Gathering of Tweakers

Quicksearch
Let's Buy Happiness
Reg. datum: 14 september 2007

Een oplossing zou ik wel appreciëren :)

Alhoewel ik hier heb probleem heb met 4GB (4x1) in Vista 64 bits.
Reg. datum: 23 oktober 2006

Heren,

Ik had soortgelijk problemen op mijn nieuwe computer, het probleem lag bij mij, bij mijn moederbord (Gigabyte P45 DS3R) standaard werd deze geleverd met firmware F5. Nu is bij F6 een VGA fix toegevoegd door ATI, ik ben zelf overgegaan naar F9f en toen waren bij mij alle problemen met BSOD's over. Ik draai Vista Business 64bit met 8GB intern geheugen.

DUTCH-FALCON

quote:
Falcon2107 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:08:
DIt zou te maken moeten hebben met de 4 GB in VISTA 32

Ik heb het zelfde. Er is een update hiervoor te halen bij Microsoft. Voordat ik hier bij kan, klapt ie er telkens uit, dus nu alles weer aan installeren met enkel 2GB in het MB geprikt en later 2 GB er weer bij plaatsen als alles geinstalleert is (Dit is de officiële MS workaround)

Ben nog bezig, dus het resultaat blijft nog even uit.
VISTA met 2 GB geinstaleert en de andere 2 GB na de installatie toegevoegd. Het lijkt te werken. Ik heb deze BSOD voorlopig niet meer gehad. Wel een andere :( (0x0000008e). Dus kunnen we daar weer een oplossing voor vinden. :(

Komt het ook wel eens voor dat Vista zonder enige moeite stabiel draait?

BF2 STATS
E8500 + MSI P7N, 9800GX2, 4 GB 1066, 1 TB HDD, CM 850W,Creative SB XF-I

Let's Buy Happiness

Als die vraag niet sarcastisch bedoelt was, jup hier heb ik het wel soms een dagje of twee zonder bsod's :9

Over 0x0000008e nu, ik dacht dat dit een probleem met je geheugen is? Run eens een memtest als je kunt, misschien heeft die MS workaround dan toch effect gehad :).
DUTCH-FALCON

quote:
ev1ltje schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:03:
Als die vraag niet sarcastisch bedoelt was, jup hier heb ik het wel soms een dagje of twee zonder bsod's :9

Over 0x0000008e nu, ik dacht dat dit een probleem met je geheugen is? Run eens een memtest als je kunt, misschien heeft die MS workaround dan toch effect gehad :).
Ik moet de Logs eens vinden, om te kijken of er misschien meer info in staat.

BF2 STATS

Let's Buy Happiness

Control Panel - System and Maintenance - Problem Reports and Solutions - View Problem History

Bij mij staan er altijd de volgende:

http://img98.imageshack.us/img98/3927/errorsir9.jpg
-->HD4870X2<--
Reg. datum: 20 oktober 2006

Een paar oplossingen van een ander forum
quote:
Well tonight I fixed the problem on my rig. First my specs in case anyone has something similar: AMD Q9850BE, Sapphire HD4850 OC'd to 625 and 993 with a 75% fan over ride profile, 4gb dual channel Gskill RAM, on Vista Ultimate x64. I ran driver cleaner pro and cleaned everything off and rebooted. I then used TuneUp utilites to clean the registry ( I believe any registry cleaner would work) I then proceeded to install the Catalyst 8.7 suite. After installing I noticed it wasn't working right so I disabled my antivirus (Symantec Antivirus Coorporate Edition) and also ran the installer again but making sure to right click and install as admin. After that a good reboot and I did a test with Crysis. 2 1/2 hours of playing straight and not a single hitch where as before It would lock the computer up after 5 minutes of playing. I hope this helps. Good Luck!
quote:
I had te same issues until I TURN OFF Catalyst A.I.

Now I dont have any issues.
http://forums.amd.com/gam...MP=Linear&#lastunread

nog meer
quote:
I have had a running ticket with ATi for 2 weeks now and found the solution myself as they are useless. This is what I sent to them today from within my ticket! This works for me! (Also make sure you have enabled ACPI 2.0 support in BIOS not sure if it helps but best to be safe)

"I have the solution for my problem. I strongly suggest you post this to anyone else having this problem! (PS I am using 7.5 catalyst)

I found that if you go into the system configuration utility (Start menu then type "system configuration" in the search bar) and the choose the boot tab and then to advanced options. There you will see at the top two boxes that you can check one is processor and the other is memory. If you check both of these and choose one processor and then the max amount of memory that is on your system. Hit apply and ok. Restart your system and it should run quickly in 2d and 3d works! Yay!"

Cheers,

Psiboy
amd solution
http://support.ati.com/ic...edge&questionID=27116

Bullus wijzigde dit bericht 20-08-2008 09:27 (33%)

specs //systeem: asus Maximus Formula Se, Q6600 (g0), Team 4x1024mb ddr2 800, HD3870X2, Samsung 205BW,Vista ult.64bit

Let's Buy Happiness

Kheb nu ook de Catalyst A.I. afgezet. Nu even een paar dagjes wachten en zien of het nog (al dan niet frequent) voorkomt :)
DUTCH-FALCON

quote:
ev1ltje schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:03:

MEMTEST geeft 28 fouten en loopt na een minuut vast. Ik mag toch wel aannemen, dat geheugen helemaal foutenvrij mag zijn?!

BF2 STATS

Let's Buy Happiness

quote:
Falcon2107 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:46:
[...]
MEMTEST geeft 28 fouten en loopt na een minuut vast. Ik mag toch wel aannemen, dat geheugen helemaal foutenvrij mag zijn?!
Normaal gezien is geen enkele fout acceptabel. Misschien kun je de kast eens stofvrij maken en de latjes eens afzonderlijk testen? Anders zul je der nieuwe moeten gaan instoppen :)

edit:
quote:
ev1ltje schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 09:17:
Kheb nu ook de Catalyst A.I. afgezet. Nu even een paar dagjes wachten en zien of het nog (al dan niet frequent) voorkomt
Heeft jammer genoeg niet gewerkt, ik blijf de BSOD's en crashes krijgen.

ev1ltje wijzigde dit bericht 20-08-2008 22:57 (33%)

quote:
ev1ltje schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:28:
[...]

edit:

[...]

Heeft jammer genoeg niet gewerkt, ik blijf de BSOD's en crashes krijgen.
Dat was te verwachten, het niet installeren van het catalyst control center heeft er ook niet voor gezorgd dat de crashes verdwenen. Die AI lijkt me een onderdeel van het CCC.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"

Let's Buy Happiness

Ik heb ook geen zin om m'n kaart RMA te sturen en en dan een aantal weken zonder te zitten..
Laat staan dat ik hem terug krijg en het zelfde probleem zich blijft voordoen 8)7
Dat het Control Panel van ATI het niet is dat was al eerder uitgesloten en getest.

Ik heb mijn Gigabyte mobo vorige week geflashed naar de laatste BIOSversie.
Voor de EP45-DS4 naar versie F8c
Probleem heeft zich sindsdien niet meer voorgedaan. Zelfs niet een klein beetje :)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ook afsluiten van Vista gaat nu goed. Voorheen bleef deze nog regelmatig hangen.

Let's Buy Happiness

Eindje geleden de 8.8 catalyst erop gezet, maar helaas werkte dit ook niet voor mij.

Vandaag eens proberen m'n MSI P965 Platinum te flashen, alhoewel er niets van VGA fixes in de logs staat. We kunnen maar proberen :)
lolbroek
Reg. datum: 12 februari 2006

Ik ben ook iemand die last heeft van dit probleem, hoewel het bij mij wel iets anders is.
Het scherm wordt wit, waarna er een BSOD komt, óf de pc freezed, en ik moet hard resetten.
Ik vind het heel irritant, en een Bios update heeft bij mij niet geholpen, het niet installeren van CCC ook niet.

specs:
intel e8200
4gb ocz 800 mhz ddr2 geheugen
club3d 4850
gigabyte ga-ep45-ds3
750 gb spinpoint f1
cooler master real power 620 watt
antec 900 case
vista x64 ultimate

ik denk dat ik windows xp maar weer eens ga proberen, hoewel het wel zonde is van de 4gb geheugen. als dit niet snel opgelost wordt, ga ik denk ik maar stoppen met het pc gamen. het is duur om de hardware te kopen, het werkt niet lekker vanwege dit soort dingen en er komen steeds minder games voor de pc.

het zou toch normaal moeten zijn dat als je een nieuw systeem koopt dat het gewoon werkt? ik vraag me af hoelang het gaat duren tot dit opgelost is, MS zal wel ontkennen dat het probleem bij hun ligt, dus dan kan het nog wel even duren.

Join het GoT Whatpulse team en help ons weer naar de top!

quote:
abaart schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:18:
Ik ben ook iemand die last heeft van dit probleem, hoewel het bij mij wel iets anders is.
Het scherm wordt wit, waarna er een BSOD komt, óf de pc freezed, en ik moet hard resetten.
Ik vind het heel irritant, en een Bios update heeft bij mij niet geholpen, het niet installeren van CCC ook niet.

specs:
[..]

ik denk dat ik windows xp maar weer eens ga proberen, hoewel het wel zonde is van de 4gb geheugen. als dit niet snel opgelost wordt, ga ik denk ik maar stoppen met het pc gamen. het is duur om de hardware te kopen, het werkt niet lekker vanwege dit soort dingen en er komen steeds minder games voor de pc.

het zou toch normaal moeten zijn dat als je een nieuw systeem koopt dat het gewoon werkt? ik vraag me af hoelang het gaat duren tot dit opgelost is, MS zal wel ontkennen dat het probleem bij hun ligt, dus dan kan het nog wel even duren.
Je mag zeker verwachten dat je als hardware in je machine zet dat dit werkt zoals het zou moeten werken. Ongeacht of het dure of goedkope hardware is. Ik vind dat het niet moet uitmaken of ik een ati kaart van 35 of 350 euro koop. Vaak roepen fabrikanten dat andere hardware brak is. Zo roepen nvidia en ati beide dat je processor of geheugen wel kapot zal zijn, of dat er conflicten zijn (geheugen reepjes van verschillende merken).

Maar deze ellende komt ook voor bij systemen die zo in de winkel gekocht zijn zoals laptops of complete desktops. Mijn vader en broertje hebben beide een acer laptop, die klapt af en toe vrolijk met een vergelijkbare melding op een blauw scherm (maar dan een Nvidia variant van de melding).

Als je iets in de winkel koopt wat als vooraf is samen gesteld (en je hebt er weinig verstand van) dan mag je toch verwachten dat het werkt? :(

lolbroek

quote:
.Gertjan. schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:05:
[...]

Je mag zeker verwachten dat je als hardware in je machine zet dat dit werkt zoals het zou moeten werken. Ongeacht of het dure of goedkope hardware is. Ik vind dat het niet moet uitmaken of ik een ati kaart van 35 of 350 euro koop. Vaak roepen fabrikanten dat andere hardware brak is. Zo roepen nvidia en ati beide dat je processor of geheugen wel kapot zal zijn, of dat er conflicten zijn (geheugen reepjes van verschillende merken).

Maar deze ellende komt ook voor bij systemen die zo in de winkel gekocht zijn zoals laptops of complete desktops. Mijn vader en broertje hebben beide een acer laptop, die klapt af en toe vrolijk met een vergelijkbare melding op een blauw scherm (maar dan een Nvidia variant van de melding).

Als je iets in de winkel koopt wat als vooraf is samen gesteld (en je hebt er weinig verstand van) dan mag je toch verwachten dat het werkt? :(
Zeker, vooral als je een laptop koopt, daar zit toch ook niet zulke hele rare hardware in. Ik vind het heel slecht van MS en ATI om zo'n slecht product te maken. Wat heb je aan die kaarten, als je ze niet eens normaal kan gebruiken? Dan heb je er niks meer aan, en is zo'n systeem niks meer waard, omdat je het bijna niet kunt gebruiken.

Ik heb nu zelf windows xp op mijn systeem gegooid, omdat ik de BSOD's zat was en ik heb tot nu toe nog geen enkele gehad onder xp :o

quote:
abaart schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:38:
[...]

Zeker, vooral als je een laptop koopt, daar zit toch ook niet zulke hele rare hardware in. Ik vind het heel slecht van MS en ATI om zo'n slecht product te maken. Wat heb je aan die kaarten, als je ze niet eens normaal kan gebruiken? Dan heb je er niks meer aan, en is zo'n systeem niks meer waard, omdat je het bijna niet kunt gebruiken.

Ik heb nu zelf windows xp op mijn systeem gegooid, omdat ik de BSOD's zat was en ik heb tot nu toe nog geen enkele gehad onder xp :o
Heb ergens gelezen dat XP ook wel eens een melding wil geven dat de beeldschermadapter (leuk woord voor videokaart) niet meer reageerde maar is hersteld. Maar blue screens kwamen er minder/niet in voor.

Hoewel XP een optie zou zijn is dat geen optie voor mij. Ik heb een 64bits processor en ik wil dus een 64bits os(XP 64 schijnt niet echt bruikbaar te zijn met veel hardware enzo). En daarbij komt dat ik een leuke bedrag voor Vista heb neer moeten leggen en ik het verdom om de illigaliteit in te duiken voor XP (enige legale XP's die ik heb zijn Home editions, maar die zijn gekoppeld aan andere systemen).

Ik kocht Vista om zeker te weten dat ik geen WGA bagger krijg met mijn nieuwe pc (en vond als ik toch geld aan het uitgeven was ik meteen net zo goed het OS erbij kan doen zodat ik zeker weet dat ik mijn machine fatsoenlijk kan gebruiken)... Maar moet eerlijk zeggen dat ik spijt heb dat bedrag aan Microsoft gedoneerd te hebben, want in plaats van een kreupel systeem door WGA is dit al kreupel out of the box.

lolbroek

quote:
.Gertjan. schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 10:25:
[...]

Heb ergens gelezen dat XP ook wel eens een melding wil geven dat de beeldschermadapter (leuk woord voor videokaart) niet meer reageerde maar is hersteld. Maar blue screens kwamen er minder/niet in voor.

Hoewel XP een optie zou zijn is dat geen optie voor mij. Ik heb een 64bits processor en ik wil dus een 64bits os(XP 64 schijnt niet echt bruikbaar te zijn met veel hardware enzo). En daarbij komt dat ik een leuke bedrag voor Vista heb neer moeten leggen en ik het verdom om de illigaliteit in te duiken voor XP (enige legale XP's die ik heb zijn Home editions, maar die zijn gekoppeld aan andere systemen).

Ik kocht Vista om zeker te weten dat ik geen WGA bagger krijg met mijn nieuwe pc (en vond als ik toch geld aan het uitgeven was ik meteen net zo goed het OS erbij kan doen zodat ik zeker weet dat ik mijn machine fatsoenlijk kan gebruiken)... Maar moet eerlijk zeggen dat ik spijt heb dat bedrag aan Microsoft gedoneerd te hebben, want in plaats van een kreupel systeem door WGA is dit al kreupel out of the box.
Ik juichte te vroeg helaas, ik kwam vanmiddag thuis van school, en meteen een freeze en bij de volgende boot(s) BSOD(s). Maar in xp zit er meer info in de BSOD, en dus ben ik even gaan googlen. Er stond dat ati2dvag in een infinte loop geraakt was, en na wat googlen kwam ik op een forum waar stond dat iemand een paar mensen het hadden opgelost door de 4850 beter aan te drukken. Daar ging bij mij een belletje rinkelen, want mij het bouwen van mijn pc zat het 'klemmetje' van de pci slot niet vast op de kaart, maar ik dacht toen dat het aan de kaart lag ofzo, dat het niet helemaal goed paste. Daarom heb ik hem maar zo laten zitten, omdat ik het anders misschien ging forceren (en dat wil je niet met een nieuwe kaart natuurlijk :P ). Ik heb nu het schroefje losgedraaid van mijn antec 900, en hem aangedrukt totdat het klemmetje wel goed zat. nu past het schroefje wel niet meer goed in de kast, maar dat boeit me niet zo erg. Ik zal wel zien wat er gebeurt, aangezien ik het eerder dacht opgelost te hebben, maar het later toch weer terug kwam. Ik zal mijn bevindingen hier posten.

Op windows XP heb ik inderdaad maar 3 GB van mijn 4, maar dat maakt voor mij niet zo veel uit. Het is inderdaad te gek voor woorden dat je moet gaan downloaden als je voor veel geld een vista licentie hebt gekocht, (gelukkig) heb ik mijn versies iets minder legaal, ik was/ben bijna zover om ubuntu op mijn pc te gooien. :(
Maar kun je je laptop niet terugsturen met garantie?

Hier is nog een ander forum waar een andere fix voor het probleem staat. Ik heb het niet getest, en ik weet niet of het ook onder vista werkt, maar het is het proberen waard lijkt me.

lolbroek

Nee hoor, helaas. Ik kreeg zonet een zwart scherm en daarna de bekende BSOD over de infinite loop, en de volgende boot ook lekker een freeze. :(

quote:
abaart schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:52:
[...]

Ik juichte te vroeg helaas, ik kwam vanmiddag thuis van school, en meteen een freeze en bij de volgende boot(s) BSOD(s). Maar in xp zit er meer info in de BSOD, en dus ben ik even gaan googlen. Er stond dat ati2dvag in een infinte loop geraakt was, en na wat googlen kwam ik op een forum waar stond dat iemand een paar mensen het hadden opgelost door de 4850 beter aan te drukken.
Klinkt als een probleempje dat ik vroeger ook wel eens had. In mijn oude laptop zat een ATI Radeon 9000 Mobility. Deze is in al deze tijd een kleine 5 keer ofzo vast gelopen met een melding dat hij in een infinite loop is blijven hangen (heb de laptop een kleine 6 of 7 jaar inmiddels). In eerste instantie had ik een klein vermoeden dat dit probleem vergelijkbaar was, zeker omdat je een aantal keer een zwart scherm krijgt in windows en vervolgens een melding dat het stuurprogramma niet meer reageerde, maar inmiddels is hersteld. Maar het komt nu VEEL vaker voor dan die 5 keer die ik vroeger heb meegemaakt... :S

Uit mijn huidige pc heb ik al een paar keer mijn kaart moeten halen (omwisselen met een andere ATI kaart die niet gepakt werd door een ander systeem om te testen of het aan de kaart zou liggen). En daarna al meerdere keren aangedrukt, dus denk niet dat het daar aan ligt.

Het is op mijn PC trouwens al een tijdje rustig met crashes...

quote:
Dit.

Dit verlaagt bij mij de crashes op een 3870x2, e8400, 4gb,vista x64, ook drastisch, en ik ben helemaal van de "recovering from driver error" crash af.

Ergens had ik een speculatie gelezen dat er wellicht wat dx10 conflicten zijn tussen aero en de ati drivers, om het probleem maar lekker vaag en ongefundeerd te houden. ;)

quote:
Echnon schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:59:
[...]

Dit.

Dit verlaagt bij mij de crashes op een 3870x2, e8400, 4gb,vista x64, ook drastisch, en ik ben helemaal van de "recovering from driver error" crash af.

Ergens had ik een speculatie gelezen dat er wellicht wat dx10 conflicten zijn tussen aero en de ati drivers, om het probleem maar lekker vaag en ongefundeerd te houden. ;)
Leuk dat je een van de meegeleverde functionaliteiten moet uitschakelen om je systeem draaiend te houden. Ze vragen om een goede video kaart voor de GUI, maar als je dat dan hebt werkt het niet naar behoren... Velen kopen Vista juist voor het grafische schilletje (op een hypermodern systeem is transparantie mooier dan gewoon een blauwe startbalk) en de betere ondersteuning van DirectX, dan is het in mijn ogen belachelijk dat je dat moet uitzetten.

Wat is de volgende aanbeveling op internet? Je PC gewoon maar uitlaten...

Mijn ervaringen met mijn HD4870 worden de laatste tijd steeds slechter.
Over het algemeen presteerde de kaart goed in grid en COD4. Echter de laatste tijd heeft hij vaak last van een tijdelijk zwart scherm, waarna het beeldschermstuurprogramma zichzelf vaak weer hersteld. Maar soms wordt de computer ook afgesloten en 1 keer kreeg ik een BSOD.
Daarnaast komt de computer bij opstarten zo nu en dan (echt onduidelijk wanneer) in een soort reboot-loop terecht, waarbij de computer wordt opgestart, de kaart hard begint te blazen en de computer vervolgens afsluit en na 2 sec. weer opstart. Deze loop kan ik enkel stoppen door de voeding een paar seconden uit te houden.

Net werd het echter helemaal dol toen ik COD4 opstartte, werd het beeld zwart-wit en blokkerig (artifacts?) weergeven. ik sloot COD4 af, maar ook windows vista 64bit werd zwart-wit weergeven. vervolgens kreeg ik een foutmelding in atikmdag. Bij herstart alles weer normaal

Kan iemand misschien bevestigen of dit aan mijn kaart ligt of aan de huidig ati drivers voor vista 64bit/me bios? Ik las hierboven iets over bios flashen namelijk.
ik gebruik momenteel catalyst 8.8

specs:

Hardware:
q9450
sapphire 4870 512mb
gigabyte x48-ds5
2x2gb ocz vista gold geheugen

quote:
socks schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:29:
Mijn ervaringen met mijn HD4870 worden de laatste tijd steeds slechter.
Over het algemeen presteerde de kaart goed in grid en COD4. Echter de laatste tijd heeft hij vaak last van een tijdelijk zwart scherm, waarna het beeldschermstuurprogramma zichzelf vaak weer hersteld. Maar soms wordt de computer ook afgesloten en 1 keer kreeg ik een BSOD.
Daarnaast komt de computer bij opstarten zo nu en dan (echt onduidelijk wanneer) in een soort reboot-loop terecht, waarbij de computer wordt opgestart, de kaart hard begint te blazen en de computer vervolgens afsluit en na 2 sec. weer opstart. Deze loop kan ik enkel stoppen door de voeding een paar seconden uit te houden.

Net werd het echter helemaal dol toen ik COD4 opstartte, werd het beeld zwart-wit en blokkerig (artifacts?) weergeven. ik sloot COD4 af, maar ook windows vista 64bit werd zwart-wit weergeven. vervolgens kreeg ik een foutmelding in atikmdag. Bij herstart alles weer normaal

Kan iemand misschien bevestigen of dit aan mijn kaart ligt of aan de huidig ati drivers voor vista 64bit/me bios? Ik las hierboven iets over bios flashen namelijk.
ik gebruik momenteel catalyst 8.8

specs:

Hardware:
q9450
sapphire 4870 512mb
gigabyte x48-ds5
2x2gb ocz vista gold geheugen
Hoe warm worden de components? Dus je 4870, CPU, etc? Het afsluiten en de andere symptomen die jij noemt, zijn aanwijzingen dat een van je onderdelen te warm wordt tijdens het gamen...

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws