Hoofdcategorieën
Reg. datum: 14 september 2009

quote:
fremen.mehmet schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:23:
Ik heb de Samsung R710 met de 9600M GT nu al bijna een jaar, zit nu te verduren met overhittingsproblemen, ik ga morgen in de morgen contact opnemen met Samsung kijken hoe ze het gaan oplossen, want het is best een geweldig laptop.
Ik heb dit zelf ook gehad met mijn Samsung R510, notebook begon veel herrie te maken en werd erg warm.
Ik heb toen een bus lucht gekocht om mijn Cpufan uit te spuiten. Deze zat namelijk vol met stof, na dat ik dit had gedaan had ik geen warmte problemen meer.

Reg. datum: 16 december 2008

Ik heb mijn Q210 net een jaar! Het is echt een prima notebook!! Maar helaas ging de batterij een maandje geleden stuk, gelukkig nog wel binnen de garantietermijn van 1 jaar. Heb toen via Media Markt de batterij laten opsturen naar Samsung. Van Samsung heb ik gewoon een nieuwe batterij gekregen.

[sub]
Reg. datum: 26 januari 2004

ik heb de r510 iets meer als een jaar. Al geruime tijd had ik last van vastlopers. Mijn vermoeden: harddisk defect aangezien de surface scan vastliep op 15%
Laptop ligt nu al 4 weken ter reparatie bij de MM Almere. Paar keer langs geweest en herhaaldelijk gebeld. Laatste bericht van de service desk: 'het computer reparatie team is weggelopen. Misschien is er dinsdag weer iemand. Een collega die verstand heeft van computers belt u terug. Nee, ik kan uw computer niet terugvinden tussen de stapels laptops die hier nog ter reparatie liggen'. Ik heb nog gezegd dat ik weinig vertrouwen had in het terugbellen omdat dat de vorige keer ook niet is gebeurd. En inderdaad. Niet meer gebeld.

[sig]

Philflow wijzigde dit (47%)
Reg. datum: 22 april 2006

quote:
MrJayMan schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:40:
Laptop ligt nu al 4 weken ter reparatie bij de MM Almere. Paar keer langs geweest en herhaaldelijk gebeld. Laatste bericht van de service desk: 'het computer reparatie team is weggelopen.
Dit soort praktijken hoef je niet te accepteren. 4 weken zonder dat er iets gebeurt lijkt me onredelijk.

Bij Samsung heb je geloof ik pickup en return garantie, en die voeren het sneller uit dan MM.

Philflow wijzigde dit bericht 19-09-2009 05:28 (10%)

Reg. datum: 04 april 2006

Inderdaad, haal de laptop op en bel naar 0900-SAMSUNG, dan moet het een stuk sneller geregeld zijn.

[sub]

quote:
Philflow schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 05:27:
[...]

Dit soort praktijken hoef je niet te accepteren. 4 weken zonder dat er iets gebeurt lijkt me onredelijk.

Bij Samsung heb je geloof ik pickup en return garantie, en die voeren het sneller uit dan MM.
MM zegt dat ze tot 8 weken de tijd hebben om een laptop te 'repareren'
quote:
arnoud_h schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 08:53:
Inderdaad, haal de laptop op en bel naar 0900-SAMSUNG, dan moet het een stuk sneller geregeld zijn.
MM zegt dat pick-up-and-return niet geldt voor de Samsung laptops.

Van de week maar weer eens langs gaan bij het service center en ditmaal vragen naar de chef of afdelingshoofd want de baliemedewerkers maken de ene loze belofte na de andere.

[sig]

quote:
MrJayMan schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:09:
[...]

Van de week maar weer eens langs gaan bij het service center en ditmaal vragen naar de chef of afdelingshoofd want de baliemedewerkers maken de ene loze belofte na de andere.
Dit is echt pertinente onzin. Alle Samsung notebooks en netbooks hebben pick up & return garantie gedurende de eerste twee jaar na aanschaf. Je bent niet verplicht om via de MM de reparatie te laten uitvoeren. Sterker nog, zoals je merkt is het zelfs aan te raden om het niet te doen, want nadat ze bij de MM klaar zijn met het verwerken van het apparaat gaat hij alsnog naar hetzelfde reparatie centrum als waar hij naar toe zou gaan als je rechtstreeks met Samsung het had geregeld.

Jammer dat het zo verloopt. Hopelijk wordt het nu snel voor je geregeld.

Philflow wijzigde dit (47%)
Reg. datum: 22 april 2006

quote:
[...]
Complete onzin, zoals Arnoud al zegt. Arnoud werkt overigens voor Samsung dus hij kan het weten.

Ssssssst :)

Reg. datum: 18 augustus 2009

Ik heb sinds half augustus de R710 AT01-NL deze versie is niet terug te vinden op de site van Samsung. (Maar voor drivers heb ik het advies gehad te zoeken naar NP-R710 type deze staat echter onder de P serie waarom snap ik niet maar hier zal wel een logica achter zitten).

Nu vroeg ik mij af (aangezien er ook in dit topic vermeld staat dat de "orginele drivers" van bijv Nvidea minder goed werken dan de merkspecifieke drivers van de samsung site):

-Worden de drivers nog geupdate voor vista 32 bits (zijn van ongeveer maart)
-Komen er drivers beschikbaar voor windows 7 32 bits (en toevallig ook 64 bits O-) )

(hier gepost omdat ik denk dat meerdere tweakere tweakers hier iets aan kunnen hebben en er ook iemand van samsung in dit topic zwerft :X )

C is for coffee

Niets 'Sssst' Arnoud, als je voor Samsung werkt en je geeft goed advies aan een Samsung klant dan kan je beter transparant zijn :) Je goede advies wordt er niet minder om gewaardeerd en het spreekt zeker voor je en voor Samsug.

De Samsung.nl website is heel vaak 'outdated', wel meer grote fabrikanten hebben hier last van.

Ik zit te wachten op een 14" Samsung laptop met een zinnige videokaart, is die er al? Via Samsung.nl vind ik helemaal niets en mijn handmatige zoektocht brengt me steeds op VAIO's (vind ik te duur) of Acer Timeline (vind ik niet zo'n fijn merk op gebied van kwaliteit). Zie ik een Samsung diamantje over het hoofd?

Cyrus 8vs2 | Dynaudio Excite x16 | Squeezebox Duet | Sony Bravia 32v4500 | mobiele telefoon review | gsm abonnement

@Tribledragon: Ik heb nog geen overzicht voor welke machine's wel en niet drivers uit gaan komen voor Windows 7, maar ik ga er eigenlijk op dit moment nog van uit dat voor alle in Nederland verkochte modellen dit gaat gebeuren.

"Originele drivers" zijn vaak identiek aan dezelfde drivers van de graphics leveranciers, maar getest en gecertificeerd door de fabrikant.

@murphsy: Ik weet het, de drivers (en veel content) op de samsung.com website is verouderd, en breek m'n bek niet open... :)

14" is op dit moment in Europa een niet-gangbare maat, maar daar lijkt nu langzaam verandering in te komen. Als je snel bent kun je een X460 kopen met een redelijke videokaart (nVidia 9200M GS) en een P8400/P8600 processor. Zolang de voorraad strekt (de X460-AS*NL modellen, niet de FA*NL modellen). Prettig apparaat, alleen ook niet de goedkoopste.

Over toekomstige producten kan en ga ik niets loslaten.

[sub]

quote:
[...]

MM zegt dat ze tot 8 weken de tijd hebben om een laptop te 'repareren'

[...]

Update: mijn Samsung laptop ligt inmiddels meer dan 8 weken ter reparatie bij de MM dus ik dacht, mooi, alle termijnen zijn overschreden, ik heb de beloofde telefoontjes niet gehad, ik kan een nieuwe laptop ophalen danwel mijn geld terugkrijgen.
Na lang wachten in de rij bij de service balie ontmoette ik de medewerker die mij destijds ook 'geholpen' had. Ik wees hem erop dat hij me met een kluitje in het riet had gestuurd door de afspraken niet na te komen en ook niet terug te bellen. Waarop hij concludeerde dat ik onbeschoft reageerde en kwaad wegliep. De aanwezige chef (waarvan medewerkers aanvankelijk beweerden dat hij niet aanwezig was) wilde mij geen duidelijkheid geven over het beleid van MM wanneer zij de termijn van 8 weken passeren en gaf aan mij maandag terug te bellen. Ik heb mijn verbazing geuit maar de manager (althans zo stelde hij zichzelf voor) bleek een soort van grammofoonplaat die bleef herhalen 'ik bel u maandag terug, ik bel u maandag terug, etc'. Ik ben dus maar afgedropen omdat de aanwezige beveiligingsmedewerker/uitsmijter niet meer van mijn zijde week.

[sig]

Laat zeker even weten hoe dit verder gaat, dit is niet de manier waarop dit zou moeten worden afgehandeld, om het voorzichtig uit te drukken.

[sub]

quote:
arnoud_h schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:03:
Laat zeker even weten hoe dit verder gaat, dit is niet de manier waarop dit zou moeten worden afgehandeld, om het voorzichtig uit te drukken.
OK, nou, de manager heeft niet meer gebeld vandaag dus belde ik hem op zijn directe nr. wat ik zaterdag na enig aandringen had gekregen.
Hij nam niet op en de telefoniste die mij kreeg doorgeschakeld meldt dat hij ziek is. Ook zij kon mij niet vertellen wat het beleid is van de MM wanneer een reparatie meer dan 8 weken duurt.
Het enige dat ze kon doen is haar collega, mw. G., een email sturen met de status 'spoedje'. Wanneer mw. G. contact met mij opneemt kon ze niet vertellen...

[sig]

Ik ga kijken of ik via de andere kant bij MM iemand wakker kan krijgen en dit netjes af te handelen.

[sub]

quote:
arnoud_h schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:37:
Ik ga kijken of ik via de andere kant bij MM iemand wakker kan krijgen en dit netjes af te handelen.
Dankje alvast. Ken je daar iemand? Heb je niet meer gegevens nodig van mij (afhaalnummer, personen met wie ik heb gesproken e.d.) om navraag te kunnen doen?

[sig]

Er werd me via via via verteld dat je notebook (toevallig?) vandaag terug is gekomen bij MM. Al een telefoontje gehad?

[sub]

quote:
arnoud_h schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:28:
Er werd me via via via verteld dat je notebook (toevallig?) vandaag terug is gekomen bij MM. Al een telefoontje gehad?
dat is goed nieuws! ik blijf echter wat sceptisch totdat ik het apparaat daadwerkelijk terug heb. Ik ben namelijk niet gebeld. Je eerdere tip: 'stuur het apparaat zelf in naar de leverancier' zal ik de volgende keer ter harte nemen ;)

[sig]

Reg. datum: 21 januari 2009

Hallo!

Vandaag heb ik dit mailtje verstuurd naar samsung.. maar misschien dat iemand hem hier al voor mij kan beantwoorden?

Zo niet, dan wacht ik gewoon geduldig af!

Alvast bedankt iig

------------

Beste medewerker,

van de week heb ik een laptop overgenomen (Samsung NP-P560-AA01NL). Nu bleek dat de bon niet meer aanwezig was, maar de laptop nog geen jaar oud dus nog wel binnen de garantie valt. Ik ben samen met de verkoper op zoek om er toch achter te komen hoe we de laptop van naam kunnen overzetten en zo ook de garantie.

Is er een bekende weg om dit te regelen? Zo ja, op welke manier?

Daarnaast een 2e vraagje wat betrefd de videokaart. De laptop was in eerste instantie een cadeau voor mijn vader, maar hij is mij zo goed bevallen dat ik van plan ben deze zelf te houden. Er is alleen een ding wat ik graag zou willen veranderen en dat is de videokaart. Ik zag namelijk dat er een integrated Intel GMA 4500M videokaart in zat. Nu heb ik zelf al wat rond gezocht en gevraagd, maar Is het mogelijk om er een andere videokaart in te plaatsen/in te laten plaatsen?

Als dat zo zou kunnen zou ik helemaal tevreden zijn en hoop ook dat het kan.

Alavst hartelijk dank voor de hulp.

Mvg,

Kristian Nardten

quote:
mouzetc schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:05:
van de week heb ik een laptop overgenomen (Samsung NP-P560-AA01NL). Nu bleek dat de bon niet meer aanwezig was, maar de laptop nog geen jaar oud dus nog wel binnen de garantie valt. Ik ben samen met de verkoper op zoek om er toch achter te komen hoe we de laptop van naam kunnen overzetten en zo ook de garantie.
Officieel zul je natuurlijk een bon nodig hebben. Voor de zekerheid zou ik bij de verkoper toch echt die gaan proberen te bemachtigen...
quote:
Daarnaast een 2e vraagje wat betrefd de videokaart. De laptop was in eerste instantie een cadeau voor mijn vader, maar hij is mij zo goed bevallen dat ik van plan ben deze zelf te houden. Er is alleen een ding wat ik graag zou willen veranderen en dat is de videokaart. Ik zag namelijk dat er een integrated Intel GMA 4500M videokaart in zat. Nu heb ik zelf al wat rond gezocht en gevraagd, maar Is het mogelijk om er een andere videokaart in te plaatsen/in te laten plaatsen?
Helaas voor jou is de videokaart een onderdeel van de chipset, en niet te vervangen.

Reg. datum: 21 januari 2009

Helaas helaas! Zag namelijk laptops met dezelfde chipset maar dan een andere GPU erbij/erop(?), dacht dat er missch nog een vrij slot zou zijn oid.. maar dat mag de pret voor de rest niet drukken!

Wat betreft garantie, heb nogmaals contact opgenomen met de verkoper. Laptop was een demomodel en kwam rechtstreeks uit de magazijn/fabriek. Mocht er iets in orde gegaan kon hij mij verzekeren dat het geregeld word. Daar gaan we dan ook maar vanuit!

Bedankt iig!

Reg. datum: 30 oktober 2009

Hallo,

Ik heb zelf een Samsung R510 AS05... Ik vroeg mij af wat ik allemaal kan uitbreiden?
Ik heb gelezen dat het chipset DDR3 1066 Geheugen aan kan (tot 8 GB). Ik vroeg mij af, kan ik dat ook in mijn laptop dan doen?

Ook vroeg ik mij af, of ik met gemak op mijn laptop zonder problemen met de Fn toetsen Windows 7 Ultimate 64-bit kan installeren.

Alvast bedankt,

Dennis

[sub]

quote:
mouzetc schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 00:52:
Helaas helaas! Zag namelijk laptops met dezelfde chipset maar dan een andere GPU erbij/erop(?), dacht dat er missch nog een vrij slot zou zijn oid.. maar dat mag de pret voor de rest niet drukken!
[...]
de eerste batch van de r510 was met een nvidia gpu later is dit intel igp geworden zo lijkt het.

[sig]

quote:
MrJayMan schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:07:
[...]

de eerste batch van de r510 was met een nvidia gpu later is dit intel igp geworden zo lijkt het.
Nee, dat is niet helemaal waar. Alle R510-xSxxNL modellen hebben een nVidia GPU, alle R510-xAxxNL modellen zijn Intel integrated graphics.

Dit geldt ook voor alle andere modellen trouwens. "S" voor externe video, "A" voor integrated.

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: