Browser: Google Chrome - Deel II
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Reageer Nieuw TopicJa dat is logisch, als je leest wat ik zeg, zie je dat ik een hekel aan IE heb, ik GEBRUIK het niet. En Fx 1.1.... is die ooit gemaakt dan?quote:Megamind schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:59:
[...]
En dat is logisch / handigWaarom een oude versie blijven gebruiken als 7 al uit is? Of gebruik je ook nog FF1.1?
los ervan dat dit idd gewoon een advies is dat puur afgaat op de 'beta-status' is het wel zo dat er en verschil is tussen applicaties die via en webbased platform geserveerd worden en dan binnen een sandbox van een browser draaien, en applicaties die zelf 'vrij' draaien binnen je werkomgeving en waarschijnlijk een veel bredere toegang hebben tot gegevens op je harde schijf en rechten op lokale processen (zelfs als het rechtensysteem van je OS goed draait is er een behoorlijk substantiel verschil tussen het gevaar van bugs in een webbased applicatie als gmail en bugs in een browser als Chrome)..quote:Marzman schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:27:
[...]
Ze raden het af omdat het beta is. Om dezelfde reden kun je dan ook gmail afraden.
wat dat betreft is het onterecht labeltje 'beta' bij de Chrome-applicatie één-op-één te vergelijken met dat op Gmail.
1 2 3 4 5 7 6 8 9 | To tame the savageness of man and make gentle the life of this world | Hattrick: FC Keldertrapje (997939)
Zelfs een script kiddy als ik zelf vind het machtig mooi om de main structuur van de exe te bekijken met IDA pro en er dan de source code naast te leggen.
Moet je het zelfde maar eens doen met Firefox .... en dan met IE 7 (zonder source code natuurlijk)
Maar zoals gezegd er is veel code van Firefox implementeerde in Chrome ... buiten alles van WebKit dan.
Anyway ... mensen vergeten vaak dat gebruiker gemak en dus het verbanden leggen tussen informatie (om het gemakkelijker toegankelijk te maken) niet samen gaat met privacy ....
Daarbij hoeveel mensen hebben een mail adres met hun naam er in wat ze gebruiken ?
Een site met persoonlijk informatie ?
Verschillende profielen met informatie ?
Alleen iemand die vanaf de eerste stap op internet zegt: ok .. ik hou al mijn info geheim ...
die persoon heeft een kansje.
Google geeft mensen de kans ... data gratis ontvangen in de vorm van bruikbare aan elkaar gelinkte informatie in ruil voor wat minder privacy en target worden voor adverteerders.
Wil je dat niet dan gebruik je hun diensten niet. Er word je niks opgedrongen zoals bv Microsoft probeert te doen. Alleen Google als zoek machine is redelijk onvervangbaar en ook monopolist.
Ik vind het soms ook wel een beetje scary als ik denk dat het volgende:
Informatie is macht.
Google heeft heel erg veel informatie en heel erg veel macht.
Na 10 jaar google ... is er ooit iets naar buiten gekomen dat Google ergens misbruik van maakt?
Of duurt het grote plan voor wereldheerschappij van Google 20 jaar?
We zullen zien .... maar Chrome is gewoon lekker snel en eenvoudig ... en eenmaal ik de source code een beetje begin te snappen en nieuwe code gratis beschikbaar word via het web .... dan bouw ik een versie voor mij alleen die alles heeft wat mijn hartje begeert en rete snel is.
(Oh ja en ik ben al bezig met volledige geïntegreerde GoT functies ... zoals het tracken van laatste reacties op je eigen posts en zo ... had al wat code klaar als firefox extensie maar denk dat dit veel leuker is
"The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function." Albert Bartlett
Reg. datum: 27 juni 2004
Waaruit haal jij de informatie vandaan dat het beveiligingsbugs zijn? Het zijn voor het merendeel ook nog feature requests.quote:
Kan de W&G FAQ Beter? Klik dan hier!
Tweelingpapa: Vader van twee dochters!!
nee, 117 feature requests, rest is bugquote:Woudloper schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:05:
[...]
Waaruit haal jij de informatie vandaan dat het beveiligingsbugs zijn? Het zijn voor het merendeel ook nog feature requests.
Chrome heeft het beste van beide gelukkig, alleen mis ik mouse gestures en Adblock wel heel erg
Heb ondertussen mijn hosts bestand aangepast maar het is nog niet helemaal zo effectief als Adblock...
Reg. datum: 26 mei 2006
Ik kopieer heel de map Chrome naar de stick, maar als ik daarna chrome verwijder en dan probeer te starten van die stick, krijg ik niks.
Niet eens een foutmelding ?
EventLog al bekeken?quote:DennusB schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:11:
Weet iemand waarom Chrome niet van mijn usb-stick start?
Ik kopieer heel de map Chrome naar de stick, maar als ik daarna chrome verwijder en dan probeer te starten van die stick, krijg ik niks.
Niet eens een foutmelding ?
INTEL 8086 4.77 Mhz @ 12Mhz watercooled, 640kb main mem(neeeh neeh, neh neeh neeeh), 20mb Seagate, Noname amber monochroom 14", Hercules monochroom video plankie, Star NL-10 Matrix printer
Reg. datum: 26 februari 2006
Of anders even Process Monitor mee laten lopen om te kijken wat er fout gaat.quote:
Welke pagina's worden er dan niet goed weergegeven in opera in dit tijdperkquote:Alpha- schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:14:
Chrome kwam echt precies op het goeie moment voor mij. Had net een nieuwe PC en wou Opera voor de snelheid gebruiken, maar Firefox omdat veel pagina's niet goed weergeven in Opera helaas.
Chrome heeft het beste van beide gelukkig, alleen mis ik mouse gestures en Adblock wel heel erg
Heb ondertussen mijn hosts bestand aangepast maar het is nog niet helemaal zo effectief als Adblock...
Mij maak je echt niet wijs dat Chrome meer pagina's correct weergeeft dan opera.
Thinkpad SL300: Intel C2D P8700 @2,53GHz, 2GB DDR2 @667MHz, Mtron Mobi 3525 @32GB
Dat is gek, ik heb er nog nooit last van gehad.quote:RnB schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:03:
Bij mij heeft Opera moeite met mijn passwords, hierdoor kan ik niet inloggen bij Hyves en Gmail, waarbij het laatste toch is gelukt op de één of andere rare manier.
Anyway, ik gebruik steeds de laatste build van Chromium en het werkt hier prima moet ik zeggen.
Reg. datum: 18 april 2004
Via de link in de TS kan je de nieuwste build downloaden. Het enige wat je moet doen, is de Chromium zip-file uitpakken in een directory en klaar.quote:Jigs schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:01:
misschien een stomme vraag maar hoe kan ik een nieuwe build op halen en installeren?
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Google 'ns op op "Chrome portable"quote:DennusB schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:11:
Weet iemand waarom Chrome niet van mijn usb-stick start?
http://chromespot.com/index.php/topic,631.0.html
Reg. datum: 26 mei 2006
Ziet er leuk uitquote:Barfman schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:36:
Er is nu ook een Chrome Theme Manager waarmee je themes kan downloaden maar ook zelf themes kan maken.
Wat ik opvallend vindt aan je link.... er is dus nu al een chrome forum, gaat hard...quote:Barfman schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:36:
Er is nu ook een Chrome Theme Manager waarmee je themes kan downloaden maar ook zelf themes kan maken.
Of zou die kerel er gewoon geld inzien?
IRC: irc.freenode.net #chromium-dev, #chromium
Alle chrome dev's zitten daar .... en soms zeggen ze ook nog eens iets ....
"The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function." Albert Bartlett
Er zijn meer bugs gefixed dan de changelog doet vermoeden. Ik weet zelf van 2 bugs die onverwachts gefixed waren. Ze staan zelfs nog open dus google heeft het niet door.quote:simon schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:12:
[...]
nee, 117 feature requests, rest is bugOf dat securitybugs zijn weet je alleen niet.
En als je de changelog van Chromium vergelijkt met een firefox dan vind ik het wel meevallen met de beta-status
Tetsuo55 wijzigde dit bericht 09-09-2008 22:09 (13%)
Oh.? You want me to watch my mouth? How rip my f*ck*ng Eyeballs out and turn them around?
• Google Chrome
• Chromium SVN Builds
• Anders
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Dat is hetzelfde als een 'Welk OS gebruik je: Windows, Apple, Linux' poll op een Apple forum
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last