Hoofdcategorieën
Topicacties

[ervaringen] Opera 9.5x / 9.6x / 10.x

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 22 23 24 25 last

Reageer Nieuw Topic
Iemand nog een tip waardoor opera sneller opstart? Moet inmiddesl toch wel een tiental seconden wachten als de pc net is opgestart voordat opera wilt starten...

En btw, windows vista ziet vanuit msn firefox als standaard browser en met doorklikken naar hotmail gaat ie automagisch naar internet explorer. 8)7
Ook links vanuit outlook etc gaan naar firefox?
Reg. datum: 24 augustus 2007

ik heb het volgende probleem met Opera 9.52. ( OS: Vista SP1)

ik gebruik al jaren Opera met de ingebouwde RSSfunctionaliteit, superrelaxed!
Maar sinds kort heeft hij er geen zin meer in. als ik een RSSfeed wil lezen doet hij het eventjes en daarna hangt Opera, niks meer mee te beginnen. Het is niet 1 bepaalde feed, bij elke feed hangt hij.

Iemand een oplossing?

Developed to Inspire

Ich habe auch eine Problem!

altijd wanneer ik Opera sluit, dan sluit hij, en komt daarna met de melding dat hij niet meer reageert... iemand een idee waardoor dit komt? (+oplossing :+ )

EOS 450D | 18-55 | 55-250 | 28 | 50 | 70-200 | panagor macro converter | 2x zoom converter | WP member

Reg. datum: 19 november 2003

@Joopieboy. Er is al een tijdje een bug waardoor Opera zich niet geheel als standaard browser instelt onder Vista. Er blijven een paar protocols hardnekkig op een andere browser staan; bij mij was dat Opera 9.27. Pas alle registersleutels aan die in dit topic gemeld worden: http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=246105 . Hiermee heb ik het probleem vlotgetrokken.

Kijk voor tips over sneller opstarten even hier op de Opera browser wiki: http://operawiki.info/OperaPerformance .Helpt je dat verder?

@Amplified. Heb je wis disk cache bij afsluiten aan staan? Als dat het geval is hoe graat staat je disk cache? Kijk even onder Extra --> Voorkeuren --> Geavanceerd --> Geschiedenis. Is het bevriezen tijdelijk en sluit Opera uiteindelijk af? Of moetje Opera in Taakbeheer afsluiten? Probeer de troubleshoot basics eens die ik een stukje naar boven postte.

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5

Developed to Inspire

wis disk cache is niet aangezet. en het bevriezen is zo dat er dan een melding komt dat hij niet reageert, en dat windows hem probeert te recoveren zeg maar, en dan klik ik maar meteen op annuleren, anders is het 5 sec wachten en zegt hij dat Opera vast is gelopen. het opera scherm zelf verdwijnt, en na 2 sec ofzo komt die melding (windows Vista btw)

ik zal die troubleshoot eens doorlopen, iig alvast bedankt.

EOS 450D | 18-55 | 55-250 | 28 | 50 | 70-200 | panagor macro converter | 2x zoom converter | WP member

Reg. datum: 29 april 2007

Mischien kan iemand je helpen in irc.opera.com #Opera

Developed to Inspire

de cache eens leeggegooid, en heb er de 1e x iig geen last meer van :) bedankt!

EricJH: onwijs bedankt, kwma al soortgelijke dingne op google tegen maar wou het even zeker weten. d:)b
Gaan we daar morgen eens aan werken, kijken of het werkt. :)
Reg. datum: 03 september 2007

Goed bezig EricJH :) Je weet meestal wel de oplossing. Erg fijn.

Ik zal overigens de startpost aanpassen zodra 9.6 uit is. Een titelfix is al aangevraagt.

\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

Ga je gang dan zou ik zeggen. Ik krijg net een melding in Opera dat 9.6 uit is, en of ik wil upgraden :)

Reg. datum: 25 februari 2001

Gebruiken jullie marktplaats wel eens met opera? Ja? Dan is hier de fix:

http://bram.name/~brama/userscript_marktplaats.nl.js

Dan werken je favorieten tenminste, en sommige andere links worden ook gefixed. Ik zat me hier lang genoeg aan te ergeren dat ik het maar ben gaan oplossen ipv telkens even switchen naar firefox.

brama wijzigde dit bericht 08-10-2008 15:07 (21%)

I mentioned it once but I think I got away with it

Reg. datum: 30 juni 2001

Update gedaan naar Opera 9.6. Heb nog steeds problemen met Live Mail. Ik kan gewoonweg de functies van de checkboxen en knopjes niet gebruiken.

Ik krijg de volgende errors in developer console:
code:
1
2
Opera has modified the JavaScript on co102w.col102.mail.live.com (FireAnt.Debug.Trace tries to use arguments.callee.caller, which doesn't work in Opera (138530)
Maki...). See browser.js for details

[edit]ah bovenstaande is geen error heb ik zojuist gelezen, maar maakt deel uit van fixes voor bepaalde websites voor Opera (browser.js).

Noork wijzigde dit bericht 08-10-2008 16:45 (14%)

Opera 9.6 is hier te downloaden:

DOWNLOAD en de changelog
quote:
Opera 9.6 adds synchronization of custom searches and typed history with Opera Link, several new features in Opera Mail, a nice preview page for feeds and last but not least: improved stability and performance.
Verder is een nieuwe site, Discover Opera, die de ontzettende lijst functies toeligt.

Opera 9.6 is idd final. Tevens zijn er tutorials gelanceeerd op een nieuwe pagina genaamd Disover Opera .Ik vind deze erg geslaagd evenals de nieuwe huisstijl die op deze pagina te is
quote:
RoeAntSte schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 08:48:
Goed bezig EricJH :) Je weet meestal wel de oplossing. Erg fijn.

Ik zal overigens de startpost aanpassen zodra 9.6 uit is. Een titelfix is al aangevraagt.
De dingen die ik voorstel zijn onderdeel van een aantal basic troubleshoot tips zoals die op de Opera Community gebruikt worden. Misschien is het wel interessant om die in de startpost te zetten.

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5

Het nieuwe plaatje (rood met wit en opera 9.6 in van die mooie letters kan ik nergens vinden :(, als iemand het heeft?)

En wil je die basis troubleshout toevoegen? want de community site staat er al dacht ik.

RoeAntSte wijzigde dit bericht 08-10-2008 16:05 (27%)

Up on Cripple Creek
Reg. datum: 30 oktober 2000

Zouden hier onderaan moeten staan: http://my.opera.com/community/opera/buttons/. Maar ze zijn er helaas nog niet..

http://my.opera.com/chooseopera/blog/opera-9-6

GeekK wijzigde dit bericht 08-10-2008 16:29 (72%)

Pauwtomaat - Geautomatiseerde interviews met Jeroen Pauw! | NPS Output Webradio :: Playlist

Ze staan nu eindelijk bij de buttons. Ik had daar gister ook al gekeken. hop, de startpost is updaten? :D

edit:zo gedaan

RoeAntSte wijzigde dit bericht 08-10-2008 16:54 (7%)

Reg. datum: 29 augustus 2004

Hmm, RC2 had 2 punten meer in de acid3 test (86 tegen 84)...

En de html anchors reageerd vreemd in got: naast verticaal scrollen, scrolt hij ook een beetje horizontaal (en hoe smaller de window, hoe verder hij absoluut scrollt..)

quote:
RoeAntSte schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:04:En wil je die basis troubleshout toevoegen? want de community site staat er al dacht ik.
De bascis staan niet als een sticky post daar vandaar mijn voorstel. Aangezien de topicstarts erg compact met veel links dan stel ik voor om de tips van Operafan2006 in de TS op te nemen: http://my.opera.com/opera...-with-opera-some-basic-th . En eventueel de zeer uitgebreide FAQ van Tamil: http://my.opera.com/Tamil/blog/opera-faq (zeer lang en kan wat intimiderend zijn voor de onervaren gebruiker).

EricJH wijzigde dit bericht 14-10-2008 16:39 (14%)
Reden: Typefout hersteld

ach, acid3 is niet zo belangrijk als bijv. 2. Het is echt gemaakt om de browsers erop te laten falen. Maar deze 'stable' zal snel vervangen worden, denk ik. Veel bugs zijn erin geslopen. Zie bijv. de reacties op de release.

@Eric, is het zo een mooie startpost? ^^

RoeAntSte wijzigde dit bericht 08-10-2008 17:35 (8%)

Ik heb nog een mogelijke aanvulling voor de troubleshooter in de topicstart. Als stap voor de clean install kun je nog de profile reset toevoegen: http://my.opera.com/neeraj_deshmukh/blog/show.dml/319153 .

Reg. datum: 24 juli 2000

Kan je in Opera ook de volgorde van de baken bovenaan aanpassen?

Nu is het (van boven naar onder); menu, tab en adres bar. Ik kan nergens een optie vinden om het te veranderen, ook slepen tijdens "customize" werkt niet.

Reg. datum: 29 augustus 2004

quote:
grizzlybeer schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:51:
Kan je in Opera ook de volgorde van de baken bovenaan aanpassen?

Nu is het (van boven naar onder); menu, tab en adres bar. Ik kan nergens een optie vinden om het te veranderen, ook slepen tijdens "customize" werkt niet.
Nee, maar ja. De tabblad kan ook in een andere bar dan de tabblad-bar. Sleep de knoppen van een bar naar een niet gebruikte onderliggende bar (navigatiebar bv, gebruik de optie om niet gebruikte werkbalken weer te geven), zet die op display: top, en de oude tabbar op off.

disheaver wijzigde dit bericht 13-10-2008 12:14 (3%)

In aanvulling op de beschrijving van disheaver kun je dit ook in een Flash filmpje bekijken: http://nontroppo.org/-/media/mainbar.htm .

Even een leuk plaatje tussendoor:

http://operawatch.com/wp-content/uploads/2008/10/typical-browser-users.png

:D

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 22 23 24 25 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: