Hoofdcategorieën
Topicacties

Browser: Google Chrome - Deel II

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 29 augustus 2000

quote:
Sjah schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:50:
Ik heb ook 2 screens (2x 19 inch TFT), maar kan je dan met 1 klik je browser laten openen op de 2e monitor als je al met je browser surft op je 1e..... Nooit geweten.....hoe dan (voor Fx in mijn geval)?
http://realtimesoft.com/ultramon/

Reg. datum: 24 juli 2000

Er is nu ook een nieuwe versie van Chrome beschikbaar (about...).

Hoop dat alle geopende pagina's bij mij bewaard blijven, want het zijn er nogal wat.

Edit: geupdate, en uiteraard alles bewaard. Wat loopt het toch soepel!

grizzlybeer wijzigde dit bericht 06-09-2008 15:36 (19%)

Sunglasses at night

Tabs bleven hier bewaard (heb ook die optie aanstaan dat hij ze bewaard). De about:%-bug is opgelost in deze release in ieder geval :).

being high is my total existence
Catch Interactive

Fail!
Reg. datum: 05 april 2002

Middelmuisknop niet gefixed :(.

Layout nostalgie | Last.fm

Reg. datum: 29 januari 2007

mmm, scrollen met je touchpad omhoog werkt ook nog niet :S Bummer... Is er ergens een changelog te vinden?

quote:
Nog leuker is als je naar een willekeurig pagina bij Tweakers gaat in Chrome. Bij mij zien ze er allemaal zo uit:

Tweakers.net
Navigatie
Spring voorbij navigatie
Frontpage
Archieven
Pricewatch
Community
Jobs
My Tnet
Links
Zoeken

Frontpage

Index
Core
Pro
Games
Electronics
Mobile
Over Tweakers.net
Adverteren
Algemene Informatie
Algemene Voorwaarden
Contact
Pricewatch Manager
Tweakers.net FAQ
Statistieken
Bugs en features melden
Rss, xml en javascript feeds
Tweakers.mobi

Waarom is het een text pagina alleen? Bij alle andere sites ziet het er prima uit/. Maar bij mij op meerdere PCs (met XP en Vista) krijg ik alleen tekst met Chrome.
Martin

Dat ligt dan echt aan jou compu hoor. Ik ben na dagen intensief browsen nog geeneen pagina tegengekomen die niet goed werkt. Alleen de vi fp werkt niet (werd hier eerder gepost).

grizzlybeer wijzigde dit bericht 06-09-2008 16:02 (7%)

Reg. datum: 30 juli 2000

Dat ligt aan Vi, die moeten wat aanpassen, werkte ook niet in fx3. Werkt nog steeds niet in Safari on Windows, maargoed die gebruikt toch niemand.

Acties:

Door: Microkid
Frontpage Admin / Moderator PW
Virtualisatie guru
Reg. datum: 09 augustus 2000

quote:
[b]mocean schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 03:00
Ik vind Flash ook niet al te soepel inderdaad. Zie je met filmpjes maar ook andere Flash onderdelen die wat van je systeem vragen.
Hier ditto. Flash en Acrobat plugins crashen opvallend vaak helaas. Maar goed, het is een beta en ik maak dus netjes een melding naar Google. Hopenlijk is het in de definitieve versie van Chrome opgelost.

Master - Server
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Reg. datum: 30 juli 2004

quote:
Microkid schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 16:07:
[...]

Hier ditto. Flash en Acrobat plugins crashen opvallend vaak helaas. Maar goed, het is een beta en ik maak dus netjes een melding naar Google. Hopenlijk is het in de definitieve versie van Chrome opgelost.
Google gmail is ook nog steeds in beta zie ik. Ik zou er dus niet vanuit gaan dat chrome snel klaar is met de beta.

I'm everything you need.

ik mag wel zeggen dat ik de updateprocedure van Chrome wel goed vindt, hij kijkt als de pc loopt te idlen of er nog een update is, en installt die dan zonder iets te melden. Handig voor types als mijn pa. Ikzelf zou het wel handig vinden als ik een melding kreeg nadat er was geupdate.
Sunglasses at night

GoogleTalk update ook zo, geen gedoe, erg makkelijk. Maar inderdaad, een berichtje met 'er is een update geinstalleerd' zou wel prettig zijn.

Pffff ik moet nog wel wennen aan dat nieuwe icoontje... Ben al tijden gewoon het Fx icon te zoeken in m'n taakbalk als ik terug wil naar m'n browser maar die ben ik nu steeds kwijt :').

Punksmurf wijzigde dit bericht 06-09-2008 17:54 (40%)

Catch Interactive

Intel is zo..

Hmm, ik heb het nu ook draaien, ik vind hem wel wat sneller. Maar toch mis ik de statusbalk :x

FPN Assurantiën tussenpersoon Zoetermeer - www.fpnassurantien.nl

A.K.A. LA Kip

voor de mensen op linux die snelheid belangrijk vinden.

Google eens op dillo. Die is volledig in C geschreven en nog veel sneller. Nee hij rendert lang niet alles en zeker niet alles goed maar het geeft een goed beeld van hoeveel vertraging de mainstream browsers nog hebben bij het renderen.

En ja ik weet dat dillo niet meer onderhouden wordt, het gaat ook meer om een voorbeeld te stellen in plaats van het als een serieuze kandidaat te zien om je huidige browser mee te vervangen.

It is difficult to get a man to understand something when his salary depends upon his not understanding it (Upton Sinclair)
Website
Los Alcoholicos

Het wordt winter!
Reg. datum: 24 juli 2006

laat maar .... hier stond een guide om Chrome te laten werken op het werk onder user rechten /proxy / en een heleboel restricties .... maar modjes zullen vast lastig doen ... dus laat maar zitten ....

Kain wijzigde dit bericht 06-09-2008 19:37 (77%)

"The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function." Albert Bartlett

Op 6 wielen
Reg. datum: 15 december 1999

quote:
Kain schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:17:
laat maar .... hier stond een guide om Chrome te laten werken op het werk onder user rechten /proxy / en een heleboel restricties .... maar modjes zullen vast lastig doen ... dus laat maar zitten ....
Hoezo, gewoon posten zou ik zeggen.

Noizyflusher!

quote:
Wokschotel schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:17:
[...]

Hoezo, gewoon posten zou ik zeggen.
Dat vind ik als systeembeheerder wel nuttige informatie 8)

Ook hier heeft Chrome af en toe problemen op pagina's met Flash, hij bevriest dan een aantal seconden (onder Vista).

De applicationmode en minder geheugengebruik is voor mij de reden om deze browser op mijn werk iig al als standaardbrowser te gebruiken zoveel als kan.

Wel iets raars binnen mijn webmail gezien (worldclient van mdaemon) met formulieren, verder draait het prima

ParaNoiMia wijzigde dit bericht 06-09-2008 21:27 (46%)

NC #1 WW@RC5,TSC Phase 1&2 | Join us now ! |

Logic of Evolution

quote:
Hans C schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:15:
Gisteren geïnstalleerd op de laptop. Nu al enthousiast. Bij het installeren op de desktop gebeurt echter iets raars. Je kunt niet aangeven waar het programma geïnstalleerd moet worden. Nu heb ik geen C schijf in mijn systeem en het installatieprogramma van Chrome houdt daar geen rekening mee. De PC loopt derhalve vast op de installatie, zeurende dat er geen C schijf gevonden is. Iemand hier al mee te maken gehad? Oplossing gevonden?
Je kunt een subst doen van een map op een andere partitie. Dan heb je een virtuele C:\ en kan ie vrolijk aan de slag ;-)

Quid quid latine dictum sit, altum viditur.

quote:
'Speed Dial': de homepage toont standaard thumbnails van de 9 meest bezochte pagina's en een overzicht van recent gemaakte bookmarks en gesloten pagina's.
Jammer dat je die hoeveelheid nou niet zelf in kan stellen. Dat had ik wel verwacht van Google; dit was 1 van de klachten die ik had mbt Opera...

Verder uiteraard nog steeds super tevreden ;)

grizzlybeer wijzigde dit bericht 07-09-2008 00:49 (7%)

Het wordt winter!
Reg. datum: 24 juli 2006

Ok ...... we zullen zien wat er gebeurt ..... waarschijnlijk komt hier allemaal rood te staan ....

Guide om Chrome te laten werken op een win xp netwerk omgeving als user zonder C: acces met proxy en een heleboel restricties. De redenen dat ik zelf zo veel stappen nodig had is dat ik Chrome Portable niet op mijn user space kan extracten ... niet genoeg plaats.

offtopic:
De reden daarvoor is dat ik ook Firefox gebruik en die neemt al mijn schijf ruimte in beslag. Heb je firefox niet nodig ... probeer dan gewoon Chrome Portable te downloaden en te extracten naar je user drive.

Daarom heb ik hem op de C: kunnen extracten maar ik heb daar normaal geen toegang laat staat dat ik een exe kan openen. Daarom deze guide. Dus geen commentaar dat ik iets omslachtig doe ... mijn systeem is jouw systeem niet .... :)

We gaan er van uit dat je een klein beetje netwerk space ter beschikking hebt.

Doet je bedrijfs proxy ergens moeilijk met downloaden van files ? Probeer http://www.zend2.com/ Deze encode je url en dat is soms precies wat je nodig hebt. In mijn geval kan ik zo dus wel exe's dowloaden en anders zoek ik naar zip files.

Stap 1 --> Portable Firefox downloaden. In mijn geval heb ik Portable Firefox 2.0.0.10
Deze kun je als zip file vinden en hoeft alleen maar uitgepakt te worden. Op de meeste XP netwerk omgevingen kun je de ingebouwde zip extractor gebruiken. Je plaats alle files op je netwerk drive.
We gaan firefox editenen dus gebruik liefst 2.0 ... bij 3.0 zijn er andere stappen nodig. Op zich maakt het niet uit want het eind doel is om Chrome te openen.

Stap 2 --> Rename de exe file naar een exe file die toegelaten is om te openen als die restrictie op je systeem staat. Dus rename bv naar iexplore.exe
Extensies kun je waarschijnlijk niet aanpassen maar alles voor .exe normaal wel.
En anders open je het met notepad of mail je jezelf de juiste file.

Stap 3 --> Start Portable Firefox.
Typ op de adresbalk c:
Kijk of je de files op je C drive ziet ... waarschijnlijk wel ... één van de redenen waarom sys admins niet zo dol zijn op firefox nadat alles netjes afgeschermd is.

Probeer een exe te open ... hij vraag je nu om deze exe op te slaan.
Je kunt met firefox niet rechtstreeks een exe uitvoeren .... dat is express zo gedaan als beveiliging.
Gelukkig kunnen we dit aanpassen :P

Stap 3 --> Download editor.
Wat we gaan aanpassen is een js bestand en dat werkt niet met notepad of word ... dus heb je een editor nodig. Je kunt een online editor zoeken of SciTe gebruiken zoals ik heb gedaan.
Download SciTe
http://scintilla.sourceforge.net/SciTE.html
Dit is een zip file met exe in. Zoals gezegd kan ik geen exe's rechstreeks downloaden ... de proxy verhindert dit ... maar zip files zijn geen probleem.

Ook weer hier ... kun je de exe niet openen ... probeer te renamen naar een file die je wel kunt openen. Als je helemaal geen exes kunt openen kun je portable firefox natuurlijk ook niet open krijgen in de eerste plaats.

Stap 4 --> Firefox manipuleren zodat exe's kunnen worden geopend met explorer.exe
Ergens op je netwerk drive staat nu dus een map met portable firefox.
En daar in staat ergens een map components
En we zoeken het bestand nsHelperAppDlg.js
>:)

Maar hier liefst EERST een copy van ... voor het geval dat.

Open dit met SciTe
Je kunt bij SciTe bij view de line numbers aan zetten.
Ga nu naar lijn 386

Daar zie je iets staat in de aard van
code:
1
if (shouldntRememberChoice && noDefaultApp) {

maak daar dit van
code:
1
 if (false) {

Staat het er niet zo duidelijk dan heb ik hier een ander voorbeeld
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
 // if always-save and is-executable and no-handler
      // then set up simple ui
      var defaultApp = this.mLauncher.MIMEInfo.preferredApplicationHandler;
      var noDefaultApp = (!defaultApp || !defaultApp.path);
      var mimeType = this.mLauncher.MIMEInfo.MIMEType;
      var shouldntRememberChoice = (mimeType == "application/octet-stream" || 
                                    mimeType == "application/x-msdownload" ||
                                    this.mLauncher.targetFile.isExecutable());
      if (shouldntRememberChoice && noDefaultApp) {   <--- DIT MOET AANGEPAST WORDEN
        // hide featured choice 
        this.mDialog.document.getElementById("normalBox").collapsed = true;
        // show basic choice 
        this.mDialog.document.getElementById("basicBox").collapsed = false;
        // change button labels
        this.mDialog.document.documentElement.getButton("accept").label = this.dialogElement("strings").getString("unknownAccept.label");
        this.mDialog.document.documentElement.getButton("cancel").label = this.dialogElement("strings").getString("unknownCancel.label");
        // hide other handler
        this.mDialog.document.getElementById("openHandler").collapsed = true;
        // set save as the selected option
        this.dialogElement("mode").selectedItem = this.dialogElement("save");
      }

Nu ga je naar lijn 588

Dit zou er als volgt moeten uitzien
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
  if (this.mLauncher.targetFile.isExecutable() || (
          (mimeType == "application/octet-stream" ||
           mimeType == "application/x-msdownload") && 
           !openWithDefaultOK)) {
        this.dialogElement("open").disabled = true;
        var openHandler = this.dialogElement("openHandler");
        openHandler.disabled = true;
        openHandler.selectedItem = null;
        modeGroup.selectedItem = this.dialogElement("save");
        return;
      }

Maar heel die code ongedaan door er een met /* comment van te maken. Zo dus
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
/*      if (this.mLauncher.targetFile.isExecutable() || (
          (mimeType == "application/octet-stream" ||
           mimeType == "application/x-msdownload") && 
           !openWithDefaultOK)) {
        this.dialogElement("open").disabled = true;
        var openHandler = this.dialogElement("openHandler");
        openHandler.disabled = true;
        openHandler.selectedItem = null;
        modeGroup.selectedItem = this.dialogElement("save");
        return;
      }*/

Nog één laatste stap.

Ga naar lijn 811
Daar staat
code:
1
if (needUpdate && this.mLauncher.MIMEInfo.MIMEType != "application/octet-stream")

Daar maak je dit van
code:
1
if (needUpdate)

En nu opslaan er firefox restarten !!!!

Stap 5 --> Exe files van heel je pc openen via firefox die explorer.exe oproept met de juiste code.

Typ op de adres balk van firefox C:
Ga naar je WINDOWS map.
Daar staat ergens explorer.exe
Klik daar op en kies om het op te slaan.
Sla explorer.exe op je netwerk drive op.
Je kunt nu elke exe openen via firefox. Je gaat naar de exe en klikt er op en kies dan openen met andere toepassing. Dan bladder je naar je netwerk schijf en kiest daar explorer.exe.
Je krijgt dan nog een vraag ... weet je zeker dat je dit bestand wilt uitvoeren en je klikt op ja. _/-\o_
Normaal kun je nu elke exe op je C schijf op deze manier openen ... zelfs al heb je normaal geen C schijf toegang.

Stap 6 --> Download portable Google Chrome
http://ftp.hosteurope.de/...gle_Chrome_04.09.2008.exe

Komt de exe niet door de proxy heen probeer dan de link te openen via
http://www.zend2.com/
Zet encode url aan en misschien lukt het dan wel.

En anders kun je van mijn Rapidshare TrafficShare downloaden.
Ik heb er een zip file van gemaakt.
http://rapidshare.com/fil...gle_Chrome_04.09.2008.zip
KAN ER IEMAND OOK EVEN EEN MIRROR MAKEN
Traffic share kost geld ... staat nog 5 GB traffic op ;(

Stap 7 --> Open de chrome extractor !
Ook weer ... lukt het niet de exe te openen, probeer te renamen.
En anders open je hem via firefox ! Je klikt op exe en kiest dan openen met andere toepassing ... bladder naar de copy van explorer.exe die we gemaakt hebben en openen hem hier mee.

Extract nu Chrome Portable.
Let op dit is 43,1 MB
Ik heb deze daarom op de C schijf uitgepakt.

Stap 8 --> Open Chrome Loader via Firefox.
Typ in C: op adresbalk en ga naar locatie van Chrome Loader.
Open deze via je kopie van explorer.exe !!!!
_/-\o_

En nu opent Chrome !!!

Hij zal in de taal van je pc staan .... dezelfde taal die je krijgt als je google opent.
Bij mij dus frans.

Deze link is ook wel handig.
http://blogoscoped.com/archive/2008-09-04-n21.html
En nu moet ik dus eerst een manier vinden om de user agent van Chrome aan te passen.

Deze is Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US) AppleWebKit/525.13 (KHTML, like Gecko) Chrome/0.2.149.27 Safari/525.13
En die word door mijn proxy geblokt.

Al iemand weet hoe dat aan te passen is ... post het hier even aub.

Het kan hier getest worden. http://whatsmyuseragent.com/
Ik moet mijn user agent string kunnen aanpassen zodat hij exact hetzelfde is als die van mijn IE

Kain wijzigde dit bericht 07-09-2008 08:58 (4%)

"The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function." Albert Bartlett

Reg. datum: 13 februari 2001

Waarom kan ik geen bookmarks importeren vanuit Firefox, maar enkel uit IE?

Reg. datum: 19 februari 2008

google chrome is een hele goede browser na mijn positief gebruik er mee:D

quote:
Aikon schreef op zondag 07 september 2008 @ 09:54:
Waarom kan ik geen bookmarks importeren vanuit Firefox, maar enkel uit IE?
waar hebjij het over? Kan wel hoor.
Reg. datum: 13 februari 2001

Ik heb het over importeren van bookmarks en dat er geen firefox in het lijstje staat maar enkel IE. Dat staat er toch?

Tof trouwens dat je invoervelden (zoals deze) van formaat kan veranderen :)

Aikon wijzigde dit bericht 07-09-2008 10:19 (25%)

Sunglasses at night

quote:
Mooie uitleg. Klinkt idd omslachtig, maar hacks zijn vaak niet erg straightforward ;). Een puntje nog wel:
quote:
Stap 3 --> Download editor.
Wat we gaan aanpassen is een js bestand en dat werkt niet met notepad of word ... dus heb je een editor nodig. Je kunt een online editor zoeken of SciTe gebruiken zoals ik heb gedaan.
In principe kan je dat gewoon met notepad doen; die vernaggelt alleen al je newlines omdat 't unix-style is maar dat zou in principe niet uit moeten maken. Alleen zul je dan moeten zoeken naar de punten die aangepast moeten worden want line numbers zijn natuurlijk niet te vinden.

...en kan je niet toevallig bij een of andere USB-poort ofzo? Goeiedag, wat een ellende op de werkvloer van tegenwoordig :P (Maar ik snap de systeembeheerders wel ;)).

Catch Interactive

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: