Gathering of Tweakers

Quicksearch
Gerard Henninger: advies- en introductiedag - Studiofotografie
Introductie

Beste Tweakers/Nerds/Fotografen/Gear-sletjes,

De laatste weken krijg ik van diverse GoT'ers allerlei vragen over studiofotografie. Via mail, Hyves, Facebook of hier op GoT, jullie weten me allemaal te vinden :P Afgelopen zondag was het toppunt toen ik 5 Hyves-berichtjes in m'n inbox had met de vraag "mag ik een keer meelopen?". Toen kwam ik op het idee om een "workshop" te geven, maar dan anders.

Wat nou als we een dag prikken waarbij we met een groep bij elkaar gaan zitten en waarbij jullie me alles kunnen vragen; wat moet ik kopen? waarom gebruik je dat? hoe stel ik m'n camera in? is Josh echt zo'n arrogante lul? heeft Dodge echt met een Miss Limburg finaliste? Neukt allstarted echt alles wat een hartslag heeft? Noem maar op, ik ga m'n best doen om iedereen een antwoord te geven.

Ik regel twee modellen zodat we lekker kunnen oefenen. Ik kies voor een "onervaren" model omdat je zelf ook niet meteen begint met ervaren mensen. Meestal oefen je op je zusje, vriendin, scharrel of buurmeisje.

Het zal misschien zoiets worden als het [Showcase] DG|GH Annelies-topic.

Waar? Wanneer? Hoe?' Wat?

Waar : Den Haag / Sportschool Westvliet
Wanneer : zaterdag 30 augustus
Tijd : 10 - 15:30 uur (eventuele lunch om 12:30 uur)
Eten/Drank : voor 12,50 euro p.p krijgen we een buffet met 3 broodjes (ham, kaas en kroket) en (karne)melk.
Kosten : 12,50 euro voor het buffet. De meeste willen eten, dus ik ga gewoon een buffet regelen :) (eigen consumpties zijn NIET toegestaan). Als je het leuk vindt een fles drank die Jos en ik kunnen drinken tijdens het editen van de video :)

http://www.meeting-manager.nl/341/days.png

Korting / Partnerdeal!

Het leukste van dit allemaal is, ik heb een deal gesloten met een grote en bekende fotowinkel. De aanwezigen van de GH-prutsdag krijgen 10% korting op diverse studioapparatuur. Daarnaast komen er vier speciale GH-setjes waarmee je meteen aan de slag kan. Ik wil nog geen naam noemen want ik weet niet of de modjes dat hier leuk vinden en daarnaast moet ik de deal nog beter uitwerken (zodat jullie er alleen maar beter van worden). Deze korting/actie geldt tot 7 dagen na de workshop.

Voorwaarden

Voorwaarden? Ja! Let op :
Deze dag is bedoelt voor mensen die op het punt staan om een studioset (strobist-style of echte flitskoppen) aan te schaffen. Mensen die al weten hoe het werkt of mensen die al een studiosetje bezitten, hebben NIETS aan deze dag. Ik zal niet heel diep ingaan op modellenwerk, compositie, lichtvervormers etc etc. Dit is puur voor de mensen die op het punt staan om de eerste stapjes te zetten binnen studiofotografie. Als deze dag achteraf gezien een "succes" is dan geef ik nog een soortgelijke dag maar dan een die dieper ingaat op het spelen met licht.

Ik neem wel van iedereen aan dat ze weten hoe hun camera werkt, dat ze weten wat diaframa is, sluitertijd, ISO etc etc

Daarnaast heb je een DSLR nodig (merk boeit NIET!) en een externe flitser.
Foto's die gemaakt worden van de modellen graag aan mij geven zodat ik ze door kan sturen naar het model, dan hebben zij er ook wat aan.

Dus, alleen serieuze aanmeldingen graag!

Nog meer?

Meld even of je zou willen eten of niet. De meeste stemmen gelden, maar ik moet wel ruim een week ervoor weten of we een buffet willen of niet (ik ben overigens voor).

Iedereen die zeker weet dat die komt, gelieve mij een mail te sturen met je gegevens! Zie: GerardHenninger.nl

GerardHenninger wijzigde dit bericht 24-07-2008 14:36 (80%)
Reden: Nomad: kleine edit

Nounou, dit ruikt wel heel erg naar de meeting die ze bij DPZ deden. Is dit onder het mom van, "Dat kunnen wij beter?" :D Want dat kunnen wij! Vergeet trouwens niet dat Gerard z'n hele zooi aan apparatuur meeneemt, dus ook pottenkijkers die zonder camera komen kunnen even opgeilen.
quote:
Dat klinkt als zelfreflectie van jou. :+
quote:
GerardHenninger schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:28:
Meestal oefen je op je zusje, vriendin, scharrel of buurmeisje.
Oefenen doe je altijd op je scharrel toch? :P

* Josh kijkt opeens heel serieus. Uiterst leerzame shit dit! Ik zou zeker komen als dit door gaat. Vorige keer was ook helemaal leuk :) .

Josh wijzigde dit bericht 22-07-2008 14:03 (76%)

best interessant, in welke omgeving zou dit gaan gebeuren?

Photoblog :: Portfolio
EOS 30D met grip & strap, EOS 1D Mark II, kitlens, EF 17-40 f4 L, EF 70-200 f2.8 L, EF 85mm f1.8, Canon 580ex Speedlite, Fujica Compact deluxe meetzoeker.

It's not easy being green

Klinkt goed, * J3roen meldt zich aan :)

JG-Photography
Gear: Canon spul & Accesoires.

tulibu dibu douchooo

* iworx komt ook in het rijtje staan.
quote:
Sharky schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:20:
best interessant, in welke omgeving zou dit gaan gebeuren?
Heb het net toegevoegd aan de OP.. :) Zuid-Holland voorlopig
Serieus wel oren naar :), even afwachten van een datum.
Dacht zo dat groningen wel geschikt zal zijn :P
Utrecht..lekker centraal of niet..:P

quote:
LongJoy1980 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:04:
Utrecht..lekker centraal of niet..:P
Ben niet bekend met Utrecht :) in Zuid-Holland/Noord-Holland ken ik wel plekjes en kan ik eventueel een discotheek of andere leuke indoor-locatie regelen..... Ik heb maar een klein netwerk in Utrecht ;)

GerardHenninger wijzigde dit bericht 22-07-2008 15:08 (4%)

quote:
Nomad schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:59:
Serieus wel oren naar :), even afwachten van een datum.
Dacht zo dat groningen wel geschikt zal zijn :P
Inderdaad, zoals iedereen weet is Groningen of die omgeving de per-fecte plek!

Photoblog :: Portfolio
EOS 30D met grip & strap, EOS 1D Mark II, kitlens, EF 17-40 f4 L, EF 70-200 f2.8 L, EF 85mm f1.8, Canon 580ex Speedlite, Fujica Compact deluxe meetzoeker.

+1 voor groningen _/-\o_

Ik zou het heel tof vinden om een keertje mee te lopen omdat ik zelf ook jou richting op wil gaan. Het ligt alleen heel erg aan de datum voor mij en ook aan de locatie, ik heb nog geen rijbewijs en zuid holland word lastig qua vervoer (afgezien van de trein, maar dat is prijzig). Iets meer centraal (lees richting het noorden) zou een uitkomst zijn.

Canon Powershot A410 | Canon 350D | Canon 40D | 18-55 f/3.5 | 17-50mm f/2.8 | 50mm f/1.8 Mk1

Stiekem een Nikonian

Lijkt me leuk, maar ik kijk even de kat uit de boom vanwege het hoe en wat.

Ik heb zeer zeker interesse, lijkt mij ontzettend leerzaam. Ook omdat het een tak van fotografie is die ik ontzettend moeilijk vind (maar dat ligt vast meer aan mijn onzekerheid dan aan iets anders). Dus een workshop is altijd mooi meegenomen.

Qua locatie ben ik zeer flexibel, en eventueel kan ik zelfs mensen meenemen met den auto.

Uiteraard wel een beetje onder voorbehoud wat tijd en locatie betreft, maar elk weekend buiten Lowlands (en eerste weekend van augustus) kan ik, en ook doordeweeks ben ik redelijk flexibel.
Pinnacle of Perversion
Reg. datum: 18 juni 2007

Voorzichtige interesse. Zeer afhankelijk van het wanneer/waar.

Te koop: Metz 40MZ-2, tokina 100-300, tokina 28-80, tamron 70-300; DM voor details.

ik ben willem, ben jij?

zeker geintresseerd! wel afhankelijk van de datum en lokatie, maar lijkt me ontzettend gezellig en leerzaam natuurlijk.

wilmocs wijzigde dit bericht 22-07-2008 15:40 (10%)

portfolio -- daily-blog -- 1d3 met pLimes --

Lijkt mij ook erg interessant!

Ben de 2e/3e week van augustus op vakantie (dan weet je het alvast ;) )

Ben zelf nog redelijk beginner, maar wil graag eens meekijken!

Nikon D50 # Nikon 18-55mm f/3.5-5.6 # Nikon 50mm f/1.8 # Tamron 90mm f/2.8 Di Macro # Nikon SB-600 # Falcon Eyes flitsmeuk

Lijkt me héél tof(als dit bericht ook voor mij bedoeld is natuurlijk :P). Ik moet natuurlijk zoals de rest zeggen dat het wel afhangt van locatie, en vooral tijd! Ik vind het in ieder geval al fantastisch dat je dit aanbiedt!

quote:
GerardHenninger schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:08:
[...]

Ben niet bekend met Utrecht :) in Zuid-Holland/Noord-Holland ken ik wel plekjes en kan ik eventueel een discotheek of andere leuke indoor-locatie regelen..... Ik heb maar een klein netwerk in Utrecht ;)
hehe is niet erg..
ik juist wel...
Heb zelf beschikking over mijn eigen studiotje in het centrum van de stad dus ja...
Vriend van mij heeft daarnaast ook een grotere studioruimte op 15 min rijden van de binnenstad
Kan zelf ook wel een kleine discotheek 'fixen'. (www.clubstorm.nl) ook al ben ik er geruime tijd niet meer geweest.

Maar goed tis ook meer dat ik Utrecht altijd in dit soort gevallen voorstel omdat ik het altijd lullig voor mensen in de uithoeken van het land vind...die helemaal naar een andere hoek van het land moeten reizen...

Zeker geïnteresseerd. Als het maar in Groningen of omgeving is :P. Nee hoor ik stap wel op de tractor.

14 feb 2009 weer nickchange naar relonky - flickr resize voor foto's, vanwege de breedte van het forum

NH of ZH is ok, ik ben er dan zeker bij!
Put SparkOne on the list!
Was zelf ook 1 van de Hyves berichtjes :o
en wellicht kan ik mijn vriendin (lees vrij onervaren model, behalve mijn probeersels dan) zo gek krijgen mee te gaan. Mijn vriendin heeft er wel zin in! Maar is geen scharrel hoor 8)

SparkOne wijzigde dit bericht 22-07-2008 20:53 (11%)

Canon EOS 400D + grip / Canon 10-22 EFS / Sigma 24-70 F2.8 / 430EX + Omnibounce / Manfrotto 3 poot / 2 Gb extreme III / Jobo giga One 40Gb imagetank/

quote:
SparkOne schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:19:
NH of ZH is ok, ik ben er dan zeker bij!
Put SparkOne on the list!
Was zelf ook 1 van de Hyves berichtjes :o
en wellicht kan ik mijn vriendin (lees vrij onervaren model, behalve mijn probeersels dan) zo gek krijgen mee te gaan.
Ik zat er al op te wachten :) Je bent wel de enige in dit topic die contact met me heeft opgenomen... Waar is de rest dan?

OP aangepast met nieuwe namen/geinteresseerden :)
GH: kleine aanpassing in je TS gemaakt, stond geloof ik een foutje in :+
Reg. datum: 10 augustus 2001

Briljant idee! Sign me up too :)

Erg genoten van je recente showcase, vooral dat filmpje waarbij je kon zien hoe het een beetje in z'n werk ging allemaal was heel leuk.

Hm ik heb ook zeker interresse :)

Website | Canon Eos 30D + Grip | Canon EFs 10-22 | Canon EF 17-40 L | Canon EF 70-300 IS USM | Canon EF 50 1.8II | Canon EF 24 2.8 | Peleng 8 3.5 | SpeedLite 430EX | ST-E2

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws