Ik ben overgestapt, hierbij mijn ervaringen tot nu toe:
Mijn ervaring
Dag 1 - Aangevraagd
Dag 2 - Werd ik gebeld (oproep gemist dus kreeg ik een email) van ProAssist om een afspraak te maken voor de simkaart
Dag 3 - 's Morgens om 10 uur stond een meneer van ProAssist voor de deur volgens afspraak met de nieuwe sim-kaart, even contract ondertekend en kopie gemaakt van ID + BANKPAS.
5 werkdag na aflevering - voicemail correct uitgeschakeld
15 werkdagen na aflevering - nummer geporteerd
Op het contract was niks vermeld over nummerbehoud maar ik had hierover gemaild en mij werd verteld dat het wel verwerkt was. Daarbij heb ik nog de instructies gekregen om in te loggen op de website:
quote:
Voor toegang tot uw persoonlijke MyYoufone account heeft u de volgende gegevens nodig:
Gebruikersnaam: uw Youfone telefoonnummer 316********
De gebruikersnaam begint met 316
Daarachter vult u uw tijdelijke Youfone telefoonnummer in. Als uw huidige mobiele nummer is overgezet naar Youfone, kunt u inloggen met dit nummer.
Wachtwoord: standaard 0000
Geldigheidscode: vermeld op de website
Het wachtwoord voor toegang tot MyYoufone is standaard 0000. Als u ingelogd bent kunt u onder Settings uw wachtwoord aanpassen. Uw huidige belkosten vindt u onder Mobile en daarna Call Details.
Heb een paar pogingen gedaan om de voicemail uit te schakelen maar dit lukt nog niet. De helpdesk werkt er aan maar het lukt ze volgens mij nog niet helemaal; we blijven emailen tot het gefixed is. Verder werd ik snel geholpen per email en telefoon, ze houden je up-to-date met waar ze mee bezig zijn.
Kosten
+ 7 cent zodra je verbinding hebt
+ 7 cent per minuut afgerond op seconde (veel beter dan simyo/lowcall!)
- 9 cent per sms (dat doe ik toch vrijwel nooit)
- 7 cent starttarrief + 7 cent per minuut afgerond op seconde voor de tikken dat iemand je voicemail afluistert en inspreekt (grootste nadeel: daarom wil ik dit uitschakelen)
- Helpdesk en instellingen-nummer gebruiken standaard gesprekstarieven
Vergelijking
Voor mij iets van 20 tot 40% goedkoper dan simyo oude tarief (7 start + 14 per minuut). Het is ook stukken goedkoper dan simyo's nieuwe tarief (10 start + 10 per minuut).
Advies
Overweeg je momenteel Simyo of Lowcall en ben je 18+? Ik raad je deze provider aan in plaats van hun. Mijn vergelijkingen zijn gebaseerd op
http://www.telecomvergelijker.nl/ en
http://www.sim-only-vergelijk.nl/ /
http://www.prepaid-vergelijk.nl/
Als je minder dan 90 minuten belt per maand dan is dit de beste deal die je vind. Het handige vind ik ook dat je niks hoeft op te waarderen en alles gewoon afgeschreven wordt. Per maand opzeggen en geen maandtarief. Ook geen belbundels waar je je scheel betaald zodra je er net over heen gaat. De 10 euro om lid te worden krijg je bij het opzeggen weer terug (wordt verrekend). Het netwerk is T-Mobile (controleer of je goede dekking hebt met dit netwerk).
Daarbij is Youfone ook ineens super voordelig als je meer dan 10 uur belt per maand (er van uitgaand dat je weinig SMS't). Zit je altijd tussen de 90 minuten tot 10 uur of SMS je veel dan dan kan je beter voor BEN gaan.
Het minimale verbruik/kosten van 2,5 / 5,0 euro per maand is blijkbaar komen te vervallen. Ze adverteren ook zo ongeveer iedere dag in de Spits.
Je ontvangt netjes de facturen per email of je kan inloggen om overzichten van gesprekken + kosten te zien. Afschrijving lijkt ook prima te verlopen.
Bram1337 wijzigde dit bericht 16-01-2009 14:18 (7%)