Hoofdcategorieën
Device Settings
Topicacties

[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 16 oktober 2000

Ik wil ook MacOSX op mn PC, maar weet niet precies wat nou de beste manier is, vanwege de vele 10tallen manieren die mogelijk zijn.

Mijn (belangrijkste) specs:
Asus p6x58d-e
i7 950
MSI ati 6970

Draai nu Win7 op een SSD. Wat ik graag wil is OSX op een andere harde schijf. Heb ook een iMac, waar ik eventueel wat op kan voorbereiden, maar zonder dat is nog beter :)

Wat is voor mij de beste software voor een installatie van 10.7.2 (vooral: makkelijkst)?

Reg. datum: 31 januari 2008

Ik heb zelf nu een p7p55d met een i3 530 8 gb ram en 2 hdd's Poster boven mij ik adviseer je om via osx iATKOS L2 te downloaden en er een bootable usb stick van te maken zo is het bij mij gelukt en als het niet lukt om vanaf de usb stick te booten brand dan iATKOS dvd wacht tot je in bootloader komt en selecteer vanaf daar je usb stick en het zou moeten werken (zo lukte het bij mij) Als het in het begin niet wil lukken geef niet op, je geluid zal het moeilijkste aan de praat te krijgen zijn dat was bij mij in ieder geval het probleem.
Ik wens je succes met je hackingtosh build :)

Reg. datum: 20 november 2008

quote:
DJH schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:14:
Ik wil ook MacOSX op mn PC, maar weet niet precies wat nou de beste manier is, vanwege de vele 10tallen manieren die mogelijk zijn.

Mijn (belangrijkste) specs:
Asus p6x58d-e
i7 950
MSI ati 6970

Draai nu Win7 op een SSD. Wat ik graag wil is OSX op een andere harde schijf. Heb ook een iMac, waar ik eventueel wat op kan voorbereiden, maar zonder dat is nog beter :)

Wat is voor mij de beste software voor een installatie van 10.7.2 (vooral: makkelijkst)?
Die 6970 kan een probleem worden.
In hoeverre, durf ik niet in te schatten.
Zie Netkas.org. 1ste post...

quote:
Mr.Tweaks schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:57:
[...]

Die 6970 kan een probleem worden.
In hoeverre, durf ik niet in te schatten.
Zie Netkas.org. 1ste post...
Zag het inderdaad. Heb net een USB gemaakt met mn iMac en daar via myHack Lion installer op gezet (USB stick). Nu terug bij m'n windows PC kan ik de USB niet lezen (windows geeft direct aan: Wilt u deze USB stick formateren? = onleesbaar). Als ik boot via USB stick, lukt dat niet, hij kan de stick niet lezen.

Wat heb ik verkeerd gedaan? Moet ik de USB anders voorbereiden (formateren oid).

Moet ik de de Lion install restoren naar de USB? Dat doet de myHack installer toch voor je?

DJH wijzigde dit bericht 28-12-2011 21:43 (6%)

SC2: TheCatsMeow
Reg. datum: 19 augustus 2005

quote:
DJH schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:31:
[...]

Zag het inderdaad. Heb net een USB gemaakt met mn iMac en daar via myHack Lion installer op gezet (USB stick). Nu terug bij m'n windows PC kan ik de USB niet lezen (windows geeft direct aan: Wilt u deze USB stick formateren? = onleesbaar). Als ik boot via USB stick, lukt dat niet, hij kan de stick niet lezen.

Wat heb ik verkeerd gedaan? Moet ik de USB anders voorbereiden (formateren oid).

Moet ik de de Lion install restoren naar de USB? Dat doet de myHack installer toch voor je?
zit er een bootloader op de usb stick en is de partitie actief

Reg. datum: 11 september 2009

Ik zelf zou adviseren om te googlen op tonymacx86 en de methode die daar besproken word te gebruiken. Werkt perfect!

Thanks. Maar lees nu ook over de ati 6970, dat die waarschijnlijk niet goed werkt en zal werken :( ik wil wel een stabiel systeem (2e werkstation). Eerst maar afwachten hoe dat zich ontwikkeld. Had gister speciaal een Ssd voor osx gehaald :(

Reg. datum: 07 maart 2008

Ben gisteren ook begonnen met het maken van een Hackintosh... De hele dag mee bezig geweest, maar uiteindelijk is het gelukt en heb ik OSX 10.5.6 geinstalleerd staan op mijn PC... Doordat het steeds mis ging heb ik er nu wel meer 'verstand' van dan dat ik eerst had dus dat is positief :)

Wil vandaag in ieder geval gaan proberen om Lion aan de praat te krijgen.

Weet iemand of je in Lion 'gewoon' de Mac app store kan gebruiken voor applicaties? Verpest dit niks met kexts e.d. zoals reguliere updates van Apple doen?

edit: zojuist succesvol de Lion installatie gedaan.. loopt heel erg goed en snel! Heb alleen nog wat problemen om mn audio aan de praat te krijgen....

edit2: audio ook aan de praat :) super!!

ThePolo wijzigde dit bericht 31-12-2011 13:14 (16%)

De appstore en icloud kan problemen opleveren, dit hebben veel echte macs ook overigens. Voor icloud moet je voor zo ver ik weet een legitieme serialnumber hebben. Ik gebruik lizard om een smbios.plist te maken die gelijk is aan jou hardware. Met lizard kan je ook een serialnumber genereren.

Dan moet je alle netwerk apparaten verwijderen en twee netwerk configuratie bestanden (weet uit mijn hoofd niet welke maar is overal te vinden). Dan herstarten en alle netwerk apparaten weer toevoegen. Als het goed is werkt nu de appstore en icloud.

Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met de appstore alleen iCloud deed het nooit dit was met een aangepaste smbios.plist opgelost. Toch wel fijn om op je iPad ook al je bookmarks te hebben!

Gelukkig nieuwjaar!

Reg. datum: 07 maart 2008

Bedankt voor de uitleg.

Eigenlijk heb ik het "maar gewoon gedaan" en het lijkt allemaal wel goed te werken (iCloud en App Store), dus ik denk dat ik mazzel heb. :)

Happy new year!

edit: denk trouwens dat iCloud werkt omdat ik al eerder m'n iPad eraan gekoppeld heb.

ThePolo wijzigde dit bericht 01-01-2012 14:39 (20%)

Random
Reg. datum: 23 december 2008

Verdorie.. Hij boot niet meer.
Heb een maand geleden windows erbij gezet op andere partitie (laptop, dus 1 HDD). gisteren terug de bootloader uit de laatste multibeast geïnstalleerd, windows boot keurig, mac niet.. Wel in safe mode.

Als ik opstart met de bootcd of gewoon krijg ik altijd de volgende error:
NTFS Driver 3.3 [FLAGS R/W]

Dan stopt hij en gebeurt er niks meer..
Op google lees ik dat je met iboot normaal wel kan booten maar ook daar lukt het niet mee bij mij..
--------
Ok, dat probleem is verholpen maar nu hangt hij op: refusing new kext com.apple.iokit.ioacpifamily
Moet ik die kext weg doen?

Zonezns wijzigde dit bericht 05-01-2012 20:25 (12%)

If you notice this notice you will notice that noticing this notice was not worth the notice

Random

For some reason kan ikde installatie van lion niet starten, de .app file wilt niet openen.
Hij start maar sluit nog in diezelfde second, ik zit in safe mode zonder internet.. Iemand een idee?

If you notice this notice you will notice that noticing this notice was not worth the notice

Hackintosh Expert?
Reg. datum: 18 november 2009

quote:
Zonezns schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 00:09:
For some reason kan ikde installatie van lion niet starten, de .app file wilt niet openen.
Hij start maar sluit nog in diezelfde second, ik zit in safe mode zonder internet.. Iemand een idee?
Helaas, ik ben mijn glazen bol kwijt geraakt... Kun je iets meer informatie geven?
Specificaties? Installatiemethode? Details?

Random

Gadver, vergeet ik nu echt elke keer :p
Ik zit nu op Snow Leopard (10.6.6), in safe mode aangezien de normale mode niet boot.
Ik gebruik Xmove, de app file werkt nu wel. Maar bij het rebooten sta ik nog steeds even ver. De pc reboot direct en de installatie kan niet starten, ik heb de laatste bootloader uit Multibeast gebruikt.

Ik ga nu proberen met myHack. Misschien werkt dat wel..

Hackintosh Expert?

Haha, vergeten wel meer mensen ;). Wat zij je specificaties?

myHack vind ik zelf de beste methode, omdat je het simpel voor jouw specificaties kunt aanpassen. Je kunt je eigen kexts / DSDT gebruiken e.d.

Random

Ok lion werkt :)
Boot normaal, maar enkel via de Unibeast USB stick (niet via chimaera bootloader)..
En dat is wel een probleempje, als ik zonder usb stick boot blijft hij hangen op PCI Config begin.

Kan ik een andere bootloader gebruiken? Zoja, welke?

(het gaat trouwens over een Samsung R730-JS06

Heeft er hier iemand ervaring met een Creative X-Fi Titanium op Mac OS X Lion. Heb namelij deze nieuwe geluidskaart gekocht en ga binnenkort kijken voor OS X maar als iemand dit al werkend heeft scheelt het mij een hoop zoek werk :).

Reg. datum: 28 november 2007

Ik werk op dit moment op Lion 10.7.2 op mijn Dell XPS 15. Alles werkt op de aparte videokaart (525M, maar wel de intel 3000) en de standaard wifi na.
Alleen heb ik echter nog wel een probleem. Ik kan windows niet booten. Ik heb 3 manieren geprobeerd windows toch op te laten starten. Alle drie via repair tools:

- Automatische startup repair

- Deze commando reeks:
BootRec /FixMBR
BootRec /FixBoot
BootRec /RebuildBCD

- En deze commando reeks:
bcdedit /export C:\BCD_Backup
c:
cd boot
attrib bcd -s -h -r
ren c:\boot\bcd bcd.old
bootrec /RebuildBcd

Geen van deze drie werkt. Hoe kan ik mijn windows alsnog laten booten?

De partitie van windows op actief zetten vanuit mac os x met fdisk. Commands zien er als volgt uit.

Diskutil listdisk (kijken op welke schijf windows staat)

Sudo fdisk -e /dev/disk0
p (staat voor print of partition en laat alle partities zien)
f 2 (markeert/flagged partitie 2 als actief, je moet hier dus de windows partitie markeren)
w (schrijft mogelijke wijzigingen naar mbr)
y (bevestigt de wijzigingen)
q (sluit fdisk af).

Nu moet je herstarten en zal mogelijk windows booten of komen met een melding dat de bootloader corrupt is. In dat geval moet je de windows dvd in de tray doen en herstel starten. De dvd zal windows herstellen en booten mogelijk maken. Echter kan dit process ook de bootloader van Mac OS X om zeep helpen. In dat geval moet je met diskpart vanuit windows de actieve partitie veranderen en de bootloader herinstalleren. Wil je een goed werkende dual boot raad ik je aan om van voor af aan te beginnen met deze guide als hulp stuk:

http://myhack.sojugarden....dual-booting-demystified/

Niet alles klopt aan de guide zoals fdisk4400 moet je gewoon fdisk gebruiken en bij Lion moet persè de schijfindeling GUID zijn ookal wil de guide MBR. Met een beetje tweaker gedachte moet het zeker lukken met de link.

Succes

Edit: dit is zomaar uit mijn hoofd geschreven en kan wellicht fouten bevatten. Ookal verwacht ik dit niet.

Tiwazz wijzigde dit bericht 10-01-2012 09:38 (4%)

Thnx! Dit werkte, maar... Ik zit nu met het vage volgende probleem. Als ik gewoon windows wil starten zegt hij dat de BootMGR mist, maar wanneer ik dit wil fixen via de installatie schijf (usb in mijn geval) dan start hij windows wel gewoon op. Ik kan dus niet in de repair tools van de Windows 7 installatie komen. En via windows zelfs (cmd openen met admin recht) werken de BootRec /.. commands niet. Ik heb dus nu wel weer de chimera bootloader en ik kan ook OS X (Lion) opstarten. Maar windows niet. Tenzij ik in bootselect de usb met windows 7 installatie kies en dan start hij wel op. Hoe kan ik dit toch oplossen? Want altijd de usb stick erin laten zitten is geen optie.

Ik kan overigens geen GUID schijfindeling maken want dit ondersteund mijn bios niet..

Hmm ik heb zo geen idee of windows te herstellen is vanuit windows zelf. Kan je niet bij herstel komen?nals je die installatie disk/usb start komt hij toch in de SETUP en kan je windows herstellen selecteren links onderin. Of detecteert windows een installatie en boot hij die? Heb namelijk geen ervaring met windows USB installaties. Wel weet ik dat ik een keer een windows recovery disc had gedownload van internet. Dit zijn alleen de windows herstel functies en geen installatie. Wellicht kan je die zoeken en branden of er een bootable USB van maken. Zolang de windows installatie niet hersteld is zal je deze niet kunnen booten zonder USB.

ik kom inderdaad niet eens in de setup scherm van de installatie. Hij detecteert denk ik inderdaad een windows installatie en boot die vervolgens. Vind ik eigenlijk wel vreemd, want ik meen toch vaak zat een install usb geboot te hebben terwijl ik nog gewoon een goedwerkende windows installatie had (nog voor ik Lion ging installeren zegmaar.) Het kan overigens wel zijn dat dat om een andere versie ging (professional ipv home premium bijvoorbeeld). Ik ga even opzoek naar die recovery disk en anders mount ik even een andere versie van Windows 7 naar de usb.

Zowel met een recovery cd als een Windows 7 proffesional usb install kon ik in de repair tool komen. En na uiteindelijk veel gekloot en veel dezelfde commando's heb ik het uiteindelijk toch voor elkaar gekregen. Helaas gebruik ik nu wel 2 bootloaders omdat ik anders niet zou kunnen hybernaten in windows volgens het volgende topic:
http://www.tonymacx86.com...;t=2351&view=previous
Ik heb dus de 2e genoemde workaround gebruikt.

Kan iemand mij bevestigen dat ik inderdaad alleen op deze manier hibernate kan gebruiken in Windows 7? Ik zou namelijk graag alleen de Chimera bootloader willen gebruiken (is mooier en minder omslachtig dan 2) of anders alleen de EasyBCD bootloader zonder de Chimera bootloader.

42
Reg. datum: 25 juni 2011

Helaas werkt het updaten naar 10.7.2 voor mij nog steeds niet. Volgens Kakewalk moet ik de download installeren (niet rebooten) en dan Kakewalk upgraden en rebooten. Maar ik kan de download (10.7.2) alleen downloaden als ik direct daarna reboot.

Ik dat dus maar doen, omdat ik geen andere keus lijk te hebben. Maar dan krijg ik een kernel panic (scherm brightness omlaag en komt een melding dat ik de power knop ingedrukt moet houden om te restarten).

Iemand een idee of zelfs een oplossing om mij naar 10.7.2 te helpen?

Hackintosh: Intel 2600K | HD6870 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3

Reg. datum: 05 november 2000

ik heb een hp 8510w notebook waar ik iatkos l2 op wil zetten. De installatie is inmiddels afgerond, maar de externe schermen worden niet herkend. Vgaenabler en nvenabler64 al geprobeerd maar ik krijg het niet aan de gang. Wat kan ik nog meer doen?

Reg. datum: 22 december 2009

Ben zelf al lange tijd gebruiker van OSX86, eerst Snow Leopard en nu sinds kort een nog beter werkende versie van Lion. Waar ik bij Snow Leopard tegen veel bugs aanliep, zoals het scherm dat soms uitviel of niet altijd booten, heb ik daar met de nieuwe installatie (iAtkos L2) geen enkel probleem meer mee!

Installatie staat op SSD (dual boot W7), boot in 25 seconden (exclusief Bios), en maak perfecte opnames van diverse MIDI en AUX apparaten in Logic Pro 9.

Destijds wel lang bezig geweest om Snow Leopard werkend te krijgen met i7 die toen net nieuw was, vooral hypertreading was destijds een probleem. Nu met Lion intussen 8 cores enabled.

Plaatje op imageshack (popups!)

Specs (Dell 435MT):
i7 2,66 Ghz
Ati 4850 512MB
4GB DDR3
X58 moederboord

@Muidert

Waarschijnlijk zorgt een bepaalt .kext bestand ervoor dat je een KP krijgt. Kan je iets specifieker zijn wat de kernelpanic meldt, welke kext bestanden je hebt geïnstalleerd. Of je een DSDT gebruikt of volledig .kext based?

@arjandijk162

Ik neem aan dat graphicsenabler ook niet werkt? Wellicht kan je EFI strings proberen of als je een DSDT gebruikt daar je grafische adapter in plaatsen. In mijn notebook werkt HDMI, VGA OOB met graphics enabler dius kan je niet echt de perfecte tip geven maar probeer die twee is

@vincentvang
Mooie setup vincentvang! Ik heb ook al jaren een OSX86 setup op mijn notebook en desktop heb echter geen "iX" platform op mijn desktop een Q9550 @ 3,6Ghz en mijn notebook een P8600.

Ik heb zelf ook nog drie probleempjes wellicht dat iemand mij daar mee kan helpen.

Allereerst heb ik mijn Wi-Fi chip vervangen in mijn notebook naar een Broadcom BCM94311MCG en loopt mijn notebook op 10.7.2. Wi-Fi werkt goed echter is de lijst met SSID's niet correct, iedere SSID heeft max. aantal streepjes. Dit klopt natuurlijk niet, Onder 10.6.X was dit niet het geval daar weergaf hij de correcte sterkte weer.

http://www.tonymacx86.com/download/file.php?id=19134

Probleem 2.
Mijn notebook wordt in verhouding met Windows een stuk warmer en precies op de plek waar ik met mijn handpalm rust. niet prettig dus. Ik gebruik de vanilla AppleIntelCPUPowerManagement.kext. Ook als ik NullCPUPowerManagement.kext installeer blijven de temps hoog. Temps liggen rond de 50 graden Celcius voor de cores echter voelt het warmer weet niet hoe betrouwbaar de monitoring tool is of de sensoren in mijn cpu want ze schommelen nogal.

Hoe weet ik zeker dat Speedstep werkt? Ik gebruik de AppleintelCPUPowerManagement weet ik dan zeker dat speedstep werkt? Onder Windows 7 lijkt de FAN harder te blazen is hier een fix voor? Ik heb al in mijn DSDT gekeken maar daar heb ik geen FAN sectie zitten.

Probleem 3.
Momenteel gebruik ik VoodooHDA als geluid "drivers" echter wil ik hier vanaf krijg zo nu en dan een kernel panic gerelateerd aan VoodooHDA. Ik heb in mijn DSDT een HDEF sectie gemaakt en dit werkt. Echter als ik met HDAWizard de AppleHDA binpatch en mijn platform, Layout, Info.plist opgeef en mijn AppleHDA patch werkt mijn audio min of meer. Ik krijg alleen geluid als ik naar de instellingen ga, daar van geluids apparaat wissel bijv. lijn uit volume verhoog/verlaag en terug switch naar headphones (zijn interne speakers). Ik krijg dan geluid uit mijn interne speakers maar na enkele minuten (2,3) is het weer weg en moet ik de zelfde handeling herhalen. Ik heb een ALC1200 codec, ALC888 werkt niet voor mij. Iemand een idee?

wie heeft hier nog meer een 6870 1gb? zou je je cinebench score kunnen posten? ik kom hier, met duckweed, maar op 30fps uit

@Matty

Ik heb een XFX 6870 1GB. Ik zal zo cinebench is downloaden. Specifieke settings?

quote:
Tiwazz schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:55:
@Matty

Ik heb een XFX 6870 1GB. Ik zal zo cinebench is downloaden. Specifieke settings?
er is maar 1 setting ;) moet wel de opengl hebben. de cpu score vind ik niet zo belangrijk. oh en wel je computerspecs

Oke, ik heb namelijk cinebench maar 1 keer gedraaid ik gebruik meer geekbench om te benchen aangezien ik toch weinig van m'n GFX nodig heb CPU vind ik belangrijker in OSX.

Hier een screen van mijn systeem:

http://i41.tinypic.com/sqh8w6.jpg

en alle specs op een rijtje:

Intel Q9550 3,6Ghz
XFX6870 1GB
Corsair Dominator 2x2GB 1066Mhz
Samsung Spinpoint F1 640GB
ASUS Maximus Formula 2
X-Fi Titanium

Dat was wel een beetje 't belangrijkste. Ik update deze post zometeen met de scores.

Edit:

Scores zijn 38,80 FPS Reference Image Match: 99,31% voor OpenGL ik gebruik GraphicsEnabler = "No" aangezien mijn GFX in de DSDT staat.

CPU score is 4,28 pts. Is dit niet erg laag?

Tiwazz wijzigde dit bericht 19-01-2012 10:31 (15%)

quote:
Tiwazz schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:12:
Oke, ik heb namelijk cinebench maar 1 keer gedraaid ik gebruik meer geekbench om te benchen aangezien ik toch weinig van m'n GFX nodig heb CPU vind ik belangrijker in OSX.

Hier een screen van mijn systeem:

[afbeelding]

en alle specs op een rijtje:

Intel Q9550 3,6Ghz
XFX6870 1GB
Corsair Dominator 2x2GB 1066Mhz
Samsung Spinpoint F1 640GB
ASUS Maximus Formula 2
X-Fi Titanium

Dat was wel een beetje 't belangrijkste. Ik update deze post zometeen met de scores.

Edit:

Scores zijn 38,80 FPS Reference Image Match: 99,31% voor OpenGL ik gebruik GraphicsEnabler = "No" aangezien mijn GFX in de DSDT staat.

CPU score is 4,28 pts. Is dit niet erg laag?
ok thx. geen idee of het laag is. het is wel stukken minder dan wat je met cinebench onder windows hebt. Maar komt puur door de brakke opengl implementatie in osx

Lijkt mij eerder dat het komt door de karige "drivers". Hoe kan een regeltje graphicsenabler bijv. of in de DSDT wat reg informatie nou net zo efficiënt zijn als drivers van +- 100 mb die regelmatig worden geüpdatet.

lekker dan ik haal 30fps na een reboot en 15 als ik uit sleep kom 8)7

welke manier gebruik je om je grafische kaart aan te sturen? GraphicsEnabler, EFI Strings, DSDT, kext files?

probeer is GraphicsEnabler op No te zetten kijken wat ie dan doet.

quote:
Tiwazz schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:14:
welke manier gebruik je om je grafische kaart aan te sturen? GraphicsEnabler, EFI Strings, DSDT, kext files?

probeer is GraphicsEnabler op No te zetten kijken wat ie dan doet.
had GE=YES. met no zelfde probleem maar ik denk dat ik al een oplossing hbe

echt af en toe..

heb mijn smbios.plst aangepast van macpro3,1 naar imac12,1 en voila geen performance verlies meer na wake from sleep

ik dacht dat ik macos al redelijk onder de knie had maar had niet verwacht dat de smbios zo veel effect kon hebben

http://www.tonymacx86.com...&t=25835&start=30

matty___ wijzigde dit bericht 19-01-2012 11:29 (16%)

SMbios.plist heeft redelijk veel effect op het systeem. Het scherm van min notebook bijv. gaat flikkeren als ik geen mac book pro selecteer. Ik krijg iCloud en facetime ook niet aan de praat als ik mijn SMbios.plist correct instel (met Serialnumber etc.) Ik heb mijn SMbios.plist gemaakt door te kijken naar welk officieel mac systeem het dichtst bij mijn hardware kwam. Daarna heb ik met de tool lizard een S/N gegenereerd systeem loopt een stuk soepeler na SMbios.plist veranderd was.

Welke score haal je nu als ik vragen mag?

quote:
Tiwazz schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:37:
SMbios.plist heeft redelijk veel effect op het systeem. Het scherm van min notebook bijv. gaat flikkeren als ik geen mac book pro selecteer. Ik krijg iCloud en facetime ook niet aan de praat als ik mijn SMbios.plist correct instel (met Serialnumber etc.) Ik heb mijn SMbios.plist gemaakt door te kijken naar welk officieel mac systeem het dichtst bij mijn hardware kwam. Daarna heb ik met de tool lizard een S/N gegenereerd systeem loopt een stuk soepeler na SMbios.plist veranderd was.

Welke score haal je nu als ik vragen mag?
30 fps voor en na sleep.
Asus P5e
Q9300@ 2,8Ghz
4GB RAM op 901 Mhz
msi 6870 1 GB
met GE=YES

Omdat het kan

matty___ mag ik vragen of jij ook 10.7 draait en zoja hoe? IK heb hetzelfde moederbord maar kreeg de 10.7 installatie niet werkend dus daar zou jij mij erg mee kunnen helpen!

HOI.

quote:
Bananenspin schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:17:
matty___ mag ik vragen of jij ook 10.7 draait en zoja hoe? IK heb hetzelfde moederbord maar kreeg de 10.7 installatie niet werkend dus daar zou jij mij erg mee kunnen helpen!
ik draaide alles van 1.6.1 tot 1.7.2. geen idee hoe ik ooit was begonnen maar nu heb een usb stick waar chameleon op staat (1793 volgens mij). Op de usbstick staat ook een DSDT gemaakt met de DSDT autopatcher.
Verder heb ik
  1. AHCIportinject.kest (zodat alles als interne disk wordt gezien)
  2. fakesmc.kext
  3. ioahciblockstorageinjector (zie 1)
  4. lagacyAppleYukon2.kext
  5. appleHDA.kext voor geluid.
deze staan allemaal in /s/l/e zodat die worden meegenomen in de kernelcache voor sneller booten. dit is leuk maar hoeft niet per se.

org.chameleon.boot.plist
<plist version="1.0">
<dict>
<key>Kernel</key>
<string>mach_kernel</string>
<key>GenerateCStates</key>
<string>Yes</string>
<key>CSTUsingSystemIO</key>
<string>Yes</string>
<key>Kernel Flags</key>
<string>-v </string>
<key>GeneratePStates</key>
<string>Yes</string>
<key>Default Partition</key>
<string>Lion</string>
<key>EthernetBuiltIn</key>
<string>Yes</string>
<key>UseKernelCache</key>
<string>Yes</string>
<key>GraphicsEnabler</key>
<string>Yes</string>
<key>Timeout</key>
<string>2</string>
</dict>
</plist>

Verder heb ik een lion image zo omgebouwd dat je ervan kunt booten. (gewoon een guide gevolgd op internet). Ik heb wel 2 HD's 1 voor windows en 1 voor Mac

op de mac hd is de eerste partitie de installimage (10gb groot) 2de SL en 3 de is lion. Ik switch steeds als er een nieuwe release is dus ik ga straks 10.8 op de SL paritie zetten en lion als backup.

Dan is het gewoon van de usb stick booten, de install paritie selecteren en installeren maar. Door van de usbstick de booten heb je 2 voordelen.
1. geen gekut met bootloader op harddisk en daardoor minder kans dat je iets verneukt
2. als je keer iets totaal nieuws probeert met de bootloader dan pak je een nieuwe usb stick. werkt het niet kun je altijd terug vallen op de oude. met deze methode ben ik al 2,5 jaar drama free hackintosh gebruiker

Maar waar loop je precies op vast?

Omdat het kan

Waar ik op vast liep was een bootable 10.7 image restoren. Wat ik ook deed de 10.7 install boote niet en kon ik het dus ook niet installeren... Ik werkte dan wel met een boot cd ipv een usb stick wellicht die manier nog eens proberen. Zou jij je DSDT willen sharen, aangezien dat nog nieuw is voor mij?

HOI.

quote:
Bananenspin schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 19:18:
Waar ik op vast liep was een bootable 10.7 image restoren. Wat ik ook deed de 10.7 install boote niet en kon ik het dus ook niet installeren... Ik werkte dan wel met een boot cd ipv een usb stick wellicht die manier nog eens proberen. Zou jij je DSDT willen sharen, aangezien dat nog nieuw is voor mij?
dtsdt is niet noodzakelijk voor de install maar maakt vooral sleep mogelijk. Wat is je bios versie en hoeveel gb geheugen heb je

Omdat het kan

Ik had bios versie 2001 die was aangepast voor max osx installaties, alles pre 10.7 werkte ook. En heb 4 gb geheugen. Moet wel erbij zeggen dat ik jou mobo type verkeerd las, ik heb een p5q-e en niet een p5e..

HOI.

quote:
Bananenspin schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:49:
Ik had bios versie 2001 die was aangepast voor max osx installaties, alles pre 10.7 werkte ook. En heb 4 gb geheugen. Moet wel erbij zeggen dat ik jou mobo type verkeerd las, ik heb een p5q-e en niet een p5e..
dan gaat het neit werken. maar je kunt heel eenvoudig zo een dsdt zelf maken hoor
http://olarila.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=507

Omdat het kan

Zal na mijn tentamens weer eens een poging wagen! Hoe heb je de 10.7 installer gemaakt? Wellicht dat ik daar iets anders in moet proberen.

HOI.

42

Met de Z68X-UD3H-B3 nog steeds geen werkende sleep. Verder nu alles (eindelijk 10.7.2).

Als ik naar Sleep ga dan wordt het scherm zwart, vallen alle harde schijven stil maar blijven mijn fans en actief. Alsof mijn moederbord niet doorheeft dat ik in Sleep ga. Ook kan ik er niet meer uit komen, ik moet dan een hard reboot doen.

Any ideas? Ik heb een rev 1.0 moederbord met bios F10.

quote:
Muldert schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:19:
Met de Z68X-UD3H-B3 nog steeds geen werkende sleep. Verder nu alles (eindelijk 10.7.2).

Als ik naar Sleep ga dan wordt het scherm zwart, vallen alle harde schijven stil maar blijven mijn fans en actief. Alsof mijn moederbord niet doorheeft dat ik in Sleep ga. Ook kan ik er niet meer uit komen, ik moet dan een hard reboot doen.

Any ideas? Ik heb een rev 1.0 moederbord met bios F10.
juiste dsdt en speedstepping?

quote:
Bananenspin schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:54:
Zal na mijn tentamens weer eens een poging wagen! Hoe heb je de 10.7 installer gemaakt? Wellicht dat ik daar iets anders in moet proberen.
geen idee meer. was volgens mij een draadje op insanslymac of tonymacx86.

belangrijk is dat je iig de kernel naar de install partitie kopieert en dat je niet het image zelf restort maar eea bestand uitpakt.

Reg. datum: 25 december 2006

Van t weekend heb ik geprobeerd om via Unibeast een werkende Lion USB stick te creeren, maar helaas blijf ik constant tegen een Installation Failed eindscherm aankijken.

Bron Hardware
- HP Compaq Mini 311c
- Intel Atom N270
- Nvidia ION LE
- Mac OS X 10.6.3 (Ik weet niet zeker of het .3 is, maar zou het hier aan kunnen liggen? De versie van Mac OS X waar Unibeast op draait?)

- Aldi 16GB USB stick geprepareerd zoals aangegeven op tonymacx86.

Target Hardware:
- Gigabyte GA-H61M-USB3-B3
- Intel i3-2100
- Bios meest recent/settings staan zoals aanbevolen voor dit moederbord

Wat heb ik gedaan:
- De Lion app in /Applications/ gezet
- Lion 10.7.2 .dmg gemount
- .dmg hernoemd
- Unibeast vanuit /Applications/ gedraaid
- Geen Finder vensters open met de Lion app inhoud

Wat heb ik nog niet gedaan:
- Een andere USB stick proberen (kleiner?)

quote:
Gusev schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:25:
Van t weekend heb ik geprobeerd om via Unibeast een werkende Lion USB stick te creeren, maar helaas blijf ik constant tegen een Installation Failed eindscherm aankijken.

Bron Hardware
- HP Compaq Mini 311c
- Intel Atom N270
- Nvidia ION LE
- Mac OS X 10.6.3 (Ik weet niet zeker of het .3 is, maar zou het hier aan kunnen liggen? De versie van Mac OS X waar Unibeast op draait?)

- Aldi 16GB USB stick geprepareerd zoals aangegeven op tonymacx86.

Target Hardware:
- Gigabyte GA-H61M-USB3-B3
- Intel i3-2100
- Bios meest recent/settings staan zoals aanbevolen voor dit moederbord

Wat heb ik gedaan:
- De Lion app in /Applications/ gezet
- Lion 10.7.2 .dmg gemount
- .dmg hernoemd
- Unibeast vanuit /Applications/ gedraaid
- Geen Finder vensters open met de Lion app inhoud

Wat heb ik nog niet gedaan:
- Een andere USB stick proberen (kleiner?)
http://tonymacx86.blogspo...-mac-os-x-lion-using.html
usb stick is bootable. met mbr op 1 paritie?
Wat staat er op de usb stick? j

GA 67N USB3|2500K| 5770
Reg. datum: 24 november 2004

kant en klare OSX 10.7.2 installer
alleen restoren van de .dmg naar een USB stick

himacc wijzigde dit bericht 25-01-2012 13:35 (40%)

@matty: Yes, heb gewoon precies die guide gevolgd (heb al aardig wat ervaring met OSx86). Master Boot Record; 1 partitie; USB stick is helemaal leeg verder qua inhoud als je dat bedoeld.

@himacc: Gaat het bij mij niet juist net verkeerd bij het restoren naar de USB stick?! Ik zal vanavond eens een poging wagen. Maar wilde graag vanilla gaan...

quote:
Gusev schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:43:
@matty: Yes, heb gewoon precies die guide gevolgd (heb al aardig wat ervaring met OSx86). Master Boot Record; 1 partitie; USB stick is helemaal leeg verder qua inhoud als je dat bedoeld.
als de install afbreekt. is de stick dan leeg? of zit er een halve install op.

Je kunt voor de grap ook proberen het echte lion dmg via de disk util te restoren. als je daar ook al een foutmelding krijgt ligt het echt aan de stick.

quote:
matty___ schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:47:
[...]

als de install afbreekt. is de stick dan leeg? of zit er een halve install op.

Je kunt voor de grap ook proberen het echte lion dmg via de disk util te restoren. als je daar ook al een foutmelding krijgt ligt het echt aan de stick.
Ah, uiteraard. Ik zal vanavond eens kijken of er een halve install opstaat. Wat zou dat eigenlijk betekenen als er een halve install op staat? Ook usb stick? Of juist software related?

Ik zal disk utility ook meteen vanavond proberen. Wordt vervolgd...

quote:
Gusev schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:54:
[...]

Ah, uiteraard. Ik zal vanavond eens kijken of er een halve install opstaat. Wat zou dat eigenlijk betekenen als er een halve install op staat? Ook usb stick? Of juist software related?

Ik zal disk utility ook meteen vanavond proberen. Wordt vervolgd...
halve install op de usb stick zou duiden op een foutje in de bron image (7.2) of in multibeast. Helemaal lege usb stick zou ik denken dat iets met de usb zelf aan de hand is. Maar dat kun je dan met de disk util hertesten.

wat je daar naast ook nog zou kunnen doen is een 10.7.0 dmg proberen. en gezien je toch naar een nieuwe pc gaat kun je op de disk van je nieuwe computer 2 partities aan maken. 1: 10gb voor install en 2: overig voor lion

Bouw de HD in je oude computer in en skip heel de usb stick. Install dan chameleon op de nieuwe hd en boot daar van.

42

quote:
matty___ schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:11:
[...]

juiste dsdt en speedstepping?
Met multibeast DSDT van tonymacx86 geinstalleerd, boot failure. Dus weet niet hoe ik dit aan de praat krijg.

Speedstepping?

quote:
Muldert schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:13:
[...]

Met multibeast DSDT van tonymacx86 geinstalleerd, boot failure. Dus weet niet hoe ik dit aan de praat krijg.

Speedstepping?
dat de cpu zelf zijn aantal mhz kan bepalen. dus als die nix te doen heeft verbruikt die minder stroom.

ik denk je het best een eigen dsdt kunt compilen ipv die van tony

Ben© Tweaker

Heeft iemand hier ervaring met OSx86 op een Dell Vostro V131? Ik heb al een wiki gevonden met welke drivers etc nodig zijn, maar heb niet echt een user experience gevonden.

/

42

quote:
matty___ schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:01:
[...]

dat de cpu zelf zijn aantal mhz kan bepalen. dus als die nix te doen heeft verbruikt die minder stroom.

ik denk je het best een eigen dsdt kunt compilen ipv die van tony
Oke, moet speedstepping aan of uit, en hoe doe ik dat? Gewoon via BIOS?

Hoe weet ik hoe ik mijn DSDT moet compilen?

Dankje!

quote:
Muldert schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:42:
[...]

Oke, moet speedstepping aan of uit, en hoe doe ik dat? Gewoon via BIOS?

Hoe weet ik hoe ik mijn DSDT moet compilen?

Dankje!
je zet het aan in de bios en vervolgens moet de dsdt het gebruiken. Hoe je een dsdt compiled staat op insanlymac wel 20 keer uitgelegd.

kijk de dsdt van tony moet wel werken maar dan moet bios versie exact hetzelfde zijn

42

quote:
matty___ schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:04:
[...]

je zet het aan in de bios en vervolgens moet de dsdt het gebruiken. Hoe je een dsdt compiled staat op insanlymac wel 20 keer uitgelegd.

kijk de dsdt van tony moet wel werken maar dan moet bios versie exact hetzelfde zijn
Dat IS mijn bios versie, daarom snap ik het niet. Kan het te maken hebben met dat er van mijn mobo twee rev's zijn? Ik heb rev 1.0 ipv rev 1.3, maar tony geeft daar geen verschil in aan.

Reg. datum: 28 februari 2010

Beste OSXérs

Nou heb ik voor school een asus k73sv met een agility3 120gb en een I7 2630qm. Voor mijn stage zou het handig zijn dat ik osx kan gebruiken hiervoor wil ik dus osx instaleren op mij laptop. Nou heb ik nul komma nul ervaring met het installeren van mac osx op een windows based pc. (wel met osx zelf) Wat ik me nu af vraag is wat is nou de makkelijkste manier om osx werkend te krijgen. Ik heb zelf al iAtkos L1 en L2 geprobeert maar die liepen halverwege vast. Kan iemand mij helpen met een makkelijke tutorial?

met vriendelijke groet een ICT student

Alex

Reg. datum: 22 april 2003

Denk dat je meer kans hebt om te googlen op typenr. laptop icm osx86, kijken op insanelymac, etc. Beste mogelijkheid lijkt mij met een vanilla install icm een van de beschikbare installers. Dan maak je een usb installer op basis van bv Lion, aangevuld met een bootloader en wat basiskexts. Kan je vervolgens in OSX zelf kijken welke hardware het nog niet doet en specifiek zoeken op kexts of DSDT hacks om dat aan de praat te krijgen.

Waarom heb je OSX nodig voor je stage? Want het lijkt mij dat je het niet zo snel lekker stabiel aan de praat krijgt, niet zo handig icm een stage.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept DIY pizzaschep

@MaximusTG heel erg bedankt!

OSX gebruiken zij voor het programmeren ik moet hun ondersteunen en dat gaat nou eenmaal iets makkelijk van mac naar mac. Bovendien lijkt het mij gewoon heel erg gaaf en leuk! Ook wil ik zelf wat dingen gaan schrijven voor ios.

Reg. datum: 15 oktober 2009

Ik heb het hier een tijdje werkend gehad tot ik mijn pc ging upgraden, nu werkt het niet meer. Maar ik wil het toch nog een keer proberen :)
Ik heb een AMD Phenom x2 555
Gigabyte ga-m720-us3
4GB GeiL geheugen op 800Mhz
En een MSI GTX460 Cyclone videokaart.
Kan iemand me een methode aanraden welke de meeste kans heeft om te werken? Ik had hem eerst werkend met iDeneb maar toen heb ik mijn videokaart en cpu geupgrade

Ja, tis alweer een paar maanden geleden dat ik het voor het laatst geinstalleerd hebt, maar volgens mij heeft TonyMac een installer,maar er is ook nog myHack.

Maar goed. Als jij daar stage gaat lopen, moeten zij dan niet iets voor jou regelen? Lijkt me een beetje raar dat jij een Macbook moet regelen zodat je in feite daar je werk kan doen.
Dat je er in je eigen tijd mee gaat hobbyen oké.

Als alternatief kan je ook nog kijken naar een installatie in een virtuele machine. Dan heb je volgens mij niet alle grafische hardwareacceleratie, maar moet werkbaar genoeg zijn, je laptop lijkt me snel zat.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept DIY pizzaschep

quote:
hardware.tom schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:30:
Ik heb het hier een tijdje werkend gehad tot ik mijn pc ging upgraden, nu werkt het niet meer. Maar ik wil het toch nog een keer proberen :)
Ik heb een AMD Phenom x2 555
Gigabyte ga-m720-us3
4GB GeiL geheugen op 800Mhz
En een MSI GTX460 Cyclone videokaart.
Kan iemand me een methode aanraden welke de meeste kans heeft om te werken? Ik had hem eerst werkend met iDeneb maar toen heb ik mijn videokaart en cpu geupgrade
dacht dat er een amd kernel was maar verwacht er niet al te veel van.

maximusTG ,

Kijk, het is zegmaar geen verplichting , met windows kan ik ook prima af maar aangezien ze op het werk met apples werken leek het mij opzich wel makkelijk als ik een beetje mee kan praten en mee kan doen als er problemen zijn. Voor de rest is het puur uit nieuwsgierigheid.

Ik heb hem nu trouwens draaien in Vmware 8 maar werkt nog niet echt lekker laggy en muziek stottert en ik vind wel belangrijk dat ik gewoon een beetje muziek kan luisteren.
Bovendien ben ik DJ en produceer af en toe ook wel eens wat. Er schijnen wat leuke programma's voor Dj's te zijn op osx dus dat wil ik ook graag uitproberen.

Bedankt voor je hulp!

Ah, oke. Wat voor werkzaamheden moet je doen dan?

Als je em in VMware draaiend hebt is dat trouwens wel handig. Je kan dan vanuit de virtuele installatie een usb installatie stick maken bv met de genoemde myHack.
Wat ik dan wel eens gedaan heb: neem die usbstick, en een externe HDD en installeer via de stick OSX op die externe HDD. Dan installeert ie ook daar de bootloader op, en kan je wisselen van OS door in je BIOS voor die schijf te kiezen. Als je wil kan je dan daarna ook proberen een installatie op je interne HDD te maken, maar dat is lastiger als je ook Windows er naast wil houden.
Als je het dus bij een externe HDD houdt; maakt twee installatie naast elkaar. Een kleine partitie, en een grote. Je installeert op beide de basis, zodat je er naar kan booten en in de desktop omgeving zit. Nu ga je de versie op de grote partitie (je 'hoofd'versie) tweaken met bv een DSDT en andere kexts, en misschien wel updaten. Als je dan iets verandert waardoor die partitie niet meer boot, kan je vanuit de andere installatie het probleem verhelpen.

Reg. datum: 27 februari 2009

Ik probeer via google en youtube te vinden of er iemand succesvol een xps 14 z heeft kunnen voorzien van osx.
Helaas levert het weinig op.
Vóór ik me uren lang stort in het opzoeken van alle individuele onderdelen en het support ervoor.

Weet iemand of het mogelijk is om osx te installeren zonder verdere hardware wijzigingen?
(linkje naar een topic kan ik ook erg waarderen)

Ik begreep dat Dell wel bekend staat om laptops waarbij het vaak wel goed mogelijk is.

Nee, kan ik ook niet vinden. Probeer gewoon myHack of Unibeast van TonyMac. Maak een bootable usb, installeer die en kijk hoeveel hardware het doet. Misschien valt het heel erg mee.

Reg. datum: 27 februari 2009

Zal eens op die sites gaan kijken.
Moet me uberhaupt nog verder verdiepen in het hele hackintosh gebeuren.
Om te beginnen maar eens een osx license kopen (alleen upgrade versies te vinden?).
.
Krijg de laptop pas ergens in maart (Dell |:() dus genoeg tijd om eens te gaan puzzelen.
Had stiekem gehoopt dat er al een kant en klare install zou zijn.

Bedankt voor de site tips in ieder geval.

RicoN wijzigde dit bericht 27-01-2012 18:31 (4%)

Ik ben nu een beetje aan het goochelen met iaktos l1 en L2 maar ik krijg bij beide vastlopers op willekeurige momenten. Wat doe ik fout?

Hackintosh Expert?

quote:
mr.DJ95 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 11:56:
Ik ben nu een beetje aan het goochelen met iaktos l1 en L2 maar ik krijg bij beide vastlopers op willekeurige momenten. Wat doe ik fout?
Wat je fout doet? Iets vragen zonder specificaties, informatie & screenshots (van je KP bijv.).

okeej @imick je hebt volkomen gelijk ,
Ik had hier boven ook wat gepost over mijn installatie. Wat ik doe is het volgende: ik download iatkos L2 van internet ik brand het vervolgens met transmac op een 4,7gb groot tdk dvd+r schijfje. Die stop ik in mijn laptop en boot vanaf de cd. Vervolgens kom ik bij de installie en loopt die vast zonder enige aanleiding op willekeurige momenten. Dit gebeurt op alle 3 de pc's/laptops.

Het gaat om de asus k73sv met I7 2630qm 8 gb werkgeheugen een 640gb hdd en een 120gb ssd(agility 3) eenb dell vostro met core2duo en 2gb werkgeheugen en 250gb hdd en een pc met I7 920 , flamingblade gti 12gb 1333mhz ram een agility 3 120gb en een 5830 van ati.

heb er 2tal filmpjes van gemaakt

ik krijg nu dus een ACPI kernel panic , wat moet ik doen. Heb al platform=ACPI , platform=x86pc en platform=acpi|86pc gedaan.

mr.DJ95 wijzigde dit bericht 28-01-2012 16:16 (21%)

quote:
mr.DJ95 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:24:
okeej @imick je hebt volkomen gelijk ,
Ik had hier boven ook wat gepost over mijn installatie. Wat ik doe is het volgende: ik download iatkos L2 van internet ik brand het vervolgens met transmac op een 4,7gb groot tdk dvd+r schijfje. Die stop ik in mijn laptop en boot vanaf de cd. Vervolgens kom ik bij de installie en loopt die vast zonder enige aanleiding op willekeurige momenten. Dit gebeurt op alle 3 de pc's/laptops.

Het gaat om de asus k73sv met I7 2630qm 8 gb werkgeheugen een 640gb hdd en een 120gb ssd(agility 3) eenb dell vostro met core2duo en 2gb werkgeheugen en 250gb hdd en een pc met I7 920 , flamingblade gti 12gb 1333mhz ram een agility 3 120gb en een 5830 van ati.

heb er 2tal filmpjes van gemaakt[video]
[video]

ik krijg nu dus een ACPI kernel panic , wat moet ik doen. Heb al platform=ACPI , platform=x86pc en platform=acpi|86pc gedaan.
waar boot je van en welke kext staan erop?

Ik heb in diskutillity zo'n restore op mn usb stick gemaakt en dan met myhack eroverheen. Daar heb ik nog niks aan verandert omdat ik niet zou weten hoe en wat ik moet doen. Kreeg ook niet erg nuttige dingen in google.

Hackintosh Expert?

Heb je zelf de Lion USB gerestored? Of heb je het myHack laten doen?
Het beste is gewoon om myHack dat te laten doen. Heb je ook al geprobeerd met busratio=(opzoeken) cpus=1?

Je systemen zijn gewoon ondersteund dus het moet makkelijk te doen zijn.

Ik laat myhack het wel doen dan en hoe werkt dat met busratio? Maar wat is dat ACPI dan wat die mist?

Ik heb weinig (lees: helemaal) geen succes met Unibeast. Heb een aardig compatibel systeem, maar het lukt me maar niet om een werkende Lion usb te creeren:

- Unibeast blijft maar hangen op running package scripts, echt voor uren. Dus dat schiet niet echt op. Ik probeer de usb te maken op een 10.6.3 SL hackintosh.

Tot nu toe heb ik alleen via iAtkos L2 een installatie kunnen uitvoeren, maar daarna niet kunnen booten.

Het liefst zou ik via Unibeast + Multibeast een installatie uitvoeren, maar dat loopt nog niet vlekkeloos.

Iemand enig idee of ik een bootable Lion DVD zou kunnen creeren op de Unibeast manier? Een iBoot voor Lion bestaat (nog) niet voor zover ik weet...

Gusev wijzigde dit bericht 30-01-2012 09:42 (13%)

quote:
Gusev schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:35:
Ik heb weinig (lees: helemaal) geen succes met Unibeast. Heb een aardig compatibel systeem, maar het lukt me maar niet om een werkende Lion usb te creeren:

- Unibeast blijft maar hangen op running package scripts, echt voor uren. Dus dat schiet niet echt op. Ik probeer de usb te maken op een 10.6.3 SL hackintosh.

Tot nu toe heb ik alleen via iAtkos L2 een installatie kunnen uitvoeren, maar daarna niet kunnen booten.

Het liefst zou ik via Unibeast + Multibeast een installatie uitvoeren, maar dat loopt nog niet vlekkeloos.

Iemand enig idee of ik een bootable Lion DVD zou kunnen creeren op de Unibeast manier? Een iBoot voor Lion bestaat (nog) niet voor zover ik weet...
je hebt toch alleen een usb stick met chameloen + een uitgepakt InstallESD.dmg op een usb/partitie nodig.

http://osx86.co/f101/how-install-osx-lion-on-pc-t7279/

dit is de echte handleiding voor hacktingtosh. Heb er nu 5 gelezen en er missen elke keer erg belangrijke stappen. Met name stap E wordt vergeten

. Download Lion GM/Retail (11A511 )
b. find InstallESD.dmg -> "Install Mac Os X Lion.app/Contents/ShareSupport"
Open and mount InstallESD.dmg
Show HiddenFiles -> here http://gotoes.org/sales/ShowHiddenFilesMacOSX/
Find BaseSystem.dmg inside InstallESD.dmg
Mount BaseSystem.dmg
c. Using Disk utility create an new immage.dmg DVD 4,6 Gb read and write , rename like Lion.dmg
d. Using Disk utility restore BaseSystem.dmg on new image Lion.dmg
e. mount Lion.dmg and rename volume like OSX LION
Delete packages link inside /System/installation
Copy Packages folder from InstallESD.dmg to Lion.dmg inside /System/Installation/ folder
f. Copy needed Kexts on Lion.dmg inside /System/Library/Extentions
*fakesmc.kext
* nullCPUPowermanagenent.kext
* ElliotForceLegacyRTC.kext -> this only if you experience Bios reset

Copy Mach_Kernel from InstallESD.dmg to Lion.dmg
Copy OSinstall.mpkg patched for MBR inside /System/Installation/Packages
Copy OSinstall. patched for MBR inside /System/Library/PrivateFrameworks/Install.framework/Frameworks/OSinstall.framwork/Versions/A folder

g. Install Extra_Lion.pkg on Lion.dmg -> here http://www.mediafire.com/?09zjtvcpqqpi9cg
h. Install Chameleon 2.0 RC5 -755.pkg on Lion.dmg -> here http://www.mediafire.com/?67ixrw6tjl55949
Create a folder Postinstallation on Lion.dmg and copy the two pkg and the three kexts
i. With Disk Utility repair permission on Lion.dmg

matty___ wijzigde dit bericht 30-01-2012 10:26 (47%)

quote:
matty___ schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:19:
[...]

je hebt toch alleen een usb stick met chameloen + een uitgepakt InstallESD.dmg op een usb/partitie nodig.

...
Ik ga eerst eens voor de 'makkelijker' USB methode. Klopt het dat de Chameleon bestanden gewoon in de root kunnen staan, samen met de uitgepakte InstallESD.dmg bestanden?

Ik zal vanavond nog een poging wagen. Dus:

1. USB stick partitioneren (1 partitie, Master Boot Record), Mac OS X Journaled
2. InstallESD.dmg inhoud in de root van de USB zetten
3. (Laatste) Chameleon bootloader bestanden in de root van de USB zetten

Gusev wijzigde dit bericht 30-01-2012 10:35 (4%)

quote:
Gusev schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:34:
[...]

Ik ga eerst eens voor de 'makkelijker' USB methode. Klopt het dat de Chameleon bestanden gewoon in de root kunnen staan, samen met de uitgepakte InstallESD.dmg bestanden?

Ik zal vanavond nog een poging wagen. Dus:

1. USB stick partitioneren (1 partitie, Master Boot Record), Mac OS X Journaled
2. InstallESD.dmg inhoud in de root van de USB zetten
3. (Laatste) Chameleon bootloader bestanden in de root van de USB zetten
Klopt plus de stappen die in mijn vorige post stonden plus de kext uit de vorige posts. Als je het intel power management niet uit zet krijg je een kernel panic

Het zijn 2 dmg namelijk. Lion install + een basis osx om van te booten en waar de installer in draait

matty___ wijzigde dit bericht 30-01-2012 10:46 (6%)

Om enigszins aan de slag te gaan probeer ik iAtkos L2 op een Intel Atom N270 te installeren. Met de boot flag "mach_atom" reboot mijn laptop na wat te hebben geladen.

Nou kan ik niet zien waar die op crasht. Is er een mogelijkheid om het rebooten tegen te gaan?

edit: uiteraard met -v geboot

Gusev wijzigde dit bericht 31-01-2012 18:03 (5%)

Insane Obtrusion

Ik heb Ideneb versie 10.5.2 nu redelijk goed draaien op een Dell Vostro.

klein probleem die heb ik die ik nie zo 1 2 3 kan oplossen is dat als ik de laptop uit wil zetten, hij niet echt uit gaat. Zie dat ie netjes het shutdown commando uitvoert. Terminating cpu enz. Dan word het beeld zwart, maar blijft hij eigenlijk gewoon nog draaien. Gekke is dat het beeld ook echt uit is, dus backlight enzo ook zeg maar, dus niet gewoon een zwart beeld.

Ik heb powermanagement bundle erop gezet, daarmee had ik netjes een batterij indicator en lijkt sleep ook redelijk te werken.

Iemand een idee waar ik moet zoeken?

Canon EOS 40D -|- Canon 17-85 IS USM -|- Canon 70-200 F4L -|- 4GB Sandisk Extreme II -||- - Specs -

Reg. datum: 30 juli 2000

Nou heb me ook aan dit avontuur gewijd, en het werkt prima, bijna alle hardware werkt, zelfs mijn dure Titanium HD , enige wat niet werkt is Hauppauge TVkaart pci/FM, maargoed Win7 is er ook nog. :)
Veel beter dit, heb het in 2004 eens gedaan met 10.4, toen was de weg stuk moeilijker en veel minder bevredigend, veel werkte niet toen, had toen maar 1HD, had toen geen laptop waarmee ik tijdens install ff op intenret na kon zoeken, en de guides op internet waren niet legio zoals nu wel.

Draai nu 10.6.8, en google me rot, bijv. dat de tijd van Win7 wordt gefuckt door OSx en dat soort dingen. Maar dual screen werkt ook perfect, officiele driver voor mijn GTX460. Enige is dat die na een reboot nooit onthoudt dat bijv de TXT browser en iTunes op de secundaire monitor geopend waren... |:(

Heb mijn SSD met Win7 ongemoeid gelaten, en OSx op mijn 500Gb Samsung F3 gezet, daardoor heeft die wel een achterstand op Win7 in prestatie, maarja ok. Install was een pain want ik moest een GUID partitetabel maken, kortom mijn dataHD moet tijdelijk even verplaatst worden naar een externe HD. Die moet je dan wel hebben liggen :( .... maar ok een vriend kwam langs. :P Verder met Multibeast alles werkend gekregen, booten doe ik vanaf de Snow Leopard partitie, ja ook de bootkeuze, want met EasyBCD kwam ik niet tot succes, ook al beweert iedereen op het net dat het eitje is, nou bij mij niet.

Nog een reden dat ik toch wel vaker in 7 zal zitten>> als usenetjunkie moet je wel, heb nog even geen onbetaald goed programma kunnen vinden (heb al betaald voor mijn Windows-client, vind dat wel genoeg), en moet nog onderzoeken wat de mogelijkheden qua spotnet zijn in OSx. edit: ff in het Spotnettopic gekeken hier...NZBVortex voor 8¤, kijk dat doe ik wel.

Maar goed, deze OSx86 blijft erop staan, heb linux vaak een kans gegeven, maar die sjeesde ik er na 3 dagen vaak weer af, maar dit blijft.

Sjah wijzigde dit bericht 06-02-2012 14:12 (6%)

quote:
Sjah schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:59:

Nog een reden dat ik toch wel vaker in 7 zal zitten>> als usenetjunkie moet je wel, heb nog even geen onbetaald goed programma kunnen vinden (heb al betaald voor mijn Windows-client, vind dat wel genoeg), en moet nog onderzoeken wat de mogelijkheden qua spotnet zijn in OSx. edit: ff in het Spotnettopic gekeken hier...NZBVortex voor 8¤, kijk dat doe ik wel.
SABnzbd _/-\o_
en als echte usenetjunkie heb natuurlijk een 20TB nas onder het bureau staan waar sabnzbd op draait :+

matty___ wijzigde dit bericht 06-02-2012 15:07 (9%)

Papa van Arjun
Reg. datum: 04 november 1999

quote:
matty___ schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:05:
[...]

SABnzbd _/-\o_
en als echte usenetjunkie heb natuurlijk een 20TB nas onder het bureau staan waar sabnzbd op draait :+
En SABnzbdPlus draait ook uitstekend op Mac OS X :)

Namami nandanandanam...

Insane Obtrusion

quote:
Damian schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:31:
Ik heb Ideneb versie 10.5.2 nu redelijk goed draaien op een Dell Vostro.

klein probleem die heb ik die ik nie zo 1 2 3 kan oplossen is dat als ik de laptop uit wil zetten, hij niet echt uit gaat. Zie dat ie netjes het shutdown commando uitvoert. Terminating cpu enz. Dan word het beeld zwart, maar blijft hij eigenlijk gewoon nog draaien. Gekke is dat het beeld ook echt uit is, dus backlight enzo ook zeg maar, dus niet gewoon een zwart beeld.

Ik heb powermanagement bundle erop gezet, daarmee had ik netjes een batterij indicator en lijkt sleep ook redelijk te werken.

Iemand een idee waar ik moet zoeken?
oplossing gevonden, lag aan de driver van de geluidskaart, nieuwe applehda kext van insanelymac forum getrokken en dat is nu goed ;)

Iemand enig idee waar je nog op legale wijze een 10.5.8 Installatie DVD vandaan zou kunnen halen? Dit is volgens mij de laatste versie die op een PowerMac G4 zou moeten kunnen draaien.

Damian wijzigde dit bericht 06-02-2012 18:09 (9%)

Canon EOS 40D -|- Canon 17-85 IS USM -|- Canon 70-200 F4L -|- 4GB Sandisk Extreme II -||- - Specs -

Reg. datum: 11 oktober 2007

Momenteel heb ik een app die ontwikkeld is op een MAC, maar nog niet geupload naar de app store. Ik probeer dit te uploaden, maar helaas lukt dat niet met een Windows 7 PC.

Is het mogelijk om een app te uploaden via een hackintosh?

GoT, You have to love it!

Nou 3 dagen met Hacktintosh gewerkt, bevalt prima.

Mijn Tvkaart doet het niet, jammer(hauppauge pci/Fm, prehistorisch ding, maar werken doet die nog steeds in W7 64)
Verder nog wat vraagjes... waarom is bij mij de pc nu een Mac Pro, bij iemand op het tony forum zag ik dat die bij hem gezien werd als iMac, hoe werkt dat?

En dsdt.... gebruiken jullie dat? Heb er al eea over gelezen, niet het makkelijkste subject, maar voor slaapstand zal ik wel moeten (maar dan nog werkt slaapstand vaak niet). En verder voor speedstep. weet niet of die functie van mijn Sandy Bridge werkt, moet even uizoeken hoe ik dat kan zien.

Tenslotte cinebench gedraaid, die is in 7 dik 1.5x zo snel. Ook voor de grap even Mafia II en MW3 gedraaid, draait niet echt ok, heb niet de snelste kaart, maar de GTX460 is nog lang geen afgeschreven kaart (resolutie 1600/1200).

Sjah wijzigde dit bericht 09-02-2012 21:08 (8%)

Tenslotte, ik heb de tonymac guide gevolgd, en na de install Multibeast gedraaid, en de kexts installt van de nic en sound. Vraag me af of dat slim was, aangezien de sound en nic al werkten bij de 1e boot van OsX, dus voordat ik Multibeast zijn werk liet doen.

edit: damn, editten bij vorige post vergeten.

Over usenet, heb unison geprobeerd, maar ga echt niet lappen, tenminste niet wat zij vragen, maar SABnzbd voldoet inderdaad. Wat ik wel aan de gang kreeg is mijn reserve-servers, ip6 gratis servers, in Unison (SABnzbd moet ik nog proberen), maar als ik dit samen deed met mijn payserver (ipv4), dan zakte de snelheid naar 0 vrij snel. Vreemd, vreemd, maar op zich werkt ipv6 wel dankzij Miredo wat ik erop gooide.

Sjah wijzigde dit bericht 09-02-2012 21:08 (48%)

quote:
Sjah schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:27:
Nou 3 dagen met Hacktintosh gewerkt, bevalt prima.

Mijn Tvkaart doet het niet, jammer(hauppauge pci/Fm, prehistorisch ding, maar werken doet die nog steeds in W7 64)
Verder nog wat vraagjes... waarom is bij mij de pc nu een Mac Pro, bij iemand op het tony forum zag ik dat die bij hem gezien werd als iMac, hoe werkt dat?

En dsdt.... gebruiken jullie dat? Heb er al eea over gelezen, niet het makkelijkste subject, maar voor slaapstand zal ik wel moeten (maar dan nog werkt slaapstand vaak niet). En verder voor speedstep. weet niet of die functie van mijn Sandy Bridge werkt, moet even uizoeken hoe ik dat kan zien.

Tenslotte cinebench gedraaid, die is in 7 dik 1.5x zo snel. Ook voor de grap even Mafia II en MW3 gedraaid, draait niet echt ok, heb niet de snelste kaart, maar de GTX460 is nog lang geen afgeschreven kaart (resolutie 1600/1200).
dsdt is wel aan te raden voor sleep maar ook voor speedstepper dus het verlagen van de cpu clockspeed.
Gewoon kijken wat je bios versie is en de dsdt van tony downloaden

Is er nog niet voor de p8p67 reeks, heb op die database gekeken. Moet een goede handleiding hebben, weet al hoe ik de dsdt.asl uit de bios krijg, maar niet veel meer.

Maarum... ik heb hier nog 1 update staan, beveiligingsupdate 2012-001 (v1.1), 202mb weegt die. Kon over updates via google niet vinden :

1 hoe link dat is, om die gewoon toe te passen bij een Hackintosh
2 wat het releaseschedule is van Apple, net zoals Ms het vaste schema heeft van de 2e dinsdag van de maand ermee te komen, hoe zit dat bij OSX..?

quote:
Sjah schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 10:33:
Maarum... ik heb hier nog 1 update staan, beveiligingsupdate 2012-001 (v1.1), 202mb weegt die. Kon over updates via google niet vinden :

1 hoe link dat is, om die gewoon toe te passen bij een Hackintosh
2 wat het releaseschedule is van Apple, net zoals Ms het vaste schema heeft van de 2e dinsdag van de maand ermee te komen, hoe zit dat bij OSX..?
1. alleen de echte release moet je bij opletten en dan is het raadzaam altijd de combo te pakken. verder is het niet zo een probleem als je je hack goed hebt opgezet (dus met dsdt). nullpowermanagement en sleepenabler zijn de killers voor je systeem bij een update en die heb je met een dsdt niet nodig
2. hebben ze volgens mij niet

Dank. :) Nee heb nog geen dsdt, dus dan laat ik die update maar even links liggen.
Hackintosh Expert?

Beveiligingsupdate kan je gewoon doen. Combo updates moet je meestal even uitkijken, mits je alles goed hebt geconfigureerd. Dan kun je het meestal gewoon veilig updaten ;p.

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011