Ik heb hetzelfde dilemma gehad: zit ook bij Vodafone (tot half oktober), maar ik had het geluk om op vakantie tijdens een dagje Milaan tegen een iPhone aan te lopen bij de TIM-shop. Helemaal simlockvrij, SIM-kaartje van Vodafone er in en ik liep bellend de winkel uit.
Groot voordeel (of stom geluk?) is dat ik helemaal geen problemen heb met GSM, en 3G bereik. Omdat mijn telefoon blijkbaar weinig naar netwerk hoeft te zoeken, doet de batterij het ook uitstekend. Ben dus heel bij met m'n Vodafone iPhone.
Nu twijfel ik alleen nog welk sim-only abo ik ga nemen vanaf oktober. Dat iPhone-abo van Vodafone is wel heel mooi, maar ik wil eigenlijk niet 2 jaar vast zitten (wie weet wat voor leuke toestellen er volgende zomer weer zijn) en ik vind het waardeloos dat ik dat abo alleen met de iPhone mag gebruiken. Als ik eens een dagje naar het strand ga, dan wil ik gewoon een oude telefoon mee kunnen nemen en de iPhone thuis kunnen laten.
Maar goed, de combi Vodafone-iPhone bevalt hier uitstekend. Je moet alleen zien dat je dus aan een goede simlockvrije iPhone komt, da's nog wel belangrijk.