http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1487433 <-- altijd handig met onverklaarbare hoge temperaturen
Me lijkt dat het wel wat gaat uitmaken, gezien er vaak voor het lappen wat gleufjes zitten langs de pipe en dat de base niet vlak is. Toch zou ik hem wel voorzichtig lappen, niet te ver, omdat ik niet weet hoe dik de wand van de heatpipes is (zodadelijk lap je er nog doorheen
zoiets heb ik ook gelezen op internet, maar sommige mensen raden het af en anderen zeggen dat het juist goed werkt.
dus iemand ervaring?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1487433 <-- altijd handig met onverklaarbare hoge temperaturen
X4/3.0Ghz/4.0GB en P4/2.0Ghz/2.0GB en P944/3.0L/4i/16v ;)
dit is mijn base:

spire thermax eclipse ii
Fordox wijzigde dit bericht 04-11-2011 10:18 (22%)
@Jeroen tot welke korrel ben je gegaan, nog best een bende krasjes die er eigenlijk niet moeten zitten
ja, daag.
Reg. datum: 04 november 2011
Je verliest je garantie ook als je overklokt.quote:Hankdetank schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 20:35:
Ik wil mijn 2500k lappen.. Maar dan verlies ik mijn garantie toch? Is het lastig en moeilijk, anders besteed ik het misschien uit.
en ik neem aan dat als je de moeite doet om je processor zo koud mogelijk te hebben, dat je ook overklokt
lastig of moeilijk nee niet echt.. het duurt echter wel een aantal minuten, en je moet niet gaan drukken, en ja je garantie vervaltquote:Hankdetank schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 20:35:
Ik wil mijn 2500k lappen.. Maar dan verlies ik mijn garantie toch? Is het lastig en moeilijk, anders besteed ik het misschien uit.
ja, daag.
Overklokken is alleen niet aan te tonen als de CPU kapot gaat omdat de instellingen in de BIOS van het moederbord staan en niet in de CPU. Een gelapte CPU ziet iedereen gelijk aan dat er wat mee gedaan is.quote:Fordox schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:14:
[...]
Je verliest je garantie ook als je overklokt.
en ik neem aan dat als je de moeite doet om je processor zo koud mogelijk te hebben, dat je ook overklokt
Ja je verliest inderdaad je garantie als je de CPU lapped.
Is dat een S754 of S939?quote:
Je bent beter af met die gehele IHS eraf. Maar dat werkt niet bij elke CPU. IHS is een stukje metalen plaat bovenop de core zelf, om chrushing te voorkomen.
Heb vroeger bij een S754 ook de IHS weten te verwijderen en zonder alteveel moeite veel effectiever weten te koelen. Je moet wel weten dat de hoogte wel veranderd van je socket/cpu wanneer je de IHS verwijderd. Meerdere aanpassingen vereist.
volgens mij hebben ze vast wel iets in de cpu ingebouwd waarin ze af kunnen lezen of de cpu ooit van zijn standaard waarden van af is gegaan. maargoed, kan ook mijn paranoide gevoel zijnquote:PilatuS schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:33:
[...]
Overklokken is alleen niet aan te tonen als de CPU kapot gaat omdat de instellingen in de BIOS van het moederbord staan en niet in de CPU. Een gelapte CPU ziet iedereen gelijk aan dat er wat mee gedaan is.
Ja je verliest inderdaad je garantie als je de CPU lapped.
Reg. datum: 04 november 2011
Dat wordt niet vaak gezegd xD
inderdaad, setje schuurpapier halen (lapkit van Highflow bijv) , niet te hard drukken op de cpu, neem goed de tijd voor het beste resultaat, en neem een vlakke ondergrond (een spiegel bijv)quote:Hankdetank schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:31:
Hmm, ik ga het toch maar doen, dan maar geen garantie:p eert maar een beetje filmpjes kijken denk ik? Las dat ik niet te hard moest drukken..
Dat wordt niet vaak gezegd xD
Remmes_NT wijzigde dit bericht 08-11-2011 06:28 (5%)
ja, daag.
Daarom juist: je kan niet de groeven wel, maar de rest niet besmeren met koelpastaquote:Remmes_NT schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:46:
groeven zul je altijd wel houden, dus die volproppen met pasta, je zou hem wel iets kunnen lappen, misschien dat er nog een lichtelijke bolling in zit... maar zou niet v eel helpen denk ik zo,
X4/3.0Ghz/4.0GB en P4/2.0Ghz/2.0GB en P944/3.0L/4i/16v ;)
Reg. datum: 08 januari 2010

Gelapped niet omdat het nodig was, maar omdat ik het ook een keer wilde proberen. Ik denk dat het aardig goed gelukt is, helaas geen foto's van dichtbij.
Helaas heb ik geen screens van temps voor de lap, huidige temps idle: koudste core 16c en de warmste 24c.quote:marcel87 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:43:
Mooi! Nu nog wat graden eraf, dan heeft het geloond.
16???quote:DylanE schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:46:
[...]
Helaas heb ik geen screens van temps voor de lap, huidige temps idle: koudste core 16c en de warmste 24c.
hoe koud is het welniet op je kamer
10 graden ofzo?quote:
“I’m convinced that about half of what separates the successful entrepreneurs from the non-successful ones is pure perseverance.”

Hoe ga ik dit lappen? Ik zat zelf te denken aan een stukje spiegel/glas en die er overheen te bewegen. Als dat werkt ga ik misschien ook mijn FX lappen, maar eerst zal mijn oude Athlon64 als testkonijn aan de beurt zijn.
Hoe erg fout kan het trouwens gaan om met een schuurmachine te lappen?
* van nature lui is
When the bullet hits the bone
Radiator zwevend maar draaibaar ophangen. En dan lappen op de normale manier...quote:NoxiuZ schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 01:03:
Hoe ga ik dit lappen?
Er is maar 1 ding voor nodig om erachter te komen of het uiteindelijk toch echt nuttig is geweest.
Workstation: bit 1.2 - OldSkool IBM: nibble 1.1 - netwerk & VoIP
Reg. datum: 04 november 2006
De schuurzool van een schuurmachine is flexibel en dat is nu net níet de bedoeling.quote:NoxiuZ schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 01:03:
Hoe ga ik dit lappen? Ik zat zelf te denken aan een stukje spiegel/glas en die er overheen te bewegen. Als dat werkt ga ik misschien ook mijn FX lappen, maar eerst zal mijn oude Athlon64 als testkonijn aan de beurt zijn.
* van nature lui is
Daarom pak je toch ook een stuk "vlak" glas??
Een stationaire bandschuurmachine met een rustige loop, zou heel misschien nog kunnen.
Ik zou ook dit niet doen, de kanten worden bijna altijd zichtbaar afgerond.
Het is juist de haast en onrust van bijv. een vlakschuurmachine die de hoeken ongecontroleerd laat afronden.
In dat geval kun je het lappen net zo goed vergeten.
Voor een perfect vlak resultaat (zo dat je bedoeling is) zul je zo perfect mogelijk zuiver haaks moeten blijven schuren.
Met een op hol geslagen machine gaat dat lastig (lees: onmogelijk) worden.
Gewoon even uitelkaar poppen.quote:NoxiuZ schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 01:03:
Ik wil misschien binnenkort mijn waterkoeling lappen. Ik heb alleen een closed loop. Denk aan dit systeem:
[afbeelding]
* van nature lui is
glas plaatje eronder en draaien maar.
| H50 versie 1 | ||
thoughquote:DylanE schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:05:
Zie hier mijn 2600k
[afbeelding]
Gelapped niet omdat het nodig was, maar omdat ik het ook een keer wilde proberen. Ik denk dat het aardig goed gelukt is, helaas geen foto's van dichtbij.
Durf je hem nu nog wel op de max clocks te laten draaien nu die gelapt is?
Ik wel, ik will niet constant het gevoel hebben dat ik me cpu om zeep help en geen nieuwe krijg van intel.
jbkappirossi wijzigde dit bericht 31-01-2012 03:56 (16%)
Misschien een achterlijk hoog voltage? Dan gaat hij maar 5 jaar mee ipv 10 jaar?
Binnenkort even een zooitje schuurpapier van 1000, 1200 en 2000 bestellen. 400 en 600 reeds present
Iemand een idee hoe je het beste zo'n stuk schuurpapier aan een glasplaat bevestigt? Ik dacht dubbelzijdig tape maar dan gaat het effect van een vlakke plaat te niet.
Wiethoofds meuk en 'overige'
17-10 Betere GoT navigatie | 25-2 Borsten maken.. | 27-1 Doucherituelen | 2-10 Randomer headerkleurtjes
En heeft het zin gehad?quote:DylanE schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:05:
Zie hier mijn 2600k
[afbeelding]
i7 2600K @ 4.7ghz / Asus P8Z68 deluxe / 8GB Mushkin 1600mhz / HD5970 2GB / Prolimatech Megahalems / Windows 7 x64 sp1
Ik ga straks ff wat screens voor je posten als ik thuis ben..quote:
De pc staat voor een non-geisoleerde buitenmuur, waar het nogal kan tochten.. vandaar de 16C!
En 8 graden verschil vind ik best meevallen tussen de koudste en meeste hete core. Dat had ie voor de lap ook.
Vanochtend was de koelste core zelfs 11 graden en de warmste 18! Is zomers wel anders
DylanE wijzigde dit bericht 01-02-2012 10:03 (10%)
quote:NoxiuZ schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:56:
..
Iemand een idee hoe je het beste zo'n stuk schuurpapier aan een glasplaat bevestigt? Ik dacht dubbelzijdig tape maar dan gaat het effect van een vlakke plaat te niet.
Eensquote:Wiethoofd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:00:
Gewoon op de hoeken vastplakken en zorgen dat het schuurpapier dus klemt.
Neem bij de eerste velletjes vooral de tijd en verdeel de druk gelijkmatig tijdens het schuren.
Dan zie je namelijk het makkelijkst of je gelijkmatig schuurt.
Mijn resultaat:

Extra foto één & twee
UgotHeinzzd wijzigde dit bericht 31-01-2012 16:16 (8%)
Ik wil mijn oude athlon I eerst lappen, brisbane uit 2005. Ik heb nog zo'n mooi kussentje wat ik op de pinnetjes kan drukken, de pinnetjes zakken erin en ik kan het mooi gelijkmatig schuren.
Ik wil deze vellen halen, ik heb thuis zak 400-600, daar wil ik 1000, 1200 en evt. 2000 bij halen. Ze hebben helaas geen 800.
http://www.modelbrouwers....r-korrel-1000-p-2057.html
Iemand ervaring met deze? Kan ik ze voor 2 CPU's en een heatsink gebruiken? Of heb ik per cpu/heatsink een velletje nodig?
De velletjes die je linkt zullen prima werken, zolang je niet nat gaat schuren
Wiethoofds meuk en 'overige'
17-10 Betere GoT navigatie | 25-2 Borsten maken.. | 27-1 Doucherituelen | 2-10 Randomer headerkleurtjes
Naar smaak even 400-800 of evt. 600 toevoegen en je bent voor 7/8 euro klaar.
Zat te zoeken voor modelzaken bij mij in de buurt.
Ik heb ook al relaxmuziek gevonden, volgens mij heb ik alleen nog een flinke joint nodig om het lappen vol te houden. Over monnikenwerk gesproken. En dan doe ik het eerst nog op een CPU die van mijn part naar de haaien mag
EDIT:
Zusje is geopereerd maar ze moet wel rustig bewegen. Problem solved..
NoxiuZ wijzigde dit bericht 01-02-2012 00:31 (19%)

2600k @ 4.5Mhz onder een mugen 2 rev. b 1 fan push
En ja het is vaak niet heel warm bij mij binnen, pas als de vriendin er is gaat de verwarming aan..
DylanE wijzigde dit bericht 01-02-2012 10:05 (35%)
Reden: aanvulling
Reg. datum: 07 september 2009
This is your change , Take it !
ff kijken wat het word. daarna men 965 BE lappen. hij wou al op 4,3 ghz lopen op 55c. hopelijk wordt het nu iets minder.
If water polo was easy, it would be called football
Succes met het lappen
de 800 hadden ze niet in de shop. dus dat wordt naar de gamma fietsenquote:UgotHeinzzd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:01:
De stap van 600 naar 1000 is wel erg groot, zou daar echt 800 tussen doen.
Succes met het lappen
Haha, ach fietsen is gezondquote:waldpyk schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:02:
[...]
de 800 hadden ze niet in de shop. dus dat wordt naar de gamma fietsen
eet meer fietsquote:
ontopic:
ik heb het bij de volgende site weg 89 cent per blad.
http://www.modelbrouwers.nl/shop/catalog/-c-22_42.html
wat ik besteld heb
1 x Waterproof polijstpapier (korrel 1000) (mba0104) = 0.89EUR
1 x Polijstpapier (korrel 4000, sianor 1200) (mba0106) = 0.89EUR
1 x Polijstpapier (korrel 2000, sianor 500) (mba0105) = 0.89EUR
2 x Waterproof schuurpapier (korrel 600) (mba0103) = 1.78EUR
ontbrekende delen dus halen bij de bouwmarkt
Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II
Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II