Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ook al Bezet
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 00:07
quote:
DevilsProphet schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:55:
[...]

Nog een andere optie is bij elke refresh of verandering van het beeld telkens weer naar dat anker gaan, of zou dat teveel werk zijn? Mij lijkt het niet, maar wat weet ik er nu van? :p
Is een keer een draadje over geweest op het Opera forum, iemand heeft toen een stukje UserJS gemaakt dat dat zou moeten doen maar het bleek niet echt goed te werken, het scherm bleef toch heen- en weer springen.

ExtendOpera.org; voor wie Opera uit wil breiden (UserJS, CSS en meer)

• GeekK
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:59

GeekK

Rag Mama Rag

Beta testers wanted - voor "web services", niet Opera producten.
quote:
Help Opera test Web services by applying for a membership to the beta testers group today!

You will be exposed and get exclusive access to some of the latest and newest online Web services the Opera team is working on. You can make an impact today with feedback, suggestions and ideas on new and upcoming services.

We only have a limited amount of memberships pending, so hurry up and apply today!

GeekK wijzigde deze reactie 12-05-2009 18:20 (9%)

Pauwtomaat - Geautomatiseerde interviews met Jeroen Pauw! | Het grote Opera Internet Suite topic

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 29-07 10:12
Ben al een hele tijd aan het zoeken naar een widget waarmee ik snel foto's op PhotoBucket kan zetten. Iemand een idee of een dergelijke widget / plug-in / add-on bestaat?

FireFox heeft namelijk wel zo'n handige add-on.

• tweak_dude
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 29-07 16:49
Sinds kort werkt de Google search niet goed meer in Opera 9.64. Ik kan de zoekterm niet meer bevestigen door enter. Ik moet op de search knop drukken :/
Nog iemand die hier last van heeft?

Edit: Dat boxje op de webpagina zelf. Shortcut "g zoekterm" gebruik ik ook maar niet als ik de zoekterm aanpas.
Het lijkt trouwens iets te maken te hebben met de suggestions. In Chrome krijg ik deze niet en daar werkt de zoekbox wel normaal.

Edit2: Google suggest uitschakelen did the trick.

tweak_dude wijzigde deze reactie 21-05-2009 15:48 (44%)

• DevilsProphet
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18:40

DevilsProphet

stop playing ethnic tunes

Bedoel je dat kleine textboxje dat in de GUI geïntegreerd zit? Persoonlijk gebruik ik dat niet en gooi ik het er meteen uit, ik zoek wel via de URL-balk door te typen: g <zoektermen>.

Taal; een gids voor dummies -- Webstek: How to force YouTube to use Expanded View by default (and even larger)

• Ken.
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 29-07 11:23

Ken.

Ik ben hooggeleid, G!

Hier werkt elk Google invoerveld gewoon zoals het hoort met 9.64.
Dus ook met zoektermsuggesties en alles, en gewoon met enter.

Heb de laatste tijd wel veel crashes (voornamelijk bij sites met flash video's) en krijg dan deze error:
http://www.imgdump.com/img/Opera%20Error%20DummyWindowless.jpg

Via Google kom ik niet bij een oplossing.. Iemand een idee ?

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

quote:
tweak_dude schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 14:45:
Sinds kort werkt de Google search niet goed meer in Opera 9.64. Ik kan de zoekterm niet meer bevestigen door enter. Ik moet op de search knop drukken :/
Nog iemand die hier last van heeft?

Edit: Dat boxje op de webpagina zelf. Shortcut "g zoekterm" gebruik ik ook maar niet als ik de zoekterm aanpas.
Het lijkt trouwens iets te maken te hebben met de suggestions. In Chrome krijg ik deze niet en daar werkt de zoekbox wel normaal.
Opera Forums: Hitting "Enter" in the google search box produces no response
quote:
Turning the query suggestion feature off in Google preferences, everything works fine again.
Hier onderaan.

Bug is ingediend (zie genoemd draadje). Met Opera 10a geen last van trouwens.

Pauwtomaat - Geautomatiseerde interviews met Jeroen Pauw! | Het grote Opera Internet Suite topic

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

• RoeAntSte
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18-09-2013
die skin is vreselijk. Verder is het natuurlijk wel leuk :D Maar totdat de 9.5 skin instelbaar is, ga ik niet over :)

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Ik zal hem zelf niet gebruiken, maar ik vind de skin niet echt vreselijk. Alleen het zwarte van de tab-balk.

De Opera 9.5 skin kun je toch gewoon apart zetten en terugkopiëren naar je v10-installatie?

GeekK wijzigde deze reactie 27-05-2009 20:40 (30%)

• RoeAntSte
  • Laatst online: 18-09-2013
Mwah, de ruimte tussen de tabs en de nieuwe icoontjes. En de kleur. Haha

Maar dat is wel een goede. Zal eens kijken.

• Amplified
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 24-09-2012

Amplified

Developed to Inspire

hij is nu ook in de beta status, dus uit de alpha.

zelf heb ik een safari gevoel bij de nieuwe skin. sommige dingen zijn mooi, maar de tabs vind ik niet zo top...

EOS 450D | 18-55 | 55-250 | 28 | 50 | 70-200 | panagor macro converter | 2x zoom converter | WP member

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21:38

EDIT

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Ik vind dat standaard icoontje van een HTML pagina (als een site geen favicon heeft) echt vreselijk. Voor de rest wel OK.

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

@bovenste 3: hij is zeker nog niet final...
quote:
What you see here is neither complete nor final, and there will be more iterations before the final release. Some elements will still look like the current skin!... Please post your skin feedback in this forum thread.
Feedback for the new Opera 10 skin
quote:
Please bear in mind that the skin is work in progress, so there is still a lot of work to do. The skin could change a lot before the final release. The skin should only be tested with a default setup for now. It has not been optimized for alternative placement of toolbars and panels.

The new tab button is a placeholder
:> ;)

GeekK wijzigde deze reactie 27-05-2009 23:02 (21%)

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:06
quote:
Amplified schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:37:
hij is nu ook in de beta status, dus uit de alpha.
Nope, hij is niet uit beta, al lijkt het van wel :P Als ie uit beta was, stond het er wel, in de blogpost word steeds gesproken over snapshot (de titel) en "meer duidelijkheid in de beta" terwijl opera:about wel beta aangeeft, en in de installer schijnt ook beta te vermelden (heb hem nog alleen onder linux draaien, vanuit rpm, dus wat de installer onder windows zegt weet ik niet, maar schijnt beta te zijn).
De beta zal wel snel volgen, aangezien Jon Hicks het op z'n twitter over beta had "de nieuwe skin komt in beta" en zo'n soort opmerkingen, ook op twitter van opera stond dat de beta snel zou komen (voordat deze snapshot er was). Vermoed dat er dus nog ergens een (ernstige) bug is die wat nieuwe features tegenhoud waardoor ze de beta nog niet releasen.

Moet ook zeggen dat de Qt4 versie nu erg fijn werkt, anders vond ik hem altijd iets langzamer (met scrollen) dan de windows versie en had ie soms last van content tearing, maar is nu ook gewoon lekker snel. Alleen herkent hij nu Qt niet goed, daardoor geeft ie aan dat ik Qt 4.2.2 gebruik, terwijl ik 4.5 heb, ook werken de menu's niet (zijn gewoon xorg stijl, niet zoals Qt ze heeft) maar dat zal dan wel te maken hebben met het verkeerd herkennen van Qt

• RobertMe
quote:
GeekK schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 23:00:
@bovenste 3: hij is zeker nog niet final...

[...]

Feedback for the new Opera 10 skin

[...]

:> ;)
Er moet nog een grote verandering komen in de GUI
quote:
@experttease sans new features. One in particular is an integral part of the UI though, and the main reason for the skin refresh
Bron

Edit:
En natuurlijk dit uit de blogpost:
quote:
This build doesn't include the new features in Opera 10, so one of the reasons for the revised skin isn't there. All we be clear when the beta comes out!

RobertMe wijzigde deze reactie 27-05-2009 23:12 (16%)

• Card Nox
Ben al een hele tijd aan het zoeken naar een widget waarmee ik snel foto's op PhotoBucket kan zetten. Iemand een idee of een dergelijke widget / plug-in / add-on bestaat?

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:09

Hero of Time

Moderator NOS

There can be only one Legend

@card nox, je hoeft niet dubbel te posten hoor, 1x is genoeg ;).

Hebben anderen toevallig ook het probleem dat de titelbalk niet de naam aangeeft van de pagina maar de URL? Op m'n laptop heb ik het niet met de alpha, maar m'n PC heeft het weer wel. Apart, want ze hebben beide dezelfde instellingen. Het gebeurt ook regelmatig dat het een pagina achter loopt met de titel/URL in de titelbalk. Ga ik bijvoorbeeld naar Google toe, zoek ik wat en daarna naar een andere site, dan zie ik de URL van Google in de titelbalk.
Dit is btw met Opera 10 alpha (versie maakt niet echt uit, aangezien ik dit al sinds 4340 heb) op Ubuntu 9.04. Ik heb ook weinig zin om weer m'n profiel opnieuw te maken.

Spekkies | Commandline FTW

• Ook al Bezet
quote:
Hero Of Time schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:33:

Hebben anderen toevallig ook het probleem dat de titelbalk niet de naam aangeeft van de pagina maar de URL? Op m'n laptop heb ik het niet met de alpha, maar m'n PC heeft het weer wel. Apart, want ze hebben beide dezelfde instellingen. Het gebeurt ook regelmatig dat het een pagina achter loopt met de titel/URL in de titelbalk. Ga ik bijvoorbeeld naar Google toe, zoek ik wat en daarna naar een andere site, dan zie ik de URL van Google in de titelbalk.
Dit is btw met Opera 10 alpha (versie maakt niet echt uit, aangezien ik dit al sinds 4340 heb) op Ubuntu 9.04. Ik heb ook weinig zin om weer m'n profiel opnieuw te maken.
Komt me niet bekend voor kijk eens bij deze instelling opera:config#UserPrefs|ShowAddressInCaption
Die zou uit moeten staan.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

quote:
Ook al Bezet schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:10:
[...]

Komt me niet bekend voor kijk eens bij deze instelling opera:config#UserPrefs|ShowAddressInCaption
Die zou uit moeten staan.
_/-\o_ Briljant, die stond aan. Uitgezet, opgeslagen en bij nieuwe pagina's krijg ik nu tenminste weer de titel te zien. Dat was vreselijk irritant. Geen idee hoe het komt dattie aan stond.

• Card Nox
quote:
Hero Of Time schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:33:
Tja, als je geen reactie krijgt dan post ik het nog maar een keer. Niet iedereen zal de laatste x aantal post terug lezen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

quote:
Card Nox schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 01:00:
[...]

Tja, als je geen reactie krijgt dan post ik het nog maar een keer. Niet iedereen zal de laatste x aantal post terug lezen.
Ik iig wel. En als er iemand een antwoord dan zou hebben, zou hij/zij dat ook wel geven. Heb je al op Google gezocht? Opera forums?

• Card Nox
Ja, helaas allemaal tevergeefs. Het is dat ik zelf geen flauw idee heb hoe ik zoiets kan maken :(

• quartex
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 25-07 12:26

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

quote:
Card Nox schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:03:

Moet het echt photobucket zijn?
Je kan natuurlijk ook gewoon Picasa gebruiken..

Maar er zijn natuurlijk ook Greasemonkey scripts voor Photobucket.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

• Ook al Bezet
Dames en heren,

De beta is eindelijke gearriveerd.
Op opensuse loopt hij in elk geval heel soepel.

Hier geeft Hicksdesign trouwens wat meer informatie over Opera's nieuwe huidje.

• Vanitas
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 29-07 15:12
Ziet er erg netjes uit onder Windows :D Vanavond ook maar eens onder OS X proberen als ik thuis ben.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• Stereotomy
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online
Ha, Opera 10 beta 1, we zaten er al op te wachten.

Opera 9 heeft serieuze problemen met javascript sites, zoals eBay. Supertraag. Ik hoop dat Opera 10 dat oplost.

Alors.

• Ken.
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 29-07 11:23

Ken.

Ik ben hooggeleid, G!

Tot nu toe erg ok. De alpha heb ik al snel gelaten voor wat het was ivm Flash issues, maar tot nu toe doet alles het prima (en soms zelfs beter dan 9.64). Lang op gewacht wel ! :)

• EricJH
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 03:33
quote:
Stereotomy schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:48:
Ha, Opera 10 beta 1, we zaten er al op te wachten.

Opera 9 heeft serieuze problemen met javascript sites, zoals eBay. Supertraag. Ik hoop dat Opera 10 dat oplost.
Uit de change logs:
quote:
Opera regular expression engine (Improved)

Opera 10 Beta 1 has an improved and faster regular expression engine that uses a stack-based bytecode instruction set. This type of instruction set is based around a stack of values, where most instructions "pop" input operands from the value stack, process them, and "push" the result back onto the value stack. Some instructions simply push values onto the value stack, and others rearrange the values on the stack. This results in compact bytecode programs with code that is easily generated. It is a typical backtracking regular expression engine, but does some tricks to avoid redundant backtracking. These usually avoid the severe performance issues a backtracking regular expression engine can have on specific regular expressions.
Dit gaat misschien (ook) over de Javascript engine. Het verhaal lijkt wel wat op het volgende verhaal over de Javascript engine waaraan hard gewerkt wordt. Codenaam is Carakan: http://my.opera.com/core/blog/2009/02/04/carakan .

Kan iemand mij vertellen of bovenstaande dingen verband houden? Ik ben geen programmeur edoch een immer geïnteresseerde gebruiker.

• RobertMe
Carakan gaat waarschijlijk 10 nooit halen en word iets voor het post 10 tijdperk (of 10.5 of zo, maar in ieder geval niet 10.0)

Vega is ook wel leuk, kun je deze trucjes mee uit halen :P Vooral dat eerste filmpje is grappig, in-game een browser draaien. Maar helaas zal vega ook nog niet in 10(.0) zitten.

• AVL
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22-06 18:59

AVL

OHMSS

quote:
EricJH schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:48:
[...]
Uit de change logs:
[...]
Dit gaat misschien (ook) over de Javascript engine. Het verhaal lijkt wel wat op het volgende verhaal over de Javascript engine waaraan hard gewerkt wordt. Codenaam is Carakan: http://my.opera.com/core/blog/2009/02/04/carakan .

Kan iemand mij vertellen of bovenstaande dingen verband houden? Ik ben geen programmeur edoch een immer geïnteresseerde gebruiker.
De engine voor reguliere expressies is een klein gedeelte van wat nodig is voor het draaien van Javascript. Dat gedeelte is sneller geworden in Opera 10. Carakan is een algehele vernieuwing van hoe onze javascript engine werkt, en is dus een veel ingrijpendere verandering.

AVL wijzigde deze reactie 04-06-2009 21:42 (19%)

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• Ook al Bezet
Ik zit momenteel voor een paar weken in het buitenland op een adres waar het internet tamelijk traag is. Zo traag dat surfen nauwlijks dragelijk is. Met turbo daarentegen... :D
Een fantastische vinding, ik hoop dat ze dit financieel kunnen bolwerken.

• EricJH
quote:
AVL schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:40:
[...]

De engine voor reguliere expressies is een klein gedeelte van wat nodig is voor het draaien van Javascript. Dat gedeelte is sneller geworden in Opera 10. Carakan is een algehele vernieuwing van hoe onze javascript engine werkt, en is dus een veel ingrijpendere verandering.
De grote veranderikng is het introduceren van Just In Time complilation?

• Skoezie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 27-07 13:11
Paar keer de alpha's geprobeerd van versie 10, maar toen toch vrij snel weer terug gegaan naar 9.6 ivm instabiliteit en vage shit. Nu Beta van versie 10 en die draait wel als een zonnetje. Vind de nieuwe skin ook geweldig. Heerlijke browser :)

Steun me in de strijd tegen NF | MTB Assen

• RobertMe
quote:
EricJH schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:27:
[...]
De grote veranderikng is het introduceren van Just In Time complilation?
Volgensmij is het meer dan alleen JIT. Dacht dat in het artikel stond dat JIT alleen werd toegepast als het nodig was (functie word geregeld aangeroepen of zo), de hele structuur ging ook veranderen, wat de performance ten goede zou moeten komen. Met structuur bedoel ik dan hoe ze bijhouden welke variabelen er zijn e.d..

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

quote:
tweak_dude schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 14:45:
[...]

Edit2: Google suggest uitschakelen did the trick.
Google.com to Work on Opera (Soon)

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

http://www.favbrowser.com/wp-content/uploads/2009/06/opera.gif

[Source-code van pagina:]

- We start our little story with the invention of the modern day computer.
Over the years, the computers grew in numbers, and the next natural step in the evolution was to connect them together. To share things.
But as these little networks grew, some computers gained more power than the rest and called themselves servers ...

Twitter (Hicksdesign):

- We are! We've put the internet on a USB stick so that you can always have a connection wherever you are!

:? :/

• Johnny
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17:28

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb nu Opera 10 beta geinstalleerd, maar de instellingen (favorieten, wachtwoorden) uit de vorige versie (9.54 geloof ik) zijn niet overgenomen, is er een mogelijkheid om die ook in versie 10 te gebruiken?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Stereotomy
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online
Kun je je favorieten niet syncen met Opera Link?

Alors.

• DevilsProphet

DevilsProphet

quote:
Johnny schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 23:03:
Ik heb nu Opera 10 beta geinstalleerd, maar de instellingen (favorieten, wachtwoorden) uit de vorige versie (9.54 geloof ik) zijn niet overgenomen, is er een mogelijkheid om die ook in versie 10 te gebruiken?
Als je dat in Windows hebt gedaan, is het volgens mijn ervaring zo dat 10 beta naast de bestaande 9.xx installatie wordt geïnstalleerd, en dat er dus inderdaad niks is overgenomen. Ik weet niet hoe je de 9.xx installatie kan "upgraden" (dat is wat jij verwacht, veronderstel ik), wat wèl ging met voorgaande 10 alfa installatiebestanden, dat moet je maar eens opzoeken op het internet.

Taal; een gids voor dummies -- Webstek: How to force YouTube to use Expanded View by default (and even larger)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

Mogelijk andere naam gekregen. Ik geloof dat de bookmarks eerst opera6.adr was, is nu opera.adr. Inporteren of hernoemen moet het doen. Wachtwoorden moeten wel gewoon werken, wand.dat is gelijk gebleven. Zelf niet getest overigens, ben mijn wand.dat opnieuw aan het vullen.

• brommer
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 10-07 16:58
quote:
Choose Opera Blog: We will reinvent the Web
Het web heruitvinden zullen ze wel niet doen vermoed ik maar ik ben wel onder de indruk van de visuele tabs in Opera 10 beta. Ik dacht dat het maar een lullige feature was, zoals bvb de widgets die ik nooit gebruik, maar na een week te werken met visuele tabs kan ik alleen maar zeggen dat dit absoluut fantastisch is. Door het visuele aspect vind je in een oogopslag de tab die je nodig hebt. Op deze manier surfen kan met minder hersensellen!

• Ook al Bezet
quote:
brommer schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:06:
[...]Op deze manier surfen kan met minder hersensellen!
Is dat een reden om je taalgebruik te laten versloffen?
;)

• EDIT

EDIT

http://unite.opera.com/

Ze hebben een webserver in de browser geïntegreerd :D

• quartex

quartex

quote:
EDIT schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:52:
http://unite.opera.com/

Ze hebben een webserver in de browser geïntegreerd :D
Prachtig!

Scheelt weer 5 euro per maand aan onnodige webserver kosten.
Alleen jammer dat er in deze versie nog geen php word ondersteund.

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

spellingnazi

Mij lijkt het vrij lullig, een webserver in je browser (wie gaat er nu een opera webserver draaien?). De manier waarop ze het willen gebruiken ziet er echter wel leuk uit. Vooral de fridge is best origineel :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett. -- twitch.tv

• quartex

quartex

quote:
Boeboe schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:28:
Mij lijkt het vrij lullig, een webserver in je browser (wie gaat er nu een opera webserver draaien?). De manier waarop ze het willen gebruiken ziet er echter wel leuk uit. Vooral de fridge is best origineel :)
Hoezo niet?
Computer staat 24/7 aan..

Ik zie geen verschil.

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

spellingnazi

quote:
Computer staat 24/7 aan..
Wat heeft dat dan te maken met je keuze van webserver software :?
Het gaat bij opera om de toepassingen en gebruikersgemak. Voor hosting van sites kan je echt wel beter andere software gebruiken. Iets dat op zijn minst scripting ondersteunt :z

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett. -- twitch.tv

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

Ze hebben nu al een tijdje auto-update voor snapshots, maar ik krijg maar geen melding van een nieuwe versie. Dat zou hij moeten checken bij het starten, en zelfs als ik 'm handmatig laat zoeken blijftie zeggen dat ik de laatste versie gebruik. Zou dat komen omdat ik de Qt4 build gebruik op Linux? En ja, ik heb de download all snapshosts optie aan staan. Anderen met hetzelfde probleem?

Edit:
Twee redenen waarom ik geen nieuwe update melding krijg. Eerste is dat er geen Qt4 build nog is, vreselijk irritant, wanneer gaan ze die eens voorrang geven.
Tweede is dit, wat ik in de comments zag.
quote:
auto-update does not work?

Because it's a Labs release, not a snaphost. However it's confusing because it's mentioned on the snapshot blog. Also make sure you have download all snaphosts enabled in prefs.
Btw, grrr, waarom kan je niet quoten in een quote blok :(. Dat het standaard naar [...] gaat, ok, maar sta het wel gewoon toe. Zal wel by design zo wezen om fouten tegen te gaan ofzo.

Hero of Time wijzigde deze reactie 16-06-2009 17:02 (44%)

• Ook al Bezet
quote:
Boeboe schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:50:
[...]
Het gaat bij opera om de toepassingen en gebruikersgemak. Voor hosting van sites kan je echt wel beter andere software gebruiken. Iets dat op zijn minst scripting ondersteunt :z
Natuurlijk. Maar dit is ook niet echt bedoeld voor de tweakert met een eigen mailserver.
Voor buurman Henk die wat bestandjes wil delen zonder veel moeite te doen is het dan wel weer heel handig.

• quartex

quartex

quote:
Ook al Bezet schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:06:
[...]

Natuurlijk. Maar dit is ook niet echt bedoeld voor de tweakert met een eigen mailserver.
Voor buurman Henk die wat bestandjes wil delen zonder veel moeite te doen is het dan wel weer heel handig.
Precies.

• Exitium
  • Laatst online: 19-07 19:29
Ik heb vorige week een redelijke crash van Opera gehad. Gevolg is dat ik regelmatig de volgende melding krijg als ik een website wil bezoeken. Ik heb de opties al door zitten bladeren en Google lastig gevallen, maar kom niets tegen. Weet iemand hoe ik deze meldingen uit kan zetten?

http://xs940.xs.to/xs940/09266/screen500.jpg

SWTOR: Vidale (Jedi Sage, Oasis, Hydian Way)

• oscardt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 24-07 12:35
Klik op het tabblad beveiliging en dan vervolgens op "blijf deze waarschuwingen negeren" of iets van gelijke strekking. Mijn opera staat op engels dus ik ken de nederlandse vertaling niet.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

Tab beveiliging, onderaan staat "Remember choice for later visits", oftewel, "onthoud mijn keus voor de volgende keer". Iets in de strekking.
Ik heb er zelf ook nog een probleem mee, hij onthoud het niet. Zo vreselijk irritant, want mijn schoolproject gebruikt certificaten, net als de mailserver, en beide blijft maar zeuren erover zodra Opera opnieuw gestart is. Het was eerst dat het permanent werd opgeslagen, nu per run sessie.

Hebben anderen trouwens ook dat Opera spontaan pagina's niet meer laadt en alle invoer op andere pagina's negeert? Ik had het net weer, ben een bericht aan het typen, ga naar een andere tab toe, kom terug om verder te typen en helemaal niets meer. Kon het niet selecteren, kon niet verder typen, toetsenbord sneltoetsen werkten niet meer, klikken op links deed ook niets en openen in een nieuwe tab liet een witte pagina zien zonder voortgangsbalk of wat dan ook. Ik moet Opera dan via kill -9 sluiten, want gewoon via de sluitknop lukte het ook niet, venster ging wel weg, maar de tray icon bleef staan. Geen idee wat dit veroorzaakt.
Laatste alpha btw (4458), Qt4 build op XUbuntu 9.04.

• Dadona
  • Laatst online: 23:55
Ik zou eerst upgraden naar de nieuwste versie. (Zelf draai ik 10.00 Beta 2, build 1615)

De CSL/OT kroeg ! || Een interface voor ZFSonLinux in Python - Wie helpt mee?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

quote:
Dadona schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:15:
Ik zou eerst upgraden naar de nieuwste versie. (Zelf draai ik 10.00 Beta 2, build 1615)
Ik heb het in elke build tot nu toe gehad, dus ik denk niet dat een upgrade het probleem oplost. Het is jammer dat ik het niet consistent kan herproduceren, want dat kon ik tenminste een bug report maken. Nu zou het zelfs aan Compiz kunnen liggen. Ik heb zelfs gewoon dagen dat het goed gaat, en dan opeens 3x op een dag.

Enne, Windows != Linux. Mocht je het nog niet door hebben ;). Ik draai dus niet de Windows versie, anders had ik wel een ander build nummer dan 4458. Ja, het is nogal verwarrend dat die dingen niet gelijk lopen.

• Chilly_Willy
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:20
quote:
Hero Of Time schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:06:
...

Hebben anderen trouwens ook dat Opera spontaan pagina's niet meer laadt en alle invoer op andere pagina's negeert? Ik had het net weer, ben een bericht aan het typen, ga naar een andere tab toe, kom terug om verder te typen en helemaal niets meer. Kon het niet selecteren, kon niet verder typen, toetsenbord sneltoetsen werkten niet meer, klikken op links deed ook niets en openen in een nieuwe tab liet een witte pagina zien zonder voortgangsbalk of wat dan ook. Ik moet Opera dan via kill -9 sluiten, want gewoon via de sluitknop lukte het ook niet, venster ging wel weg, maar de tray icon bleef staan. Geen idee wat dit veroorzaakt.
Laatste alpha btw (4458), Qt4 build op XUbuntu 9.04.
Ik heb dit ook wel eens gehad, maar niet zo frequent als jij. Maak anders een een backup van je ~/.opera directory en verwijder die (of hernoem) en doe een "sudo aptitude purge opera" en installeer de laatste versie opnieuw. Mocht het dan niet meer voorkomen zou ik bestanden als je wand.dat etc uit je .opera backup terugplaatsen om te kijken of het nog steeds blijft werken.

Coïtus ergo sum

• Dadona
  • Laatst online: 23:55
quote:
Hero Of Time schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:00:
[...]Enne, Windows != Linux. Mocht je het nog niet door hebben ;). Ik draai dus niet de Windows versie, anders had ik wel een ander build nummer dan 4458. Ja, het is nogal verwarrend dat die dingen niet gelijk lopen.
Build zal niet gelijk lopen, maar jij werkt nog met een Alpha en ik met een Beta. Of is er voor Linux nog geen Beta uitgekomen?

De CSL/OT kroeg ! || Een interface voor ZFSonLinux in Python - Wie helpt mee?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

Op de website van Opera staat dat Beta 1 de laaste public review is. Maar bij opera:about staat er wel dit:
quote:
Version 10.00 Beta 2
Build 4458
Dus tja, zal wel beta 2 zijn he? Zelfs Windows heeft nog geen officiële beta 2.

Edit:
Owja, net weer gehad dat hij niet meer reageerde. Flash plugin deed het nog wel, maar dat was dan ook alles.

Hero of Time wijzigde deze reactie 02-07-2009 13:19 (20%)

• RobertMe
Build 4458 is de nieuwste snapshot, van afgelopen maandag (en nee, het is nog niet de beta, anders stond ie ook wel als beta zijnde vermeld op het blog)

Zelf draai ik ook de Qt4 versie (32 bit op opensuse met Qt 4.5.2) en heb geen problemen ermee, behalve soms eens een freeze (meestal met flash, maar zonder flash gebeurd het ook we eens), maar dat gebeurd bij andere Qt app's ook wel eens (inclusief KDE en dan meestal plasma).

Ik zou in eerste instantie kijken wat het verwijderen van opera, dan het verwijderen (of hernoemen) van de profile map (~/.opera zoals gezegd) en opnieuw installeren doet.

En de spellchecker werkt die wel? Misschien is daar wat raars mee aan de hand aangezien je aangeeft dat het alleen bij tekstvakken gebeurd.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

quote:
En de spellchecker werkt die wel? Misschien is daar wat raars mee aan de hand aangezien je aangeeft dat het alleen bij tekstvakken gebeurd.
Het gebeurt niet alleen bij tekstvakken, het probleem is juist als het optreedt, die dingen ook niet meer reageren. Ik kan wel tabs wisselen en sluiten via de sluitknop, maar ctrl+w bijvoorbeeld doet het niet meer. Ook een rechtermuisknop op de pagina werkt vaak niet niet, vernieuwen doetie niet en noem maar op. De volledige staat van het programma is bevroren, maar je kan nog wel tabs wisselen en scrollen (met de scrollbalken, muiswiel doet het ook al niet).

Ik zal eens met een nieuw profiel proberen, maar heb er eigenlijk helemaal geen zin in ivm m'n mail ed. Ik heb het in de 4 uur uptime nu al 3x gehad. Na de eerste duurde het niet lang voor ik de tweede en derde had, nu draait het weer redelijk. Ik krijg bijna het idee dat het aan flash ligt, maar dat kan ook weer niet, want bij de eerste keer ging ik enkel van de tweakers meuktracker naar een mailtje toe en weer terug, geen flash aan te pas.

• Exitium
  • Laatst online: 19-07 19:29
quote:
oscardt schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:39:
Klik op het tabblad beveiliging en dan vervolgens op "blijf deze waarschuwingen negeren" of iets van gelijke strekking. Mijn opera staat op engels dus ik ken de nederlandse vertaling niet.
Mja, zover was ik al, maar vroeg me af of ik de hele melding uit kon schakelen. Voor de crash kreeg ik ze namelijk nooit. :)

SWTOR: Vidale (Jedi Sage, Oasis, Hydian Way)

• brommer
Nu we toch over bugs bezig zijn, heeft iemand hier last van bij Opera 10 beta:

http://i44.tinypic.com/nlcwwg.png

De fonts zijn precies dooreen gesmeten. Dit gebeurt enkel als ik terugkeer naar een tab, nooit van bij het begin. Verversen van de pagina lost het probleem direct op. Zoals Hero Of Time kan ik ook deze foutmelding niet reproduceren omdat ik geen duidelijke oorzaak vind wanneer en waar het gebeurt. Het komt meer voor bij Gmail denk ik.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

brommer, dat heb ik ook wel eens. Als ik dan m'n muis er boven houd, gaat de tekst scrollen. Het staat dan bij mij vreemd uitgelijnd en zodra ik de knop gebruik, of de pagina vernieuw, is het opgelost. Uiterst merkwaardig.

• EricJH
Opera 10 beta 2 is gesignaleerd op de ftp site: ftp://ftp.opera.com/pub/opera/ . Het heeft build nummer 1642.

Opvallend is dat Unite niet actief is. Het is waarschijnlijk nog steeds te buggy voor een officiële beta release.

EricJH wijzigde deze reactie 16-07-2009 00:42 (30%)

• EDIT

EDIT

Inmiddels is deze uitgerold als update. Gelukkig zijn die knalrode errorpagina's vervangen door een zakelijk grijs, wat er prima uit ziet IMHO.

• RobertMe
De beta bevat inderdaad niet Unite, er is ook een nieuwe snapshot uit, beta2+Unite, deze is hier te vinden. Daar staat ook uitgelegd dat het de beta2+Unite is, en beta2 niet Unite bevat, omdat die nog niet stable genoeg word bevonden.

• RobertMe
Volgensmij heb ik een nog niet aangekondigde nieuwe feature gevonden :*) Eens kijken wat de reacties worden op het blog :P

• Ook al Bezet
quote:
RobertMe schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:34:
Volgensmij heb ik een nog niet aangekondigde nieuwe feature gevonden :*) Eens kijken wat de reacties worden op het blog :P
Heb je niet gewoon per ongeluk "show extnder menu" aan gezet? Dat zit al jaren in Opera.

• RobertMe
quote:
Ook al Bezet schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:39:
[...]

Heb je niet gewoon per ongeluk "show extnder menu" aan gezet? Dat zit al jaren in Opera.
Hmm, ja, dat was uhm, dan is die spontaan aan gegaan, ik kan me in ieder geval niet herinneren dat ik die heb aan gezet.

• Ook al Bezet
quote:
RobertMe schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:49:
[...]

Hmm, ja, dat was uhm, dan is die spontaan aan gegaan, ik kan me in ieder geval niet herinneren dat ik die heb aan gezet.
ach ja... betasoftware heh. Dan krijg je dat soort verrassingen wel eens.

• Oguz286
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14-07 22:39

Oguz286

Neko Miko Reimu ai shiteru!

Ik heb vandaag voor het eerst gebruik gemaakt van de irc-client in Opera en hoewel hij prima voldoet (ik ben geen pro gebruiker) heb ik een bug gevonden die blijkbaar al langer in Opera zit -_- Als ik bij de irc server op mijn universiteit ong. 5 minuten idle ben, dan disconnect hij. Op het forum was er iemand die zei dat je je status op /away moet zetten en dat het dan wel werkte maar ook dat werkt niet helaas. Iemand anders hetzelfde probleem (met een oplossing)?

The Grandmaster! - Last.fm - Motor te koop!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

Oguz: Zelfde probleem gehad, gebruik 't ook niet meer als IRC client, tenzij het voor eventjes is.

RobertMe: Klik eerst eens met de rechtermuisknop op een normaal deel van de pagina, en voer daarna de gesture uit. Dan zal je zien dat het wel gewoon werkt. Een zelfde soort 'feature' kan je krijgen als je een knop of link hebt die je tab zou moeten sluiten (javascript:self.close() oid) en eerst een gesture hebt uitgevoerd, maar gecanceld via de linkermuisknop. De script werkt dan niet. Een keer rechts klikken laat 't weer werken.

• RobertMe
quote:
Hero Of Time schreef op Thursday 16 July 2009 @ 22:44:
RobertMe: Klik eerst eens met de rechtermuisknop op een normaal deel van de pagina, en voer daarna de gesture uit. Dan zal je zien dat het wel gewoon werkt. Een zelfde soort 'feature' kan je krijgen als je een knop of link hebt die je tab zou moeten sluiten (javascript:self.close() oid) en eerst een gesture hebt uitgevoerd, maar gecanceld via de linkermuisknop. De script werkt dan niet. Een keer rechts klikken laat 't weer werken.
Het is nu gemeld en is al gevraagd welke flash e.d., dus eens kijken wat het word :) Als ik het nu doe krijg ik gewoon rechtsklik menu, de gesture dan nog eens doen werkt gewoon. Vind het alleen redelijk irritant, als ze het oplossen is dus natuurlijk erg mooi.

• Upquark
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 26-07 22:17
Kwam er net achter dat Hyves in mindere andere browsers een soort van statusbalk onderin heeft met een knop waarmee je een soort van MSN-achtige popup tevoorschijn kunt halen. Nu staat Hyves niet bepaald bekend om z'n mooie code, maar desondanks: is hier wat voor te verzinnen? Iemand die een mooie UserJS heeft gemaakt o.i.d.?

Psalmen @ YouTube

• DevilsProphet

DevilsProphet

Ooit al geprobeerd om te spelen met user agent spoofing van Opera om te zorgen dat Hyves zijn volledige repertoire tentoonstelt?

• Upquark
Mja, zonder masking zie je die balk überhaupt niet. Met 'Mask as Internet Explorer/Firefox' dus wel, alleen heeft het klikken op die knop dus geen zin.

Psalmen @ YouTube

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

quote:
Hero Of Time schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:44:
Oguz: Zelfde probleem gehad, gebruik 't ook niet meer als IRC client, tenzij het voor eventjes is.
Er loopt een draadje over in de Opera forums: Chat Disconnecting After 5 Minutes.
Draadje bevat ook een voorlopige workaround (status op Away zetten. Lijkt erop dat dat de client bij status op Online na 5 min idle bij sommige servers disconnect.)

Welke Opera versie gebruiken jullie?

Heb er zelf geen last van; gebruik zelf eigenlijk voornamelijk het irc://irc.opera.com/trivia kanaal. Die werkt goed. Ook bij tweakers/got irc nooit problemen gehad.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

Ik gebruik nu XChat voor IRC, werkt een stuk lekkerder op Linux dan Opera, al heb je geen grafisch smileys :P. Laatste keer dat ik de IRC client van Opera gebruikte was voor PulseAudio problemen, welke na een half uur ofzo opgelost waren.

Ik heb helaas nog steeds last van de random 'standstills', dat Opera nergens meer op reageert, geen nieuwe pagina's meer laadt etc. Zelfs een schoon profiel mocht niet baten. Het gebeurt wel iets sneller merk ik als ik een URL kopieer, of een URL wil pasten in de adresbalk.

• Upquark
Nog even over die Hyves-statusbalk: met de nieuwste beta2 werkt het wel ineens. Problem solved dus. :)

Psalmen @ YouTube

• RobertMe
Het is weer zover, Opera heeft ons weer huiswerk bezorgt: http://my.opera.com/deskt...napshot-new-possibilities

• brommer
Nieuw sinds beta 2 is een pijltje http://i31.tinypic.com/27zf2bl.jpg dat verschijnt wanneer de breedte van het venster gevuld is met tabs. Ik had het vroegere gedrag een stuk liever: namelijk verkleinen van de tabs, zodat er veel meer op het scherm passen. Weet iemand de oplossing om het oude gedrag terug te krijgen?

• Ook al Bezet
quote:
brommer schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:58:
Nieuw sinds beta 2 is een pijltje [afbeelding] dat verschijnt wanneer de breedte van het venster gevuld is met tabs. Ik had het vroegere gedrag een stuk liever: namelijk verkleinen van de tabs, zodat er veel meer op het scherm passen. Weet iemand de oplossing om het oude gedrag terug te krijgen?
Vreemd, je bent al de tweede in dit draadje bij wie dat gedrag vanzelf is aangegaan (Die optie bestaat trouwens al jaren)
Uitzetten is makkelijk, klik met rechts ergens op de tabbalk en ga naar customise->appearance en zet wrapping op "no wrapping".

• brommer
Bedankt! Ik gebruik al jaren intensief deze browser maar begreep nooit waarvoor die 'wrapping' ('omloop' in het Nederlands) diende. Zo blijf je toch functionaliteit ontdekken in deze prachtige browser. Ik ga ook eens spelen met de optie om een nieuwe regel met tabs te maken wanneer het venster gevuld is.

• RobertMe
http://my.opera.com/deskt...-opera-unite-improvements

En alweer een nieuw snapshot, nu kun je ook de tab balk links of rechts plaatsen en gebruik maken van tab thumbnails

• Pimzm
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 28-07 19:58
Precies waar ik op hoopte. Ik vind het ideaal zo, thumbnails aan de zijkant (met een breedbeeldmonitor)

• Edgarz
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:43

Edgarz

Tweako-active since1986

Wellicht een zeer 'onnuttige' mededeling, maar heb voor het eerst sinds jaren maar weer eens Opera geïnstalleerd. Conclusie: de beta2 van versie 10 gaat als een speer. Dat wordt dus snel Chrome en FF deinstalleren :)

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

@ Edgarz: d:)b

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

@ Edgarz: *O* Dat is wat we graag zien hier :)

• Edgarz
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:43

Edgarz

Tweako-active since1986

Aardige toevoeging (en nog meer snelheidsverhogend) zou een prefetch functie zijn...

• Ook al Bezet
quote:
Edgarz schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 11:35:
Aardige toevoeging (en nog meer snelheidsverhogend) zou een prefetch functie zijn...
Je kunt dit stukje userjavascript proberen. Persoonlijk ben ik geen fan van prefetching, ik bepaal liever zelf wat er wel of niet gedownload wordt. Prefetching kost bandbreedte en kan een veiligheidsprobleem zijn.

• Tommy The Cat
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 29-07 11:06
Kun je in Opera door middel van een plugin o.i.d. webspace als web folder openen? Nu kan dat namelijk niet.

Ik wil inloggen op mijn webspace bij Ziggo en bestanden uploaden. Daarvoor moet e.e.a. als webfolder geopend kunnen worden. Normaal gesproken kon dat met Internet Explorer, maar sinds IE8 wil Internet Explorer ook niet meer (om moe van te worden).

Had via IE al verschillende dingen geprobeerd. Ik wil ook geen FTP programma gebruiken.

• Ook al Bezet
quote:
Tommy The Cat schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 21:30:
Kun je in Opera door middel van een plugin o.i.d. webspace als web folder openen? Nu kan dat namelijk niet.

Ik wil inloggen op mijn webspace bij Ziggo en bestanden uploaden. Daarvoor moet e.e.a. als webfolder geopend kunnen worden. Normaal gesproken kon dat met Internet Explorer, maar sinds IE8 wil Internet Explorer ook niet meer (om moe van te worden).

Had via IE al verschillende dingen geprobeerd. Ik wil ook geen FTP programma gebruiken.
Ik ben ook tegen dat probleem opgelopen maar ik heb geen oplossing kunnen vinden. Ze zouden bij ZIggo eigenlijk naar een andere oplossing moeten zoeken. Mensen verplichten één bepaalde browser te gebruiken, die ook nog eens voor maar één OS beschikbaar is, kan eigenlijk niet meer tegenwoordig.

• Tommy The Cat
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 29-07 11:06
quote:
Ook al Bezet schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:26:
[...]

Ik ben ook tegen dat probleem opgelopen maar ik heb geen oplossing kunnen vinden. Ze zouden bij ZIggo eigenlijk naar een andere oplossing moeten zoeken. Mensen verplichten één bepaalde browser te gebruiken, die ook nog eens voor maar één OS beschikbaar is, kan eigenlijk niet meer tegenwoordig.
Ik heb in ieder geval inmiddels een andere oplossing gevonden. Dus bij vista: deze computer > map network drive (rechtsboven) > invullen, wachtwoord en gaan.

:)

• Ook al Bezet
Nieuwe vrijdag, nieuw snapshot.

Het overzicht.
quote:
It's that time of the week (Friday obviously) and thus, time for another snapshot!

In this long string of first-time posters, I'm yet another. My name is Svein and I've been here at the big O for about two and a half years being a QA renaissance man and all-round go-getter. As you can tell from my avatar, I am also a goldfish. I swim around in my bowl on Olli's desk and eat flaky fish food. On weekends he brings me home and I get to look at the view from his kitchen window. These are great times!

But enough about me, OK? Today's snapshot has a veritable tractor trailer load of bugfixes, here are some specifics:

Highlights
Attention state red dots are now blue. The red dots got some flak the last time around, so after a bit of shilly-shallying and random trepidation we decided to switch out the racuous red for a balmy breeze-like blue. We hope you like it.
There's a brand spankin' new Unite service called Messenger, use it to chat with your buddies on My Opera.
Tab thumbnails on the side interface has been spiffed up a bit.
Unite stability has been given a once-over, we think you'll find it to be improved.

Known Issues
No auto-update this time around.
Java has issues on the Mac.
A few Unix builds may be missing, though most of them will be continuously uploaded.

• RobertMe
Weten we wel weer dat ze bij Opera ook goudvissen als huisdier hebben :p

Hopelijk crasht deze wel niet zo vaak bij afsluiten dan de oude, want die crashte ongeveer na iedere "serieuze" sessie (als ie na crash report opnieuw deed opstarten en dan afsluiten sloot ie wel altijd correct af). Zelfs toen ik hem deed afsluiten terwijl YaST stond te springen om de nieuwe te installeren crashte die me nog.

• Ook al Bezet
quote:
RobertMe schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 18:19:
Weten we wel weer dat ze bij Opera ook goudvissen als huisdier hebben :p

Hopelijk crasht deze wel niet zo vaak bij afsluiten dan de oude, want die crashte ongeveer na iedere "serieuze" sessie (als ie na crash report opnieuw deed opstarten en dan afsluiten sloot ie wel altijd correct af). Zelfs toen ik hem deed afsluiten terwijl YaST stond te springen om de nieuwe te installeren crashte die me nog.
Hij is bij mij vandaag al een paar keer gecrached* (op opensuse). Aan de andere kant, de vorige heeft dat bijna nooit gedaan en als het gebeurde was het meestal vanwege de flash plugin.

*Gewoon tijdens het gebruik, niet tijdens het afsluiten.

Ook al Bezet wijzigde deze reactie 07-08-2009 19:01 (4%)

• RobertMe
quote:
Ook al Bezet schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:01:
[...]

Hij is bij mij vandaag al een paar keer gecrached* (op opensuse). Aan de andere kant, de vorige heeft dat bijna nooit gedaan en als het gebeurde was het meestal vanwege de flash plugin.

*Gewoon tijdens het gebruik, niet tijdens het afsluiten.
De oude crashte bij mij tijdens het browsen zelden (en als ie crashte met flash) maar tijdens afsluiten wou die nog wel eens geregeld crashen, overigens kun je hem ook late crashe door dragonfly te openen, die te undocken, en dan sluiten: http://my.opera.com/deskt...provements#comment9784205 :Y)

[klopt op hout]
deze nieuwe is bij mij nog niet gecrashed, nu nog even testen of ie bovenstaande "test" ook overleefd of dat bug echt niet gefixed is :+
[/klopt op hout]

edit:
En hij ging weer onderuit, zoals te verwachten

RobertMe wijzigde deze reactie 07-08-2009 19:20 (3%)

• Ook al Bezet
quote:
RobertMe schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:18:
[...]
edit:
En hij ging weer onderuit, zoals te verwachten
hier ook. Maar niet als je dragonfly via het windows paneel sluit.
Vreemd maar waar.

• RobertMe
quote:
Ook al Bezet schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 20:11:
[...]

hier ook. Maar niet als je dragonfly via het windows paneel sluit.
Vreemd maar waar.
http://my.opera.com/deskt...tartidx=50#comment9845394
Hopelijk helpt dat ze bij het sneller vinden van de bug :)

Hoop ook dat ze nog iets gaan toevoegen dat spellcheck automatisch het juiste woordenboek selecteert (site voorkeur, of aan de hand van de meta tag voor de taal), nu is het wel erg irritant om steeds tussen Engels en Nederlands te wisselen (hmm, waarom is engels wel goed, maar nederlands niet (met kleine letters dus))
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Populair: Nokia Lumia 930 Nokia Lumia Smartphones Google Laptops Sony Apple Games Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013