Hoofdcategorieën
Topicacties

Browser: Google Chrome - Deel II

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Reageer Nieuw Topic
Webmaster

quote:
Marzman schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:27:
[...]

Ze raden het af omdat het beta is. Om dezelfde reden kun je dan ook gmail afraden.

Dat er bugs gevonden worden is ook niet zo vreemd. Het heeft volop aandacht, is de eerste versie, het is open source en eh beta ;)
Ze raden het niet alleen af omdat het een beta is, maar ook omdat de nu inmiddels aangepaste voorwaarden te ver zouden gaan en omdat veel van de bugs een erg onveilige browser zouden betekenen. Nou kan je natuurlijk denken, ach google is altijd een beta. Je kan het ook serieus nemen en jezelf afvragen of die onveiligheden echt zo dramatisch zijn als dat ze doen vermoeden. Zelf heb ik er niet genoeg kaas van gegeten maar als zelfs het duitse nieuws het vermeldt wimpel ik de waarschuwingen niet zomaar af..
Reg. datum: 30 juli 2000

quote:
Megamind schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:59:
[...]

En dat is logisch / handig :? Waarom een oude versie blijven gebruiken als 7 al uit is? Of gebruik je ook nog FF1.1?
Ja dat is logisch, als je leest wat ik zeg, zie je dat ik een hekel aan IE heb, ik GEBRUIK het niet. En Fx 1.1.... is die ooit gemaakt dan? ;) Ik heb gewoon Fx 3, want die GEBRUIK ik wel.
Reg. datum: 25 september 2000

quote:
Marzman schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:27:
[...]

Ze raden het af omdat het beta is. Om dezelfde reden kun je dan ook gmail afraden.
los ervan dat dit idd gewoon een advies is dat puur afgaat op de 'beta-status' is het wel zo dat er en verschil is tussen applicaties die via en webbased platform geserveerd worden en dan binnen een sandbox van een browser draaien, en applicaties die zelf 'vrij' draaien binnen je werkomgeving en waarschijnlijk een veel bredere toegang hebben tot gegevens op je harde schijf en rechten op lokale processen (zelfs als het rechtensysteem van je OS goed draait is er een behoorlijk substantiel verschil tussen het gevaar van bugs in een webbased applicatie als gmail en bugs in een browser als Chrome)..

wat dat betreft is het onterecht labeltje 'beta' bij de Chrome-applicatie één-op-één te vergelijken met dat op Gmail.

1 2 3 4 5 7 6 8 9 | To tame the savageness of man and make gentle the life of this world | Hattrick: FC Keldertrapje (997939)

Het wordt winter!
Reg. datum: 24 juli 2006

Als je denk dat Google Chrome Evil is dan wacht je rustig tot Chromium (de open source versie van Chrome) uitgebreid onderzocht is door elke programmeur op ons planeetje die het zich interesseert.

Zelfs een script kiddy als ik zelf vind het machtig mooi om de main structuur van de exe te bekijken met IDA pro en er dan de source code naast te leggen.

Moet je het zelfde maar eens doen met Firefox .... en dan met IE 7 (zonder source code natuurlijk) _/-\o_ lachen jo ....

Maar zoals gezegd er is veel code van Firefox implementeerde in Chrome ... buiten alles van WebKit dan.

Anyway ... mensen vergeten vaak dat gebruiker gemak en dus het verbanden leggen tussen informatie (om het gemakkelijker toegankelijk te maken) niet samen gaat met privacy ....

Daarbij hoeveel mensen hebben een mail adres met hun naam er in wat ze gebruiken ?
Een site met persoonlijk informatie ?
Verschillende profielen met informatie ?
Alleen iemand die vanaf de eerste stap op internet zegt: ok .. ik hou al mijn info geheim ...
die persoon heeft een kansje.

Google geeft mensen de kans ... data gratis ontvangen in de vorm van bruikbare aan elkaar gelinkte informatie in ruil voor wat minder privacy en target worden voor adverteerders.

Wil je dat niet dan gebruik je hun diensten niet. Er word je niks opgedrongen zoals bv Microsoft probeert te doen. Alleen Google als zoek machine is redelijk onvervangbaar en ook monopolist.

Ik vind het soms ook wel een beetje scary als ik denk dat het volgende:

Informatie is macht.

Google heeft heel erg veel informatie en heel erg veel macht.

Na 10 jaar google ... is er ooit iets naar buiten gekomen dat Google ergens misbruik van maakt?

Of duurt het grote plan voor wereldheerschappij van Google 20 jaar? :+

We zullen zien .... maar Chrome is gewoon lekker snel en eenvoudig ... en eenmaal ik de source code een beetje begin te snappen en nieuwe code gratis beschikbaar word via het web .... dan bouw ik een versie voor mij alleen die alles heeft wat mijn hartje begeert en rete snel is.

(Oh ja en ik ben al bezig met volledige geïntegreerde GoT functies ... zoals het tracken van laatste reacties op je eigen posts en zo ... had al wat code klaar als firefox extensie maar denk dat dit veel leuker is *O* )

"The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function." Albert Bartlett

Reg. datum: 27 juni 2004

incognito window is super relax. handig als je meerdere gmail accounts hebt, kun je allemaal tegelijk ingelogt zijn

« - _ - »
Reg. datum: 06 november 2001

quote:
Waaruit haal jij de informatie vandaan dat het beveiligingsbugs zijn? Het zijn voor het merendeel ook nog feature requests.

Kan de W&G FAQ Beter? Klik dan hier!
Tweelingpapa: Vader van twee dochters!!

peace man.

quote:
Woudloper schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:05:
[...]

Waaruit haal jij de informatie vandaan dat het beveiligingsbugs zijn? Het zijn voor het merendeel ook nog feature requests.
nee, 117 feature requests, rest is bug :) Of dat securitybugs zijn weet je alleen niet.
Reg. datum: 08 september 2008

Chrome kwam echt precies op het goeie moment voor mij. Had net een nieuwe PC en wou Opera voor de snelheid gebruiken, maar Firefox omdat veel pagina's niet goed weergeven in Opera helaas.
Chrome heeft het beste van beide gelukkig, alleen mis ik mouse gestures en Adblock wel heel erg :D
Heb ondertussen mijn hosts bestand aangepast maar het is nog niet helemaal zo effectief als Adblock...

Weet iemand waarom Chrome niet van mijn usb-stick start?
Ik kopieer heel de map Chrome naar de stick, maar als ik daarna chrome verwijder en dan probeer te starten van die stick, krijg ik niks.
Niet eens een foutmelding ? :(
boe!
Reg. datum: 25 juni 2001

quote:
DennusB schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:11:
Ik kopieer heel de map Chrome naar de stick, maar als ik daarna chrome verwijder en dan probeer te starten van die stick, krijg ik niks.
Niet eens een foutmelding ? :(
EventLog al bekeken?

INTEL 8086 4.77 Mhz @ 12Mhz watercooled, 640kb main mem(neeeh neeh, neh neeh neeeh), 20mb Seagate, Noname amber monochroom 14", Hercules monochroom video plankie, Star NL-10 Matrix printer

quote:
Of anders even Process Monitor mee laten lopen om te kijken wat er fout gaat.

Reg. datum: 08 september 2008

Probeer eerder Chromium te starten van usb stick, die is geen installatie nodig.

ossu!

quote:
Alpha- schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:14:
Chrome kwam echt precies op het goeie moment voor mij. Had net een nieuwe PC en wou Opera voor de snelheid gebruiken, maar Firefox omdat veel pagina's niet goed weergeven in Opera helaas.
Chrome heeft het beste van beide gelukkig, alleen mis ik mouse gestures en Adblock wel heel erg :D
Heb ondertussen mijn hosts bestand aangepast maar het is nog niet helemaal zo effectief als Adblock...
Welke pagina's worden er dan niet goed weergegeven in opera in dit tijdperk :?

Mij maak je echt niet wijs dat Chrome meer pagina's correct weergeeft dan opera.
Reg. datum: 25 september 2005

Bij mij heeft Opera moeite met mijn passwords, hierdoor kan ik niet inloggen bij Hyves en Gmail, waarbij het laatste toch is gelukt op de één of andere rare manier. :z

Thinkpad SL300: Intel C2D P8700 @2,53GHz, 2GB DDR2 @667MHz, Mtron Mobi 3525 @32GB

Shun Goku Satsu

quote:
RnB schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:03:
Bij mij heeft Opera moeite met mijn passwords, hierdoor kan ik niet inloggen bij Hyves en Gmail, waarbij het laatste toch is gelukt op de één of andere rare manier. :z
Dat is gek, ik heb er nog nooit last van gehad.

Anyway, ik gebruik steeds de laatste build van Chromium en het werkt hier prima moet ik zeggen. :)
Reg. datum: 18 april 2004

misschien een stomme vraag maar hoe kan ik een nieuwe build op halen en installeren?

Rare vogel
Reg. datum: 14 september 2000

quote:
Jigs schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:01:
misschien een stomme vraag maar hoe kan ik een nieuwe build op halen en installeren?
Via de link in de TS kan je de nieuwste build downloaden. Het enige wat je moet doen, is de Chromium zip-file uitpakken in een directory en klaar. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Fire Walk With Me
Reg. datum: 18 april 2002

quote:
DennusB schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:11:
Google 'ns op op "Chrome portable"

Er is nu ook een Chrome Theme Manager waarmee je themes kan downloaden maar ook zelf themes kan maken.

http://chromespot.com/index.php/topic,631.0.html
quote:
Barfman schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:36:
Er is nu ook een Chrome Theme Manager waarmee je themes kan downloaden maar ook zelf themes kan maken.

Ziet er leuk uit :)
Reg. datum: 30 juli 2000

quote:
Barfman schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:36:

Wat ik opvallend vindt aan je link.... er is dus nu al een chrome forum, gaat hard... :)
Of zou die kerel er gewoon geld inzien?
Het wordt winter!
Reg. datum: 24 juli 2006

Weet wat super ******* cool is ?

IRC: irc.freenode.net #chromium-dev, #chromium

Alle chrome dev's zitten daar .... en soms zeggen ze ook nog eens iets ....

"The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function." Albert Bartlett

*~*GrahF Emperor of Darkness*~
Reg. datum: 09 oktober 2001

quote:
simon schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:12:
[...]

nee, 117 feature requests, rest is bug :) Of dat securitybugs zijn weet je alleen niet.
Er zijn meer bugs gefixed dan de changelog doet vermoeden. Ik weet zelf van 2 bugs die onverwachts gefixed waren. Ze staan zelfs nog open dus google heeft het niet door.

En als je de changelog van Chromium vergelijkt met een firefox dan vind ik het wel meevallen met de beta-status

Tetsuo55 wijzigde dit bericht 09-09-2008 22:09 (13%)

Oh.? You want me to watch my mouth? How rip my f*ck*ng Eyeballs out and turn them around?

Poll: Welke gebruik je?
Google Chrome
Chromium SVN Builds
Anders
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=306624&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Leerkracht in opleiding
Reg. datum: 12 januari 2007

Jogai: wat is het nut van de pol in een Google Chrome topic? Het grootste deel van de mensen die je post lezen komen hier vanwege het onderwerp (Chrome), dus geen idee wat je wilt bereiken? :P

Dat is hetzelfde als een 'Welk OS gebruik je: Windows, Apple, Linux' poll op een Apple forum :P

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: