Ik heb Valkyria Chronicles een paar dagen geleden binnen gekregen. Heb nog maar een paar hoofdstukken gedaan, maar ik ben tot nu toe zeer tevreden. Het spel is makkelijk op te pakken maar krijgt naarmate je vordert steeds meer diepte. Het verhaal is interessant en de waterverf-achtige graphics/animaties zijn prachtig, Daarnaast is het prettig om 'ns niet een standaard fantasy-verhaal te moeten spelen. VC speelt zich voor de verandering af in een alternatieve wereld die gebaseerd lijkt te zijn op de jaren dertig van de vorige eeuw. Ook is het grappig dat een boel van de plaatsnamen die in VC voorkomen van Nederlandse herkomst zijn. Let maar 'ns op de kaarten die in het spel voorbijkomen.quote:CapTVK schreef op maandag 10 november 2008 @ 10:22:
Zijn er al een paar GoT'ers die Valkyria hebben? Kreeg het dit weekend binnen en het is een geweldige turnbased strategy RPG. In het begin kan je nog een beetje rotzooien en is het vrij makkelijk maar daarna wordt het al aardig pittig met gevarieerde missies (bijvoorbeeld je een weg vechten naar de rest van de crew die zelf ook zwaar onder vuur ligt). Verhaal wordt mooi verteld in de vorm van chapters met cutscenes en er is enorm veel aandacht besteed aan de characters, ook aan characters die je zelf kan recruiteren voor je squad. Elk character heeft z'n eigen uitspraken en gedrag, weak/strong points en personal traits die tijdens het spel naar boven komen. Je gaat je echt inleven.![]()
Weet niet of de personal traits helemaal random zijn maar zo heb ik een shocktrooper in mijn crew genaamd 'Jane' die een gruwelijke rothekel heeft aan Imperials (Imphater) en er plezier aan lijkt te beleven er zoveel mogelijk af te maken. Kreeg toen ze bezig was met een killing spree opeens de personal trait "sadist" mee, past er wel.
Xbox Gamer Tag ...Wii, Xbox, Xbox 360, PSP, PS2, PS3...