Hoofdcategorieën
Topicacties

[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 148 149 150 151 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 15 oktober 2004

Ik heb zopas een Xbox (1) gekocht, speciaal om er een mediacenter van te maken. (Ik ben al die kabels die mijn woonkamer doorkruisen stilaan beu, vandaar. :+ )

Daarnet heb ik via een webwinkel een harde schijf gekocht om in te bouwen. Het gaat om de Western Digital Caviar WD5000AAJB (ATA, 500GB, 7.200 rpm, 8 MB cache).

Nu zie ik net dat, bij dezelfde webwinkel, de WD5000AAKB amper 3 euro meer kost. Deze harde schijf heeft exact dezelfde specificaties, op een grotere buffer na (16 MB i.p.v. 8 MB).

Nu heb ik al op verschillende fora gelezen dat de rpm-snelheid en cache van de harde schijf er niet toe doen bij een Xbox - of liever: dat het geen zin heeft méér geld te spenderen aan een 'modernere' ATA-schijf, omdat de Xbox toch geen gebruik maakt van die betere specs.

Klopt dit? Als de grotere buffer zelfs maar een minuscuul voordeel biedt (bijvoorbeeld bij het overzetten van films van mijn pc-HD naar de Xbox-HD, ik zeg maar iets), op welk vlak dan ook, probeer ik mijn order nog te wijzigen. Aangezien ik de HD morgen bij de webwinkel ga afhalen, zal dat nog wel lukken.

Alvast bedankt!

Reg. datum: 19 oktober 2001

Het zal sowieso geen nadelen hebben, dus kun je net zo goed voor de grotere buffer gaan. Altijd handig als je de hardeschijf later nog voor iets anders wil gebruiken.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

Inderdaad, die 3 euro doet het hem ook niet ja :).

Heeft iemand zo'n schroef te koop? klik moet door 2 ringen kunnen

Reg. datum: 10 juni 2002

quote:
Surineeslander schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:49:
Hier al meer mensen de nieuwe skin MediaStream gebruikt? Deze skin is het resultaat van de samenwerking van een groep XBMC gebruikers, nu bekend onder de naam Team Razorfish. Gasten zijn er een jaar mee bezig geweest en dat is te zien!
deze gebruik ik nu in PLEX op 1080p. Super skin, ik kan hem iedereen aanbevelen!

Tierelier

Reg. datum: 29 januari 2008

Dat is inderdaad een verdomd mooi skin, helaas heb ik ook nog maar een 4:3 tv. Komen er eigenlijk nog wel mooie nieuwe skins voor 4:3 uit?
Ik gebruik nog steeds PMIII, heb zo ongeveer elke skin geprobeerd die xbmcworld bij hun releases meeleveren. Toch kom ik weer bij PMIII terug, omdat hij gewoon het lekkerst werkt.

Reg. datum: 27 mei 2006

Van de website van team Razorfish
[WILL IT WORK ON MY 4:3 TV? Unfortunately not in the initial release but we definitely plan to add support for 4:3 in a future release.}

nog niet maar de 4:3 versie gaat wel gemaakt worden. afwachten dus (helaas hier ook 4:3 tv)

musica musica
Reg. datum: 16 oktober 2002

quote:
Poeier schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 22:28:
De receiver van een dvdkit moet je hebben.
Oh natuurlijk, stom :P

Ik wil xbmc automatisch laten opstarten op de xbox. Nu start hij unleash eerst op. volgens mij is dat xboxdash.xbe (is dat ergens te controleren) Moet ik dan de default.xbe in mijn xbmc mapje veranderen naar xboxdash.xbe en die vervangen met de originele xboxdash.xbe?

Black Holes & Revelations

Arwen / Kayne

quote:
Surineeslander schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:49:
Hier al meer mensen de nieuwe skin MediaStream gebruikt? Deze skin is het resultaat van de samenwerking van een groep XBMC gebruikers, nu bekend onder de naam Team Razorfish. Gasten zijn er een jaar mee bezig geweest en dat is te zien!
[...]
Vandaag even uitgeprobeerd, en hij is wel mooi, maar kan toch niet tippen aan Aeon vind ik. :)

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Reg. datum: 11 maart 2008

quote:
MuSeLive schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:06:
[...]

Ik wil xbmc automatisch laten opstarten op de xbox. Nu start hij unleash eerst op. volgens mij is dat xboxdash.xbe (is dat ergens te controleren) Moet ik dan de default.xbe in mijn xbmc mapje veranderen naar xboxdash.xbe en die vervangen met de originele xboxdash.xbe?
Veel besproken 2 mogelijkheden.
1; Shortcutmaker xbmc world
2; x2config.ini file op de E:/ aan te passen.Dash 1 t/m 5 kun je invullen. (Open met kladblok.)

Poeier wijzigde dit bericht 16-08-2008 00:16 (23%)

musica musica
Reg. datum: 16 oktober 2002

quote:
Poeier schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:12:
[...]

Veel besproken 2 mogelijkheden.
1; Shortcutmaker xbmc world
2; x2config.ini file op de E:/ aan te passen.Dash 1 t/m 5 kun je invullen. (Open met kladblok.)
Die gaan ervan uit dat je evoxdash.xbe of een andere dash op je c hebt staan. Maar ik heb alleen xboxdash.xbe meteen op de c-schijf staan. Moet ik die dan renamen zoals met de shortcutmaker?

Zit geen chip in, maar via een exploit. Ik denk dat de originele xboxdash.xbe is aangepast, maar wil het 100% zeker weten voordat ik hem helemaal kaput maak :P

MuSeLive wijzigde dit bericht 16-08-2008 10:22 (13%)

Black Holes & Revelations

Reg. datum: 11 maart 2008

Ik heb geen ervaring met een softmod.
Ben idd voorzichtig. Je kunt het beste deze vragen stellen in het forum van xbmc world.

In The Mix
Reg. datum: 15 november 2006

quote:
Fire69 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:43:
[...]

Vandaag even uitgeprobeerd, en hij is wel mooi, maar kan toch niet tippen aan Aeon vind ik. :)
Qua schoonheid niet inderdaad, maar wel qua compleetheid. Dat was voor mij ook de reden om Aeon even aan de zijlijn te plaatsen... (niet werkende filebrowser bijvoorbeeld. En zo zijn er meer missende functies.)

PC: BlackBox | PSN ID: Dynamix81

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

quote:
MuSeLive schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 09:46:
[...]

Die gaan ervan uit dat je evoxdash.xbe of een andere dash op je c hebt staan. Maar ik heb alleen xboxdash.xbe meteen op de c-schijf staan. Moet ik die dan renamen zoals met de shortcutmaker?

Zit geen chip in, maar via een exploit. Ik denk dat de originele xboxdash.xbe is aangepast, maar wil het 100% zeker weten voordat ik hem helemaal kaput maak :P
Graag zulke vragen niet in dit topic.Dit topic gaat over XBMC. Ikzelf vind het geen punt maar de modjes hebben in het XBMC-topic al tig keer gewaarschuwd :).

Voeg me maar toe aan MSN of iets dergelijks en ik help je er wel doorheen.

Heeft iemand zo'n schroef te koop? klik moet door 2 ringen kunnen

Nintendo!
Reg. datum: 19 augustus 2003

Back to XBMC:

Is er een manier om het Apple Quicktime Movie Trailers script sneller te laten werken, dwz het updaten van de database??

Alleen de recente clips updaten kost al 5 minuten ofzo... Ik durf niet eens op de category SciFi te drukken, omdat het gewoon een halfuur gaat kosten om alle previews binnen te halen.

Is daar een oplossing voor?

Mario Kart!

quote:
vliegnerd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 07:43:
Back to XBMC:

Is er een manier om het Apple Quicktime Movie Trailers script sneller te laten werken, dwz het updaten van de database??

Alleen de recente clips updaten kost al 5 minuten ofzo... Ik durf niet eens op de category SciFi te drukken, omdat het gewoon een halfuur gaat kosten om alle previews binnen te halen.

Is daar een oplossing voor?
Doe een full-rebuild (hij haalt dan alles op en cached dat) van de database voordat je gaat slapen. 's Morgens heeft ie dan alles bij gewerkt en zal je alleen nog maar de nieuwst items hoeven bij te werken.

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

Nintendo!
Reg. datum: 19 augustus 2003

quote:
GroteBozewolf schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 10:32:
[...]

Doe een full-rebuild (hij haalt dan alles op en cached dat)
Ok, doe ik. Thanks!

Mario Kart!

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

Mediastream is heel mooi, maar omg, die spant de kroon wat kleine letters betreft! Info bij films is verrekijkerwerk... Volgens mij moet je daarvoor een fullHD 1 meter plasma/lcd hebben wil die prettig zijn. Dus niet alleen 4:3 tubes worden benadeeld...
Arwen / Kayne

Ik zie het probleem niet 8)

:+

Heeft hier nog iemand dat bij XBMC for Windows bij het afsluiten het beeld x aantal seconden zwart blijft voordat XBMC afgesloten wordt?

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Reg. datum: 11 april 2004

Ik heb even een vraagje, tijdens het afspelen van een dvd zie je links bovenin informatie over je xbox, (geheugengebruik, cpu temperatuur enz.) weet iemand hoe je dat kunt weghalen??? 8)
Vind het een beetje storend als je een film aan het kijken bent. Veder helemaal tevreden, kan XBMC iedereen aanraden :) Alvast bedankt

Arwen / Kayne

Settings - System - Hardware - Enable debug logging uitzetten ;)

Kan je ook gewoon met "Y" aan en uitzetten toch ? :)

Niet Storen, ik ben al gestoort genoeg

Arwen / Kayne

Denk dat dat skin of platform-afhankelijk is, bij mij (Windows/Aeon) doet "Y" niks.
In Windows kan je ook de -q parameter meegeven bij het opstarten (xbmc.exe -q).

In The Mix
Reg. datum: 15 november 2006

quote:
Mar2zz schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:43:
Mediastream is heel mooi, maar omg, die spant de kroon wat kleine letters betreft! Info bij films is verrekijkerwerk... Volgens mij moet je daarvoor een fullHD 1 meter plasma/lcd hebben wil die prettig zijn. Dus niet alleen 4:3 tubes worden benadeeld...
Zijn inderdaad weer lekkere kleine letters. Ik vraag me eigenlijk wel af of je gebruik maakt van de RGB ingang van je TV icm een RGB kabel. RGB is namelijk veel scherper dan via de gewone scart op de AV ingang. Het verschil is vooral met letters enorm.

PC: BlackBox | PSN ID: Dynamix81

Reg. datum: 12 augustus 2007

Op mijn xbox werkt IMDB niet helemaal goed :(

Als ik al mijn films laat scannen geeft hij heel veel films gewoon een thumb, sommigen niet, maar daar moet ik de naam denk ik nog wat logischer van maken.

Het probleem is echter dat hij geen info als rating, plot outline, cast enzo van imdb haalt. Ook als ik handmatig een map scan (e.g. Cloverfield) dan komt hij met suggesties voor welke film het is. Dan kies ik bijv Cloverfield. Vervolgens vindt hij wel de thumb, maar geen informatie als cast, rating, plot outline etc.

Ik heb de url van IMDB al veranderd naar www.imdb.com (zoals in het vorige deel werd gezegd) en ik heb de T3CH build van 12 augustus geinstalleerd. Verder heb ik nog 300 MB op mijn C partitie.

Iemand die me kan helpen?

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

quote:
Surineeslander schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:02:
[...]

Zijn inderdaad weer lekkere kleine letters. Ik vraag me eigenlijk wel af of je gebruik maakt van de RGB ingang van je TV icm een RGB kabel. RGB is namelijk veel scherper dan via de gewone scart op de AV ingang. Het verschil is vooral met letters enorm.
Ja ik gebruik componentkabel, is hetzelfde toch? de letters zijn ook haarscherp, alleen heul klein.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 148 149 150 151 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: