quote:
Klopt. Ik heb het echter nu zo voor elkaar dat ik bepaalde delen van OpenGL uitzet en dan is de performance ook weer up to par. Verder ondervind ik daar geen negatieve consequenties van, rotate canvas e.d. doen het gewoon. Die feature is nieuw voor mij, maar ik kan me het nut zeer zeker voorstellen, aangezien ik altijd met m'n papier aan het klooien ben als ik analoog teken.
Het enige dat ik nog echt mis is een feature waarbij je op een knop kun drukken en de zoom dan afhankelijk is van je muis beweging. Met je muis een klein beetje naar links is dan een klein beetje uitzoomen, flink naar rechts is flink inzoomen, iets in die trant.
quote:
Ik draai nu met CS5 (CS5.5 is volgens mij alleen in Indesign een update) en een i5 3.1ghz en 12gig geheugen. Ik moet wel zeggen dat ik op een SSD werk. Hier gaat het mega vlot in grote formaten (10kx10k 200dpi)
Ik draai nu op een i5 2500K (3,3 GHz met turbo turbo tot 3,7) met 8 GB RAM en ook een SSD. Ik merk dat het RAM-geheugen wel snel volloopt op de meer volwassen formaten, dus ik overweeg nog om er 8GB extra bij te zetten.
Ik merk de performancedrop vooralsnog primair bij de grotere formaten i.c.m. met niet-simpele brushes (i.e. niet rond of iets dergelijks), al valt er op zich heel prima mee te werken. Ik was vooral aan het pushen om te zien hoe ver ik kan gaan, aangezien de vorige rig (P4 3,2 GHz met 3 GB geheugen

) bij een vrij klein canvas al moeite kreeg i.c.m. de Intuos. Het tekende gewoon niet lekker en dat is funest voor je workflow. Daarom schrok ik in eerste instantie ook van de performance toen alles aan stond, want dat had alsnog net niet lekker gewerkt, maar zoals het nu is is het behoorlijk smullen.
Ik merkte overigens wel dat ik nog groter bezig was dan ik dacht, want ik had bij iederen stap omhoog beide maten tweemaal gedaan in plaats van ééntje, zoals ISO A-maten werkt.Camacha wijzigde dit bericht 14-02-2012 13:40 (6%)