Hoofdcategorieën
Topicacties

[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 92

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last

Nieuw Topic
Post sneller dan zijn schaduw!
Reg. datum: 20 januari 2005

Een normale consument ziet niet eens de propaganda filmpjes, maar gaat gewoon naar de winkel en zegt ik heb wel 50 euro over voor een nieuwe videokaart, waarna de verkoper hem een te dure budget kaart toe schuift. Dat is ALS ze al een losse kaart kopen. Meestal zit er gewoon een OEM kaartje in of zelfs onboard IGP.

Reinman wijzigde dit bericht 18-08-2008 11:45 (19%)

-= HD5870 =-

quote:
CJ schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:11:
[...]

Ik neem aan dat je de CrossFireX Sideport bedoelt? Die doet het gewoon hoor... alleen is deze (op dit moment) niet geactiveerd. Check de FAQ waarin een leuk stukje hierover staat.

In Amerika/Canada is nu trouwens nog steeds een wedstrijd aan de gang... De "I Love ATI Radeon Graphics Contest": http://contest.amd.com/

Op die site kan je wat grappige dingen downloaden, zoals een heel cool animated ATI Radeon Premium Graphics logo (in 3 varianten) en de ATI Radeon Fankit die ook al op http://game.amd.com te downloaden was. Die animated ATI Radeon Premium Graphics logo zou trouwens goed staan aan het begin van enkele games ipv het TWIMTBP animatie. :7
Nee goed ik had dat al gelezen ja. Maar beetje stom dat ze daar eigenlijk nu pas achter komen en vooral dat het stroomverbruik te hoog werd. Volgens mij hebben ze dan toch ergens iets niet goed gedaan. En de Min FPS zou iets hoger worden dan dat vind ik toch best prettig. Mja als je crashes krijgt is dat natuurlijk ook niet leuk. Grote struikelpunt van de HD48xx vind ik het stroomverbruik hopelijk wordt dat bij de volgende generatie weer anders. Performance en features zijn super. Geluidproductie ook maar het vermogen dat die HD4870's en die X2 nodig hebben vind ik jammer maar je kan niet alles hebben he :)

Sys -=Game PC=- | -=Lan Box=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!

BFBC2: Welcome to duty!

quote:
Astennu schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:47:
[...]

Nee goed ik had dat al gelezen ja. Maar beetje stom dat ze daar eigenlijk nu pas achter komen en vooral dat het stroomverbruik te hoog werd. Volgens mij hebben ze dan toch ergens iets niet goed gedaan. En de Min FPS zou iets hoger worden dan dat vind ik toch best prettig. Mja als je crashes krijgt is dat natuurlijk ook niet leuk. Grote struikelpunt van de HD48xx vind ik het stroomverbruik hopelijk wordt dat bij de volgende generatie weer anders. Performance en features zijn super. Geluidproductie ook maar het vermogen dat die HD4870's en die X2 nodig hebben vind ik jammer maar je kan niet alles hebben he :)
En jij had toch een 1000W voeding met CF 2900xt? (had) Dat verbruikt zeker niks :+

I7 920 @ 4,1Ghz | Rampage II Gene | Crucial Ballistix Tracer Red LED DDR3 1600mhz | XFX HD5870 | 120GB OCZ Vertex | NZXT Rogue Black/Red + 4x Enermax Apollish 120mm RED LED | My PC >>> http://www.youtube.com/watch?v=38g9uS3h_EQ

Reg. datum: 22 mei 2005

quote:
Ook zou er bepaalde data gedeeld kunnen worden tussen de twee GPUs. De verwachting is echter dat de 5GB/s full duplex verbinding niet voldoende is om bv texture data te delen.
Houdt dat in dat indien men de bandbreedte ervan zou kunnen verhogen, alle data-uitwisseling via die sideport zou kunnen gaan, en men de PCI-E bridge zou kunnen weglaten op de kaarten?

Progressive \o/

quote:
disco stu schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:12:
[...]

Houdt dat in dat indien men de bandbreedte ervan zou kunnen verhogen, alle data-uitwisseling via die sideport zou kunnen gaan, en men de PCI-E bridge zou kunnen weglaten op de kaarten?
Hoe zou de kaart dan met de buitenwereld moeten praten?
Reg. datum: 07 augustus 2000

quote:
Phyxion schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:25:
[...]

[...]

Leuk dat je dat naar voren brengt, zou dit zelf ook net posten.
Het is een marketing filmpje en ik vind ook dat GDDR5 en 55nm alles behalve interessant voor de consument zijn, laat staan dat ze weten wat het is. Hetzelfde met UVD, ik denk dat 99% van de mensen geen flauw idee heeft wat dat is.
Het is misschien dan wel "kijk eens wat wij allemaal hebben", maar de normale consument snapt het toch niet. Meer performance, lager verbruik, minder kosten, zoiets moet je mee aankomen.
De normale consument ziet het filmpje misschien niet, maar wie ziet het wel... DELL, HP, Sony etc etc etc. En uiteindelijk telt daar (helaas) vaak "hoger = beter" of "kleiner proces = beter". In die context is:

- GDDR5 > GDDR3
- DX10.1 > DX10
- 55nm > 65nm, 80nm, 90nm etc

Hoe je het ook went of keert, NV heeft veel mensen over de streep getrokken om toch een GF6800GT te kopen ipv een X800XT puur omdat deze de SM3.0 checkbox had. Veel mensen wisten niet eens wat SM3.0 was als een kant en klare PC kochten. Maar ja, het stond er wel vaak op... en dan is SM3.0 > SM2.0 ondanks dat de X800XT vaak iets sneller was en de 6800GT toch te traag was om goed van SM3.0 functies gebruik te maken.

De grote OEMs zijn gevoelig voor hogere cijfers, want de consument is er gevoelig voor. Het is gewoon pure marketing en wat mij betreft hoog tijd dat AMD eindelijk eens wat aggressiever werd op dat gebied. NV krijgt nu gewoon een koekje van eigen deeg.
quote:
Astennu schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:47:
[...]

Je kan niet alles in 1x goed doen. Vaak kom je pas achter bepaalde dingen als een GPU z'n uiteindelijke tapeout bereikt heeft. Je kan van te voren wel inschattingen maken, maar dingen als uiteindelijk stroomverbruik is toch nog altijd even afwachten of het klopt met de verwachtingen. De basis is in ieder geval weer gelegd voor de toekomst.

De CrossFireX Sideport had trouwens wel andere voordelen. Waarschijnlijk zijn o.a. daardoor dus 2 extra SIMD Arrays van samen 160 streamprocessors en 8 TMUs toegevoegd. :+
quote:
disco stu schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:12:
[...]

Dat zou theoretisch gezien moeten kunnen. Alle communicatie gebeurt dan via GPU1. Maar dan moet men wel enorm de bandbreedte van de Sideport verhogen. De bandbreedte die een GPU ter beschikking heeft om het geheugen aan te spreken is vele malen hoger dan de 5GB/s die de Sideport kan aanbieden. Dus om een gesharede memory pool te krijgen... moet er nog wel flink wat gepimped worden aan de sideport. Maar het begin is er. ;)

De Sideport is in z'n huidige vorm bedoelt om data te vervoeren die weinig bandbreedte te vervoeren. Het is eigenlijk gewoon een extra PCIe 2.0 verbinding tussen de twee GPUs. Ik denk dat de bedoeling was dat de Sideport een aanvulling zou zijn op de PCIe Switch. De Sideport zou voor een peer-to-peer connectie tussen de GPUs moeten zorgen zodat bepaalde data direct gedeeld kan worden. De PCIe switch zou dan alleen gebruikt moeten worden om de uiteindelijke frames van GPU2 naar GPU1 (met de master compositing engine) te vervoeren.

De Sideport zou ook moeten kunnen helpen in gevallen waar er soms scalingproblemen zijn, door bv texture synchronisatie. Maar dat is nu nog even allemaal speculatie. Nu gebeurt alles via de PCIe Switch omdat deze blijkbaar nog wat andere voordelen met zich meebrengt en genoeg bandbreedte heeft voor het huidige gebruik. De huidige switch heeft wat bandbreedte besparende technieken aan boord. Dit doet mij vermoeden dat het design van de switch nieuwer is dan het design van de Sideport wat natuurlijk al een tijd lang vast stond... en dus gewoon efficienter is.

My postings are my own opinions and may not represent my employers positions, strategies or opinions. Follow me on Twitter

Digital Xperience
Reg. datum: 22 februari 2005

Dus als je het al eens gehad hebt is het niet meer van belang? Dus als Ati al eens een 1gb kaart heeft gehad dan maakt het niet uit dat de nieuwe 256mb is? Als je twee kaarten tegenover elkaar zet en het over beste features hebt: 512-bit bus is het hoogst beschikbare dus mag die best vermeld worden bij Nvidia... Ookal heeft een andere kaart dit al eerder gehad. De 3870 had ook al DX10.1 en dat wordt ook nog steeds vermeld.

Kast: Coolermaster Stacker 830 Black CPU: Intel E6850 @ 3600mhz GPU: Ati 3870X2 Mobo: Asus P5K RAM: 4x 1GB 1066mhz G.Skill HDD: 2x 320GB RAID0 Monitor: Hanns.G 28"

Slaapgebrek
Reg. datum: 07 april 2007

T punt is dat die 512-bit memory bus niet nodig is bij GDDR5

http://link.marktplaats.nl/251469954

Help me Mr. B. Help me!!
Reg. datum: 30 december 2000

Hoeveel zou het schelen in temperatuur wanneer ik de standaard koelpasta van de 4870X2 vervang door Artic Cooling MX-2 koelpasta of is dat niet zo slim idee om te doen i.v.m. garantie?

Intel E6600@3,15Ghz| MSI 975X PPE| 2x WD 640GB| Mushkin DDRII 2x2GB XP2-6400 Redline@875Mhz@4-4-3-10@1,85v| Sapphire Toxic HD 4890 1GB| Creative X-Fi Xtreme Music| Lite-On iHES 106-29| Samsung 226BW| Lian Li PC A71| Windows Vista HP 64-bit NL SP2

-= HD5870 =-

quote:
peakaboo schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:02:
[...]

En jij had toch een 1000W voeding met CF 2900xt? (had) Dat verbruikt zeker niks :+
Ja wel een 1000w voeding maar die had ik omdat dat de meest efficiente voeding op dat moment was en dus het laagste verbruik gaf als je daar een High end pc achter hangt.

HD2900 XT CF nooit gehad. Wel een HD3870 X2 en X1900 XTX CF. Nu een HD4850 Single.

Sys -=Game PC=- | -=Lan Box=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!

Noob in hart en nieren
Reg. datum: 02 juli 2007

quote:
Bull schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:06:
Hoeveel zou het schelen in temperatuur wanneer ik de standaard koelpasta van de 4870X2 vervang door Artic Cooling MX-2 koelpasta of is dat niet zo slim idee om te doen i.v.m. garantie?
ik zou het alleen doen als je er een reden voor hebt bv: als de temperatuur te hoog wordt of je wilt verder overclocken dan zou je dat kunnen doen... ik denk dat het een graad of 10 scheelt maar bij de één is het meer dan bij de ander.

MSI intros Radeon HD 4870 with 1GB onboard memory (Foto's)

markje1 wijzigde dit bericht 18-08-2008 13:51 (10%)

Reg. datum: 07 augustus 2000

quote:
ormagon schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:50:
Dus als je het al eens gehad hebt is het niet meer van belang? Dus als Ati al eens een 1gb kaart heeft gehad dan maakt het niet uit dat de nieuwe 256mb is? Als je twee kaarten tegenover elkaar zet en het over beste features hebt: 512-bit bus is het hoogst beschikbare dus mag die best vermeld worden bij Nvidia... Ookal heeft een andere kaart dit al eerder gehad. De 3870 had ook al DX10.1 en dat wordt ook nog steeds vermeld.
Het mag best vermeld worden. Maar dat doet NV niet dus dat is ons probleem niet. ;)

Ik denk dat ik wel weet waarom... Koppel je de beschikbare bandbreedte aan de geheugenbus dan moeten ze verklaren waarom een GTX260 met een 448-bit memory interface minder geheugenbandbreedte oplevert dan een HD4870 met een 256-bit memory interface. En verklaar ook even waarom een 256-bit memory interface dan gelijk of beter presteert aan een 448-bit controller en soms zelfs sneller is als een 512-bit memory controller. Dan is het gemakkelijker om het te verzwijgen.

ATI ging er al de mist in met het vermelden van de 512-bit memory controller die gewoon overkill was voor de R600. Dat blijkt nu wel aangezien een 256-bit memory controller gekoppeld aan GDDR3 in de HD4850 ook prima kan... en zelfs veel sneller is. Het staat leuk op de doos, dat wel. :)

My postings are my own opinions and may not represent my employers positions, strategies or opinions. Follow me on Twitter

Nullor fetisjist
Reg. datum: 01 maart 2004

quote:
CJ schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:12:
[...]
En verklaar ook even waarom een 256-bit memory interface dan gelijk of beter presteert aan een 448-bit controller en soms zelfs sneller is als een 512-bit memory controller. Dan is het gemakkelijker om het te verzwijgen.
Haha. Nou overdrijven is ook een kunst. R600 XTX heeft met zijn 512b bus volgens mij nog steeds meer BW dan de 2 generaties nieuwere R770XT met 256b bus :P

"The scientists of today think deeply instead of clearly. One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane." - Nikola Tesla

P512 High Fidelity Graphics

quote:
aca schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:43:
[...]

Haha. Nou overdrijven is ook een kunst. R600 XTX heeft met zijn 512b bus volgens mij nog steeds meer BW dan de 2 generaties nieuwere R770XT met 256b bus :P
oh vanavond een apparte topic van me ATi R600 XTX aka Dragonshead aka HD 2900 XTX Rev.A1 0704 [jaar 2007 , week 04], hij was vanochtend binnen gekomen ;) 1 ding hij is echt GROOT en ROOD _/-\o_

Gold Leader wijzigde dit bericht 18-08-2008 14:58 (13%)

Dual P3/EB 1Ghz, ABiT VP6, 4x 256MB PC-133 Micron, ASUS X800XT PE AGP,V5 5500 PCI, Dual OpteronDP 285 E6, 4x 1GB PC3200 ECC Reg., ASUS K8N DL, XFX 9800 GX2 XXX, Dual OpteronDP 248 CG, MS-9130, 2x 1GB PC3200 ECC Reg, Sapphire HD 3850 AGP, V5 5500 PCI Mac.

"Laser"
Reg. datum: 24 februari 2004

quote:
frankknopers schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:23:
Ik las net iets interessants in de HD4870 X2 review van hardware canucks:

[...]

http://www.hardwarecanuck...video-card-review-22.html

Bij bepaalde DFI moederborden met X38/X48 chipset kan het dus zijn dat de kaart geen beeld geeft. Dit is op te lossen met een BIOS update van DFI (nu nog in beta stadium). Voor mensen die zo'n bord hebben en die deze kaart willen kopen is dit wel handig om te weten.
Sinds twee dagen heb ik een 4870X2 liggen waar ik nix mee kan. Ondanks de bios flash naar bios 725 wil de videoplank geen beeld geven... ;(

Volgens RGone op het forum van DFIClub zijn de bios engineers het probleem van de 3870X2 en nu dus ook de 4870X2 aan het onderzoeken. Voor de liefhebbers een linkie:
http://www.csd.dficlub.or...ead.php?t=7672&page=2

Lets pray to DFi for a new bios, and that it works!! O-)

QX9650 | DFi LP LT X38-T2R | 4x1GB TeamXtreem PC6400 C4 | Sapphire HD4870X2 | 2x Raptor 150GB | 2x WD 500GB | BeQuiet DP Pro 750 | CM Stacker | Full specs

DOCer met Pensioen
Reg. datum: 08 november 2000

quote:
WoutZoR schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:17:
[...]

Sinds twee dagen heb ik een 4870X2 liggen waar ik nix mee kan. Ondanks de bios flash naar bios 725 wil de videoplank geen beeld geven... ;(

Volgens RGone op het forum van DFIClub zijn de bios engineers het probleem van de 3870X2 en nu dus ook de 4870X2 aan het onderzoeken. Voor de liefhebbers een linkie:

Zoals ik al zei "Don't get your hopes up :+ " ;)

Specs !!! :)--------There is no 'ctrl' button on Chuck Norris's computer. Chuck Norris is always in control !

"Laser"
Reg. datum: 24 februari 2004

quote:
SmokeyTheBandit schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:08:
[...]

Zoals ik al zei "Don't get your hopes up :+ " ;)
offtopic:
no comment.. ;)

QX9650 | DFi LP LT X38-T2R | 4x1GB TeamXtreem PC6400 C4 | Sapphire HD4870X2 | 2x Raptor 150GB | 2x WD 500GB | BeQuiet DP Pro 750 | CM Stacker | Full specs

-= HD5870 =-

quote:
WoutZoR schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:17:
[...]

Lullig hopelijk is het op te lossen anders zul je em moeten verkopen :( Vaag dat dat niet werkt trouwens :S Heeft de X48 versie dat ook ?

Mr Majestic
Reg. datum: 09 juli 1999

quote:
CJ schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:48:
[...]

Je kan niet alles in 1x goed doen. Vaak kom je pas achter bepaalde dingen als een GPU z'n uiteindelijke tapeout bereikt heeft. Je kan van te voren wel inschattingen maken, maar dingen als uiteindelijk stroomverbruik is toch nog altijd even afwachten of het klopt met de verwachtingen.
Wat ik dus niet begrijp is waarom ze geen kaart kunnen maken waarbij alleen in 3d het stroomverbruik hoog is. In 2D/idle modus wordt allejezus veel stroom verbruikt.

Er moet wel een technische reden zijn, maar welke..... :?