Hoofdcategorieën
Topicacties

Het HD48xx ervaringen topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
Huh?
Reg. datum: 12 mei 2002

Vandaag mijn Sapphire HD 4870 binnen gekregen. Vanavond inbouwen.

Ga niet Windows opnieuw installeren, gebruik een driver cleaner van Guru3D, dat zou afdoende moeten zijn. Vervangt een Club3D 8800GT (G92) kaartje, dus zou een mooie boost in performance moeten geven.

Mijn ervaringen met de HD 3870 waren niet denderend maar vind de HD 4870 toch een spannender product dan wat NVIDIA tegenwoordig maakt.

Ervaringen volgen...

Intel C2D E8400 - 3GB OCZ DDR2 800MHz - Sapphire Radeon HD 4870 512MB GDDR5 PCIe - Gigabyte EP35-DS3R - 2x Hitachi 500GB Sata2 - SoundBlaster X-Fi XtremeMusic - LiteOn DVD/RW- LiteOn DVD-ROM - Hiper Type R 580Watt

-= Since '82 =-
Reg. datum: 16 oktober 2000

quote:
Daantje20 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:07:
Vandaag mijn Sapphire HD 4870 binnen gekregen. Vanavond inbouwen.

Ga niet Windows opnieuw installeren, gebruik een driver cleaner van Guru3D, dat zou afdoende moeten zijn. Vervangt een Club3D 8800GT (G92) kaartje, dus zou een mooie boost in performance moeten geven.

Mijn ervaringen met de HD 3870 waren niet denderend maar vind de HD 4870 toch een spannender product dan wat NVIDIA tegenwoordig maakt.

Ervaringen volgen...
Waarom zou je wel windows opnieuw installeren?
Ik krijg de kaart morgen in huis als het goed is, maar wil absoluut niet windows opnieuw installeren..

Huh?

Voorheen was dat meestal wel een aanrader, nieuwe hardware anders dan een geheugen bankje of processor zou een nieuwe installatie inhouden.

Maar lijkt er inderdaad wel op dat het steeds minder een must is.

Intel C2D E8400 - 3GB OCZ DDR2 800MHz - Sapphire Radeon HD 4870 512MB GDDR5 PCIe - Gigabyte EP35-DS3R - 2x Hitachi 500GB Sata2 - SoundBlaster X-Fi XtremeMusic - LiteOn DVD/RW- LiteOn DVD-ROM - Hiper Type R 580Watt

Reg. datum: 25 december 2007

quote:
Ch3cker schreef op maandag 28 juli 2008 @ 00:06:
[...]

Even wat anders dan :

Heb laatst even 3dmark06 gedraaid, maar ik had maar ong. 10100 3dmarks.. wat me nogal weinig lijkt me een HD4870. Ik heb voor de rest een AMD Athlon 64 X2 5000+ @ Stock 2.6 GHz (moederbord is bijzonder slecht met overklokken..) en een Asus M2A-VM HDMI Moederbord.
Mijn vraag is dus, ligt het aan de processor dat ik zo weinig 3dMarks haal? Of heeft het misschien een andere oorzaak (Zie hier beneden).
Helaas geen mem timings op dat bord,wel een mogelijkheid om de multiplier hoger te zetten(3000mhz stock volt moet zeker werken).
Mijn ervaring als je dan de CPU freqentie beetje hoger zet(om je mem beetje hoger te krijgen)idd niet hoger dan 215 ongeveer,de boel redelijk loopt.

Reg. datum: 28 juli 2008

Hey,

Ik heb sinds vrijdag ook een Saphire HD4870 draaien in mijn kastje.
Ervaring: Positief, hij draait pijlsnel & stabiel op mijn systeem.

Mijn systeem? Daar wil ik het graag even over hebben, aangezien ik wat problemen had verwacht, maar deze blijkbaar ongegrond zijn.

Mobo: ASRock 4CoreDual-VSTA => Idd, met zowel AGP als PCI-e gleufje
Proc: e4300 1.8Ghz @ 2.4 Ghz
Ram: 2 x 2 Gb Corsair PC 6400
Opslag: 1 x 80 gig SATA HD, 1x 160 gig IDE HD, 1x Lite-on DVD+RW station
Network: Wireless Linksys PCI kaartje
Cooling: Standard + 2 case-fans

Deze setup draait op mijn originele Aopen Case voeding van 350Watt ... Hoezo energievreters? Hoezo 500-600 Watt PSU's om deze kaart te trekken? Ik was eerlijk gezegd wel nerveus om te kijken of ie't zou trekken. Maar dat lijkt allemaal reuze mee te vallen. Ik merk geen problemen op.

Geweldige kaart, doet me wat terug denken aan mijn eerste reuze-kaart (Ati 9800 Pro).

Groetjes

Hoe laat is het?

quote:
de_conne schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:01:
Hey,

Mijn systeem? Daar wil ik het graag even over hebben, aangezien ik wat problemen had verwacht, maar deze blijkbaar ongegrond zijn.

Deze setup draait op mijn originele Aopen Case voeding van 350Watt ... Hoezo energievreters? Hoezo 500-600 Watt PSU's om deze kaart te trekken? Ik was eerlijk gezegd wel nerveus om te kijken of ie't zou trekken. Maar dat lijkt allemaal reuze mee te vallen. Ik merk geen problemen op.

Geweldige kaart, doet me wat terug denken aan mijn eerste reuze-kaart (Ati 9800 Pro).

Groetjes
Kun je een bottleneck merken?

En ik had nog wat vragen

*Delete*

Modbreak:
Dit is geen dump hier al je vragen topic. Ga eerst zelf op zoek svp :)

Pollewob wijzigde dit bericht 28-07-2008 17:33 (30%)

Reg. datum: 25 december 2007

quote:
de_conne schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:01:
Hey,

Groetjes
Ben doorgaans minder optimistisch als jij,maar denk dat jouw PSU
het behoorlijk voor zijn kiezen krijgt.
Tis een A-merk voeding maar echt veel marge heb je niet zo.

Ik weet dat met beetje vette game die 350w wel benaderd kan/gaat worden.

Reg. datum: 24 februari 2004

quote:
HaTe schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:24:
[...]

Kun je een bottleneck merken?

En ik had nog wat vragen
[list=1]
• Zijn er nog meer redenen om de 4870 te kopen?
Dat is persoonlijk.
quote:
• Wat is de beste 4850 voor onder de 150?
Van de reference modellen? Kijk naar accesoires.
Van speciale versies? Lees benchmarks.
quote:
• Ik wil weten of mijn CPU een bottleneck wordt voor een 48xx: E6300 @ 2.8Ghz @standaard vcore(Kan nog verder als ik vcore verhoog)
Dat hangt van de resolutie af. Op lagere resoluties in ieder geval wel.
quote:
• Valt de 4850 nou wel of niet goed over te clocken?
Dat is relatief, definiëer goed. Naar mijn mening is hij prima over te klokken.
quote:
• Is de 4870 het geld waard?
Dat hangt van je eisen en je budget af.
quote:
Komt er binnenkort nog een prijsverlaging voor de 4870?
[/list]
Geen idee, mijn glazen bol zit even aan de oplader. Waarschijnlijk niet tot Nvidia er wat tegenover zet.

[SPECS] - In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet. -

There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.

Reg. datum: 04 november 2005

Ik heb een fan control probleem. Wanneer de videokaart 47/48 graden wordt, gaat de fan even sneller draaien (84% fan). Soms gebeurt het dat deze in een loop blijft hangen omdat hij onder die 47/48 graden koelt. Zodra hij die 47/48 graden haalt begint hij weer sneller te draaien. Dit gebeurt elke 2 a 3 seconden.

Heeft iemand anders ook fan problemen wanneer zijn videokaart 47/48 graden is? Ik heb het probleem alleen wanneer ik de fan forceerd (bijv 100% fan) via CCC en daarna weer op automatish zet.

Reg. datum: 06 januari 2002

[HD4850] Crashes - mogelijk oververhitting? heb er een apart topic voor gemaakt om het overzicht even te behouden. Mocht iemand iets nuttigs kunnen bijdragen, thanks.

quote:
Gonadan schreef op maandag 28 juli 2008 @ 09:22:
[...]

Klinkt meer alsof er processen op de achtergrond bezig zijn. Heb je misschien nog services van Vista aan staan die besluiten tijdens jouw gamesessie even wat indexering te doen ofzo?

Trouwens, hoeveel RAM heb je? Als je schijf steeds bezig is en je spel wil niet klinkt dat verdacht veel als swappen. ;)
Ik heb 2 GB PC6400 ram. 1 reepje van A-Data en de andere van Corsair.
Misschien dat dit niet helemaal lekker loopt?
Heb al een keer memtest gedaan trouwens, maar alles was in orde..

Reg. datum: 31 juli 2002

Vista + Crysis@High kan best eens over de 2GB gaan (sterker nog dit verwacht ik), hou het geheugen gebruik eens in de gaten? Geheugen kost weinig meer, dus ik zou er gewoon wat bijzetten :)

Hmm., even kijken of k ergens nog een 1GB reepje vandaan kan halen dan maar..

Trouwens, weet je toevallig een programmatje waarmee k kan bijhouden hoeveel geheugen er wordt gebruikt, en of de harde schijf mee moet draaien, en dat dan op de achtergrond gedurende crysis kan draaien ?

Huh?

Heb de videokaart nu netjes in mijn machine hangen, en moet zeggen ziet er allemaal heel netjes uit.

Heb alleen het vermoeden dat mijn voeding het niet aan kan.

Haal 12960 3Dmark06 punten. (Draai Windows Vista Home Premium 32Bit)

Zie de rest van de config in mijn signature.

Daantje20 wijzigde dit bericht 28-07-2008 21:31 (7%)

Reg. datum: 16 november 2007

Kan iemand mij vertellen of de 4000 serie geluid geeft over het hdmi plug. Ik heb namelijk net een asus 3650 aangeschaft waarbij de hdmi audio optie niet aan de praat te krijgen is. Wie heeft goede ervaring met audio over hdmi bij de 3000 of 4000 serie?

quote:
Frozenberg schreef op maandag 28 juli 2008 @ 21:44:
Kan iemand mij vertellen of de 4000 serie geluid geeft over het hdmi plug. Ik heb namelijk net een asus 3650 aangeschaft waarbij de hdmi audio optie niet aan de praat te krijgen is. Wie heeft goede ervaring met audio over hdmi bij de 3000 of 4000 serie?
Ik geloof dat daar een speciale DVI ->HDMI converter voor nodig is. De normale converters kunnen alleen beeld overdragen.

quote:
Daantje20 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 21:30:
Heb de videokaart nu netjes in mijn machine hangen, en moet zeggen ziet er allemaal heel netjes uit.

Heb alleen het vermoeden dat mijn voeding het niet aan kan.

Haal 12960 3Dmark06 punten. (Draai Windows Vista Home Premium 32Bit)

Zie de rest van de config in mijn signature.
Ik kom niet verder dan 8864 punten (hd4850), maar mijn score is als volgt opgebouwd:

sm2.0 3697
sm3.0 4540
cpu 1982 (:/)

Ik haal nog geen 1000 3dmarks meer dan met mijn 7950gx2. maw: mijn Pentium D950 (@4 GHz) is zwaar de bottleneck!

Maar goed, deze kaart was ter vervanging van de 7950gx en een investering voor over een paar maanden ofzo als ik de boel eens ga upgraden. :)

Bekijk mijn foto's.

Nikon is the way!

Ik heb met mijn 2 4850's in CF ook niet meer dan 14k in 3DMark06... ligt volgens mij voornamelijk aan de vreselijk slechte drivers van ATI.. NVidia haalt standaard een stuk hoger

PC: C2D E8400@3.8ghz, MSI NEO2-fr P45, OCZ Plat. DDR2-800@846mhz, 2x MSI 4850 CF, 2x 19"W, Win Vista Ult. x64, RAID 0.. Laptop: AMD Turion64 2ghz, 1gb geheugen, Ati X1600, Win XP.. Media-center: AMD 3200+ X2, 1gb geheugen, Win XP, 1x 24"W

Ja, de drivers moeten nog behoorlijk geoptimaliseert worden inderdaad.

Om even op mijn probleem terug te komen trouwens,

Ik dacht daarstraks opeens aan het zogenaamde wisselbestand in Windows. Dan wordt er dus een stuk van de harde schijf aangesproken als RAM geheugen. De harde schijf is dan dus druk bezig, maar zal zeker trager zijn dan het normale geheugen. Dat verklaart waarschijnlijk de bezigheid van de hdd tijdens Crysis. Ik zal er binnenkort eens een reepje extra geheugen inzetten en kijken of het helpt.
Bedankt voor jullie suggesties :)

Heeft iemand trouwens enig idee wanneer er drivers komen die echt geoptimaliseerd zijn mbt de HD 4800 reeks?

Reg. datum: 03 mei 2005

Is er nu nergens een site(hij is er maar ben hem kwijt) waar je aantal verschillende videokaarten en/of proseccor"s kan selecteren en dan krijg je de verschillende benchmarks te zien.

DAT ze een snelle kaart op een snelle pros zetten om niet op het systeem terug te houden, maar het zou aardig zijn om ook een paar representatieve pros erbij te zetten, wat intels en paar amd's,
Zodat je wat meer weet.

Nikon is the way!

@Ch3cker
Zou goed kunnen! Je HDD als geheugen is zo traag als ik weet niet wat dus het zal best verschil maken!

PC: C2D E8400@3.8ghz, MSI NEO2-fr P45, OCZ Plat. DDR2-800@846mhz, 2x MSI 4850 CF, 2x 19"W, Win Vista Ult. x64, RAID 0.. Laptop: AMD Turion64 2ghz, 1gb geheugen, Ati X1600, Win XP.. Media-center: AMD 3200+ X2, 1gb geheugen, Win XP, 1x 24"W

quote:
Ch3cker schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 00:28:
Ja, de drivers moeten nog behoorlijk geoptimaliseert worden inderdaad.

Om even op mijn probleem terug te komen trouwens,

Ik dacht daarstraks opeens aan het zogenaamde wisselbestand in Windows. Dan wordt er dus een stuk van de harde schijf aangesproken als RAM geheugen. De harde schijf is dan dus druk bezig, maar zal zeker trager zijn dan het normale geheugen. Dat verklaart waarschijnlijk de bezigheid van de hdd tijdens Crysis. Ik zal er binnenkort eens een reepje extra geheugen inzetten en kijken of het helpt.
Bedankt voor jullie suggesties :)
En dat noemt men dus swappen. :z

Huh?

En dat swappen zorgt in games voor stotteren.

Heb zelf ook 2gb aan intern geheugen en dat is voor Crysis in DX10 met hoge kwaliteit niet genoeg blijkbaar. Was bij mij ook zo af en toe een diashow totdat het RAM helemaal vol zat met het spel.
Daarna sloot ik de game af en was Windows weer bagger traag, die zat daarna alles weer naar intern geheugen te verplaatsen vanuit swapfile.

Goede reden om er wat geheugen bij te zetten :+

Trotse oom x2
Reg. datum: 13 januari 2005

Ik heb gewoon 8gb DDR2 Geil Black Dragon. Dat kostte toch geen ruk dus waarom niet :P Vista Home Premium 64bit en mijn games lopen als een trein.

Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM

quote:
TroonStaal schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:12:
Ik heb gewoon 8gb DDR2 Geil Black Dragon. Dat kostte toch geen ruk dus waarom niet :P Vista Home Premium 64bit en mijn games lopen als een trein.
Tsja niet iedereen draait 64-bit en over het nut van 8GB kan je ook redetwisten.
Neemt niet weg dat tegenwoordig 3 à 4 GB toch wel aan te raden is als je wilt gamen.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: