Reg. datum: 04 april 2006
[Ervaringen] Samsung laptops - nieuw in Nederland
Gerelateerde producten
Toon alle producten (40)
Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 296
Dankje alvast. Ken je daar iemand? Heb je niet meer gegevens nodig van mij (afhaalnummer, personen met wie ik heb gesproken e.d.) om navraag te kunnen doen?quote:arnoud_h schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:37:
Ik ga kijken of ik via de andere kant bij MM iemand wakker kan krijgen en dit netjes af te handelen.
santerclaus is coming
Er werd me via via via verteld dat je notebook (toevallig?) vandaag terug is gekomen bij MM. Al een telefoontje gehad?
dat is goed nieuws! ik blijf echter wat sceptisch totdat ik het apparaat daadwerkelijk terug heb. Ik ben namelijk niet gebeld. Je eerdere tip: 'stuur het apparaat zelf in naar de leverancier' zal ik de volgende keer ter harte nemenquote:arnoud_h schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:28:
Er werd me via via via verteld dat je notebook (toevallig?) vandaag terug is gekomen bij MM. Al een telefoontje gehad?
santerclaus is coming
Reg. datum: 21 januari 2009
Hallo!
Vandaag heb ik dit mailtje verstuurd naar samsung.. maar misschien dat iemand hem hier al voor mij kan beantwoorden?
Zo niet, dan wacht ik gewoon geduldig af!
Alvast bedankt iig
------------
Beste medewerker,
van de week heb ik een laptop overgenomen (Samsung NP-P560-AA01NL). Nu bleek dat de bon niet meer aanwezig was, maar de laptop nog geen jaar oud dus nog wel binnen de garantie valt. Ik ben samen met de verkoper op zoek om er toch achter te komen hoe we de laptop van naam kunnen overzetten en zo ook de garantie.
Is er een bekende weg om dit te regelen? Zo ja, op welke manier?
Daarnaast een 2e vraagje wat betrefd de videokaart. De laptop was in eerste instantie een cadeau voor mijn vader, maar hij is mij zo goed bevallen dat ik van plan ben deze zelf te houden. Er is alleen een ding wat ik graag zou willen veranderen en dat is de videokaart. Ik zag namelijk dat er een integrated Intel GMA 4500M videokaart in zat. Nu heb ik zelf al wat rond gezocht en gevraagd, maar Is het mogelijk om er een andere videokaart in te plaatsen/in te laten plaatsen?
Als dat zo zou kunnen zou ik helemaal tevreden zijn en hoop ook dat het kan.
Alavst hartelijk dank voor de hulp.
Mvg,
Kristian Nardten
Vandaag heb ik dit mailtje verstuurd naar samsung.. maar misschien dat iemand hem hier al voor mij kan beantwoorden?
Zo niet, dan wacht ik gewoon geduldig af!
Alvast bedankt iig
------------
Beste medewerker,
van de week heb ik een laptop overgenomen (Samsung NP-P560-AA01NL). Nu bleek dat de bon niet meer aanwezig was, maar de laptop nog geen jaar oud dus nog wel binnen de garantie valt. Ik ben samen met de verkoper op zoek om er toch achter te komen hoe we de laptop van naam kunnen overzetten en zo ook de garantie.
Is er een bekende weg om dit te regelen? Zo ja, op welke manier?
Daarnaast een 2e vraagje wat betrefd de videokaart. De laptop was in eerste instantie een cadeau voor mijn vader, maar hij is mij zo goed bevallen dat ik van plan ben deze zelf te houden. Er is alleen een ding wat ik graag zou willen veranderen en dat is de videokaart. Ik zag namelijk dat er een integrated Intel GMA 4500M videokaart in zat. Nu heb ik zelf al wat rond gezocht en gevraagd, maar Is het mogelijk om er een andere videokaart in te plaatsen/in te laten plaatsen?
Als dat zo zou kunnen zou ik helemaal tevreden zijn en hoop ook dat het kan.
Alavst hartelijk dank voor de hulp.
Mvg,
Kristian Nardten
Officieel zul je natuurlijk een bon nodig hebben. Voor de zekerheid zou ik bij de verkoper toch echt die gaan proberen te bemachtigen...quote:mouzetc schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:05:
Helaas voor jou is de videokaart een onderdeel van de chipset, en niet te vervangen.quote:Daarnaast een 2e vraagje wat betrefd de videokaart. De laptop was in eerste instantie een cadeau voor mijn vader, maar hij is mij zo goed bevallen dat ik van plan ben deze zelf te houden. Er is alleen een ding wat ik graag zou willen veranderen en dat is de videokaart. Ik zag namelijk dat er een integrated Intel GMA 4500M videokaart in zat. Nu heb ik zelf al wat rond gezocht en gevraagd, maar Is het mogelijk om er een andere videokaart in te plaatsen/in te laten plaatsen?
Helaas helaas! Zag namelijk laptops met dezelfde chipset maar dan een andere GPU erbij/erop(?), dacht dat er missch nog een vrij slot zou zijn oid.. maar dat mag de pret voor de rest niet drukken!
Wat betreft garantie, heb nogmaals contact opgenomen met de verkoper. Laptop was een demomodel en kwam rechtstreeks uit de magazijn/fabriek. Mocht er iets in orde gegaan kon hij mij verzekeren dat het geregeld word. Daar gaan we dan ook maar vanuit!
Bedankt iig!
Wat betreft garantie, heb nogmaals contact opgenomen met de verkoper. Laptop was een demomodel en kwam rechtstreeks uit de magazijn/fabriek. Mocht er iets in orde gegaan kon hij mij verzekeren dat het geregeld word. Daar gaan we dan ook maar vanuit!
Bedankt iig!
Reg. datum: 30 oktober 2009
Hallo,
Ik heb zelf een Samsung R510 AS05... Ik vroeg mij af wat ik allemaal kan uitbreiden?
Ik heb gelezen dat het chipset DDR3 1066 Geheugen aan kan (tot 8 GB). Ik vroeg mij af, kan ik dat ook in mijn laptop dan doen?
Ook vroeg ik mij af, of ik met gemak op mijn laptop zonder problemen met de Fn toetsen Windows 7 Ultimate 64-bit kan installeren.
Alvast bedankt,
Dennis
Ik heb zelf een Samsung R510 AS05... Ik vroeg mij af wat ik allemaal kan uitbreiden?
Ik heb gelezen dat het chipset DDR3 1066 Geheugen aan kan (tot 8 GB). Ik vroeg mij af, kan ik dat ook in mijn laptop dan doen?
Ook vroeg ik mij af, of ik met gemak op mijn laptop zonder problemen met de Fn toetsen Windows 7 Ultimate 64-bit kan installeren.
Alvast bedankt,
Dennis
de eerste batch van de r510 was met een nvidia gpu later is dit intel igp geworden zo lijkt het.quote:mouzetc schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 00:52:
Helaas helaas! Zag namelijk laptops met dezelfde chipset maar dan een andere GPU erbij/erop(?), dacht dat er missch nog een vrij slot zou zijn oid.. maar dat mag de pret voor de rest niet drukken!
[...]
santerclaus is coming
Nee, dat is niet helemaal waar. Alle R510-xSxxNL modellen hebben een nVidia GPU, alle R510-xAxxNL modellen zijn Intel integrated graphics.quote:MrJayMan schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:07:
[...]
de eerste batch van de r510 was met een nvidia gpu later is dit intel igp geworden zo lijkt het.
Dit geldt ook voor alle andere modellen trouwens. "S" voor externe video, "A" voor integrated.
Ik weet niet of er nog meer mensen nog steeds problemen hebben met een 64 bits besturingssysteem op een samsung laptop maar er is een oplossing 
Van't weekend geprobeerd om Win 7 64 bits op m'n q210 te zetten maar na het installeren van de nvidia drivers bleef de laptop in een opstart reboot hangen. Na wat onderzoek bleek dat dat komt omdat er een verouderd bios in zit, die niet goed overweg kan met 64 bit OS'en en drivers. Een biosupdate helpt daarbij en nu draait 64 bit Win 7 als een zonnetje
De biosupdates zijn te krijgen via samsung.nl
Van't weekend geprobeerd om Win 7 64 bits op m'n q210 te zetten maar na het installeren van de nvidia drivers bleef de laptop in een opstart reboot hangen. Na wat onderzoek bleek dat dat komt omdat er een verouderd bios in zit, die niet goed overweg kan met 64 bit OS'en en drivers. Een biosupdate helpt daarbij en nu draait 64 bit Win 7 als een zonnetje
De biosupdates zijn te krijgen via samsung.nl
What a fine day for Science! | Specs
Reg. datum: 25 juli 2008
Reg. datum: 25 juli 2008
Ik ben ook al een tijdje bezig met windows 7 op mijn samsung Q210 te krijgen. Nu vond ik vandaag eindelijk de drivers voor de samsung Q210 voor windows 7 (x64 en x86). Deze heb ik gedownload en na installeren van de display drivers draait windows 7 ultimate x64 nu ook bij mij als een zonnetje.
Ook op mijn Q210-AS04 Windows 7 Ultimate 64bit geinstalleerd (in een dualboot met Vista Ultimate) na eerst de BIOS geupgrade te hebben (versie 10). Dankzij de nieuwste Windows 7 64bit drivers van samsung.nl is mijn Q210 weer helemaal up to date. Ik maakte me nl. eerst een beetje zorgen of de drivers voor deze notebook wel zouden komen, maar complimenten voor Samsung. Mijn Q210 was trouwens al voorbereid voor een 64bit Windows (4GB RAM.......).
@DJP777: met de 64bit software-tools van samsung.nl werken alle speciale knoppen ook weer!
Ron
@DJP777: met de 64bit software-tools van samsung.nl werken alle speciale knoppen ook weer!
Ron
Medronho wijzigde dit bericht 12-11-2009 07:54 (9%)
Reg. datum: 16 oktober 2009
Ik weet niet of het bericht al eerder langs is gekomen, kon het in ieder geval niet zo snel vinden.
Maar ik heb een Samsung R510 FS08NL. Nu heb ik via school Windows 7 Professional 64 bit gekregen. Geïnstalleerd, start ook gewoon op. Maar wanneer ik mijn Nvidia 9200M driver installeer gaat ie trippen want dan start hij niet meer op. Na het mooie windows scherm start ie opnieuw op of slaat ie op zwart.
Daarna kan ik weer herstel doen en dan start ie op zonder de geïnstalleerde video-driver.
Ik heb geprobeerd mijn BIOS te updaten, zal misschien wel niks mee te maken hebben maar die installatie werkt niet eens. Ergens stopt ie tijdens de setup daarvan.
Via windows update krijg ik ook niks.
Apparaatbeheer geeft geen foutmelding / waarschuwing maar de driver staat er gewoon niet op.
32 bits werkt uiteraard wel gewoon.
Iemand tips ? Ervaring mee ?
Maar ik heb een Samsung R510 FS08NL. Nu heb ik via school Windows 7 Professional 64 bit gekregen. Geïnstalleerd, start ook gewoon op. Maar wanneer ik mijn Nvidia 9200M driver installeer gaat ie trippen want dan start hij niet meer op. Na het mooie windows scherm start ie opnieuw op of slaat ie op zwart.
Daarna kan ik weer herstel doen en dan start ie op zonder de geïnstalleerde video-driver.
Ik heb geprobeerd mijn BIOS te updaten, zal misschien wel niks mee te maken hebben maar die installatie werkt niet eens. Ergens stopt ie tijdens de setup daarvan.
Apparaatbeheer geeft geen foutmelding / waarschuwing maar de driver staat er gewoon niet op.
Beste heren,
Na het updaten van mijn bios in windows VISTA is het mij gelukt alles aan de praat te krijgen. Ook zijn er windows 7 drivers nu beschikbaar van de Samsung site!
@ AwesomeFit, Als ik jou was zou ik eerst terug gaan naar Vista, de bios update namelijk alleen maar in Vista en XP. Mocht je Vragen hebben hoe je dit het beste kunt doen zal ik ze graag beantwoorden.
Met vriendelijke groeten,
Dennis
Na het updaten van mijn bios in windows VISTA is het mij gelukt alles aan de praat te krijgen. Ook zijn er windows 7 drivers nu beschikbaar van de Samsung site!
@ AwesomeFit, Als ik jou was zou ik eerst terug gaan naar Vista, de bios update namelijk alleen maar in Vista en XP. Mocht je Vragen hebben hoe je dit het beste kunt doen zal ik ze graag beantwoorden.
Met vriendelijke groeten,
Dennis
Ben het eens met DJP777 boven mij maar heb een aanvulling. De biosupdate kan je alleen maar doen vanuit een 32 bits windows. Ik heb zelf snel win7 32 bit erop gezet. Verder niks geinstalleerd maar gelijk de bios update gedaan. Daarna weer Win7 64 bit en toen werkte alles prima. Ook de nvidia drivers.quote:AwesomeFit schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:54:
Ik weet niet of het bericht al eerder langs is gekomen, kon het in ieder geval niet zo snel vinden.
What a fine day for Science! | Specs
Reg. datum: 05 augustus 2006
Ik heb een Samsung R510 FS04 NL destijds gekocht bij de Mediamarkt voor ¤ 666,-. Nu wil ik hier graag Windows 7 64bit opzetten maar dit krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. Ik heb ooit al eerder geprobeerd Windows XP x64 erop te zetten om de 4GB volledig te benutten maar dit wou toen ook niet.
De bios heb ik al geupdate naar 08LI. Heeft iemand dit al wel voor elkaar gekregen?
De bios heb ik al geupdate naar 08LI. Heeft iemand dit al wel voor elkaar gekregen?
sh4dow wijzigde dit bericht 15-11-2009 16:29 (4%)
Jah ik ga eerst proberen wat die 2 mensen hiervoor zeiden. Jij hebt dit al gedaan...quote:sh4dow schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:28:
Ik heb een Samsung R510 FS04 NL destijds gekocht bij de Mediamarkt voor ¤ 666,-. Nu wil ik hier graag Windows 7 64bit opzetten maar dit krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. Ik heb ooit al eerder geprobeerd Windows XP x64 erop te zetten om de 4GB volledig te benutten maar dit wou toen ook niet.
Wat ik heb gedaan is samsung gebeld, het probleem uitgelegd en die zei dat ik de laptop terug kon sturen voor reparatie. Er zou een stuk software niet goed geinstalleerd zijn volgens hem. Ik weet niet of dit de beste oplossing is maar het is er in ieder geval een voor het geval het je echt niet lukt.
Service is overigens prima, gratis reparatie, verzending e.d.
Heb dit nog niet gedaan omdat ik eerst de oplossing van de vorige poster ga proberen.
Harmsen & sh4dow bedankt! Ik heb via windows 7 x32 een bios update uitgevoerd. Nu werkt x64 gewoon goed met nvidia drivers. Tnx!
@Harmsen: klopt wat betreft de BIOS-update. Ik heb nl. Vista/32bit in een dualboot met Win7/64bit. Die BIOS-update heb ik inderdaad vanuit Vista moeten doen (op mijn Q210). Vanuit Win7 kreeg ik direct een foutmelding.
Wie weet er trouwens hoe ik het Mobiliteitscentrum gemodificeerd krijg met de Samsung-specifieke opties. In Vista heb ik dit (weet niet meer hoe dat er in is gekomen). In Win7 vind ik niets hierover.
Wie weet er trouwens hoe ik het Mobiliteitscentrum gemodificeerd krijg met de Samsung-specifieke opties. In Vista heb ik dit (weet niet meer hoe dat er in is gekomen). In Win7 vind ik niets hierover.
Het is mij nu ook gelukt om x64 te installeren. Door de biosupdate kwam liep de setup wel door, maar kreeg IO errors. DVD opnieuw gebrand en toen ging het wel goed. Ik heb de Nvidia driver van de Samsung site gebruikt. (R510 FS08 drivers)
Eindelijk kan ik de 4GB volledig benutten, terwijl ik de laptop al sinds 08-2008 heb!
Eindelijk kan ik de 4GB volledig benutten, terwijl ik de laptop al sinds 08-2008 heb!
sh4dow wijzigde dit bericht 16-11-2009 14:10 (27%)
Dan moet je de Samsung Easy Display Manager, Easy Battery Manager, Easy Speed Up Manager etc van de Samsung site downloaden en installerenquote:Medronho schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:36:
@Harmsen: klopt wat betreft de BIOS-update. Ik heb nl. Vista/32bit in een dualboot met Win7/64bit. Die BIOS-update heb ik inderdaad vanuit Vista moeten doen (op mijn Q210). Vanuit Win7 kreeg ik direct een foutmelding.
Hoop dat dit je wat helpt
Reg. datum: 14 februari 2002
Reg. datum: 14 februari 2002
Waar heb je 64 bits drivers gevonden? op de officiele site van samsung zie ik alleen maar 32 bits drivers..quote:DJP777 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:06:
[...]
Dan moet je de Samsung Easy Display Manager, Easy Battery Manager, Easy Speed Up Manager etc van de Samsung site downloaden en installerenDan werkt het weer helemaal naar z'n behoren
Hoop dat dit je wat helpt
Gewoon de 32-bit drivers voor lief nemen
Ik draai ze op mijn 64-bit Windows 7 Ultimate Prima!
Heb nergens last van
Ik weet niet of Samsung van plan is 64-bit drivers te maken voor de notebooks uit het notebook archief
Maar wat ik wel weet is dat de 32-bit drivers prima werken 
Deze programma'tjes vreten nagenoeg geen geheugen, dus waarom zouden ze 64-bit moeten zijn?
Groeten
Dennis
Heb nergens last van
Ik weet niet of Samsung van plan is 64-bit drivers te maken voor de notebooks uit het notebook archief
Deze programma'tjes vreten nagenoeg geen geheugen, dus waarom zouden ze 64-bit moeten zijn?
Groeten
Dennis
Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last