Ik denk dat ik dat ook maar eens ga gebruiken. Misschien wel een idee. Verder ben ik blij met de release van versie 4. Ik gebruik Chrome al vanaf dag 1 van de release en extensies is het enige wat ik nog miste.quote:Kees_B schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:08:
Die bladwijzersynchronisatie is wel handig voor mij met een laptop en pc
specs: i7 2600k, Asus P8Z68-V PRO, 8 GB DDR 1600, 6870 1GB, Samsung 830 SSD, 500GB Caviar, 2x 1TB Samsung Spinpoint, 1,5 TB WD green, Samsung Syncmaster 226BW
Gelukkig niet helemaal waar
Ja, dat doet ie zelf en installeert m ook zelf. Indien er andere vereisten zijn bij de installatie, dan vraagt ie erom.quote:-Edwin- schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:58:
En ik ben ook over op Chrome, nadat deze nu ook extensies ondersteund in de stable. Controleert Chrome ook automatisch op updates voor extensies zoals Firefox? Ik kan nergens zo een functie zien namelijk.
Alles gaat dus verder vanzelf...
Nu.nl heeft een officiele chrome extensie uitgebracht
https://chrome.google.com...ldlnkilgcjjglmkkfjegoaeei
Volgens de issue tracker gaan de belangrijkste nieuwe functies form autofill worden, heel veel nieuwe synchronisatie opties (wachtwoordbeheer, extensies, thema's en ingetypte URL's), veel nieuwe 3d opties (WebGL, 3d canvas, zelf verwacht ik een Windows port van 3d css animaties) en een kans op native 64-bit support. Ik ben benieuwd
Omdat de stable versie 4.x is geworden springt daardoor dev over naar 5.xquote:Peter schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 00:56:
Google heeft zojuist versie 5.0.307.1 naar het dev-channel gepushed. Best typisch, nieuwe major zonder echte aankondiging.
"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Reg. datum: 24 maart 2009
Ik heb alle aanwijzingen gevolgd maar hij werkt niet...
Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga
Ik heb geen leuke ondertitel.
Reg. datum: 24 juli 2000
Mijn ervaring is dat dit vaak wel goed gaat, maar soms blijft de pagina i.d.d. bovenaan staan.quote:N0 0B schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 13:23:
Ik probeer nu chrome uit. Het werkt wel lekker moet ik zeggen. Het enige waar ik nu een beetje op stuit is dat bij een page refresh chrome helemaal weer naar boven "scrollt" en niet mijn positie op de pagina onthoud.
Op deze pagina in deze thread werkt het nu wel nog (ongeveer 15 reacties), bij de andere pagina's met 100 reacties per pagina werkt het niet.
sewer wijzigde dit bericht 30-01-2010 13:48 (123%)
Vandaag de optie gevonden om favorieten op te slaan en te delen met andere pc's. Nu dus ook op de laptop gezet. Ideaal
Overigens heb ik in got maximaal 25 reacties per pagina, en dan gaat het wel altijd goed bij refreshen...
edit: zit nu op de dev channel van 5, waarin je de mogelijkheid hebt om je extensies te verbergen
thijsje66 wijzigde dit bericht 30-01-2010 13:59 (38%)
Nee. Het is Firefox, niet FireFox: http://support.mozilla.co...m/1/393425#threadId394225 .quote:thijsje66 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 13:33:
Neem aan dat je FF bedoelt? Heb er hier ook last van, mss is er een extensie voor te vinden?
Maar inderdaad bij sommige pagina's werkt het wel. Ik heb nu de laatste beta voor mac en daar werkt F5 refresh niet :x ctrl+r wel gewoon.
Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga
Reg. datum: 24 juli 2000
Dat jij het out-of-the-box perfect vind is mooi. Maar het gaat er niet om dat extenties bestaande functionaliteit verbeteren, maar functionaliteit toevoegen.
sewer wijzigde dit bericht 31-01-2010 14:15 (38%)
- Click&Clean
- Speed Dial
- Currency Converter
- Gmail notifier (weet naam niet meer)
Je hebt ook extensies die je rapidshare tijdslimiet kunnen overslaan of bij captcha automatisch kunnen invullen.
https://chrome.google.com/extensions
Ook voor januari weer goede cijfers. Het aandeel Chrome is van 4,63% naar 5,20%. De browser is nummer 3 achter IE en FF en nu definitief de grootste van de kleintjes (Opera, Safari). Zo te zien deels ten koste van Firefox, maar vooral ten koste van IE. Ik ben erg benieuwd hoe het aandeel Chrome zich de rest van dit jaar gaat ontwikkelenquote:SuperNull schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 11:42:
En de december cijfers van Net Applications zijn binnen.
Chrome is snelste groeier en heeft Safari van de 3e plaats af getrapt. IE is nu niet meer aan het verliezen ten bate van FF maar ten bate van de kleintjes.
Al met al goed nieuws. We zijn weer een stapje verder verwijderd van een monopolie.
JanDM wijzigde dit bericht 01-02-2010 10:24 (10%)
Wouser wijzigde dit bericht 01-02-2010 17:29 (7%)
chrome geprobeerd, snel doch mis een aantal zaken (weet niet of ze er niet zijn of niet mogelijk zijn, in elk geval ik mis ze.) chrome is interessant geworden door de recente addons
1. drag-and-drop: slepen en laten openen van links in nieuwe tabladen
2. Het selecteren van tekst en dan slepen waarna dat woord/ die woorden gelijk gewoon geopend worden in Google
3. tabbladen onderin de browser, dus tabbar op de bodem dit lukt met tabmixplus in firefox prima (ik geloof dat dit absoluut niet kan in Chrome, maar dat weet ik niet zeker
Weet iemand hier oplossingen voor??
Firefox 3.0
Die eerste 2 dingen kunnen gewoon letterlijk in Chrome ( versie 5.0.307.1)quote:babybox schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:39:
Heb nu firefox 3.6 met al mijn addons,
chrome geprobeerd, snel doch mis een aantal zaken (weet niet of ze er niet zijn of niet mogelijk zijn, in elk geval ik mis ze.) chrome is interessant geworden door de recente addons
2. Het selecteren van tekst en dan slepen waarna dat woord/ die woorden gelijk gewoon geopend worden in Google
3. tabbladen onderin de browser, dus tabbar op de bodem dit lukt met tabmixplus in firefox prima (ik geloof dat dit absoluut niet kan in Chrome, maar dat weet ik niet zeker
In 4.0 werkt het ook prima.
www.klikhierniet.net jaquote:jelmervos schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:36:
Ook vooral handig bij irritante websites met 100+ van die dialoogjes.
Maar helaas, ik wist het al
chrome was toch net bij versie 4 aangekomen? http://www.winmag.nl/arti.../google-lanceert-chrome-4quote:Maverick schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:43:
[...]
Die eerste 2 dingen kunnen gewoon letterlijk in Chrome ( versie 5.0.307.1)
hoe kun je in chrome die 2 dingen doen?
NB. tabbladen onderin hoe krijg je dat voor elkaar, is daar nog een addon voor ?
Firefox 3.0
Exact zoals jij het omschrijft. Ik wist niet dat het kon, dus je omschrijft het zelf al goed genoeg ...quote:
Reg. datum: 19 januari 2010
die is zo verschrikkelijk irritant, maar als je daar naar toegaat, waarom zou je dat dan willen gebruiken? Ok, misschien als je het zat bent. Dat is in mijn geval al vrij snelquote:Kees_B schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:47:
5.0?
In 4.0 werkt het ook prima.
[...]
www.klikhierniet.net ja
Maar helaas, ik wist het al
De dev versie is al op 5, daar zit ik ook op werkt wel lekker
thijsje66 wijzigde dit bericht 01-02-2010 20:48 (7%)
Maverick schrijft dus dat het wel kan, de vraag is dus aan hem gesteld, namelijk Hoe?quote:Kees_B schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:16:
[...]
Exact zoals jij het omschrijft. Ik wist niet dat het kon, dus je omschrijft het zelf al goed genoeg ...
Firefox 3.0
Link: slepen naar tab-gebied, je ziet dan een pijltje verschijnen. Pijltje in het midden van een openstaande tab: open hem in die tab. Pijltje tussen tabs (of rechts van de laatste tab): open in nieuw tab.
sewer wijzigde dit bericht 01-02-2010 21:45 (47%)
En dan mag ik niet helpen ofzo?quote:babybox schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:01:
[...]
Maverick schrijft dus dat het wel kan, de vraag is dus aan hem gesteld, namelijk Hoe?
Zo dus:
Kleine toevoeging: slepen moet je naar de balk doen waar de tabbladen staan, maar dat had babybox zelf al door.quote:babybox schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:39:
Dit pijltje zie je dan:

Zelf surf ik eigenlijk alleen met m'n scrollknopje.
Elke link openen in een nieuw tabblad, en het tabblad ook weer sluiten door met scroll erop de klikken
Kees_B wijzigde dit bericht 01-02-2010 21:58 (9%)
Tabs onderin kan inderdaad niet, en het is ook niet iets wat ik er in zie komen met een extension, daarvoor zijn die tabs veel te geïntegreerd. Probeer het gewoon een paar weken, het went vanzelf
qed
Is het mogelijk om je eigen server daarvoor te draaien?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_
Ik mis ook nog een aantal dingen voor ik over ben. Zo gebruikt Chrome de proxy instellingen die ik in IE instel, vervelend. Chrome kan ook geen ingevulde data onthouden, als ik een formulier invul en per ongelijk op de back klik ben ik alles kwijt. In Firefox klik je even op forward en alles staat er nog.quote:babybox schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:39:
Heb nu firefox 3.6 met al mijn addons,
Canon Eos 550D + EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM
Kun je dat anders uitleggen?quote:TheZeroorez schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:00:
Chrome laat (ook hier met babybox) weer eens zien hoe erg iedereen gewend is aan lastige menu's en nare extensions om dingen voor elkaar te krijgen, terwijl het ook gewoon simpel kan. Zo kwam ik er laatst achter dat als je een tab naar links sleept en even vast houdt, de titel verdwijnt en enkel de favicon blijft staan
Tabs onderin kan inderdaad niet, en het is ook niet iets wat ik er in zie komen met een extension, daarvoor zijn die tabs veel te geïntegreerd. Probeer het gewoon een paar weken, het went vanzelf
Hier (4.0) heb ik 3 tabs geopend. Dan pak ik er 1 op om een beetje naar links te slepen en vast geklikt te houden, maar er gebeurt niets.
Wat ik wel handig vind: de tabjes blijven bij het sluiten op dezelfde plek staan, zodat je tientallen tabs gemakkelijk met een aantal klikken achter elkaar kunt sluiten (het kruisje staat immers nog op de zelfde positie op je scherm).
De tabs worden weer netjes verdeelt zodra je muis weg is.
Dat werkt hier welquote:Hacku schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:23:
[...]
Ik mis ook nog een aantal dingen voor ik over ben. Zo gebruikt Chrome de proxy instellingen die ik in IE instel, vervelend. Chrome kan ook geen ingevulde data onthouden, als ik een formulier invul en per ongelijk op de back klik ben ik alles kwijt. In Firefox klik je even op forward en alles staat er nog.
Ik kan alleen de optie ontdekken om naar je google-account weg te schrijven.quote:anandus schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:01:
Chrome onthoudt je bookmarks, net als Mozilla Weave, toch?
Is het mogelijk om je eigen server daarvoor te draaien?
Werkt trouwens vlekkeloos
2) sleep de op een na linkse stukje naar links
3) repeat 2)
sewer wijzigde dit bericht 01-02-2010 22:28 (30%)
Haha, hoe grappigquote:sewer schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:27:
1) De linkse naar links slepen
3) repeat 2) until no more tabs
Je kan ze ook weer 'terughalen' door even een zetje naar rechts te geven
Kees_B wijzigde dit bericht 01-02-2010 22:29 (13%)
Hoort dit zo? Bij de vorige versies sloot die hem namelijk gewoon.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | "Security is just a state of mind"
Cinema 4D! | MacBook Pro! | Canon eos 500d | Iphone 3GS 32Gb
Reg. datum: 22 december 2005
Hier nog een artikel over nieuwe (te verwachten) functionaliteit van Chrome 5.quote:Peter schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 00:56:
Google heeft zojuist versie 5.0.307.1 naar het dev-channel gepushed. Best typisch, nieuwe major zonder echte aankondiging.
Volgens de issue tracker gaan de belangrijkste nieuwe functies form autofill worden, heel veel nieuwe synchronisatie opties (wachtwoordbeheer, extensies, thema's en ingetypte URL's), veel nieuwe 3d opties (WebGL, 3d canvas, zelf verwacht ik een Windows port van 3d css animaties) en een kans op native 64-bit support. Ik ben benieuwd
http://www.chromenieuws.n...eit-Chrome-Browser-5.html
Overigens is gisteren dezelfde dev. versie voor Linux released!
Reg. datum: 09 september 2007
Reg. datum: 27 augustus 2004
5.0 alweerquote:jmderonde schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:04:
[...]
Hier nog een artikel over nieuwe (te verwachten) functionaliteit van Chrome 5.
http://www.chromenieuws.n...eit-Chrome-Browser-5.html
Overigens is gisteren dezelfde dev. versie voor Linux released!
Wanneer halen ze IE in?
Woei! beste tip evar!quote:TheZeroorez schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:00:
Zo kwam ik er laatst achter dat als je een tab naar links sleept en even vast houdt, de titel verdwijnt en enkel de favicon blijft staan
Reg. datum: 26 mei 2006
Hoe werkt dat ?quote:
quote:sewer schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:27:
1) De linkse naar links slepen
3) repeat 2)
En t werkt alleen met het meest linkse nog niet gefavicond tabje..
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

(niet mijn screendump trouwens)
Probeer ook eens met 'what are'
Kees_B wijzigde dit bericht 07-02-2010 14:34 (41%)
Reg. datum: 27 augustus 2004
Begint nu irritant te wordenquote:Langras schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:45:
Weet iemand hoe je in de dev versie dat translate pagina gebeuren uit kan zetten begint nu wel irritant te worden
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | "Security is just a state of mind"
Maargoed, dacht vanmiddag dus dat ik ineens van de TU was getrapt omdat ik niet meer kon inloggen op Blackboard
jelmervos wijzigde dit bericht 07-02-2010 18:24 (11%)
Het lag aan een dev-update die het e.e.a. kapotmaakte, die zojuist weer gefikst isquote:thijsje66 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:44:
Dat ligt dan aan jou, het werkt bij mij namelijk prima
Btw, als iemand de TS wil updaten (of direct een nieuw topic aanmaken), be my guest. Ik heb nu weinig tijd en in 1,5 jaar tijd is er een hoop veranderd
Prima, uiteraardquote:thijsje66 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:17:
Ik wil wel een nieuw topic aanmaken, dan kunnen er meteen extensies in worden verwerkt. Zeg maar of het mag.
Thema's weg, extensies weg, alles weg (behalve de browse-dingen)
edit: Ben aan het nieuwe topic bezig.
thijsje66 wijzigde dit bericht 09-02-2010 18:23 (12%)
Deel III is er.
In the end, these are pittances. I am the one who gets to tell you, DANCE YOU WRETCHED MONGRELS
You have 80:00 minutes.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last
Dit topic is gesloten.

.jpg)