Hoofdcategorieën
Topicacties

Browser: Google Chrome - Deel II

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Reageer Nieuw Topic
Python!
Reg. datum: 24 maart 2004

http://tweakers.net/ext/f/LonFd0KAwJWKS7Izwvpcq5OA/full.png
Waarom Chrome?
  • Snelheid: Google Chrome is razendsnel met opstarten en renderen.
  • Minimalistische interface zodat je meer ruimte overhoud voor de websites zelf.
  • Downloads worden onder in het scherm weergegeven, er is dus geen apart venster nodig.
  • Omnibox: Intelligente adresbalk toont zoeksuggesties, populaire pagina's en zoekt in eerder bezochte pagina's.
  • 'Speed Dial': de homepage toont standaard thumbnails van de 9 meest bezochte pagina's en een overzicht van recent gemaakte bookmarks en gesloten pagina's.
  • Visual history: zoeken in de geschiedenis toont thumbnails van de gevonden pagina's.
  • Incognito mode: je kunt een 'incognito' venster openen. In dit venster worden dan geen cookies, geschiedenis en download-geschiedenis opgeslagen.
  • Applicatie snelkoppelingen: snelkoppelingen naar websites maken, zodat ze net zo werken als 'echte' applicaties.
  • Sandbox: tabbladen en plugins draaien in een apart proces, zodat niet heel de browser onderuit gaat als in een tab wat misgaat of vastloopt. Met de ingebouwde task manager kun je processen sluiten en statistieken opvragen.
Klik hier voor een feature overzicht van Google.
FAQ

:? Waar is de Home-button?
Deze knop word standaard verborgen. Je kunt 'm aanzetten onder Opties -> tabblad Basisinstellingen -> 'Startpagina' op de werkbalk weergeven

:? Waar kan ik de Engelse versie downloaden?
Chrome heeft alle talen standaard aan boord. Je kunt de taal wijzigen onder Opties -> tabblad Kleine aanpassingen -> Verander lettertype en taal instellingen -> Talen

:? Wat is het verschil tussen Chrome en Chromium?
Chromium is het open-source project achter Chrome. Chrome is dus eigenlijk de door Google aangeboden versie van Chromium.

:? De Chrome setup werkt niet achter een proxy!
Je zou de volledige setup kunnen proberen. Deze is hier te downloaden.

:? Waarom ratelt mijn harde schijf zo?
De SafeBrowsing-feature (anti-malware, anti-phishing) update elke 30 minuten z'n blacklists. Het uitschakelen hiervan kan het probleem verhelpen (bron 1, bron 2)

:? Ik kan geen nieuwe channel release installeren?
Probeer het eens met de Google Chrome Channel Changer :)
Links

Eerder deel:Meer informatie:Downloads:
Tot slot

Dit is een eerste opzet, als ik tijd heb zal ik deze topicstart verder bijwerken. Opmerkingen, tips en verbeteringen zijn welkom via DM, mail of in het topic :)

JanDM wijzigde dit bericht 10-09-2009 09:51 (6%)

Prima TS inderdaad.

Dat van die ratelende schijf wist ik nog niet. Dat was de reden dat ik Chrome weer even aan de kant had gezet, omdat het geluid van de schijf op m'n werk net een grasmachine was. :X

Je zou nog wat screenshots kunnen toevoegen aan de TS en/of een snelheidsvergelijkingstestje met FF of Opera. :)

En hier is de directe downloadlink, misschien kun je het logo clickable maken of anders een directe link plaatsen? Dat vind ik altijd wel fijn bij topics.
http://www.google.nl/chrome/eula.html
quote:
Goeie zaak, want het past helemaal niet in Google z'n vriendelijke imago om dergelijke voorwaarden te stellen!
* RemcoDelft heeft er helaas niks aan zolang er geen Tux-variant uitkomt... :(

Hoe groot kan zo'n blacklist zijn, als de harddisk er voor moet ratelen?!

RemcoDelft wijzigde dit bericht 04-09-2008 17:19 (6%)

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

Leerkracht in opleiding
Reg. datum: 12 januari 2007

quote:
RemcoDelft schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:18:
Ik las in het andere topic 60+MB

Reg. datum: 30 juli 2000

Heb hem gebookmarkt, het Fx3.0 topic heeft er een broertje bij. :)
Goeie release voor een 0.2 versie, goed voor de browserwar. Alles wat marktaandeel afsnoept van de grote IE6/7 koek is welkom. Op marketshare houden ze uurlijkse usageshare van Chrtome bij, staat nu al op 1.22%, maar dat zijn probeerders denk ik. DE vraag voor mij is: gaat Chrome zijn aandeel vergroten ten koste van IE _o_ , of voornamelijk ten koste van Firefox :X
*~*GrahF Emperor of Darkness*~
Reg. datum: 09 oktober 2001

Er zijn her en der vergelijkingen met andere browsers.

In alle gevallen word google chrome beta tegenover huidige of SVN builds van andere browsers gezet.
Af en toe wordt chrome helemaal ingemaakt (vooral in vergelijking met firefox 3.1)

Als je echter de nieuwste chromium SVN erbij pakt dan haal je op zn minst dezelfde resultaten als de winnaars in de tests. Beetje jammer dat ze appels met peren vergelijken.

Het kan NOG sneller, iedereen zit nu met een standaard build. Compile maar eens voor de gein een CPU-optimised PGO build. Speedyyyyyyyyyyy

Oh.? You want me to watch my mouth? How rip my f*ck*ng Eyeballs out and turn them around?

Sunglasses at night

quote:
RemcoDelft schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:18:
Op het ogenblik is de mijne zo'n 62MB. Geen idee of de mijne nog aan het ratelen is trouwens, ik hoor dat ding amper en ga niet de hele tijd onder het bureau naar het ledje zitten staren ;).

Het lijkt me dat hij vooral in het begin zou moeten groeien als hij hem na de verse install aan het opbouwen is... als hij daarna nog ratelt (door Chrome uiteraard) is dat toch vreemd.

Misschien dat er iemand met meer kennis eens kans uitvogelen waar hij zich allemaal mee bezig houdt :).
quote:
Sjah schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:22:
DE vraag voor mij is: gaat Chrome zijn aandeel vergroten ten koste van IE _o_ , of voornamelijk ten koste van Firefox :X
Fx natuurlijk. Jan Doorsnee die amper weet wat een browser is blijft gewoon IE gebruiken; dat stond er al op dus dat zal wel goed zijn. En voor Jan Doorsnee is IE ook goed genoeg dus waarom zou hij verder kijken...?
De meesten die Chrome zullen proberen (en eventueel omarmen) zijn toch meer powerusers, en die gebruiken grotendeels toch al Fx (hoewel zelfs op t.net het aandeel IE nog zo'n beetje rond de 50% zit, als ik me niet vergis...).

Punksmurf wijzigde dit bericht 04-09-2008 17:28 (33%)

being high is my total existence
Catch Interactive

Leerkracht in opleiding
Reg. datum: 12 januari 2007

quote:
Sjah schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:22: DE vraag voor mij is: gaat Chrome zijn aandeel vergroten ten koste van IE _o_ , of voornamelijk ten koste van Firefox :X
Ik neem aan van Firefox, daar IE vooral wordt gebruikt op de werkvloer bij bedrijven (die niet happig zijn om over te stappen) en door mensen die gewoon Windows installeren bij aanschaf van een pc (en dus niet in een andere browser geintereseerd zijn)

A²+B²=C²
Reg. datum: 27 maart 2008

een mooie browser, ik heb alleen 2 kleine problemen...

1. De map "andere bladwijzers", hij is leeg maar gaat niet weg.

2. Ik kan de scroll-button niet indrukken om de pagina te verplaatsen.

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Fail!
Reg. datum: 05 april 2002

quote:
pythagorasABC schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:28:
een mooie browser, ik heb alleen 2 kleine problemen...

1. De map "andere bladwijzers", hij is leeg maar gaat niet weg.

2. Ik kan de scroll-button niet indrukken om de pagina te verplaatsen.
@TS, misschien handig om dit soort problemen op te nemen in de SP? Vooral #2 is al veelvuldig langs gekomen.

Layout nostalgie | Last.fm

quote:
Dwars schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:22:
[...]

Ik las in het andere topic 60+MB
Filecache of enig ander zinnig gebruik moet er dan toch voor zorgen dat dit met weinig diskactie kan? Elk half uur een paar seconden schrijven vind ik niet passen bij een snelle browser.

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

Reg. datum: 12 mei 2000

Haha leuk zo'n 1e hit

http://www.cosanostra.nl/files/chrome.jpg

Captain Pervert wijzigde dit bericht 04-09-2008 17:39 (12%)

Fiat Iustitia Et Pereat Mundus

Ook handig om de eerste post te updaten

Voor diegene die privacy willen:

Wrench>options>under the hood
Uncheck show suggestions and use DNS prefetching

EDIT:

Zo te zien wordt de sourcecode her-ingedeeld, ik zou even een dagje wachten met SVN updates ;)

Tetsuo55 wijzigde dit bericht 04-09-2008 17:44 (25%)

Oh.? You want me to watch my mouth? How rip my f*ck*ng Eyeballs out and turn them around?

Reg. datum: 30 juli 2000

quote:
Dwars schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:25:
[...]

Ik neem aan van Firefox, daar IE vooral wordt gebruikt op de werkvloer bij bedrijven (die niet happig zijn om over te stappen) en door mensen die gewoon Windows installeren bij aanschaf van een pc (en dus niet in een andere browser geintereseerd zijn)
Ja zit er wel in he. Toch zal er een aantal newbees hierook over lezen, het krijgt veel aandacht, dus die zullen het op hun nieuwe pc proberen. En dan de powerusers die in Fx het niet konden vinden (of Opera), en in Chrome wel. Hoe groot deze groepen zijn, ik denk niet echt groot, maar ok we zullen zien.

Door de cleanup van de souce-tree kunnen we beter deze link gebruiken voor de changelog

http://src.chromium.org/viewvc/chrome/?view=log

Ik zit nu in chrome dit te typen.
Moet toch zeggen dat ie in vergelijking met FF3 & IE7 de pagina's echt retesnel op je scherm tovert.
Hoe ze het doen weet ik niet, maar het werkt wel weer goed ;)
Tot nu toe ben ik tevreden :) Ik ga hem is uitgebreid testen :)
Developed to Inspire

quote:
JanDM schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:08:
Omnibox: Intelligente adresbalk toont zoeksuggesties, populaire pagina's en zoekt in eerder bezochte pagina's.
'Speed Dial': de homepage toont standaard thumbnails van de 9 meest bezochte pagina's en een overzicht van recent gemaakte bookmarks en gesloten pagina's.
gejat van opera, vooral de speed dial

ga toch maar denk ik een keer Chrome proberen, eens kijken of het echt zo snel is als ze verkondigen

EOS 450D | 18-55 | 55-250 | 28 | 50 | 70-200 | panagor macro converter | 2x zoom converter | WP member

quote:
Amplified schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:51:
[...]

gejat van opera, vooral de speed dial

ga toch maar denk ik een keer Chrome proberen, eens kijken of het echt zo snel is als ze verkondigen
Je zal verbaast zijn, echt waar ;)
Reg. datum: 05 juli 2006

Mooie browser, lekker snel. Maar jammer dat sites zoals www.vi.nl niet goed worden weergeven. Het grote blok met nieuws komt onderaan te staan.

Maar het is nog maar de eerste versie, hij kan alleen maar beter worden :) .

quote:
hello_moto schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:54:
Mooie browser, lekker snel. Maar jammer dat sites zoals www.vi.nl niet goed worden weergeven. Het grote blok met nieuws komt onderaan te staan.

Maar het is nog maar de eerste versie, hij kan alleen maar beter worden :) .
Klik op het blaadje, en dan onderaan op "report a bug or broken website"

Hier staat meer informatie over het niet slagen van de ACID3 test:
http://code.google.com/p/...atus%20Summary%20Modified

Kort samengevat blijkt dat Chromium niet synct met webkit TIP maar met webkit "Safari 3.1"

TIP is de nieuwste versie die ACID3 100% haalt en waar alle tapijt exploits gefixed zijn

Reg. datum: 02 augustus 2003

Grappig dat iedereen zo ontzettend enthousiast is over chrome. Het merendeel van de features is overgenomen van opera, die ze beter uitvoerd.

. Tabs boven de adresbar
. Speeddail (die je in chrome niet kan aanpassen)
. Search in de adresbar (en opera heeft ook nog een aparte search box)
. Tabs verslepen
. Download "manager"

Buiten dat heb je in opera een heel goede sidebar, mail, gestures en nog veel meer.

Chrome heeft qua architektuur de toekomst, maar op het moment is het gewoon een erg beperkte, maar wel snelle browser.

Kortom als je Chrome goed vind, vind je Opera beter :)

En geheugengebruik e.d.: waarom je daar druk over maken als 4gb nog niet eens 60 euro kost...

HaseMike wijzigde dit bericht 04-09-2008 18:18 (8%)

Reg. datum: 30 juni 2001

Hier nog iets over het geheugengebruik van Opera, FF, IE en Chrome.
http://www.bradshawenterp...ogle-chrome-memory-usage/
en
http://jazzychad.com/stuff/?p=31

quote:
HaseMike schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:17:
Grappig dat iedereen zo ontzettend enthousiast is over chrome. Het merendeel van de features is overgenomen van opera, die ze beter uitvoerd.

. Tabs boven de adresbar
. Speeddail (die je in chrome niet kan aanpassen)
. Search in de adresbar (en opera heeft ook nog een aparte search box)
. Tabs verslepen
. Download "manager"

Buiten dat heb je in opera een heel goede sidebar, mail, gestures en nog veel meer.

Chrome heeft qua architektuur de toekomst, maar op het moment is het gewoon een erg beperkte, maar wel snelle browser.

Kortom als je Chrome goed vind, vind je Opera beter :)

En geheugengebruik e.d.: waarom je daar druk over maken als 4gb nog niet eens 60 euro kost...
Ik ben juist als opera gebruiker overgestapt op Chrome.

Ik moet zeggen dat ik de bloat(sidebar,mail,gestures) van opera nooit gebruik. Alleen de speeddial en die van chrome is 10x beter voor mij omdat ik nu niet meer zelf hoef aan te passen (bij opera zette ik ook mijn top 9 sites erin en nu doet chrome het automagisch)
quote:
Grappig resultaat, chrome had de eerste test juist ook moeten failen.
Het vreemde geheugen gebruik wordt veroorzaakt door een aantal memory leaks. Keep reporting\confirming those bugs

Tetsuo55 wijzigde dit bericht 04-09-2008 18:21 (17%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: