Hoofdcategorieën
Topicacties

[ervaringen] Opera 9.5x / 9.6x / 10.x

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 19 november 2003

Als we toch met grappige foto impressies in de weer gaan, ik geloof dat deze nog niet hier gepost is: http://operawatch.com/new...net-explorer-picture.html .

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Triple boot: Win 7 (defautl), XP SP3 en Vista Ultimate SP2 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.13

Reg. datum: 03 september 2007

opera 10 NIEUWS :D Wiehie!
quote:
Opera wil versie 10 van zijn gelijknamige browser vooral een cosmetische opknapbeurt geven. Met name Apple-gebruikers zouden vaak kritiek hebben op de volgens hen te drukke interface.

In een interview met Zdnet zegt 'web evangelist' Bruce Lawson, werkzaam voor Opera, dat de gui van de browser wat hem betreft in de loop der tijd onoverzichtelijk is geworden. Ook zou het Noorse bedrijf vooral van OS X-gebruikers kritiek hebben gekregen op de interface van Opera 9.x. Om de interface in versie 10 op de schop te nemen, heeft Opera de Britse vormgever Jon Hicks ingehuurd. Hicks ontwierp eerder het Firefox-logo.

Welke cosmetische wijzigingen precies in Opera 10 doorgevoerd zullen worden, wilde Lawson niet zeggen. Ook over nieuwe features liet hij niets los, behalve dat de browser beter zal presteren dan de onlangs uitgebrachte Opera 9.6. Een eerste alpha-versie van versie 10 zou nog eind dit jaar moeten verschijnen.

Lawson liet ook weten dat hij blij is met de release van Google Chrome, omdat de publiciteit rondom de nieuwe browser aan het grote publiek duidelijk zou maken dat er wel degelijk goede alternatieven voor Internet Explorer zijn. Ook zou Chrome een ander publiek trekken dan het Noorse alternatief. Volgens Lawson is Opera vooral in zwang bij gevorderde webgebruikers, maar streeft het bedrijf er wel naar om de doelgroep te verbreden.
Oorspronkelijk
quote:
The next major release of Opera for the desktop will be 'prettier' than the current version of the browser, claims the company.

Opera, a Norwegian firm, makes browsers for devices ranging from the PC to mobile phones and games consoles. It released an incremental version, 9.6, for the desktop last Wednesday, prompting a million downloads in a day. Version 10 will be more significant, according to the company's web evangelist, Bruce Lawson.

Speaking to ZDNet.co.uk on Monday, Lawson said Opera 9.6 had performance improvements, but conceded that many users, especially of Apple, found the browser unpleasant on the eye.

"There's been a lot of criticism from some quarters that Opera on the desktop looks a bit shite, especially on the Mac," Lawson said. "I personally feel it feels busier than it is. [In Opera 10] the whole look and feel are being seen to — it's what our customers are looking for. If we want it to be a tool, it's got to be pleasing to work with."

Lawson said the firm had hired the British designer Jon Hicks to rework Opera's user interface and "make it look prettier". Hicks is best known for having created the Firefox logo.

Lawson and his colleague, product manager Roberto Mateu, declined to list possible features that may appear in Opera 10, saying that such features are subject to change ahead of launch. They did, however, say the version would go into its alpha release by the end of 2008, around the same time as the low-end mobile-phone version, Opera Mini 4.2, goes into beta.

As for Opera 9.6, the browser can now synchronies the user's typed browsing history across any devices using the Opera Link synchronization feature. The built-in email client, Opera Mail, also now supports a "low-bandwidth mode" for those users with slow connections, and offers the option of ignoring "less important [conversation] threads and contacts with a single click".

A multi-column feed preview has also been integrated into Opera 9.6's RSS reader, allowing users to view a feed's contents before subscribing to that feed. New languages are also supported in the updated browser: Indonesian, Ukrainian, Estonian, Hindi, Telugu and Tamil.

Asked whether the release of Google Chrome had had any effect on the Opera team, Lawson said the team had been "mostly pleased", due to the coverage afforded by Chrome to browsers that are not Microsoft's Internet Explorer (IE).

"People saw [Chrome] on the news and realized there is an alternative to IE," Lawson said. "People are now aware there is a market."

Lawson also claimed Chrome was "not a competitor" to Opera, as it was not pursuing Opera's "main constituency". "Most people who use Opera are comparatively tech-literate," he said, adding that Opera was nonetheless trying to widen its appeal beyond this set.

Reg. datum: 16 februari 2006

Fantastisch, Microsoft heeft een nieuwe update voor hotmail en nu doet hij het dus niet meer. :( Heeft iemand anders dit probleem ook?

Up on Cripple Creek
Reg. datum: 30 oktober 2000

Haijo: zie pagina 5, en sla mijn antwoord over. ;)

Maar nog geen fix...

GeekK wijzigde dit bericht 16-10-2008 18:12 (8%)

Pauwtomaat - Geautomatiseerde interviews met Jeroen Pauw! | NPS Output Webradio :: Playlist

Opera 9.61 is vandaag uitgekomen. Opmerkelijk is dat deze niet eerst als snapshot build getest is.

Het bevat een aantal bug fixes i.v.m. Opera Link die de afgelopen week voor probleme zorgden en een drietal veiligheidsupdates. Voor de complete changelog: http://www.opera.com/docs/changelogs/windows/961/ .

Je kunt 9.61 hier ophalen: http://www.opera.com/download/ .

Voor de volledigheid is hier wat de blog van het Desktop Team schrijft:
quote:
Hot on the heels of 9.60, we had to release Opera 9.61 to address problems in Opera Link. Alone, each issue we discovered was miniscule and shouldn't have caused any problems, but together, and coupled with some server issues, it turned out to be more serious than we thought.

If you've been using Opera Link and has had problems with Opera freezing, getting duplicate bookmarks from nowhere, eternal syncing or other problems, you should upgrade to 9.61, especially since it also has some security fixes.

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Triple boot: Win 7 (defautl), XP SP3 en Vista Ultimate SP2 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.13

Reg. datum: 20 september 2008

Weet iemand hoe je met Opera, banners kan blokken want als ik op xboxworld kom kan ik wel naar beneden scrollen maar dan loopt die 5 sec vast en dan scrolt die verder, iemand een idee? Het is pas sinds de banner van Fable er is en op andere sites heb ik er geen last van.

http://forum.xboxworld.nl/index.php

HybridTheory85 wijzigde dit bericht 22-10-2008 23:45 (16%)

ossu!

Rechtsklikken op de site, "block content" klikken en vervolgens op de banner klikken ;)
Reg. datum: 29 augustus 2004

quote:
HybridTheory85 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:40:
Weet iemand hoe je met Opera, banners kan blokken want als ik op xboxworld kom kan ik wel naar beneden scrollen maar dan loopt die 5 sec vast en dan scrolt die verder, iemand een idee? Het is pas sinds de banner van Fable er is en op andere sites heb ik er geen last van.

http://forum.xboxworld.nl/index.php
Flashblocker is imo ideaal. Als je alleen de banner van die pagina wilt blocken: rechtermuisknop op een niet-plaatsje/flash content > block content. Maar dit zou je ook met 1 google opdracht gevonden hebben.

Reg. datum: 20 september 2008

He jongens bedankt het is gelukt.

Ik gebruik de Fanboy block list: http://my.opera.com/mp3ge...dblock-list-015b-released . Je kunt ook de content blocker proberen: klik rechts op een leeg stukje pagina en kies Block Content --> gebruik shift + muis om de plaatjes en advertenties die je wilt blokkeren.

Reg. datum: 25 september 2005

Ff een vraagje, hoe open je een link in een nieuwe tab wanneer je geen muis hebt?
In vele browsers hield ik gewoon control in en klikte dan op de touchpad van mijn laptop, maar bij Opera werkt dit niet. Nu krijg ik hetzelfde als wanneer ik control + s (opslaan als) klik.

Thinkpad SL300: Intel C2D P8700 @2,53GHz, 4GB DDR2 @800MHz, Mtron Mobi 3525 @32GB

quote:
RnB schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:09:
Ff een vraagje, hoe open je een link in een nieuwe tab wanneer je geen muis hebt?
In vele browsers hield ik gewoon control in en klikte dan op de touchpad van mijn laptop, maar bij Opera werkt dit niet. Nu krijg ik hetzelfde als wanneer ik control + s (opslaan als) klik.
shift ingedrukt houden voor een nieuwe tab, ctrl+schift voor een nieuwe tab in de achtergrond.

ExtendOpera.org; voor wie Opera uit wil breiden

Reg. datum: 21 november 2001

Er schijnen momenteel overigens een paar veiligheidsgaten in opera te zitten.

quote:
Ook al Bezet schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:11:
[...]

shift ingedrukt houden voor een nieuwe tab, ctrl+schift voor een nieuwe tab in de achtergrond.
Ah kijk, dankje! :)

Thinkpad SL300: Intel C2D P8700 @2,53GHz, 4GB DDR2 @800MHz, Mtron Mobi 3525 @32GB

Reg. datum: 17 juli 1999

Na jaren Firefox gebruik vandaag maar eens besloten om Opera (9.61) een kans te geven. In Firefox heb ik een 20-tal plugins/addons geinstalleerd om het naar mijn smaak te krijgen, terwijl de meeste van deze zaken gewoon standaard in Opera aanwezig zijn.

Zaken die ik eigenlijk nog mis zijn een (ingebouwde) (g)mail checker, maar dat heb ik op dit moment getackeld door gmail als RSS feed te koppelen. Als iemand hier nog andere tips voor heeft, dan graag.

Verder is het voornamelijk een kwestie van wennen.
Up on Cripple Creek

Je weet dat Opera een ingebouwde mail client heeft? Zie Extra -> E-mail- en chataccounts. Hulp voor mail. Kun je gewoon gmail via pop checken.

Er bestaat ook een widget die gmail kan checken.

Pauwtomaat - Geautomatiseerde interviews met Jeroen Pauw! | NPS Output Webradio :: Playlist

quote:
begintmeta schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:13:
Er schijnen momenteel overigens een paar veiligheidsgaten in opera te zitten.
Het commentaar van Rijk op de Desktop Blog:
quote:
@Jada0007, @trinianouk: we're aware of the problem. BTW, note that the given demo URL shows an exploit for a variant of the bug that actually got fixed in 9.61. It doesn't open the calculator, but instead just requests the normal mailto-handler, because in 9.61 it didn't change Opera's settings.'

Reg. datum: 12 september 2005

Ik gebruik hier sinds de beta versies van 9.50 opera en wil niet meer zonder. Gebruik hem ook voor de email, alleen gebruik ik voor te chatten hier mirc omdat ik dit als ircop hier geen addons in kan laden, daarom gebruik ik hier mirc voor.

Reg. datum: 17 juli 1999

quote:
GeekK schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:20:
Je weet dat Opera een ingebouwde mail client heeft? Zie Extra -> E-mail- en chataccounts. Hulp voor mail. Kun je gewoon gmail via pop checken.

Er bestaat ook een widget die gmail kan checken.
Vind die widgets eerlijk gezegd de meest overbodige zooi die er maar bestaat. Ik heb geen zin in allerlei losse meuk op mijn desktop.

De mail client in Opera heb ik geprobeerd met de imap functie in Gmail, maar dat is het gewoon niet. Alle labels worden netjes als mappen weergegeven maar de inbox word een rommeltje.
Zie nu pas dat je aan kunt geven welke imap mappen moeten worden weergegeven in e mail clinet. Zo werkt het een stuk beter :)

Skoezie wijzigde dit bericht 25-10-2008 19:49 (8%)

Maakt Opera logs van gebeurtenissen? Want de laatste tijd crasht mijn browser vaak. Ik kan alleen niet bedenken wat het nou precies kan zijn. :/

quote:
RnB schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:55:
Maakt Opera logs van gebeurtenissen? Want de laatste tijd crasht mijn browser vaak. Ik kan alleen niet bedenken wat het nou precies kan zijn. :/
Begin eens met de troubleshooter van de openingspost: [ervaringen] Opera 9.5x / 9.6x .

Treedt het probleem nog op dan kunnen we gaan spreken van een bug. Is de crash reproduceerbaar? Zijn er specifiek sites of handelingen die de crash veroorzaken?

Lees deze tutorial over hoe een bug te rapporteren en installeer de Inspector crash logger: http://www.opera.com/support/search/view/790/ .

Up on Cripple Creek

Opera 9.62 Final gereleased (Security upgrade)
quote:
Release Notes

Opera 9.62 is a recommended security upgrade. Please see the Security section.

Opera 9.62 incorporates the Opera Presto 2.1.1 user agent engine.

Changes since Opera 9.61

Security
  • Fixed an issue where History Search could be used to execute arbitrary code, as discovered by Aviv Raff; see our advisory
  • The links panel no longer allows cross-site scripting; see our advisory

9.62 is de tweede Opera in rij die uitkomt zonder dat ze snapshots geweest zijn. Wederom een snelle fix van veiligheidsproblemen. :Y)

Op Favbrowser.com een korte opsomming van wat bekend is over Peregrine:
quote:
Here you go, a list of some Opera 10 features and known facts.

Opera 10 alpha will be ready till the end of this year.
Opera 10 will include auto update.
Opera 10 will have an inline spell check.

And besides that, well known changes:

New interface: redesigned skin.
New rendering engine: more performance, less compatibility issues, stability.
More applications that runs outside web browser.
Increased security.
Er loopt op de Opera forums sinds een paar weken een draadje waarin informatie wordt verzameld over Peregrine: http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=253627 . Dat is niet zo lang omdat Opera nooit scheutig met informatie is.

Reg. datum: 16 februari 2006

De nieuwe hotmail update heeft ervoor gezorgd dat ik mijn hotmail weer kan bekijken met Opera! Dus voor iedereen die nu met een tweede browser werkt, dit is niet langer nodig.

Reg. datum: 30 juni 2001

quote:
Haijo schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:50:
De nieuwe hotmail update heeft ervoor gezorgd dat ik mijn hotmail weer kan bekijken met Opera! Dus voor iedereen die nu met een tweede browser werkt, dit is niet langer nodig.
Bedankt voor de update. Kan IE7 weer de deur uit.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009