Device Settings
Topicacties

[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 4 ... 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 17 november 2004

De WMV bestanden die je vindt zijn sowieso meestal juist recodes van de .mkv versie met een nederlandse sub erin geplakt.

Kan je net zo goed trasparency 2.0 draaien en dan het geintregreerde opensubtitles.org script gebruiken, dan heb je voor de mkv's zonder subs je bus er ook binnen 5 tellen bij gevonden.

Voor info hoe of wat, lees gewoon het tranparancy topic op het xbmc forum.

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

quote:
maarud schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:36:
Ik heb even XBMC geprobeerd op mijn Windows pc, ziet er erg mooi uit. Direct de youtube plugin geinstalleerd, super om te zien! (YouTube filmpjes zien er bijzonder goed uit op een PAL-tv, wat wil je ook met die reso :P )

MAAR:

Hij geeft prutresultaten. Ik krijg totaal andere resultaten als ik bijvoorbeeld 'henk' intyp op de XBMC, dan in een browser met YT.

Bijvoorbeeld:
Browser:
Zoekwoord 'henk'
saving private henk
ome henk
henk westbroek

XBMC:
Zoekwoord 'henk'
onk 125cc TT circuit henk de ruiter
Commando overdracht vliegbasis
Criticus Henk

Oftwel, hier heb ik dus helemaal niks aan. Waar mijn gewenste resultaat op YT meestal al op de eerste pagina voorkomt (op de site gewoon), moet ik bij XBMC wel 5 trefwoorden toevoegen, en staat mijn resultaat alsnog pas om pagina 3 ofzo... Wat is hier tegen te doen? Is dit een bekend iets?

Verder is XBMC echt super :)
Ik ben zelf niet zo'n fan van de officiele youtube plugin. Probeer anders eens Navi-X en daarin de youtube sectie. Dat werkt hier al een paar jaar prima.

Heeft iemand zo'n schroef te koop? klik

Reg. datum: 11 maart 2008

Hier de opvolger van de oude xbox remote !! :P (G1 Android)
En voor deze remote hoef je alleen je ip in te geven en werkt op elk platform :+
Door je files browsen, geen vertraging enz...
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=55346

xbox layout is in svn maar nog niet in downloads.
http://img22.imageshack.us/img22/6484/xbmcremoteg1staand.jpg
http://img231.imageshack.us/img231/4946/xbmcremoteg1liggend.jpg

De Piraat
Reg. datum: 13 januari 2001

quote:
DarkSide schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 08:42:
[...]

Volgens mij komt dit door de beschermde codec van WMVHD bestanden. Daar kan XBMC niet mee overweg. Ik gebruikte vroeger nog een WMVHD naar MKV decoder om bestanden om te zetten. Deze zette het dan om naar MKV bestand met AC-3 geluid. Werkte perfect. Echter bleek dat 2 van de 3 films dan opeens weer niet lekker smooth liepen of dat de audio out of sync was.
Tegenwoordig laat ik deze films dus gewoon links liggen. Er zijn genoeg versies in MKV te vinden welke wel perfect afspelen.
Is ook wel zo alleen heb juist een XBMC zodat ik er alle soorten bestanden tegenaan kan gooien. Las net dat in de komende XBMC 9.10 verbeterde WMVHD ondersteuning zit.

De Piraat

Kan iemand mij even kort uitleggen hoe het zit met SVN releases?
Ik heb al wat commando's via een SSH sessie ingevoerd en toen zag het ernaar uit dat die heel veel ging downloaden en installeren maar na een reboot starte XBMC niet meer goed op.
Ik gebruik XBMC live geïnstalleerd op de HDD.
Wat mij ook nog niet duidelijk is is hoe ik dat python script gebeuren in moet stellen/installeren.

het Hardware-Hondje :]

quote:
Fraggler schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 17:21:
Kan iemand mij even kort uitleggen hoe het zit met SVN releases?
Ik heb al wat commando's via een SSH sessie ingevoerd en toen zag het ernaar uit dat die heel veel ging downloaden en installeren maar na een reboot starte XBMC niet meer goed op.
Ik gebruik XBMC live geïnstalleerd op de HDD.
Wat mij ook nog niet duidelijk is is hoe ik dat python script gebeuren in moet stellen/installeren.
In de huidige SVN versies zitten een hoop problemen zo ook met het opstarten ervan!

http://www.xbmcfreak.nl/

De Piraat

quote:
Erhnam schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 17:46:
[...]

In de huidige SVN versies zitten een hoop problemen zo ook met het opstarten ervan!
OK dat zou wel wat kunnen verklaren :), ik heb ook het script SVN Repo installer gevonden, kan ik die ook gebruiken om nieuwe SVN releases te installeren?
Krijg die Python maar niet aan de praat, ik heb in xbmc/system een nieuwe map genaamd python aangemaakt en daarin python24.zip en spyce.tar.gy gezet, krijg echter nog steeds een foutmelding als ik een script probeer te starten:

Error, Python script failed: SPECIAL://HOME/SCRIPTS/XINBOX/DEFAULT.PY

Dit krijg ik met alle scripts.

Reg. datum: 11 maart 2001

Heb sinds kort pas dit geweldige programma voor Windows ontdekt. Vooral de MediaStream theme ziet er geweldig uit. Snap alleen iets niet bij het bekijken van films. Zit in library mode en heb ik de standaard skin aangegeven welke directories mijn films staan. Deze worden ook keurig allemaal getoond in "Watch your videos". Alleen wanneer ik naar "Movies" ga, blijft het scherm zwart. Als ik vervolgens via de View Options naar Files ga, kom ik weer in het scherm van "Movies" terecht. Wel weer met alle films, maar niet in de layout die ik bij Movies heb ingesteld. Wat zie ik over het hoofd?

Gebruik versie 9.04.1 onder Vista x64 SP2.

Swinnio wijzigde dit bericht 11-09-2009 18:37 (3%)

If the world wouldn't suck, we'd all fall off | System specs

Stay a while and listen
Reg. datum: 07 april 2005

quote:
Poeier schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:28:
Je mist -> Perfect Blue (1998).tbn
Sommige films hebben deze file niet maar doen het wel in library mode dus daar ligt het denk ik niet aan.. heb al een folder.jpg in die folder staan.

In file viewer laat xbmc wel alles compleet zien met wide-thumb, episode-thumb en fanart dus ik snap het gewoon niet, soms doet xbmc library het wel goed toevoegen soms niet.

Gebruik Media info plus en maakt alle files aan in de directories... misschien maar eens XBMC helemaal verwijderen en opnieuw proberen.

Heb btw 9.10 r22516.

Ligt het wel aan want xbmc zal naar een moviename.tbn file scrapen staat deze niet bij je files dan scraped xbmc hem van internet.
Folder.jpg word alleen gebruikt voor file view.
Media info plus maakt .tbn files. Deze is gelijk aan folder.jpg alleen extensie is anders.

Je hoeft xbmc niet te verwijderen !!
Verwijder:
C:\Documents and Settings\user\Application Data\XBMC\userdata\Database\MyVideos34.db
C:\Documents and Settings\user\Application Data\XBMC\userdata\Thumbnails\Video

Poeier wijzigde dit bericht 11-09-2009 19:14 (4%)

Arwen / Kayne

quote:
Swinnio schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 18:35:
Heb sinds kort pas dit geweldige programma voor Windows ontdekt. Vooral de MediaStream theme ziet er geweldig uit. Snap alleen iets niet bij het bekijken van films. Zit in library mode en heb ik de standaard skin aangegeven welke directories mijn films staan. Deze worden ook keurig allemaal getoond in "Watch your videos". Alleen wanneer ik naar "Movies" ga, blijft het scherm zwart. Als ik vervolgens via de View Options naar Files ga, kom ik weer in het scherm van "Movies" terecht. Wel weer met alle films, maar niet in de layout die ik bij Movies heb ingesteld. Wat zie ik over het hoofd?

Gebruik versie 9.04.1 onder Vista x64 SP2.
Volgens mij heb je wel gewoon de locatie van je films aangegeven, maar ze nog niet naar je Library laten scannen? :P

[edit]

Net r22867 voor Windows geinstalleerd. Deze is nu gecompileerd om DirectX te gebruiken ipv OpenGL, daardoor zou alles sneller moeten worden...
Eerst kreeg ik een error dat één of andere dll miste. Dus even DirectX-update gedaan.
Toen starte XBMC wel tot aan het XBMC-logo, maar daarna hangt hij gewoon.

Jullie zijn gewaarschuwd. :)

Fire69 wijzigde dit bericht 11-09-2009 20:57 (16%)

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Reg. datum: 11 maart 2001

quote:
Fire69 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:17:
[...]
Volgens mij heb je wel gewoon de locatie van je films aangegeven, maar ze nog niet naar je Library laten scannen? :P
Hmm, daar kon het wel eens aan liggen :-) Het automatisch scannen en de default scraper werden om een of andere reden niet meteen overgenomen. Daar zal het wel aan gelegen hebben. Had dat zo snel niet in de gaten omdat het net even anders werkt dan in de Wiki beschreven staat (dat is de X-box versie lijkt me).

If the world wouldn't suck, we'd all fall off | System specs

If anyone wants to finish Alaska...

Zeer jammer dat alaska op deze manier word gereleased...
Djh is een zeer goede skinner. :')

quote:
Poeier schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:09:

"I have no time any more for XBMC."

Wat een drama... skinkoning _djh stapt er uit. :(

Reg. datum: 03 januari 2007

quote:

:(

quote:
ferrytale1975 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:06:
Hallo,

Ik gebruik de skin transparency daar kun je gebruik maken in het home menu van filmtrailers maar als ik daar op klik gaat hij niet dat menu van de filmtrailers in.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=57787

Reg. datum: 04 februari 2002

ik draai nu met hitch (weet echt niet goed wat de verschillen tussen de 3 versies zijn)
maar als ik een andere skin pak dan doet mijn video osd het prima. dan kan ik met de muis op forward klikken enz.
maar in aeon hitch niet. ik kan wel op mijn keyboard de F indrukken en dan heb ik hetzelfde effect. maar de buttons van het osd zijn niet aanklikbaar :(
hoe zou ik dit kunnen wijzigen?

Arwen / Kayne

Wat is hitch? :?

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Hij bedoeld de mods van Hitcher waarschijnlijk.

Klop klop klop
Reg. datum: 27 mei 2006

Ik vind het eigenlijk wel tijd worden voor een nieuw deeltje. we gaan al richting de 3800 reacties en de TS is ook niet wat je zegt actueel.

Nu heb ik een opzet gemaakt met wat info en afbeeldingen, maar het is mij niet duidelijk hoe het in zijn werk gaat met een nieuw topic deel openen. Moet je dat nog melden bij een mod?

Met een hamer in je hand, kom je door het hele land | XBMC media center SVN Lucid

Heb al enige tijd XBMC draaien op een ion platform, gaat perfect, heb sindskort ook eindelijk mijn harmony werkend met een MCE reciever.

Helaas krijg ik de rechte muis knop (muis) niet aan de praat om tijdens de film te kunnen pauzeren, etc.

Weet iemand wat ik hiervoor moet aanpassen? keymap.xml?
quote:
alexkroeze schreef op zondag 13 september 2009 @ 14:28:
Ik vind het eigenlijk wel tijd worden voor een nieuw deeltje. we gaan al richting de 3800 reacties en de TS is ook niet wat je zegt actueel.

Nu heb ik een opzet gemaakt met wat info en afbeeldingen, maar het is mij niet duidelijk hoe het in zijn werk gaat met een nieuw topic deel openen. Moet je dat nog melden bij een mod?
Ja het is idd hoog tijd...
Volgens mij kun je gewoon een nieuw topic aanmaken. Vervolgens moet je dan wel ff een mod benaderen om dit topic op slot te laten gooien. Wel belangrijk om een volledige en duidelijke TS te hebben, dus stuur me maar een DM als je hulp nodig hebt.

Klop klop klop
Reg. datum: 27 mei 2006

quote:
Bigfoot87 schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:39:
[...]

Ja het is idd hoog tijd...
Volgens mij kun je gewoon een nieuw topic aanmaken. Vervolgens moet je dan wel ff een mod benaderen om dit topic op slot te laten gooien. Wel belangrijk om een volledige en duidelijke TS te hebben, dus stuur me maar een DM als je hulp nodig hebt.
Ok dan ga ik mijn TS die ik vandaag in elkaar heb gezet online zetten en een mod vragen deze te lokken.

Ok dan, we gaan verder in Deel 13

alexkroeze wijzigde dit bericht 13-09-2009 17:59 (10%)

Met een hamer in je hand, kom je door het hele land | XBMC media center SVN Lucid

het Hardware-Hondje :]

quote:

Hitcher gaat nu al zijn aandacht vestigen op het afmaken van Alaska en legt zijn huidige werkzaamheden als modder van Aeon neer. Hij heeft zelfs al een git draaien waarin een hoop dingen gefixed zijn. Verder brengt Djh PSD files uit van al zijn werk:

http://www.xbmcfreak.nl/alaska-development-versie/

http://www.xbmcfreak.nl/

* Tetragrammaton

verder in [ervaringen] XBMC - XBox Media Center - deel XIII

Spider.007 wijzigde dit bericht 14-09-2009 12:48 (38%)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1 2 3 4 ... 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009