Hoofdcategorieën
Topicacties

Nokia N85

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 23 24 25 26 last

Reageer Nieuw Topic
Ik heb een duitse van studentmobiel ontvangen, was zelfs inclusief die rare zeemote. De kleine handleidingen en boekjes zijn allemaal multilingual, de grote handleiding en de quickstartguide zijn duits.
Het kan zijn dat de licentie voor nokia maps voor duitstalige landen is, maar dat heb ik nog niet goed genoeg uitgezocht (iig gaf'ie mijn adres prima weer).

Ik zie geen nadeel aan het toestel t.o.v. mijn nederlandse E60.
Master of SOG
Reg. datum: 05 maart 2003

Volgens de planning zou het Benelux toestel in week 47 moeten komen, dat is vanaf volgende week.

Ik heb voor de zekerheid wel een Benelux toestel besteld, maar m'n geduld begint inmiddels aardig op te raken. Hopelijk wordt-ie volgende week geleverd.

* _Christiaan_ popelt verder 8)

edit: Kreeg deze avond een mailtje dat het toestel verzonden is! Dus dat zou betekenen dat de Benelux versie nu eindelijk geleverd wordt.

_Christiaan_ wijzigde dit bericht 14-11-2008 22:45 (19%)

Wat de n**k

Today is a gift...
Reg. datum: 05 maart 2004

Misschien dat de firmware van de Benelux versie 'telfort-proof' is?

Aan de andere kant, wat haalt Telfort met z'n dataverbindingen uit dat daar blijkbaar door Nokia een aparte firmware update voor gemaakt moet worden???

Iemand enig idee hoe ik die nutteloze meldingen uit het standby scherm krijg? (online delen, wlan-scan uit en zkopdr: internet en mijn inhoud)
Reg. datum: 14 juli 2004

quote:
Raymond schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:13:
Iemand enig idee hoe ik die nutteloze meldingen uit het standby scherm krijg? (online delen, wlan-scan uit en zkopdr: internet en mijn inhoud)
Uit het N95 topic :

Fuzzillogic in "Nokia N95 (8GB) - Deel 9"

Ik heb het binnen 3 minuten voor elkaar gekregen, en het is werkelijk perfect ! _/-\o_

Robert Webbe
Reg. datum: 19 april 2005

quote:
Prosperot schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:59:
Misschien dat de firmware van de Benelux versie 'telfort-proof' is?

Aan de andere kant, wat haalt Telfort met z'n dataverbindingen uit dat daar blijkbaar door Nokia een aparte firmware update voor gemaakt moet worden???
Ik heb gisteren van Nokia een sample mogen ontvangen en deze doet het helaas (nog) niet met Telfort.
Ik heb een toestel met productode 0560498 en softwareversie 10.045.53.1.

Ongetwijfeld zal dit binnenkort met een softwareupdate verholpen worden zoals ook bij de N96 heeft plaatsgevonden.

Het probleem zit hem volgens mij niet in de aparte dataverbinding maar (ik denk) in de SIM. Mijn theorie is dat er sinds 3.2 een mogelijkheid is om APN gegevens van de SIM te lezen. Alleen Telfort heeft vermoelijk SIM kaarten in de roulatie die ook deze mogelijkheid ondersteunt maar er staat geen of verkeerde data in. Tot nu toe was dat ook geen enkel probleem gezien er nog geen enkel toestel was dat die informatie las.
De fix voor de N96 is volgens mij dat bij operator Telfort nu deze informatie bewust niet wordt gelezen.

Vertel iemand waar hij de oplossing op zijn vraag kan vinden en hij is weer eventjes tevreden.
Leer hem hoe hij zelf kan zoeken en hij is de rest van zijn leven tevreden!

Reg. datum: 03 augustus 2005

Ngage kan nu ook gedownload worden voor de N85. Gelukkig want ik was hem kwijt.
http://www.n-gage.com/ngi...icdload/download_n85.html

Hoofdredacteur JouwMobiel
Reg. datum: 14 mei 2004

Meerdere mensen hier die problemen hebben met de slider van de N85? Ik vind persoonlijk de slider te veel speling hebben. Ik las hierboven al wat interessante dingen hierover. Zijn er mensen met geen speling of juist heel veel?

USB laden vind ik echt geslaagd. Eindelijk! Camera is lekker rap en het toestel is ook sneller dan de N96. Verder vind ik het een klein broertje van de N96. Een kruising tussen de N78 en de N96. Leuk product, maar vooral een goedkoper alternatief voor de N96. Over het geheel gezien zijn de meeste dingen hetzelfde.

Reviewmodellen: Nokia N85 - Motorola ZINE ZN5 - Apple iPhone 3G 8GB

Master of SOG

Wat ik over het toestel lees is niet al te best. Zie http://forum2.mobile-revi...d.php?t=78813&page=16

Wat hier van klopt weet ik natuurlijk niet, maar je bent iig niet de enige met het sliderprobleem. Zodra ik het toestel heb zal ik ook wel een reviewtje neerzetten hier.

Wat de n**k

Today is a gift...
Reg. datum: 05 maart 2004

quote:
_Christiaan_ schreef op zondag 16 november 2008 @ 18:25:
Wat ik over het toestel lees is niet al te best. Zie http://forum2.mobile-revi...d.php?t=78813&page=16

Wat hier van klopt weet ik natuurlijk niet, maar je bent iig niet de enige met het sliderprobleem. Zodra ik het toestel heb zal ik ook wel een reviewtje neerzetten hier.
De N85 van mij had ook erg veel ruimte op de slider, dat wordt nu (samen met het GPS probleem) gerepareerd...

Hebben jullie de slider van de N85 kunnen vergelijken met die van een E65 of E66? Ik ben nieuwsgierig namelijk wat jullie veel speling vinden. Ik ben tevreden over de kwaliteit van mijn toestel, maar misschien heb ik het wel gewoon getroffen (of ik ben wat minder kieskeurig :) )

Christiaan, over de opmerkingen op dat forum: maar een paar van die mensen hebben daadwerkelijk de N85 vastgehad en ze focussen allemaal heel sterk op één punt (voor de één is dat de slider, voor de ander de muziekkwaliteit en weer een ander de kwaliteit van de camera) en dan is er natuurlijk altijd wel een foon te vinden die dat specifieke ding beter doet.

Als ik de review op gsm arena lees, kan ik me daar wel in vinden. Het zoomen gaat inderdaad tergend traag en de kwaliteit van de foto's is niet al te best. Ook werkt dat navi-wiel niet, ik heb het dan ook uitgezet.
Ik til daar niet te zwaar aan, ik was op zoek naar een telefoon die in de eerste plaats goed belt (en ik vind dit toestel beter bellen dan mijn E60. Bereik heb ik nog niet kunnen testen) en waarmee ik emails kan lezen en kan internetten. Dat werkt allemaal prima op deze foon.

Verder is het wel een hele complete telefoon, waarvan de aanwezige applicaties ook goed werken en makkelijk te gebruiken zijn. Internetradio werkt prima, navigeren gaat ook goed (die tweeënhalve minuut die het duurt voordat je een fix hebt volgens de review, herken ik niet. Als ik buiten ben en ik open de navigatie applicatie, laat'ie meteen zien waar ik sta).
Videospeler werkt ook als een tierelier, Ik recode zelf wat series naar mp4 formaat en die speelt'ie zonder problemen af. Dat wordt lache, morgenochtend in de trein :)

Ik ga komende week uitzoeken hoe ik muziek op mijn pc kan benaderen vanaf de telefoon. Dat schijnt te kunnen, maar ik heb nog niet uitgezocht hoe het werkt. Dat lijkt me helemaal leip. Gewoon, wanneer je van huis bent, toch gewoon de muziek die op je pc staat kunnen luisteren :)

Dus: voor de individuele onderdelen van de telefoon kan je uitgetwijfeld andere modellen vinden die dat specifieke ding beter kunnen, maar als totaalplaatje vind ik het toch wel een heel goed apparaat.

Alleen jammer dat er geen dvb-h op zit, dat had mij nog wel wat geleken :)
Master of SOG

Die slider schijnt per exemplaar nogal te verschillen. De prototypes waren wel goed, maar tussen de productie-exemplaren zit variatie.

Mocht de slider niet goed zijn dan kan je die gewoon laten 'afstellen' bij een Nokia servicepuntje.

Wat de n**k

Reg. datum: 24 oktober 2008

Ik heb nergens last gelukkig ivm. met de slider, hij voelt bij mij erg solide aan en zit bijna geen speling op.. Een beetje speling is natuurlijk wel normaal.

De N95 (8Gb) had daar naar mijn idee veel meer last van!

Als enige minpunt vind ik het 'touch' navi. wieltje een beetje onhandig werken inderdaad..

Robert Webbe
Reg. datum: 19 april 2005

Laten we nu alsjeblieft nu niet weer zo'n slider drama maken als toen bij de N95. Na enkele meldingen begonnen er een paar te roepen dat Nokia een groot probleem had en dat alle toestellen zouden rammelen. Maar in de praktijk viel dat reuze mee. Gevolg was we; dat iedereen te kritisch naar zijn slider ging kijken en met het minste of geringste al een nieuw toestel begon te eisen... De enige die echt gegrond waren, waren degene die rammelde. Een beetje beweging als je het met de hand beweegt is naar mijn mening geen speling.

Ik heb het geluk dat ik van de meeste fabrikanten een review exemplaar krijg en ook van de N85 heb ik er een. En ja, ook bij mij zit er een beetje speling in maar dat is zeker niet buiten proportie. Een beetje speling moet er wel in zitten bij een slider. Ik heb ook toestellen van andere fabrikanten gezien waar het nog veel erger bij was en daar hoorde je nooit iets over. Ze bleven minimaal 2 jaar perfect werken, met een beetje speling.

Uiteraard heb je gewoon je garantie dus als die echt buiten proportioneel begint te rammelen, kun je het alsnog kostenloos laten vervangen.

quote:
Rikkemans schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:06:
Als enige minpunt vind ik het 'touch' navi. wieltje een beetje onhandig werken inderdaad..
Dat kun je uitzetten via Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Navigatiewieltje
Navigatiewieltje: Uit

robertwebbe wijzigde dit bericht 17-11-2008 15:34 (13%)

Vertel iemand waar hij de oplossing op zijn vraag kan vinden en hij is weer eventjes tevreden.
Leer hem hoe hij zelf kan zoeken en hij is de rest van zijn leven tevreden!

HD4850 @ 33 C :9
Reg. datum: 19 februari 2002

Ik wacht met mijn aanschaf sowieso even tot hij hier in de winkel is, dan kan ik hem in ieder geval nog een keer vasthouden voordat ik hem aanschaf. Ik doe vrij lang met een telefoon, mijn huidige Nokia 6230 gaat ook al meer dan 4 jaar mee. Dus wat goede ouderwetse degelijkheid zoals ik van Nokia gewend ben zie ik graag weer, ben benieuwd of deze N85 het 4 jaar vol zou kunnen houden.
Mijn 6230 is eigenlijk nog prima, alleen de accu begint nu wat minder te worden... denk dat ik die als telefoon voor het stappen bewaar, nieuwe accutje desnoods. N85 zou dan mijn eerste sliderfoon worden.
Als ik wat hands-on ervaring heb zal ik natuurlijk mijn bevindingen hier ook plaatsen.

Ultraman wijzigde dit bericht 17-11-2008 16:22 (10%)

Aan alcoholhoudenden worden geen minderjarigen verstrekt.

Ik heb mijn N85 sinds donderdag in huis ... echt een heerlijk toestel :9~.

Het enige wat ik inderdaad ook niet lekker vind werken is die naviwheel, die heb ik dan ook maar uitgezet.
Zoomen in foto's gaat snel, GPS heb ik helaas nog niet kunnen testen.

TomTom 6.02 werkt helaas niet meer op dit model, wat wel perfect werkte op mijn N80 :/.

De speling van de slider vind ik opzich nog wel meevallen, veel minder dan op m'n 2½ jaar oude N80 iig ;)
Master of SOG

Gisteren m'n N85 binnengekregen. Ik dacht eigenlijk dat ik de Benelux zou krijgen, maar het bleek de Italiaanse te zijn. Maar dat maakt voor de rest weinig uit :P Ik heb er gisteren heel de dag mee geklooid dus ik kan nu wel een reviewtje schrijven over de belangrijkste dingen van het toestel.

Ik ben zeer te spreken over het design. Hij is niet te groot, niet te klein en hij is heeft een mooi 'glad' uiterlijk. Hij voelt aan als een blok, dus geen kraakjes. De slider is (in mijn ogen) prima. Het sliden zelf voelt goed aan, stevig en gesmeerd. Er zit wat speling tussen het boven- en ondergedeelte, maar dan praat je over tienden van millimeters. Het is bijna onzichtbaar, echter wel hoorbaar met de trilstand. Maar storend zou ik het niet noemen, daar stelt het te weinig voor voor. Het is echter wel raar dat Nokia nog steeds geen perfecte sliders maakt. Ze hebben namelijk bewezen dat ze het kunnen met de 8800 Sirocco, dus ze hebben wel degelijk de kennis in huis.

De cijferknopjes voelen erg goed aan, evenals de volumeknoppen. Aan de zijkant zit een speciaal schuifje voor de tobo-blokkering. Dit is een schuifknop die direct terugveert naar zijn originele stand als je hem verschuift (dus geen mechanische schuifknop à la iPod). Aan de touchpad heb je echt helemaal niks want hij geeft te vaak false positives, dus maar weer snel uitgezet :) De enige knop waar ik niet over te spreken ben is de foto-afdruk-knop. Deze kan je half en helemaal indrukken (resp. voor scherpstellen en foto maken), er zit echter helemaal geen klikgevoel in deze knop, net als bij de N73 dus.

Het OLED schermpje doet het prima. Erg handig dat de tijd-datum-screensaver nu altijd verlicht is. Hoef je dus nooit meer iets in te drukken om te kijken of je nog oproepen hebt gemist etc. 's Nachts heb ik geen last van het scherm en van het 'breathing' navipad, maar dat komt mss omdat ik ook wel wat strooilicht van de straatverlichting en van de maan in m'n kamer krijg.

Met de GPS heb ik elke keer in no-time een fix binnenshuis. Alleen toen ik in een rijdende auto zat gisteravond lukte het niet, hoe dat kan weet ik niet (mss door de warmtewerende ruiten oid). De FM transmitter heb ik ook al geprobeerd. De geluidskwaliteit is prima, afgezien van de ruis die ik hoorde als de muziek stilviel, maar dat kan ook aan de afgestemde frequentie liggen. Toen ik de transmitter uitzette hoorde ik namelijk een radiozender half erdoorheen.

Het meekantelen van het scherm gaat lekker snel, dus je hoeft niet te schudden met het toestel om het scherm in de goede oriëntatie te krijgen ;)

Over de menu's en de software ben ik tevreden. Als ik op een knop druk dan hoef ik nauwelijks te wachten. De menu-animaties zijn wel cool om te zien, een vooruitgang dus :) Jammer genoeg is de software nog niet helemaal bug-vrij, gewoon hier en daar wat kleine missers waardoor je merkt dat de software nog niet helemaal af is. Dit i.t.t. de iPhone. Foutmeldingen zoals in Windows Mobile hoef je echter niet te verwachten.

De camera is in 4 seconden paraat. De camera reageert erg snel op de afdrukknop. Tussen indrukken en daadwerkelijk foto maken zit praktisch 0 seconden. Over het zoomen heb ik niks te klagen, dat gaat gewoon snel.

Voor de rest valt er vast nog wel genoeg over het toestel te beoordelen, dus mocht iemand nog iets specifieks willen weten dan kan ik je vraag beantwoorden :)

En nog wat klikbare pics. En ja, ik weet dat de beschermingsfolie'tjes er nog op zitten :P
http://www.cevertse.nl/dump/N85_compressed/IMG_7149.jpg

http://www.cevertse.nl/dump/N85_compressed/IMG_7154.jpg

http://www.cevertse.nl/dump/N85_compressed/IMG_7156.jpg

http://www.cevertse.nl/dump/N85_compressed/IMG_7157.jpg

http://www.cevertse.nl/dump/N85_compressed/IMG_7158.jpg

http://www.cevertse.nl/dump/N85_compressed/IMG_7159.jpg

http://www.cevertse.nl/dump/N85_compressed/IMG_7161.jpg

http://www.cevertse.nl/dump/N85_compressed/IMG_7162.jpg

http://www.cevertse.nl/dump/N85_compressed/IMG_7163.jpg

http://www.cevertse.nl/dump/N85_compressed/IMG_7166.jpg

Wat de n**k

Reg. datum: 24 oktober 2008

quote:
robertwebbe schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:32:

Dat kun je uitzetten via Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Navigatiewieltje
Navigatiewieltje: Uit
Uuh ja, dat weet ik.. Maar daarom vind ik t wel nutteloos en onhandig werken!

Reg. datum: 14 juli 2004

@ Christiaan

Dank voor je uitvoerige review met foto's. Erg nuttige info allemaal _/-\o_

HD4850 @ 33 C :9
Reg. datum: 19 februari 2002

Hartelijk dank Christiaan! :D

Aan alcoholhoudenden worden geen minderjarigen verstrekt.

Reg. datum: 21 januari 2008

Bedankt voor de nuttige review, nu maar hopen dat de benelux versie snel beschikbaar komt!

Reg. datum: 17 mei 2003

Hopelijk komt dat ding rap officieel beschikbaar in NL bij de grote Telecom providers!

Gegroet!

Reg. datum: 30 mei 2005

quote:
Jassy schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:24:
Hopelijk komt dat ding rap officieel beschikbaar in NL bij de grote Telecom providers!
de Benelux versie wordt in week 48/49 verwacht

Nokia Conecting People

Reg. datum: 28 september 2003

Hmm, volgende week dus al. Tis nu week 47.

Ik wacht met smart!

De TH0Rretjes (508915) @ Hattrick

Acties: [view][quote]

Door: Ginz
Moderator Telecommunicatie
Trek 6500 powered
Reg. datum: 04 september 2002

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
Onwetendheid is een gift

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 23 24 25 26 last

VNU Media logo Powered by True