Hoofdcategorieën
Topicacties

[LCD TV] Philips de 2008 / 2009 modellen (deel 5)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 32 33 34 35 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 21 september 2008

Ik heb mijn 32PFL9603 gisteren omgeruild voor een Pioneer LRL-32V.
De reden:
Wat ik ook probeerde, ik werd niet blij van het beeld (Ziggo dig. met HD-decoder Samsung).
Het contrast viel me erg tegen, last van goasting en andere 'rara'effecten bij veel 'ruitjes' en beweging. 's Avonds vond ik het beeld redelijk. En 'redelijk' vind ik onvoldoende voor een toestel van dit geld. Telkens moest ik bijregelen (wanneer de omstandigheden anders waren). Uiteraard alles geprobeert, alles stuk voor stuk bijgeregeld en/of aan/-uit gezet.

Het geluid vond ik wel mooi en de ambilight voede m.i. echt iets toe.

O'ja: die scrollwheel op de ab is echt ruk.

Reg. datum: 29 september 2007

In Duitsland blijken er al weer aurea 2 modellen in omloop te zijn. :(

http://www.hifi-forum.de/viewthread-152-3724.html

De gebruiker noemt in een andere thread dat hij niet kan zeggen hoe hij aan het toestel komt en wat de prijs was...

Reg. datum: 28 augustus 2008

quote:
Calvin_Hobbes schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:35:
In dit topic: Dolby-d uit mijn 'coax audio uit' van de tv 37pfl9603 meldt iemand dat hij via de (cinch) digi-out DD en DTS uit werkend heeft sinds een van de laatste updates. Ik weet niet of iemand hier dat eens zou willen proberen, bij voorkeur natuurlijk ook met de zeer recent uitgekomen software....
werkt voor mij voor de laatste 2 firmware versies btw inmiddels, de allerlaatste firmware kwam volgens mij rond de tijd uit toen ik het poste...bij de laatste werkt het nog hetzelfde heb ik afgelopen vrijdag getest...

mvg.

quote:
cocico schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:43:
Ik zoek een Philips TV om als reclamedisplay te dienen in een winkel. Ik heb al gevonden dat bvb deze 32PFL9603D een netwerkaansluiting DLNA heeft, en dat lijkt me ideaal. Er ligt op de plaats waar de tv moet hangen een UTP kabel en een stopcontact.

Vraag is: kan het kwaad als die tv gewoon wordt uitgeschakeld door de stroom er van af te halen (over de middag en 's avonds wordt gewoon de stroom over het hele bedrijf uitgeschakeld)?

En ook: is het makkelijk instelbaar dat de TV een diavoorstelling geeft van foto's (met reclame op) die op een gedeelde netwerkmap staan op de server?

Alvast bedankt voor het meedenken! De professionele display-lijn van Philips heeft géén netwerkaansluiting en valt dus jammergenoeg uit de boot...
Een slideshow spelen met foto's vanaf een windows pc in het netwerk is inderdaad mogelijk. Je hebt alleen niet genoeg aan de windows share zelf, maar je moet op de pc een server hebben draaien die de content streamt naar je tv. Dit klinkt ingewikkeld maar dit realiseer je simpel door windows media player 11 op de pc te installeren, dan via mediabibliotheek de keuze 'media delen' kiezen. Als je de tv in je netwerk hebt en hij staat aan zal hij daar verschijnen en kun je 'media delen' voor je tv aanvinken. media player activeert dan automatisch een windows-service die in feite de server is, ook zonder dat wmp11 draait. je kunt op dezelfde manier ook *.mpeg streamen vanaf deze pc.

De foto's vindt ik er wel erg scherp uitzien maar wel een beetje flets qua. kleur in vergelijking met het streamen van dezelfde foto's via de xbox360 naar de tv (met instellingen kan je het denk ik nog wel verbeteren). De films kunnen voor zover ik heb getest alleen normale mpeg zijn (wmv's weet ik niet zeker), HD films etc kan hij niet streamen.

succes!

Reg. datum: 13 juni 2008

Berichtje Eindhovens Dagblad 22-9

Philips moet Duitse televisies terughalen
door Rik Elfrink. maandag 22 september 2008 | 10:32 | Laatst bijgewerkt op: maandag 22 september 2008 | 11:46

Tekstgrootte

EINDHOVEN - Philips kampt met problemen in Duitsland. Het concern heeft een terugroepactie op touw moeten zetten voor televisies van het merk die tussen juni en augustus van dit jaar verkocht zijn. Bij zes modellen is sprake van veiligheidsproblemen.

Volgens Philips is het mogelijk dat de schroeven van de voeding loslaten, waardoor stroomschokken kunnen ontstaan

Reg. datum: 10 december 2004

Is ook in Nederland maar gaat niet om de serie's die hier beschreven zijn.

Reg. datum: 15 juli 2008

Het bericht is geloof ik alweer verdwenen?

Las noches de Diciembre
Reg. datum: 15 februari 2001

ASUS A7SV - XBox360 (Private Guido) - Alfa 147

Reg. datum: 18 april 2000

De laatste firmware (000.058.015.000) is weer verwijderd van de website. Ik ben benieuwd wat er mis mee is want ik heb em in mijn televisie geschoten.

Canon

quote:
Kurzweil schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:30:
De laatste firmware (000.058.015.000) is weer verwijderd van de website. Ik ben benieuwd wat er mis mee is want ik heb em in mijn televisie geschoten.
ja, die communicatie over de wijzingen in nieuwe firmware is super....

Bij de vorige ging dat net zo, een dag nadat ik hem had geinstalleerd was ie van de site verdwenen en stond de oude er weer. Later kwam ie toch terug.

Igor-to-the-Home!
Reg. datum: 05 april 2003

quote:
etamboer schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 09:01:
Bij de vorige ging dat net zo, een dag nadat ik hem had geinstalleerd was ie van de site verdwenen en stond de oude er weer. Later kwam ie toch terug.
Misschien doen ze op zo'n manier een beperkte praktijk test. Kunnen ze lekker veel upgrades testen in de praktijk, en als er dan onverwachte problemen zijn hoeven ze niet alle TVs te repareren, maar alleen die de upgrade hebben gedaan voor hij weer verwijderd werd...

Als dan alles ok blijkt zetten ze hem weer terug. Zou wel verwachten dat het dan 1 a 2 weken duurt voor hij weer terug is, anders heeft zo'n test niet veel zin lijkt me.

Even de 42PFL9803 bekeken. Opvallende verschillen met de 9703:
- Geborsteld aluminium rand i.p.v. zwart (geen alu-look maar echt)
- Geen AmbiLight bovenaan, alleen links en rechts
- Glimmender scherm (reflecties!)
- Betere zwartweergave. Van dichtbij zie je wel dat de randen van zwarte objecten minder zwart zijn dan het midden.
- 500 euro duurder.

Ik heb nog geen spijt van mijn keuze voor de 9703.

Volgens mij heeft de 9803 led backlight toch?

Alleen wel vaag dat de ambilight dan weer zo gebrekkig is :?

LED inderdaad. Dat is verantwoordelijk voor het zwartere zwart doordat het plaatselijk kan worden gedimd. Qua helderheid zag ik geen significante verschillen met de CCFL backlight.

De topic start vermeldt dat Spectra 3 links en rechts elk uit 4 zones bestaat, dit zijn er echter 2. Dus links 2, boven 3, rechts 2.

Reg. datum: 24 juni 2008

De 42pfl9703H van mij heeft ook last van random flitsen van de ambilight. Na een aantal software updates afgewacht te hebben, was het na intallatie hiervan nog niet opgelost. Afgelopen maandag dus de melding gemaakt bij Philips. Ging zeer netjes en vlot. Was een bekend probleem en tot mijn verbazing was er een oplossing. Toen een uurtje later de raparatiedienst belde bleek er nog geen oplossing te zijn. Dinsdag dus wederom Philips gebeld. En er was toch geen oplossing. Nadat de medewerker ruggespraak voerde met de collega die mij een dag eerder het goede nieuws bracht, werd mij excusses aangeboden voor het misverstand. Vaag, want de medewerker maandag wist precies welk onderdeel vervangen moest worden en dat dit aan huis kon gebeuren....... Ik heb verzocht voor een oplossing, en gemeld dat uitstel geen optie was. Met andere woorden ik wil een ander toestel. Dit kon de medewerker niet regelen, dit was een zaak tussen de verkopende partij en mij. Helaas. Na tien minuten werd ik teruggebeld met de mededeling dat er toch wel een oplossing was. Deze was echter pas maandag in het systeem gezet, en was door de medewerker en door het reparatiebureau nog niet gelezen......
Voor degene die dezelfde klacht hebben, doe je voordeel met de melding dat er een oplossing is.
Verder ben ik zeer tevreden met het toestel, de soms mindere beelden zijn terug te voeren op de hoge compressie via de digitale tv aanbieder.

Reg. datum: 14 februari 2003

quote:
etamboer schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:00:
De topic start vermeldt dat Spectra 3 links en rechts elk uit 4 zones bestaat, dit zijn er echter 2. Dus links 2, boven 3, rechts 2.
Ik heb zelf geen tv uit deze serie dus als nog iemand mij dit kan bevestigen dan zal ik het aanpassen.
Dit zou dan vervolgens wel betekenen dat dit nog een punt van verschil zal zijn met de 9903 die naar ik aanneem wel per zijkant 4 zones zal hebben zoals de 9900.

Ik heb de 42PFL9703D en deze heeft duidelijk 2-3-2 zones. Misschien heeft de 47" er meer? Dat zou betekenen dat "Spectra 3" alleen iets zegt over aan hoeveel zijden er licht wordt uitgestraald, niet hoe dat is opgebouwd.

Igor-to-the-Home!
Reg. datum: 05 april 2003

quote:
etamboer schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:38:
Ik heb de 42PFL9703D en deze heeft duidelijk 2-3-2 zones. Misschien heeft de 47" er meer? Dat zou betekenen dat "Spectra 3" alleen iets zegt over aan hoeveel zijden er licht wordt uitgestraald, niet hoe dat is opgebouwd.
Ik heb ook een 42PFL9703 en inderdaad ook 2-3-2 zones. Kan me goed voorstellen dat grotere TVs meer zones hebben, alhoewel te zien aan hoe de Ambilight evolueert (vooral door marketing strategie ongetwijfeld) zullen ze dat misschien inderdaad alleen voor nieuwere/aurea modellen doen...
Reg. datum: 14 februari 2003

In middels voor Spectra 2 en 3 in de start topic aangepast. Ik ben dus wel benieuwd of ze dit bij de nieuwe aurea ook terug gezet hebben, d eerste aurea (9900) had nl 4 zones aan elke zijkant.

Reg. datum: 18 juli 2008

Nog een vraagje over de software. Is het mogelijk om op de TV weer de oude software terug tezetten ??
Dit nu de laatste (000.058.015.000) misschien toch niet goed was

Reg. datum: 26 augustus 2008

Vandaag maar weer eens contact opgenomen met Philips over de levertijd van de 37PFL9903. Deze is helaas weer verzet naar 12 oktober. Echt een tegenvaller... Ach ja, nu heb ik iets om naar uit te kijken.

Reg. datum: 17 augustus 2000

Ik heb tot nu toe geen problemen met de laatste firmware (000.058.015.000). Ook zie ik geen verbeteringen trouwens. Heeft er iemand problemen met de laatste firmware?

quote:
mschans schreef op woensdag 24 september 2008 @ 08:16:
De 42pfl9703H van mij heeft ook last van random flitsen van de ambilight. Na een aantal software updates afgewacht te hebben, was het na intallatie hiervan nog niet opgelost. Afgelopen maandag dus de melding gemaakt bij Philips. Ging zeer netjes en vlot. Was een bekend probleem en tot mijn verbazing was er een oplossing. Toen een uurtje later de raparatiedienst belde bleek er nog geen oplossing te zijn. Dinsdag dus wederom Philips gebeld. En er was toch geen oplossing. Nadat de medewerker ruggespraak voerde met de collega die mij een dag eerder het goede nieuws bracht, werd mij excusses aangeboden voor het misverstand. Vaag, want de medewerker maandag wist precies welk onderdeel vervangen moest worden en dat dit aan huis kon gebeuren....... Ik heb verzocht voor een oplossing, en gemeld dat uitstel geen optie was. Met andere woorden ik wil een ander toestel. Dit kon de medewerker niet regelen, dit was een zaak tussen de verkopende partij en mij. Helaas. Na tien minuten werd ik teruggebeld met de mededeling dat er toch wel een oplossing was. Deze was echter pas maandag in het systeem gezet, en was door de medewerker en door het reparatiebureau nog niet gelezen......
Voor degene die dezelfde klacht hebben, doe je voordeel met de melding dat er een oplossing is.
Verder ben ik zeer tevreden met het toestel, de soms mindere beelden zijn terug te voeren op de hoge compressie via de digitale tv aanbieder.
ik heb hetzelfde gehad met de 37pfl9603, soms een paar keer per avond knipperen, soms ook een avond niet.

Toen ik de philips helpdesk belde boden ze meteen een reparatie aan, moest het toestel worden opgehaald. Dat heb ik niet gedaan maar wel direct contact met mijn tv winkel opgenomen nav. wat philips melde, en daar geruild voor een andere. Probleem is niet meer opgetreden met de nieuwe.

mvg.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 32 33 34 35 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: