Hoofdcategorieën
Topicacties

[ervaringen] Opera 9.5x / 9.6x / 10.x

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 22 23 24 25 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 03 september 2007

http://i35.tinypic.com/15gru2s.gif
Opera brengt 9.6 uit!
Inmiddels is Opera met stabiele builds alweer aangekomen bij versie 9.6. Ook wordt binnen niet al te lange tijd de eerste snapshot van versie 10 verwacht. Dit alles wachten wij natuurlijk in spanning af. 9.6 is vooral stabieler en sneller tov 9.5. Bracht 9.5 nogt oa 'full text history search', een verbeterde email-client en een nieuwe look. 9.6 geeft nu text history synchronisatie en File I/O, Video en 3D Canvas maken hierin hun opwachting. Ook snelheid neemt, zoals altijd, weer toe.

De nieuwe browser is gratis in meer dan 29 talen te downloaden voor gebruikers van onder andere Windows, Linux en de Mac.

Voor het allerlaatste nieuws, reageer of bekijk 1 van de links hieronder.
Basis Troubleshoot
Werkt iets niet, probeer deze dingen:
1. Wis je cache en prive-gegevens.
2. Verwijder je 'getweakde' skins, menus, setups, user scripts en widgets.
3. Zet je adblocker en proxy's uit.
4. Controleer je plug-ins. Geen dubbele? Eventueel verwijderen.
5. Zet je firewall uit en controleer zijn instellingen.
6. Upgrade naar de laatste weekly, of juist een downgrade naar een oudere stable.
7. Doe stap 1, sluit opera, Verwijder je profile\opera6.ini en start opera weer op.
7. Werkt niets? Reset alles en begin opnieuw. Het laatste redmiddel.
Download
Windows
Andere Versies
Laaste Weekly
Nieuws
Opera Desktopteam Blog
Opera features
Opera changelogs
Opera forum
Opera wiki
Keyboard Shortcuts in Opera tov 9.2x
Planet Opera
Vorige delen
[Opera 7] Wat vinden we er van?
[Ervaringen] Opera 8 gereleased *
[Ervaringen] Opera 9 gereleased

credits voor de startpost Noork

RoeAntSte wijzigde dit bericht 09-10-2008 16:55 (69%)
Reden: extra info

Reg. datum: 30 juni 2001

Mooie startpost!

Werd inderdaad misschien wel tijd voor een nieuw topic. Sinds versie 9 zijn er toch wel wat veranderingen doorgevoerd.

haha :D ja, ik vind hem ook erg mooi ;)

Moet eigenlijk de vernieuwingen nog wat toelichten. En als iemand nog meer tips/suggesties heeft, laat dat dan maar even weten.

Reg. datum: 05 juni 2003

Er zit nog een bug in Opera 9.5x mbt Gmail. Wanneer je een nieuwe e-mail aanmaakt in Gmail en een regel text typt en vervolgens enter op het toetsenbord indrukt om naar de volgende regel te gaan dan slaat Opera 1 regel over. Je krijgt in dat geval dus altijd een blanco regel tussen elke regel text in.
Dit is een (reeds bekende) bug.

Er is echter wel een tijdelijke oplossing hiervoor totdat de devs de bug hebben gefixt. Door Shift+Enter in te drukken ipv alleen Enter kun je het probleem omzeilen en zal je gewoon verder kunnen typen op de volgende regel zonder dat er een blanco regel tussen komt te zitten.

Reg. datum: 19 november 2003

Dank voor het openen van een 9.5x ervaringen topic... :Y

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5

Reg. datum: 29 augustus 2004

quote:
Arcane Apex schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:21:
Er zit nog een bug in Opera 9.5x mbt Gmail. Wanneer je een nieuwe e-mail aanmaakt in Gmail en een regel text typt en vervolgens enter op het toetsenbord indrukt om naar de volgende regel te gaan dan slaat Opera 1 regel over. Je krijgt in dat geval dus altijd een blanco regel tussen elke regel text in.
Dit is een (reeds bekende) bug.

Er is echter wel een tijdelijke oplossing hiervoor totdat de devs de bug hebben gefixt. Door Shift+Enter in te drukken ipv alleen Enter kun je het probleem omzeilen en zal je gewoon verder kunnen typen op de volgende regel zonder dat er een blanco regel tussen komt te zitten.
Het is lijkt me geen bug van opera of gmail, maar het gebrek aan normen. De enter is imo bedoeld als alinea-einde, ofwel paragraph, ofwel de <p>-html tag. Standaard met witregel, via css naar jou wensen aan te passen. Word geeft standaard geen witregel bij een nieuwe alinea, waardoor iedereen 2 enters gebruikt ipv de opmaak-stijl te wijzigen, waardoor veel lijken te denken dat de 2x enter'en de norm is. Naja, de oplossing is simpel: geen html voor email gebruiken (lang leve de text-only verzend'optie' van opera :) )

Nog een url voor de startpost: http://snapshot.opera.com/950a1-keyboard.html . Dit is naast elkaar gezet de oude 9.2x en de nieuwe 9.5 keyboard shortcuts.

Voor dagelijks nieuws over Opera wil ik voorstellen Planet Opera in de startpost op te nemen: http://planet.operapl.net/ . Het is in ieder geval een aanrader voor Opera fans.... :Y)

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5

Bedankt Eric. Ik heb ze toegevoegt.

Laatste post vorige topic:

Nieuwe build: http://my.opera.com/deskt...o-3d-canvas-all-in-one-go met File I/O, <video> en 3D <canvas>. Wiehie :p

voorbeelden:

http://people.opera.com/timj/canvas/canvas3d_example1.html en http://people.opera.com/h...deo/svg/video-reflect.svg

RoeAntSte wijzigde dit bericht 01-08-2008 11:57 (82%)

Reg. datum: 25 juli 2004

En er is een nieuwe 'weekly'.
quote: Changelog
  • Readded the Windows shell menu to the Transfer context menu
  • Fixed an issue with lists not displaying correctly when text rendering is RTL
  • Fixed opening of files in external applications when disk cache is off
  • Fixed issue with low quality on YouTube video previews
  • Fixed mail appearance when Opera is installed in a folder with a "#" character in its name
  • Fixed RealPlayer on BBC
  • Added work-arounds for problems with various POP servers
  • Fixed problem updating signature when switching accounts
  • Quite a few stability fixes

Ook al Bezet wijzigde dit bericht 01-08-2008 23:03 (73%)

Ach, weinig veranderingen. Maar ik download hem wel weer... Kan niet veel slechter zijn. ;)

quote:
RoeAntSte schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 10:01:
Ach, weinig veranderingen. Maar ik download hem wel weer... Kan niet veel slechter zijn. ;)
Het is rustig daar in Noorwegen.....
quote:
Coming back from a two week vacation just to find the office half empty because the others have gone on vacation is a bit boring, but at the same time it is very relaxing, giving me a slow start.... The boring part is that so little happens at work when people are on vacation. While I was expecting to make a small changelog this time, I didn't expect it to be this small. Anyway, give the build a spin, we're closing in on 9.52 final now.
Met 9.52 bijna klaar begin ik stiekem al vooruit te kijken naar de eerste alpha build van Peregrine.... mijn gok is september..... :Y)

Reg. datum: 11 juni 2003

Mijn vader heeft problemen met het inloggen in https://my.vodafone.nl/prive/my_vodafone

Hebben meer mensen dit probleem? Ik hoop dat het op te lossen is, want elke keer als een site niet werkt begint m'n pa IE te gebruiken (en dat wil ik dan weer niet :P)

quote:
EricJH schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 15:21:
[...]

Met 9.52 bijna klaar begin ik stiekem al vooruit te kijken naar de eerste alpha build van Peregrine.... mijn gok is september..... :Y)
zou het :D is er al iets meer bekend op de opera fora? Ik zocht een tijdje terug, maar kon nergens echt iets vinden over Peregrine.

quote:
RoeAntSte schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:20:
[...]

zou het :D is er al iets meer bekend op de opera fora? Ik zocht een tijdje terug, maar kon nergens echt iets vinden over Peregrine.
Er is inderdaad niets over te vinden op de Opera forums. Maar als ik met een schuin oog naar de introductie van Kestrel kijk dan was die ook rond die tijd. Tel daarbij op dat 9.52 binnen niet al te lange tijd live gaat en het gegeven dat opvolgende 9.5x voornamelijk bugs en security fixes zullen zijn (dat is de Opera product cycle zoals we die kennen vanuit het verleden).

Mix dit alles met een beetje wishful thinking ..... et voila.... september.... *O*
quote:
Aventijn schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:04:
Mijn vader heeft problemen met het inloggen in https://my.vodafone.nl/prive/my_vodafone

Hebben meer mensen dit probleem? Ik hoop dat het op te lossen is, want elke keer als een site niet werkt begint m'n pa IE te gebruiken (en dat wil ik dan weer niet :P)
Ytsmabeer heeft een topic gestart op het Nederlands/Vlaams subforum over een inlogprobleem op de Vodafone website: http://my.opera.com/dutch/forums/topic.dml?id=244751 . Misschien kunnen jullie je ervaringen naast elkaar leggen.

EricJH wijzigde dit bericht 04-08-2008 15:59 (29%)

Reg. datum: 11 juni 2006

Ik ben nieuw met Opera, en ik kom er niet helemaal uit.. Ik heb net een Widget geinstalleerd: multiGmail. Heel leuk, maar waarom opent hij die niet automatisch als Opera start? Dat zou veel handiger zijn..

Dat moet toch ook kunnen, lijkt me zo?

Bij mijn weten kan het niet. Ik gebruik geen widgets maar het lijkt me bepaald logisch daar bijvoorbeeld Yahoo's widget engine het ook doet.

Lijkt met iets voor het Desktop wish-list sub forum.

Reg. datum: 25 juli 2004

quote:
Niekend schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:58:
Ik ben nieuw met Opera, en ik kom er niet helemaal uit.. Ik heb net een Widget geinstalleerd: multiGmail. Heel leuk, maar waarom opent hij die niet automatisch als Opera start? Dat zou veel handiger zijn..

Dat moet toch ook kunnen, lijkt me zo?
Kan ook wel maar dan moet je opera instellen op 'continue from last time". Nadeel (als je het zo bekijkt) is dan wel dat ook alle tabs zijn zoals je ze achterliet.

quote:
gewoon content blocken werkt ook prima.

Dan is je urlfilter.ini minimaal tien keer zo groot dan met een ad block list.

Maar je kunt dat opschonen met deze pagina: Find useless filters . Ik kreeg deze pagina vrij recent aangereikt en dat was al nadat ik over was gegaan naar de Fanboy blocklist.

Ik ben erg benieuwd naar hoeveel kleiner de urlfilter.ini wordt na opschonen. Keep me posted.

Content blocken werkt inderdaad goed maar dan moet je elke keer weer handmatig doen. Dit haalt een hele hoop ads automatisch weg.

mwah, content blocken. Na een paar keer heb je alles al. Ik zal even fanboy's ding filteren:

[quote]
'*/adpopup?* ' has been made redundant by '*adpopup* '
'*/ads/*banner* ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'*/ads/*skyscraper* ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'*/ads/image/* ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'*/ads/js/* ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'*/ads/show.php?* ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'*/cgi-bin/ads/* ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'http://tour.*/ads/* ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'# */ads/right/* ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'*/getSponsLinks*.js ' has been made redundant by '*sponslinks* '
'*clickTag=* ' has been made redundant by '*clicktag=* '
'*/adx.js ' has been made redundant by '*/adx.js* '
'*/ads/*.gif* ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'*/ads/*.jpg* ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'*/ads/*.swf ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'*/ads/*.js ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'*/ads/*.htm ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'*/ads/*.html ' has been made redundant by '*/ADS/* '
[quote]

mwah, slechts enkelen. Maar met een veel kleiner filter kom je er ook.

RoeAntSte wijzigde dit bericht 05-08-2008 17:45 (83%)

4 8 15 16 23 42

Ik dacht ook Opera eens te proberen naast Firefox.
Op de eerste pagina die ik bezoek loop ik al vast :P
Wij hebben HP management pagina's die niet werken onder Opera, hier staat ook bij:

The HP Onboard Administrator Web interface requires an XSLT enabled browser with support for JavaScript® 1.3 or equivalent.

The following browsers are officially supported:
Microsoft® Internet Explorer 6 and 7.
Mozilla™ Firefox® 1.5 and 2.0
Browsers that provide the required functionality but do not appear in the above list will not be prevented from running the application, but no support is offered for unlisted browsers.

If you received a notice that your browser does not have the required functionality, examine your browser settings to see if they meet the requirements below or contact your administrator.

Volgens mij moet Opera gewoon XSLT ondersteunen toch?

Een man zonder mes is als een haai zonder tanden

It might get loud

Geweldige browser...op Windows heb ik hem altijd gebruikt. Maar op OS X ziet hij er zo ontiegelijk lelijk uit in vergelijking met de andere programma's, dat ik maar Firefox ben gaan gebruiken...

leoaq.fm // Spatie Gebruik / Jeune Loop

quote:
leokennis schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:24:
Geweldige browser...op Windows heb ik hem altijd gebruikt. Maar op OS X ziet hij er zo ontiegelijk lelijk uit in vergelijking met de andere programma's, dat ik maar Firefox ben gaan gebruiken...
Neem dan gewoon de Macintosh Native skin die bij 9.5 zit. Die is wel mooi en past bij het OS. En om Opera (of welke tool dan ook) nou niet te gebruiken omdat het niet mooi uitziet is ook maar dom imo.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 22 23 24 25 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: