Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Black Tiger 63
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 06-08 01:46
Als je bijv. een USB stick gebruikt heb je rechts in de systemtray zo'n icoontje om de hardware veilig te verwijderen.

Dat heb ik er ook zitten dus da's geen probleem.

Maar ik heb nu iets vreemds, dit is wat er normaliter zou moeten gebeuren:

1.) Bij dubbelklikken op het icoontje krijg je een overzicht van de aangesloten hardware die verwijdert kan worden. Bij v. is er een kaartlezer aangesloten en een usb stick, krijg je ze beiden in een apart venstertje te zien en kun je kiezen welke je verwijderen wilt.
Maar ook als er maar 1 aangesloten is, krijg je dat overzichtsvenstertje.

2.) Klik je met de rechter muisknop op dat "hardware veilig verwijderen" icoontje, dan had je dacht ik een keuze, maar in elk geval kun je dan ook meteen kiezen voor "hardware veilig verwijderen".
Een zandlopertje gaat dan lopen en als het klaar is krijg je de melding "de hardware is gestopt u kunt nu de hardware veilig verwijderen" of iets in die geest.

Deze twee genoemde dingen werken bij mij niet meer. Het icoontje dus wel.
Ook kan ik nog met de rechter muisknop nog op het icoontje en dan klikken op "hardware veilig verwijderen" en dan gaat het zandlopertje ook lopen en ik kan de hardware ook afkoppelen, maar de genoemde melding dat ik nu veilig kan afkoppelen komt bij mij dus niet meer.

Iemand een idee hoe dit te fixen is?

Ik heb al geprobeerd de USB controller uit en weer aan te zetten en tevens geprobeerd met het hele USB gebeuren de "installatie ongedaan" te maken en te herstarten om te zien of het dan door de hernieuwde installatie van het USB deel in orde zou komen maar dat is niet het geval.

Systeemherstel is een optie, maar ik heb geen zin om systeemherstel te doen voor zo'n kleinigheid, temeer daar ik dan allerlei dingen opnieuw moet installeren die ik de laatste twee weken gedaan heb.
Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de oorzaak maar vooral naar een gewone manier om dit in orde te maken zonder systeemherstel dus, want die oplossing kun je bijna overal voor gebruiken.:)

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En onder welke Windows versie doe je dat?
Hoor je eigenlijk in je topictitel te vermelden, en aangezien je het ook nergens in je topicstart zelf noemt terwijl dat best wel essentieel is...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DigiK-oz
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:54
Ik heb zo af en toe iets vergelijkbaars (Windows XP)

Start een command prompt, en geef het volgende commando :

C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL hotplug.dll

Daarna een device removen en klaar

Distributed computing : DC-Vault statistics - Project statistics - DPC detailed statistics
PV : 1500wp SSW 35, 2500wp NNE 23

• Black Tiger 63
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 06-08 01:46
@Alt-92: Sorry da's waar ook, het betreft hier Windows XP professional. Zou jij of een andere mod het a.u.b. even voor mij kunnen aanpassen? Want ik kan dat zelf niet zie ik.

@DigiK-oz: Welk device moet ik daarna removen?
Een aangesloten USB device? Zoja, dat heb ik geprobeerd, maar ik zie niets gebeuren, noch tijdens het ingeven van het commando, noch bij het verwijderen van het usb device.

Black Tiger 63 wijzigde deze reactie 11-10-2008 01:55 (14%)

Pagina: 1

Populair: Gamescom 2014 Gamecontrollers Game-accessoires Smartphones Sony Microsoft Games Wetenschap Besturingssystemen Consoles

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013