Hoofdcategorieën
Topicacties

[PC/PSP] Football Manager 2009

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 08 oktober 2004

http://tweakers.net/ext/f/YrxVfE0ZiP0dUw6dF7tUFbp4/full.jpg
Index
Introductie
Systeemeisen
Releasedatum
Features
Screenshots
Demo's en Patches
Handige links
Opmerkingen vooraf
Introductie
Football Manager was een serie voetbal management spellen die voor het eerst gereleased werden in 1982 door Addictive Games, die deze spellen bleven uitbrengen tot midden jaren 90. In 2004 werd de serie nieuw leven in geblazen door Sports Interactive om de naam te vervangen van hun succesvolle Championship Manager serie.

In de Verenigde Staten en Canada wordt het spel uitgebracht onder de naam Worldwide Soccer Manager.

Ondertussen is Football Manager de best verkopende voetbal management game op de markt.
Systeemeisen
MAC:
De game draait tot nog toe alleen op Intel MAC's en de minimale systeemeisen zijn - OSX 10.5.5, NVidia GeForce 7300/ATI Radeon X1600 en minstens 1GB geheugen.

PC:
Windows Vista of Windows XP. 2GHz processor (Vista) of 1,4GHz processor (XP), 1GB geheugen (Vista) of 512MB geheugen (XP). Verder is een 128MB videokaart nodig. Dit moet minimaal een NVidia Geforce FX5900/ATI Radeon x1600/Intel 82915G/82910GL of hoger zijn.
Releasedatum
Football Manager 2009 is nu te koop!
Features
3D-wedstrijdengine – De wedstrijdengine van dit jaar is zwaarder getest dan ooit. Het afgelopen jaar heeft de engine een uitgebreide bèta-test ondergaan in Football Manager™ Live.

De beroemde Football Manager™-wedstrijdengine kan nu volledig in 3d worden bekeken met motion-captured animaties van de spelers. Sports Interactive heeft bij het maken van de 3d-wedstrijdengine ondersteuning gekregen van het voetbalontwikkelingsteam van SEGA Japan, dat de motion-capturegegevens en een aantal animaties heeft geleverd.

Je kunt de wedstrijden nu in 3d bekijken vanuit meerdere camerahoeken, en je kunt willekeurige delen van de wedstrijd opnieuw weergeven door de tijd vooruit of terug te spoelen met een nieuwe tijdbalk waarin de belangrijkste momenten van het spel worden aangegeven.

Mensen met computers die niet krachtig genoeg zijn om te profiteren van de 3d-weergaven kunnen nog steeds gebruikmaken van de oude 2d-weergave van de wedstrijdengine.

Tv-weergave – Bekijk de wedstrijden op volledig scherm in een nieuwe tv-weergave en pas het wedstrijddagscherm aan met widgets waarmee je de informatie kunt weergeven die je nodig hebt als voetbalmanager, of het nou gaat om de prestaties van de spelers, de wedstrijdzones waarin de actie plaatsvindt, een veldradar of de nieuwste scores.

Feedback assistent-manager – Feedback van de assistent-manager vóór en tijdens de wedstrijd over de prestaties van het team/het moreel van de spelers en hints over de werking van je tactiek/methoden waarmee je de tegenstander te slim af kunt zijn.

Verbeterde media – SI heeft hard gewerkt aan de omgang in het spel met de pers, om de grotere impact te simuleren die de media de laatste jaren op de voetbalwereld heeft gehad. Het spel bevat nu meer nieuwsberichten, meer details en meer interactie met de media dan ooit tevoren, met als resultaat een nog realistischere simulatie van de voetbalwereld.

Persconferenties – Woon vóór en na de wedstrijd persconferenties bij met regionale en nationale journalisten en bouw langzaam maar zeker een relatie met ze op. Kies je antwoorden zorgvuldig, want ze kunnen je later in de media achtervolgen!

Transfersysteem – Volledig nieuwe en herschreven code voor het transfersysteem, zodat echte voetbaltransfers nog realistischer worden gesimuleerd.

Transfergeruchten – Bekijk het laatste nieuws over spelers waarop wordt gespeculeerd en clubs die deze spelers willen contracteren.

Bestuurlijk vertrouwen – In navolging van de toevoeging van deze functie aan Football Manager™ 2008 is het bestuurlijk vertrouwen nog verder uitgebreid en verbeterd. Het bestuur geeft nu tevens feedback op de harmonie in het elftal en het aanzien van de club in de voetbalwereld.

Voorkeursbewegingen – Train spelers om ‘voorkeursbewegingen’ te gebruiken in hun spel. Je kunt centrale verdedigers bijvoorbeeld leren om niet in tackles in te duiken, en vleugelspelers vertellen dat ze moeten overstappen alvorens een voorzet te geven.

Vrouwelijke manager – Voor het eerst in de geschiedenis kun je nu ook als vrouwelijke manager spelen. Alle tekst in het spel heeft nu ook een vrouwelijk geslacht, zodat het spel vrouwelijke managers en stafleden in het juiste geslacht weergeeft.

Realistische financiën – SI geeft geluisterd naar de feedback van alle onderzoekers om de financiële aspecten van het spel voor elk land op de juiste manier te modelleren, met inbegrip van transfers, personeelsloon, begrotingen, kaartprijzen, seizoenskaarten, competitiebonussen en clubsponsorschappen.

Bijgewerkte competities – Volledig bijgewerkt voor het nieuwe voetbalseizoen van 2008/09 met de nieuwste competitie-, club- en spelersgegevens. Daardoor zal het spel meer dan 5000 speelbare clubs uit meer dan 50 landen en zo’n 350.000 spelers/stafleden uit de hele wereld bevatten, die allemaal vers uit de beroemde database van Sports Interactive worden gehaald.

Breedbeeldondersteuning – Na Football Manager 2008 aan een bruikbaarheidstest te hebben onderworpen, biedt het spel dit jaar voor het eerst in de geschiedenis ondersteuning voor breedbeeld. Daarnaast is de gebruikersinterface op talloze fronten aangepast om de navigatie te vereenvoudigen.
Screenshots
http://tweakers.net/ext/f/5sYkw8p1RLN5NQ99lsnBd6CW/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/1HMfRCr1kvtsic1r7NjY02mS/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/zgZFcW4lvH2FHBxG8Lm2Q1gd/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/MsUXgAl4gEsKgPepVaWaZ1GG/thumb.jpg
http://tweakers.net/ext/f/7tVMLjz0kzCGf0lGV6vCcwqi/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/NnnVnEBI39oS8h6p3sXTGdJY/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/yOzYSydnsxWRgeA7VPUJb6MK/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/g5jWiOlsIqANS0GGN84c1pBc/thumb.jpg
http://tweakers.net/ext/f/dUfz94s5mEiPrj3VIKuARUXS/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/2NlJRxG8ecEjsS8zIDqSHtQ8/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/00Pra2c7ypbcn5wVy69y8TaD/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/tBVVseNWBJCLmMdOgwP16eZD/thumb.jpg
http://tweakers.net/ext/f/UZaJMIvgRyFIjefZS5skC2T4/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/77FripgrNFDykAFf55iD2PMx/thumb.jpg
Demo's en Patches
-
Handige links:
Sites
Officiële Nederlandse site - Officiële Nederlandse FM2008 site.
Sigames.com - De site van de makers van het spel en de makers van de Championship Manager serie
Thedugout.tv - Engelstalig FM Forum.
FM-Inside.nl - Nederlandstalige website met veel spelers, tips, downloads en een FAQ.
FuckTheRef - Nederlandstalige website met veel spelers, tips, downloads en veel meer.
FMGlive.com - Voorheen bekend als fmgraphics.co.uk. Bomvol met allemaal graphics voor FM, zoals logo's, kits en skins. Zeker de moeite waard om eens te bekijken!
Sortitoutsi.net - Grote Engelstalige Football Manager site.
ManUtd - Nederlandse site over FM.
Franks LLM Generator - Genereert een LLM team om te managen.
Holland Data Issue topic op SI-games Forum - Als je fouten tegenkomt in de Nederlandse competities, gelieve die hier te posten.
Opmerkingen vooraf
Natuurlijk is dit topic bedoeld voor vragen, maar probeer eerst zelf te zoeken voor meteen vragen te stellen! Kijk in het bijgeleverde boekje of lees de topics nog even door! Is het dan nog niet duidelijk, vraag het dan gerust, er lopen hier genoeg experts rond 8)

Wil je tips geven over wie de opvolger wordt van Zidane of welke topspelers voor weinig je aanraadt aan mede fm-ers? Zet de naam van deze speler dan even als een spoiler in de tekst, zodat het niet storend is voor FM-ers die geen namen willen weten.
Verwerk het volgende in je bericht en iedereen is blij.
code:
1
[spoiler]Naam speler[/spoiler]

Mist er iets? Post het dan of DM de topicstarter.

JanW wijzigde dit bericht 14-11-2008 13:09 (222%)

Changelist
- Screenshots toegevoegd (17-09-2008)
- Banner toegevoegd (17-09-2008)
- Systeemeisen toegevoegd (14-11-2009)
- Release aangepast (14-11-2009)

JanW wijzigde dit bericht 14-11-2008 13:09 (134%)

Ook bekend als een lui varken.
Reg. datum: 24 april 2007

quote:
Vrouwelijke manager – Voor het eerst in de geschiedenis kun je nu ook als vrouwelijke manager spelen. Alle tekst in het spel heeft nu ook een vrouwelijk geslacht, zodat het spel vrouwelijke managers en stafleden in het juiste geslacht weergeeft.
Ik denk dat veel mannen voor de lol als vrouw gaan spelen :p

Voor de rest - ik kijk uit naar FM 09. Ik zie trouwens weer een kleurverschil, gaan ze nu van rood naar geel?

The Dark, created to hide the innocent light. Eyes so bright, seductive lies. (Nightwish, Dark Passion Play, Whoever brings the night)

Reg. datum: 24 oktober 2005

_/-\o_ , op 2008 ben ik nu wel uitgekeken

Reg. datum: 12 juni 1999

Voegt alleen niet echt iets toe imho, die vrouwelijke managers. Overigens waren er al vrouwen in het spel te vinden, er zijn enkele vrouwelijke physio's aanwezig, heb er ooit een in dienst gehad :)

Hopen dat FM09 weer net zo goed word als zijn voorgangers, en dat er niet net als bij FM08 een grote bug in zit meteen bij de release al. Hopelijk brengen ze dit jaar weer wel een releaseday-patch uit...

Virussen? Scan ze hier! | Anti-spam? Stichting Spamvrij.nl Stop vuurwerk overlast

Voor jouw als man voegt het weinig toe nee, maar voor de vrouwelijke speelsters is dit toch een leuke vernieuwing :)
Vuurvlieg
Reg. datum: 01 februari 2004

Komt er dit keer geen X-box versie?
quote:
JanW schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:08:
Voor jouw als man voegt het weinig toe nee, maar voor de vrouwelijke speelsters is dit toch een leuke vernieuwing :)
Leuke toevoeging op zich, maar in dat filmpje met nieuwe features brachten ze het naar voren als één van de belangrijkste nieuwe elementen in het spel. Beetje overdreven in mijn ogen. Als ze het hadden toegevoegd en in de nieuwe features-lijst ten opzichte van de vorige versie één regeltje er aan hadden gespendeerd had het wat mij betreft goed genoeg geweest.

Ottooo wijzigde dit bericht 17-09-2008 19:11 (89%)

[PSN id: eL_b0tti ]

Go ahead punk... Make my day!
Reg. datum: 09 september 2001

Laten we hopen dat er geen Xbox versie komt. De laatste versies hebben ontzettend veel problemen opgeleverd, waarvan een groot deel nooit via een update zijn opgelost. Kijk maar eens op de forums van SIGames.

Hoewel zeer inventief bleef het ook wennen met de besturing via de Xbox-controllers.

*AMD A7V 333mhz + raid, sound, firewire* *AMD Athlon XP 2000+* *512 MB PC-2700* *Geforce 2 GTS* *Yamaha 8x8x24* *2 Nics* *Plantronics DSP 500* *Wacom Graphire 2* *Epson GT7000* *HP Laserjet 4* *3com hub* *D-Link switch* *Palm m505* *HP DVD-writer dvd200i*

Reg. datum: 05 juni 2005

quote:
JanW schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:08:
Mwah, 't is wel leuk voor de vrouwelijke FM'ers, maar sinds wanneer traint een vrouwelijke voetbaltrainer een mannenteam? Biedt dit nieuwe mogelijkheden tijdens interviews oid? Dat je ook interesse kan hebben in Cristiano Ronaldo op een 'andere' manier? :+

Samsung LE32R81B | Sony PlayStation 3 | Nintendo Wii | iPod 5G 30GB | Kodak M753 | Ibanez SA120 | Roland Cube 15 | SSB: B FC: 2363-7066-5359 | Wii FC: 1636-0215-4125-2752 | PSN ID: Rmonn

Reg. datum: 07 januari 2007

quote:
wildhagen schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:56:
Voegt alleen niet echt iets toe imho, die vrouwelijke managers. Overigens waren er al vrouwen in het spel te vinden, er zijn enkele vrouwelijke physio's aanwezig, heb er ooit een in dienst gehad :)
Het voegt inderdaad niet echt iets toe maar voor iemand als mijn zus is het wel leuk, maar de mensen van FM doen net alsof het een groot nieuw ding is.

Persoonlijk kijk ik wel uit naar de 3d engine, ik hoop dat er niet hele tijd van die standaard "filmpjes" zijn en dat het heel veel afwisseling bied.

Systeem: P5W DH Deluxe - E6600 - 4GB OCZ PC6400 - Asus 4850 - Samsung F1 Spinpoint 750GB - Creative X-FI Extreme Music - Sennheiser HD595 - Zallman HP-600 PSU - 215TW - G15 & G5

Careful what you wish

Ben benieuwd of je in FM2010 (ja, 2010) ook zelf de wedstrijden kunt spelen....

Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."
"Women. Can't live with 'em, pass the beer nuts."

Daar gok ik niet op. SI snapt zelf denk ik ook wel dat ze daarmee heel de charme van het spel weghalen.

quote:
King Nothing schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 17:58:
Ik denk dat dat er nooit in zal komen. FM is immers een managementspel, geen actiespel (Football Manager). Dan moet je eerder bij PES of FIFA zijn denk ik.

Virussen? Scan ze hier! | Anti-spam? Stichting Spamvrij.nl Stop vuurwerk overlast

Posten = zilver, lurken = goud
Reg. datum: 16 november 2004

quote:
wildhagen schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:03:
[...]

Ik denk dat dat er nooit in zal komen. FM is immers een managementspel, geen actiespel (Football Manager). Dan moet je eerder bij PES of FIFA zijn denk ik.
Het zou wat mij betreft afbreuk doen aan de serie.

Ik kan niet wachten totdat er meer details gedeeld worden.

nXXt wijzigde dit bericht 08-10-2008 17:56 (8%)

Powered
by:
Formule 1, TU Delft, Intel, Metallica, en 'Schaamteloos Jatwerk van Angeloonie'

taking over the world!

zolang ie het maar doet op m'n macbook vind ik alles best, dus ik hoop dat die 3d functie niet al te gortige eisen heeft

Always Outnumbered, Never Outgunned // xboxlive: amahusu / gamercard

Er zijn wat meer details gereleased in de podcast.
Verbeterde vooruitgang spelers - Spelers zullen beter reageren op goede trainingen en coaches en zullen dus zich beter ontwikkelen. Ook wonderkinderen zullen dus een grotere kans hebben om zich volledig te ontwikkelen wanneer een club ze goed traint.

Verbeterde Amerikaanse versie - De MLS (Major League Soccer) is onder handen genomen. Dat betekend dat de regels beter toegepast zullen worden en bestaande regels zijn nu ook in FM geïmplementeerd.

Decimale wedstrijd-beoordeling - Waar spelers nu een 7 of een 8 of wat dan ook scoren, kunnen ze in FM 2009 een 7,4, een 6,2 of noem maar op scoren.

Positie indicators in het tactiek scherm - Bekend van FM Live, als je in het tactiek scherm zit en je kijkt naar de opstelling, dan zal er een gekleurd bolletje bij een speler staan dat aangeeft hoe goed hij op zijn positie staat. Lichtgroen, dan is de speler goed op zijn positie geplaatst, is het bolletje oranje dan staat de speler op een positie die hij niet of niet goed beheerst.

Doelpunten in blessuretijd - Doelpunten gescoord in blessuretijd zullen in FM worden aangegeven als 45+2 of 90+3 (afhankelijk natuurlijk van welke minuut in de blessuretijd er gescoord is).

AI-managers nemen spelers op proef - Iets wat tot en met FM 2008 nooit gebeurde zal in FM 2009 wel gaan gebeuren. De computergestuurde tegenstanders gaan ook spelers op proef aan nemen.

Afstandsmeter - Deze laat zien hoe veel spelers gerend hebben en dus ook hoe hard er gewerkt is. Dit kan worden weergegeven in kilometer of mijlen.

Verbeterde team-reports - Je assistent zal een verbeterd team-rapport voor bereiden en zal de zwaktes in de selectie duidelijk aan het licht brengen. Ook zal hij spelers adviseren die je team kunnen versterken.

Veranderingen in team-awards - De gehele geschiedenis van team-awards zal beschikbaar zijn. Ik heb geen idee eigenlijk wat ik me daar bij voor moet stellen, maar ik denk dat ik dat op 14 november wel weet ;)

Verbeterde vakantie - Nee, je kan niet zeggen naar welk warm oord je toe gaat of hoeveel sterren je hotel moet zijn, maar je kan wel andere dingen aangeven met betrekking tot sollicitaties. Zo kan je aangeven dat een team in de top moet staan, of dat je liever een team hebt dat in degradatie-zorgen zit.

Speler-beoordelingen
- Spelers die minder dan 10 minuten spelen zullen geen beoordeling krijgen zodat hun gemiddelde beoordeling niet omlaag zal gaan.

Sattelietclubs - Zodra je het vertrouwen van je bestuur hebt dan kan je een specifieke satteliet- of moederclub vragen. Dit zat al in FM 2008, maar het verschilde nog wel eens wanneer je een specifieke type club kon vragen.

Verbeterde spelerverhuur - Je kan specifieke details mee geven aan de club waar je je speler aan verhuurd.

Stadion uitbreiding verbeterd - Wanneer je stadion uitgebreid gaat worden zal dit aan het eind van het seizoen gebeuren zodat je stadion klaar is wanneer het seizoen weer begint.

Dan zijn er nog twee laatste kleine features. In landen als Spanje, waar je een eigen "B"-team hebt wordt dit team niet meer aangegeven als sattelietclub.
En ook regels zoals de Franse joker-regel worden toegevoegd. Dit wil zeggen dat teams binnen het land nog 1 speler buiten de transferperiode mogen kopen/verkopen.

De gehele podcasts zijn ook te beluisteren via iTunes uiteraard.
Reg. datum: 05 oktober 2004

Ik ben wel een beetje uitgekeken op 2007/2008 (Check profiel :P http://www.xfire.com/profile/ypuh/) maar kijk echt alweer ontzettend(!) uit naar 2009. Net als Halo is FM een game die volgens mij niets fout kan doen (In mijn ogen dan althans).
quote:
King Nothing schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 17:58:
Dat zou ik niet eens willen, daarvoor heb ik PES/Fifa.
quote:
Ottooo schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:08:
Komt er dit keer geen X-box versie?

[...]

Leuke toevoeging op zich, maar in dat filmpje met nieuwe features brachten ze het naar voren als één van de belangrijkste nieuwe elementen in het spel. Beetje overdreven in mijn ogen. Als ze het hadden toegevoegd en in de nieuwe features-lijst ten opzichte van de vorige versie één regeltje er aan hadden gespendeerd had het wat mij betreft goed genoeg geweest.
De XBox versie komt vaak pas rond/na de winterstop.

Mi love you long time

244 uur :') Ik zit sinds gister al over de 500 :*) Maar er zijn ook mensen die zitten al over de 1000 uur heen :X

Is er al bekend wanneer de demo uitkomt, en of er überhaupt een demo komt?

Nog vijf weken, dan weer een hoop slapeloze nachten vrees ik. Had van SI al een mailtje gehad dat-ie nu te pre-orderen is.

Reg. datum: 05 juli 2001

dit spel is zo funest voor de studie....

maar je moet toch wat naast de studieboeken tijdens de donkere herfst en winterdagen :D

"Without question, the greatest invention in the history of mankind is beer. Oh, I grant you that the wheel was also a fine invention, but the wheel does not go nearly as well with pizza." Dave Barry

Vuurvlieg
Reg. datum: 01 februari 2004

Er komt wel een demo, volgens mij een maand voor de release

[PSN id: eL_b0tti ]

quote:
Football Manager Teams Up With Steam

October 9, 2008, 9:13 am - Alden Kroll - Press Release

LONDON (9th October, 2008) - Sports Interactive & SEGA Europe Ltd. today announce that the PC versions of Football Manager™ 2009 will incorporate Steamworks, a complete suite of publishing and development tools that offers PC game developers and publishers access to the game features and services available through Steam.

Steamworks will support both the retail and electronic versions of the Football Manager 2009 games giving players game updates, downloadable content, and patches. Also, players will be able to play from any PC in the world without needing their DVD copy of the game. STEAM will also host and distribute the Football Manager 2009 game demo which will be available when it is released a couple of weeks before the release of the full game.

Football Manager 2009 is now available for pre-purchase as a PC digital download from STEAM, and will be available for players to play at 09:00 GMT on the 14th November 2008. For details on availability and pricing, please visit www.footballmanager.com/buynow.

"Many of us at Sports Interactive have been big fans of Steam since it's inception, so to be working with them properly this year across releases of Football Manager on the PC is fantastic" said Miles Jacobson, studio director at Sports Interactive. "It gives us the opportunity for all of our games players to get any patches or updates that we make available quickly and easily, as well as a place for us to host any other downloads, such as demos and promotional videos, with super fast broadband speeds for download, and no issues with bandwidth, which we are hit with each time we release a demo".

"The Football Manager 2009 team has an incredible plan to extend the product beyond launch and achieve a level of connectivity with FM 2009 players that surpasses any prior release in the category," said Gabe Newell, president of Valve. "We're delighted to have Steamworks selected as the vehicle to help take this legendary franchise to the next level and look forward to offering the game to the millions logging onto Steam each week."

Football Manager 2009 features a vast array of all new features including, for the first time ever, a full 3D view of the world famous Football Manager™ match engine.

Bron
Puta, why you flinch?
Reg. datum: 26 juni 2000

Verplicht kopen dus lijkt mij. Heeft dit verder nog nadelen of voordelen?

Misschien loopt multiplayer nu anders dan via hamachi...heb het idee dat dat aardig vertraagt soms.

Vos wijzigde dit bericht 10-10-2008 11:35 (41%)

Keywords: Ajax, Arsenal, Specialized, K2 Instinct - Other: My PC

Op zich een goede zaak imho, dan heb je niet zoveel last meer van die egoïsten die wel willen spelen, maar te lam zijn om het gewoon ff te kopen.

Aan dat soort volk heb ik een bloedhekel, want dat zorgt ervoor dat er steeds minder geld is om dit soort spellen, met toch een relatief beperkte (tov PES, FIFA etc) afzetmarkt, nog te ontwikkelen.

Reg. datum: 27 september 2006

Ach steam betekent niet verplicht kopen. Zijn genoeg fix arounds voor steam. Zelf heb ik vroegah nog een gecrackte steam gehad. Kon je bijna alle spellen gratis spelen vanaf steam(dit was wel 3 jaar geleden of iets meer ongeveer, maar volgens mij zijn er nog steeds gekraakte steamversies in omloop).

Ik vind het eerderleuk dat ze een nieuw platform proberen om het uit te geven, maar als je het via steam doet zou je ook eigelijk de prijs zwaar naar beneden moeten gooien om het fair te houden. Maar dat doen veel bedrijven dan niet :-( (mijn punt is een beetje dat online verkopen een stuk goedkoper is, maak de games dat dan ook. Ik zie te vaak games voor de volle mep online staan of 4 euro goedkoper. Ja daar doe ik het niet voor).

En FM mag dan een niche markt zijn, het is wel een goede. Iedere echte FM'er koopt het toch ieder jaar? Mezelf inc. Behalve vorig jaar want 08 was zo verschrikkelijk buggy dat ik heb terug heb gebracht naar de winkel en heb gedownload(nee valt niet goed te praten), want er werkte echt extreem veel niet in het begin(trainingen werkten niet, mandekking deed het amper, pressie zetten was ook bugged en weet ik veel wat nog meer).

(over niche markten in gamen had ik laatst ergens een leuk artikel gelezen maar kan hem niet meer vinden :-(, ging erover dat de kleine niche markten zoals FM of bv EVE-online juist vanwege hun hardcore hoek aanspreken)

Postius wijzigde dit bericht 10-10-2008 18:04 (8%)

Xdoos Gamertag: Postius

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: