed op de computer die ik nu heb. Daarin zit een MX200 kaart en ik heb nu een 15" Lite-on Litepanel. Dit systeem heb ik al een aantal jaren en is nu aan vervanging toe.
Als kast wil ik een Cooler Master Centurion 590 met een aantal ventilatoren kopen. Dus de airflow zou voldoende moeten zijn lijkt me.
Nou hopen dat die Samsung 2342BW snel in Nederland op de markt brengt!

Reg. datum: 27 september 2007

Ik heb mijn scherm eindelijk binnen :D

Wat een overgang zeg, van een 17'' Philips 170S2 naar dit 22'' inch. echt een monster dan.

Ik heb het wel op Dynamic Contrast staan. Ik vind dat de kleuren dan echt heel mooi zijn. Mijn zwart is echt zwart, en wit echt heel wit. Ik snap niet wat mensen er niet goed aan vinden.

Specs!! met foto's Abundat dulcibus vitiis

ondertitel ?
Reg. datum: 01 september 2005

quote:
kaos- schreef op donderdag 27 november 2008 @ 09:08:
Welk verticaal probleem? Momenteel zit ik achter een 2443BW en het is werkelijk genieten. Super beeld voor een TN, niet echt last van backlight bleading, een voet die je goed kunt instellen en een scherm wat kan roteren, etc. Voor dit geld kan ik me geen betere monitor bedenken. Het enige minpuntje is dat mijn scherm met een dode pixel is geleverd en dat is wel balen. Voor de rest is het gewoon een top scherm!

Zo ... eindelijk dan toch de stap naar GoT gemaakt

ondertitel ?

De T200HD en T220HD zijn monitoren die ook als 2e TV kunnen dienen, omdat er een digitale TV tuner is ingebouwd. Voor een student zijn deze ideaal, want op een kamer hoef je geen grote TV.
Kan iemand mij echter vertellen of die tuner ook geschikt is voor digitale tv van de bekende nederlandse kabelaars? (Ziggo)
In de reviews lees is steeds dat deze digitenne ondersteund, maar er wordt niet gerept over digitale tv over de kabel? DVB-T zou dan ook een standaard voor digitale-tv verzonden door zendmasten zijn. (Ziggo hanteerd DVB-C dacht ik?)

Volgens de website van samsung: http://www.samsung.com/us...0TDNSUV/ZA&fullspec=F betreft het een "built-in DTV(DVB) tuner", maar er staat verder niet bij welke standaarden deze ondersteund? Op tweakers wordt DVB-T genoemd en dat zou dus betekenen dat kabel niet wordt ondersteund. Volgens mij had ik echter ergens gelezen dat er ook nog een ander type werd ondersteund, maar dat kan ik dus niet terugvinden.

Weet iemand hoe het precies in elkaar steekt? Is deze T200HD ook geschikt voor digitale kabel TV?

Reg. datum: 18 mei 2007

Qua DVB is het heel simpel:

DVB = Digital Video Broadcast, oftewel uitzending van digitale tv

de verschillende achtervoegsels slaan op het soort digitale uitzending en dan specifiek het gebruikte doorvoer/ontvangst medium:

C = Cable = kabel = UPC, Ziggo, enz.
H = Handhelds = Mobiele apparaten zoals telefoons en pda's = in Nederland verzorgd door KPN
S en S2 = Satellite = Satelliet = Canal Digitaal, TV Vlaanderen, enz,
T = Terrestrial = Antenne = Digitenne

Er zijn apparaten met meerdere tuners, waarvan de ene tuner bijvoorbeeld in staat is om digitale kabeluitzendingen te ontvangen (DVB-C) en de andere tuner geschikt is om digitale satellietuitzendingen te laten zien (DVB-S of DVB-S2).

In principe zal met gebruik van de juiste decoder en aansluitingen jouw scherm overweg moeten kunnen met alle digitale uitzendnormen. De enige ingebouwde tuner in dat scherm is een DVB-T ontvanger. Je zou dus Digitenne moeten kunnen ontvangen zonder extra "kastje" (tuner). Voor alle andere digitale uitzendingen die je op jouw scherm wilt zien, zul je aangewezen zijn op de aanschaf van een geschikte tuner.

Reg. datum: 13 januari 2004

ik wil mijn samsung 226bw vervangen voor de t260 van samsung.

deze schermen zijn toch kwa techniek het zelfde?

alleen groter en beter contrast verhoudingen?

game erg vele mee mensen ervaring met dit scherm?

ondertitel ?

quote:
Jorgen schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:32:
Qua DVB is het heel simpel:

DVB = Digital Video Broadcast, oftewel uitzending van digitale tv

de verschillende achtervoegsels slaan op het soort digitale uitzending en dan specifiek het gebruikte doorvoer/ontvangst medium:

C = Cable = kabel = UPC, Ziggo, enz.
H = Handhelds = Mobiele apparaten zoals telefoons en pda's = in Nederland verzorgd door KPN
S en S2 = Satellite = Satelliet = Canal Digitaal, TV Vlaanderen, enz,
T = Terrestrial = Antenne = Digitenne

Er zijn apparaten met meerdere tuners, waarvan de ene tuner bijvoorbeeld in staat is om digitale kabeluitzendingen te ontvangen (DVB-C) en de andere tuner geschikt is om digitale satellietuitzendingen te laten zien (DVB-S of DVB-S2).

In principe zal met gebruik van de juiste decoder en aansluitingen jouw scherm overweg moeten kunnen met alle digitale uitzendnormen. De enige ingebouwde tuner in dat scherm is een DVB-T ontvanger. Je zou dus Digitenne moeten kunnen ontvangen zonder extra "kastje" (tuner). Voor alle andere digitale uitzendingen die je op jouw scherm wilt zien, zul je aangewezen zijn op de aanschaf van een geschikte tuner.
Bedankt voor je duidelijke en overzichtelijke antwoord Jorgen. Het steekt dus precies zo in elkaar zoals ik al dacht. Dan is een losse TV-Tunerkaart met DVB-C ondersteuning een stuk interessanter in mijn geval denk ik.

Reg. datum: 14 augustus 2008

EDIT: verwijderd

Pepijn83 wijzigde dit bericht 01-12-2008 16:17 (96%)

Weet iemand of de Samsung 2342BWX in Nederland leverbaar gaat worden? En zo ja, wanneer?
Begin volgend jaar koop ik een nieuwe computer en dan zou het mooi zijn als Samsung deze al kan leveren in Nederland.

Reg. datum: 13 januari 2004

vandaag me samsung t260 geinstalleerd.

in 1 woord WOW.

wat een vet en groot scherm.
Modbreak:
Niet zo WOW :/

Blijkbaar kun je met dat scherm niet meer lezen...
quote:
Waarschuwing

Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

[...]

* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan. Als je dan echt wat wilt toevoegen maak dan een review.

[...]

Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiële Waarschuwing opleveren !

dion_b wijzigde dit bericht 05-12-2008 18:59 (71%)

Reg. datum: 13 november 2007

OP kieskeurig lees ik dat iemand prima..pipt op een 225mw...ik wil dat graag op een t220HD..deze heeft volgens kieskeurig dezelfde specificaties....lukt het dan ook op de 220hd?

reactie 225mw gebruiker, zie hieronder:

Als je hem aansluit gewoon met DVI aansluiting dan heb je zegmaar gewoon een computerbeeld en dan onderin zie je een klein tv-schermpje. van +/- 15 cm diagonaal. Je kunt alleen niet TV kijken en een klein hoekje onderin hebben voor je PC. Dus alleen TV in PC beeld en niet PC beeld in TV beeld

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: