[ervaringen] Opera 9.5x / 9.6x / 10.x
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 22 23 24 25 last
Reageer Nieuw Topicquote:EDIT schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:38:
Nee hoor, geen problemen met hyves/gmail. En ik heb toch ook echt een password met hoofd, kleine lettters en cijfers.
Okay, dit is heel raar dan. Hoe kan het bij jullie wel werken en bij mij niet?quote:Hero Of Time schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:39:
Vaag, ik heb een password met complexe tekens (klein, groot en de andere zoals !,@ etc.) en die pakt hij prima. Cijfers doet hij ook, heb ik voor school maar genomen. Normale wachtwoord met een cijfer ervoor, bij noodzaak om te wijzigen zet ik het cijfer erachter en zo wissel ik dat af. Nooit problemen ermee gehad.
Ik gebruik Opera 9.52 en Windows XP SP3.
Thinkpad SL300: Intel C2D P8700 @2,53GHz, 2GB DDR2 @667MHz, Mtron Mobi 3525 @32GB
Favorieten overzetten kan via File --> Import and Export. De download manager van Opera komt mij als handiger voor. De FF downloadmanager is nogal Spartaans. Als je rechts op een download klikt en voor Advanced kiest heb je een compleet Explorer context menu voor je neus.quote:Joopieboy schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:42:
Even een vraag, gebruik nu al sinds grote tijd firefox 2 en nu een tijd firefox 3, firefox bevalt me opzich goed als is het niet dat hij gods gruwelijk veel geheugen vreet. Enigste wat mij tegenhoud om opera te gaan proberen is de mogelijkheid met gmail add on, de goede download manager van firefox en dat ik twijfelen of mijn favorieten vanuit firefox wel naar opera te zetten is?
Zo ja, ben ik over.
Wat bedoel je met gmail add on?
ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5
Klinkt iig nu al erg goed, denk dat ik het toch ga proberen dan.quote:EricJH schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:02:
[...]
Favorieten overzetten kan via File --> Import and Export. De download manager van Opera komt mij als handiger voor. De FF downloadmanager is nogal Spartaans. Als je rechts op een download klikt en voor Advanced kiest heb je een compleet Explorer context menu voor je neus.
Wat bedoel je met gmail add on?
En de gmail add on is een icoontje rechts onder waar je je mee aanmeld op google mail, en dan ziet of je een nieuwe mail binnen hebt en hoeveel en dan ook kan klikken waarmee je een nieuw venster kan openen om je mail te lezen.
Reg. datum: 28 januari 2007
Bijvoorbeeld deze: http://widgets.opera.com/widget/9141/
Die dingen kun je neerzetten waar je wilt (tip: rechtsklik op de widget -> altijd bovenop selecteren).
EDIT wijzigde dit bericht 09-09-2008 19:34 (30%)
Ok top, ik ben opera aan het downloaden.quote:EDIT schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:30:
Daar heeft Opera Widgets voor. Zie http://widgets.opera.com/.
Bijvoorbeeld deze: http://widgets.opera.com/widget/9141/
Die dingen kun je neerzetten waar je wilt (tip: rechtsklik op de widget -> altijd bovenop selecteren).
1e reactie: wauwquote:
Werkt vlotjes en snel, tabs openen gaat snel (hoe schakel je uit dat je automagisch naar een nieuwe tab springt?), geheugen gebruik is niet extreem tot nu toe en de pc loopt niet hakelig ineens. Al met al, ziet er goed uit.
Favorieten vanuit firefox gingen ook gelijk goed, dus dat is prima.
Wat ik ook merk is dat pagina's veel sneller laden, ook wel erg fijn.
Achja, ik ga er eens mee verder stoeien, wil ook nog iets van een woordenboek voor in vensters zoals bij firefox was en dan ben ik zover tevreden.
Dat kan door op het muiswiel te klikken, of via het context menu te kiezen voor Open in background tab, of door ctrl + shift + linker muisknop, er is ongetwijfeld een mouse gestrure voor en wellicht vergeet ik nog een optie....
Als je niet bang bent kun je er wellicht een een eigen shortcut voor maken: http://my.opera.com/Tamil/blog/add-modify-keyboard-shortcut . Er is ook een speciaal subforum Customizing Opera dat soelaas kan bieden.
ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5
Reg. datum: 02 augustus 2003
- Cooliris plugin is er nog niet voor opera
- Gmail werkt niet helemaal 100%
Vooral dat laatste is nogal irritant, als je een mail maakt in gmail dan krijg je dubbele spatie regels als je de enter toets drukt. shift-enter geeft normale spatie afstand, maar dat gaat ook niet altijd goed.
Ook worden niet alle cookies goed bewaard merk ik, bij online banking moet ik steeds weer overnieuw de plaats van de bank ingeven, terwijl dit niet nodig is in IE.
Link.Opera 9.6 beta released
Hei
We released Opera 9.6 beta today.
Thanks for your testing.
We fixed 2 issues after the RC and added Ukranian language file :-)
Fixed:
*Sessions broken after crash
*FCKeditor Demo didn't load (broke alot of other stuff aswell)
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Staat Opera soms ingesteld om nieuwe cookies bij afsluiten te wissen?quote:HaseMike schreef op woensdag 10 september 2008 @ 07:33:
Zeer tevreden over opera, met een paar uitzonderingen :
- Cooliris plugin is er nog niet voor opera
- Gmail werkt niet helemaal 100%
Vooral dat laatste is nogal irritant, als je een mail maakt in gmail dan krijg je dubbele spatie regels als je de enter toets drukt. shift-enter geeft normale spatie afstand, maar dat gaat ook niet altijd goed.
Ook worden niet alle cookies goed bewaard merk ik, bij online banking moet ik steeds weer overnieuw de plaats van de bank ingeven, terwijl dit niet nodig is in IE.
Reg. datum: 02 augustus 2003
Even gecontroleerd maar dat staat uit, misschien is het specifiek een probleem met die bank-site en opera.quote:EricJH schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:21:Staat Opera soms ingesteld om nieuwe cookies bij afsluiten te wissen?
Reg. datum: 23 augustus 2007
Met de komst van 9.5 is er een ander shortcut systeem ingevoerd. De oude stijl is nog steeds daar. Ga naar Tools --> Preferences --> Advanced --> Shortcuts en kies de 9.2 style.quote:Dzy schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:12:
Vroeger (voor 9.5) kon je met Ctrl + Shift + W alle behalve de actieve tab sluiten. Nu hebben ze die shortcut eruit gesloopt en ik kan niet vinden hoe ik dat weer terug krijg. Weet iemand dit?
Voor een overzicht van de verschillen: http://snapshot.opera.com/950a1-keyboard.html .
Maar opera bevalt me wel, werkt erg snel en relax, fijne menu's en alles. Stukken beter als firefox, en pc loopt ook nog eens stukken beter.
Misschien eerst een keer options openen?quote:Joopieboy schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:42:
Hoe verander je die instelling als je opera sluit en later weer opstart dat hij ipv de laatst gebruikte webpagina de startpagina opent? :4
Maar opera bevalt me wel, werkt erg snel en relax, fijne menu's en alles. Stukken beter als firefox, en pc loopt ook nog eens stukken beter.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
quote:Vanitas schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:10:
[...]
Misschien eerst een keer options openen?Dan staat het gelijk voor je neus
A wel, werkt echt lekker en geen gigantisch absurd geheugen gebruik meer ivm ff.
En jawel, er is weer een nieuwe weekly. 9.6 zit er toch wel aan te komen. Er is een mooie changelog sinds de laatste versie, en een nieuwe download mogelijkheid voor mac's.
Changelog sinds laatst genoemde in dit topic
Fixed the Dragonfly crash
Improved performance with large wand.dat files
Don't highlight script focused elements
Stability fixes
Feed preview pages now load properly when reopened from trash
Fixed syncing of removed labels in Mail
Fixed an issue where the mail signatures wouldn't change if the default account signature ended with a space
Fixed an issue where sent message bodies could disappear under certain circumstances
Made Mail cope better with broken POP servers that send empty message UIDLs
Made sure Mail respects the "Large font" setting for mail subjects
Fixed an issue where feed titles were truncated before ":" characters
Fixed a problem where mails would be reported as incomplete when the server reports the wrong message size
Fixed importing of mail files with LF line endings only
Disabled indexing of HTML and CSS in feeds
Fixed an issue where feed status could get stuck on fetching
Made sure filters created by IMAP keywords are saved on exit
Made form buttons with zero padding prettier on Mac
Fixed an issue where opening the Java Console would freeze Opera on Mac
Fixed a bug that could cause notes to be lost when using certain characters
Various Opera Link fixes
Feeds are now detected even when served as text/html
Fixed dataloss situation when note folders had more than one line in their name
Fixed saving of svg when right clicking
Fixed spurious highlighting when using the space character in inline find
Upgrading Opera on Debian no longer resets default x-www-browser
Several stability fixes
Fixed copying of multiple entries from history manager
Fixed DCC transfers in IRC
Fixed quick find in feeds
Added popular Chinese mail providers in mailproviders.xml
Special characters are now displayed properly in the Address bar drop-down
Sorting by progress in Transfers now works
Cache files from feeds no longer show up in Transfers
Speed Dial thumbnails no longer disappear when deleting private data
Page encoding in site preferences can now be reset to automatic
Dragonfly element highlighting no longer stays on the page after closing the developer tools window
Browsing Intranet sites now works after changing proxies in a running session
Sessions broken after crash
FCKeditor Demo didn't load (broke alot of other stuff aswell)
Weer een nieuwe beste browser dus
Zit ondertussen stiekem al wel naar de horizon te turen of ik niet in de verte al een Peregrine valk aan zie komen ..........
www.webatoom.nl
Ik vind het opvallend dat Opera in het licht van rumour over snellere Javascript engines bij de concurrentie niets meldt over mogelijk op hande zijnde Javascript prestatie verbeteringenen voor Peregrine. Vorig jaar werd aangekondigd dat met Peregrine net als bij komst van Kestrel prestatiewinst valt te verwachten.quote:RoeAntSte schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:22:
Ja, ik ook. Het word wel is tijd... Hoop toch wel dat er in oktober 1 verschijnt aan de horizon.
Opera heeft wel een kort en duidelijk statement gegeven over waarom zij niet in zee gaan met meerdere processen binnen de browser maar blijft totaal stil over Javascript prestaties en de toekomst daarvan op Opera's roadmap. Ik denk niet dat de ontwikkeling van Opera stil staat getuige het artikel Join us in Linkoping maar Opera profileert zich wat ondermaats.
Ik begrijp niet goed waarom Opera (the fastest browser on earth) niets laat horen over Javascripts prestaties en toekomstige verbeteringen daaran. Is Opera hier voorbijgestreefd omdat zij andere prioriteiten op de roadmap heeft staan en zijn er geen wezenlijke Javascript verbeteringen te verwachten zijn voor Peregrine? Als er wel Javascript
In het licht van bovenstaande vind ik dat Opera zich weinig profileert en eigenlijk een kans laat liggen om haar roadmap bekend te maken en te laten zien dat zij o.a. nog steeds meetelt waar het snelheid betreft. Bij wijze van vergelijking zie je in de hoek van video graphics dat ATI bepaalde marketing technieken van het immer agressieve marketing bedrijvende NVIDIA overneemt; wat niet wil zeggen dat ATI ineens eenzelfde agressieve strategie bedrijft.
Ik zou wensen dat Opera zich wat proactiever profileert en "hypes" gebruikt om Opera's plannen en reputatie over het voetlicht te brengen.
Als er Javascript verbeteringen zijn voor Peregrine laat het weten. Wat is de roadmap voor Peregrine? Laat het weten. Anders blijft het voor betrokken waarnemers, en dat zijn ook journalisten, een hedendaagse variant van Kremlin watching.
Hier wel een vergelijking tussen de laatste finals&betas van IE/FF/Opera/Chrome/Safari:
Browser Speed Tests: The Compiled, Up-to-Date Results [26/9/08]
In digg.com-commentaar wordt gezegd dat het niet duidelijk is of bij FF3.1b TraceMonkey (js-versneller) is ingeschakeld.
GeekK wijzigde dit bericht 29-09-2008 00:17 (27%)
Pauwtomaat - Geautomatiseerde interviews met Jeroen Pauw! | NPS Output Webradio :: Playlist
Ik heb het even opgesnord. Dit is het het citaat uit een interview van CEO Jon S. von Tetzchner met The Register:quote:GeekK schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:56:
Helemaal mee eens. Waar staat dat statement mbt multiple processes trouwens?
quote:But von Tetzchner told us that Chrome's biggest innovation isn't one Opera is in a rush to emulate.
Because Chrome is designed for running web apps, he says, "the focus is on keeping different processes for different windows - that's a very heavy duty thing to do. It's an OS approach rather than a browser approach." And something not considered worth following.
Opvallend dat Opera 9.6 beta wat trager is dan Opera 9.5 en bij de multi tab load zelfs belangrijk slechter scoort (dat is wel de meest kwetsbare test; Non Troppo doet het in zijn testen netter daar hij alle testpagina's van een server op zijn lokale netwerk laadt)..quote:GeekK schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:56:
Hier wel een vergelijking tussen de laatste finals&betas van IE/FF/Opera/Chrome/Safari:
Browser Speed Tests: The Compiled, Up-to-Date Results [26/9/08]
In digg.com-commentaar wordt gezegd dat het niet duidelijk is of bij FF3.1b TraceMonkey (js-versneller) is ingeschakeld.
Soms droom ik wel eens van een test tussen Opera en Firefox waarbij FF opgetuigd is met alle 150 extensies die al standaard in Opera zitten. Ben benieuwd hoe de testresultaten dan zijn.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 22 23 24 25 last