Reg. datum: 18 februari 2002
Wat dacht je van een computer voeding.quote:lichtflits schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:14:
er zijn toch ook omvormers te koop van 230v naar 12v?
http://www.omvormer.net/nl/dept_10.html
hier staat zoiets wat ik bedoel, werkt dat ook?
als je dan stroom bij de hand hebt kan je dit ding gebruiken.
File not found: Loading something that looked similar.
Met een computer voeding kun je je radio/versterker wel gebruiken, maar je kunt je accu er niet mee opladen.
Om je accu op te laden heb je minstens 13,6V nodig.
gewoon een laboratorium voeding, of een caravanvoeding - die laden ook de accu's van de caravan op,quote:ThinkPad schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:04:
Met een computer voeding kun je je radio/versterker wel gebruiken, maar je kunt je accu er niet mee opladen.
meestal 13,8 V
als je mazzel hebt heeft de lokale kampeersuper nu opruiming
Vroegâh, toen je poep nog met een lange óe schreef
Moet het wel een kwalitatief goede voeding zijn die redelijk veel stroom (Ampere) kan leveren.
Het zou best kunnen dat bij een goedkopere voeding het aantal volts inzakt bij gebruik van radio/versterker, en dan laad je accu alsnog niet op.
Het zou best kunnen dat bij een goedkopere voeding het aantal volts inzakt bij gebruik van radio/versterker, en dan laad je accu alsnog niet op.
* Steven meldt zich ook met een kratje!

What's inside:
*12v 7,2Ah accu
*Marquant MCA-200 (de standaard 2kanaals dus)
*2x 90mm Sony Xplod speakers
*600mAh acculader
Nog te doen:
*Hout schilderen
*Knopjes + voltmeter inbouwen
Ik ben zeer tevreden over het geluid, komt echt nog best wel een sound uit hey!

What's inside:
*12v 7,2Ah accu
*Marquant MCA-200 (de standaard 2kanaals dus)
*2x 90mm Sony Xplod speakers
*600mAh acculader
Nog te doen:
*Hout schilderen
*Knopjes + voltmeter inbouwen
Ik ben zeer tevreden over het geluid, komt echt nog best wel een sound uit hey!
Heb je die lamp direct op de accu aangesloten of zit er ergens nog een weerstandje verstopt?quote:Poenzkie schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:54:
[afbeelding]
Ook bij donker geeft de lamp (van een kraantje) goed licht zodat je kan zien wat erin de kist gebeurt en geeft ook nog goed licht om zich heen.
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
Ik heb zojuist een ingeving gehad
Is het mogelijk om een (kleine) surround set in een kratje te proppen met een 12v --> 230v omvormer ? Ik weet echt niet of dit kan met een accu of dat deze dan in een kwartier leeg is maar uit die PC surround setjes komt meestal erg leuk geluid!
Vaak zit er een diodebrug in die de spanning gelijkricht. Als je de versterker module (vaak zit dat in de subwoofer) open maakt, is het misschien wel mogelijk om de accu direct op de set aan te sluiten.
Ik heb hier een Packard Bell 2.1 set (hoorde bij zo'n metallic lichtblauwe iMedia PC) en die krijgt wisselspanning van de adapter (13V), maar met 12V DC uit een gelaccu werkt het ook prima.
Een 12V > 230V omvormer is nogal zinloos.
Ik heb hier een Packard Bell 2.1 set (hoorde bij zo'n metallic lichtblauwe iMedia PC) en die krijgt wisselspanning van de adapter (13V), maar met 12V DC uit een gelaccu werkt het ook prima.
Een 12V > 230V omvormer is nogal zinloos.
Ik heb een restpartijtje speakers op de kop weten te tikken, ze staan hier te koop aangeboden. Er komen binnekort nog een hele hoop speakers en versterkers bij 
Deze speakers zijn zeer geschikt voor een radiokist
Reg. datum: 26 maart 2008
Reg. datum: 26 maart 2008
Iemand al op het idee gekomen om tapvaten(5ltr) te gebruiken als speakers?
Uw reclame hier?
Reg. datum: 13 juli 2005
Voor een restpartij vind ik de speakers toch te duur hoor.quote:elmoooow schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:09:
Ik heb een restpartijtje speakers op de kop weten te tikken, ze staan hier te koop aangeboden. Er komen binnekort nog een hele hoop speakers en versterkers bij
Ik kan ze regulier onder die prijzen aanbieden.
ASUScommando e4300 ultra120extreme
precies dezelfde speakers?
En voor welke prijzen kan jij ze dan aanbieden?
Reg. datum: 14 oktober 2007
Ook ik heb wel interesse in je speakers als jij ze nóg goedkoper hebt!
Reg. datum: 12 september 2008
Ik wil ook een kissie maken met 2 boxen erin op een accu, ik heb een goede elektrotechnische achtergrond, maar ik wil graag weten welke componenten ik nodig heb. Ik wil ongeveer 100 watt boxen erin maken en een autoaccu, mijn vraag is dus, wat heb ik nodig om die boxen werkend te krijgen. ik zat te denken aan deze boxen: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=379658 kan iemand mij vertellen wat ik er nog meer bij moet kopen?
alvast bedankt.
alvast bedankt.
Dat staat in de startpost.
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
Heb je enig idee hoe je dat voor elkaar wilt krijgen dan?quote:vheikoop schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:25:
Iemand al op het idee gekomen om tapvaten(5ltr) te gebruiken als speakers?
Oke, ik weet wat ik nodig heb enzo.. maar ik wil er ook een soort van cooling in bouwen, is het mogelijk om daarvoor een NTC voor te gebruiken? weet iemand bij welke temperatuur die volledig stroom doorlaad?
alvast bedankt.
alvast bedankt.
Waarom wil je er koeling in dan?
Ik denk dat de maximale en minimale temperatuur per NTC verschilt. Volgens mij laten NTC's tussen de 0 en de 5V door. En dan is er voor elke NTC een eigen temperatuurschaal.
Ik denk dat de maximale en minimale temperatuur per NTC verschilt. Volgens mij laten NTC's tussen de 0 en de 5V door. En dan is er voor elke NTC een eigen temperatuurschaal.
lijkt me niet zo heel lastig :quote:Thomzh schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 22:12:
[...]
Heb je enig idee hoe je dat voor elkaar wilt krijgen dan?
top eraf zagen , houten ring erin , speaker erin , speakon plug naar de kratradio (uiteraard geen speakers in de kratradio)
Vroegâh, toen je poep nog met een lange óe schreef
Oke, ja eigelijk is cooling niet echt nodig. Maar dan heb ik nog een laatste vraag, ik wil er ook een FM radio in zetten, is daar een bouwpakketje of iet dergelijks voor of moet het met een autoradio?
alvast bedankt.
alvast bedankt.
OOh, ik dacht dat je het complete systeem in het tapvat wilde bouwen, dat is wat lastig omdat het voor het grootste gedeelte gebogen vlak is:pquote:the real JAMF schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 23:38:
[...]
lijkt me niet zo heel lastig :
top eraf zagen , houten ring erin , speaker erin , speakon plug naar de kratradio (uiteraard geen speakers in de kratradio)
quote:Thomzh schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:10:
Ook ik heb wel interesse in je speakers als jij ze nóg goedkoper hebt!
Het zijn gewone made in china luidsprekers, die kan je op elke electrowinkel om de hoek voor die prijs kopen.quote:elmoooow schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:16:
precies dezelfde speakers?
ASUScommando e4300 ultra120extreme
Reg. datum: 26 september 2007
Reg. datum: 26 september 2007
Nadat ik een bierkratradio heb gebouwd, ben ik op het idee gekomen om een paar speakers in een rugzak te bouwen, alleen hier heb ik nog een klein accutje voor nodig (bvb z'n scooter accu). Heeft iemand suggesties waar ik die vandaan kan halen, en ik heb ook nog 2 (het liefst) analoge voltmetertjes nodig. Als iemand wat weet hoor ik het graag.
Jurjen
Jurjen
Reg. datum: 21 mei 2007
Reg. datum: 21 mei 2007
Je hebt van die mini loodgelaccu's van iets als 2.3Ah (12V). Die kun je gewoon bestellen bij conrad. Dat is qua gewicht prima voor je rugzak. Dan doe je er zo'n klasse-D versterkertje bij en je kunt lang muziek luisteren.
Zoek even terug in het forum voor die klasse-D dingen (exteem efficiente versterkertjes). Ik bedoel niet de zelfbouw maar de kant en klare setjes.
Zoek even terug in het forum voor die klasse-D dingen (exteem efficiente versterkertjes). Ik bedoel niet de zelfbouw maar de kant en klare setjes.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 59 60 61 62 last
Dit topic is gesloten.