Hoofdcategorieën
Topicacties

[iTunes 7] Ervaringen & Discussie - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

Reageer Nieuw Topic
You cán Touch it!
Reg. datum: 03 december 2004

http://members.lycos.nl/webscott/img/iTunes.jpg

Welkom in het 3e deel van het iTunes: Ervaringen & Discussie topic! Op het Apple Event van 12 september 2006 kondigde Steve Jobs iTunes 7 aan. De vernieuwde muziekdatabasemanager bevat een compleet nieuwe stijl, een betere samenwerking tussen iPod en iTunes en een aantal nieuwe features zoals het downloaden van album-art direct naar iTunes.

Ondertussen zijn er al een aantal updates geweest (sterker nog: het wachten is op iTunes 8, een update die toch niet ál te lang meer uit zal blijven), de huidige versie is 7.7. Met de update voor iTunes 7.7 is de App Store geïntroduceerd: een soort aparte store waarin applicaties gedownload kunnen worden voor de iPod touch en de iPhone 3G.

Een aantal features van iTunes:

• De iTunes Store waar je muziek, films, videoclips en audioboeken kunt downloaden.
• Gapless playback: nummers afspelen zonder een pauze ertussen. Dit is vooral handig bij live-albums.
• Drie verschillende soorten views te kiezen: een gewone lijst van nummers, een lijst gegroepeerd met album-art en de nieuwe coverflow.
• Album-art vanuit de iTunes-store en die direct in de bijbehorende nummers zetten.
• Meerdere bibliotheken: handig voor computers met meerdere gebruikers.
• Gescheiden bibliotheken voor muziek en films.
• Podcasts beheren
• Afspeellijsten maken (ook 'slimme afspeellijsten': aan de hand van voorwaardes nummers selecteren)
• Het laten beheren van je muziek door iTunes

http://members.lycos.nl/webscott/img/Coverflow.jpg

Lijstweergave per albumCoverflow

iTunes in het kort

In het kort is iTunes een gratis muziekdatabasemanager, ontworpen door Apple. De software kan goed overweg met Apples iPod & iPhone (elke versie, elke generatie) en ondersteunt ook het afspelen van video's. Echter, het is hier niet bepaald geschikt voor: het gaat (nog steeds) niet erg soepel.
Met de komst van iTunes 7 heeft het pogramma een complete restyle gehad welke het mogelijk maakt je muziek te sorteren, groeperen en in afspeellijsten te zetten zoals de gebruiker wenst.
iTunes is gebaseerd op ID3-tags, wat wil zeggen dat als deze niet goed in je bestanden staan, iTunes er ook niks mee kan en ze dus niet goed uitleest. Het kost (afhankelijk van de grootte van je bibliotheek) wat tijd om de tags goed te zetten, maar dat eenmaal gedaan werkt iTunes uitstekend. Albums en artiesten worden gegroepeerd en het lijstje 'Artiesten' krimpt aanzienlijk wanneer je verzamelalbums ook als zodanig markeert.

Korte FAQ

iTunes hapert en is langzaam en zo slecht is mijn systeem helemaal niet :?
Dit is een bekend probleem en er is helaas (nog) geen oplossing voor. Vooralsnog lijkt het er op dat de Mac-versie minder werkgeheugen vraagt.

De Amerikaanse iTunes Store heeft veel interessantere dingen, kan ik niet... :?
Jawel, je kunt wel. Zie daarvoor http://forums.mactalk.com...-itunes-account-free.html

Hoe maak ik een tweede bibliotheek aan :?
- In Windows: Houd shift ingedrukt en dubbelklik in de verkenner op het iTunes-icoon. Je krijgt de vraag of je een al bestaande bibliotheek wilt kiezen, of een nieuwe wilt maken.
- In Mac: ALT/option ingedrukt houden bij opstarten

Om album-art te downloaden moet je een account hebben bij de iTunes-store, maar om me te registreren moet ik een creditcardnummer opgeven. Wordt er geld afgeschreven :?
Nee, er wordt niks van je rekening afgeschreven. Er wordt ¤ 0,01 bijgeschreven om je account-gegevens te controleren.
Als je even goed kijkt zal je ook bij een van de knopjes "Click&Buy" zien staan. Mocht je geen creditcard hebben maar toch muziek willen kopen of album-art op willen halen, ga dan voor die optie. Bij Click&Buy kun je aan account aan maken wat gelinkt is aan je bankrekening, alle aankopen van iTunes worden dan automatisch afgeschreven. Ter verificatie krijg je ook ¤0,01 op je rekening gestort met als betalingskenmerk een code, deze code moet je weer bij je Click&Buy account invoeren zodat je account niet verloopt.

Ik heb een album waarop allemaal singles staan van verschillende artiesten, maar die is niet mooi gegroepeerd :?
Maak van al die nummers even een verzameling door ze allemaal te selecteren, rechtermuisknop -> Info en zet 'Verzameling' op Ja.

Wanneer ik iTunes voor het eerst opstart en muziek toevoeg, gaat hij dat allemaal indexeren. Wat wil dat zeggen :?
Om de muziek gapless af te kunnen spelen moet iTunes de nummers analyseren en vervolgens de info opslaan. Dit kan even duren, maar dit hoeft alleen de eerste keer.

Hoe verberg ik (...) in het linkervenster :?
Ga naar Bewerken -> Voorkeuren en zet bij weergave dat wat je weg wilt hebben uit.

OK, ik wil het wel eens zien! Waar download ik iTunes :?
De laatste versie is hier te vinden.

http://images.apple.com/nl/itunes/download/images/title20070905.gif

Eerdere topics:
[iTunes 7] Ervaringen & Discussie - Deel 2
Nieuwe iTunes (7) wat denken jullie ervan

Relevante topics:
- [iPhone 3G] Prijs & Abonnementen - deel 4
- [iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 10
- [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
- [iPod touch] Ervaringen & Discussie - Deel 5
- [iPod classic] Discussies en ervaringen Deel 2

De topicstart is gebaseerd op het gebruik met Windows. Eventuele suggesties, tips of aan- of opmerkingen zijn welkom!

"Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie en Adriaan

Vanuit Californië
Reg. datum: 07 augustus 2001

Nog even een beetje info voor wie iTunes op de PC zo langzaam vindt. Ik ben geswitched van een Intel Dual Core 2.0 GHz met Vista (itunes was traag, ook onder XP) naar een 2.4 Penryn (weinig verschil qua processorkracht) onder Mac OS: In mijn macbook gaat alles super soepel. Het is echt een wereld van verschil.

Niek1616 wijzigde dit bericht 15-07-2008 01:14 (3%)

Mijn (soms USA) schrijfsels: www.incoffeewetrust.com

Acties: [view][quote]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

Hier een Windows gebruiker en het lijkt (op meerdere PC's inmiddels getest) dat 7.7 een enorme snelheidsboost heeft gekregen mbt het gehate determine gapless playback.

Ik heb het tot nu toe altijd gecancelled en na de update was ik iets later qua reactie en merkte dat het process enorm snel is geworden. :)

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Reg. datum: 21 januari 2007

Blijkbaar kan ik geen bestanden handmatig meer slepen naar m'n iPod's ipv syncen?

Is dit een bug of hebben ze dit expres gedaan?

Woest [GoT]
Reg. datum: 03 februari 2005

quote:
ZetaStyle schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 01:32:
Blijkbaar kan ik geen bestanden handmatig meer slepen naar m'n iPod's ipv syncen?

Is dit een bug of hebben ze dit expres gedaan?
Kijk even of je ipod's nog op manueel beheren staan? Is een vinkje bij de summary...

Overigens vind het ik nog altijd slecht dat ik niet een backup kan maken van mijn ipod touch muziek/video's. En voordat mensen erover beginnen: syncen doe ik liever niet, omdat ik vaak op en neer reis, waardoor ik 2 compleet verschillende libraries heb (3 als je de ipod meerekent.)

Vooral nu met de 2.0 update was dit zeer irritant omdat de ipod dus leeggemaakt werd...

E6600 @ 3.03 Ghz @stock vcore @ scythe ninja | 2GB Corsair 5400CL4 | Geforce 7800GT

Blue | MenAgainstDisease
Reg. datum: 07 februari 2002

@ BtM909.... niet alleen onder Windows is dit volgens mij sneller geworden, maar ook onder OSX (tenminste, zo voelt het)

In ieder geval ben ik zeer content met de 7.7 versie
@ Scott B uit vorige deel:
quote:
Driedees: had je toevallig je iPod gejailbreakt en MobileScrobbler geïnstalleerd ? Dat was bij mij het geval. Ook al had ik de jailbreak ongedaan gemaakt, toch bleven er kennelijk sporen achter van MobileScrobbler en daarom scrobblede hij toen niet. Bij het installeren van 2.0 is je hele iPod leeggehaald, dus sporen van een jailbreak zijn ongedaan gemaakt en nu kan Last FM je iPod dus wel scrobblen :)
Ik heb m'n iPod Touch een keer gejailbreaked, maar geen MobileScrobbler geïnstalleerd. Die JB had ik trouwens vrij snel ongedaan gemaakt, nadat de January Apps uitkwamen.

@Red en BtM909, op mijn P4 WinXP merk ik ook dat iTunes veel sneller en soepeler aanvoelt, qua opstarten, switchen tussen de verschillende delen (muziek, films, podcasts enz.) Merk zelfs dat ik Winamp steeds minder gebruik, terwijl, voordat 7.7 uitkwam, ik altijd muziek luisterde via Winamp en iTunes alleen en met tegenzin ;) gebruikte om m'n iPod te syncen. Kleine verbetering in 7.7 is m.i. ook dat je na het synchroniseren direct de melding krijgt dat je je iPod kunt loskoppelen. Het is niet veel werk om 'm uit te werpen, maar scheelt gewoon een handeling.

Master of SOG
Reg. datum: 05 maart 2003

Ik gebruik iTunes op Leopard met een iPod 30 gig. Ik gebruik tevens iPhoto.

Nu heb ik de optie aangezet dat de iPod tevens alle foto's uit iPhoto meesynchroniseert. Als hij vervolgens gaat syncen, gaat hij eerst de foto's "optimaliseren".

Weet iemand of het veel ruimte op de HDD van m'n laptop inneemt als ik de foto's mee laat synchroniseren? Het gaat om 1200 foto's. Slaat hij de thumbs dan op op m'n laptop? Of is het nog erger en bouwt iTunes een kopie van de iPhoto library op?

Tjek die saait! www.cevertse.nl

Geilness ten top!
Reg. datum: 15 mei 2002

Ik heb binnen iTunes via: Bewerken > Voorkeuren > Store > "Met behulp van een winkelwagen kopen" aangevinkt, maar hij start nog steeds direct de download en slaat de winkelwagen geheel over.
Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Edit: Ziet er naar uit dat dit niet werkt voor de app store...

LuBJe wijzigde dit bericht 17-07-2008 02:19 (12%)

Compal JFL92: 15,4" WSXGA+ 1680x1050, Intel Core 2 Duo T9300 2.5Ghz, 4096MB DDR2, nVidia GeForce 8600M GT 512MB, 160GB 7200RPM :)

Keep trying

Het klopt dat aankopen via de App Store niet via een winkelwagen gaan, maar direct worden gedownload. Zie ook A heads-up on purchasing things in the App Store .

Daedalus wijzigde dit bericht 17-07-2008 09:36 (7%)

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 214 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

Reg. datum: 12 november 2000

Ik heb geprobeerd te zoeken, maar kan nog niet echt een bevredigend antwoord vinden.

Situatieschets:

Mijn vriendin en ik gebruiken beide iTunes. Onze pc draait windows xp met beide een eigen user. Tot voor kort stond de muziek overal over de pc verspreid (iets met vriendin en downloaden zonder structuur)

Daar heb ik nu verandering in gebracht. Ik heb de E schijf iTunes schijf gemaakt en in iTunes aangevinkt dat in het vervolg alle muziek meteen naar E:\iTunes gekopieerd moet worden. Lekker overizchtelijke alles in 1 map en in iTunes de muziek beheren.

Nu zit ik alleen nog met 2 dingen waar ik niet uitkom.
Als een van ons een cd toevoegd die de ander al in iTunes heeft staan dan kopieert iTunes alsnog alle nummers naar dezelfde map en zet er een 1 achter. Dus bijvoorbeeld E:\iTunes\x\x\track 1

Is het mogelijk dat iTunes dit niet kopieert, ziet dat er deze bestanden er al instaan en automatisch deze al bestaande bestanden gebruikt?

Tweede probleem zijn de podcasts. Wij luisteren beide nogal eens naar de CAZ weekendmix. Ondanks dat 1 van ons de podcast al heeft gedownload moet de andere user hem ook downloaden met als gevolg twee keer hetzelfde bestand met weer de 1 erachter. Kan dit ook anders?

Ik ben al een heel eind gekomen, maar dit zijn de laatste twee 'problemen' die er nog spelen. Opzich geen hele grote, maar zou wel lekker zijn om dubbele opslag te voorkomen.

Reg. datum: 13 februari 2001

Ik heb allemaal muziekvideo's omgezet met behulp van VisualHub naar mp4 voor in iTunes. Nu heb ik ze er allemaal in staan.

Nu komen ze allemaal onder film te staan in plaats van Muziekvideo. Bij het tabblad Video onder Info kun je dit wel aanpassen, echter kan je dit niet aanpassen als je er meerdere tegelijk selecteerd. Aangezien ik niet van plan ben de hele library 1 voor 1 aan te passen vraag ik hier of iemand een oplossing heeft.

Heeft iemand ook nog tips om de beste kwaliteit te behouden in zowel iTunes als op de iPhone. Ik doe het nu gewoon onder het tabblad iTunes (kies ik iPhone) en dan de optie "ga uit je bol" met h/
.264 codec enabled (in VisualHub dus).

Executor16 wijzigde dit bericht 18-07-2008 01:36 (21%)

You cán Touch it!
Reg. datum: 03 december 2004

Je zult ze helaas wel één voor één moeten aanpassen, hier is geen optie voor in iTunes. Je kunt ook kijken of je in de .xml met wat handige find and replaces hetzelfde kunt doen. Maak dan een backup van je .xml en je .itl-bestanden, en probeer het. Als het fout gaat, kun je de backup terugzetten.

"Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie en Adriaan

Reg. datum: 13 februari 2001

Eigenlijk gaar dat deze optie niet in VisualHub zit. Dan kun je ze bij het converteren al gelijk taggen etc.

Door: Hoedje
Moderator APL / PMD
we know! we know!
Reg. datum: 24 april 2003

Gebruik je windows of Mac OS X? Ik gebruik namelijk dit applescriptje om snel video's te taggen. Het werkt fantastisch om bijv. snel TV series te taggen :).

This is dirty water, but it's still something worth drinking down, if it can cure my dehydration from the words you let slip out. Cuz we've got dirty laundry and we've got closets with hinges that beg to bust.

- niks -

Iemand een goed idee om muziek/video terug te zetten van je iPod naar iTunes (lang leve crash :| ) ??

Tha BasZ wijzigde dit bericht 18-07-2008 09:35 (3%)

- iPhone 3G / EOSje 30D -

Door: Hoedje
Moderator APL / PMD
we know! we know!
Reg. datum: 24 april 2003

quote:
Tha BasZ schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:35:
Iemand een goed idee om muziek/video terug te zetten van je iPod naar iTunes (lang leve crash :| ) ??
Ja, even wat inzet tonen en de GoT search gebruiken :). Daar zijn namelijk heel veel topics over te vinden. Zoek bijv. naar muziek terugzetten of nog beter iPod muziek terugzetten.

This is dirty water, but it's still something worth drinking down, if it can cure my dehydration from the words you let slip out. Cuz we've got dirty laundry and we've got closets with hinges that beg to bust.

- niks -

Dank en sorry! Had inderdaad beter kunnen zoeken!
Maar dank!

- iPhone 3G / EOSje 30D -

Reg. datum: 19 mei 2003

Vraagje...
Heb een jaartje geleden of wat, eens ruim 80% van mijn mp3 verzameling netjes geordened binnen iTunes. Maar niet dat iTunes zelf mappen gaat beheren. Albumart enz allemaal toegevoegd. Veel werk. Daarna iTunes niet meer hergeinstalleerd na een verse install. Maar nu heb ik een iPhone besteld, en in afwachting daar op ben ik maar weer begonnen met het in orde maken van mijn verzameling. Wat schetst mijn verbazing? Albums waarvan ik zeker weet dat ze perfect in orde waren, komen niet in orde terug in iTunes.

Ik was in de veronderstelling dat met 'Get Info' alle aanpassingen die je daar maakte, toch in de id3-tag werden aangepast? Zo toch ook album art? Toch?

Nog een vraagje, als ik nou straks alles perfect in orde heb, en ik zeg tegen iTunes dat hij de collectie mag beheren (dus de folders), wat gebeurd er dan? Wordt alles bij elkaar geplempt met wazige namen, of past iTunes dan de mappenstructuur aan volgens id3-tags, of wat?

Xbox Live Gamertag: UltraSubX

I'm An Engineer!
Reg. datum: 01 april 2008

quote:
Tha BasZ schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:35:
Misschien heb je het niet meer nodig maar kan handig zijn. Met PodWorks kan je dat heel makkelijk vind ik.

MacCookie wijzigde dit bericht 21-07-2008 13:57 (15%)

Apple MacBook C2D 2.4Ghz, 2 GB, 160 GB HD, Leopard - Apple iPhone 8 GB

Opnieuw opstarten...
Reg. datum: 21 juni 2001

quote:
UltraSub schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:38:
Vraagje...
Heb een jaartje geleden of wat, eens ruim 80% van mijn mp3 verzameling netjes geordened binnen iTunes. Maar niet dat iTunes zelf mappen gaat beheren. Albumart enz allemaal toegevoegd. Veel werk. Daarna iTunes niet meer hergeinstalleerd na een verse install. Maar nu heb ik een iPhone besteld, en in afwachting daar op ben ik maar weer begonnen met het in orde maken van mijn verzameling. Wat schetst mijn verbazing? Albums waarvan ik zeker weet dat ze perfect in orde waren, komen niet in orde terug in iTunes.

Ik was in de veronderstelling dat met 'Get Info' alle aanpassingen die je daar maakte, toch in de id3-tag werden aangepast? Zo toch ook album art? Toch?

Nog een vraagje, als ik nou straks alles perfect in orde heb, en ik zeg tegen iTunes dat hij de collectie mag beheren (dus de folders), wat gebeurd er dan? Wordt alles bij elkaar geplempt met wazige namen, of past iTunes dan de mappenstructuur aan volgens id3-tags, of wat?
Als je iTunes leading maakt, verandert de mapinhoud.
Je moet een denkwijze hanteren:
iTunes is de grafische schil.
Op het moment dat je de volgorde in iTunes aanpast, moet je nooit meer naar de verkenner gaan:
Je selecteert het nummer wat je wilt kopieren in iTunes, en klikt dan rechts op het nummer: Toon in Finder (Mac) of Toon in verkenner.
Dan kopieer je het nummer.

(ik ben nu wel bang voor 300 reacties over de iTunes mappenstructuur.
Ik heb geen idee wat de iTunes mappenstructuur is:
iTunes is voor mij leading, en met timemachine backup ik de hele boel automatisch.
De volgerde van de nummers op mijn harde schijf boeit me niet, ik heb alleen maar iPod's voor mijn muziek.
En een Airport Express voor de woonkamer die ik met iTunes bedien)

Wat wel nog steeds jammer is, is dat je niet bij streaming music de afbeelding kan instellen.
http://img229.imageshack.us/img229/9371/afbeelding2lm8.png

weeraanmelden wijzigde dit bericht 21-07-2008 23:31 (5%)

iMac 17"!

Reg. datum: 03 november 2007

Vraagje:

Ik wil graag een afspeellijst aan een map koppelen. Dus als ik muziek in een bepaalde map sleep, dan moeten deze automatisch te zien zijn in een afspeellijst. Als ik frostwire instaleer maakt itunes automatisch een dergelijke map aan, alles wat ik download is te zien in de afspeellijst frostwire. Maar nu wil ik dit dus manueel instellen, voor een andere map als frostwire. Is dit überhaupt mogelijk?

Alvast bedankt :)

To show this diagram properly, I would really need a four dimensional screen. However, because of government cuts, we could manage to provide only a two dimensional screen.

Opnieuw opstarten...

Je moet sowieso ingesteld hebben dat iTunes niet meer je mappen beheerd, en dan kan je map actie (alleen bij OSX) aan je map koppelen.
Dan maak je in de map een taken actie aan.

iMac 17"!

Reg. datum: 03 november 2007

kun je dat alsjeblieft even stap voor stap uitleggen? Ik ben sinds heel kort geleden overgestapt op mac dus voor mij spreekt het allemaal iets minder voor zich dan voor jouw :$

To show this diagram properly, I would really need a four dimensional screen. However, because of government cuts, we could manage to provide only a two dimensional screen.

Opnieuw opstarten...

Tsja, ben er nu mee aan de slag, maar...
Niet helemaal wat ik verwacht had.
Het blijft een eenmalig actie.
Je selecteert een berg nummers . die importeer je in iTunes, en je maakt een afspeel lijst aan.
Dit kan je ook doen door alle nummers in iTunes te selecteren.

Blij gemaakt met een dooie mus.

weeraanmelden wijzigde dit bericht 22-07-2008 22:29 (126%)

iMac 17"!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: