gezocht > VPN in UK! tip? DM :)
Even aanvullen, wie doet wat:
"china audio" : boudewijn
car audio : teacher
zelfbouw : voodooless. Voor tips of bijdrages, mail of DM:
zelfbouw : voodooless. Voor tips of bijdrages, mail of DM:
Een moderator wijzigde dit bericht 05-10-2008 10:03 (37%)
Reden: email voodooless erbij gezet :)
als niemand met meer kennis een stukje over koptelefoons wil schrijven wil ik dat wel doen
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Koptelefoons horen meer in PMD thuis.quote:Exphy schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:18:
als niemand met meer kennis een stukje over koptelefoons wil schrijven wil ik dat wel doen
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
(Misschien dat dit beter per DM had gekund...)quote:
Ik keek hier zojuist toch echt even van op, zeker als ik het PMD vs. AUD Beleid nogmaals lees.
Hoofdtelefoons zijn geen PMD, en PMD gaat voornamelijk over PMD, al staat er in het beleid dat er ook over accessoires gesproken kan worden. Echter in AUD gaat het voornamelijk over audio en hifi. En hoofdtelefoons klasseer ik toch echt onder audio, en in sommige gevallen (al is dat subjectief) onder HiFi.
Dus zeker als Exphy het (ook of alleen) over deugdelijke hoofdtelefoons heeft, en niet alleen wat verschillende oordopjes en budget/mid-end hoofdtelefoons, dan lijkt het mij een geschikt onderwerp voor AUD en ben ik zelf ook wel geïnteresseerd erin om dat te lezen. Hoofdtelefoons zijn m.i. niet alleen voor portable devices geschikt.
Als ik het mis heb of het Beleid me t.o.v. de praktijk misleid heeft, dan zal ik dat vast wel duidelijk te horen krijgen
* DnnSke gebruikt bijna nooit een hoofdtelefoon, maar dat komt wellicht meer door een gebrek aan geld voor een fatsoenlijk exemplaar
[Lian-li PC-A17B] - [DFI Lanparty nF4 SLI-D] - [AMD X2 4400+] - [Kingston 2GB] - [2x XFX Geforce 7900GS] - [2x Samsung F1 640GB] - [Antec NeoHE 380W] - [Samsung T240HD] - [Overigen]
Bij deze zou ik graag het hoofdstukje digitale audio op PC en het streamen naar een externe decompressor onder handen willen nemen. Ik heb een verzameltopic opgezet voor problemen om een zo uitgebreid mogelijk beeld te geven van dit onderwerp.
Deze dus
Deze dus
Imho vallen alleen gangbare on the go dopjes en koptelefoons onder PMD. Er zit nog een heel verschil tussen bijv. een Sennheiser 650 of een dure Beyer die je no way in het OV draagt en een setje simpele in ears..
Ik vind dit niet een handige manier van formuleren om mensen te activeren als je hulp wilt hebben. Het lijkt net of de taken al verdeeld zijn.quote:teacher schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:13:
Even aanvullen, wie doet wat:
zelfbouw : voodooless. Voor tips of bijdrages, mail of DM: [afbeelding]
Ik wil wel bijdragen aan Chinese hifi. Wat is de bedoeling?
Aangeven wat het onderscheid is, hele korte samenvatting van de startpost (wat hoe en waarom) en een verwijzing naar het topic?
hard maar opbouwend
Er zou een soort van wiki systeem moeten komen als faq, het is teveel werk voor 1 persoon om in 1 keer alles te doen (met alles bedoel ik dan 1 onderwerp). In de 9 jaar dat ik hier rondloop is er volgens mij ook maar 1 keer een nieuwe redelijke faq gekomen. Bij een systeem waarbij je zo nu en dan wat kunt toevoegen en verbeteren is de drempel velen malen lager. Maar ik vermoed dat dit in de crewfora ook al eens is besproken? (zoniet, gelieve dan een balletje op te gooien)
voor chinese hifi hebben we al een wiki (tnx 2 Boudewijn
)
hard maar opbouwend
Ik denk dat het goed is om aandacht te besteden aan alternatieven voor de zogenaamde standaard pc speakersetjes in de vorm van studio monitoren alsmede het streamen van radio en MP3 bestanden via draadloze ontvangers in je hele huis. Tweakers moet aan de ene kant aandacht besteden aan de reguliere oplossingen, anderzijds ook de grenzen verleggen en interessant blijven voor de early adopters.
Thermaltake SwordM, Rampage II Extreme, GTX275, i7 920, Corsair Dominator
Reg. datum: 08 mei 2007
Hoi mensen!
Hoe staat het nu met de "nieuwe" FAQ? Ik zou het wel fijn vinden als hij er binnenkort zou zijn, maar ik zie hier nog niet veel hoopgevends staan... Het is natuurlijk ook moeilijk om een goede FAQ te maken voor zo'n breed onderwerp. Misschien is het makkelijker om een paar sub-categorieën te maken, zodat mensen kunnen zeggen: "Jo! Van die categorie heb ik wel wat verstand en ik heb zin om daar een stukje FAQ over te schrijven!". Nu heb ik zelf helaas niet zo veel verstand van dit soort dingen (vandaar dat ik erg blij zou zijn met een FAQ), maar ik kan wel alvast een lijstje met sub-categorieën opperen. Natuurlijk nog maar een eerste opzetje (van iemand die er dus niet bijster veel verstand van heeft), dus voeg gerust dingen toe, en pas dit a.u.b. even aan aan jullie wensen...
Zoals de Tsjechen zeggen... "In no perticular order":
Versterkers
Boxen
Surround sets
Ingebouwd geluid (TV's e.d.)
Aansluitingen en kabels
Equalizers
Geluidskaarten (of valt dat eerder onder 'overige hardware'?)
Subwoofers
PC speakersets
Geluid afstellen
Losse speakers
Waar moet je voor oppassen?
Ik kan zo één twee drie even niets meer bedenken...
Misschien ook handig om er iets in te zetten over ervaringen met bepaalde merken / specifieke types? Of is dat iets voor een ander draadje?
Anyway, iets is beter dan niets. Het verzoek voor een nieuwe audio FAQ staat er nu al langer dan en jaar, dus ik hoop dat dit binnenkort wordt opgepikt...
Ik ben zelf trouwens ook niet te beroerd om wat te researchen, mocht dat nodig zijn...
Hoe staat het nu met de "nieuwe" FAQ? Ik zou het wel fijn vinden als hij er binnenkort zou zijn, maar ik zie hier nog niet veel hoopgevends staan... Het is natuurlijk ook moeilijk om een goede FAQ te maken voor zo'n breed onderwerp. Misschien is het makkelijker om een paar sub-categorieën te maken, zodat mensen kunnen zeggen: "Jo! Van die categorie heb ik wel wat verstand en ik heb zin om daar een stukje FAQ over te schrijven!". Nu heb ik zelf helaas niet zo veel verstand van dit soort dingen (vandaar dat ik erg blij zou zijn met een FAQ), maar ik kan wel alvast een lijstje met sub-categorieën opperen. Natuurlijk nog maar een eerste opzetje (van iemand die er dus niet bijster veel verstand van heeft), dus voeg gerust dingen toe, en pas dit a.u.b. even aan aan jullie wensen...
Zoals de Tsjechen zeggen... "In no perticular order":
Versterkers
Boxen
Surround sets
Ingebouwd geluid (TV's e.d.)
Aansluitingen en kabels
Equalizers
Geluidskaarten (of valt dat eerder onder 'overige hardware'?)
Subwoofers
PC speakersets
Geluid afstellen
Losse speakers
Waar moet je voor oppassen?
Ik kan zo één twee drie even niets meer bedenken...
Misschien ook handig om er iets in te zetten over ervaringen met bepaalde merken / specifieke types? Of is dat iets voor een ander draadje?
Anyway, iets is beter dan niets. Het verzoek voor een nieuwe audio FAQ staat er nu al langer dan en jaar, dus ik hoop dat dit binnenkort wordt opgepikt...
Ik ben zelf trouwens ook niet te beroerd om wat te researchen, mocht dat nodig zijn...
Vanaf morgen ga ik aan de slag met een nieuwe FAQ voor het Home Theater deel. Dus denk daarbij aan speakers (impedantie, vermogen, etc.), versterkers (voorverserker, eindversterker, receiver) maar ook dingen als audio codecs (DD, DTS, etc). Teacher gaat aan de slag met DIY-speakers en Car-audio.quote:Sytsuuh schreef op zondag 08 november 2009 @ 02:55:
Hoe staat het nu met de "nieuwe" FAQ? Ik zou het wel fijn vinden als hij er binnenkort zou zijn, maar ik zie hier nog niet veel hoopgevends staan...
Dus weet niet hoe voorspoedig dat gaat. Dingen waarnaar ik meer research moet doen of die ik zo wel uit de mouw schut. Ik zal de punten die jij hier aandraagt ook meenemen in zoverre ze relevant zijn en een vermelding in de FAQ verdienen.
Overigens zal de tekst niet het grootste probleem zijn. Dingen als opmaak/lay-out en dergelijke komen daarna ook nog om de hoek kijken.
Maar we zijn er nu mee bezig, je hebt gelijk dat het (te) lang stil heeft gelegen.
Dat is meer wat voor de ervaringen-topics. FAQ's moeten objectief gemaakt worden en dan kan je je dus niet met dingen als ervaringen bezig gaan houden aangezien het dan te persoonlijk wordt.quote:Sytsuuh schreef op zondag 08 november 2009 @ 02:55:
PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986
* teacher maakt zijn car audio FAQ wat verder af 
Ok, mooi! 
Ik heb hier trouwens nog een mooi plaatje gevonden voor het berkenen van impedantie waarden:
http://www.xs4all.nl/~boy...akeraansluiting_frame.htm
Misschien bruikbaar...
Ik heb laatst heel veel zitten lezen over het aansluiten van boxen en versterkers. Impedantie is op zich simpel als je eenmaal de regels door hebt. Iets minder duidelijk is voor mij het matchen van het vermogen (watts). Ik lees veel dat er wordt aanbevolen dat de versterker 1,5 tot 2 maal het vermogen moet hebben van de boxen, maar nergens staat waarom dat zo is. Misschien ook handig om hier iets over mee te nemen in de FAQ...?
Ik heb hier trouwens nog een mooi plaatje gevonden voor het berkenen van impedantie waarden:
http://www.xs4all.nl/~boy...akeraansluiting_frame.htm
Misschien bruikbaar...
Ik heb laatst heel veel zitten lezen over het aansluiten van boxen en versterkers. Impedantie is op zich simpel als je eenmaal de regels door hebt. Iets minder duidelijk is voor mij het matchen van het vermogen (watts). Ik lees veel dat er wordt aanbevolen dat de versterker 1,5 tot 2 maal het vermogen moet hebben van de boxen, maar nergens staat waarom dat zo is. Misschien ook handig om hier iets over mee te nemen in de FAQ...?
Pagina: 1