Hoofdcategorieën
Topicacties

Browser: Google Chrome OverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 30 31 32 33 last

Nieuw Topic
boe!
Reg. datum: 25 juni 2001

Google gaat zelf met een browser komen, getuige een bericht op NU.nl:
quote:
AMSTERDAM - Internetten behelst tegenwoordig veel meer dan alleen webpagina's bekijken: veel sites zijn complete applicaties geworden, waar mensen foto's delen, video's bekijken, shoppen, chatten of e-mailen. Daarvoor is een nieuw soort browser nodig, meent Google.
Het hele bericht is hier te vinden: http://www.nu.nl/news/172...ert_eigen_webbrowser.html

Er is ook een stripverhaaltje over de browser, waarom e.d.: http://www.google.com/googlebooks/chrome/

Er schijnt vandaag een versie uit te komen, alleen voor windows nog. Het is open source.

Google wil vooral inzetten op betrouwbaarheid, omdat volgens google er tegenwoordig voornamelijk naar web applicaties gesurft wordt.

Wie meer weet, een download lokatie of screenshots heeft... post them! :)

edit: screenshot

http://www.winsupersite.com/images/blog/google_chrome_preview.jpg

beany wijzigde dit bericht 02-09-2008 09:38 (5%)

INTEL 8086 4.77 Mhz @ 12Mhz watercooled, 640kb main mem(neeeh neeh, neh neeh neeeh), 20mb Seagate, Noname amber monochroom 14", Hercules monochroom video plankie, Star NL-10 Matrix printer

Jammer dat er nog geen Linux-versie komt. Vooral het multi-process-tab's lijkt me erg fijn! In Firefox verbaas ik me er nog steeds over dat niet elk tabblad z'n eigen thread gebruikt. Ik heb nu iets van 15 tabbladen open, en bij het opstarten zouden die best over 2 cores verdeeld mogen worden. Daar wordt het tenslotte sneller van.
Zelfs een tweede Firefox opstarten doet dit niet (Firefox is hier heel irritant mee, ook versie 2 naast versie 3 starten gaat niet), tenzij ik de tweede Firefox als andere user start. Maar dat is weer erg lastig.
Oftewel ik wacht af wanneer Chrome een Linux-versie heeft, en ik ben erg benieuwd!

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

\/\/ Revenge of the Nerd
Reg. datum: 29 januari 2002

Aan de hand van het verhaal in de strip ben ik wel nieuwsgierig geworden.

Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders tenslotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. - Max Planck

boe!

Mja, windows blijft toch de grootste groep en dus is het interessant om daar als eerste iets voor uit te brengen.

Maar de linux versie zal vanzelf komen, net als de mac versie. En het is open source, dus je kan ook zelf aan de slag ;)

INTEL 8086 4.77 Mhz @ 12Mhz watercooled, 640kb main mem(neeeh neeh, neh neeh neeeh), 20mb Seagate, Noname amber monochroom 14", Hercules monochroom video plankie, Star NL-10 Matrix printer

ATTENTIOOOON!!!

Dat stripverhaaltje laat een hoop features zien zeg:
* Threaded tabs
* Omnibar
* Automatisch zoekgedrag bijhouden
* Totaal nieuwe java engine
* Privacy modus
* Applicaties zoals bijvoorbeeld gmail krijgen niet eens een adress bar
* Opera achtig dial up screen (zie hierboven)

Ik ben wel heel nieuwsgierig, maar voor 1 ding ben ik alvast bang:
Bye bye Ad Block :|
\/\/ Revenge of the Nerd
Reg. datum: 29 januari 2002

quote:
Lt. Marx schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:43:
* Threaded tabs
* Omnibar
* Privacy modus

Als het open-source is en je kan plug-ins maken (kan dat? Ik heb het niet gezien), dan komt ad-block er vanzelf in. Waar ik vooral over twijfel is de open-source-community, of die de wil hebben om een browser te helpen ontwikkelen die van Google is.

Mozilla heeft een wat positiever imago bij de meeste ontwikkelaars (zachtjes uitgedrukt).

Tukk wijzigde dit bericht 02-09-2008 10:03 (15%)

Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders tenslotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. - Max Planck

They'll never get caught.
Reg. datum: 29 december 2001

Ik ga hem in ieder geval proberen. Ik gebruik best veel van de Google Apps, dus als ze die integreren dat het meer een applicatie lijkt dan een webpagina dan lijkt me dat wel wat.

☻/ Elwood: What kind of music do you usually have here?
/▌ Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Yeah baby!

quote:
beany schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:35:
Wie meer weet, een download lokatie of screenshots heeft... post them! :)
Ik zou zeggen, houd deze in de gaten:
http://googleblog.blogspot.com/

:)

Bekijk mijn foto's.

Interessant. Lijkt erop dat google meer een soort van mini-OS voor "internet apps" aan het bouwen is dan een traditionele browser. De browser is alleen een container en UI waarin verschillende applicaties draaien die zijn gebaseerd op standaarden die op het net gebruikt worden.

Was Firefox ook niet met iets dergelijks bezig? (Ben de naam ff vergeten)
Lick here to continue

Hm, die comic ziet er erg interessant uit... Vooral de verbeterde afhandeling van javascript in combinatie met multi-process staat me erg aan, dat scheelt wachten op een brak reagerende browser bij zware website die in een ander tabje openstaan.

De beta van IE8 heeft ook al iets vergelijkbaars, maar die is hier in de 2 dagen dat ik ermee gespeelt heb toch al een paar keer volledig vastgelopen, vreet geheugen (snel 100MB+ per tab...) en heeft soms moeite met grote topics in React-fora renderen.

Ik ben erg benieuwd wat google er van gebakken heeft, en welke van de features van chrome in Firefox 4 komen :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
HAR 2009 | Get Firefox! | Xbox live gamertag

Reg. datum: 19 september 2005

Artikel @ de frontpage en tweakblog

Little_captain wijzigde dit bericht 02-09-2008 10:40 (32%)

i7 860 @ 3.0 Ghz - MSI P55-GD65 - MSI 5850 - Corsair CMV 4G C9

ZCE
Reg. datum: 21 december 2003

ben benieuwd, morgen kijken of er al een link te vinden is.

ik hoor net op het nieuws dat er vanmiddag al een download beschikbaar zou moeten zijn voor Windows en dat Mac en Linux ook ondersteund gaan worden

There is nothing more permanent than a temporary solution..

No comment

quote:
Tukk schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:45:
[...]

Als het open-source is en je kan plug-ins maken (kan dat? Ik heb het niet gezien)
Pagina 29 en 30 van de strip. ;) Daar hebben ze het duidelijk over plug ins.
quote:
Plugins have capabilities that aren't public standards, so we can't sandbox these yet.

Website - Aprielan 70 Protection Warrior - Miraljon - 80 Unholy DK

DenniZ-NL
Reg. datum: 27 juni 2002

Kan niet wachten om deze even uit te proberen :9

Intel Q6600 @ 3Ghz | 4Gb DDR2-1066 | Nvidia 9800GTX+ | ASUS P5k | X-fi X-treme Music 5.1 | Samsung BW226

Tactical Espionage Splatterer
Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
* Threaded tabs
* Omnibar
* Totaal nieuwe javascript engine
* Privacy modus

Java en Javascript zijn twee heel verschillende dingen ;)

Some people, when confronted with a problem, think "I know, I'll use regular expressions." Now they have two problems. — Jamie Zawinski

Reg. datum: 03 november 2001

Ik ben benieuwd naar de bouwkwaliteit van browser die vanmiddag ter beschikking komt. Krijgen we een alpha achtige release of krijgen we een typische google beta product wat eigenlijk prima als eind-product door het leven kan gaan.
Wat me trouwens ook opvalt, dat er over deze applicatie in het geheel niet gelekt is. Het kwam zeg maar koud op mijn dak vallen terwijl je van andere software altijd wel wat sneakpeaks of leaks verwacht.

quote:
Volgens het stripverhaaltje komen er ook plugins voor Chrome. Als Chrome populair wordt is het een kwestie van tijd voordat Adblock, Firebug, e.d. voor Chrome beschikbaar komen.

Reg. datum: 02 september 2008

quote:
TlighT schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:17:
[...]

Volgens het stripverhaaltje komen er ook plugins voor Chrome. Als Chrome populair wordt is het een kwestie van tijd voordat Adblock, Firebug, e.d. voor Chrome beschikbaar komen.
Pluginschrijvers zullen het zelf ook handig vinden. Komt goed

boe!

quote:
Miki schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:16:
Ik ben benieuwd naar de bouwkwaliteit van browser die vanmiddag ter beschikking komt. Krijgen we een alpha achtige release of krijgen we een typische google beta product wat eigenlijk prima als eind-product door het leven kan gaan.
Wat me trouwens ook opvalt, dat er over deze applicatie in het geheel niet gelekt is. Het kwam zeg maar koud op mijn dak vallen terwijl je van andere software altijd wel wat sneakpeaks of leaks verwacht.
Het is van google, het is een beta... dus waarschijnlijk kan je een typische google beta product verwachten ;)

Geruchten gingen natuurlijk al langer rond, maar het is idd apart dat er tot eergister weinig tot niets is uitgelekt. Ik heb het idee dat ze de ontwikkelaars van Chrome op een eiland hebben geplaatst met de mededeling 'je mag er pas vanaf als het klaar is'.

Sleep is GOOD!

quote:
* Threaded tabs
* Omnibar
* Privacy modus

Precies, ben ook nieuwsgierig of het een beetje leuk is, maar ik ben zo lekker verwend met Adblock plus dat ik eigenlijk niet zonder kan :|

This posting is legen ... wait for it ... dary!
Missing, loving and wanna hug you my Sweety
It's so easy to be social, It's so easy to be cool, yeah it's easy to be hungry when you ain't got shit to lose!

^^^^ schrijft --->
Reg. datum: 25 augustus 2000

|_____vakje______|

Python!
Reg. datum: 24 maart 2004

Op pagina 7 van de strip staat dat zelfs als je naar een ander domein gaat, ze het oude proces kunnen stoppen en een nieuw proces kunnen starten. Ik vraag me af of ze dat al echt doen en of dat niet merkbaar is, zeker op een snel netwerk. Vooral onder Windows is het starten van een nieuw proces volgens mij relatief kostbaar? Die taskmanager lijkt me dan wel weer grappig.

Die chrome bot is impressive. Ze laten de browser dus automatisch los op hun zoek cache, erg slim, op die manier haal je de meeste crashes dr wel uit iig :)
Reg. datum: 18 juni 2003

Dat GEARS snap ik nog niet helemaal...

Dat alle browsers het moeten ondersteunen voordat het mainstream wordt, ok.

Maar hoe willen ze via GEARS dan IE8 bijvoorbeeld dezelfde functie geven als Chrome?

http://blogoscoped.com/google-chrome/34

Reg. datum: 18 augustus 2002

Ik vraag me af of het ding ook een beetje het uiterlijk van je OS (of beter: WM) overneemt.
Het ziet er nl. allemaal erg blauw uit, en mijn gnome niet echt (alles behalve).

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 30 31 32 33 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009