Hoofdcategorieën
Topicacties

[ervaringen] Opera 9.5x / 9.6x / 10.x

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 23 24 25 26 last

Reageer Nieuw Topic
Up on Cripple Creek
Reg. datum: 30 oktober 2000

Mooi!

Pauwtomaat - Geautomatiseerde interviews met Jeroen Pauw! | NPS Output Webradio :: Playlist

Reg. datum: 11 juni 2005

Ìemand enig idee hoe ik het lettertype in Opera kan veranderen?

Schijnbaar heb ik een of andere toetsencombinatie gedrukt en nu is dus elk lettertype cursief, wat lichtelijke vervelend is. (en ja ik heb al met de opties zitten spelen)

Het ziet er dan zo uit

Plaatje op imageshack (popups!)

FunkyPunky wijzigde dit bericht 23-08-2008 23:42 (6%)

ossu!

ik zie je "view" balk rechtsonder actief staan. Check eens of je daar niets veranderd hebt, want daar zitten aardig wat css truukjes verborgen.
Reg. datum: 05 december 2001

Op deze site klik kun je vinden hoe je meer of minder dan 9 speed dials kunt instellen. Werkt prima.

There can be only one Legend

quote:
Boeboe schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 00:06:
ik zie je "view" balk rechtsonder actief staan. Check eens of je daar niets veranderd hebt, want daar zitten aardig wat css truukjes verborgen.
Eh, welke 'View' balk zie jij dan? Onderaan is zijn statusbalk met de standaard knopjes 'Fit to Width' en 'Show Images' en zoomniveau erin.

Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair

Reg. datum: 06 augustus 2002

quote:
FunkyPunky schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:32:
Ìemand enig idee hoe ik het lettertype in Opera kan veranderen?

Schijnbaar heb ik een of andere toetsencombinatie gedrukt en nu is dus elk lettertype cursief, wat lichtelijke vervelend is. (en ja ik heb al met de opties zitten spelen)

Het ziet er dan zo uit

[afbeelding]
Ctrl+F12 - Webpagina's
Normaal Lettertype = Times New Roman
Vaste Breedte Lettertype = Courier New

I'm a one-man jostiband.

Reg. datum: 11 juni 2005

quote:
pinobot schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 03:16:
[...]

Ctrl+F12 - Webpagina's
Normaal Lettertype = Times New Roman
Vaste Breedte Lettertype = Courier New
Nadat ik vanochtend mijn pc opnieuw opgestart heb, is het lettertype ook weer normaal (het herstarten van opera maakte gisteravond niks uit)

Als ik bij webpagina's keek stond mijn normaal lettertype op Arial. Dit heb ik maar even voor de zekerheid teruggezet naar Times New Roman.

Het werkt dus in ieder geval weer, weet alleen niet wat nou de precieze oorzaak ervan was
ZoomZoom

Mooi product, werkt lekker, alleen.....

Op mijn werk zit ik achter een proxy met verficatie.
nu vraagt Opera bij iedere start om authenticatie. Na een aantal minuten laat hij echter geen internet verkeer meer toe tot ik opera herstart, opneuw authenticeer en een pagina open. Hierna begint het weer opnieuw.
Ook kom ik niet op https sites..

iemand een idee?

spam! | Mazda 626 Forum!
Nikon D80 + MB-D80 Grip | Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD | Nikon AF-S DX VR 55-200 mm f/4-5,6 G IF-ED | SB-800 Speedlight

ossu!

En ik maar denken dat opera zijn NTLM authorisatieproblemen al lang uitgesorteerd had...niet dus :)
Deze tool kan je vast wel verderhelpen
ZoomZoom

Helaas... ook dit werkt niet hier..
Hij blijft nu continu vragen om authenticatie...

Ook Google chrome werkt niet met onze proxy..

dan maar wachten tot ze dit een keer opgelost hebben

Reley wijzigde dit bericht 03-09-2008 08:38 (36%)

spam! | Mazda 626 Forum!
Nikon D80 + MB-D80 Grip | Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD | Nikon AF-S DX VR 55-200 mm f/4-5,6 G IF-ED | SB-800 Speedlight

Heeft ook Apache ontdekt
Reg. datum: 14 februari 2001

quote:
Boeboe schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:05:
En ik maar denken dat opera zijn NTLM authorisatieproblemen al lang uitgesorteerd had...niet dus :)
Deze tool kan je vast wel verderhelpen
Ik heb er inderdaad al tijden geen last meer van. Vroegah gebruikte ik ntlm aps zodat ik om dit probleem heen kon http://ntlmaps.sourceforge.net/ (moet je ook python installeren)
Daarmee doe je met ntlmaps de aanmelding en laat je Opera naar de poort van de ntlmaps configuratie wijzen.

Maar omdat ook https niet wil, lijkt het me een ander probleem.

Ik heb zelf een kleine irritatie wat met versie 9.52 is gekomen: De geschiedenis
Met eerdere versies deed ik ctrl-shift-h en dan kwam de geschiedenis in een nieuwe tab, maar nu komt er een paneel of zo iets tevoorschijn.
Omdat ik nog vastgeroest ben met de snelknoppen, ram ik nog wel eens op crtl-w om de tab te sluiten, maar dan sluit het paneel dus niet (moet met F4), maar wel de tab die op de achtergrond actief staat.
Die tab kan ik natuurlijk wel weer terughalen met ctrl-z, maar weet iemand hoe ik de geschiedenis weer in een tab kan krijgen?
[edit]WTF? Als ik het via het menu extra - geschiedenis aanklik opent hij hem wel in een tab, waarom dan niet met de sneltoets?[/edit]
[ot]En waarom ze sinds 9.50 de 1-knops sneltoetsen standaard uit hebben staan is me ook een raadsel
Wat is er nu lekkerder dan met 1 en 2 even de tabbladen doorrousen, of met x en z door de geschiedenis van een tab te jagen[/ot]

edit: Niet goed gekeken, op mijn werk zit ik met versie 9.51, thuis met versie 9.52 en hier werkt het wel goed.
Misschien iets met het profiel op mijn werk. Morgen eens updaten en verder kijken.

Vaan Banaan wijzigde dit bericht 03-09-2008 19:07 (9%)

500 "The server made a boo boo"

Reg. datum: 03 september 2007

nou, mouse gestures zijn makkelijker? Vind ik zelf dan. 1 rukje naar boven, hoppa volgende tab.

Reg. datum: 29 augustus 2004

quote:
Shortcut met als actie: Manage, "History" ?

Heeft ook Apache ontdekt
Reg. datum: 14 februari 2001

quote:
disheaver schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:13:
Shortcut met als actie: Manage, "History" ?
Ja, die sneltoets. Maar goed, dat heeft waarschijnlijk iets te maken met de oude versie of raar profiel op mijn werk.
Ik heb nu wel weer wat anders. Hier thuis heb ik Opera eerst volledig verwijderd (ook mijn profiel) en opnieuw geinstalleerd. Dus alles is nu standaard.

Als ik op een site ben met bijvoorbeeld een pdf en ik open die (direct openen gekozen), dan komt dat bestand in C:\Documents and Settings\Vaan Banaan\Local Settings\Application Data\Opera \Opera\profile\cache4\temporary_download\ te staan.
Maar bij het verwijderen van mijn privé gegevens (alles aangevinkt) worden deze bestanden niet weggehaald.
Dit is dus met een verse installatie. Bugje?

Beetje jammer, want er stonden nogal wat bestanden in waar ik nou niet zo trots op hoef te zijn. Dit is volgens mij sinds versie 9.50
In ieder geval sinds Opera de data en profiel heeft gescheiden (eerder stond alles in C:\Documents and Settings\Vaan Banaan\Application Data\Opera\Opera\profile\, maar nu is dat alleen nog mijn profiel, de data (cache etc.) staat dus in C:\Documents and Settings\Vaan Banaan\Local Settings\Application Data\Opera\Opera\profile\)

500 "The server made a boo boo"

Lomax

quote:
Te goed, ik me maar afvragen waarom ik niet meer mijn stats bij statcounter kon zien.
Totdat ik de ini eens opende 8)7
Reg. datum: 19 november 2003

quote:
hjs schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:15:
[...]

Te goed, ik me maar afvragen waarom ik niet meer mijn stats bij statcounter kon zien.
Totdat ik de ini eens opende 8)7
Er zijn twee versies van de Fanboy lijst. De standaard die de statcounters niet blokkeert en een andere die dat wel doet.

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5

Reg. datum: 27 februari 2004

Wellicht een domme vraag maar kan het echt niet vinden:

Hoe zet ik tabbrowsing uit? Ik wil gewoon een nieuwe pagina in een nieuw venster...

quote:
Daniel29 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:35:
Wellicht een domme vraag maar kan het echt niet vinden:

Hoe zet ik tabbrowsing uit? Ik wil gewoon een nieuwe pagina in een nieuw venster...
Options > Advanced > Tabs > Additional Tab Options > Open windows instead of tabs aanvinken

Maar waarom zou je dat willen. :X Anders ga je even een jaar of 8 terug...

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Reg. datum: 27 februari 2004

quote:
Vanitas schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:27:
[...]

Options > Advanced > Tabs > Additional Tab Options > Open windows instead of tabs aanvinken

Maar waarom zou je dat willen. :X Anders ga je even een jaar of 8 terug...
:$ :$ :$ Dom dom dom. Inderdaad. Het ging er meer om dat ik het niet kon hebben dat ik het niet kon vinden. Verder heb ik wat moeite om aparte profielen aan te maken. Ja, ik weet dat het in het ini bestand aangegeven moet worden etc. Ik wil over gaan op opera, het is echt erg mooi en zeer snel, vandaar mijn interesse. Ik ga verder studeren.....

Nee toch nog een vraag. Wat is nu de gemakkelijkste manier om verschillende profielen aan te maken. In Firefox geef je aan map op waar alles bewaard wordt......gemakkelijk....is zoiets ook mogelijk in Opera of moet alles met de hand ingegeven worden?

Daniel29 wijzigde dit bericht 06-09-2008 16:53 (16%)

quote:
Daniel29 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 16:40:
Nee toch nog een vraag. Wat is nu de gemakkelijkste manier om verschillende profielen aan te maken. In Firefox geef je aan map op waar alles bewaard wordt......gemakkelijk....is zoiets ook mogelijk in Opera of moet alles met de hand ingegeven worden?
Standaard wordt er per gebruiker een profiel aangemaakt in je Appdata map. Ik gebruik maar 1 profiel, dus weet het verder niet zeker, maar misschien dat je met een commandline kan aangeven welk profiel er geladen moet worden. Kijk eens op het Opera forum.

Reg. datum: 29 augustus 2004

quote:
Hero Of Time schreef op zondag 07 september 2008 @ 18:59:
[...]

Standaard wordt er per gebruiker een profiel aangemaakt in je Appdata map. Ik gebruik maar 1 profiel, dus weet het verder niet zeker, maar misschien dat je met een commandline kan aangeven welk profiel er geladen moet worden. Kijk eens op het Opera forum.
Windows kan het met /Settings <full path> naar een aangepaste opera6.ini file (met erin aangepaste padden naar andere ini-files). Bij linux met -personaldir /path/to/.opera.

Zie http://www.opera.com/docs/switches/

Reg. datum: 25 september 2005

Is de password ''bug'' nou nog steeds niet gemaakt? :(
Ik kan niet inloggen bij Hyves en Gmail, omdat Opera blijkbaar geen passwords met hoofd- én kleine letters + cijfers aankan, wat is dat nou weer voor onzin?
Ik snap alleen niet waarom ik de enige ben met dit probleem, hebben jullie allemaal makkelijke passwords ofzo? :P

Thinkpad SL300: Intel C2D P8700 @2,53GHz, 2GB DDR2 @667MHz, Mtron Mobi 3525 @32GB

Reg. datum: 28 januari 2007

Nee hoor, geen problemen met hyves/gmail. En ik heb toch ook echt een password met hoofd, kleine lettters en cijfers.

Vaag, ik heb een password met complexe tekens (klein, groot en de andere zoals !,@ etc.) en die pakt hij prima. Cijfers doet hij ook, heb ik voor school maar genomen. Normale wachtwoord met een cijfer ervoor, bij noodzaak om te wijzigen zet ik het cijfer erachter en zo wissel ik dat af. Nooit problemen ermee gehad.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 23 24 25 26 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: