Reg. datum: 19 augustus 2008
Hallo,
Wij zijn ook bezig met een bierkrat radio en we gebruiken autoradio (JVC KD-G442) en 4 Sony autospeakers (XS-F1025). Ik heb ze aangesloten en een acculader voor de stroom gebruikt maar bij hogere volumes stopt hij soms met het geluid maar de radio blijft het gewoon doen. Nou had ik wat research gedaan en het blijkt dat het allemaal waarschijnlijk niet genoeg stroom krijgt. Ik weet niet of dit zo is?
En mijn 2e vraag is wat voor een accu moet ik er aan hangen. Hoeveel ampere? Ik weet dat ik een gelaccu nodig heb en ik wou voor een 7,2 Ampere gaan. Is dat genoeg?
Alvast bedankt!
Wij zijn ook bezig met een bierkrat radio en we gebruiken autoradio (JVC KD-G442) en 4 Sony autospeakers (XS-F1025). Ik heb ze aangesloten en een acculader voor de stroom gebruikt maar bij hogere volumes stopt hij soms met het geluid maar de radio blijft het gewoon doen. Nou had ik wat research gedaan en het blijkt dat het allemaal waarschijnlijk niet genoeg stroom krijgt. Ik weet niet of dit zo is?
En mijn 2e vraag is wat voor een accu moet ik er aan hangen. Hoeveel ampere? Ik weet dat ik een gelaccu nodig heb en ik wou voor een 7,2 Ampere gaan. Is dat genoeg?
Alvast bedankt!
Yes, klopt helemaal. Een versterker werkt erg met pieken en dalen in stroom. Een lader is gemaakt om een constante (lage) stroom te leveren om de accu geleidelijk op te laden, soms is de vraag dus te groot voor de adapter en kan de versterkerschip geen stroom krijgen.quote:Rik027 schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:32:
Hallo,
Alvast bedankt!
Een gelaccu (12v, uiteraard) van 7.2Ah is prima. Ik draai het zelf ook met een autoversterker + 2x Sony XS-F1025 en draai zo een heel etmaal hierop, met de versterker op max volume (volume regeling door externe audiobron). Kortom, je hebt er genoeg aan en je tilt je ook weer geen breuk!
Succes
Reg. datum: 24 juni 2008
Reg. datum: 24 juni 2008
ok thnxquote:
en nog even een vraagje,
ik heb nu die marquant versterker en 2 boxjes, maar wil er ook een bass box bij. moet ik hiervoor een aparte versterker kopen?
de versterker is 2x 200 W
de box is 400 W
Sinda wanneer heeft een speaker watts ? Weet je wel waar je over praat ?quote:sweebee schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:29:
het zijn life speakers (L8998)
ze komen uit een kast van 19 liter. met een bass tube.
parameters weet ik zo niet.. enigste wat ik weet is dat ze 90 watt rms zijn en 140 watt max.
freq. 30 - 22k hz.
Luisteren is genieten
Reg. datum: 20 juni 2008
Nou heb ik maar één speaker met een versterker, maar hoe moet ik dat dan aansluiten ?
Links+ >>>> Speaker >>>> Rechts -
Of :
Links+&Rechts+ >>>>>> Speaker >>>> Links-&Rechts-
Kom er echt niet zelf uit, en al eindeloos lopen zoeken.
Ik kan het natuurlijk zelf proberen maar ergens had ik wat gelezen over een aansluiting die je zelf nooit moet doen.. Had iets te maken met Links+ en Rechts- geloof ik.
Links+ >>>> Speaker >>>> Rechts -
Of :
Links+&Rechts+ >>>>>> Speaker >>>> Links-&Rechts-
Ik kan het natuurlijk zelf proberen maar ergens had ik wat gelezen over een aansluiting die je zelf nooit moet doen.. Had iets te maken met Links+ en Rechts- geloof ik.
BastiaanCM wijzigde dit bericht 04-11-2008 08:57 (25%)
Reg. datum: 21 mei 2007
Dat komt nog uit de tijd van de echt oude autoradio's. Ik had als kind zo'n ding met een cassetedeck gekregen. Daarop kon je inderdaad op die manier een enkele speaker aansluiten.quote:BastiaanCM schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:56:
Ik denk niet dat je er je versterker mee kapot maakt maar ik weet zeker dat je er helemaal niks extra's uithaalt.
Wat zou moeten doen is gewoon twee passende speakers bij je versterker kopen of een mono versterker bij je enkele speaker. Als je links en rechts wilt mixen voor mono dan weet ik wel hoe je dat moet doen.
Man, ik heb al één groote speaker en de marquant versterker, het zal wel moetenquote:happer schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:01:
[...]
Dat komt nog uit de tijd van de echt oude autoradio's. Ik had als kind zo'n ding met een cassetedeck gekregen. Daarop kon je inderdaad op die manier een enkele speaker aansluiten.
Ik denk niet dat je er je versterker mee kapot maakt maar ik weet zeker dat je er helemaal niks extra's uithaalt.
Wat zou moeten doen is gewoon twee passende speakers bij je versterker kopen of een mono versterker bij je enkele speaker. Als je links en rechts wilt mixen voor mono dan weet ik wel hoe je dat moet doen.
Dus het moet wel naar mono gaan.
BastiaanCM wijzigde dit bericht 04-11-2008 14:37 (3%)
Hey,
We hebben een 12 Ampere accu gehaald.
Hij doet het perfect, alleen de autoantenne die we erbij hebben gekocht werkt niet? We stoppen de antenne in de radio, maar verder gebeurt er niks. Hij geeft nog steeds ruis en heeft totaal geen ontvangst? Zie ik iets over het hoofd? Voor de rest doet hij het prima en het geluid is ook toppie. Ik zal binnenkort even wat foto's posten!
Rik.
We hebben een 12 Ampere accu gehaald.
Rik.
Reg. datum: 01 januari 2005
Reg. datum: 01 januari 2005
ik heb 2 speakers van 160 watt per stuk
en wil dit in 2 kistjes bouwen zodat ik deze weer op mijn pc kan aansluiten voor wat extra geluid hier:)
ik heb de kistjes met de volgende afmeting:
280x350x280 LxBxbodem.
Het zijn boxjes van caliber 160watt perstuk en worden op een zeus versterker aangesloten van 200watt dus 2x 100...
wil ook natuurlijk wel beetje bazz eruit krijgen dus maak in beide kistjes een gat van 40mm voor de bass reflex dus..
is dit voldoende of?
en wil dit in 2 kistjes bouwen zodat ik deze weer op mijn pc kan aansluiten voor wat extra geluid hier:)
280x350x280 LxBxbodem.
Het zijn boxjes van caliber 160watt perstuk en worden op een zeus versterker aangesloten van 200watt dus 2x 100...
wil ook natuurlijk wel beetje bazz eruit krijgen dus maak in beide kistjes een gat van 40mm voor de bass reflex dus..
is dit voldoende of?
Dat is een beetje aan de kleine kant. En het is zeker aan te raden een pijpje in de buis te stoppen. Het beste wat je kunt doen is boxen zoeken met een vergelijkbaar volume (liters.. geen dB) en zien hoe groot dat pijpje is.
Hou er rekening dat je nooit 100 watt per speaker zal trekken. Dat is in het verleden van dit forum uitvoerig besproken.
Hou er rekening dat je nooit 100 watt per speaker zal trekken. Dat is in het verleden van dit forum uitvoerig besproken.
Reg. datum: 02 augustus 2008
Reg. datum: 02 augustus 2008
Ik heb een subwoofer die je krijgt bij je com uit elkaar gehaald. Maar zit daar ook een versterkertje in?
(want er zit wel een hele printplaat in)
Speakers hebben geen vermogen, wanneer zullen jullie dit nu eens snappen?quote:bd-casemod schreef op woensdag 05 november 2008 @ 01:48:
ik heb 2 speakers van 160 watt per stuk
280x350x280 LxBxbodem.
is dit voldoende of?
Geniet, maar luister naar goede hifi-apparatuur
Er worden weinig bierkratten verbouwt de laatste tijd
maar toch nog maar even een vraagje over een versterker.
Ik heb nu de sony auto radio CDX-GT212 4x 45 watt met daarop 2 normale speakers en een subwoofer, die subwoofer is gewoon op de + en - aangesloten vanaf de auto radio, weinig bass dus. Daarom denk ik dat een versterker met subwooferfilter misschien handig is? Zoja, zou dit wat zijn: http://www.dj-electronics..._info&products_id=201
Alvast bedankt
Edit: de subwoofer kan toch gewoon bij de 2 andere speakers in het krat? Of is een apart bass krat mooier
Ik heb nu de sony auto radio CDX-GT212 4x 45 watt met daarop 2 normale speakers en een subwoofer, die subwoofer is gewoon op de + en - aangesloten vanaf de auto radio, weinig bass dus. Daarom denk ik dat een versterker met subwooferfilter misschien handig is? Zoja, zou dit wat zijn: http://www.dj-electronics..._info&products_id=201
Alvast bedankt
Edit: de subwoofer kan toch gewoon bij de 2 andere speakers in het krat? Of is een apart bass krat mooier
Matsetst wijzigde dit bericht 02-12-2008 22:23 (9%)
Reg. datum: 06 augustus 2002
Ik stel mijn vraag hier, want ik heb hem al her en der gesteld en geen antwoord gekregen. Het gaat niet precies om een bierkrat radio, maar toch.
Situatie
Ik heb een Freecom Musicpal. Die wil ik gaan aansluiten via een kleine versterker op 2 redelijke boxen. Boxen zijn ook wel te vinden, maar.
Ik zoek dus een kleine versterker (echt klein) met enkel een dubbele tulp ingang (linx en rechts), 220V aan te sluiten, 1 Volume knop en 2 speaker uitgangen. Meer niet. Waar o waar o waar. Alles dat ik vind is toch wel groot.
Situatie
Ik heb een Freecom Musicpal. Die wil ik gaan aansluiten via een kleine versterker op 2 redelijke boxen. Boxen zijn ook wel te vinden, maar.
Ik zoek dus een kleine versterker (echt klein) met enkel een dubbele tulp ingang (linx en rechts), 220V aan te sluiten, 1 Volume knop en 2 speaker uitgangen. Meer niet. Waar o waar o waar. Alles dat ik vind is toch wel groot.
Bij wat jij beschrijft moest ik al eerste denken aan simpele computerluidsprekers, te koop vanaf 20 euro. Haal hier de drivers uit en sluit je eigen boxen erop aan.quote:
Necrite wijzigde dit bericht 03-12-2008 10:30 (48%)
Oke, wacht even, je bedoeld het volgende?quote:Necrite schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:30:
[...]
Bij wat jij beschrijft moest ik al eerste denken aan simpele computerluidsprekers, te koop vanaf 20 euro. Haal hier de drivers uit en sluit je eigen boxen erop aan.
Ik sloop mijn oude computer luidsprekers en gebruik het versterkergedeelte daarvan voor het aansturen van mijn nieuwe boxen? Zou een mogelijkheid zijn. Maar toch liever een kleien losse (en wat betere) versterker. Maar wel al bedankt voor dit idee.
Reg. datum: 22 december 2006
Reg. datum: 22 december 2006
Dit is misschien wat je zoekt: Tangent AMP-30.quote:maartend schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:24:
...
Een andere optie die hier al vaker voorbij is gekomen is bijv. een AMP6-Basic module van 41Hz audio. Voor deze moet je alleen nog wel een voeding (12V) aansluiten
Tangent ; wow, mooi dingetje, heftig prijsje voor in de keuken, maar eens over nadenken. 2nd hand maybe.quote:marien1 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:56:
[...]
Dit is misschien wat je zoekt: Tangent AMP-30.
Een andere optie die hier al vaker voorbij is gekomen is bijv. een AMP6-Basic module van 41Hz audio. Voor deze moet je alleen nog wel een voeding (12V) aansluiten
Die AMP ziet er ook wel oke uit, voeding erop kan ik echt nog wel, Zit echter geen Volume op? Eens kijken waar dat ding te krijgen is.
Die AMP6-Basic is inderdaad prima. Het enige nadeel is dat soldeerervaring wel vereist is. Ik heb hem zelf zonder probleem in elkaar gezet. Wel had ik voor de zekerheid een antistatisch polsbandje om. (Gewoon een draadje om je pols naar de aarde). Iemand anders op dit forum had er minder succes mee. Dat is wel mooi zonde van je 40e.
Daarnaast is die AMP6 het meest interessant als je iets op batterijen hebt. Als je toch alleen 220volt gebruikt kun je beter deze bouwen. De TDA1554Q chip kost iets van 8e en met de rest van de onderdeeltjes kom je misschien op 2e. Als koelelement kun je een oude processorkoeling nemen (die heeft iedereen wel). Ik heb die TDA1554Q zelf jaren gebruikt in m'n krat maar ben onlangs toch overgestapt op de AMP6.
Daarnaast is die AMP6 het meest interessant als je iets op batterijen hebt. Als je toch alleen 220volt gebruikt kun je beter deze bouwen. De TDA1554Q chip kost iets van 8e en met de rest van de onderdeeltjes kom je misschien op 2e. Als koelelement kun je een oude processorkoeling nemen (die heeft iedereen wel). Ik heb die TDA1554Q zelf jaren gebruikt in m'n krat maar ben onlangs toch overgestapt op de AMP6.
Shoot, ik heb dus totaal geen soldeerervaring meer.quote:happer schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:03:
Die AMP6-Basic is inderdaad prima. Het enige nadeel is dat soldeerervaring wel vereist is. Ik heb hem zelf zonder probleem in elkaar gezet. Wel had ik voor de zekerheid een antistatisch polsbandje om. (Gewoon een draadje om je pols naar de aarde). Iemand anders op dit forum had er minder succes mee. Dat is wel mooi zonde van je 40e.
Die met die TDA1554Q chip heeft net zoveel vermogen als de AMP6 (2x22 watt in 4 ohm). Hij is alleen minder zuinig maar wel veel makkelijker in elkaar te zetten. Daarvoor heb niet of weinig ervaring nodig vind ik. Die AMP6 is volgens de site ook te maken zonder ervaring maar dat valt tegen vind ik. Die AMP6 is ook nog eens veel duurder.
Lekker foutje gemaakt, de + en - verkeerd om op de autoradio aangesloten, geen reactie nu meer van de autoradio
Is dit te repareren? Volgens mij is er alleen iets doorgebrand.
Reg. datum: 07 december 2008
Reg. datum: 07 december 2008
Hoi ik heb al een tijd je apple pro speakers nou hebben die ook versterking nodig, en heb ik dus een marquant mca-... gekocht. Maar hier bij zou het natuurlijk onzin zijn om er nog een accu tussen te zetten.
En daarom heb ik de vraag welke adapter moet ik er dan tussen stoppen, 12v snap ik maar hoeveel Ampère?
En daarom heb ik de vraag welke adapter moet ik er dan tussen stoppen, 12v snap ik maar hoeveel Ampère?
ik wil ook deze schakeling maken.. alleen is er een mogelijkheid om te spelen tijdens het laden? of om over te knnen schakelen op netvoeding ofzo.quote:stevenP schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:09:
ik heb even een schets gemaakt hoe ik het in elkaar wil gaan zetten, zijn er nog tips?
[afbeelding]
aan de buitenkant wil ik er een computer-voedingsaansluiting in maken, die binnen doorschakelen naar mijn acculader, die ik ook in de krat stop. Op deze manier kan er gewoon kabel gebruikt worden, wel zo makkelijk
heb een 7 ampere accu (lead acid) en maar 5 uurtje spelen is eigenlijk niet lang genoeg (werkda gheeft 8 uur he..). kan je laden en spelen tegelijk en hoe komt de schakeling er dan uit te zien?
wil de lader uit de startpost gebruiken
en kan ik gewoon de radio + de lader tegelijk op e accu zetten of moet ik die 2 nog scheiden?
setup die he tmoet worden
Kenwood radio/cd/mp3
Kenwood 9x6 ovaaltjes
(mischien) clarion 10cm compo's )
7 ampere accu (alarm centrale accu)
heb ook nog een pc voeding over mischien dat ik daar iets mee kan?
en dan nog een kratje maken
Reloader wijzigde dit bericht 08-12-2008 19:06 (11%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 59 60 61 62 last
Dit topic is gesloten.